**ELOVAUVAT 2006**

Aamua,jee meillä ensimmäinen "vieroitus"yö takana.Sain Villen illalla sänkyyn 9.30 ja nukkui siitä 23.30 ja sitten alkoi huuto .Vartin yritin heijata sylissä ja kävelin ympäri huonetta muuta sitten hermostu mies ja lähdin alas sohvalle nukkumaan tai siis en kyllä nukkumaan sain vielä kolme varttia tyynnytellä,ei kyllä kokoaikaa mitään suoraa huutoa ollut onnex.

4.10 oli seuraava herätys ja taas sain tunnin tyynnytellä kävellen ja istualtaan ja välillä laulellen lasten lauluja niin että oma yskän kuivaama kurkku oli aivan karhea.....sen verran myönnyin itkulle että annoin tissiä(jotta ois lievempi vieroitus)5aikaan.Voi olla että tein karhun palveluksen siinä mutta kun muistin että jotkut ovat niin koittaneet että asteittain lopettavat.

No sain tosiaan Villen vähän yli 5 nukkumaan uudestaan(en tissille)niin mieheni lähti töihin 5.20 ja sitten yritin nukkua.niin sitten jo 6:lta heräsi vanhin poikani että saisiko pelata kun on pelipäivä :kieh: :headwall: vähän väsyneenä yritin saada hänet vielä sänkyyn takasin mutta turhaan .ja puol seiska heräsi toiseksi nuorin ja höpötti kylläkin hiljaa mutta sen verran että Villen aikas kevyt uni katkesi ja tässä sitä ollaan.

Toivottavasti ei kovin montaa yötä edessä mutta yrtittää aion.Ja yritin tuttia se ei käynyt lainkaa ja vettä joi hiukan pullosta. palailen. niin ja POTTAILUSTA en kans ymmärrä mikä kiire on ennen vuoden ikää laittaa potalle, on kokemusta tapauksista jossa on vaan menny pidemmälle oikeesti kuivaksi oppiminen kun liikaa tapeltiin potalla istumisesta liian pienestä ja meillä on kaikki oppineet kuivaksi ihan omalla ajallaan vaikkei ole heti istumisen oppittua laitettukaan pottakouluun.liika vaativuus pienille on huonosta, kaikki ajallaan.No huutakaa vaan joidenkin vauvat varmaan ovat voineet oppia kuiviksi ihan ilman huutoa vaikka laitettu aikaisin potalle kaikkihan ovat yksilöitä! :D
 
Pikaista paranemista kaikille sairaille vauvoille ja äideille!!! :hug:

Pottailusta; meilläkin on potta hankittuna... ajatus oli vähän se kun Aaro yrittää tuota kiinteää kakkaa ponnistaa jalat suorina tönkköinä, aluksi varsinkin oli vaikea saada kakka sitten tulemaan. niin ajattein että jos se potalla istuessa tulisi helposti. No, mitään eritettä ei ole kyllä tullut vielä pottaan, siinä on istuskeltu tutustumismielessä ja vessassa kun äiti esim. pesee hampaitaan tai meikkaa niin poitsu istuu potalla sen aikaa imeskellen omaa hammasharjaansa ja ihmetellen. Pari kertaa oon koittanu ilman housuja istuttaa niin ei tykkää yhtään! eli antaa potan tulla nyt tutuksi kapistukseksi ja palataan sitten joskus myöhemmin siihen mitä sinne pitäisi tehdä :D

Mua on alkanut rasittaa kun poikaa ei saa nukahtamaan kuin syliin/tissille ja nyt ei saisi enää laskea omaan sänkyyn... havahtuu välittömästi itkemään vaikka olisi ollut sikeässä unessa jo! Kerään tässä vielä vähän voimia ja rohkeutta ja sitten kyllä jonkinlaista unikoulutusta on alettava pitämään. Aamupäivälläkään ei maistu mikään ruoka eikä tissi koska on pitkin yötä tissutellut... :(
 
Heinille pikaista paranemista

Voimia kaikille unikoulun pitäjille :hug: Mä lopetin yösyötöt myös vähitellen pari kk sitten. Päätin että ennen klo 5 ei maitoa tule. Tutti ei Alexille kelvannut ollenkaan siitä tuli vaan pahempi huuto.
Muutaman viikon Alex sai maitoa klo 5 aikaan ja sitten se ihan itse muutamana yönä jätti heräämättä viiden aikoihin niin sitten päätin lopettaa kokonaan sen maidon antamisen.

