En ymmärrä, että sisarusten etunimien pitää väenvängällä alkaa samalla alkukirjaimella.

  • Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja very important baby:
Mutta täytyy kyllä vielä lisätä, että jos sisarusten nimet on Oliver ja Olivia niin mulle kyllä tulee siitä mieleen, ettei vanhemmilla kenties ole kovinkaan paljoa mielikuvitusta :/
Joo. Tai Kasimir Eerik Oliver & Kasimira Eerika Olivia. Tällaisiakin on nähty :eek: , mutta joo, asia ei mulle todellakaan kuulu :ashamed:
Meillä on juuri näin, paitsi että molemmat on tyttöjä :LOL:
 
Fruit Garden
Voi minun lapsiani, varmasti kärsivät nyt kamalasti kun äiti otti ja meni laittamaan isin kanssa molemmille samalla kirjaimella alkavat nimet, ja ne alkavat vielä J:llä! Kuvitelkaa! Miksen ollut silloin kaukaa viisas ja kysynyt täältä neuvoja, voi miksi...tunnen niin epäonnistuneeni kasvattajana....

huoh....
 
Meillä alkaa molempien nimet samalla kirjaimella ja vieläpä sillä samalla millä omanikin. Vaikka niin moneen kertaan muksuna/teininä vannoin ettei lasteni nimet tule ainakaan tuolla kirjaimella alkamaan... :whistle:

Mutta kun miehen kanssa mentiin yhteen ja alettiin lapsista puhua hän sanoi että hänellä on yksi nimi jonka hän ehdottomasti haluaa tyttärelleen. Itselläni ei sellaisia nimiä ollut ja kun miehen ehdotus kuulosti hyvältä omissa korvissanikin niin miksikäs ei, sille keksittiin sitten yhteen sopiva (muttei liian lähellä oleva) pojan nimi pariksi. Alkukirjain nyt ei ollut siinä oleellinen mutta noissa vaan sattui sekin osumaan yhteen.

Seuraava lapsi jos tulee niin tod. näk. ei enää ala samalla kirjaimella. Paitsi jos sattuu olemaan poika ja sukuni (vanhempani, sisarukseni ja pappani) yksimielisesti hyväksyisi yhden ideani, silloin kyllä pysyttäisiin samassa kirjaimessa. Mutta ei todellakaan sen takia että haluttaisiin "roikkua" siinä, joskus vaan käy tuolalinen tuuri.

Väkisin en lähtisi keksimään samalla kirjaimella alkavia nimiä, mutta en toisaalta myöskään lähde sille linjalle että lasten nimien pitäisi väkisin alkaa eri kirjaimilla.
 
Äippä
Minä taas en ymmärrä miksi joku ulkopuolinen pohtii muiden asioita? Jos joku perhe näin haluaa (attä lasten nimet alkaa samalla alkukirjaimella)mitä sitä muut pohtimaan.
 
Mä en tykkää jos nimet on liian samankaltaiset. Ei tarkoita riipu välttämättä siitä, alkaako ne samalla kirjaimella vai ei.
Esim. Iida ja Aada, Pauli ja Sauli jne.

Mutta kukin tyylillään. Meidän pojilla on ihan erityyliset nimet.
 
Meillä vanhemmilla on samalla kirjaimella alkava nimi ja pojan nimi tuli sattumalta alkamaan kans samalla kirjaimella, sittempä me vaan annettiin tytöllekin nimi samalla kirjaimella ja tälle viimoselle tulee kans - ei mitään väkisin keksittyjä nimiä, vaan meiän lapsille käypäset. Mulle on sama mitä ajatellaan, vaikka me aletaankin kaikki samalla kirjaimella. Itse ennemmin kummastelen, jos annetaan samanlaisia nimiä Sami ja Jani, Tiia ja Miia jne..
 
Alkuperäinen kirjoittaja v:
Jaa ei meillä väenvängällä laitettu, löyty vaan sopivat nimet jotka alkoivat samalla kirjaimella
Niin meilläkin,ja sattuvat olemaan vielä kaikki neljä lapsen nimeä samalla kirjaimella kuin minunkin nimi...
Mut ei tartte ymmärtää.Meidän lasten nimet on ihan heille sopivia....
tytön nimi oli ollut valmiina jo 9 vuotta ennen lapsen syntymää
 
Alkuperäinen kirjoittaja Kissansilmä:
Meillä vanhemmilla on samalla kirjaimella alkava nimi ja pojan nimi tuli sattumalta alkamaan kans samalla kirjaimella, sittempä me vaan annettiin tytöllekin nimi samalla kirjaimella ja tälle viimoselle tulee kans - ei mitään väkisin keksittyjä nimiä, vaan meiän lapsille käypäset. Mulle on sama mitä ajatellaan, vaikka me aletaankin kaikki samalla kirjaimella. Itse ennemmin kummastelen, jos annetaan samanlaisia nimiä Sami ja Jani, Tiia ja Miia jne..
Meillä itse asiassa menee myös näinkin,että ovat samankaltaisia jotkut keskenään,jotkut vanhempien kanssa,jotkut lähisukulaisten kanssa.Ollaan tosi tylsiä,sori kaikki
 
vieras
Jokainen tekee tavallaan, mutta itse en laittais samalla kirjaimella. Jotain koomista on sisarussarjoissa Jatta, Janna, Jassi ja Jami esimerkiksi... Tai vaikka noi Mattilat, seitsemän sisarusta A-kirjaimella... Samoin kaksosilla jotkut Tiku ja Taku-tyyppiset nimet on vähän hassuja. Tai sisarukset Mari, Ari, Jari, Kari ja Sari. Mutta siitä tykkään että nimet on hieman samantyylisiä, esim. Rauhan ja Väinön sisaruksena joku Jessica, Janica tai Clarissa olisi käsittämätön veto. Tai kuka ei kuulu joukkoon: Toivo, Väinö, Eino ja Luca?
 
vieras
Meillä alkaa "vahingossa" samalla. Ajattelin kolmosen kohdalla, että nyt ei saa alkaa samalla, mutta minkäs teet, kun se paras nimi vaan alkoi... Nelosen kohdalla samat ajatukset, mutta "vaarana" on nytkin, että tulee samalla alkava, vaikka en itsekään siitä systeemistä tykkää :) No, ei kai sillä väliä, kun erillisinä ihmisinä nuo kuitenkin elää suurimman osan elämästään.
 
pohojalaane
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä kans:
Ja vielä kaameampaa on se, kun äiti ja isikin alkaa samalla kirjaimella..YÖKKIS! Koko perhe jotain J-jengii.

Meilläpä onkin koko sakki H-jengii....makuasioista ei voi kiistellä...en mäkään tykkää näistä nimistä mihin on väenvängällä laitettu C-kirjain, mutta kukin tyylillään

 
nimetön nikki
Mun mielestä on ylipäätään hassua että lapselle yritetään keksiä väen vängällä nimi. Tai sitten nimiehdotuksia kysytään ja hyväksytetään täällä palstalla. Mun mielestä jokaisella lapsella on olemassa jo ennen syntymää nimi ja vanhemman tulee vaan löytää se. Intuitiota peliin. Mitäs siihen sanotte :)
 
Huoh
Alkuperäinen kirjoittaja Ei ymmärrä kans:
Ja vielä kaameampaa on se, kun äiti ja isikin alkaa samalla kirjaimella..YÖKKIS! Koko perhe jotain J-jengii.
Kuten se yksi palstalainen, joka oli kaksplussassakin. ja yhdellä onnettomalla vielä J-J tuplanimikin. Triplayök.
 

Yhteistyössä