Elovauvat 2014 <3 *joulukuussa*

Hih, toivottavasti kaikilla on ollut ihana aatto:)! meille tuli tänään se kauan kaivattu kirkkaan punainen viiva testiin.Nyt sai olla viimeinen testi, 4 tein :S Toivotaan, että pysyy! Rinnatki nyt kipeät, joten kenties mun oireilu on alkamassa:) en tiedä millä värillä tää teksti nyt tulee, kun puhelimella päivitän, mutta toivottavasti ei pomppaa kauheesti esiin:D
 
Heipä hei!
Täältä olisi ensikertalainen innokkaana liittymässä mukavan näköiseen porukkaan! :wave:
Ensimmäistä kertaa siis tällaisella palstalla (ja olen siis ihan pihalla), lapsia minulla sen sijaan on ennestään 3.
Pillerit lopetin lokakuussa, ensimmäiset (ja viimeiset) menkat oli 22.11.
Vaaville annettiin lupa tulla, ja oviksen positiiviseksi tikutin 5.12.
Kierron pituudesta ei ihan mitään tietoa koskapa ensimmäinen kierto,
mutta tissejen perusteella :cool: tein ensimmäisen testin jo 20.12. ja sain haalean plussan :heart: neljän haalean plussan jälkeen toissapäivänä hain ClearBluen viikkonäytöllisen, ja näyttöön pärähti raskaana 3+ |O
En ymmärrä miten se on mahdollista, jospa siellä kuitenki siis "jotain" olisi kasvamassa..
Neuvolaan en ole vielä soitellut, ja kierron pituudesta kun ei ole tietoa niin La:kaan ei vielä toki tiedossa ole, mutta eiköhän se tähän Elokuulle ajoitu!

Neuvokaa sitten fiksumpina, koska oon tosiaan tämmösillä palstoilla ihan onneton!

Mutta listaan tähän nyt (esimerkkiä katsoneena) että


TuikQ / 26v. / 4. lapsi / KaKS
 
  • Tykkää
Reactions: kuppikakku
Jospa sitä liittyisi mukaan keskusteluun. Kolmatta lasta odotan, ja laskettu aika mennee tuonne elokuun loppuun. Tarkemmin selviää sit np-ultrassa joskus tammikuun lopussa.

Ei ole juurikaan oireita ollut vielä. Nivusten välissä tuntuubolevan jotain ylimääräistä, että ksi siellä jotain on turvoksissa. Vatsaa ei turvita niinkään paljoa ku toista odottaessa. Tänään on eka päivä kun on oksettanut vähän. Toivottavasti ei tulisi niin kamalaa heikotusta ja ällötystä kuin oli toisessa raskaudessa, koska se oli jotain todella kamalaa se! Silloin heitti verenpaineet niin alas, että sängyssäkin piti maata pää kaiteen yli lattiaa kohti, ettei olis taju menny.

Raskaus oli tällä kertaa yllätys, mutta nyt siitä on alkanut jo iloita. Kunhan rasksusajasta jotenkin selviää (todennäköisesti joudun taas liikuntakieltoon) niin kyllä sitä sitten kolmen muksunkin kanssa selviää. Ja aiemmat lapset on siis nyt 3 ja 1 vuotiaita.

Eli * shuri/3.lapsi/oys (la ilm. myöhemmin) ja eka nla 21.1 *

Shuri ja Kingi rv noin 4+6
 
Täälläkin vietetty ihana aatto ja jouluruokakin maistui erittäin hyvin eikä paha olo iskenyt vaikka söin ähkyksi :) Tänään ja huomenna kyläillään sukulaisilla kahvittelemassa. Ei olla vielä kerrottu heille kun odotetaan että poika paljastaa. Ei vaan ole tainnut tajuta, että tämän asian voisi uutisoidakin jollekin :D

Tervetuloa taas uusille :) Jos joku EKKS:ssä synnyttävä lukee tätä ketjua ja pohtii liittymistä niin mielelläni ottaisin tänne jonkun täältäkin päin Suomea ;)