Meillä on menny pari viime yötä ihan päin p:tä. Alex on nukahtanut nätisti mutta sitten herännyt klo 23 huutamaan suoraa huutoa. Ei ole auttanut syli, tassuttelu ym. Lopulta olen antanut panadolia mutta eipä sekään pahemmin auttanut. Sit kun lopulta on nukahtanut niin Alex heräili vähän väliä huutamaan. Olen yrittänyt tonne Alexin suuhun kurkkia että onko hampaita tulossa mutta mun mielestä ei sen enempää ikenet pullottele kuin aikaisemminkaan.

Alex on opinut siirtymään tuesta kiinni pitäen esim. pääsee siirtymään sohvapöydän toiselle puolelle siitä kiinni pitäen. Toivottavasti kohta oppisi jo laskeutumaan nätisti seisomasta alas. Nyt ei sentään pää enää kopsahtele niin usein mutta sitten kun seisominen alkaa vasyttämään tai paikka käy tylsäksi alkaa kitinä että tulkaa auttamaan mut alas :LOL:

Soseista Alex syö jo kokkareisempaa ruokaa ja hyvin maistuu. Hyvä ettei ole mikään sihtikurkku ja ei noi mun tekemät soseet varmaan koskaan ole ihan niin sileitä ollut kun ne kaupan. Yks päivä tein jauhelihapastaa mihin laitoin sydämenmuotoisia makaroneja niin ne jätin ihan kokonaisiksi soseen joukkoon.

Kengistä Alex yrittää kauheesti potkia kenkiä pois jaloista sillon kun niitä laitetaan jalkoihin tai on juuri laitettu. Sit kun ne on vähän aikaa ollut jalassa niin antaa niiden olla. Tekee tosi kipeetä kun toi poitsu potkii niillä kengillään. Nytkin on mustelma kädessä kun sain vähän osumaa.

Mimmi + Alex
 
Heini79
Olo täällä taas jo vähän parempi mitä eilen. Harmittaa vaan, kun ei oikein mitään saa tehdä. Pihahommiakin tekisi mieli kovasti aloitella, mutta kun ei niin ei. Huomenna pitäisi selviytyä kauppareissusta. Tekisi mieli laittaa rinnuksiin lappu, että umppari leikattu, niin ei ihmiset ihmettele, miksi lyllerrän eteenpäin :LOL: . Säilöstä hain mammahousutkin, kun ei oikein mitään housuja voi pitää, kun vyötärö-osa osuu juuri haavankohtaan. Mut eiköhän tästä hengissä vielä selvitä.

Olen jonkin verran pitänyt Oskarilla kenkiä, kun on menty ihmisten ilmoille. Kyllä ne silloin saa olla rauhassa, kun on tumput kädessä, mut jos paljain käsin, niin narut nyplätään heti auki :). Pelkät sukat jalassa tosiaan tuntuu vähän hassulta.

Ja tuosta pottailusta. Ei meillä ainakaan vielä mitään kuivaksi opettelua, mut Oskari tykkää istuskella siinä ja kun tuntuu kakkaavan yleensä syömisen jälkeen, niin miksi ei sitten pottaan. Yksikin säästynyt vaippa on aina säästöä :).

