Elovauvat 2007

Itse olen 33v. tai siis täytän tänä vuonna 34 v. Meillä on mieheni kanssa 10 v. ikäero. Ei tuo ole ongelmia aiheuttanut meillä tuo ikäero. Nyt meni hieman asian vierastäkin mutta menköön.

Vilmalla on nyt massuvaivat hieman helpottaneet. En pysty sanomaan mistä ne johtuivat. Yksi syy oli varmasti ne Jekovit tipat mutta epäilen myös että massu ei ollut vielä vain kestänyt kaikkea mitä äippämaidon kautta menee.

Vilmakin on yrkäillyt kyljeltä massulleen kääntymistä. Kovasti kiukuttaa kun ei pääse. Nyt olen vasta alkanut pitämään lattialla. Muutoin on joko meidän sängyssä tai turvakaukalossa. Tosin turvakaukalossa vain sellaisia hetkiä että saadaan syötyä jne. Luin Vauva-lehdestä, vai oliko se Kaksplus-lehti, että kannattaisi pitää ennemmin lattialla kuin sitterissä. Se istuma-asento voi jäädä päälle ja siten hankaloittaa liikkeellelähtemistä. Toisista lapsista kyllä näkeekin jos on tosi paljon istutettu. Ne lapset istuvat kuin tatti kun laittaa esim lattialle istumaan. Tietysti myös sylissä pitäminen ja liinassa kantaminen ovat hyviä keinoja tukemaan liikkeelle lähtöä. Meidän Vilma tykkää yli kaiken kun keinahtelee musiikin tahdissa ja tyttö on rintaa vasten sylissä. Meidän lempparikappale on Timbalandin se hittibiisi, en nyt muista nimeä.

Viime viikolla kävin Vilman kanssa Kuopiossa. Hyvin meni reissu muuten mutta juuri kun olin lähdössä kaupasta niin tyttö heräsi ja päätti että hänellä on nälkä. Itse vierastan yleisellä paikalla imettämistä, joten ajoin auton syrjään parkkipaikalla ja syötin tytön autossa. Sitten jaksoi tyttö kotio asti. Miten te muut toimitte? Otetteko korviketta mukaan vai syötättekö kaupungilla rinnasta? Vilma ei syö korviketta ja sehän se ongelma onkin. Äippämaitoa on mukana mutta on vaikea ennustaa meneekö kuinka paljon vai meneekö yhtään. Muuten äippämaito riittää vallan mainiosti.

Viime viikolla kävin jälkitarkastuksessa. Sain minipillerit, Cerazette merkkiset. Käytän näitä(jos käyvät), niin pitkään että mies on käynyt strilointitoimenpiteessä ja siemennestenäytteestä tulee negatiivinen. Eli käytännössä ainakin puoli vuotta. Lääkäri kehui minun miestäni maasta taivaaseen kun on niin sivistynyt ja moderni mies että huolehtii ehkäisystä tästä eteenpäin. Riskit tuossa toimenpiteessä ovat huomattavasti pienemmät kuin olisi naisen kohdalla. Mies loisti tyytyväisyydestä kun kerroin. Hän sai nimittäin aivan toisenlaista kohtelua kun kävi hakemassa lähetettä toimenpiteeseen. Oli ollut lääkäristä niin vaikeaa ja ei kuulemma ollenkaan oikea ratkaisu. Ei ollut löytänyt edes lähetelomaketta ja miehen piti tilata uusi aika. Sitten toisella kerralla kun mieheni kävi, oli ollut toinen ääni kellossa. Sitten olikin aivan oikea ratkaisu juuri meille jne.

Tytöt nukkuu vielä niin tyytyväisenä että täytynee tehdä jotain kotihommiakin! :wave:
 
Ajattelin ilmoitella,että minäkin täällä hengissä vaikken ole piiiitkään aikaan täällä edes lukemass käynyt.Kaikki hyvin ja ristiäisetkin oli 7.10.07.Olen taas pari viikkoa "yh:na" joten siksikin aika kortilla.


SUUREN SUURI HALAUS TEILLE :hug:

Kassu ja Klaara Hilda Karoliina
 
PItkästä aikaa tervehdys täältäkin! Kirjoittelin enemmän tuolla odotuspuolella. Nyt on kädet niin täynnä töitä, että en ole oikein ehtinyt kirjoitella. Lukemassa olen kyllä käynyt kuulumisianne.