Tissit on nyt turvonneet kunnolla ja piru kun ne on kipeät jos ei ole rintsikat päällä. Pahoinvointia on nyt olisit parina päivänä vaan jos syömisestä on liian kauan. Eilinen meni jossain adrenaliinissa varmaan kun oli koko ajan puuhaa eikä ehtinyt väsyttää kuin vasta illalla mutta nyt istutin pojan katsomaan autot-elokuvaa ja löhöän itse sohvalla kun väsy painaa. Poikakin on ihan poikki kyllä kun eilen meni pari tuntia tavallista myöhemmin nukkumaan ja heräsi jo ennen kuutta kuitenkin.

mariet ja pieni 8+5 :)
 
Tein eilen vielä kuudennen varmistustestin (niitä oli jäljellä kaapissa) ja olihan se viiva vahvempi kuin kontrolli.
Aatonaattona soitin neuvolaan ja sain ajan 14.1. kuten tääl näytti aika monella muullakin olevan.

Jouluruuat maistu flunssasta ja kuvotuksesta huolimatta tosi hyville, mut suklaat ei niin hyvin mene alas kuin normaalisti.

Joulu oli meistä niin hyvä ajankohta kertoa raskaudesta, että vaikka viikkoja vasta 5+3 niin perheet ja kaksi lähintä ystävää jo tietää.
 
Heippa! Yks uusi vielä mukaan. Kaksi testiä oon tehnyt ja molemmissa haalea plussa. Kolmannenkin vielä teen muutaman päivän kuluttua ihan varmistukseksi vaikka oireet on kyllä jo ihan selkeet ja menkat myöhässä :) ennestään meillä on 6v. esikoispoika ja 2 vuotiaat kolmoset, 2 tyttöä ja poika, eli tämä kyytiläinen olisi sitten viides. Jännityksellä oottelen että onko siellä mahassa useampi kuin yksi ;) Terkkarin mukaan meillä on ainakin iso riski/mahdollisuus saada lisää monikoita kun edelliselläkin kerralla irtosi/hedelmöittyi kolme munasolua. Saas nähdä.. Arki on työntäyteistä kyllä noidenkin lasten kanssa mutta haluttiin nyt pienemmällä ikäerolla seuraava. Ekasta kierrosta tärppäsi,mikä oli yllätys. Laskettuaika on elokuun 30. tai 31. riippuen laskurista. Kierron pituus on nyt melkeen koko vuoden ajan ollut 25 päivää,et ton mukaan laskin. Mutta se päivä sitten varmaan neuvolassa tarkentuu. Kaikki hajut tuntuu nenään aika hyvin jo,ei kuitenkaan vielä aiheuta oksennusreaktioita ;) pissattaa, tissit kipeenä ja enemmän väsyttää kuin normaalisti, kipuiluja ja nipistelyjä alavatsalla sekä välillä epämääräinen huono/outo olo.

Milla3/ 29v./ 5.lapsi
 
Täällä on vihdoin kotiuduttu anoppilasta! Ihanaa olla kotona! Tämmöselle lörpälle on vaikeaa olla kertomatta asiasta, mut en silti vielä uskalla. Kaksi parasta kaveria tietää, muut ei..

(.) oireita on ruennut tulemaan. huulien kuivumisen ja hiusten irtoamisen lisäksi on tullut tissien nipistely ajoittain ja vatsaa kivistää ja turvottaa. aamuisin on ihan hyvä olla, mut kello kun hiipii yli puolen päivän niin johan alkaa mahassa tapahtua..

nyt jos käpertyis sohvan nurkkaan suklaarasian ja lahjakirjan kanssa! :)

mammuttisi ja mini 4+6
 
Hei jes, tervetuloa TuikQ! :) Meillä on näemmä sama synnäri! Ootko ihan tästä kaupungista vai muualta kainuusta?

Täällä väsyttää, väsyttää, väsyttää.. Huokaus. On väsyttänyt heräämisestä tähän asti. Sauna ois tarkoitus lämmittää ja sen jälkeen painelen suosiolla petiin. Lisäksi tässä on meidän 1v2kk jolla puskee päälle jotain uhma-kiukku-kautta.. -_- Onneks mennään huomenna mummulaan, ni saa mummullekin kiukutella.. ;)
 
Tervetuloa uusille! :)

Shuri, mainitsit että joutuisit ehkä liikuntakieltoon..? Minulla molemmissa raskauksissa ennenaikaisuuden uhka, kun kohdunkaula kypsyy ennenaikojaan, ja sen vuoksi olenkin aina ollut ihan vuodelevossa. Se jännittää nyt, kuinka sitä voi lepäillä kun kotona lasten kanssa olen. Meillä tytöt 3v ja kohta 1v.