Nyt poistun ulos työnjohtajaksi äidilleni, kun istuttelee pihakukkiani purkkeihin ;)
 
Heinille paranemisia! :hug:

Kengistä Olen jo reilun kuukauden ainakin pitänyt Pihlalla kenkiä, juuri sen takia kun pelkät sukat on mun mielestä vähän hassut =) pääasiassa Pihla antaa niitten olla ihan nätisti jalassa, mutta silloin kun on tosi väsynyt niin sillon hinkkaa kenkiä silleen vastakkain että lopulta ne lähtee jalasta. On muuten aika raivostuttavaa välillä :kieh: muutenkin Pihlasta on tullut oikeen kenkäfriikki, on ihan hulluna kenkien perään. ja etenkin omien kenkien. Jos ne on jäänyt lattialle niin heti mennään niitten luokse, niille jutellaan, niitä maistallaan, ja niitä raahataan mukana ympäri kämppää :LOL:

Soseista mä olen ollut aika arka antamaan Pihlalle mitään muuta sormiruokaa kuin maissinaksuja, nyt olen yrittänyt enemmän antaa. Mäkin olen aina tehnyt itse soseet, joten Pihla on syönyt alusta asti karkeampaa kuin kaupan soseet ja nyt olen vielä yrittänyt jättää soseisiin vähän enemmän kokkareita. Kovin isot ei kuitenkaan vielä uppoa, vaan kauhea kakominen ja yökkäily alkaa jos on liian isoja sattumia mukana =)

Niin siis siksi kyselin siitä allergia-asiasta, kun nyt loppujen lopuksi sain aika varman varmistuksen että Pihla on ainakin perunalle allerginen. En ole sitä koskaan saanut Pihlalle sopimaan, olen lukuisia kertoja yrittänyt ja aina siitä on tullut ihan hirveät vatsakivut. Olen kuitenkin ajatellut että jos se nyt vaan on jotain muuta... Nyt sitten viikoloppuna kokeilin antaa ihan pienen annoksen perunaa (ja en ole nyt yli kk testannut sitä), niin reilu puoli tuntia syömisen jälkeen Pihlan posket lehahti ihottumalle, meni ihan karheiksi, ja samaa ihottumaa tuli hetken päästä myös suupieliin... :( en nyt sitten tiedä, muutamasta muusta ruoka-aineesta on tullut samalaisia vatsakipuja aikaisemmin kuin perunastakin (esim. kaura) ja niitäkään en ole nyt pitkään aikaan testannut. Enkä tiedä uskallanko kauheasti itse lähteä testailemaankaan. Soitin sitten maanataina heti neuvolaan ja me saatiin ens viikon keskiviikoksi ylimääräinen neuvolalääkäriaika, ja mennään sinne sen kanssa juttelemaan onko aihetta lähteä allergiatesteihin....

Jandhe ja Pihla-Julia tänään tasan 9kk :heart:
 
Hei!

Mimmi-78 ei kai vaan Alexilla ole korvatulehdusta? Kuulostaa niin tutulta tuo sun kuvaus. Kannattaa kattoo ens yönä jos huutaa, että eihän vaan hinkkaa korvia. Toivottavasti ei oo korvatulehdus syynä. Topiaksella ehkä on tullu korvatulehdus. Maanantaina loppu kuuri ja viime yönä huusi ihan samanlailla ku viime viikolla ja hinkkas korvia. Annoin sitten tissiä, ni nukahti siihen. Tuntuu että jos korvat on kipeenä ni siinä ei oikein mikään auta nukahtamaan muutaku tissi. Vähän vaan harmitti, ku eihän Topias enää syö yöllä tissiä. Paitsi söi sillon kuumeessa... No pitää kattoo jos tänä yönä kans huutaa, ni pitää varmaan huomenna mennä lääkäriin.

