**ELOVAUVAT 2006**

Pikaista paranemista kaikille korvia sairastaville!! :hug: Itse olen ollut korvakierre ja koliikki lapsi, joten saadaan olla kyllä tyytyväisiä, että tuossa sairastamisessa Emilia on tullut isäänsä ;) Hän sairastui ekan kerran flunssaan reilu 10kk iässä.

Emilia nukkui tänään vain yhdet päikkärit! :eek: Valvoi 6,5h putkeen ja meni samantein yöunille noin ½h normaalia aiemmin. Hyvin tuntui jaksavan valvoa noinkin pitkään... Saapa nähdä oliko tämä vain joku poikkeus vai meinaako tosissaan jättää hiljalleen toiset unet kokonaan pois.

maisa: Mulla olis töihinpaluu syyskuussa edessä ja Emilia menee sitten päivähoitoon. Toisaalta harmittaa hirveästi viedä niin pientä päiväkotiin, mutta toisaalta kaipaan kyllä jo vähän töihinkin :/ Ja uskon kyllä, että typykkä pärjää hienosti hoidossa, kun tottuu siihen. Äitille on vaan kova paikka olla koko päivä erossa pikkuisestaan :'( Vuorotyötä teen, joten viikollekin onneksi tulee silloin vapaita ja muutenkin hoitopäivät ovat hieman lyhyempiä.

nyt jääkiekon pariin :wave:
 
mekinhalutaan - Tervetuloa mukaan vaan! Laita minulle yv:n tai tänne palstalle tietojasi niin lisäilen sinut listalle!!

Riinan ripuli jatkuu... huoh... Ruokaa ei mee oikeestaan mitään, tänään on syöny vaan purkin vauvajogurttia ja vähän hedelmäsosetta... Maitoakin menny vaan reilu puol litraa... Kävin jo apteekista osmosalia hakemassa, mutta eihän sitä saa likalle millään juotettua. Onneksi on kuitenkin iha pirtee ja kuumeeton. Äidin huoli on vaan niin kova... :ashamed: Niin ja miehelläkin on ripuli ja flunssa.. sekin vielä... :/

Nyt pitää mennä kattoon lätkä loppuun ja sitten nukkumaan... :wave:

Emppu & ripuli-Riina
 
nopsaa tulin kirjottaan..

Maisa, lumikki ja muut joilla yöt on huonoja :hug: tiedän millaista se on. Minä pidin Topiakselle unikoulun ja mun neuvo on että ei kannata luovuttaa. Meillä meni 3 yötä ja sen jälkeen alkoi helpottaan. Noina 3 yönä pahimmillaan kesti melkein 3 tuntia saada uneen ilman tissiä, että rankkaahan se oli, mutta pidin pintani ja onneks pidin, kun yöt sen jälkeen helpottui. en siis ensin antanu tissiä ku vasta 3 aikaan aikasintaa ja sitten ku tämä oli parin viikon ajan toiminu, ni jätin sen viimesenkin syönnin pois. ja tässä meni myös se 3 yötä että poika tähän totttui! Tsemppiä unikouluun jos aloitatte!

Topias vieläkin itkee yöllä korvia, mutta nyt on rauhottunu takas uneen aika nopeeta. Millonkahan ne korvat alkaa helpottaan?

<br><br>
 
Ihanaa, molemmat tytöt alkoi nukkuun klo 20.30 =)
Saan rauhas pakata huomista varten. Me lähetään huomenna iskän luo sen työpaikalle yhdeksi yöksi kun ei olla nähty viiteen päivään :\|
Saadaan vähä aikaa köllistellä siellä yhdessä. Tulemme pois maanantaina yhden jälkeen.
Kaikille hyviä öitä.
Minä jo haaveilen huomisesta :heart:
 
