Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Heippa! Kävin tänään varhaisultrassa ja kaikki hyvin. Siellä pienen sydän löi kovaa :) eka neuvola vasta 9.1.14.
Pahoinvointia on ollu :/ inhottavaa ku melkee koko ajan huono olo.
Meinattiin kertoa varmaan perheillemme Jouluna ja mun parhaalle kaverille :)

Miini ja pieni 6+3

!!!!!Listaan saa lisätä !!!!(en pysty väriä laittamaan ku en oo koneella) : miini/22/ 2lapsi/ la 10.8.14/ synnäristä en tiiä, Hyvinkää tai Kättäri.
 
  • Tykkää
Reactions: Ambrosia85
Etusivu päivitetty!

Mua hirvittää. En voi olla niin onnekas tällä kertaa, että raskaus muka menisi taas hyvin. Niin kuin mariet, mäkin olen tutkaillut noita eri pinojen keskenmenolistoja - onhan ne aika hurjia. Kenellekään sitä ei haluaisi, mutta vähiten tietysti itselleen (tai niille jotka ovat ennenkin sen kärsineet). En oikein voi ajatella muuta, kuin että ei siellä masussa asiat voi kunnossa olla…

reirei, paljon tsemppiä <3 Onneksi pääset huomenna ultraan niin ei tarvii kauaa olla tietämättömänä!

Pinsuli ja himpula(?) edelleen 7+5 <3
 
Onnea kaikille ihanista ultrakuulumisista! :heart: Toivon mukaan pääsen itsekin sellaisia kertomaan vajaan parin viikon päästä. :)

Eli VU mulla olisi varattuna 30.12.! Pelottaa ihan vietävästi, koska edelleenkään en joka hetki usko et oon raskaana. Ja keskenmeno pelottaa, totta kai tällä historialla. Pahoinvointia on ollu joka toinen päivä..ihan outoa et joka toinen päivä on ihan normaali hyvä olo ja joka toinen päivä oksettava, huono olo koko päivän! Tänään on ollu vuorossa pahoinvointipäivä, oksentaa mun ei ole vielä ainakaan tarvinnu...yökkäilly oon vähän väliä. Oli hieman hankalaa töissä kieltämättä kun piti peitellä yökötystään. :D Rinnat ei tosiaan ole mitenkään mahdottoman arat, mutta haluun ajatella et nyt on voimakkaimpana oireena tää pahoinvointi. Toivottavasti ei mee vaan pahemmaksi, sillä jos oksentelemaan pitää ruveta niin sitten lienee pakko jäädä sairaslomalle. Hoitoalalla työskentelen niin ei liene fiksua siellä työn lomassa oksennella..

Tsemppiä kaikille pahoinvoinnin kanssa kamppaileville ja kaikille muillekin hyviä vointeja! :)

MiNalo rv 5+5
 
Ultrassa käyty, kaikki OK sydän löi yms. Oli vaan jännä jotta se hoitaja meinas et olis 6plus2, ite oon laskenut 7plus3 ja ensin lääkäri kokeili et kohtu vastaa rv10, mä tietty säikähdin et monta siel on :D no lopuks ultras vastas 8plus2 ja yksi murunen möllötteli kohdussa. Eli laskettu siirtyy 29.7. Kaippa mä sit luotan lääkäriin, mulla on tosin aina vastannut sikiö pari pvä enemmän ja syntyneet ennen laskettuu että eipä tuo lasketunajan muutos haittaa..

reireille tsemppiä et pieni pysyy masus :)
 
np-ultra kuuluu kaikille. Mutta jos siis haluaa osallistua seulontaan niin sitten pitää käydä siinä verikokeessa ja sen tuloksesta ja niskaturvotuksesta lasketaan riskiluku. Jos ei siis halua osallistua seulaan saa mennä pelkkään ultraan, mutta siinä ei mitata niskaturvotusta ellei se ole poikkeuksellinen silmälle. Olikohan liian monimutkasesti selitetty.
Ja näin siis K-HKSässä, en tiedä onko kaupunkilohtasia eroja. Mutta luulisi että koska seula on vapaaehtoinen niin joka paikassa voi valita pelkän ultran ;)
 