Kengistä Oon pitäny Topiaksella varmaan parin kuukauden ajan kenkiä. Aluks vaan ihan että tottu ni pidin joskus esim. kauppareissulla jne. Nyt laitan aina jalkaan paitsi en tietenkään sillon jos menee vaan nukkuun vaunuihin. Puistossa kuitenkin kävellään, ni pakkohan siinä on kengät olla jalassa. Ja topias antaa olla niitten. Tykkää kans leikkiä omilla kengillä ja muidenkin kengillä. Meinaa vaan pistää ne suuhun. Ja se on kivaa, ku Topias oottelee istalteen valmiina, ni kääntyy mahalleen ja alkaa paukuttaan kenkiä lattiaan. melkonen ääni kuuluu!

pottailusta ostin tosiaan ihan vasta potan ja mietinkin, että ostanko esim 1-vuotiaana, mutta päätin sitten ostaa jos vaikka saisi joskus kakan napattua pottaan ja muutenkin että tottuu siihen. Oon käyttäny ehkä kerran päivässä siinä joskus en ollenkaan. Ihan hyvin istuu jonku aikaa, mutta vielä ei oo pissaa tullu. Mutta pääasia että tottuu siihen.

Meillä oli tänään pihatalkoot ja mentiin Topiaksenkin kans. Ei vaan voinu olla koko aikaa, ku pensaita leikattiin sellasella järkyttävän isoäänisellä ja pelottavalla raivaussahalla. Topias alko ihan paniikissa itkemään, ni piti käydä sitten kävelyllä ja palata ku se oli loppunu. KOvasti topias sai kehuja mummuilta ja papoilta ja muiltakin. (tässä kerrostalossa asuu suurimmaks osaks vanhoja ihmisiä) Topias irvisteli hymyillen kaikille ja näytti komeita hampaita. Nykyään hymyilee oikein irvistämällä, että hampaat näkyy ja silmät menee viiruksi. Taidankin laittaa profiiliin sellasen kuvan missä on ihana irvistys =)

Tsemppiä pienihetki ens yölle! :hug:

nyt iltapalalle!
:wave:
 
Voihan rähmä... Nyt on sitten Riina kuumeessa... Ollu ihan väsy koko päivän ja illalla olikin lämpöä 38,8... Ja just kun siitä ripulista melkein päästiin. No huomenna lääkäriin kai se on mentävä. Toivottavasti ei oo meilläkin korvatulehdus....

Pottailusta... Meilläkään ei missään nimessä ole tarkoituksena vielä kuivaksi opettaa! Lähinnä vaan pikkuhiljaa totutella ja mikäs siinä kun likka tykkää! lisäksi kakkaaminen oli ajoittain tosi vaikeeta ja väänsi pienen kikkareen aina monta kertaa päivässä, mutta nykyään tekee koko päivän tarpeet aamusin. Tai teki vielä viikko sitten, ennen tätä ripuli-episodia...

Meilläkin hymyillään nykyään irvistämällä ;) . Laitampa minäkin profiiliin kuvan missä Riina potalla irvistelee!

Nyt nukkumaan.. Voipi olla hankala yö edessä...
 
huomenta...kiva juttu oon paljon väsyneempi ja aamu alkoi päänsäryllä vaikka mielestäni nukuin hieman enemmän viime yönä! B) Aurikolasit päähän ettei mustat renkaat silmien ympärillä näy!

vähän viime yötä Ville nukkumaan n.9.30 ja eka heräys siinä 23.00 ja sain tosi helposti takasin omaan sänkyyn vain hetken sylissä heijaten :)

Sitten olikin herätys vasta 4:ltäja annoin hetken tissiä ja laskin omaan sänkyyn missä hieman itkahti mutta taputuksella rauhoittui.

Seuraava herätys 6:lta ja sitten otin kainaloon tissille ja sain vielä huilata vajaan tunnin ja sit ylös.Lempeää lopetusta en henno heti koko yötä lopettaa mutta ehkä ens viikolla tai aiemmin.

Karkeammasta ruuasta, meillä aluksi tökki mutta nyt jo tykkää syödä vaikka pieniä leivän paloja.kaupan 8kk soseet ei kelpaa mutta omat karkeat kyllä. voimia kaikille!
 
Heippa!

