Elovauvat 2014 <3 *tammikuussa*

Ja eikö tää nyt oikein mee: huomenna siis oon menossa ja viikkoja silloin 10+6. Se seulontahan oli ennen vkoa 11+6 käytävä.

Tuleeko sitten niskapoimuun joku myöhempi aika? Ettei kai niiden mitenkään samalla pitänyt olla?

Ai miten niin mua vähä jännittää?:D
 
Helou taas pitkästä aikaa :) Pitää alkaa täällä kirjottelemaan taas vaihteeksi enemmän, kun en saa aikaseks tuolla fb:ssakaan juuri mitään..
Tuntuukin ettei juuri oo juteltavaa kun edelleen odotan np-ultraan pääsyä, joka on siis vasta ens ma, rv 13+3.

Pakko kuitenkin heti hehkuttaa kun kävin aamulla työhaastattelussa. Ja sain sen paikan ja vakkarisopimuksenki vielä!! Oon ihan fiiliksissä täällä :) Ikävä kyllä siinä on 4kk koeaika, joka tuntuu näin raskaana ollessa tosi riskialttiilta. Tuntu jo niin pahalta olla kertomatta tästä raskaudesta, mutta pitää tehdä vaan niin paljon töitä kun on tarjolla ja vakuutta muuta siitä, että oon just se jonka ne haluaa pitää siellä :)
Aluks on lauantaivuoroja ja muitakin vuoroja miehen työaikojen puitteissa. Kesällä kyseli sit, että miten pystyn lomittamaan muita työntekijöitä ja siis tosi hyvinhän minä juu.. Tässä kohtaa kyllä teki jo mieli kertoa, mutta ois työ jäänyt kyllä varmasti saamatta.

Elämäntilanteesta oli puhetta. Me asutaan tällä hetkellä vuokralla kaksiossa ja tässä aijotaan pysyäkkin mahd. pitkään.
Miehen kanssa ollaan oltu yhdessä reilu kuusi vuotta ja avoliitossa. Kihlasormus mulle on jo odottamassa, kun yhteistuumin se valittiin. Odotan täällä nyt ihan muurahaiset housuissa, että koska sen oikeen saa! :D
Itse oon ollu lasten kanssa kotona "aina", eli viikonlopputöissä vaan. Edelleen saa lapset meillä jatkaa kotihoidossa kun alotan uudessa työssä ja teen aina kun mies sitten kotona :)
Mies on varastolla töissä ja suht hyvä palkkanen, joten ei oo ollu vielä hätäpäivää sen suhteen että pakko mennä töihin.
Lemmikkeinä meillä on koira, pupu, kotilo ja käärme.
Oliko täällä jollain muulla käärme? Tai muita herppejä? Ihan kun olisin muistavinani..

Onko muilla muuten ollu ongelmia muistin kanssa? :D
Mulla tuntuu katoovan kaikki asiat päästä ihan liian nopeesti. Yks miehen työkaveri tuli juttelemaan kun oltiin miestä hakemassa töistä ja en kuollaksenikaan muistanu hänen nimeään. Esikoinen alko sit tivaamaan, että "Mikä ton nimi on?" Niin oli pakko todeta, että miks et kysy ite :D En kehdannu myöntää, et ei mitään hajua! Ollaan siis toki tavattu tämä työkaveri ennenkin. Noh, seuraavana päivänä se nimi oli jo taas unohtunu :D

OLA ja Vaavi 12+5
 
elämäntilanne meillä on sellainen, että viime keväänä saatiin omakotitalo valmiiksi ja täällä nyt asustellaan. Yksi makkari on joutilaana odottamassa tulokasta... Mä olen terkkari ja mies yrittäjä, alasta en viitsi kertoa sen enempää. 6 vuotta on kohta oltu naimisissa. On molemmat asuttu pitkään ulkomailla (ei yhdessä) ja paluumuuttajia ollaan. On kyllä tunnettu toisemme pidempään mutta kimpassa on oltu 7 vuotta.

Kerrottu ei olla vielä juuri kenellekään, parille lähimmälle kaverille ja mun pomolle töiden takia. Varhaisultrassa kävin 6+2 ja ens viikolla meen vielä yksityiselle (silloin olis rv 10+0). Jos sielläkin kaikki näyttää hyvältä ja raskaus etenee, niin sitten kerron ehkä mun vanhemmille, miehen isälle puolisoineen ja miehen siskolle. Tai sit odotetaan vielä pari viikkoa ja odotetaan NP ultran tulokset...

Kaisa-Tuulikki 8+6, huomenna taas päästään uudelle viikolle, jee!
 