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Ja totta kuten joku mainitsi, poikkavuuksiahan niissä ultrissa tutkitaan ja arvioidaan sikiön kokoa viikkoihin nähden. Mutta mikäänhän ei ole satavarmaa. Mulle antovat edellisessä perjantaina kokoarvion 1400g, vauva syntyi lauantaina ja painoi 1710g. Että heittoa voi olla paljonkin ;)
 
Moi kaikille! Täällä myös käyty varhaisultrassa tänään ja kaikki hyvin! Viikot nyt 7+2 ja alkion koko 11.4 mm vastasi tätä. Sydän sykki vinhasti <3 ihmeellistä!

La nyt määritetty 4.8.

Vointi on edelleen hyvä, turvotusta on ja krooninen nälkä vaivaa. Huono olo meinasi olla tänä aamuna, ei kuitenkaan oksetusta mutta sellasta kuvotusta.. Uutta minulle kun ekassa raskaudessa ei ollut mitään.
 
Anteeksi kun iloitsen siitä etten ole ainoa pahoinvoija! Minulla menee aamusta iltaan pahoinvoidessa. Aamulla ja illalla olo kamalin :( on tässä jo oksenneltu ja joka päivä yökkäilen :S töissä oli ongelmia kun meinas yököttää työkaverin edessä.

Meillä huomen aamuna neuvola! Ihana päästä kuulemaan neuvoja ja faktoja raskaudesta! Meitä varoiteltiin jo että reissu voi kestää jopa 1,5h kun siellä käydään kaikki asiat läpi :)
 
Moi kaikille!
Täällä sitä taas kirjoitellaan, olen lukenut aktiivisesti, mutta puhelimella on liian haasteellista kirjoitella. Nyt koneella :)
Tervetuoa uusille! Itsekin täällä melko uusi kirjoittelija.

Ja voi kurjuus ikävistä uutisista :( Olen jonkin verran näitä palstoja lueskellut ja saanut tästä kyllä itselle melkoisen stressin, kun ehkä täällä vaan nuo huonot uutiset korostuu. On vaikeaa kuvitellakaan sitä tilannetta ja toivon, että minun eikä muidenkaan tarvitse sellaista kokea. Ainakaan siis uudestaan niiden, joille näin on jo käynyt aiemmin. Ja ehkä tästä johtuen ilouutisen jakamista haluaa pitkittää. Onpa vaikeaa tämä kaikki! Kiitos tosin noista prosenteista. Päätin, että jos on pakko asiaa stressata, saan niin tehdä vielä tämän viikon. Sen jälkeen todennäköisyys on jo niin pieni, että turha murehtia!

Daisy D. ja muut: Siis miksi ei saisi juoda glögiä tai syödä pipareita? Olen ainakin ihan hyvällä omatunnolla pistellyt naamariini. En toki joka päivä enkä kilokaupalla, niinkuin en muutenkaan näitä nauttisi, mutta en ole vältellytkään..

Omat olot on edelleen olleet suorastaan hyvät. Voisin hyvin kirjoittaa, niinkuin -J- noista ruokailuista ja ruoantekemisestä. :) Palelun unohdin viimeksi kertoa oireeksi. Tällä hetkellä pahimmat oireet on palelu kaiken päivää ja se väsymys. Olen jumpassa yrittänyt käydä väsymyksestä huolimatta ja hyvä fiilishän siitä kuitenkin tulee sitten jälkeenpäin! Tänään olin kyllä sellainen toope tanssitunnilla, että ei meinannut millään mennä jalat, kädet ja nenä oikeisiin suuntiin. Osa selittyy ihan taidoillakin, mutta vaikuttanee tämä väsymys ja keskittymiskyvyn puutekin tähän.. :) Mitenkäs muut olette nyt liikkuneet oireista huolimatta? Ja kokeneet tietenkin, miten jatkossa kannattaa liikkua? Vähän lueskelin aiheesta jo ja ymmärsin, että ensimmäisen kolmanneksen aikana ei vielä tarvitse suuremmin murehtia.
Oireena muuten myös pieni alavatsakipu aika-ajoin. Huomaan, että se tulee jos istun pitkään töissä ja sitten vielä kotona ja koko ajan jalat sylissä sohvalla. Kun on pitkällään, ei moisia tuntemuksia olekaan.

