En jaksa olla raskaana

  • Viestiketjun aloittaja alkuper.
  • Ensimmäinen viesti
alkuper.
En käsitä että viikkoja on näin vähän ja olo on tällainen: tukala, mikään vaate ei tunnu hyvältä päällä. Väsyttää aivan älyttömästi ja olen kiukkuinen ihan koko ajan. Selkä on niin kipeä, että aamulla on vaikea nousta sängystä, kumartelusta ei tule mitään, joka askeleella vihloo. Olo on ihan surkea :(

Vielä tuo esikoinen tuossa hoidettavana, ja on niin paha mieli kun en jaksa samalla lailla kuin ennen raskautta. Viikkoja nyt 27. Vasta.
 
lh
Sellaista se on.
Liikunta voi auttaa(mutta vaivaan on myös lääke,hirudoid forte ...jne.) :D
Oli pakko kun tuli niin vahvasti tuo mainos mieleen.
Itseäni väsytti myös aivan älyttömästi suunnilleen noilla viikoilla,lonkat ja alaselkä oli mielettömän kipeät.
Liikunta ja venyttely auttoi paljon, loppuraskaudesta nuo kivut kyllä loppuivat mutta sitten alkoivat taas toisenlaiset kivut(raskausmyrkytys).
Tsemppiä! :)
Ei tuo tila ikuisesti kestä eikä sitä ole kuin muutama kuukausi jäljelläkään.
 
alkuper.
Sellaista se on.
Liikunta voi auttaa(mutta vaivaan on myös lääke,hirudoid forte ...jne.) :D
Oli pakko kun tuli niin vahvasti tuo mainos mieleen.
Itseäni väsytti myös aivan älyttömästi suunnilleen noilla viikoilla,lonkat ja alaselkä oli mielettömän kipeät.
Liikunta ja venyttely auttoi paljon, loppuraskaudesta nuo kivut kyllä loppuivat mutta sitten alkoivat taas toisenlaiset kivut(raskausmyrkytys).
Tsemppiä! :)
Ei tuo tila ikuisesti kestä eikä sitä ole kuin muutama kuukausi jäljelläkään.
Liikkuminen minulla vain pahentaa kipua selässä, se on alhaalla ja vihlovaa, säteilee aina jompaan kumpaan jalkaan.
 
"jep"
Esikoinen hoidettavana? Ettet vaan nyt olisi hätäilllyt toisen raskauden kanssa?
Kerro mulle että mitä sinä haet tällä kommentilla?
Sitä että ap myöntäisi hätäilleensä toisen raskauden kanssa ja sinulle tulisi hyvä mieli kun olisit kerrankin oikeassa, vai mitä?
Jälkiviisaus on se turhin viisaus maailmassa,en nyt ap.n tilannetta tiedä mutta oli se mikä hyvänsä,tälläiset kommentit ovat aivan naurettavia.
Koeta hakea sitä mielihyvää jostain muualta ja jollain muulla tavalla, kuin yrittämällä pahoittaa toisten ihmisten mieltä.
 
"vieras"
Mulla on noilta viikoilta asti ollut todella tukalaa, nyt ois menossa rv 33 ja odotan kyllä innolla (vaikkakin pelolla) tulevaa synnytystä. Selkä on ihan jumalattoman kipee, painoa noussut ihan liikaa, jalat turvoksissa ja peräpukamat vaivaa. Liikunta auttais, mut issiaksen ja penikkataudin takia ei tuo kävelykään kovin mukavaa ole (siihen tietty lisänä kiristävät vaatteet).
 
alkuper.
[QUOTE="vieras";23048405]Mulla on noilta viikoilta asti ollut todella tukalaa, nyt ois menossa rv 33 ja odotan kyllä innolla (vaikkakin pelolla) tulevaa synnytystä. Selkä on ihan jumalattoman kipee, painoa noussut ihan liikaa, jalat turvoksissa ja peräpukamat vaivaa. Liikunta auttais, mut issiaksen ja penikkataudin takia ei tuo kävelykään kovin mukavaa ole (siihen tietty lisänä kiristävät vaatteet).[/QUOTE]

En tiedä miksei minulle sovi äitiysvaatteet, olen normaalipainoinen kyllä ja ihan keskipituinen mutta äitiyshousut missään koossa ei istu minulle. Olen vähentänyt herkkuja ettei paino nousisi liikaa, nyt en tiedä paljon se on noussut kun neuvolakin on vasta kuukauden päästä seuraavan kerran.

Enkä tiedä mikä selässä on. Olen aina liikkunut ja pitänyt itsestä huolta. Selkä alkoi kipeytyä vähän ennen kun tein positiivisen testin. Ja se pahenee koko ajan.
 
18+5
Musta tuntuu ku ap:stä, ainoo vaan et nuorin on 4v ja ei paljoa hoitoa vaadi. Ruuan eteensä ja juttukaveria.

Välillä paisuttaa niin pirusti, pää on kipee, kaikki väittää et on normaalia, mut eipä ollu tällästä helvettiä kolmella edellisellä kerralla. Selkäkin reistaa kokoajan (töistä sai muistoksi vaivaa). Ei ois joo arvannu ei, kun edellisellä kerralla synnytysviikolla veti hikijumppaa salilla.
 
alkuper.
Tämä vaateongelma alkaa kyllä vähän paisua... kun haluan viedä esikoista ulos, kerhoon ja kylään ja se tarkoittaa etten voi olla kotona lökövaatteissa. On tosi tukala olla, vaikka mitä yritän pukea päälle. Ja tietenkään kohta takit ei mene kiinni, ja miten sitten värjöttelen ulkona?

Kipu on kyllä pahinta, se saa mielen ihan matalaksi ja varmaan sekin väsyttää vielä lisää.
 
"huoh"
Tämä vaateongelma alkaa kyllä vähän paisua... kun haluan viedä esikoista ulos, kerhoon ja kylään ja se tarkoittaa etten voi olla kotona lökövaatteissa. On tosi tukala olla, vaikka mitä yritän pukea päälle. Ja tietenkään kohta takit ei mene kiinni, ja miten sitten värjöttelen ulkona?

Kipu on kyllä pahinta, se saa mielen ihan matalaksi ja varmaan sekin väsyttää vielä lisää.
Kuulostaa kyllä nyt enemmän siltä että olet niin väsynyt että teet asioista isompia kuin ne oikeasti ovatkaan ja keksit ongelmia sieltä missä niitä ei ole.
Osta isompia ja mukavia vaatteita,osta takki joka menee kiinni.
 
alkuper.
Mielelläni vaihtasin sun kanssa paikkaa... Sulla kuitenkin on se kaikkeista ihanin palkinto edessä <3
Mulla ei =(
No kuule ihan sama mulle. Kärsi sinä omista ongelmistasi ja minä omistani, me ei kuuluta edes samalle planeetalle, saati sitten sinä tähän ketjuun.

Anteeksi vain, mutta kaipaan empatiaa ja samassa tilanteessa olevien apua, en sinun kommenttejasi v*tun maho.
 
alkuper.
[QUOTE="huoh";23048645]Kuulostaa kyllä nyt enemmän siltä että olet niin väsynyt että teet asioista isompia kuin ne oikeasti ovatkaan ja keksit ongelmia sieltä missä niitä ei ole.
Osta isompia ja mukavia vaatteita,osta takki joka menee kiinni.[/QUOTE]

Joo kiitos myötätunnosta sinullekin. Toivottavasti koet joskus samanlaista kipua aamusta iltaan koko ajan kun liikut, niin katsotaan sitten, miltä tuntuu.
 
ostat sellasia vaatteita mitkä istuu. ei niiden tarvi olla mamma vaatteita. housuihin myydään jatkopaloja ja mammapaidat varmaan sopii sunkin ruholle? jos ei,niin pitkiä paitoja myydään vähän jokapaikassa. nehän on nyt muotiakin.
sit tohon sun selkäkipuun suosittelen tukivyötä. ja lääkärissä käyntiä.
jokatapauksessa joudut oleen raskaana vielä reilun 10 viikkoa, voit tehdä olosi mahdollisimman hyväksi tai sitten jatkaa noin ja valittaa.
kun odotin kolmatta lastani viimeisilläni oli mulla 12kk ikäinen lapsi ja 4v ikäinen lapsi hoidettavana. olin kyllä kipeä ihan jokapuolelta loppuvaiheessa,mutta kyllä sitä nainen keinot keksii hoitaa asiat.
 
no jo on.
No kuule ihan sama mulle. Kärsi sinä omista ongelmistasi ja minä omistani, me ei kuuluta edes samalle planeetalle, saati sitten sinä tähän ketjuun.