Heips!
Hansu: korvatulehduksen jälkitarkastusta suositellaan 3-4 viikon päähän lääkekuurista. Mutta tietysti, kantsii mennä aikaisemmin, jos näyttää siltä ettei parantunut.
Meillähän kävi niin, että heti viikon päästä lääkekuurin loputtua, tytön nenä rupes vuotaan uudestaan ja yöt muuttu levottomiksi. Oikeassa korvassa oli edelleen tulehdus, vasen oli parantunut ja saatiin uusi ab. Nyt siitä kuurista on viikko ja taas uus flunssa tytössä :snotty: vähän pelottaa, että taas menee korviin, ellei oo jo :kieh: Täytyy seurata ensi viikkoon ja mennä taas lääkäriin, jos ei muutu paremmaksi. Tulis nyt pian kesä ja lämpöiset ilmat niin vähenis noi flunssatkin! Menee pieniltä ihan kaikki vastustuskyky, kun tarvii syödä antibiootteja. Vakuutus onneksi on ja 50 euron omavastuu/sairaus. Tää korvatulehdusrumba menee kaikki aina niin kauan yhellä omavastuulla, kunnes jälkitarkastus, jossa todetaan, että korvat jälleen terveet.
Vesirokkoakin on ollut tuttujen lapsissa.. Alkaakos se tavallisen flunssan oireilla?
Mä varasin eilen jo ensi talveksi etelänmatkan tuttavaperheen (jolla samanikäiset lapset, kun meillä) kanssa. Ai että mikä matkakuume iski, vaikka Suomen kesääkään ei ole vielä koettu :LOL: . Toivottavasti vaan lapsilla on korvat terveinä, sitten kun matka koitaa. Viimeksi kun meidän keskimmäinen oli alle 2v ja paha korvatulehduskierre päällä, kielsi lääkäri lentämästä, tai voi tulla vakavia seurauksia(lääkärin mielestä), poitsu jäi sitten mummin hoiviin ja me lähettiin vaan esikoisen kanssa, arvatkaapa oliko pitkä viikko :whistle:
Mutta nyt nukkuun, kun ei tiedä kuinka repaleinen yö taas tulee :whistle:
 
Aamua, tässä meidän rytmiä iltapuuro siinä 20-20.30 ja tissiä päälle ja ville omaan sänkyyn (esim.eilen 21.30)nukkuvana.eilen sitten nukkui omassa sängyssä oikeen 1:n yöllä ja sitten viereen ja olin sitten taas vaihteeksi niin väsynyt etten edes muistanut että piti olla antamatta tissiä :D :headwall: .seuraavan kerran söikin vasta 6:lta.ja ylös vähän ennen 7. Tämä oli yksi melko hyvistä öistä kun yleensä jos saan hänet nukkumaan 21.00 niin herää joko jo 30min-2tunnin päästä.

Aamupäivät menee useimmiten hereillä ja kitisten(kitinän uskon johtuvan hampaista ylähammasta tehtiin 3viikkoa) ja 11-12 ruokaa ja ulos vaunuihin unille 2-3tuntia. ja sitten loppu iltapäivä ja ilta hereillä. no nukkuu tietty autossa jos johonkin mennään!

Ruokailut on kehnoja välillä mutta laitan luumua lusikan kärkeen niin ruoka kuin ruoka menee ja maha pysyy kunnossa kun muuten on liian kovalla. ja vaikka makealla houkuttelenkin välillä syömään niin uskon että kun rupeaa samaa ruokaa syömään niin eiköhän se mene kun on kuitenkin maukkaampaa sitten kun saa vähän enemmän mausteita käyttää.

Onko kukaan vielä päästänyt vauvojaan hiekkalaatikkoon? minä olen ja hiekka maistui mutta tuntui nauttivan kun pääsi temmeltämään ainoa huonopuoli oli että ei millään enää viihtynyt vaunuissa :D ja olihan siinä vahtimista ettei menisi mitään isompaa suuhun.
Ja nyt ulos, isommat lapset meni jo.
<br><br>
 
Hansu: Meille tuli myös maanantaina vaipat. Oikein kotiinkuljetuksella! :D Taitavat olla samaa kokoa kuin teillä, heitin pakkauksen jo roskikseen. Onhan niitä vähän uudistettu! Huomasin itsekin sen vasta parin käytetyn vaipan jälkeen. Nehän on tavallisia muuten, mutta niihin on lisätty Active fitin joustavat reunat. Venyy vaikka kuinka pitkälle. Mun mielestä aivan loistavia vaippoja!!