Tänään on meillä sellainen päivä, että olisi kyllä voinut aamulla jatkaa unia ja nukkua huomiseen saakka \|O Yö meni taas ihan päälaelleen, 1-2h välein piti käydä hyssyttelemässä ja eihän sitä itse saa silloin kunnolla nukuttua. Koko aamukin on vain kitisty ja ryömitty perässä joka paikkaan. Ruoka ei taas maistunut, vaan kaikki syljettiin pois ja kamalan huudon kera. Mikään lelu eikä mikään muukaan kiinnosta ja koko ajan pitäisi olla äitin lähellä. Hohhoijaa... :headwall: Eroahdistusta ilmassa...

Tänään Emilia nousi ensimmäisen kerran itse konttausasentoon ja vähän siirsi toista kättä jo eteenpäin :) Taitaapa olla taas vauhtia tiedossa, kun oppii konttaamaan.

Mies pitää ensi viikolla viimeiset isyyslomapäivät ja ajateltiin sitten lähteä kahdestaan päiväksi Ikeaan ja muutenkin vähän tuulettumaan. Ei ollakaan käyty vielä kahdestaan missään Emilian syntymän jälkeen, joten eiköhän se ole jo aikakin :whistle: Emiliahan varmasti mummonsa hoidossa pärjää, kun tulee tänne meille siksi aikaa, mutta kertokaa mulle miten itse pärjään koko päivän erossa pienestä... :eek: :ashamed: Meidän on muuten tosi hankalaa saada hoitajia, joten siksipä ei olla minnekään päästykään vielä. No, hyvä nyt harjoitella kun syksyllä kuitenkin pitää viedä tyttö hoitoon.

Toivotaan, että pienet sairastelijat paranevat pian! :hug:

Illalla jännitetään taas Leijonien ottelua ja taitaa ne viisutkin tänään startata... palaillaan :wave:
 
Hansu En mä oikein usko että Alex olis korviaan huutanut kun ei sillä ole mitään flunssaakaan ollut. Tai en mä tiedä voiko korvatulehdus tulla ilman flunssaa. Viime yön Alex nukkui heräämättä eli kai se sitten oli hammaskipua.

Äippälomakin loppuu sitten kohta :'( Osalla varmaan loppunut jo. Mä vein just kodinhoitotukianomuksen Kelaan. Hirvittää kyllä että miten sillä rahalla tulee toimeen kun että ei ihan hirveen kauaa huvita sen takia olla kotona.

Nyt täytyy lopettaa. Joku roikkuu mun jaloissa ja on jo kuolannut mun housut ihan märiksi :LOL:

Mimmi + Alex
 
Heippa!

Nyt meilläkin on alettu toden teolla harjoittelemaan karkeampien ruokien syömistä ja jo nyt parin päivän harjoittelun jälkeen menee aika hyvin. Puurohiutaleet toki vielä heitän sekoittimeen ja laitan korviketta joukkoon. Ja tosiaan helpompi harjoitella niin että laittaa "sileää" ja "karkeaa" sekaisin.

Potan hommasimme mekin hyvissä ajoin, mutta se oli vähän pelottava ja tylsä juttu. Katselemme pottaa nyt jonkin aikaa sivusta enkä ota siitä stressiä. Kerkiää kyllä.

Meillä heräillään öisin nykyään kolme kertaa ja kuuden aikaan hereille. Selvästi yöunet lyhentyneet. Nyt ollaan harjoiteltu omaan sänkyyn rauhoittumista illalla ja sen jälkeen ruvetaan sitten harjoittelemaan yösyöttöjen poisjättämistä. Yksi asia kerrallaan. Onkohan parempi sitten yöllä yrittää vaan silitellä ja taputella eikä ottaa lainkaan sängystä syliin? Voi olla ettei se onnistu, mutta katsotaan nyt sitten miten monta yötä meillä menee kun aletaan harjoittelemaan. Se pitää miehen kanssa oikein sopia, että nyt viedään juttu loppuun asti, muuten tulee ihan varmaan lipeämisiä.

Mietin myös, pitäisikö alkaa antaa korviketta päivisin kun pikkukaveri ei oikein rintamaidosta ole kiinnostunut? Illalla ja yöllä kyllä kiinnostaa! Taitaa olla poika pikkuhiljaa vieroittamassa itseään.