Meidän Antti Juhani on nyt siis 11 vkoa vanha iloinen pieni mies! :heart: Alun vatsanväänteet ja uniongelmat ovat onneksi jo historiaa. Jotenkin nautin tästä vauva-ajasta paljon enemmän kuin esikoisella. Osaan ottaa jotenkin rennommin ja se heijastuu mielestäni myös vauvan oloon. Antti tuntuu olevan tyytyväinen ja rento vauveli. :)

Yöt menee 1-3 syötöllä ja päivällä nukutaa yhdet pitkät päiväunet ulkona vaunuissa (2-4 tuntia) ja parit pienemmät unet sitterissä, lattialla tai omassa sängyssä. Oon yrittänyt pitää mahdollisimman paljon Anttia lattialla, jotta saa harjoitella liikkumista. Onhan se sitteri vähän sellainen passivoiva kapistus.

Nyt Antti on alkanut "juttelemaan" takaisin kun sille juttelee. Ihania ääniä päästelee suustaan ja hymyilee kovasti! :heart:

Täysimetyksellä täälläkin mennään paitsi että joskus isä antaa korviketta, kun olen poissa paikalta. Onneksi korvikekin maistuu ihan hyvin pojalle. Mä oon tosiaan jo jättänyt poikaa aika paljonkin isän hoiviin. Käyn ratsastamassa ja uimassa joka viikko ja lisäksi oon käyny elokuvissa, kampaajalla, kosmetologilla jne. Mummolassakin poika on ollut kerran kun käytiin miehen kanssa ravintolassa syömässä. Minä ainakin rohkaisen kaikkia jättämään vauvojalle hoitoon. Piristää kummasti käydä jossain, vaikka vain kaupassa, yksikseen! Ja eihän niillä vauvoilla ole mitään hätää isän/muun hoitajan hoivissa. Tietysti voi olla vaikeaa, jos vauvalle ei maistu tuttipullo, mutta minä uskon, että sekin maistuu, kun vauvalla on tarpeeksi nälkä.

Julkisella paikalla imettämisestä... Olen kyllä imettänyt melkeinpä missä vaan, ravintoloissa, kahviloissa, lentokentällä jne. Pitäähän vauvan saada ruokaa! Jos se jotakuta häiritsee niin omapa on ongelmansa. Eikä kukaan ole ainakaan minua katsonut mitenkään kieroon. Eihän sitä tissiä tarvitse välttämättä kaiken kansan nähtäväksi paljastaa, vaan voihan sen tehdä hienovaraisestikin. Mulla esim. on harso siinä vähän niinkuin näkösuojana.

Jaahas, täytynee käyttää Antin päiväuniaika hyödyksi ja alkaa lueskelemaan päivän lehti. :wave:
 
Täältäkin tervehdys pitkästä aikaa!

Meillä oli kastejuhlat lauantaina ja herra sai nimekseen Kristian Antero. Kaikki meni hyvin, ja itkettiin koko porukka kun mun kaveri lauloi kitaralla säestäen Pinkulle itse tekemänsä kappaleen. Oli niin koskettava ja ihana. Tietenkin pitopalvelun kanssa vähän tökki. Kai sellainen vaan kuuluu asiaan, maksat itsesi kipeäksi ja silti homma ei toimi. Täytyy varmaan vaihtaa DNA-liittymään :)

Ortodoksisessa kasteessa vauva kastetaan kokonaan veteen kolme kertaa. Yksi vauva oltiin kastettu samassa vedessä 1h aikaisemmin ja vesihän oli jo aika viileää. Kristian huusi niiiiiiiiiiiiin paljon että melkein mun sydän särkyi. En tiedä miten viralliset kuviot menevät, mutta otin vauvan omaan syliini ja pidin häntä siinä koko loppu kasteen ajan. Onneksi rauhoittui ja lopulta nukahti.

Julkisella paikalla imettämisestä: en mäkään niin siitä tykkää ja koetan ajoittaa menot niin, että vauva nukkuu. Eilen kun oltiin Kampissa kahvittelemassa Kristian (hassua käyttää muuta nimeä kuin Pinku) heräsi kesken unien kovaan nälkään ja ei auttanut muu kuin imettää. Olin vielä kahvilla yhden miespuolisen kaverin kanssa ja tilanne oli eka vähän outo. Onneksi h&m on tehnyt hyviä imetyspaitoja ja niiden kanssa voi imettää niin, että vaan nänni näkyy.