Poitsulla on nyt neljä hammasta. Yksi tuli salakavalasti ja huomasin sen vasta noin viikon kuluttua puhkeamisesta. Alhaalla on kolme hammasta ja ylhäällä yksi. Toinen yläetuhammas on kylläkin puhkeamassa näillä näppäimillä.

Nyt menen pizzalle! Mies tuli juuri ovesta sisään hirveä valkosipulin lemahdus mukanaan. :p
 
Profiilissa uutta kuvaa :heart:

Viime yö meni taas ihan rikkonaiseksi, muutaman tunnin sain itse nukuttua..hohhoijaa...jospas se tästä taas.

Mies lähti lenkille ja mekin Emilian kanssa lähdetään kohta ulos, ihana ilma B) Illalla jännitetään jääkiekkoa, varmasti on hieno peli tiedossa!!


<br><br>
 
Anna Karenina Mää oon ostanu jo kaupasta sellasia jossa on ne venyvät tarrat. En tykännykään niistä aikasemmin, ku ei venyny ollenkaan.

Viime yö oli sitten parempi, kerran vaan Topias heräs, eli antibiootit on alkanu tehoamaan! Poika vaan kuorsaa hirveenä, ku nokka on aina nukkuessa tukossa, muuten kyllä ei oo nuhaa. Vai oisko vaan sitten alkanu kuorsaan ihan muuten vaan. Isäänsä tainnu tullu.. :kieh:

nyt täytyy mennä!

:wave:
 
Ihan pikaisesti tulin kysymään sellaista, että te kenellä lapsella on tai on ollut epäily allergiasta, niin mitä kautta olette menneet/päässeet allergiatesteihin? Yksityisen, terveyskeskus- vai neuvolalääkärin kautta? ja kauan on mennyt että olette testeihin päässyt ja missä ne tehtiin? Tulen myöhemmin kirjottamaan paremmalla ajalla...

Riinalle pikaista paranemista! =)
 
Hei!
Liittyisin mielelläni keskusteluun mukaan, jos sopii.
Poikani Viljami on syntynyt 1.8.2006 ja tuntuu että montaa asiaa pitäisi nyt harjoitella ja vinkkejä otetaan mielellään vastaan.
Miten saisin poikani syömään karkeampaa 8kk ruokaa? Onko vielä muita 9kk lapsosia, jotka kakovat vähänkin karkeammat ruoat? Maissinaksut ja leipä kyllä menee.
 
Pikkunappi - tervetuloa mukaan! :flower: Lisäilin sinut etusivun listalle!

Jandhe - Me päästiin (jouduttiin...) allergiatutkimuksiin neuvolalääkärin kautta. Tai eipä meillä allergia tutkittu oikein muuten kuin tk:ssa otetuilla verikokeilla. Ihottuma onneksi tuli ja meni!

Meillä jo hieman parempi päivä. Ripulia edelleen x5, mutta ruoka on jo kohtalaisesti maistunut! Ja on neiti niin pirteä, että oppi tänään istumaan nousemisen taidon! :heart:

Nyt nukkumaan.. Harmittaa tuo Leijonien tappio :headwall:

:wave:
 
Terve taas pitkästä aikaa. Meillä neidin syömättömyys on jatkunut jo yli 12 viikkoa mut neuvolasta sanotaan vaan et kyl se syö kun on nälkä. Itse on kaikki laitettava suuhun eli leipä,maissinaksut,reajuusto ja jauheliha paloina menee koska saa itse ne käteen. Sotkuista ja hidasta hommaa mutta saa kuitenkin jotain ruokaa suuhun...neiti paino 2 viikkoa sitten 7065g ja ikää tuli 1.päivä 9kk.