Minulle voisi vielä päivittää, että ensimmäinen neuvola on 14.1 :)

No tulihan tässä taas kaikenlaista jälleen. Niin ja mitään "työnimeä" ei ole kehkeytynyt vielä, uskoisin, että ensimmäisen neuvolan tai ensimmäisen ultran jälkeen sellainenkin voi tulla kuvioihin, kun koko tilanne konkretisoituu.

Elythia rv 6+0
 
Paljon on tullut sitten viime käynnin jälkeen viestejä. :)

Huomenna onkin jännä päivä, varhaisultra ja jännittää!! Muutamilla muillakin oli ilmeisesti huomenna ultrausta tiedossa, tsemppiä vaan. Onneksi aika on heti klo 8 niin ei tarvitse koko päivää stressata.

Olot: viikon ajan on vellonut mahassa ja ollut välillä todella paha olo. Pari kertaa yökkäilyjä. Kovasti on myös väsyttänyt ja töiden jälkeen ei ole jaksanut muuta kuin nukkua. Tissit on myös kipuilleet ja muutamana päivänä on tullut minimaalista rusehtavaa vuotoa. En tiedä miten tukilääkkeenä oleva Lugesteron/Zumenon vaikuttaa noihin. Mitään alavatsakipuja tai muita nippailuja ei ole ollut.

Eteenpäin porskutetaan rv 6+2, toivottavasti huomenna alkio (tai alkiot) oikeassa paikassa ja kuuluisi vahva pum-pum-pum...:)
 
Pahoittelut kaikille surun kohdanneille ja kaikille uusille tervetuloa!

Onnea hyvistä ultrakuulumisista!

Olen käynyt ahkerasti lukemassa kirjoituksia, nyt omat jutut jääneet vähemmälle. Omat oireet vie voimat ja loput sitten häviää ihan vaan arjen pyörittämisessä.

On ollu puhetta rintojen muutoksista. Muistan esikoisen kohdalla olleen jonkin verran nännien arkuutta ja pullahtivat alkumetreillä. Toinen sai alkunsa n. kuukausi imetyksen lopettamisesta, eikä mitään vaivoja rinnoissa. Nyt taas on nännit mielettömän arat ja nöpöttää koko ajan. Jonkin verran myös sellaista painon tunnetta koko ajan.

Napa. Olo melkein koko ajan kamala. Voisin sanoa kärsivänä kestokrapulasta, mikäli se olisi mahdollista. Aamu alkaa ykällä ja ilta loppuu siihen. Ja väliaika mennään samaan rataan, onneksi lähinnä yököttävässä olossa. Sitten saa esittää reipasta ja iloista koko päivän, koska en vielä halua julki raskautta. Kaiken kruunaa armoton kestoväsymys, joka ei millään meinaa loppua. Ja kaiken tämän keskellä sitten sydän syrjällään mietin, josko tämä kuitenkin menee kesken, enkä saa sitä ihanaa palkintoa kaikesta kärsimyksestä.

Reireille tarrasukkia ja tsemppiä!

Mukavaa viikon jatkoa!

Sammi 6+0
 
zpp
Meillä siis olis laskettu aika 29.8 omien laskemusten mukaan (ja nettilaskuria apuna käyttäen).

Plussasin pari päivää sitten haamun, eiln tuli digiin "raskaana 1-2" ja tänään taas liuskatestillä varmistelin niin haamu oli muuntunut selkeäksi plussaksi. Nyt siis dpo12 ja menkkojen pitäis alkaa vasta parin päivän päästä, mutta eiköhän ne välistä jää.

Keskenmenon huoli on kova, takana kaksi keskenmenoa ja tämä raskaus alkoi ilman että yksiäkään menkkoja kerkes edellisen km jälkeen tulemaan, joten ootellaan mitä käy. Nyt siis rv 3+6 meneillään :)

Ainiin ja itse olen 22v ja ekaa lasta yritetään :) Synnytyssairaala ei ihan vielä ole tiedossa, joko tyks tai sitten tays, kun miehellä alkais opiskelut tampereella ens kesänä, mutta katsotaan nyt sit et mihin päädyn synnyttämään, että keretäänkö muuttamaan ennen kun poksahdan :)

En jaksanut koko ketjua lukea, mutta sen verran kerron tämän hetkisestä tilanteesta että tosiaan 3.1 olis eka neuvola varattu ja pitäis varata myös aikaa tuonne varhaisultraan, mutta jotenkin haluun ottaa varman päälle ja aattelin soitella vasta ens viikon alkupuolella, kun jos kumminkin jotain sattuu niin on ikävää lähteä perumaan aikoja.
 
Hirvittää ja kauhistuttaa. Parin tunnin päästä neuvola ja ultra. Alan varmaan itkemään siellä, pelottaa niin kamalasti. Tsemppiä tosiaan kaikille muillekin joilla tänään ultraus! Mää oon kauhusta kankeana.

Päivittelen sitten myöhemmin, nyt tarvii alkaa valmistella lähtöä, kun ei olla kotipaikkakunnallamme…

Pinsuli ja himpula(?) 7+6 <3
 
  • Tykkää
Reactions: aada78
Kovin on taas tuttuja tunteita täällä muut tuoneet esiin, mukavaa että niitä pystyy yhdessä jakamaan. Vielä on viikkoja sen verran vähä ettei oikeen kellekkään uskalla kertoa, joten tää on hyvä kanavaa purkaa oloaan :).

Täälä pyörähtää huomenna viikko 6+0. Vielä ennen joulua käydään varhaisultrassa katsomassa mitä siellä näkyy. Hieman jännittää se tilanne, jos kaikki ei olekaan kunnossa tai onko sielä ylipäänsä mitään. Pahoinvoini on alkanut nostamaan päätään nyt parina päivänä. Onneksi on kohta kahden viikon joululoma! Väsymys on myös aika kova joten loma tulee tarpeeseen.

Tsemppiä kaikille odotukseen/jännitykseen/ahdistukseen/ oksetukseen :) ! Ja mukavaa joulunaikaa!
 
Tsemppiä ultraan! Tänään taitaa olla aika monella :) Toivotaan pelkkiä hyviä uutisia! Ja onnittelut ultrassa käyneille hyvistä kuulumisista :flower:

Tervetuloa uusille :wave: Jännää kun tulee jo niin loppukuun odottajia ja kohta tuolla huudellaan jo syyskuisia. Itsekin havahduin huomaamaan, että kohta jää jo toiset menkat välistä :)

Meillä oli aamulla mielenkiintoinen keskustelu pojan kanssa, joka ei siis vielä tiedä tästä raskaudesta. Lähti siitä, kun poika mietti että syököhän isi koko kinkun kerralla. Sanoin, että ei kai sentään koska sillehän tulisi sitten ihan kamalan iso mahakin. Poika totesi, että niin vauvamaha, äiti sinullakin on vauvamaha. Sen jälkeen hoki noin kymmenen minuuttia, että äiti, kasvata vauvamaha :LOL: Ainakin on onnellinen odottaja kunhan saa tästä pienestä tietää :) Pohdin kovasti, jos tässä vielä ennen joulua kertoisi.

Eilen illalla oli maha niin turvoksissa. Päivällä onneksi ei niinkään, mutta olen silti jo alkanut välttelemään farkkuja. Farkkulegginsit menee onneksi vielä ihan hyvin pahemmin puristamatta, mutta pitäisi hommata lisää pitkiä paitoja niin olisi vähä laajempi tämä vaatevalikoima. Ei nyt ihan äitiyshousujakaan vielä tarvitse, mutta ei puristaviakaan haluaisi käyttää. Huono olo jatkuu mutta edelleen ilman oksentamista.

mariet ja pieni 7+6 :heart:
 
Onnea kaikille tämän päivän ultriin :)

Mariet Ihana tuo sinun poika, kun noin innostui vauva jutusta. On varmaan innoissaan kun saa tietää.
Meillä myös molemmat pojat on kinunneet viimesen vuoden vauvaa. Tuo 2v. sano jopa kerran, kun telkkarissa näyi vauva, että "pikkuveli!". Isompi poika on oikeen anellut välillä, että "synnytä äiti meille tommonen vauva, ihan oikeesti haluun. Pliiis!" Ja sanonu vielä hoitavansa kyllä vauvan yöheräämiset jos mua väsyttää paljon, kunhan nyt vaan saadaan se vauva :D
Kertoa aijateltiin kuitenkin vasta np-ultran jälkeen, niinkuin kaikille muillekkin. Sit voi näyttää pojille kuviakin tulokkaasta.

En tajuu oikeen mitä eilen illalla tapahtu, mutta söin aika tulisen täytetyn patongin ja tsadaam! Viimeset kolme viikkoa kestänyt 24/7 pahoinvointi oli poissa. Oli ihan, että mitä! :O
Nyt aamullakin olo oli jonkun verran permpi, mutta napaasin varmuudeksi vielä purkkaa suuhun ja helpottu entisestään. Vitsi kun se patonki maistukin niin hyvälle. Parasta mitä oon koko viimesen kuukauden aikana laittanu suuhuni ja vielä tämmöset terveysvaikutukset ;D En kohta muuta syökkään!

Tänään ois edessä joulusiivous ja koristeiden laitto. Lauantaina sit lähdetäänkin jo viikoksi sinne turkkiin, niin ei keretä kauaa niistä nauttia. Joulufiilis nyt on muutenkin ihan nollassa kun ei oo lunta.

Palailempa myöhemmin vielä kurkkimaan niitä ultra kuulumisia! Jännää :)

OLA + Vaavi 7+6
 
Tsemppiä ultriin!

noista äitiysvaatteista ollut puhetta niin ajattelin että ei kai täs oo kiirettä ostaa niitä, kerkesin myydä jo edelliset mutta eilen tunsin selvään missä kohtu on ku se lääkäri kokeili mahan päältä. just se kohta puristaa farkuiskin eli ei oo mitään turvotusta et kai täs pitäis pian ostaa mukavemmat housut.

liikunnasta joku kyseli niin mä yritin kävellä joka päivä mut nyt on ollut tosi liukas ku lumi suli ja menin kaatumaankin nii ei oo tullut käveltyä hirveenä. Ennen kävin juoksemas ja kahvakuulaa heiluttelin mut ne ei taida nyt
olla paras idea. Zumbastaki oon tykännyt mut se hetkuttelu ja pomppiminen ei nyt houkuttele :D

pahoinvointia on eniten aamulla ja illalla, oon ottanut b6 vitamiinia nii se tuntuu auttavan. Päivällä alkaa olla onneks normaali olo :)

sisarusten suhtautuminen kyl jännittää, meil on vanhin lapsi erityislapsi mut eiköhän kaikki suju kun se jatkaa hoidossa ja pienempi jää mun ja vauvan kans.

ja ambrosia mä en vieläkään löydä sitä fb ryhmää eikä oo tullut ilmotuksia et mut olis lisätty ryhmään :p

Princessa ja murunen 8plus3 (ärsyttävää ku lumias ei plussaa)
 
Soittelin dia-hoitajalle, kun eilen puhelimessa tuli sekoiltua ja hölistyä ihan vääriä päivämääriä vääriin kohtiin. Nyt sain sitten tarkemmat ohjeet ja mulle merkattiin jo naikkarille ensimmäinen ultra-aika, mitä ihmettelen kun mulle sanottiin aiemmin, että kätilöopistolla käydään tarkkailussa, mutta lähete silti tehty eri paikkaan. Kai niillä ei sitten ole diabetekseen erikoistuneita hoitajia ja lääkäreitä siellä kättärillä??

