Elovauvat 2007

zamppa
Toissa päivänä oltiin neuvolalääkärissä ja kaikki kunnossa sekä lapsella että itsellä. Painoa on nyt 4970g ja pituutta 56,1cm. Eilen aloitin minipillerit kun ei nyt ihan heti toiveissa ole toista.
Ollaan nyt käyty kaksi kertaa avopäiväkodissa ja hyvin tuntuu tyttö viihtyvän. Leikeissä ja loruissa jaksaa olla mukana mutta heti kahvittelun alkaessa nukhataa lattialle kun muut lapset jatkavat leikkejä. No mutta tyttö onkin porukan nuorin :) .
Viime viikolla oltiin äiti-vauvajumpassa ja tänäänkin oli tarkoitus lähteä mutta päätettiin sitten viime tingassa että ei lähdetäkään tuon sateen takia. On varmaan itsellä hermot tiukalla tai hormonit pielessä kun tuli itku, kun tultiin takaisin kotiin. En sitten tiedä vaikuttaako jo pilsut hormoneihin vai onko tää nyt jotain lievää baby bluesia. Tulee välillä niin turhautunut olo, kun mies jaksaa osallistua kyllä niihin "helppoihin" hommiin mutta kun on kyseessä jo vaikka isompi kakka niin kutsutaan äitiä. Alkaa tuntumaan että itse on ihan riekaleina vaikka rakasrankin tyttöä ja miestä yli kaiken mutta kun tuntuu että kaikki kaatuu mun niskaan oli mies kotona tai ei eikä omaa aikaa ole enää kummemmin. No mutta jos se siitä helpottais ainakin hetkeksi, kun illalla kavereiden kanssa hulluille päiville ja sitten leffailtaa tyttöjen kesken viettämään.

zamppa ja tyttö 6vko+2pv
 
Ensinnä onnittelut Hemu2:lle! Ja kaikille, joilla hiljattain ollut juhlia! Kaisa tässä sylissä imee ja kirjoittelen pari riviä yhdellä kädellä. Turvotuksia yhä sen verran, ettei mahdu kuin vihkisormus ja sekin otetaan heti pois, kun ollaan kotona. Jalat ovat hieman isommat kuin aiemmin. Kaisalle annan vitamiineiksi Jekovit-tippoja. Ovat olleet hyviä, toki samalla menee muutama tippa Cuplatonta. Onko kellään ongelmia röyhtäytyksen kanssa? En saa sitä taputeltua tulemaan yhtä hyvin kuin anoppi. (Asuu meillä)
 
Olipas mukava herätä kun maa oli melkein valkoinen ja pakkasta melkeen 6 astetta! No ei toi kylmyys oo nii ihanaa mut jotenkin piristää kun aurinko
paistaa ja on valosaa ja kuulasta B)

Miten teidän vauvat viettää valveillaoloaikansa, sitterissä, lattialla vai missä? Meillä tyttö viihtyy sitterissä pääasiassa, lattialla en oo vielä pitäny kun alkaa huutamaan heti. Varmaan alkaa viihtymään hieman isompana tai sit ei.
Päiväuniasiaa, tyttö ei suostu nukahtaan sänkyyn laisinkaan päivällä. Nukahtaa sitteriin tai syliin mutta heti jos vien sänkyyn nii herää ja ei suostu nukahtaan. Joten meillä nukutaan 1 tai 2 päikkärit vaunuissa ulkona. Yleensä tyttö nukkuu iltäpäivällä pitkät unet (joskus jopa 6h) ja muuten sitte pikku tirsoja. Olen huomannut semmosen, että jos on huonosti nukuttu päivällä nii huonosti nukutaan sitten yölläkin :/ Kerran kun tyttö nukkui 6 h vaunuissa ja heräs 8 illalla niin nukahti noin 10 aikaan yöunille sänkyyn ja nukkui 4 asti aamulla, söi ja jatkoi unia 10. Eilen kun nukkui "vain" 2 h nii yö oli katkonaista nukkumista.

Muutaman kerran on käynyt meilläkin niin, että tyttö huutaa unissaan semmosta paniikki-itkua mutta hetken päästä lopettaa ja jatkaa unia. Varmaan näki pahoja unia, raasu.

Zampalle, että varmaan jokaisella on välillä tommonen olo ku sulla. Jollakin enempi ja jollakin vähempi. Hormoonit ne hyrrää.. itellä on joitain päiviä, että kaikki on peestä vaikka tyttö on maailman ihanin vauva tietysti, mies on ihan tollo vaikka kuin auttaa.. mutta onneksi on ymmärtäväinen :)

Mulla onneksi turvotus laski aika nopeesti, mä olinki semmonen pallo :D mut voihan sitä olla vielä jonnin verran. Entiset vaatteet ei mee vielä päälle joten "semmosta" turvotusta on vaikka muille jakaa :kieh:

Asiaa ois vaik kuin mutta nyt häätyy lähtee ku tyttö huutaa!
Mukavaa päivänjatkoa kaikille! :)

tellervo ja tytsy kohta 8 vkoa
 
No niin, neuvolassa käyty, eli kolme päivää vajaa 2kk ois pojalla ikää. Painoa on kertyny 5670g ja pituutta 62cm. Mihin se pikkuvauva on kadonnu? Tää on jo aikamoinen lötjäke!

Aurinkoista päivää vaan kaikille! :flower:
 
Hemu2: Kirjoittelit minipillereistä. Esikoisen jälkeen minäkin niitä popsin, mutta koko ajan olin tosi ärtynyt ja itkuherkkä kuten sinäkin kirjoitit. En tiiä johtuiko sen hetkisestä elämänmuutoksesta vai sitten niistä pillereistä. Nyt ajateltiin kuitenkin kokeilla uudestaan, vaikka kuinka vannoin et ei enää ikinä. Mut kolmatta vauvaakaan ei ole toiveissa. Kumit ei käy :(

Eilen olin ekaa kertaa synn. jälkeen viettämässä tyttöjen iltapäivää kaupungilla. Ehti tulla jo huono omatunto kun esikoista en koskaan jättänyt kahta tuntia pidempään pumpatun/korvikemaidon varaan. Huh, et hukattiin aikaa hitaassa ravintolassa ja myöhemmin kahvilassa sekä paluumatkalla liikenneruuhkassa. Ja aina joukkoon mahtuu yksi (äiti) jota saa aina olla odottamassa kaupasta pois...itse olen mielestäni tehokkaampi soppailija :LOL:

Oli aika tukalat oltavat kun en ottanut rintapumppua kaupungille mukaan...melkein 8 tuntia ilman imetystä ja voitte kuvitella et oli tissit täynnä :eek: . Mieluummin menen mieheni ja lasten kanssa ostoksille, joutuu asiat yleensä nopeammin kuin tyttöporukassa!
 
Mun piti aloittaa täydellinen palstatauko,et saan hommia tehokkaammin tehdyx mut vielä vastaan muutamiin kysymyksiin :D

Valveillaoloajan vauva on sylissä,en henno pitää sitterissä(ollut 2 krt sen aikaa kun olen juonut teetä)


Ja me käytetään jekovit-tippoja,alkuun käyt´ttiin Devitolia,mut tyttö hiukan kiemurteli mahaansa(?)ei ikinä itkenyt kuitenkaan ja vaihdoin jekovittiin niin loppui se kiemurtelukin.

Mä en oo vielä hennonut ajatellakaan lähteväni jonnekin ilman vauvaa.
Vauva pärjäis kyl taatusti isänsä tai mummon hoidossa,mut mä en pärjää ilman vauvaa :ashamed:

Taapero oli 5kk kun mentiin elokuviin ja tyttö oli veljen perheellä hoidossa ja muutama tunti vain oltiin,mut soittelin kuitenkin miten menee ja elokuvasta en nauttinut lainkaan kun ikävöin vauvaa vaan :snotty:

Nyt syömään ja ulkoilemaan lasten kans,haravois samal hiukan pihaa =)
 
Poikaa pidetään jonkin verran lattialla lelukaaren alla, kun viihtyy siinä tosi hyvin, mutta vauhdikkaan 2 v isoveljen takai on pienempi pakko pistää sitteriin turvaan jos aion samalla saada jotain tehtyä. Isoveikka ei tahallaan pientä ikinä satuta, mutta saatttaisi vahingossa esim. ajaa potkuautolla päin.

Minulla on jo toinen rintatulehdus ja siihen antibiootit. Pojan mahaa vääntää taas, mutta ei niin paljon kuin ekan kuurin aikana. Olen nyt antanut säännöllisesti maitohappobakteereja, liekö se auttanut.

Jekovit on d-vitamiinina enkä usko sen aihuttavan mahavaivoja kun esikoisellakin käytettiin samoja koko ekan vuoden ja mahavaivoja oli 2-4 kk iässä. Minusta Jekovit on siksi helpompi kun sen voi pitää lämpimässä hoitopöydällä, niin sen muistaa aina aamutoimien yhteydessä antaa.

On kyllä niin ihana tämä meidän pikkupoika että kyllä nuo kaikki repeämät ja rintatulehdukset ovat sen väärti. Ihaninta on kun hymyilee isoveljelleen koko pienellä naamallaan ja oikean posken syvä hymykuoppakin näkyy (vasemmassa ei ole lainkaan).

77mm ja Milo 7 viikkoa
 
Täällä arki rullaa kivasti...vähän hakusessa on täälläkin päiväunet, eli nukutaan pikku-unia ja ei oikeen voi vielä ennustaa että milloin. Nyt olen kuitenkin keksinyt pikku "huijauksen" kun meillä ei voi partsilla naapuritalon remontin takia nukuttaa. Laitan vauvan vaunuihin ulkotamineissa ( nukahtaa nääs heti kun pipo sujahtaa päähän ) ja makkarin ikkuna auki ja vaunut siihen alle. Nukkuu oikein hyvin ja pidempään :D Vähän aukaisen vetoketjuja kun on nukahtanut kunnolla, ettei tule kuuma.
Poitsu kehittyy vauhdilla ja punkee itseään istumisasentoon kun on sylissä tai sitterissä ja lattialla jo kääntymisyritystä havaittavissa. Massullaa ähisee menemään kun laittaa kädet jalkapohjiin kiinni, mutta ei tietenkään hirveän kauan jaksa siinä kellotella.
Poika on hereilläoloaikansa sylissä paljon, sitten sitterissä pöydän päällä kun me esim.syömme tai liinassa. Nikolas tykkää istua sitterissä kun siinä seurustelee vieressä, että hän näkee kasvot hyvin. Nyt olemme myös alkaneet ottamaan "iltajumpat" peiton päällä lattialla. Kakkavaikeuksiin on muuten tehokas..eli vaippa pois ja jalkajumppaa rauhalliseen tahtiin, niin alkaa massu toimia. Ainakin meillä on joskus kakka vähän työn takana ja aiheuttaa kipuakin suolistossa niin olo on silminnähden helpottunut kun aletaan jumpata. Ollaan otettu myös ns.iltarutiiniksi tuo jumppa. Poika oikeen hymyilee ja innostuu kun jumapat alkaa, jos on virkeänä.
Mäkin pidin alkuun vauvaa sylissä vain, mutta huomasin, että hän tykkää välillä istua sitterissä ja katsella touhuja...ihan uutta mulle että alkaa välistä kiemurella sylissä ja rauhoittuu juttelemaan kun laittaa sitteriin.
Täällä nukutaan yö aika rauhallisesti. 1-2 krt syö ja eka nukkumisosio on n.5-6h. Menee yöunille 20.00 aika tasan joka ilta ja kun meillä on tuollanen punainen valo yövalona niin alkaa silmät hänellä lurpsia jo kun valo laitetaan päälle.
Kitinöitä on jonkinverran mutta ne on kyllä jo sellaisia että aina jokin auttaa, eli vauva on jotain vaille. Iskä ja äiskä ei aina vain tajua että mistä kiikastaa :)
Herkässä on myös mulla itkut vielä, eli ihan pikkuasioista tulee kyyneleet silmiin. BabyBluesia ei ole tälläkertaa tullut, esikoisen aikaan tuli.
Menkat alkoi ja ovat ihan mahottoman runsaat...vaikuttaakohan synnytys vielä siihen.
Mulla ois muuten yks pullo Disflatylia ja yksi pullo Cupaltonia käytämättä, eli yhdet annokset otettu vain, että jos joku haluaa voin postittaa ( laita YV:tä). Varsinkin tuo Disflatyl on aika tyyris, niin harmi heittää roskiin. Meillä ne aiheuttivat vain lisävaivaa, eikä nyt enää muutenkaan niitä masuvaivoja sillain ole.
Mä olen ollut kerran kaupungilla 1,5 tuntia ostamassa ristiäisvaatteet ja yhden kerran, kun vauva nukahti yöunilleen niin siskon kanssa laulamassa karaokea. Hauskaa oli ja vauva oli nukkunut oikein hyvin iskän kanssa.
Hauskaa viikonloppua!
 
Meillä paapula (ristiäiset vielä edessä) viihtyy harvoin sitterissä tai lattialla lelukaaren alla, joten enimmäkseen on sylissä hereillä ollessa. Nyt vihdoin kokeilin kantoliinaa ja siinä tuntui viihtyvän, joten meillä varmaan ruvetaan kantoliinailemaan jatkossa. Helpottaa vähän hartioita, kun herra kuitenkin painaa lähemmäs 6kg, jollei jo yli.

Just tänään olin serkun luona kyläilemässä ja mietin, että tuskin raaskin lähteä joulukuussa miehen 30v päiviä juhlimaan (mulla tulis joulukuussa täyteen 29, joten olis omatkin syndet)... Ikää paapulalla olisi silloin n. 3,5kk, mutta olisi mun mielestä aika pieni jätettäväksi hoitoon. Ja täysimetyksellä kun mennään, niin ei olisi ollenkaan niin varmaa että suostuu juomaan pullosta jne. Mutta kerkeehän sitä juhlia myöhemminkin. Esikoinenkin oli about 8kk kun ekaa kertaa lähdin rilluttelemaan. Mie en vain kertakaikkia raaski jättää hoitoon kovin pienenä. Pikaiseen lähikaupassa ja solariumissa olen itsekseen käynyt & keskiviikkona on kampaaja. Tosin vain leikkaus, kun värjäämisessä ja leikkaamisessa menis liian kauan imetyksen kannalta. Värjäilen itse kotosalla.

Kauheeta lukea, kun monilla jo menkat alkanut. Mulla loppui just vasta jälkivuoto. Kesti siis 6viikkoa. Paree olisi ettei ihan heti menkat ala tai voi olla olo -> :headwall:

Mutta hauskaa viikonloppua kaikille! :wave:
 
Meillä tuli tänään ukkelille eka kuukausi täyteen :heart:
Eilen käytiin neuvolassa, painoa oli 5200g (synt.4260) ja pituutta huimat 57,5cm (synt.52) eli hyvin taitaa mulla tuo rintamaito riittää ;)
Vauveli menee yöunille vasta joskus puolen yön aikaan mut sit se nukkuu noin kuuteen tai jopa puol kasiin ja syö ja jatkaa sit unia vielä muutaman tunnin :) eli saa meillä muutkin nukkua
:D
Meillä on vaavi ollu kotona iskän ja isoveikan kans jo jokun kerran. Yks ilta olin pari tuntia vaate-esittelyssä ja tänään olin kaks ja puol tuntia kampaajalla. Oli ihana saada uus väri ja tosi kiva malli hiuksiin =) Hyvin on miehet täällä kotona aina pärjänneet. Lypsän aina valmiiksi maitoa pulloon ja lisäksi on korviketta kaapissa jos en ole osannut ennakoida pienen nälkää. Yleensä meillä on nukuttu kun olen tullut kotiin.

Mutta nyt menen seurustelemaan pikku-ukon kans et päästään josku nukkumaankin :) Kuulostaa isä jo minua heidän seuraksi kaipailevan.. :)
kuulema hymyjä satelee....

Marsu ja Aatu 1kk
 
Kävin tänään sen neljännen asteen repeämäni takia Koksissa fysioterapiassa. Lantionpohjan lihasten toimintaa mitattiin sähköisesti ja ilokseni sain tietää että ne on juuri niin hyvässä kunnossa kun 1,5 kk synnytyksestä pitäisikin olla. Kuukauden päästä on vielä kontrollimittaus. Minusta on ihanaa että asia hoidettiin näin hyvin, eli sain korjausleikkauksen silloin heti synnytyspäivänä ja vielä tuon lähetteen ft:aan (vaikka olen itse ft), sekä vielä jälkitarkastuskin on äitiyspolilla neuvolan sijaan. Niin hirveitä kauhukertomuksia olen tämän tason repeämien jäljiltä tulleista pidätyskykyongelmista kuullut, että olen todella onnellinen kun kaikki on mennyt hyvin.

Minullakin on muuten ollut itku tänään herkässä ja tälläkin hetkellä palaa talomme edessä yksi kynttilä. Täällä Kotkassahan siis eilen isoveli tappoi kaksi nuorempaa siskoaan. En tuntenut ko. henkilöitä, mutta en edes pysty kuvittelemaan vanhempien tuskaa ja surua. Hirmuisen surullinen olo itselläkin ihan vaan heidän puolestaan. :'(
 
Rauhaisa yö takana :) Ainoastaan aamuherätys oli jo 6.00 kun Nikolas nukahti yöunilleen jo 19.30. Pikkasen oli mulla silmät sirrillään klo 6.00 aamulla |O mutta äkkiä se virkisti kun poitsu on niin superhymyileväinen aamulla. Ihanaa katsoa kun toinen on niin innoissaan valmis päivän toimiin :D

77m Eikös Milo ole aika harvinainen nimi? Nätti on..tunnen yhden 20v pojan, kaverini veljen, joka on Milo ja kaksossiskonsa on Molla :D

Mukavaa lauantaita!
 
zamppa
Meillä neiti viihtyy vaihtelevasti lattialla sekä sitterissä. Puuhamaton päällä saattaa viihtyä hyvinkin tunnin verran kiltisti, jos on hyvä päivä ollut. Sitterissä istuskelee useimmiten silloin kun olen ruoanlaittohommissa eikä mies kotona, nytkin nukkuu sitterissä. Tosin edelleen yövaatteissa, kun ei olla ehditty olla hereillä kuin reilu tunti.
Yöunille mennään puolen yön aikoihin, ei mitään toivoa aikeisemmin ja sitäkin ennen seuraa parin tunnit kärttyilyt. Pari kertaa yössä heräilee syömään ja yleensä siinä yhdeksän aikoihin alkaa sellainen veuhtominen että on pakko nousta ylös. Pari kertaa on tosin mennyt yhteentoista tai jopa kahteentoista sängyssä, kuten tänään.
Tytön olen jättänyt pari kertaa isukin hoiviin kun olen käynyt kampaajalla tai eilen kavereiden kanssa illanvietossa. Viime viikonloppuna oli jopa äitini luona hoivissa la illan, kun oltiin miehen työpaikan juhlissa. Hyvin on mennyt kaikilla kerroilla eikä ole tarvinnut soitella jatkuvasti kuinka menee, kun luotan siihen että tyttö pärjää hyvin muidenkin kanssa kun ainakin tähän saakka ollut todella helppo lapsi.
kuukautiset ei onneksi ole vielä alkaneet, kun jälkivuodostakin pääsin eroon vasta viime viikolla.
Eilen kuulin että tytölle on tulossa leikkikamu kun yksi kavereistani ilmoitti olevansa raskaana. Tosin vasta LA on ensi kesän alussa että hiukka saadaan odotella tuota kaveria tytölle mutta kuitenkin.

Hauskaa viikonloppua kaikille!
 
Meillä viime torstaina eka lääkärineuvola.Poika nyt 5700g ja 58cm,tänään tasan 6vkoa.Yöt edelleen pätkäisiä.nukkumaan aletaan aina n.klo22 ja herätään klo7.välissä 3,joskus 6(!)syöttöä.Kummasti vaan tottuu tähänkin rytmiin,ettei itseä väsytä ihan mahdottomasti.Ekat lapset nukkuivatkin "liian" hyvin.Meillä iltaa kohden alkaa kitinä ja kiemurtelu kun vatsa toimii vain iltapuolella ja heti alkaa taas hymyily kun on kunnon kakat tullu.On muuten upea reippailuilma,pitää vielä laittaa poika vaunuihin iltapäivänokosille.Vanhemmat lapset lähtivätkin mummin kanssa retkelle
 
Kirjotin äsken kauheen pitkän jutun, ja se katos.&%(¤)/(%

No kaikki lyhykäisyydessään...

Meillä on tänään kakka-juhlat!! :D Tyttö kakkas tänää ekaa kertaa yli kahtee viikkoon. :eek: On muutes ollut kipeä tuo meidän neiti. Aluksi tyttö oli niin tyytyväinen. Ja pari viikkoa sitten alkoi itkeskely ja kakka joutui hukkaan. Kovasti mahaa kipristää ja silloin tyttö aina itkee. Ei siis onneksi huuda koko aikaa tai pitkiä pätkiä kerralla. Neuvolan täti neuvoi antaa mallasuutetta, joten nyt annettu sitä 4pvää ja tulihan se kakka, onneks! Myös rela-tipat ja cuplaton menee.
Pilkettä Mitä tuo Disflatyl on??

Meillä yöunille mennään n.22.00. Syömään kerätään 03.00 ja 06.00-07.00. Sit jatketaan unia vielä 10-11 asti. Päivällä nukutaan yhet pitkät unet (n.4h) ja parit lyhyemmät+pikku nokosia sylissä tms. Tyttö nukkuu onneks yöt tosi hyvin, vaikka meinaa tuota itkuisuutta nyt ollakin.

Meillä on ensi lauantaina ristiäiset. Jänskää!! Nimi vielä hieman hakusessa..

Mullakaan ei oo menkat vielä alkanu, onneks!! Sänkypuuhiin ei olla ukon kans vielä päästy. Mulla tuntuu noita haluja olemaan enemmän ku miehellä ja siks asia mua kovasti mietityttääki. Oonko jotenki ällöttävä?? Muilla samaa "ongelmaa"????

Mä en oo ollu vauvasta vielä erossa hetkeäkään. Enkä kyllä raaskiskaan. Ei toki olla jämähdetty kotiin, vaan käydään paljon vauvan kans kylässä yms. Saa nähdä koska raaskii lähteä miehen kans ulos tai jotain...

Onkos muutenkellän mitään erikoista neuvoa/apua tuohon kakan tuloon?? Me ollaan tosi melkee kaikkia kotikonsteja kokeiltu... Kuumemittaria, hierontaa,jumppaa...

Mut nyt tyttö kitisee joten :wave:

Hauskaa alkavaa viikkoa kaikille!!!

:heart: : Maypo ja Pikku-akka 6vkoa 4pvää
 
Pauzi
Maypo: Jätäs nuo rela-tipat pois, hanki vaikka niitä sinisiä gefilus-kapseleita. Relat on öljypohjaisia, ja meillä ainakin kakkavaivat HUOMATTAVASTI helpottui kun jätin relat pois ja vaihdoin lisämaitona käytetyn korvikkeen NANista Tutteliin. Tytöllä kuulemma suolistoäänet on normaalit, mut aika laiskat, ja siksikin kakan tulo kestää 3-6 päivää. Mallasuutetta annan minäkin.
 
Meillä tyttö on myös päivisin sitterissä tai sylissä. Lelukaaresta ei oikein vielä oikein välitä. Öisin nukkua tuhisee hyvin sängyssään kunhan saa illalla unen päästä kiinni tissillä. Päivisin tyttö ottaa pikku torkkuja sitterissä tai sylissä, kunnon päiväunet sängyssä ei onnistu vaan päikkärit otetaan vaunuissa kävelylenkillä.
Nyt tyttö on alkanut saamaan rintaraivareita ja viikonlopun ajan imettäminen on ollut vähän haastavampaa. Yllä unisena ei ole imemisessä ongelmia mutta päivällä joutuu suostuttelemaan ja rauhoittelemaan, että rupeaa syömään rinnalta. Raukka on traumatisoitunut jo nuorella iällä :$ Tuntuu todella turhauttavalta, kun yrittää antaa parastaan ja ruokkia kun pienellä on nälkä mutta toinen vaan huutaa paniikissa kun rintaa tarjotaan. Muuten tyttö on ihanan hyväntuulinen ja puhuu päivä päivältä enemmän omaa kieltään, oikea onnenmyyrä!
Yllätys yllätys, nyt kuulosti siltä, että on taas vaippojen vaihto ja pyllynpesu ohjelmassa :whistle:

Hyvää viikon alkua kaikille!
 
Pilkettä: Juu, aika harvinainen on Milo. Väestörekisterikeskuksen mukaan Suomessa nimenä reilu 250 pojalla, joista tänä vuonna 27.

Maypo: Disflatyl on periaatteessa sama kuin Cuplaton, eri merkkinen vaan.
 
...kakkaamisen kunniaksi :D :flower: tai oikeammin pitäisi onnitella ehkä tein vaavia :) juu, mutta tosi on, että tuo kakkaaminen on hirveän olennainen juttu. Kyllä sitä itsekin tarkkailee, vaikka meillä se tulee aika säännöllisesti 1-2pvän välein. Parikertaa on Nikolas järkännyt sellaisen kakkashown yöllä että oksat pois :D Ei ole toiminut kolmeen päivään ja sitten sitä onkin tullut...
Niin, tosiaan Disfltyl on ilmavaiva lääke, jota annetaan vähemmän ( pari krtaa/Pvä) kuin Cuplatonia ja kuulemma toimii joillekin paremmin kuin cuplaton.

Täällä alan uskoa, että pikkuhiljaa jotain päiväunirytmiä on aluillaan, kun pikku-ukko nukkuu jo 5.ttä pvää 11-14 pitkät päiväunet =)

Milo taitaa olla ranskalainen nimi????
 
Minipillereistä kyselisin.
Lääkäri ei puhunut mitään millon ne alotetaan tai ohimennen sanoi, että voi alottaa heti mutta ohjeessa lukee, että sitte ku menkat alkaa. Joudunko siis odotteleen kuukausia jopa menkkojen alkamista vai kuinka? Kortsuja kun en tykkäis käytellä, oon vähän niinku "allerginen" niille! :| :)

Vauvan kanssa arki sujuu hyvin, kolme yötä on nukuttu ilman syömistä 23(-01)-09. Muuten kyllä ihanaa mutta aamusella herään aina ennen tyttöä tissit räjähtämispisteessä :D

tellervo ja tyttö 8 vkoa
 
tellervo Minipillerit, kuten muutkin aloitetaan ensimmäisenä "vuotopäivänä", eli tosiaan pitää odotta kunnes menkat alkavat... Itsekin niitä kovin odottelen ja olenkin ihan ihmeissäni, missä viipyvät... synnytyksestä jo kuitenkin 2,5 kk ja en ole imettänyt edes... Tullut jo pieni paniikki, että onko ehkäisy pettänyt (kondomi)... No ei kai, ei saa leikkiä vakavalla asialla... Kuitenkin koko ajan tuntuu, että menkat alkaisi, mut vuoto ei vaan ala. Raivostuttavaa!
 
tellervo ja emmasofia Minulle lääkäri sanoi jälkitarkastuksessa, että synnytyksen jälkeen minipileerit voi aloittaa aivan milloin vain, eikä menkkoja tarvitse odotella, jos ei ole vielä alkaneet. Tämän ohjeen mukaisesti minä aloitin sinä samana päivänä minipillereiden syönnin, kun hain pillerit apteekista =)
 
Tyttö kastettiin eilen ja tuli Jenna Elisa. Mukavat juhlat oli ja väsyneet vanhemmat illalla.. :)

Huomenna lääkärineuvola, edellinen paino oli 4270g joten epäilen olevan jo 5kg.

Tyttö alkoi hymyilemään viime viikolla ja hymyilemään tytön saa aina syötön jälkeen kun on tyytyväinen... kutittelemalla poskea ja lepertelemällä hassuja.
Väsymyksenkin osaa näyttää jo hieromalla silmiään.
Päätä pitelee innolla pystyssä mahallaan ollessaan ja tykkää välillä nukkua vatsallaan. Eli täällä nukutetaan kaikissa asennoissa missä vauva haluaa.

En tiedä onko kissalle allerginen kun nokka oli viime yön ihan tukossa ja jouduin nostaa sängyn päätyä jotta helpottaa, nyt ei mitään oireita enää. Oli nimittäin kissoja ristiäispaikassa.

Yöllä herätään vain syömään kolmen ja kuuden aikaan, päivällä valvotaan kuuden tunnin verran.

Eipä kummempaa...

TinniPinni ja Jenna 2kk
 
Toivottavasti tästä ei nyt ala joku "kierre"... :$ Oikeesti ei kait meillä mitään hätää ole, mut meillä valvottiin eilen ensimmäisen kerran ikinä puol kolmeen asti aamuyöllä kun vauva itki! :'( Se oli aivan lohdutonta välillä, mut lakkasi aina välillä kun löysi vauvalle sopivan asennon sylissä, mut alkoi heti uudestaan, jos erehtyi vaihtamaan asentoa. Oli kyllä niin sydäntä raastavaa... :( Pelkään vaan että tätäkö se tulee olemaan seuraavat kolme kuukautta.. OOn vielä yksin lasten kanssa kolmesta illasta kaksi :ashamed:
Pakko myöntää et pari päivää meni itsellä huonolla syönnillä, niin olisko nyt voinu vaikuttaa maitoon ja sitä kautta vauvaan, kun eilen sit söin pitsaa ja aika rasvasta ja mausteistahan se on..? Tai sit epäilen myös sitä et eilen annoin ekan kerran cuplatonia, niin jos se vaan pahensi tilannetta.. nyt siis ongelma, mitä annan tuohon masukitinään?

Onneton marsu ja aatu 4vko
 
Aatu on just nyt niillä viikoilla, kun kuulemma tuollainen iltaitkuilu lisääntyy. Meilläkin oli sellain 2,5vkosta 6:een vkoon aika paljon kitinöitä etenkin iltaisin, mutta ovat nyt helpottaneet. Poika nyt 8,5vkoa.
Yritin myös Cuplatonia...meillä nimenomaan vaikutti siten, että kitinä lisääntyi. mYös Disflatyl teki saman, eli ilmeisesti kaikki "ylimääräinen" oli huonoksi masulle.
En usko että teillä mitään kierrettä on alkamassa :heart: Väliaikaista, ehkä vain tuon illan tai sitten muutaman päivän kestävää. Kohtahan sieltä ehkä jo se eka hymykin irtoaa...itkuilun lomassa.Tsemppiä! :D

Muutes ihanaa päivää jokaiikalle! Meillä neuvola 13.00...just päiväuniaikana :whistle:
 

Yhteistyössä