Elovauvat 2007

Moi!

Rotarokote Rotateq-merkkinen (1. annos) annettiin muutama pvä sitten täällä kotona eikä kummempia oireita ole tullut. Ihmettelen noita terkkareiden kommentteja ettei sais lapset olla keskenään. Ehkä maalaisjärki kertoo et jos lapsen huomataan olevan sairas niin siitä sitten kerrotaan ja näin jokainen saa päättää viekö oman lapsensa samaan seuraan vaiko ei.

Samalla kun apteekissa käytiin rokote ostamassa niin ostin Cerazettejäkin liuskan, tosin olen niitä nyt vaan pyöritellyt käsissäni enkä pääse päätökseen aloittaako vaiko eikö. Eniten pelottaa se, et jos ne saa taas aikaan samanlaisen kiukkuisen ja ahdistuneen olon (kuten viimeksi niiden nappailun aikaan tuli). Meille ei sovi ollenkaan noiden kumien kanssa suhraaminen. Joku kyseli minipillereiden aloituksesta ja kyllä minullekin esikoisen jälkeen sanottiin et ei synnytyksen jälkeen tarvitse odottaa kuukautisten alkua.

Poika nukkuu yöt kellon ympäri, toki heräá syömään 2-4 tunnin välein ja aina herätessään on nenä täysin tukossa ja kamala kuorsaus alkaa. Ei ole siis meidän nenävaiva helpottanut pätkääkään koko aikana, muuten kuin keittishuuhtelun ja imujen jälkeen hetkeksi. Limaa ei tule kuin 1 onneton kökkönen kerrallaan, mut se riittää tukkimaan (vinon) nenän.

Päivisin on melkoinen kitisijä tää meijän poikanen. Ei sen kummemmin tunnu vaivaa hänellä olevan, mutta syliä ja hetkutusta kaipaa paljon. Hymyjä on tullut jo useamman viikon ajan ja tänään poika hörähti nauramaan vaipanvaihdon ja hassuttelun yhteydessä :D Säikähdin kun kuulosti aivan isosiskonsa naurulta!!

Ikägalluppiin vastausta, minä 24v. ja mies 9v. vanhempi.

laluz ja poikanen 2kk 2vko
 
zamppa
kiva kiva, hävis siien tekstit.
Vauva-äitijumpassa ollaan käyty pari kertaa, viimeksi tänä aamuna. Tuntuu hyvältä saada hiki pintaan ainakin sen kerran viikossa.
Häviääkö minipilsujen teho heti kun tulee väliksi yli 12 h? muutaman kerran on välit ollut reippaasti yli 12 mutta nyt parin päivän ajan pysynyt aika hyvin aikataulussa puhelimen muistutksen avulla. Eli nappailenko ihan turhaan pilsuja vai onko niitsä väleistä huolimatta hyötyä?
Tässä lyhyesti kirjoitukset niin ja ikää on 23 ja miehellä tulee ensi kuussa 26.
 
kyselen teiltä, vaikka "kuulun" syysmasuihin, kun vauva syntyikin etuajassa elokuun puolella :)
eli
-viihtyykö teidän vauvat lattialla?
-nostaako päätään mahallaan ollessa?
-liikkuukko lattialla mitenkään, kyljelleen tms?

meidän poitsu ei viihdy lattialla ei sit yhtään. ei kyllä viihdy sängyssä, sohvalla tai sitterissäkään pahemmin, aina vaan pitäs sylissä löhöttää :whistle:
 
littlepeople:meidän neiti 2.5kk viihtyy mahallaan virkeänä viis min sit alkaa huuto,kyynärnojas katselee maailman menoa,selällään lattialla tai sitteris viihtyy yleensä niin kauan ku virkeä,mut lähellä pitää jonkun olla et näkee tai kuulee ettei ole ihan ykksikseen.neiti on kyl aikas jäntevä tapaus.näin on ollut reilu pari vkoa sitä ennen ei juuri ollut ku syliä hereillä olo ajat.
tänään ollut ihana päivä viime yön nukuin ku tukki ja meidän keskimmäinen oppi ajamaan polkupyörällä,muutenkin lapset ollut yli "hepuli" tuulella aurinkoista viikonloppua kaikille
 
AnQ
Ei hemmetti. Mie kirjotin ihan hiton pitkän litannian, mut tadaa - KAIKKI HÄVIS kun omaa tyhmyyttäni painoin vahingossa "takaisin" -nappulaa. Ai että miuta ottaa nyt päähän :kieh:

Mut siis joo, mein neiti on nyt 5 viikkoa ja 3 päivää, miten tää aika menee tämmöstä vauhtia?! Kiltti on kun mikä, hermostuu oikeastaan vaan sillon, kun äiti ei tajua antaa tissiä ajoissa :D Vähän masua väänsi kun alotettiin Jekovit, mut nyt on jäänyt nekin, vaikka annostusta ollaan vähitellen siihen viiteen tippaan saakka lisätty. Jotenkin kuvittelin, että tää aika ois ihan kamalan raskasta, mutta voin vaan kiittää onneani, että hyvissä ruumiin ja sielun voimissa ollaan :) Neiti nukkuu yöt miun vieressä, huomattiin että kaikki nukkuu paremmin vierekkäin - opetellaan sit sitä omassa sängyssä nukkumista, kun ei heräillä parin-kolmen tunnin välein. Aamulla herätäänkin klo 8-10 sit siihen, kun neiti juttelee ("aguuuu" vaan raikaa makuuhuoneessa) ja hymyilee, mikäs sen ihanampi herätys :)

Ensi torstaina olisi 6-viikkoisneuvola, jännätään miltä mitat näyttää sit - kolmen viikon iässä oltiin 5210 g ja 56,5 cm :eek: Neidin syntymämitat oli siis 4260 g ja 52,5 cm. Eniten ehkä jännään omaa jälkitarkastusta, joka on parin viikon päästä. Tuntuu, ettei miulta taida nuo tikit irrota koskaan, argh. Ehkäisyasioitakin olis varmaan kohtuullista miettiä, vähän vieroksun pillereitä mut eipä nuo kumitkaan mitään kivoja ole |o Toisen lapsen aika ei kuitenkaan ole vähään aikaan.

Imetyksestä: Mie vähän vierasta julkisesti imettämistä, pystyn hyvin kotona vieraiden edessä ruokkimaan neitiä, mutta esim. jossain kahvilassa.. No, ehkä miunkin on joskus "pakko", mut koitan välttää sitä mahdollisimman pitkään :) Pitänee varmaan miunkin hankkia joku näppärä imetyspaita, vaikka ei nytkään tarvii koko rintavarustusta läväyttää esille (miulla on hyvin antoisia nää kaula-aukot, näemmä :D)

Hoitoon jättäminen: Käytiin viikko sitten miehen kanssa ulkona syömässä, neiti oli isovanhempien hellässä huomassa täällä meillä. Muuten meni mainiosti (söi kiltisti pakaste-maidot), mut myö kun kahden tunnin "rilluttelireissulta" tultiin, neiti täällä protestoi kun ei ollutkaan iltatissi saatavilla. Ei hänellä nälkä ollut, sitä on muuten vaan niin kiva lupsuttaa :D Miulla ei siis iltariennoille ainakaan ole ilmeisesti asiaa vähään aikaan, eipä kyllä ole mieli tehnytkään (koitin juoda saunaoluen tässä taannoin; hyi olkoon, mitä litkua. Yritin pakolla juoda sen kunnes tajusin, ettei tässä mikään pakko ole :D).

Tällä kertaa ei muuta, mie taas hyvällä tuurilla muistan ens kuussa kattoa uudet kirjotuset täältä :headwall: Nyt Salkkareiden pariin.. :ashamed: :p
 
Kaisa-tytteli just tankkas itsensä täyteen, saa nähdä tuleeko vuosisadan pulautus piakkoin. Röyhtäytys ei multa aina oikein onnistu kunnolla. Useat haikaili jo viihteelle, ehkä olen niin vanha jo että mulla riittää kunnon shoppailu virkistykseksi. Siinä auttaa, jos anoppi ottaa Kaisan hetkeksi hoitoon ja päästää mun vapaalle. Ei tietenkään pitkäksi aikaa, kun imetystä pitää harrastaa noin parin tunnin välein.Ja ei mies oikein halua mennä enää ravintoloihin, on nääs vähän työnarkomaani ja kaikki viikonloput työtä täynnä. Meillä on viime päivät ollut lelukaari tosi kova sana. Kaisa nauttii kun saa huitoa leluja olan takaa. Voi sitä riemua! Mukavaa viikonloppua!
 