Anteeksi vain, mutta kaipaan empatiaa ja samassa tilanteessa olevien apua, en sinun kommenttejasi v*tun maho.
No jo on ap:lla kamalaa.
Tee kuule palvelus ja ja vedä piuhat poikki synnytyksen jälkeen, ei tartte toiste sunka kärsiä.

Raskaus ei oo sairaus.
 
sama juttu
Kipu on kyllä pahinta, se saa mielen ihan matalaksi ja varmaan sekin väsyttää vielä lisää.


Tuo on niin totta!! Mulla on muutama viikko enemmän ja erittäin rajoittavat kivut. On myös ollut onnistunut raskaus, joten ymmärrän täysin sun tuskan. Kivut vie fyysiset ja henkiset voimat, vaikkakaan se ei tarkoita sitä, etteikö itse vauva ois toivottu...Mutta kun hermosärkyjen ainoa lääke on Panadol, niin kyllä se turhauttaa ihan hurjasti :( Jaksuja ap, koitetaan kestää päivä kerrallaan... :hug:
 
"vieras"
No kuule ihan sama mulle. Kärsi sinä omista ongelmistasi ja minä omistani, me ei kuuluta edes samalle planeetalle, saati sitten sinä tähän ketjuun.

Anteeksi vain, mutta kaipaan empatiaa ja samassa tilanteessa olevien apua, en sinun kommenttejasi v*tun maho.
Niin,tai sitten voisit ottaan tuon kommentin vastaan niin että se lisäisi suhteellisuudentajuasi ja osaisit etsiä hyviä puolia tilanteesta.
Ongelmien paisuttelu tai niissä rypeminen ei tee kenellekkään hyvää.
 
"hei"
Mulle on jokainen raskaus ollut yhtä tuskaa alkumetreiltä asti. Tuska selässä lisääntyi mullakin, kun liikkua yritti, jatkuva migreeni ja liitoskivut äärimmäisen kovana sun muuta. Raskausaika hehkeänä on mulle vierasta. Joka päivä herätessä sitä toivoo, että raskaus olisi jo ohi ja muutenkin vitutti koko raskaus kipuineen. Ja silti odotin sitä ihanaa palkintoa.
Mullekin sateli kommentteja "sä sentään voit saada lapsia" yms yms, mutta eipä paljon helpota sellaset kommentit kun sattuu niin maan perkeleesti joka paikkaan ja arkitoiminnoista suorituminen oli vaikeeta.

Raskaus on perseestä, ei mulla muuta sanottavaa. Eikä mulla apua ole tarjota sulle, kun mua ei helpottanut juuri mikään :(
 
huhuhuh
No kuule ihan sama mulle. Kärsi sinä omista ongelmistasi ja minä omistani, me ei kuuluta edes samalle planeetalle, saati sitten sinä tähän ketjuun.

Anteeksi vain, mutta kaipaan empatiaa ja samassa tilanteessa olevien apua, en sinun kommenttejasi v*tun maho.
No huh huh. Meinasin kirjoittaa ihan sympaattisen viestin, tyyliin "kyllä se siitä", mutta tuo kommenttisi kyllä osoittaa, että olet kyllä ihan kaikki kipusi ja vaikeutesi ansainnut. Todennäköisesti ole niin v-mäinen ihminen, että lähimmäisiäsikään ei paljon kiinnosta ruikutuksesi, joten kärsi vastedes ihan vain hiljaa itsekseksesi.
 
alkuper.
Huhuh, kylläpä meni nyt kaikki sympatiat ap:ltä pois. On tosi rumaa haukkua toisia tuolla tavalla.

Kestä kestä, aikuinen ihminen. Itsepähän olet raskaaksi halunnut.
Samat sanat niille jotka eivät lasta saa ja aina tulevat pilaamaan tällaisen ketjun. Voi voi, aina ei saa mitä haluaa.

Joo sori, mulla ON PAHA OLLA, mutta mitään sympatiaa ei saa ellei sellaiselta, joka todella tietää mistä puhun. Mutta auta armias kun joku ei saa lasta niin voi voi, silitellään sellaisten päätä.

Samalla mitalla takaisin, laitetaan nyt sitten hermokipujen piikkiin.
 

Yhteistyössä