Olen hyvin kateellinen teille pitkistä yöunista! Mä hermostui eilen vauvalle kun heräsi klo 2.30 syömään ja se oli hänen 7kertansa viime yönä. Olen opettanut hänet huonoille tavoille kun en jaksa nousta ja viedä omaan sänkyyn. On viime viikon aikana oppinut että aina yöllä herätessään saa tissin suuhun. Ensi yönä tsemppaan ja vien aina nukkumaan omaan sänkyyn...jos vaan jaksan. Ehkä saan sitten hieman itsekin nukuttua.

Meillä vauvalla on päivällä selvät rytmit kun noudatetaan uuden kaksplussan vauvanrytmi -artikkelin oppeja. Ihanaa kun elämä on helpottunut ja Kristian nukahtaa jo klo 20.

Oleskelu paikoista
: Eilen ostin Bebeksestä kastejuhlasta saaduilla rahoilla kantoliinan. Aivan loistava keksintö!! Sain laitettua pyykit kaappiin ja tehtyä vaikka mitä. Muuten pyrin pitämään Kristiania aina lattialla tai sylissä. Sitterissä on vain kun itse syön/syödään mieheni kanssa. Lattialla kölliminen on motoriikan kehittymisen kannalta paras paikka olla.

t.Soippa ja Kristian 7vko (ent.Pinku)

Jos teillä ei ole narusta vedettää soivaa pehmolelua niin suosittelen! Aivan loistava juttu, jaksaa joka päivä viihdyttää monta kertaa.
 
heippa kaikille tänään oli kakka päivä eli neiti on päättänyt kakata joka toinen päivä kunnon ruikulit niskaan asti :LOL: muuten tulee pieniä tuhnuja mutta huomattavasti vähentynyt ettei enää joka vaipas.ikää itsellä pian 32v jasmiina 2.5kk pojat 2.5v ja 5v, mies 32v,tulihan selvitettyä kaikkien ikä..itse imetän missä nälkä tulee neiti kun ei pulloa huoli keltään,mikä vähän hankaloittaa itseni lähtemistäpois pitemmiksi ajoiksi,olisi ihanaa kun huolisi ei olisi aina kiire kotiin.tänään täällä kunnon syys sää joten päätimme lasten kanssa lähteä kaupoille ja leipoa(mikä on hyvin harvinaista minulta)
neiti viihtyy lattialla kun virkeä mutta pääasiassa selällään,istuun vetää itseänsä koko ajan mikä ihan hassun näköistä ja nyrkit on suussa koko ajan :wave:
 
zamppa
Pikaisesti vastaan, kun neiti ähkii polven päällä.
Joku oli kysellyt pillereiden aloituksesta... sain reseptin cerazettelle tms. ja ainakin mulle sanottiin että heti voi aloittaa, koska eihän sitä tiedä kauan menee menkkojen alkamiseen.
 
Hoitoon jättämisestä tuli vaan mieleen; Halusin käydä katsomassa isääni sairaalassa ja jätin melkein parin päivän välein vauvan päiväuniaikaan isovanhemmille, miehelleni, kummille hoitoon. Parin viikkoa vauva kesti sitä ja sitten ei enää suostunut nukahtamaan päiväunille. Asia ratkesi kun ensin nukkuin muutamana päivänä unet minun sylissäni ja vähän väliä tarkisti että olen vielä siinä. Päätin siis että en lähte vauvan nukkuessa pois vaan hänen hereillä ollessaan. Ja en viikkoon ollut ollenkaan sairaalassa kun mun paikkani on nyt kotona vauvan kanssa ja muut saavat käydä sairaalassa.

Pointti tällä on, ettei liikaa kannata olla poissa. Mä olin usein vain 1 1/2-2h poissa mutta selvästi vauva kärsi siitä. Ja se tekee hallaa vuorovaikutussuhteen luomiseen. Nyt me vaan ollaan yhdessä ja sylitellään tosi paljon!
 