Voi kuinka kivan kuulosta onkaan, kun isosisko viihdyttää pikkusiskoaan lattialla "puuhamatolla" :heart:
Siellä jutellaan ja nauretaan ääneen puolin ja toisin.
Eilen pikku neiti käänty vasemman kyljen kautta massulleen. Alko kitinät heti... meillä ei viihdytä siis massullaan, selällään lattialla tai sitte sitterissä puol istuvassa asennossa olo on mukavin. Sylissä ollessa ns.massullaan tai sitte melkein istuvassa asennossa (ite vääntää ittensä yhä ylemmäs), mutta jos erehdytkään laittamaan vähääkään selälleen niin suupielet vääntyy het alaspäin ja kitinä alkaa.
pää töröttää ylhäällä olkapäällä ollessa ja kannattelee käsistä nostettaessa tosi sitkeästi. Tuntuu, että tämäki typykkä on jäntevä junttura niinku siskosaki =) tuleekohan viel yhtä pippurinen :whistle: aika näyttää...
Minkähän ikäselle voi alkaa hampaita tulemaan?
Syökö muiden pienokaiset nyrkkejään, vaikka just ois syöny maitoa?
Huomenna on viikko siitä, kun miustaki tuli sitte viimein rouva :D
Mitenhän se miekkonen muistaa? Jospas ainaki pusun sais ;)
Terkkuja!
tusina7 ja lapsukaiset kohta 2kk ja 5 v
 
onko kenelläkään muulla syöminen muuttunut hankalaksi? täällä kun tuntuu et nälkä on mut rinnalla aluksi vaan huutaa ja taistelee,ja syömisen välilläkin alkaa yhtäkkiä huutaa pitäisi yrittää niin täysin rauhoittaa tilanne mikä lähes mahdotonta,onkohan joku ikäkausii vai mikähän neidillä hätä
 
...joo, sama on ollut mietinnässä, että onko joku vaihe meneillään, kun ( tosin pullomaitoa ) maitoa menee aina vähän kerrallaan ja hetken kuluttua kun syöminen on alkanut niin alkaa itkeä. Ilmaa tuntuu vetävän helposti tuota maitoa juodessaan ja sitten sattuu ruokatorveen, kun hirveä kupla menee siellä. Rauhoitellaan aina välillä, että jois rauhallisemmin, mutta tuntuu tosiaan että ihan kuin ei maito oikein maistuisi enää samassamäärin kuin ennen. Maitomäärät ei ole lisääntyneet vähään aikaan vaikka poitsu on kasvanut kovasti. En tiiä hidastuuko kasvu vähän tässä vaiheessa, verrattuna ekoihin viikkoihin??? oisko joku viisaampi täällä?
Vielä yks kysymys. Nouseeko teidän vauvoilla maitoa siten ylös, että vauvaa alkaa yskittää ja nieleksii sitten kyllä maidon alas takas, mutta joskus--tai aika usein tuntuu et vetää henkeen ja on aika kurjan näköistä :/
Jolu kehitysvaihe muistaaksen i tulee just 3kk kieppeillä, mutta mitäs siihen liittyikään? En muista ite olleskaan.
 
Meillä aivan samanlaista syömistä kuin pilkettä kerroit teillä olevan... Maitomäärät meillä olleet alusta asti pieniä (kerralla menee n. 60 ml->röyhtäys+ max. toiset 60 ml) eli 120 ml. on se mitä tytteliin saadaan upotettua enimmillään. Nyt tämäkin on alkanut tehdä tiukkaa... Ruokailun alkaessa imee ahnaasti muutaman kulauksen, ja sitten se tappelu alkaakin... Rimpuilee sylissä, kampeaa istuma-asentoon ja kieltäytyy syömästä. Huonolla tuurilla syö kerralla vaivaiset 50-60 ml... Ilmeisesti haukkaa ilmaa alussa, kun ahnaasti imaisee, mutta olen myös huomannut, että ilmeisesti maidon maku on alkanut tökkiä... Olen ottanut tavaksi laittaa maidon joukkoon aina hiukan maissivelliä ihan maun vuoksi, koska siitä tyttö pitää kovasti...
Meillä myös alkanut kummallinen "nieleskely" syönnin jälkeen, aivan kuin oksennus tai puklu olisi nousemassa kurkkuun ja nielee sen takaisin... Olen kuitenkin nyt syötellyt tyttöä ns. vauvantahtisesti, eli jos syöminen ei yritysten jälkeen suju, pidän suosiolla kunnon tauon ja yritämme taas jonkun ajan kuluttua uudelleen...
Noista ruokamääristä en olisi niin hirveän huolissani, jos pissaa tulee normaalisti ja vauva muuten on virkeä. Ymmärtääkseni tulee kausia, jolloin vauvat vain syövät vähemmän...
 