. Lumikki meillä on aivan sama kuin teillä tuon yö tissittelyn kanssa ja olen myös ihan väsynyt siihen "tappelemiseen" jos ei tissi tule heti suuhun niin huudetaan kurkku suorana ja sit piristytään sen jälkeen.. Yöllä vaikka ei paljon maitoa tulisikaan niin imetä on pakko...tuttia kun ei osaa syödä. yli 9 kuukautta on mennyt et hyvä jos joskus saa 2 tuntia putkeen nukuttua niin on tosi hyvä. Meilläkin mennään klo.21-22 nukkumaan ja herätään hyvissä ajoin 6 aikaan...olen siirtänyt ja siirtänyt tuota yö "tapplemista" ja aina on vaan väsyneempi, niin ei sitä jaksa aloittaa...no, jos sit jossain vaiheessa. Lumikillekin voimia!!!Ilmoittele jos aloitat ennen mua tuon lopetuksen ni otan sulta sitten vinkkejä :LOL:
Potta asiaameillä neiti putoaa pottaan...ei oikein onnistu vielä. meillä on ihan tavallinen sellainen reunallinen potta, mut se pieni peppu putoaa sinne. Olen yrittänyt pitää hänestä kiinnikin, mut hermostuu vaan. Täytyy sitä pientä peppua vähän kasvattaa jollain konstilla ni jos pottaa pääsis sit istuskelemaan :LOL:

Huomenna on sit se päänkuvaus...aamulla 5 herätys ja 8 sairaalaan. Likka on pidettävä koko ajan hereillä ja pitäis saada nukkumaan hetkeks ne piuhat päässä....ei ole helppo tehtävä. Likka kun ei nuku missään muualla päikkäreitä kun vaunuissa. No toivotaan et kaikki menee hyvin! Sellaisia kohtauksia ei ole ollut enää ja toivottavasti ei tulekaan. Nyt on pystynyt jo itsekin nukkumaan yöllä eikä ole ihan joka minuutti katsomassa hengittääkö.

Nyt puutarhahommiin!
 
lumikki
Huomenta,

Tulin vaan ketomaan, etta mitaan en ole yrittanyt viime yonakaan, nukahdettiin 21.30 ja herattiin 07.30, luksusta! Tissia 00.30, 03.00, 05.00, 06.00. Nyt oli vesipullokin tarjolla, mutta ihan samalla tavalla raivostu siita kuin tutistakin.

Tytto on niin superaktiivinen, etta ihmettelen et unet ei makeammin maistu.
Paivaunia nukkuu kahdet, aamupaivalla noin 10.30-12 ja ip noin 16-18 valilla.

nyt pitaa menna, kitina yltyyyy....
 
Heini79
Nostelen myös.

Mulle tuli sunnuntaina lähtö sairaalaan, kun lauantaina illalla alkoi vatsa oudosti kipuilla. Umpparihan se sitten oli ja leikattiin pois. Tänään pääsin pois sairaalasta ja olo muuten ok, mutta haava tietysti kipuilee. Onneksi on innokkaita Oskari-vahteja, sillä ne tulee tarpeeseen, kun ei pariin viikkoon saa 3 kg painavampaa nostella. Oskari ei oikein lainkaan tunnistanut mua tänään, kun kotiuduin, mut nyt ollaan jo niin äidin perään onneksi. Tarttis vaan jaksaa kovasti makuullaan olla, mut ei oikein onnistu multa, kun koko ajan pitäisi vaan olla pystyssä. Harmittaa vaan vietävästi, kun ei oikein voi Oskarin kanssa leikkiä ja olla :(. Mutta kyllä tämä tästä.
 