Tänään onkin ollut oikein kirjottelupäivä mulla. Nikolas on alkanut tosiaan nukkua nuo pidemmät unet niin on aikaa kirjoitella. Kohta pitäs vissiin alkaa tass opintoja suorittelemaan, kun jäivät vähän vaiheeseen keväällä :/
Meilläkin pungerretaan istumaasentoon alvariinsa, vaikkei pienellä ihan fysiikka siihen vielä olisi valmis. Neuvolasta sanoivat ettäsaa antaa yrittää, mutta pakko välilä vähän rauhoitella, kun ihan selkeesti väsyy itsekin. Nyrkki myös jatkuvasti suussa..Ootteko muuten huomioineet, että kumpi nyrkki suuhun menee. Meillä vasen ja ootelenkin tässä jännäyksellä, että kummalla alkaa tarttumaan kun meillä on suvussa miehet monesti vasureita ja Nikolaksen isäkin on vasuri. Myös isoveli on vasuri ja se näkyi jo ihan vauvana.
2kk neuvolassa oli tänään mitat 62.5cm ja 6015g pipo 41cm eli pitkä ja hoikka poika. Kaikki muutkin asiat oli oikein kohillaan.
Mikähän tossa tökkii tuossa kuvan laittamisessa. Olen yrittänyt kokopvän välillä tuota uutta kuvaa tonne profiiliin, muttei onnistu, höh.
 
Soippa: Meidän keskimmäinen oli tosi huono uninen. Yritin nukuttaa häntä vauvana omassa sängyssään mutta ei siitä käytännössä tullut mitään kun heräili 2-½ tunnin välein. Omasta nukkumisesta ei olisi tullut mitään, joten annoin nukkua vieressä. Näin kaikki olivat tyytyväisempiä. Todella raskasta se aika oli. Nyt olen todella iloinen ja tyytyväinen kun Vilma herättää vain 1-2 kertaa yössä. Tunnen itseni levänneeksi ja virkeäksi yleensä. Tosin tämä meidän keskimmäinen edelleen herättää ja tulee viereenkin. En tiedä milloin hän oppii nukkumaan koko yön. Jospa tilanteeseen tulisi helpotusta kun tutti jätetään lähitulevaisuudessa pois. Kovasti voimia kaikille teille, jotka valvotte vauvojenne kanssa! :hug:
 
heipat täältäkin!

ikägalluppiin ekaksi. täytin juuri 33v, synntärit oli 10. päivä ja lahjakkaasti unohtui sekä minulta että iskältä, tuttavat kyllä muisti kortein ja puhelimella.

imetyksestä imetän milloin vain ja missä vain tarve on.

hoitoon jättäminen lauri on ollut iskän hoivissa kun olen ollut jumpalla, lenkillä, kaunistautumassa tai kaupassa. pisin jakso on ollut n. 3h, jonka poika oli pääosin nukkunut. ruoka ei yrityksistä huolimatta kelpaa kuin tissistä, joten pitkää poissaoloa ei voi vielä olla, eikä kyllä ole tarvettakaan. jumpalla käynti muutaman kerran viikossa riittää mainiosti.

oleskelupaikkana on pääosin syli. nyt viihtyy hetken jo lattialla vatsallaan ja sitterissä pätkiä. syli onkuitenkin vielä paras. hoitopöydän yläpuolen on neuvolasta saatu hymynaama ja sen kanssa laurilla synkkaa hyvin yhteen. soittorasia on kanssa käytössä ja sävel syöpynyt ikiajoiksi mieleen.

2kk nla kuulumiset pituus 58,5, painoa 6130g, pipon kokoa en muista, mutta normaalia oli kaikki. jäntvä kaveri, joka kierähtelee vatsalta selälleen ja pitää päätä jo korkealla kyynärnojassa.

käytiin sunnuntaina ikeassa ja lauri viihtyi pitkään ostoskärryjen pohjalla vatsallaa iskän takin päällä, oli hyvän näköinen kun tähysti tarkasti eteenpäin ja seurasi mielenkiintoisena ympäristöä. shoppailija-ainesta =)

mulla oli lauantaina sellainen romahduspäivä. oin jumalattoman väsynyt, kärttyinen ja itkuinen. meillä on 4,5v tytön kanssa taas taisteltu vähän vaikka mistä. mikään ei onnistu ilman tappelua ja se tosiaan rassaa. sitten jäin sohvan pohjalle murehtimaan itseäni ja sitä miten en osaa tyttöä käsitellä oikein ja kuinka pahasti olen sen itsetuntoa taas lyönyt lyttyyn huutamalla ja sättimällä. kun sitten sain itseni siitä ylös (lauri heräsi syömään) otin sauvat käteen (syönnin jälkeen) ja lähin reilun tunnin reippaalle lenkille, niin oli olo taas ihan toisenlainen.