Kiva kun löysin teidät!
Mukavaa päivää!
 
Olisiko teillä muuten jotain hyviä ruokaohjeita näillä pikkuisille? Meillä on menty nyt jonkin aikaa kaupan ruuilla, kun omat soseet ei kelvannut, mutta nyt kun osaa syödä jo vähän karkeampaa niin voisin taas yrittää. Ja siinä saattoi olla sekin, kun tein isoja annoksia ja pakastin, niin mahtoiko maku sitten vähän kärsiä pakastimessa. Ainakin peruna kannattaa varmaan jättää pakastettavista pois. Mutta tosiaan, herkullisia reseptejä kaivataan! Toki meiltäkin ne perusesitteet neuvolasta ja äitiyspakkauksesta löytyy.
 
pienihetki harmaana
PIKKUNAPILLE olen pakastanut kyllä peruna soseitakin ja ihan ok ovat. tässä tämmönen tai voihan olla että oot käyttänytkin tätä 3perunaa,4porkkanaa ja yksi iso bataatti ja keitinvesi tietty soseutukseen. ja olen soseuttanut ihan käsin perunamuusisurvimella. Jauhelihakastike keitettynä kattilassa mausteita laakerinlehti,mustapippuri,sipuli.suurustukseen maissijauho. ja sit tehosekoittimella. No ihan perusohjehan tää o mutta laitoinpa kuitenkin.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 10.05.2007 klo 13:22 Pikkunappi kirjoitti:
Mietin myös, pitäisikö alkaa antaa korviketta päivisin kun pikkukaveri ei oikein rintamaidosta ole kiinnostunut? Illalla ja yöllä kyllä kiinnostaa! Taitaa olla poika pikkuhiljaa vieroittamassa itseään.

Kiva kun löysin teidät!
Mukavaa päivää!
Tervetuloa joukkoon! Itse olen tänään miettinyt ihan samaa kuin sinäkin, tissiä turhauttaa tarjota kun herraa ei tunnut tippaakaan kiinnostavan... siis päiväsaikaan nimenomaan. yön sitten asuisi tissillä mielellään. Ei tunnu muutenkaan olevan ollenkaan nälkä päivisin enää. mitään ei oo tänäänkään syönyt, lusikallisen puuroa aamulla ja äsken lusikallisen sosetta :( ja pari imua tissimaitoa. voiko todella pärjätä tolla määrällä?! tai tietysti korjaa asiaa yöllisellä tissittelyllä :D Tänään haen kaupasta korviketta ja alan pikkuhiljaa totuttaa, ainakin väliaikaisesti. Aikomus oli imettää vuoden ikään ja toki jatkankin mutta kai sitä maitoa pitäisi jotenkin saada menemään? Oliko jollain muulla vastaavaa kokemusta, ilman että lopettaisi koknann imetystä? :wave:
 
No niin, nyt mekin palasimme takaisin :wave:
Potta-asiaa: Me aateltiin otta pottaharjoittelua vasta vuoden ikäisenä, jos ihan sillonkaan. Potta on kyllä valmiina mutta en vaan nää tarvetta pottailuun ennemmin kuin neiti kävelee.

Soseetmeillä menee ihan hyvin. 8kk soseita syödään ja välil yökkäillään. Pitäs perunaa ruveta kokeilee keittää neitille ja laittaa jotain sosetta mukaan.

Meillä mennään edelleenselälläänlattialla eteenpäin, tai siis peruuttamalla :LOL:
Neiti oppi viikko sittenistumaan itse :heart:
Vähän vielä hoippuu mut ei oo nyt tänään enää kaatunut.
Onko jollain näin"laiskoja" 8-9kk ikäisiä jotka ei viel tee juuri mitään?
Ahkera meillä on neiti pistämään kaikki suuhun, sieppomaan kaikki pöydiltä ja lehdet saa kyytiä :LOL:

Mutta näin meillä...
 