TuikQ, kiva kun alkaa kainuulaisia kertyä tähän porukkaan! :)

Tämä päivä vietettiin anoppilassa. Olisi ollut niin hyvä sauma paljastaa raskaus, mutta ei viitsitty vielä. Anoppi nimittäin kysyi milloin tulee lisää lapsia! Mies vastasi pokkana :"Ei ihan heti." Mä en voinu sanoo mitään kun en osaa valehdella jos nuin suoraan kysytään!
Onko muut joutunu valehtelemaan?!

Pink ja tirriäinen 6+2
 
pink: eilen kun mies soitteli äidilleen, joka sitten oli tiedustellut mitä mä tein.. Mies sano että oon nukkumassa, ni anoppihan heti oli kysyny kaks kertaa et oonko mä raskaana :D mies sano että eiiii.. Täytyy kattoa miten huomenna käy, kun anoppilassa mennään käymään, että huomaako mitään, kun on tota pahoinvointiakin.. :s

(.) Pahoinvointi on siis ollut tosi kovaa, mut tänään oon vaan yökkäillyt onneksi :) siihen kai auttoi ainakin aamusta se, että ennen nousua mies toi mulle teetä, hapankorppuja ja klementiinin :) saa nähä miten tästä eteenpäin jatkuu!

turvotuksesta: voiko sitä olla myös aamuisin? Koska mulle on tullut semmonen kumpu, joka näkyy aamuisin ennen syömistäkin.. Kun ei se nyt se kohtukaan vielä voi olla, vaikka mulla aika kovia kohdun kasvukipuja onkin ollut..

Candy&Napoleon 6+4
 
Milla3 vau kolmoset :D Saanko kysyä millainen oli reaktio ekassa ultrassa kun sait tietää että vauvoja onkin 3 :heart: Olisi kyllä melkoinen tilanne :)

Aamupahoinvointi ehkä himpun jo alkanut hellittää jes mutta en kyllä vielä liikaaa innostu..

Olisipa äkkiä se 9 päivä niin pääsisi sinne np ultraan moikkaamaan toivottavasti:confused: pikkusta ekaa kertaa:heart:

Nannaa ja Vauski 9+2
 
Tervetuloa uudet! Tosi kiva kun tulee lisää porukkaa :) :flower:

Tulin ihan pikaisesti vaan päivittelemään ja vähän poksumaan ;)

Oireet on pysyneet suht samoina, rintoja särkee, vatsaa nippailee aina kun tekee äkkinäisiä liikkeitä, jos juo nesteitä niin pitää rampata viiden minuutin välein vessassa, päänsäryt, väsymys…Sitä samaa. Kuvotus on vähenemään päin vaikka syöminen jäiskin vähemmälle.

Pinsuli ja himpula 9+0 ! *poks* :heart:
 
PINK, meillä on aika samat haasteet edessä sitten! Mulla on tosiaan edellisillä kerroilla alkanu supistella jo ekalla kolmanneksella. Kipeiksi ne on muuttuneet vasta toisen kolmanneksen loppupuolella, mutta jo ennen sitä kypsyttävät kohdun kaulaa :( ekassa ei tarvinnu ku vähän liikuntaa rajoittaa, toisella kerralla sitten olinkin jo puolivälissä raskautta kahdelle sormelle auki ja kaulakanava kokonaan hävinnyt. Meillä kävi silleen onnellisesti, että pystyin koko ajan ihan kotona olemaan ja vältin myös täydellisen vuodelevon. Oli vaan melko säätäminen saada apuvoimia kotiin, kun sukulaiset levittäytyneet ympärk suomen ja mun mies on joka toisen viikon töissä yli 500 km päässä. Mutta onnistuttiin siinä ja ei se auta kuin onnistua tälläkin kertaa, jos ei halua lapsen keskosena syntyvän. Ja toinenkin lapsi meillä siis ihan täysiaikaisena syntyi :)