näitä matalalentopäiviä tulee, sen osaan oottaa. olenkin jo etukäteen pyytänyt iskää varutumaan joulukuulla pitämään lomaa. aiemmistakin raskauksista n. 4kk synnytyksen jälkeen mulla on jonkin sortin masennuskausi. molemmilla kerroille se on mennyt ohi viikossa-parissa, mutta ei se kivaa ole. koko maailma kertakaikkisesti tuntuu romahtavan ja itse on koko maailmankaikkeuden huonoin ihminen. en osaa sanoa mikä mut on palauttanut takaisin omaksi itsekseni, mutta onneksi olen selvinnyt pahemmalta masennukselta. lääkkeitä en ole tarvinnut.

nyt on kuitenkin pakko päästä syömään ja sitten maate. iskä on vielä huomiseen iltapäivään reissussa, joten ei paranis hirveen kauan keikkua pystyssä, väsymys tahtoo sitten kostaantua, eikä ole toista auttamassa.

mirjamic ja lauri 2kk3pv

ps yritin myös eilen ja tänään liittää kuvaa, muttei onnistunut. käykö kukaan kerhon puolella? sinnekkin voisi ajatella kuvien laittamista, näkisi useamman palleron samalla kertaa. aika hiljaista siellä on kyllä ollut.
 
Lueskelemiseen tää palstailu on taas jääny. Päivät kuluu vaan niin armottoman nopiaan, pienempi ja isompi likka pitävät äitin liikekannalla ja ehkä iskäki "vaatii" välillä huomiota itselleen. ;)
Vaavi nukkuu yöt tosi hyvin, omassa sängyssä unipussukassaan (koputan puuta...), sen sijaan isompi typy on alkanut kömpimään äiskän ja iskän keskeen harva se yö. Alkaa mein sänky käymään ahtaaksi, kun neiti nukkuu poikittain keskellä, mutta ei olla raskittu toimitta omaankaan sänkyyn, ettei tule pahamieli keskellä yötä :heart: .
Imetys meillä on ns. loppunu jo jokin aika sitte, huutamaan vaavi alko aina ku tissin vaan näkikään/haistokaan. Se on sitte menny lypsämiseksi, tunnen itteni melkeen lehmäksi aamu-, päivä- ja iltalypsyineni :/ Lypsetäänhän niitä joitain lehmiäki 3 krt/pv, jos ei sitte ihan ropottia oo... hihiiii!!!
Pullosta meillä siis syyään tuttelia, onneksi ei ole tarvinnu muita alkaa kokeilemaankaan.
Ikäkyselyyn ajattelin tässä samalla vastailla. Itellä mittariin tulee 30 tässä kohtapuoliin ja miehelle 38 kans kohta. Ikäeroa meillä on siis 8 vuotta, eikä se oo haitannu tämän 11 yhteisen vuoden aikana. On mulla sit ihana mies :LOL: :heart:
Terv. tusina7 ja "venkuvaavi" vajaat 8 vk
 
Joo, taitaa olla jotain ongelmaa tässä sivustolla kun kuvat ei tule. No, pitää tänään yrittää uusiksi.
Täällähän on aika paljon ilmeisesti yli kolmekymppistä porukkaa. Ainakin tähän asti, mitä ikiä olette kertoneet. Mein iskä on 42v eli ollaan melko samanikäsiä, mutta en myöskään usko että ikero on huono asia. Päinvastoin, jos mies on hiukka vanhempi niin uskon, että hyvä asia, vaikka niinhän ne on nuokin persoonakohtaisia asioita.
Minni85 Onnea Poikavauvasta :flower: Täällä kans yks, jolla käynnistettiin myrkytyksen takia.
Mirjamic Mulla on kanssa tota "joulumasista" tai siksi sitä kutsun, kun aina iskee niihin aikoihin. Se on varmaan tää pimeys joka iskee päälle. Piti tänä vuonna ostaa sellain kirkasvalolamppu tohon aamiaispöytään mutta on jäänyt ostamatta.
Millasias isänpäivälahjoja olette suunnitelleet ostaa/tehdä?
Mä en voi paljastaa tässä kun munmies lukee välillä tätä palstaa kanssa
:D
Oikein mukava päivää Elomassuille :flower:
 
ikä juu mulla jo kanssa se 39v , meillä mies onpi 5v nuorempi :LOL: ..siis voi jee ku sitä voi olla maitoaivo oli mulla muutakin mut niin ne vaan meni...meillä syödään yöllä parikertaa tai parikymmentä...juu nyt pitää mennä itte tankkaamaan puurolla...
 