Piti vielä tulla täällä käymään lätkän erätauolla :D

Pikkunappi: Tervetuloa mukaan kivaan porukkaan :wave:

Emilia nukkui tänäänkin vain yhdet päiväunet. Nukkuikin vajaa 3h silloin päivällä ja ihan turhaa edes yrittää saada toisille unille enää kun noin pitkään nukkui. Ja ihan kivasti ilta menikin leikkiessä =) Nähtävästi tässä ollaan tosiaankin siirtymässä hiljalleen yksiin päikkäreihin.

Ruokakin maistui paljon paremmin iltapäivällä kun tein tytsylle päivälliseksi "lohikeittoa." Laitoin perunaa, porkkanaa, parsa- ja kukkakaalia sekä purjoa ja kirjolohta. Tilliä en vielä lisännyt kun tuo kala on uusi juttu. Neiti tykkäsi :p Välillä tuntuu kyllä luovuus loppuvan noiden ruokien kanssa, mutta olen yrittänyt tehdä Emilialle vähän samankaltaista ruokaa mitä itse syödään ja siinä samallahan sitä ainekset kaikille keittää.

Vaikuttaa että Emilia haluaa nukahtaa yöunille ihan itse. Sylissä vain rimpuilee eikä tahdo siihen enää rauhoittua. Ollaan nyt tehty niin, että tyttö saa pyöriä sängyssä niin kauan että hermostuu ja sitten käydään rauhoittelemassa ja jätetään hakemaan unta ja sinne sitten aikanaan nukahtaa. Iso tyttö jo :snotty:

Miten teillä malttaa lapsukaiset juoda pullosta? Meillä nuo pullehetket tahtoo olla pään pyörittelyä ja ainakin yksi jalka tai käsi vipattaa :LOL: paikallaan ei tahdo malttaa olla. Maitoakin menee aika vähän/vrk.

Nyt taitaa ottelu kohta jatkua :wave: -johan tässä tekstiä jo tulikin :ashamed:
 
Ei ollu korvatulehdusta! Huoh! ja nyt illalla ei enää kuumettakaan.

Piti tosta pullosta juomisesta kirjottaa... Riina juodessaan meinaa pitää aina varpaista kiinni :LOL: . On meinaa aika huvittavan näköstä....

Mäkin oon tehny Riinalle pitkälti sellasia ruokia joita itse syödään. Just kalakeitto, jauhelihakeitto, makaronilaatikko (neidin lemppari), kanarisotto jne... Mausteina oon käyttäny pippuria, persiljaa ja tilliä.

Lätkän pariin!! :wave:
 
täällä taas!
Vieroituksesta: Sain Villen illalla nukkumaan 21.00.Ja 23.00 oli taas sylissä tyynnyttelyä hetki,ja laitoin takaisin sänkyyn kunnes sitten heräsi vähän yli 3 ja annoin tissiä ja laskin omaan sänkyyn. Ah ja niin ihanaa herätys 5.30 ja tässä sitä ollaan .meni liian hyvin illalla maate ja vielä normaalia aiemmin niin eihän sitä unta pitkään voi riittää....vaikka nyt onkin tisillä silmät kiinni :D
Mites teiillä muilla jos vauvelit nousee tukea pitkin seisomaan niin tuleeko kohta poru kun ei pääse alas?
 
Pienihetki Juu meillä tulee poru. Alex pääsee hyvin itse tukea vasten seisomaan. Aikansa jaksaa siinä touhuta ja sitten tulee kitinä kun paikka käy tylsäksi tai jalat väsyy. Mä käyn sit auttamassa alas ja samantien pitää kiivetä seuraavaan paikkaan ylös :LOL:

Meillä meni eilen päiväunet ihan päin p:tä ja sen takia oli koko päivä yhtä rutinaa. Lähdin aamulla Alexin kans pihalle vaunuttelemaan niin eihän Alex nukkunut kun 1/2 h vaunuissa, kai se häiriintyi autojen metelistä kun kävelin aika vilkkaasti liikennöidyn tien reunaa. Sisällä nukkuu yleensä 2h. Kahden aikaan laitoin sit sisälle nukkumaan ja taas nukkui vain puol tuntia ja Alex oli tosi huonolla tuulella, rutisi ja kitisi. Aattelin sit lähteä pihalle Alexin kanssa että oltaisiin käyty puistossa niin Alex oli tyytyväisenä unten mailla kun pääsin puistoon. Nyt aattelin että taitaa olla parempi että en lähde aamupäivällä pihalle vaan saa nukkua noi pidemmät unet sisällä ettei taas käy niin kuin eilen.