Mä valmistuin 2012 jouluna kansainvälisen kaupan tradenomiks, mutta päivääkään en ole ehtinyt oman alan hommia tehdä, kun esikoinen syntyi vuonna 2010 ja kuopus 2011 loppuvuodesta. Kotona oon siis lasten kanssa ollu ja nauttinu siitä kasvun ja kehityksen seuraamisesta :) Me alettiin seurustelemaan miehen kanssa vuonna 2007 ja jo keväällä 2008 mentiin kihloihin ennen miehen intin alkua. Intin loputtua mentiin sitten naimisiin syksyllä 2009 ja kevät 2010 vietettiin "häämatkalla" ulkomailla mun opiskelijavaihdon merkeissä. Se samainen kevät kasvateltiin masua ja esikoinen synty reilu kuukausi Suomeen paluun jälkeen. Ja kerrostalossa asustellaan, haaveissa on kyllä omakotitalo ja oma piha, mutta kaikki aikanaan. :)
 
Onpas tänne tullut paljon päivityksiä! Pahoittelut kaikille surun kohdanneille :'(

Meillä oli eka neuvola ja mulla kaikki hyvin. Sokerirasitukseen mun tarvii mennä vaan jos pissaan tulee sokeria jossain vaiheessa :) Ihan kiva täti oli. Seuraava neuvola on vasta joskus maaliskuun puolivälissä. Varaan tänään ajat NP-ultraan ja verikokeisiin.

Mulla on alkanu tuo kärsimättömyys helpottaan :) Ei oo enää niin tulenpalava kiire sinne ultraankaan. Olo on energisempi, mutta iltaa kohti mulla olot jotenki pahenee, on siis aivan kipeä olo, paikkoja särkee ja palelee ja pahoinvointi tulee illalla. Koskee tietty lähinnä työpäiviä :) Iltavuoroissa on aika kamalaa..

Elämäntilanteesta on paljon keskusteltu. Meillä on miehen kans vakityöt, ollaan ihan tavan duunareita :) Meillä on oma asunto ihanalla asuinalueella, farmariautoon mahtuu mukula ja sen tavarat ja oikeastaan kaikki mallillaan :) Mies tosin on siinä pelossa että meille tulee kaksoset ja sitten täytyy hommata isompi asunto. Mä vaan en haluis tästä lähteä pois kun tää on niin ihana asunto ja paikka.

Amuniina & mukula 8+5
 
Seinäjoelta tietäjiä? Miksei muualtakin.

Huomenna verikokeet. Siis se perus hiv ym testi sekä sikiöseulonta (trisomia ym) testi.

Samalla täytyisi ottaa myös vesi- ja parvorokon vasta-aineet. Otetaanko ne kaikki siinä sanalla. Voin kertoa että yli puolet meni ohi terkan selostuksesta silloin ekalla käynnillä...

Todella tyhmä kysymys; marssinko sinne testiin vaan, eikai mun ravinnotta tms tarvi ennen sitä olla?
Ei tarvi olla syömättä. Ja ottavat Y-talolla näytteet. Ja ottavat siinä samassa kaikki. Ja NP-ultraan tulee lähete postitse.

althema & rutku 11+6
 
Viimeksi muokattu:
Minkäköhän helkkarin takia raskauden pitää olla täynnä kaikkia sikiölle vaarallisia asioita joita ei itse edes huomaa/tiedosta? Tästä esimerkkinä emätintulehdukset. Ihan oikeesti hei, suurin osa on oireettomia, mutta voivat silti levitä kohtuun ja aiheuttaa keskenmenon (riski on kolmannentoista raskausviikon jälkeen), tai myöhemmin ennenaikaisen synnytyksen. Miten ihmeessä sitä osaa mihinkään testeihinkään mennä jos ei ole oireita?

Tuli nyt vaan tutkittua tuota asiaa, kun itse epäilen jonkunnäköistä emätintulehdusta. Onneks on illalla np-ultra, ehkä neukkutäti ehtii ottaa näytteen... Alavatsaa pistelee inhottavasti ja ennen pissaamista varsinkin. Eilen otettiin pissakoe, oli puhdas.

Pinsuli ja himpula 12+6 <3
 
Pahoittelut menetyksen kohdanneille :'(

Täällä on ens ma nt-ultra, ja nyt jo oon alkanu panikoimaan sen kanssa. Missään varhaisultrassahan ei tällä kertaa käyty ja sydänääniäkään en oo vielä kuullu, kun kotona ei doppleria ole..mutta ne seulat nyt eniten pelottaa..esikoisen kanssahan ne hälytti ja mentiin istukkabiobsiaan- se tulosten odottaminen oli sillon jotain niin kamalaa,onneksi uutiset oli silloin hyviä ja terve poika meillä tuossa pyörii :) Mutta nyt itse menee ultraankin hieman eri asenteella kun viimeksi.