Aika olis sit 3.2. -14, onks toi nyt sit np-ultra vai joku ylimääräinen? Mä oon ihan sekaisin, kun ei esikoista odottaessa ollut tälläistä kyttäämistä. :D

Sain myös ohjeistuksia tarkkailla sokereita tiuhempaan tahtiin, mikä onkin oikeesti hankalaa kun oon niin tottunut seurailemaan tuntemuksia. Mutta mitäpä sitä en pienen eteen tekisi? Nyt ripustan ton mittarin vaikka kaulaan, muistutukseksi! XD Sanoi myös et pahimpia hypoja pitäis tässä vaiheessa jo tulla, mutta ei mulla vaan pahemmin niitä ole tullut? Kyseli vielä, että tuleeko yönaikana hypoja niin en oo ainakaan öisin heräillyt! Kai mulla toi pitkävaikutteinen osuis sit just nappiin? Vaikka samat yksikkömäärät on vieläkin kuin ennen raskauttakin.



Muihin juttuihin,
Mulla kävi hyvä säkä kun aiemmin ostin sovittamatta 29 tuuma koon farkut, ja ne on ihan valtavat!! Nyt ei tarvi murehtia jos ja kun masu kasvaa niin nuo menee varmasti pitkään asti vielä päälle! :)
Sanoin varmaan, että ne kivoimmat mammapöksyt ehdin jo myydä ja nyt se oikeesti aiheuttaa mulle jo itku kohtauksiakin kun en halua mitään pukea. Kaikki kiristää jo nyt ja tää turvotus tekee olon, että haluisin vain viettää päivät pitkät kotona yöpaitasillaan, mut eihän se lapselle ole kivaa jos ulkoilemaan ei pääsis.

Mä olen niin kuoleman väsynyt kokoaika, eilenkin nukahdin jo ennen tytärtä kun olin lukemassa iltasatua. Mies ei sitten viitsinyt herättää vaan otti tytön viereensä ja laittoi itse tämän nukkumaan, vaikka hänen tehtävänsä se ei todellakaan ole! Miten joku voikin olla noin ihana! <3

Mulle tuli muuten käsky tohon foolihappoon, mutta kun resepti ei ole tullut vielä postissa niin kävin hakemassa miedomman valmisteen apteekista ja nappailen niitä sen neljä tablettia päivässä siihen asti, että saan sen reseptillä varustetun valmisteen... Miksi sitä ei voi saada e-reseptinä? Ihan naurettavaa!
 
Huomenta kaikille! Kauhee nälkä mutta ei pahaa oloa, ihanaa :D En oo vielä jaksanut sängystä nousta syömään :D

Tänään ultra ja sitten joululahjoja ostelee, huomenna mennään kuusi miehen kanssa etsii kun hän vapaa päivän pitää ja itse menen vasta yhteen töihin. Tavallisesti meille kuusi tulisi vasta aatonaattona, mutta nyt olen koko viikonlopun ja maanantain illassa ja joulu pyöritäänkin sitten vierasilla joka paikassa :)

Muakin on alkanut jotkut housut ahdistaa mahan päältä, kauhulla mietin mitä laitan päälleni kun pitkästä aikaa ihmisten ilmoille tänään.. Täytyisi etsiä varmaan farkkulegginsejä jostain.. Ainiin olen laihtunut kilon nyt raskausaikana, mutta se on vaan hyvä asia kun tuota ylimääräistä jonkun verran löytyy :)

Princessa, mullakin on lumia ja kyllä multa plus + merkki löytyy. Menet niihin numeroihin ja merkkeihin, siellä on nuoli vaakatasossa jota painamalla tulee esille lisää merkkejä :)

Mmaria 7+6
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka82
Onnea esikoista vailla! Mä oon niin seko kokoaika, että alan tollasistakin uutisista pillittämään vaikka en edes tunne. :) sydäntä vaan niin lämmittää, tekis mieli varata itsellekin joku varhaisultra, kun en malttais odottaa helmikuuhun asti, ellei sit tuu jotain erillistä ultraa tammikuulle kun varma en ole onks toi aika nyt joku np-ultra vaiko kontrolli-ultra tms.

Paljon noi varhaisultrat maksaa pk-seudulla tietäiskö kukaan? :)
 
  • Tykkää
Reactions: esikoista vailla

Yhteistyössä