Heini - Pikaista paranemista :hug:

Meillä ollaan jo voiton puolella ripulin suhteen! Onneksi. Tänään oltiin sitten hiekkalaatikolla maistelemassa hiekkaa... kohta on varmaa sit taas uusi tauti :LOL:

Suostuuko teidän lapset pitämään kenkiä jalassa? Tänäänkin juoksin puoli kirpparia uudelleen läpi etsimässä neidin kenkää kun oli sen huomaamatta matkalle jättänyt :headwall: Tuntuu tyhmältä pitää pelkkiä sukkia jalassa kun kuitenkin jo maassakin telmuaa... Neiti on vaan vissiin päättänyt inhota kenkiä.... :kieh:

Iltahommiin!

 
heippa :wave:

Me käytiin tänään neuvolassa ylimääräisessä mittauksessa ja nyt oli kasvanut ihan kivasti; 7300g ja 68cm.

Nyt päätettiin että kokeillaan uudestaan unikoulua parin viikon päästä kun miehellä pitempi vapaa, eikä anneta periksi tällä kertaa...

Joku kyseli karkeammasta 8kk ruoasta. Meillä tyttö 9kk on myös tosi herkkä yökkimään, ja oon nyt pikkuhiljaa totuttanut karkeampaan ruokaan sekottamalla aina pari lusikallista sileämmän ruoan sekaan. Jos se siitä alkais pikkuhiljaa maistumaan :p

Nyt ei tuu muuta mieleen, paitsi paranemista kaikille pikku potilaille

maisa ja tyttönen
 
Heinille pikaista paranemista :hug:


Mä oon flunssassa. Nyt on ihan raato olo :snotty: ei oikein Ronjankaan kanssa jaksais touhuta :ashamed: täytyy vaan toivoa ettei Ronja saa tätä samaa tautia. Toistaiseksi on ollu terve (pitää koputtaa puuta) ja touhuaa mielettömästi. Mulla on maha ja kyljetkin ihan kipeenä yskimisestä, niin et kumartuminenkin sattuu...

Eilen illalla neiti sitten seisoi ekaa kertaa ilman tukea :eek: siis silleen hallitustu päästi kädet irti ja seisoi pitkän tovin ja otti taas kiinni. Teki sitä monta kertaa peräkkäin ja aina välillä meni kyykkyyn ja nousi ylös ilman että piti mistään kiinni :D Kyllä toi kehitys menee hirmusta vauhtia eteenpäin.

Nyt palaan sohvan pohjalle :wave:
 
Emppu oli vielä pakko vastata että meilläkään ei pysy tytöllä kengät jalassa. Ei tykkäis yhtään niitä käyttää ja alkaa oikeen itkua vääntää kun olen yrittäny laittaa kankiä jalkaan :snotty:

nimim. koko kesä villasukissa
 
Hiljaista on täällä... :)

Heinille pikaista paranemista!! Mulla alkoi umppari kipuileen kun oltiin miehen kanssa vasta alettu seurusteleen ja oltiin ensimmäistä kertaa yhdessä festareilla :whistle: Leikattiin sitten pari päivää myöhemmin. Ikimuistoinen festari oli kyllä kipeänä :LOL:

Aloitin pari päivää sitten nokkamukikokeilun uudestaan, kun ei siitä aiemmin mitään tullut. Pari päivää, uusi nokkis ja nyt vettä menee jo jonkin verran ja innokkuutta oppimiseen löytyy :D Tavoitteena olisi saada tuttipullo kokonaan pois tämän vuoden aikana :saint:

Heffalumpille myös pikaista paranemista!!

Nyt nukkumaan \|O
 
minun piti tulla ihmettelemään nyt ääneen, että miksi nyt jo pitää opetella potalle? googletin noita juttuja ja siellä sanottiin ettei lapsi vielä sitä ymmärrä pitkään aikaan. Valaiskaa minua!!!! Itse ajattelin ostaa potan vasta, kun neiti osaa kävellä.
 

Yhteistyössä