H keiju 11+1
 
Mut voi poistaa listoilta, en myöskään halua jäädä surun kohdanneisiin. Sikiö kuollut kohtuun jo 9 viikolla. Huomenna tyhjennykseen. Jotenkin oon aavistanut ettei kaikki kunnossa, vaikka kaikki hoitajat sanoneet, että vuodot ihan normaaleja.
 
Heippa elokuiset!

Mukaan ilmoittautuu neljättään odottava 38v äiti. Vuoden sisällä takana kolme keskenmenoa, joten hiukan on ollut rima korkealla liittyä mukaan tänne. Ensi keskiviikkona on np-ultra ja olin ajatellut odottaa sinne saakka ja liittyä mukaan vasta sitten, jos on aihetta. Ekalla neuvolakäynnillä kuitenkin saatiin sydänäänet dopplerilla kuuluville (silloin rv 9+4), joten olen päättänyt yrittää olla luottavainen. Huonoa oloa ja heikotusta ilmassa edelleen joka päivä, joten oireisiin saa ainakin olla tyytyväinen. :)

Kotona leikkivät tällä hetkellä poika -07, tyttö -09 ja tyttö -11. Mies on yrittäjä, minä lastentarhanopettaja ja asumme maatilalla. Kesäisin viljellään omiksi tarpeiksi ja talvella koitetaan pitää talo lämpimänä (puulämmitys). ;) Että siinä elämäntilanne lyhykäisyydessään.

Minulle siis riviä listaan:
Kukkamekko / 38v / 4. lapsi / TYKS

Olen taustaillut mukana oikeastaan jo itsenäisyyspäivänä tehdystä plussasta asti. :) Mukava päästä keskusteluun mukaan. Toivottavasti kaikki olis ultrassa niinkuin pitääkin, että voi pysyä porukassa mukana pitempäänkin.

ps meinas laskettu aika unohtua .. eli 15.8. <3
 
Viimeksi muokattu:
Päivitystä: tänään tuli ultra aika! Vielä joutuu hirveen pitkään odottamaan. :/ eli 19.2. np-ultra, 26.2. sokerirasitus ja 10.3. toinen neuvola. en muista onko noista jo joku päivitetty niin laitoin ne nyt kaikki siihen. :)

Vielä neljä viikkoa ultraan! Äääääh. :stick:

Muoks. Huomasinkin, että loistopäivittävä olikin päivittänyt jo kaiken muun, paitsi tuon ultran! Kiitos! :heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Pinsuli
Luen kyllä ahkeraan,mutta kirjottelu... :(

No omaa napaa:
Neuvola lääkäri oli eilen ja lähete lähti sairaalaan. Nyt vaan odotan kutsua np-ultraan ja odotan... ja odotan... Ajattelin että ois jo tänään soitto tullut,mut ei. No onhan tässä vielä kaks viikkoo aikaa ;) Lääkäri ei löytäny sydänääniä,mutta pyysi sitten terkkari etsimään ja kyllähän ne löytyi. Vielä on kuitenkin epävarma olo,joten hehkutan vasta kun np-ultran jälkeen.

Mirka J. & Elma 11+5
 
Moi, ensimmäinen oksennus koettu tänään, vaikka pahin pahoinvointi meni jo ohi. :/ Kummallista. Ja vielä töissä, toivottavasti kukaan ei kuullut...

Pahoittelut menetyksen kokeneille, julmaa aikaa tämä alkuraskaus. :(

Kaisa-Tuulikki 9+0 (ikinä en muista tätä tänne loppuun)
 
Viimeksi muokattu:
Meidän tarinaa,
yhdessä ollaan oltu syksystä -07, omakotitalon rakennus alkoi keväällä -10 ja muuttamaan päästy jouluna -10. Kirkonkellot soi kesällä -11. Lapsenyritys alkoi kuukausi häiden jälkeen. Mies on sähkäri ja itse olen koulutukseltani parturikampaaja, mutta nyt kaupankassaa leikin.
Siinä lyhyesti ja ytimekkäästi.

Huomenna aamulla olisi se ultra, kovasti jännittää että onko kumpikin pysynyt matkassa.

Mmaria 12+6
 
Mä kävin tänään neuvolassa pikapikaa kuunteluttamassa sydänäänet ja sieltähän ne kuuluivat! <3 On ollut jotenkin niin epätodellinen olo ennen tätä, vaikka oireita onkin ollut. Suurin huoli helpotti. Maanantaina ois se np-ultra ja labra.

Mulla on huomenna yks koulutuspäivä töissä, ja siinä on sellaistakin ohjelmaa, että turvallisuussyistä muiden osallistujien ois hyvä tietää raskaudesta. Nyt uskallan kertoa muulle työporukalle, kun olen kuullut sydänäänet. Ja huomenna illalla olen menossa ryyppyjuhliin autolla ja varmasti tulee kysymyksiä, miksen ota. Paljastetaan siis salaisuus samana päivänä useammalle.

