En jaksa enää tuota aina nukkuvaa miestä!!!!!

  • Viestiketjun aloittaja Iso Aa
  • Ensimmäinen viesti
Iso Aa
Mieheni ensimmäinen avioliitto kaatui kertomansa mukaan miehen iltaunisuuteen.

Enää en ihmettele!
Taitaa kaatua toinenkin. Nytkin istun mielettömässä auringonlaskussa mökillä yksin. Ukko nukkuu! On nukkunut jo kauan. Talvella hän väsähtää pimeän tultua. Pahimmillaan siis klo:15. Kesällä jaksoi ennen valvoa. Nykyisin ei. Nukahtaa seiskalta ja herää hiton aikaisin. Väsyneenä on kärttyisä ja todella vastenmielinen. Ei muista ja ymmärrä asioita. Olen aina yksin!! En jaksa.
 
Iso Aa
On sitä tutkittu. Kävi makaamassa Partisen uniklinikalla piuhoissa. Perinnöllinen taipumus. Melatoniinia erittyy liikaa pimeän vaikutuksesta. Nykyisin tosin nukkuu kesälläkin illat, mitä ei aiemmin tehnyt.
 
dah
Alkuperäinen kirjoittaja Rätti Väsynyt;26733308:
Jokaisella on omat rytminsä, ala säki nukkumaan aikaisemmin niin saatte nauttia toisistanne enemmän.
Kuvitteletko älykääpiö ihan tosissasi, että luonnollista valvomisrytmiään a) pystyy b) kannattaa toisen takia yrittää muuttaa?
 
  • Tykkää
Reactions: Sanna80
"vieras"
No mut herää aamulla aikaiseen? Eihän se sit aina nuku=D Onko teillä lapsia? Mulla on myös tuollainen illantorkku-aamuvirkku mies ja sehän on mahtavaa kun se herää lasten kaa(ne kun usein tuppaa olee aamuvirkkuja) ja mie saan nukkua!
 
Iso Aa
Oikeesti!!

Hyvä siinä on parisuhdetta ylläpitää, kun toinen on silmät puolitangossa AINA. Sänkyhommatkin luistaa, jos minua sattuu huvittamaan aamutuimaan esim. viiden hujakoilla . Ja minua ei huvita.. Jos mennään kylään, ensimmäisen viinilasillisen jälkeen herra nuokkuu ruokapöydässä. Monella kyläreissulla olen potkinut salaa hereille, kun nukkuu kesken lauseiden ja puhuu ihan typeriä.
On sitä kai muunkinlaista elämää.
 
Iso Aa
En todellakaan aio omaa rytmiäni muuttaa, kun minua ei nukuta niin aikaisin. Meillä on kaksi lasta. Kun ne olivat pienempiä, oli tietty kiva että mies heräsi niiden kanssa. Nykyisin lapset nukkuvat pidempään aamuisin.

Ongelma on yhteisen ajan puute!!! Ja sellaisen ajan, että ukko olisi järjissään.

Olen miettinyt noita veriarvoja ja rasva-arvoja. Pitäisi tarkistaa. Mutta hoitakoon hän. Olen niin monta juttua yrittänyt, että nyt en vaan jaksa.
 
"vieras"
Mun yhdellä kaverilla huomattiin kilpirauhasen vajaatoiminta ja toi kuulostaa just siltä. Kannattaisko kuitenkin tarkistaa? Se nukkui kanssa ihan kauheesti ja oli ihan lamaannuksissa jos ja kun väsytti.
 
Uniapnea? Kilpirauhasen vajaatoiminta? Vitamiinivaje? Masennus?

Mä käskisin miehen lääkäriin! Ja ihan kovasanaisesti, että jos ei mene ni se on ero tulossa. Esim. C- ja D-vitamiinin tai raudan puute aiheuttaa väsymystä, myös kilpirauhasen toiminta on helppo ja nopea testata verikokeella. Mutta ei tuo kyllä normaalia ole, ei todellakaan!!!
 

Yhteistyössä