...että kuulostaa samanlaiselta kuin meillä Emmasofia Tuo nieleskelykin on tuttua. Ihan samanlainen tunne tullut meillä, että ihan kuin se maidon maku jo tökkisi. Ehkä kokeilen kanssa tuota maissivelliä vähän sekaan, josko putoisi paremmin. Joo, poika on ihan virkeä jne.mutta tosiaan nuo syömishetket on muuttuneet aika kurjiksi, kun pitää just samanlailla vähän kerrassaan syöttää ja rauhotella välillä. Röyhtäytys myös aina välillä. Yöllä kylläkin vetäsee ekan syötön, kun on nukkunut 6h, niin ihan normaalisti ja usein 120-140ml. Muuten meillä on nuo maitomäärätkin tismalleen samat kuin teillä. Kiva kun vastasit :D
 
Meillä oli eilen ristiäiset. Paapula sai nimeksi Oskar Aapeli. Yllättettiin vieraat ja mentiin samalla naimisiin. :heart: Joten poitsun lisäksi miekin sain uuden nimen, kun otin miehen sukunimen käyttöön. Oli ihana ja lämmin tapahtuma! :heart:

LittlePeople: Meillä viihdytään lähinnä sylissä, mutta nyt kun keksin nostaa sitterin selkänojaa vähän pystympään, viihtyy herra siinä edes hetken. Puuhamatolla viihdytään harvoin muutamaa minuuttia pidempää.
sahei: Meillä on aina välillä tosi hankalaa syöminen, taistelua rinnalla. Mut mie olen ajatellut, että varmaan massuvaivoja tms.. kun ei kuitenkaan joka kerta. Lisäksi olen huomannut, että kiire/hälinä saa Oskarin hermostumaan, mikä heijastuu syömiseen. Tämä viikko kun on ollut yhtä lentoa, kun olen ristiäisten & vihkimisen vuoksi juossut jos missä, niin aika levoton on poika ollut! Oikein helpottaa, kun on juhlat onnellisesti ohi ja palataan turvalliseen arkeen! =)

-Capri ja Oskar 7vk-
 
Minäpä kirjoitan kun en ole pitkään aikaan tänne taas ehtinyt...poikamme on nyt 2 kuukautta ja6pv vanha. Imetän vieläkin, mutta olen joutunut antamaan myös pullosta... Nan1:sta siis olemme ostaneet poitsulle, ja isoin määrä mitä on kerralla nyt syönyt on 180ml, se oli tuossa juuri tänäiltana. Ihmettelen sitä määrää kuinka on paljon hän jaksaa syödä! Pituutta oli 55cm ja painoa nyt 5030g. Eli 1kk neuvolassa oli 3,6kg ja nyt 5kg! Hyvin on sitten lihonut, korviketta en ole siis antanut joka ilta...2kk neuvolassa sanottiin että hyvää maitoa tulee minulta, ja korttiin kirjoitettiin että rintamaidolla kasvaa hyvin. Olisin vielä onnellisempi jos en antaisi ollenkaan pullosta, sillä olen tykännyt imettää poikaa. Esikoisen kanssa oli toisin, imetys ahdisti minua, enkä halunnut imettää joten esikoispoika oli osittaisimetyksellä melkein kokoajan. Osittaisimetystä jatkui tuolloin 1,5 kuukautta.....

Tuo imetyksen epäonnistuminen masentaa minua. Olen ollut paljon alakuloisempi kun en ole voinut antaa pelkkää rintamaitoa, tiedän että kuulostaa ehkä tyhmältä mutta niin se vaan on... Onko muita joilla on imetys myös mennyt eritavalla kuin oli odottanut???

Vaavi seurustelee jo paljon, nukkuu hyvin, viime yönä heräsi syömään vasta kello puoli6 aamulla. Eli periaatteessa nukkui koko yön! Ihmettelin kun poika ei ollutkaan herännyt yöllä... yleensä herää n. 03-04 syömään kerran.
t:MILLI-83 ja poika 2kk1vko

Ps. Poikamme on nyt kastettu: nimeksi tuli Kristjan Kaspian! :attn:
 
Pullosta hotkimisesta: Jos on käytössä tavallinen Ainun pullo, niin kannattaa kokeilla esim. Mam pulloa joka on sellainen leveämpi ja myös tuttiosa on enempi "rinnanmallinen". Meillä esikoinen oli tosi kova pulauttelija ja tuosta Mam-pullosta maito tuli minusta hitaammin jolloin myös pulautti vähemmän.

Yöt: Poika nukkuu noin klo 21-8. Syö yöllä 2-4 kertaa. Yleensä 1-2 ekalla syötöllä nukahtaa heti perään, mutta aamuyöllä yrittää alkaa valvoskella ja silloin olenkin usein ottanut viereeni syömään ja nukkumaan, ihan jo senkin takia että saan itse tarpeeksi unta.

Viihteellä käymisestä: Minä olen ollut jo peräti kaksi kertaa. Viikko sitten olin tyttöporukan saunaillassa, ja isi hoiti poikia kotona, ja hyvin sujui. Rintapumppua tosin jouduin reissussa mukana käyttämään ettei rinnat pakannut maidosta. Klo 2 yöllä oli pakko lähteä kotiin, vaikka kivaa oli, kun alkoi väsymys painaa ja jo senkin takia että pystyi aamulla jo imettämään. Nyt perjantaina oltiin taas miehen töihin liittyvässä illallistilaisuudessa, jolloin mummo oli poikien kanssa. Tällä kertaa tosin minä otin vain muutaman lasin viiniä ja palasin ennen kymmentä lapsien luokse kotiin kun mies jatkoi illan viettoa.

Jumpilla olen käynyt myös jo muutaman kerran, pilateksessa ja Bodybalancessa, ja silloin poika on ollut isin hoidossa kotona. Selkä tuppaa menemään niin jumiin imettäessä ja isohkoa poikaa kannellessa, että on tehnyt todella hyvää päästä liikkumaan.

Rintakipua minulla taas. Onko kellään muulla kipua, sellaista kutinatyyppistä, lähinnä nännin pihan alueella. Sattuu kun vauva alkaa syömään ja sitten taas syötön jälkeen koskee jonkin aikaa. Rintatulehdus tuntui ihan erilaiselta, eikä haava nännissäkään tuntunut tältä. Meillä kyllä on jo sammaskin hoidossa, minulla lääkevoiteella ja pojalla sitruunalla. Alkaa vaan olla mitta aika täysi tätä jatkuvaa oikean rinnan kipuilua..

77mm ja Milo kolme päivää vaille 2 kk
 
Sahei, pilkettä ja emmasofia: Meillä ihan sama juttu syömisen kanssa. Tosi pieniä määriä menee ja välillä alkaa hirveä huuto kun on vähän syönyt ja sitten ei suostu syömään enempää. Alan jo olla melkein huolissani ja mietin,että pitäiskö varata aika lääkärille, mutta muilla näköjään sama juttu eli kait on vaan joku ohi menevä vaihe. Toivottavasti... Täytyy nyt vielä seurailla tilannetta ja torstaina kun käydään neuvolassa punnituksessa niin puhua asiasta terkalle.

jonna ja minea 2kk
 
kirjoittelin tuossa muutama päivä sitten tajuttoman kokoisen postin, ja ylläri ylläri, katosi kokonaan. Hiukkasen ketutti.

Meillä oli 1kk neuvola keskiviikkona ja olihan tuo tytteli kasvanut.
Pituus 58,5cm (54cm)
Paino 5,460kg (3,930kg)
Pään ympärys 39,5cm (38cm)

Syö niin kamalasti, nyt on viimeisen viikon ajan mennyt joka toinen tunti n. 200ml, parhaimmillaan 250ml. Ei mulla rinnoista riitä tollasia määriä, muutenkin ollaan aiemmin jo menty osittaisella imetyksellä. Olen yöllä imettänyt, ihan siksi että saa nukuttua, päivisin pumppaillut mitä tulee ja annettu Semperiä (Nan1 tuntui tekevän ummetusta ja pahempia masuvaivoja). Neuvolassa sanoivat että antakaa tuttia jos syönnistä vähän aikaa, nojoo. Neiti sylkee kaaressa sen suustaan ja huutaa kovempaa kunnes saa tuttipullon suuhunsa. Ja meillä ei olla tyytyväisiä ruokamäärään ellei simahdeta pullolle. Eli vaikka tyttö olisi juuri herännyt, syö niin paljon että nukahtaa uudelleen. Ja jos yrittää lopetella syöntiä, alkaa huuto tai on hetken hiljaa, että saa vaihdettua vaipan tms, ja sitten jo kiljuu lisää ruokaa. Meillä tosiaan menee päälle 2 litraa korviketta päivässä plus rintamaidot. Ja tyttö on 5vk vanha. Tuntuu ettei saa mahaansa täyteen maidosta, mutta ei voi muutakaan vielä antaa. Neuvolassakin sanoivat vellityksestä että VASTA 5-6kk ikäisenä saa antaa, mutta aion kyllä päälle pari kuukautisena aloitella hissukseen vellittelyä. Ei sekään varmaan tuo helpotusta jatkuvasti kasvavaan ruoan tarpeeseen... En tiedä mikä auttaisi. Tuntuu että tyttö syö ihan oikeasti liikaa, jos niin voi sanoa. Ei siltikään kipristele mahaansa enää paljoa, kakkaa tulee kerran päivässä reilusti ja pissaa usein. Kaikki siis ok.

Tuosta pulloruokinnasta, meilläkin tyttö usein kiemurtelee sylissä, ottaa muutaman imaisun ja alkaa itkeä. Sitten takaisin pullo suuhun, sama jatkuu. Ja noin tosiaan syötetään joskus se koko 200ml, aikaa kuluu lähemmäs tunti. Eli massiivisia syöttöhetkiä meilläkin. Olen huomannut että kun tyttöä syöttää sylissä, melkein makaavassa asennossa, tuntuu syövän paremmin, mutta saa useammin "huutokohtauksia" eli ilmeisesti ilmakuplia joista jo puhuittekin, ja siihen tuntuu auttavan melkein istumaan nosto. Ja sitten pullo takaisin suuhun. Ja pieni heijaus samalla kun syö.

Nukkuminenkin on taas aika heikkoa kun tyttö herää joka puolestoista tunti, siinä on mammalla pinna tiukalla välillä. Mies oli ulkona juhlimassa kaverinsa synttäreitä perjantaina, oli yön poissa ja minä ensi kerran yksin naperon kanssa yön. Pelotti aluksi, mutta ihan hyvin se sitten meni. Hyvä puoli tässä on se, että seuraavaksi pääsen minä ulos :) *sitä odotellessa*

Petihommista; ollaan taas päästy makuun. Näinkin vanhaksi pääsin, ensimmäistä kertaa elämäni aikana jouduttiin käyttämään kumia. Ja kallista hupiahan se on, mulla on lateksiallergia, lateksittomat kumit maksaa yli kympin viisi kappaletta. Eli jotain muuta ehkäisymuotoa pitäisi miettiä. Pillereitä oon käyttänyt, ei tosissaan mun juttu, ajantaju ei mulla mitä parhain. Laastareita olen käyttänyt aiemmin, nyt ei voi kun imettää, harmi sinäänsä, ne oli helpoksi havaittuja. Joskin kannattaa pitää huoli että niitä on kaapissa tarpeeksi, ettei ne lopu kesken ja reseptin uusiminen kestää viikon. Siitä voi vaikka syntyä lapsi ja kaksi vanhempaa melkein kymmenen kuukautta myöhemmin, kuten meidän venkulan tapauksessa. Ehkäisykapselit vaikuttaisi parhaimmilta, ovat vain kovin kalliita, varsinkin kun pikkukakkosta ollaan "kaavailtu" parin vuoden päähän ja kapseleissa teho riittäisi neljäksi, viideksi vuodeksi. Kahden vuoden ehkäisystä kaksi sataa euroa on aika lailla... Toisaalta, laastarit maksoivat 15e/kk. Täytyy katsoa mihin päätyy.

Meillä hymyillään ja opetellaan kikattelemaan kovaa vauhtia. Ja neiti näyttää siltä että kovasti olisi asiaa, kuhan vain saadaan jokelluskanavat auki :D

Ikäkyselystä
; Minä olen 22, mies 25. Ja tytteli on esikoinen.

Näin täällä tällä kertaa

Kirvash ja Pikku-"Pekka" 5vk ja 1 päivä

P.S. 77mm; Jaksamista rintatulehdusten ja jatkuvien rintaongelmien kanssa :hug: :wave:

Edit: Pikku-"Pekka" profiilissa kolmen päivän ikäisenä.
 
Huomenta kaikille kiitos vastauksista ilm.ihan normaali vaihe menos juuri tuollaista täälläkin kuin pilkettä kuvaili,vaik pelkäl rinnalla mennään,on kyl sellaiset suihku tissit että :LOL: Ei sitten sovi vielä maitotuotteet Jasmiinalle pe kokeilin voi sitä kakan,,oksennuksen ja huudon määrää :'( .Muttanyt pitää tuulettaa neiti nukkui viime yönä 19.30-7.15 ja söi vain kerran.
Viihteelle ei hinkua urheilu ja shoppailu riittää mulle tässä vaiheessa,irtaantumaan kotoa,mutta lasi viiniä maistuisi joku ilta ei vaan uskaltanut vielä,tietääkö kukaan kauan pitää väli olla viinilasin ja imetyksen suhteen?
Jaksuja kaikille :wave:
 
Heippa!

Mun perjantainen viesti on näköjään hävinnyt taivaantuuliin tai oikeastaan bittiavaruuteen :) Kerroin siinä kuinka oltiin mummin luona yökylässä ja kerrankin sain nukkua kunnolla! Tekisi taas mieli mennä mummin luo kun hän ottaa Kristianin omaan makkariinsa ja aina tuo mulle syömään, valvoo imetyksen ajan ja vie takaisin nukkumaan. Aika luksusta!!! Meillä on unirytmi taas muuttunut nukahtaa nyt noin 21.30 ja herää klo 6. Syö 2-3 kertaa onneksi enää öisin! Ja aamulla noustaan vasta klo 7.30, kuuntelen yli tunnin ajan iloista juttelua ja ähinää. Musta ei ole ihmiseksi milloinkaan klo 6...

Sahei, pilkettä ja emmasofia, jonna82: Meillä oli 6-7viikon iässä tuollaista samanlaista hillitöntä huutamista rinnalla/pullolla. Kokeiltiin vaikka mitä juttuja muttei mikään tuntunut auttavan. Ne loppuivat aivan yhtäkkiä ja nyt syöminen sujuu taas rauhallisesti. Parhaiten kitinään auttoi kun välillä laittoi tutin suuhun->vauva hermostui tuttiin -> taas kelpasi rinta lohdutuksena hetken. Toivottavasti teilläkin se on vain ohimenevää!

Little people: Meillä on nyt vasta alkanut viihtyä mahallaan (ikää 2kk 3pv). Yritin kovasti laittaa jo aikaisemmin, mutta ei vain viihtynyt. Nyt jaksaa pitää tosi hyvin päätä ja hartioita ylhäällä ja siksi viihtyy mahallaan hyvin. Sitteristä nostettiin selkänojaa pystympään ja nyt viihtyy siinäkin noin 10min. Asennettiin sitteriin lelukaari ja ihmettelee sitä kovasti.

Olin lauantaina ekaa kertaa jumpassa ja vieläkin särkee joka paikkaa... Urheilua ei ole tarkoitettu minulle :LOL:

t.Soippa ja Kristian
 
Meillä on syöminen myös aivan samanlaista kuin teillä monilla muillakin. Meillä auttaa, jos alkaa jaloista vähän heiluttelemaan samalla tai muuten vähän hyppyyttelee poikaa. Silloin syöminen onnistuu huomattavasti paremmin. En kyllä tiedä, mistä ihmeestä se johtuu, mutta kerran vahingossa huomasin =)

Mehän saatiin tämän mahaporttiongelman vuoksi ohjeet, että en saa imettäessä antaa kuin etumaidon ja niinpä mulla on nyt maidon tuotanto loppunut lähes kokonaan. Yritin kovasti pumppailla, mutta ei auttanut. Nyt imetän vain aamuisin ja silloinkaan ei mahda tulla montaa tippaa. Sääli. Mutta jos positiivisia puolia etsii, niin pääsenpähän jo pudottelemaan näitä raskauden jälkeisiä kiloja.. Imettäessä ne olisivat saattaneet kyllä paremmin lähteä, mutta ei nyt auta.

Meillä on jostain kumman syystä alettu herätä aamulla jo 5.30 :eek: Yritän saada Oliverin vielä nukkumaan senkin jälkeen, mutta viimeistään 6.30 joudutaan nousemaan, eikä kyllä enää nukuta tuon puoli kuudenkaan jälkeen. Illalla mennään kahdeksan jälkeen nukkumaan, enkä tahtoisi hirveästi sitä iltaunille käymistäkään myöhäistää. Ei nuo aamuherätyksetkään kyllä mukavia ole. Etenkään näin syksyaikaan, kun ulkona on ihan pilkkopimeää siihen aikaan |O

Hemu ja Oliver
 
Aamuja!! :wave: Meillä 2kk neuvola takana.. Ja hyvin kasvaa.. Paino 6255g (syntyessään 3620g) pituus 58.5cm (syntyessään 50cm) ja päänympärys 41cm (syntyessään 35cm) Tissillä mennään edelleen ja tuntuu piisaavan, että vellejä tms. vahvempia et ainakaan vielä tarvita!! Isosiskon nuorimmainen alotteli vellit korvikkeen seassa 1.5kk iässä kun ei syömisestä loppua tullut!! Neuvolassa olisivat varmaan haukkuneet jos ois asiasta maininnut.. :LOL: Mutta minkäs teet, poika vain söi jatkuvasti mutta sitten helpotti ja rupes nukkumaan yötkin hyvin!! Että jokainen tyylillään..