Omasta taustasta:
Ollaan seurusteltu miehen kanssa reilu 14v, kihloissa ollaan oltu 12,5v. Yhdessä on asuttu suurin piirtein 12,5v ja tästä ajasta viimeiset reilut 5v remontoidussa omakotitalossa. Naimisiin mentiin viime vuonna. Ja meillä on juuri 2v täyttänyt ihana tyttö.
Molemmilla on vakituiset työt, mutta aloja/ammatteja en halua paljastaa. Minä teen 3-vuorotyötä, mies virka-aikaa.

Vitamiineista ja ravintolisistä tuli muuten vielä mieleeni, että viime raskaudessa neuvolan terkkari suositteli maitohappobakteerejä raskausaikana, niin vauvan vatsavaivat vähenee. Ja hetki sitten siitä julkaistiin mediassa joku tutkimuskin. Aloitin nyt Gefilus-maitohappobakteerit. Esikoisen aikaankin niitä söin ja hän on säästynyt kaikilta vatsavaivoilta. Liekö hyvää tuuria vai oikeasti tehokas yhteys?

sushen 10+4
 
Heip!!

Ultrakuulumisia: la aikaistui 14.8.--> 8.8. Kaikki rakenteet oli ok, nenäluu näkyi, selkäranka ja vatsanpeitteet ehjät, aivotkin näytti olevan olemassa :) Niskaturvotus 0,9mm. Yksi putki otettiin verta ja veriseulan tulos viikon sisällä tuleepi. Sit mietitään mennäänkö lapsivesipunktioon vaiko eikö. Iän puolesta (35v) siis kaupunki tarjoaa kyseisen tutkimuksen. Luulen että en mene punktioon jos kohonnutta riskiä ei verinäytteessä näy.

Elämäntilanne: 20 v yhteistä taivalta takana, näistä 8 vuotta naimisissa. Omakotitalossa asutaan ja huoneita on vaikka neljännellekkin lapselle ;) Työskentelen sairaanhoitajana. Perheeseen kuuluu kahden lapsen lisäksi koira ja kissa!

Kävin muuten tuolla tammikuisten pinossa kurkkimassa ja hakemassa hyvää mieltä vauvauutisista! Kyllä ne viimeiset viikot muistui heti mieleen :)

Mukavaa loppuviikkoa kaikille!

Suklaarusina 11+6 (tai sinnepäin )
 
  • Tykkää
Reactions: Mussukka82
Moikat pitkästä aikaa! :)

Olen lueskellut taustalla viestejä, mutta olo on ollut niin vetämätön ja huono etten ole jaksanut kirjoitella. Näin alkuun pahoittelut huonoja uutisia saaneille! Hieman on välillä oikein pelottanutkin lukea ketjua...:'(

Omat olot olivat pahimmat viikoilla 9-11. Voi luoja sitä oksetuksen määrää ja mahan kiertämistä. Tuli välillä tunne, että kuolen. Kylkimakuu asento oli käytännössä ainoa missä oli hyvä olla. Nämä viikot olinkin sairauslomalla. Pahin yökötys alkoi helpottamaan viime lauantaina. Nyt pientä etovaa oloa ja ruokahalut hieman heikot, mutta sisällä sentään jotain pysyy. Väsymys on edelleen kovaa. Maha on kasvanut, housut kiristää. Tissit kipeänä öisin.

Tänään oli ensimmäinen lääkärineuvola ja dääm Flagyl kuurille jouduin. Lääkäri sanoi, että rusehtava vuoto olisi tulehduksesta johtuvaa. Koitin kyllä sanoa, että sitä on ollut koko alkuraskauden ajan ja kerroin tukilääkityksestäkin (Lugesteron), joka loppui 1,5 vk sitten. Alkuraskauden ultrissa lääkärit eivät todenneet mitään tulehdukseen viittavaa niin jäin miettimään, oliko tuo tämän päiväinen diagnoosi oikea. Mitään näytteitä ei otettu. Kaipa se kuuri nyt täytyy kuitenkin aloittaa, kun lääkäri näin määräsi. Viikon päästä uusi lääkäriaika. :| Positiivista oli, että muuten kaikki hyvin ja kahdet :heart::heart: äänet löydettiin. Omalla kotidopplerilla kuulin viuh viuh ensimmäisen kerran sunnuntaina (10+6). =)

Mulla voisi päivitellä Np-ultran 28.1 eli jo ensi tiistaina! Pinsuli, pahoittelut en saa vaihdettua tuota väriä. Palaan kirjoittelemaan vkl:na lisää.

Esikoista vailla+pikkutyypit 11+3
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä