Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Niinu88: Mä sain saman paniikkikohtauksen aamulla. Oon jo 6+0 ja testi näytti 2-3. Sit googlailin asiaa ja rauhotuin aikalailla. On vissiin aika tyypillistä että noi heittelee, ja joillakin toi ei missään vaiheessa näytä 3+, vaikka raskaus eteniskin normaalisti. Päätin itse vaan lopettaa hermoilemisen (ja testaamisen) ja jättää murehtimisen varhaisultraan, kun silloin tietää varmasti onko murehtimisen aihetta...
 
Niinu88, Joku juuri sanoi ettei sitä 3+ saa kaikki ollenkaan :)

Mathilda83, onnea ja tervetuloa! :) tilanteeseen en osaa kommentoida, luulen että ideoimasi keskustelu henkilöstöihmisen kanssa on hyvä.. tai soitat neuvolaan ja kysyt haittaako aineet noin varhaisessa vaiheessa

Tää on ehkä jo käsitelty mutta mennyt multa ihan ohi, eli paljonko varhaisultra maksaa? alan itsekin kiinnostua moisesta:)
 
Varhaisultra: Täällä Oulussa Meri-Oulu vastaanotolla maksaa vain 55euroa :) eli ei paha hinta yksityiseltä. Kun taas Mehiläisessä yms. saat maksaa satasia.

Itse ainakin halusin mennä varhaisultraan, kun eka neuvola on vasta 8.1 joulun takia ja kun oli muutenkin ruuhkaa neuvolaan. Ihana nähdä sitten et siel on asukki mukana. Varsinkin kun itsellä on 2kk sitten poistettu toinen munasarja ja torvi, ja lääkäri sanoi et voi olla vaikea tulla raskaaksi. Yritettiin ennen leikkausta vauvaa jo pidemmän aikaa mut ei onnistunut. Sitten alkoi kummalliset vatsakivut ja turvotus, ja vatsastani löydettiin hyvänlaatuinen tuumori. Mutta se saatiin kokonaan pois, ja rankka vuosi on nyt palkittu sitten :) Mutta uskoa ja toivoa ei menetetty ja ensimmäisestä kierrosta tärppäsi leikkauksen jälkeen <3 Nyt pitää vaan uskoa ja toivoa et kaikki menee hyvin meillä kaikilla loppuun asti!


Me asutaan mieheni ja kahden koiran kanssa omakotitalossa :)

Tänään on kyllä ollut turvotusta mahassa ja kokoajan kauhea nälkä!
Te joilla on jo raskauksia takana: Onko teille tullut paljon kiloja raskauden myötä? entä onko kilot karisseet hyvin pois? Ja ootteko normaalipainoisia ollut raskauden alussa?
 
TaikaUsko kysyi raskauskiloista: Mä painoin ennen esikoista noin 45kg. Korkeimmillaan mun paino oli 60kg raskauden aikana. Tällä hetkellä painan noin 47kg, mitään en ole tehnyt laihduttaakseni :D Mutta minä pistän sen kaiken vaan aineenvaihdunnan piikkiin. Pieni maha jäi, mutta kilot lähti jonnekin.
 
  • Tykkää
Reactions: TaikaUsko
Moikka. Määki varovarovasti mukaan. Fb ryhmästä oon kiinnostunut ku esikin kohalla semmonen on, ja oon tykänny :)
Kyseessä kolmas lapsi. Entuudestaan kaks pikkutyttöä. La elokuussa mutta päivästä en uskalla sanoa. Vähä verta vuotelee mut oli esikonkin kohdalta.

Alan lukemaan nyt tein juttuja ihan ajatuksella :)
 
Moi taas!

Niinu88, mä en huolehtis, vaikkei digitestin viikot "lisäänny". Mulla on käynyt niin että digitesti on näyttänyt rv 2-3 ja oon ollut silloin jo viikolla 7. Kun testi on kuitenkin positiivinen, niin eiköhän kaikki hyvin ole. :)

Taikausko, mulla tuli ekassa raskaudessa 17kg ja olin silloin normaalipainoinen. Ne kilot ei vissiin koskaan lähteneet, koska painan nyt saman verran kun esikoisen raskauden loppuvaiheessa. :D :( Tokassa ja kolmannessa raskaudessa kiloja tuli 6-7 ja ne lähti saman tien pois. Neljännessä raskaudessa kiloja tuli 9 ja nekin lähti heti pois. Mutta tosiaan normaalipainoinen en ole kolmessa viimesessä raskaudessa ollut.

Mulla ei ole mitään oireita, mitä nyt mahaa välillä vähän nippailee. Ei mulla ole missään raskaudessa ollut mitään oireita. :D Tuskin meillä näin montaa lasta olisikaan jos raskaudet ois olleet hirveitä. Mä nautin raskaanaolosta. <3

marza
 
Heippa!

Kävin jo katselemas äitiyspakkauksia ihan uteliaisuutta jos tää masukki pysyy matkas Äitiyspakkaus - kela.fi. Sama näkyypi olevan vielä mikä pikku kakkosen aikaan, en vain ottanut sitä sillon kun oli vaatetta tarpeeksi. Mutta näköjään pitäis vaihtua pakkaus 2014 alkuvuodesta. Toivottavasti haalari olis iloisemman värinen, kestovaippoja sais olla edelleen mukana.
Meinaatteko ottaa pakkauksen?

Ihanaa jotta täällä on muitakin kolmannen odottajia! Minkälaiset on tunteet kun alkaa perheluku olla kohta suurperheen luokkaa? Meillä ainakin auto tuottaa tuskaa mut sitä pitää kattoo sit joskus...

Paino raskauksis on noussut muistaakseni ekas 12kg ja tokas 10kg. Nyt sais mun puolesta jäädä vielä pienemmäksi.. Tokas ongelmana oli lantionliitos kivut tms, loppuviikot olis melkein rollaattoria tarvinnut, nii tuskaa kävely oli et ihme jotta en enempää painoa kerryttänyt.

Raskaudes on se synnytys kivointa vaikkakin kivuliasta mut se on sellasta hyvää kipua joka unohtuu nopeesti.. tai kyl siinä keskivaiheillaki on pari seesteistä kk kun pahoinvointi ei vaivaa eikä nuo liitoskivut :D
 
Ole luonani aina
Minä synnytin esikoisen kättärillä. Tutustumiskäynti oli ihana ja siellä pääsi hyvin näkemään kaiken tarpeellisen ja päästiin jututtamaan yhtä perhettäkin. Synnytyksestä minulla ei ole mitään pahaa sanottavaa vaan kaikki sujui oikein hyvin ja olen tyytyväinen. Me tosin oltiin sairaalassa vain 3 tuntia ennen kuin poika oli maailmassa, joten ehdin näkemään vain yhden lääkärin ja kaksi kätilöä. Heidän kanssa homma sujui oikein loistavasti. Ei oltu käyty Haikaranpesän valmennusta vaan ihan tavalliselle osastolle menossa, mutta siellä olikin ruuhkaa, joten synnytin Haikaranpesässä. Huone oli ihan kiva, ammetoivettakin kysyttiin ja kipulääketoiveitakin heti ovella. Ja epiduraali lähti heti tilaukseen. Ja tuossa kolmessa tunnissa siis ehdin saada vielä toisen annoksenkin. Synnyttäneiden osastolta kokemukset sitten enemmän jakautuu. Olin sen synnytysyön aamuyön ja seuraavan yön kahden hengen huoneessa, joka oli kuitenkin ihan tilava ja ok. Viimeiseksi yöksi saatiin perhehuone, missä oli oma vessakin ja mieskin pääsi jäämään. Ja kaikki kätilöt olivat mukavia kunnes viimeisenä päivänä sattui niin kamala, joka tiuskinnallaan sai minut itkemään ja siitä sitten jäikin vähän paha mieli koko osastosta vaikka oikeasti kaikki muut olivat tosi kivoja. Mutta suosittelen. Tuonne menisin uudelleen, jos saisin valita. Nyt jännittää kun on eri sairaala kyseessä.

Mathilda83
Minäkin olen töissä, joissa käytetään jos jonkinlaista kemikaalia. Pieni osa on raskauden aikana vältettäviä ja joistain on vähän ristiriitaista tietoa. Muutenkaan ei kovin selvästi ole sanottu täytyykö aineita välttää kokonaan vai riittääkö suojautuminen. Kerroin lähiesimiehelle jo viikko sitten, koska en halua ottaa mitään turhia riskejä. Lupasi ettei tieto leviä ja että jakaa tehtäviä tämän huomioiden eli minun ei tarvitse vielä muille kertoa jos en halua. Eli jos mahdollista niin kerro sille, joka työtehtäviä jakaa tai kerro työkaverille, jonka kanssa voit vaihtaa töitä, jos itselle sattuu se vaarallinen kemikaali.

Asumisesta
Asutaan perhekokoon nähden väljästi. Tämä on vanha (kohta remontoitu) rintamamiestalo kolmessa kerroksessa eikä mitään virallisia mittoja ole, mutta sanoisin n. 160-170 neliötä. Meillä on neljä makkaria eli kahdelle lapselle vielä olisi hyvin tilaa :) Vielä esikoista odottaessa asuttiin HOAS:n kaksiossa ja siitä on kahden vuokrakolmion kautta siirrytty tähän omaan. Onhan tässä hommaa kun remonttikin on vielä kesken ja siivouspäivänä aina mietin, että olisi se pikkukolmio vaan niin ihana, mutta poiskaan en vaihtaisi.

Niinu88
Kaikki on varmasti hyvin :) Minulla on 5+3 enkä uskalla vielä testata digillä, koska olen lukenut niin paljon, että monilla näyttää hyvin myöhään vasta 3+ jos ollenkaan.

Kiloista ja herkuista
Viime raskaudessa taisi tulla jotain 12 kg, joista lähti kahdessa kuukaudessa kaikki ja lopulta mentiin reilusti alle lähtöpainon. Olin ihan normaalipainoinen ennen raskautta ja se painon nousu kyllä ahdisti varsinkin aluksi kun ei se vielä vauvankaan painoa ollut. Varsinkin kun mentiin seitsemän kympin yli niin iski kauhistus. Nyt päätin jo etukäteen, että en (siitäkään) stressaa, mutta kyllä sitä taas miettii että kannattaako sinne suuhun kaikki herkut työntää. Jotenkin ainakin minulla tässä alkuraskaudessa kaikki meni kyllä suoraan kiloiksi vaikka en yhtään enempää syönyt kuin aiemminkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Tulipas hehtaariviesti :D Lisään vielä, että meinataan varmaan ottaa tälläkin kertaa äitiyspakkaus. On se vaan sellainen ihana erikoisjuttu, jota odottaa eikä raha ole sama asia. Tai ehkä pitäisi laittaa järki tunteiden edelle kun meillä kuitenkin on jo se makuupussi ja haalari ja kaikki ne pikkutavarat. Jos ottaisi rahana niin saisi mieleisiä vaatteita sitten ostettua. Onneksi on aikaa miettiä vielä ja nähdä se 2014 pakkaus.
 
Tammi-helmikuussahan sen äityspakkauksen pitäs vaihtua, niin näkee mitä se pitää sisällään :) Meki kyllä otetaan varmaanki se pakkaus, kun ensikertalaisena ei meillä vielä mitään ole. Onko jos sen ottaa rahana niin millanen summa?
 
TaikaUsko: kelan sivuilla oli jotta 140e, muistin jotta sain vähemmän mut kai se sit toi summa oli. mut ei sillä ny paljoa ostettu loppu viimein kun vertaa mitä kaikki siinä pakkaukses on.
Ja tosiaan, menin sit kauhees vimmas myymään melkein kaiken äitiys ja pikkuvauvatavaran että pitää kyllä sit se pakkaus ottaa ja kaikki muutkin taas haalia kasaan :headwall: ja sähkökäyttösen rintapumpunkin myin melken ilmasena. tukivyön annoin sukulaiselle. noh ainaki hyvä syy shoppailla.
 
No tuolla rahalla ei kyllä varmasti saa ihan kaikkea sitä mitä pakkaus pitää sisällään :) toivotaan et vuodelle 2014 tulisi ihana pakkaus! Mulla onneksi sisarilla on jonkin verran kaikkia vauvan tavaroita, joita varmasti saan sit heiltä...kunhan vaan kerron heille jouluna tämän pikku salaisuuden.

Nyt kyllä pakko lähteä pötköttään ja kohta katteleen homelandia :)
 
Mä oon vähän alkanu miettii tota äippäpakkausta uudelta kantilta.
Toki siinä on esim kynsisakset, harja ja kylpymittari, mutta kattelin netistä niin eipä uudet saksetkaan maksa kuin ~4euroa ja jos ajatuksena kirpputori ei ole ällöttävä, niin mitä noita on kierrellyt niin saa vaatteita (ihan haalareitakin) alle viiden euron.

Onneks noita ei vielä tartte päättää :)
 
Mää oon aiemminkin täällä sanonut että otan tälläkin kertaa äitiyspakkauksen. Edellinen pakaus on vuoden 2011 pakkaus, ku tilasin sen ennen ku se vaihtu tuohon nykyiseen :) Tykkäsin kyllä tosi paljon siitä!

).( Väsyneenä lähdetään tähänkin päivään. Esikoinen onneks nukkuu hyvin päikkäreitä, mutta itse en monesti meinaa malttaa nukkua vaikka kuinka väsyttäis... Ehkä tänään on pakko yrittää, muuten oon ku perseeseen ammuttu karhu.

Mitäs teidän muiden tiistaipäivään? :)

Pinsuli ja himpula 5+4 <3
 
Viimeksi muokattu:
Pinsuli kysyi tiistaipäivästä: väsyneenä töissä ja tissejä särkee. Kiihdyin työmatkalla nollasta sataan ja sain sitten tosi hyvän työmielen mulle ja miehelle ja ollaan mykkäkoulussa. Totes että ei mennä samalla kyydillä kotiin, joten pitää varmaan alkaa sumplaamaan paluukyytiä :D

Ai mitkä hormoonit?
 
Huomenta kaikille! :)

Helmipöllö minä tosiaan odotan myös kolmatta. Hyvät on fiilikset! :) Isompi auto vaihdettiin tässä vähän aikaa sitten ja taakse ei tarvitse muutenkaan mahtua kuin kaksi istuinta, kun esikoinen on jo niin iso ja voi istua korokkeella, mikä mahtuu keskelle. Toivottavasti kuopuksesta ja tulevasta vauvasta tulee hyviä kavereita. Esikoinen aloittaakin sitten koulun syksyllä, kun tämän vauvan laskettu aika on.

Paino nousi esikoisesta n. 10kg ja kuopuksesta 15kg. Viime raskaudessa mulla oli paljon lapsivettä joka vaikutti myös tuohon painonnousuun. En ole vieläkään täysin palautunut tuosta edellisestä raskaudesta, 5kg jäi ylimääräistä vielä :p

Äitiyspakkausta en varmaan nyt ota. On kaikki 2012 saadun pakkauksen tavarat ja vaatteet vielä tallessa, niin niillä mennään.

ON täällä kans on alkanut väsymys hiipimään ja olenkin pieniä päikkäreitä saanut nukkua, kun mies on tullut töistä. Aamuisin on vähän huono olo, mutta se helpottaa, kun lähdemme joka-aamuiselle lenkille viemään esikoisen eskariin. Raitis pakkasilma tekee kyllä hyvää, mukavasti piristää :)
 
Taikausko
Kiva, että tekin saitta varhaisultran vielä ennen joulua, vaikka neuvola onkin vasta tammikuussa :)

Niinu
Mä miettisin ton varhaisultran kanssa ihan samaa, että jos vähän sepustelis jotain omiansa, niin neuvolasta kirjoitettais sit lähete vu:aan, mutten sit viittiny :D :D hyvä että te saitte :) Sä pääsetkin sit vissiin ekana katteleen pikkusta :heart: muoks// Eiku Iiriksellä taiskin olla jo maanantaina :)

Asumisesta
Mekin asutaan aika tilavasti. Miehen ja kissan ja koiran kanssa omakotitalossa 5h+keittiö sun muut härpäkkeet. Remontoitu on täälläkin ja seuraavana sit kesällä vuorossa toi vauvelinhuone, jos kaikki menee hyvin :) Sani myös meillä haaveissa joskus (ehkä) rakentaa uus talo :)

Helmipöllö tervetuloa!

Emelea Jep. Täälläkin herkutellaan. Mulla on himo erityisesti kaikkee suolaiseen. :p Ja toi hylätty pallo :LOL: onhan se tosiaan surullista :D:D

Vitamiineista
Mä syön multitabs mama plus ja multitabs mama omega-3

hehei tervetuloa!!

Äpakkaus
Täällä otetaan pakkaus :)

Ambrosia
:LOL: Eiköhän se mies työpäivän aikana heltene ja tulee sut hakemaan :)

ON täällä on yskitty koko yö. Ei oo pitkä kun olin flunssassa ja nyt kauhee megalomaaninen yskä päällänsä. Hyhh. ei kiva ollenkaan.
 
Viimeksi muokattu:
Oh ihanaa, heräsin just ja näin niin ihanaa unta, et voikun ois voinu vaan jatkaa...me rupateltiin koko yö mun vauvan kanssa! Se oli ihan pieni ja sikiö vielä, enkä muista mitä tarkalleen ottaen puhuttiin, mutta jäi sellanen olo että sillä oli hyvä olla ja meidän välillä oli hirveesti lempeyttä. Toi oli mun eka vauvauni. Onks raskaus tullut teidän muiden uniin?
 
Äitiyspakkaus jää multa tälläkin kertaa väliin. Esikoisesta otin sillon -09, mutta kakkosesta en enää. Oli kaikki vaatteet vielä tallella, niin turhaahan se ois ollu. Ja nyt sama homma, varasto pursuilee vauvajuttuja ja vaatteita :) Voi käyttää sit sen ä-pakkauksen tilalle saatavan rahan vaikka turvakaukaloon.

Kiloja mulle tuli ekassa ja tokassa raskaudessa noin saman verran, eli 8-10kg (en muista tarkasti). Ja normaalipainoinen olen. Tosin nyt on tullut pari ekstrakiloa, joten pitää olla varovaisempi. Aikasemmissa raskauksissa siis on voinu huoletta syödä mitä mieli tekee.

Joku kertoikin kokemuksensa kättäristä , kiitos siitä! :)
Mieskin nyt kallistuu sen puoleen, joten eiköhän me sinne sitten toivon mukaan mennä.

Tiistai ei alkanu meillä ihan parhaalla mahdollisella tavalla.. Olin vielä ite sängyssä pahoinvoivana ja yökkärissä (pojat söi aamupalaa lastenohjelmia kattoen), kun ovikello soi.
Sieltähän tultiin tekemään takuutarkastusta ja neljä miestä lampsi sisään, ennen kun ehdin edes ovea avata.. Nice! Äkkiä ne onneks kävi ja me lähdettiin heti perään sit ulkoilemaan.

On kyllä niin inhottavaa tä pahoinvointi aamuin illoin. Ei tee yhtään mieli syödä, kun koko ajan kuvottaa ja oikeen pakottamalla saa pakottaa jotain suusta alas.
Saa nähdä miten maistuu tänään ikeassa lihapullat :x

OLA & Vaavi 5+2 :)
 
Raskauskiloista esikoista odottaessa tuli kiloja 27kg. Tosin osa jäädäkseen! Painoin raskauden alussa 38kg (kyllä sairastin nuorempana anoreksiaa, painon nostaminen on yllättävän vaikeaa vaikka yrität) ja lopulta painoin 65kg. Nyt painoa 50kg ja helposti lähti. Suvussa kulkee että paino ei nouse liikoja ja laihdutus on helppoa.

Äitiyspakkauksesta ajateltiin kyllä se ottaa. Toivottavasti nyt vain tulee mukavempi paketti kun tämä nykyinen mikä meiltäkin löytyy. Jotenkin omaa silmää ei millään miellytä telttakuvio ja räikyvän oranssi.

Tänään on täällä ollut ihan hyvä päivä. Poika tosin herätti jo kello 6. (normaalisti n.7.30) Huono olo on koko ajan, mutta ei sentääs niin paha että oksentamassa pitäisi koko ajan juosta ja olen jopa saanut syötyä vähän! :D

Nyt vähän lyhyemmät kuulumiset. Poitsu kun heräilee uniltaan aletaan me valmistautua kerhoon! Jossa pitäisi jo yhden aikoissa ollakin..
 
Äitiyspakkauksesta: Otin molemmille pakkaukset 2006 ja 2010 (2009 pakkaus oli vielä alkuvuodesta). Haalarit, tumput yms olen laittanut jo eteen päin, mutta makuupussit, kynsisakset, vesilämpömittarit, hiusharjat yms. on tallessa. Voi siis olla etten ota pakkausta tällä kertaa. Osa vaatteista on yleensä tosi kivoja, mutta esim. henkselillisiä potkareita en ole käyttänyt kummallakaan ollenkaan ja niitä on aina pakkauksessa ainakin kolmet :)

Ultrasta: Haluisin kovasti alkuraskauden ultraan, niin voisi sitten suhtautua rauhallisemmin ja varmemmin tähän joulun ajan. Eilen kerroin äidilleni puhelimessa, mutta silti tuntuu ettei kovin monelle vielä halua kertoa kun ei ole utralla varmistettu. Soittelin työterveyteen saisiko sieltä lähetettä ultraan että saisi kela-korvauksen. Melko nihkeästi suhtauduttiin, mutta sain kuitenkin soittoajan työterveyshoitajalle torstaille. Katsotaan sitten mitä hän sanoo... Pahoin luulen, että lähetettä ei saa :( Vaikka mitä se on heiltä pois, jos antaa lähetteen, itse maksan loput ja kela osan..? En siis yritäkään ultrauttaa työterveyden piikkiin. Jos ei onnaa ni sitten varaan itse ajan ja kärsin hinnasta : / Nyt on kuukautisten mukaan rv. 6+1, mutta oletetun ovulaation mukaan 5+4, jos oikein laskin. Ajattelin varailla ultraa siis noin kahden viikon päähän, viikkoa ennen joulua siis.

Oireista: Mulla painaa vatsassa koko ajan, on jotenkin turvonnut olo. Olohousujen vyötärönauhakin tuntuu ikävältä. En siis mitenkään pysty istuskelemaan farkuissani enää : / Vatsa on hiukan sekaisin, jatkuvasti röyhtäyttää, vaikka yleensä ei ole mulla sellaisia ongelmia. Vatsa näyttää jo varsin pallomaiselta turvotuksen takia, hohhoijaa... Rinnat hellinä. Edellisessä raskaudessa turposin sen verran reippaassa tahdissa, että jo syys-lokakuulla alkoivat ihmiset kysellä vieläkö on kauankin synnytykseen ja LA oli helmikuun lopulla :D Sf-mitat olivat molemmissa raskauksissa jossain siellä yläkäyrän yläpuolella koko ajan :whistle: Joillakin vaan on sen mallinen kroppa, että kohtu nojaa jotenkin eteenpäin (?) ja istukka oli molemmissa siinä etuseinämässä. Multa ei todellakaan onnistu salassa odottaminen kovin kauaa. Miten te muut useamman saaneet: Missä vaiheessa raskaus on näkynyt ulospäin?

Mussukka82 ja pikkumussukka 6+1
 
Ole luonani aina nyt annoit kyllä huomaamattasi helkkarin hyvän vinkin! :D Oon nimittäin miettinyt että kun pitäisi hyvä turvakaukalo ostaa. Jos otan pakkauksen rahana niin sehän on just sopiva määrää uuteen turvakaukaloon! Koska tosiaan mullakin pakkauksesta kaikki tallella, osa jopa tuplana kun sain ystävältä hänen omiaan käytettynä. Awesome! :D

Raskausunia on ollut yksi, iiiihan siinä alkuvaiheessa. Eipä se kyllä viime raskaudessakaan uniin kovin tullut. :)

Mulla esikoisen kanssa raskaus alkoi näkyä jossain 16. - 17. viikon tienoilla. Mulla ei ollut ennen raskautta minkäännäköistä mahaa, niin sehän pulpsahti turvotuksen mukana HETI esille :D Mutta noilla viikoilla se "muotoutui" semmoseksi raskausmahan näköiseksi. Tässä raskaudessa se näyttää nyt jo siltä mitä noilla viikoilla viimeksi, koska mahaa on vielä vähän jäljellä. Ohhoh :D Mulla on kans eteenpäin kallistuva kohtu, se on vissiin yleisempi. Istukka oli viimeksi ainakin "täydellisellä paikalla" tuolla niinkun ylänurkassa takana. Toivottavasti menee nytkin sinne :)
 
Viimeksi muokattu:
Pinsuli: Hei, hyvää päivää, mähän oon laskenut ton ihan väärin (ja innoissani lisännyt viikon)!! Mulla oli siis punktio 11.11 (eli hedelmöitys tapahtui silloin). Siitä 2 viikkoa aiemmin mun 1. viikko alkoi 28.10 (siitä laskin ton lasketun ajan). Ja mä olen siis vasta 5+1!! Mulla on ollut nyt ihan omat matikat...Kiitos Pinsuli huomiosta! ...luultavasti sitten se varhaisultra onkin niin aikasin ettei voida vielä nähdä sydämenlyöntejä :/ Mutta mulla vissiin tehdään noita tutkimuksia vähän tiuhempaan kun luomuraskaudessa, niin ehkä pääsen nekin sitten jossain vaiheessa näkemään, jos kaikki menee hyvin!
 
iiris_lorea Mä mietinkin ensin että liittyyköhän tää jotenkin niin suhun hoitoihin mutta oli pakko kysyä ja mainita kun mietitytti :D Veikkaisin että sulla on tosiaan vähän useemmin noita tutkimuksia. Ja voihan se olla että syke näkyy jo maanantaina, eihän sitä tiedä!
 

Yhteistyössä