Kiitos Edie!! Mua ei ainakaan vielä ihan hirveästi väsytä, mutta tänään aaviimeksi räjähdin miehelleni kun hän valittaa väsymystään. Meillä on työhuone menisi sinne nukkumaan! Homma ei toimi jos ollaan molemmat vähän väsyneitä ja kiukkusia :)

Isänpäivälahjaksi ajattelin ostaa uuden partakoneen. Sellainen olikin Hulluilla päivillä tarjouksessa ja ostin jo sen. Täytyykin antaa se 30v lahjaksi jotta 2 viikon vaihtoaika vielä onnistuu. (en ole varma onko hyvä kun on ihan erilainen kun edellinen) Mun piti antaa 30v lahjaksi tatuointi niin annan sen sitten ensimmäiseksi isänpäivälahjaksi. Aika hassu isipäivälahja mut nyt vaan kävi näin. :LOL:
 
Kiitti minipillerivastauksista! :) Pitääpäs tässä sitten aloitella vaikka tänään.
Jos joku vielä kertois niiden "sivuvaikutuksista" verrattuna yhdistelmäpilsuihin, kiitos :)
Iästä joku kyseli, minä olen 32 ja mies 33, eli aika iäkkäinä alettiin perhe perustamaan.
Nyt taas täytyy rientää tyttö syöttään, mukavaa päivän jatkoa!

tellervo ja tyttö 8vkoa ja risat
 
Moikka! Pitkästä aikaa ajattelin jotain kirjoittaa. Meillä oli pojan ristiäiset 14.10 ja nimeksi tuli Juuso Topias. :heart:
Topi oli "työnimenä" odotusajan niin se oli jotenkin pakko vähän jättää. :)
Meillä poika syö 2-3tunnin välein, päivällä vetää jopa 4tunnin unia. Mut nyt ollaan kahtena iltana annettu korviketta ennen puoltayötä, kun poika on halunnu kovasti vaan syödä, ja sen jälkeen on vielä halunnut tissillekkin. Tämän kovan syömisen jälkeen Juuso onkin sitten nukkunut molempina öinä ensin 5 tuntia ja syötön jälkeen vielä 3 tuntia joten on toosi levännyt olo. :D
Eipä täällä sen kummempia, 2kk neuvola vasta 8.11 jolloin Juuso on jo 10vkoa ja 8päivää. :)

Mukavaa syksyä kaikille. =)

Jonz ja Juuso 7vkoa4päivää
 
Mulla on niiiiiin pirun pahamieli... :'( Tekisi mieli vollottaa ihan hulluna, mut ei ees se onnistu! :kieh:
Tiedän että mulla on maailman ihanimmat lapset ja puoliso ja siitä huolimatta en osaa olla tyytyväinen tai ainakaan hallita ja hillitä itseäni!!! Tekisi niin mieli mennä herättämään meidän puoltoista vuotias esikoinen päiväunilta ja kertoa hänelle että kyllä äiti rakastaa sinua ja että ei äiti oikeesti tarkoita mitään pahaa, vaikka välillä huutaa ja menettää hermonsa.. Ei kait se nyt lapsen vika ole jos mulla ei ole kuin kaksi kättä ja yksi syli enkä voi nostaa ja halia samalla kuin syötän vauvaa tai että ylipäänsä oletan että vanhempi jaksaa aina vähän paremmin odottaa tarpeidensa kanssa kun kuukauden vanha vauva. Tunnen itse niin huonoksi äidiksi jo pelkästään siitä että olen korrottanut esikoiselle ääntäni, koska tiedän ettei siihen ollut mitään syytä. Lapasi vaan oli väsynyt ja kaipasi huomiota ja hellyyttä ennen päiväunille menoa. :headwall:
Ja puhumattakaan siitä miten olen laiminlyönyt mieheni ja kodinhoidon viime viikkoina.... :headwall:


valivali marsu 26v (ja kaks kymppinen iskä...)
 

Yhteistyössä