Shuri ja kingi rv 5+0 ehkäpä :) (mulla on niin poika olo, että aloin jo nimittää masutyyppiä kingiksi :D)
 
Joulu ohi! Joku tuosta valehtelusta, tai totuuden kertomatta jättämisestä kyseli ja meillä kyllä oli tas tilanne eilen:D oon ilmeisen hyvä valehtelemaan :S miehen setä paikahti joulupöytään ja kysyi suoraan" meinaakos mimosa lasketella Rukalla(ollaan menossa ylihuomenna) vai oletkos jo pieniin päin?" Sulavasti sanoin että aion ja että nyt osu arkasn paikkaan, sun täytyy tuota miestä alkaa piinaamaan jos mielit sukulaisvauvoja;)"


Btw.en ollut tullut edes ajatelleeksi, voiko näin alussa lautailla vielä huoletta? En ole erityisen hyvä, yleensä pari kertaa muksahdan kyllä lasketellessa...
 
Täällä ilmoittautuu yks plussannut ! :) Esikoinen meillä nyt himpun yli 9kk. Tein tuolla laskurilla niin LA:ksi tuli elokuun loppu ja viikkoja olis 5+3 ! <3 Ekan neuvolankin kerkesin jo varaamaan Tammikuun puolelle :)
 
Moron näin joulun viimeisenä päivänä (onneksi :D), täällä ilmottatuu uusi mukaan :wave:!

Jos nyt alkuun musta ja meistä tietoa, eli tämä on minulla toinen lapsi (tyttö entuudestaan 3/10) ja miehelle kolmas lapsi (hänellä kaksi vanhempaa lasta, toinen kohta 10v ja toinen täyttää myöhemmin 6v), ja nämä siis kaikki lapset meidän edellisistä liitoista. Elikkä uusioperhe tästä sitten rakentuu :)
Meillä sinänsä jännä tilananne, olemme uusvanha pari, ja nyt vuoden verran toisemme tunteneet. Ja näemmä sitten ei kauaa tarvinnut kimpassa toistamiseen olla kun päätti sitten tämä jantteri ilmottaa tulostaan. :D Oli kyllä aika shokki, suoraan sanottuna. Kun olin sitä plussaa ennen saanut tietää että vihdoin pääsen opiskelemaan lähihoitajaksi, ja emme edes asu vielä miehen kanssa yhdessä, ja aina aattelin että toinen lapseni on sitten hyvin suunniteltu :p Mutta eihän tää elämä mee suunnitelmien mukaan melkein koskaan. :D 7.12 tein sitten kauppareissun päätteksi kotosalla psykologisen raskaustesti (kun tulee nega, ne menkat alkaa) Mutta sitten pärähtikin niin nopeesti kaksi tummaa viivaa että.
Mutta nyt on alkushokit ohi, olemme todella iloisia asiasta ja innolla ja ootetaan kun maaliskuussa pääsemme muuttaan isoon asuntoon ja todella toteuttamaan tätä perhe arkea :) Varmaan tuun vielä syvällisemmin itsestäni kertoon jossain kohtaa, mutta tuo oli aika deep jo. :D

Elikkä mullehan voi sitten päivittää tämmöset tiedot murgu 25v/la 12.8.2013/TAYS ja entuudestaan se tyttö 03/10

Eka neuvola on 3.1, lasketun ajan ultra 30.12 (tosin olen jo yhessä ultrassa ollut jossa nopsaa määritettiin viikot ja syke näkyi :heart:)

ONNEA isosti muillekkin plussanneille :heart: ja halit menetyksen kokeneille, kaikille tarrasukkia matkaan isosti!

Olotilat on lähes koko päivänen etova olo, mielitekoja, kiukunpuuskia, itkua, hormooneja.. :D

Raskaudesta tietää miehen vanhemmat, ex-vaimo, kaverit ja lapset. Mun puolella tietää muutama kaveri. Vanhemmille ei tässäkään iässä ole pokkaa heti sanoa... Outoa eikö? Exälleni kerron sitten viimestään np-ultran jälkeen, ja samoin tulevalle isosikolle :)

murgu ja jantteri rv7+2 :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Shuri, mä olin esikoisen aikaan viikot 25-35 vuodelevossa, joista 5 viikkoa sairaalassa. Tyttö syntyi 38+5, synnyttämään mennessä olin 8cm auki ilman kipeitä supistuksia! Toisesta jouduin sairaslomalle rv16. Sairaalassa pötköttelin yhden viikonlopun, sen aikaa että sain kortisonipiikit rv 34. Tyttö syntyi 37+1. Esikoinen oli hoidossa koko toisen raskausajan, niin sain lepäiltyä kotona. Katotaan miten tällä kertaa onnistuu..