Me käytiin miehen kanssa eilen syömässä kahdestaan tuossa ihan lähellä ja poika oli mummun hoivissa kotona!! Hyvin olivat pärjänneet ja mummu meinas et mielellään kattos enämpikin!! Mukava kun on edes yksi mummu ja kaksi tätiä jolle uskaltaa antaa hoitoon!! =) Siinäpä se meidän hoitokaarti sitten onkin.. Oma isäni on naimisissa ihan HULLUN naisen kanssa, siis ihan oikeasti!! Ja se nainen meinaa ruveta perhepäivähoitajaksi... :eek: Toivottavasti muistaa lääkkeensä syödä ettei olla kohta lööpeissä.. Äitini on sitten sellainen "tuuri juoppo" eli saattaa olla kuukauden ja pidempäänkin selvänä mut sitten ottaa jonkun 3vkon putken!! :ashamed: Mutta sukuaan ei voi valita..

Taidan minäkin ens lauantaina lähteä käymään vähän tuulettumassa.. Varmaan tekee hyvää miettiä hetki muutakin kuin vaippoja ja imetystä ja saapahan isäkin laatuaikaa poikansa kanssa!! Mukava kun mies haluaa ja uskaltaa hoitaa poikaa ettei ole kaikki pelkästään äidin vastuulla!! Mitä tekisinkään ilman miestäni... :heart:

Kaikille mukavaa syyspäivää, minä lähden kahville kun poika koisaa vaunuissa!! :p

Tea Ja Juho 2kk4pvää
 
Onnea Caprille :flower: !

Syömisestä: Täälläkin oli tuossa n 1,5 kk iässä pari viikkoa, kun poika suuttui ihan hirveästi rinnalla, mutta se meni ohi.

Kirvash: Ihanaa, että on kohtalotoveri! Poika tankkaa aivan älyttömiä määriä ruokaa. Alle viikon ikäisenä joutui olemaan pullomaidolla kolme päivä, ja jo silloin meni yli litra maitoa päivässä. Ei mua oikein ees uskottu. Multa tulee hyvin maitoa ja silti poika illalla tankkaa vielä 1,5 dl korviketta rintamaidon lisäksi. Painoakin kertyy reilusti yli käyrien. Poika ei osaa syödä tuttia, mut eilen sain hänet hetkeksi syömään tuttia (kun pidin siitä kiinni) ja hän nukahti siihen. No, sitten hän heräsikin puolen tunnin kuluttua taas syömään :eek: ! Eli ei meilläkään siitä tutista mitään hyötyä ole. Kysyin vellistä ja kuulemma ainakin 3 kk asti pitää oottaa. Ihmettelen vaan, onko tää määrä maitoa ees terveellistä enää munuaisille yms...

Mun jälkivuotokin loppui viime viikolla 10 viikon jälkeen, jee B) ! Viikonloppuna sit kokeiltiin eka kerran seksiä ja se oli ihanaa! Mä kun luulin että tekis kipeetä.
 
tusina seiska: Joillain vauvoilla on jo syntyessään hammas / hampaita suussa, joten niitä voi tulla minkä ikäisenä vain.

Kiitos Tiki onnitteluista! Ihanaa kun tänään päästiin takaisin arkirutiineihin. Vein aamulla mun äidin junalle, kun oli täällä viisi päivää. Ihan kiva, mutta kieltämättä alkoi jo rasittaa. Ollaan ihan ok väleissä, kunhan ei liian paljon olla tekemisissä. Kuten Tea84 sanoi, niin sukuaan ei voi valita...täytyy vaan kestää.
 
Onnea Capri :flower: :flower:
Meillä oli vauvan työnimenä Oskari ja nyt lauantaina tehtiin vastaava tempaus, eli vieraille yllätyksenä menimme myös naimisiin... Ja Tea84,hox, meidän herra sai nimekseen Juho Antti Olavi :LOL:
 

Yhteistyössä