Meillä ei pottaa vielä ole mutta olen minäkin aatellut että sen voisin kohta ostaa ja katsoa mitä Alex siitä tykkää. Jos vaikka sen kakan saisi sinne tulemaan kun tuntuu että vaippaan ähistelee monta kertaa pienen kikkareen niin jos vaikka pottaan onnistuisi kunnon kakka. Mutta jos Alex ei tykkää potasta niin sitten ei kyllähän sen kerkee myöhemminkin.

Mukavaa alkavaa viikonloppua!

Mimmi + Alex
 
Onpas täällä ollut hiljaista... :whistle:

Huomenna päästään vihdoin ja viimein latomaan tuota uutta lattiaa yläkertaan :D Tosi jännä lätkämatsikin tulossa! Äitienpäivää vietetään mummolassa, joten... palaillaan ensi viikolla :wave:

Hyvää viikonloppua ja äitienpäivää kaikille! :flower:
 
Torstaina käytiin neuvolalääkärissä, mitat 75cm ja 10,6kg (8kk). Kaikki ok.
Aaro kans kitisi ja metelöi silloin kun nousi seisomaan eikä vielä osannut tulla alas. Mut nyt hän osaa jo hienosti tulla itse alas, eikä juurikaan enää kaatuile seisoessaan eikä istuessaan. Kävelee hirvittävää kyytiä tukea pitkin, ja vielä kovempaa ryömii. Meillä on jonkinlaista eroahdistusta (vai mitä lie) ilmassa, jos poika on väsynyt ja mie häviän näköpiiristä niin kamala huuto alkaa ja se loppuu vasta kun otan pojan syliin :/
Aaro ei muuten osaa vielä itse käydä istumaan tai siis osaa silleen kun hän laskeutuu seisaaltaan alas mut ei muuten.
Millä teidän lapset tykkää leikkiä?
Aaro tykkää eniten isoveikan leluista, traktoreista, pyöräkoneista jne. patteriveturi on myös kova juttu =) Nykyisin on myös kiva tyhjentää keittiönlaatikot :)
Isoveikka (3,5v.) on nyt ruennut nostamaan Aaroa pois esim. jos Aaro menee räpläämään telkkaria, stereoita tms. Hienosti hän osaa laittaa Aaron lattialle sit istumaan, hyvin on huolehtivainen veikka :heart: :D
Nyt pitää mennä tekemään jotain ruokaa ja varmaan pitäis tuo kakkukin täyttää, jos sit huomenna tai illalla koristelis sen :p
t:vilivilpertti ja Aaro melkein 8,5kk
p.s. yhden kerran kokeilin jokunen aika sitten että laitoin Aaron potalle istumaan kun näin että rupeaa kakkaa tekemään niin tulihan sinne aikamoiset rieskat. Säästyi yksi vaippa. Mut en vaan ole jaksanut/viitsinyt sen jälkeen enää laittaa potalle.
 
Meillä edelleen ollaan flunssassa ja kovassa yskässä, muuten kyllä leikitään reippaasti ja pallon heittely on tällä hetkellä kivointa. Isoveikkojen huoneisiin on aina kova kiirus, mutta kun ne on niin täynnä pientä sälää...

Oikein jännittävää viikonloppua ja hyvää äitienpäivää kaikille äideille ja etenkin niille, joille tuleva äitienpäivä on ensimmäinen :flower: Itselleni se on jo 8. :eek: Kyllä menee nopeasti aika.

Vaihdoin profiiliin kuvan lätkän ja euroviisujen kunniaksi :D <br><br>
 

Yhteistyössä