Pink ja tirriäinen 6+3
 
Päivitetty. Tervetuloa uudet! :) :flower:

Kurkatkaapa tuota etusivun listaa, aika monen laskettu aika on vielä hakusessa/ilmoittamatta. Osan tiedänkin, ettei ole mitään havaintoa lasketusta ajasta, mutta osa varmaan ei ole ilmoittanut…Joten kertokaapas niin saadaan teitä tuonne oikeille listoille! :)
 
kuppikakku oon täältä vähän pohjosemmasta, n. 100km tulee matkaa synnyttämään meiltä..sitäkin ehtii sitten taas ajallaan jännittämään. Kertaakaan en oisi synnärille asti ehtinyt jos oisin vasta kipeistä supistuksista lähtenyt..

Oireita mulla ei oo oikeastaan ollu muuta ku kipeät ja turvonneet rinnat, sekä aika herkästi tulevia repäisykipuja kummallakin puolella alavatsaa...
Näin epäluuloisena en edelleenkään uskalla luottaa masuasukin olemassa oloon,
koska huono olo ei oo vielä iskenyt, mutta koitan nyt uskoa kuitenki niihin
viiteen testiin :saint:

Osaako kukaan muuten sanoa, mitenhän se Clearbluen viikkonäytöllinen näytti 3+ jo noin aikaisessa vaiheessa, dbo 17..?
Nyt siitäkin oon isselleni stressin aiheen saanu...no, huomenna soittelen neuvolaan
ja jok.tap. ensimmäistä aikaa varailen.. :)
 
Moikka! Täälä kanssa haluaisi yksi odotteleva liittyä ryhmään. Vaikka itse en oikein tajua edes koko tilannetta vielä. Tai ehkä enempi mieli haluaa suojella itseään ja ei odottele turhia. Tosin mieheni kanssa yritetty yli kaksi vuotta luomuna. Ei ole tärpänny. Todettu PCO tokikin ei ilmeisesti ihan normaali sellainen(mitä se nyt sitten ikinä tarkoittaakaan). Nyt clomeilla tärppäsi ja ulltrassa kävin lapsettomuus polilla ja sielähän se rusina oli. tänään 7+6

Eli althema 31v./la 8.8/esikoinen/seKS/eka neuvola aika olisi 3.1.14

Oireita ON!! =) etovaa oloa varsinkin jos syömisen väli pitkä. Välillä taas ei mitään. alavatsassa nipistelyä ja ohi menevää paineen tuntua (peljänny että supistelua) mutta enempi tuntuu paineelta. Mielihaluja/ruokhaluja löytyy valitettavasti kun on vähäsen ylipainoa. Nakkia ja kidius suklaavanukas parasta! =)
 
Viimeksi muokattu:
Ilmoittelen surullisinmielin että poistun tältä palstalta. Rv 8 menossa ja soitin päivystykseen ja kerroin "klöntti" vuodoista ja kivuista ja kysyin pitäiskö tulla päivystykseen vai seuraanko tilannetta... Vastasivat että keskenmeno on alkanu ja turha siis tulla päivystykseen. :(
En tiedä miten myooma(iso) kohdussa on vaikuttanu tähän tai kilpirauhasen vajaatoiminta...näin oon lukenu jostain.
Hyvää odotusta teille!
 
YÖK! Jo kolmas viikko pahoinvointia... Alkaa jo vähän tympimään :( en osaa edes nauttia ajatuksessa, että pahoinvointi ainakin tarkoittaa sitä että olen raskaana!

Kerroimme jouluna raskaudesta minun ja mieheni vanhemmille :) onneksi kaikki oli iloisia uudesta lapsen lapsesta :) alkoi jopa pieni häsellys oman suvun puolelta... Heh :)
 

Yhteistyössä