Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Kettu78 ota iisisti nyt ja lepäile enemmän. Aika nopeesti oot menny töihin. Meidän edellisellä klinikalla oli ihan yleinen käytäntö, että punktion jälkeen on viisi päivää sairauslomaa just siks, että on kipuja ja on parempi levätä punktion jälkeen. Siellä käskettiin myös välttämään punktion jälkeen kahden viikon ajan kaikkea muuta urheilua kuin rauhallista kävelyä.
 
Miriam1 miulle sanottiin, että punktiopäivä saikkua, muuten ei estettä töihin menoon. Mutta tuo kahden viikon rauhallinen oleskelu mainittiin kyllä. Miulla itelläni on sellainen työ, että ei suuremmin rasituta. Ja punktiosta seuraavan päivän olin vapaalla.
Aika jännä, että on noinkin suuria eroja tuossa sairaslomassa...
Onneks miun kivut on hellittäneet päivä päivältä enemmän, mutta sellaisia julmetun kovia vihlaisuja on ollut vasemmalla puolella... :/
 
Kiitti Kata ja Hiskias, kyllä tää touhu nyt taas jo hymyilyttää. Osimoilleen noinhan se kuvio etenee, niinkuin Kata mua valaisit mun aivojäässä! Nyt vaan nollaillaan kumpaakin päätä kohti seuraavaa tsäänssiä! Ja Hiskiaksen, Ketun ja Miriamin piinaajille tusina tarrasukkia!
 
  • Tykkää
Reactions: Kettu78
Kettu, hienoa että pääsit siirtoon ja kärsivällisyyttä piinapäiviin :). Toivotaan ettei tuosta luge-unohtelusta ole haittaa. Minkähän takia ne ei määrää niitä 200 mg tabuja, jos satasia pitää tunkea 3 kpl. Mulla on niitä kakssatasia ja laitan aamulla + illalla 2 kpl.

Niin ne on erilaiset ohjeet kaikkialla, niin lugeissa kun muussakin. Meillä on punktion jälkeen kielletty myös kaikki muu liikunta paitsi kävely. Ja aina kysytään, haluaako sairaslomaa vai ei ja mitäpä sillä saikkulapulla tekee, kun palkkaa ei makseta.
 
  • Tykkää
Reactions: Kettu78
Kimakka, pahoittelut negasta! Eipä siihen onneksi mene pitkään niin pääset PAS:iin.

Kata., odottaminen on ehkä näiden hoitojen raskain osio. Ensin odottaa puoli vuotta IVF:ää ja sitten saa odottaa 3 kuukautta seuraavaa PAS:sia. Oysissa pitää odottaa 2 kuukautiset tyhjennysvuodon jälkeen ennen pakastetun alkion siirtoa. Muualla näyttää olevan vain yhdet...

Miriam, toivotaan että nyt tärppäis eikä tarvisi lähteä uudelle kierrokselle. Tsemppiä!

Kettu78, onnea kyytiläisestä! Tuo kaksi pakkaseen on ihan hyvä määrä. Jotkut onnekkaat saa pakkaseen paljon alkioita mutta kyllä se näissä ivf-hoidoissa tuntuu kirjotusten perusteella olevan normaalisti 0-4. Ei kai siitä luulis hirveästi haittaa olevan jos yhden lugeannoksen jättää välistä... :) Tai niin sitä maalaisjärjellä ajattelis
 
  • Tykkää
Reactions: Kettu78
Hiskias, äippäpolin reissu meni hyvin ja hyvin. Miten sen nyt ottaa. Tuolla reissulahan ois tehty istukkabiopsia mutta siihen ei suostuttu. Seuraava aika on pääsiäisen jälkeen lapsivesipunktioon mutta taidetaan jättää sekin tekemättä. Kätilö joka haastatteli ennen lääkärinvastaanottoa oli aikalailla sitä mieltä ettei meillä ole mitään hätää. Veriarvot kuitenkin oli hyvät eikä turvotustakaan liikaa ollu. Höpöteltiin siinä pitkään ja hänkin sano, että meillä on suurmepi mahdollisuus saada keskenmeno.
Lääkäri sit ultras ja tutki nassikan ja kaikki oli hyvin. Tosin oli vähän "liian iso" eli meni heidän taulukossa yli sen mitä ois pitäny niillä viikoilla ja päivillä olla.
Noo sit sitä huonoo. Kävin sillon siinä sokrurasituksessa ja kappas ettei siitäkään voitu selvitä kunnialla. Paastoarvo oli tosi hyvä mutta kaks muuta sit olikin niin päin peetä kun olla voi. Nyt sit kotona mittailein ja mieitn mitä suuhuni pistän. Toistaseks kyllä noi kotiarvot on ollu hyvät.

Että semmosta :)

Täällä kaikille peukkuja oli kukanenkin missä tilanteessa tahaan. Käyn kyllä aina lueskelemassa mutta kun on iskenu tuo dementia päällensä ettei muista mitä kelleen on tapahtunu/tapahtumassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Kaikille tsemppiä tasapuolisesti ja mukavia pyhiä!

Tähtitomulle erityistsempit, olet ollut ajatuksissani :saint:. Mun äiti sai viime sunnuntaina sairaskohtauksen ja on siitä lähtien taistellut elämästään tehohoidossa. Samaan aikaan testitikkuun alkoi piirtyä viiva ja sen seurauksena on ollut oikea kauhujen viikko, kun on tullut itkettyä ja mietittyä, että miksi ja mikä on tämän kaiken tarkoitus? Tänään digi näytti raskaana 2-3 ja samaan aikaan alkoi ruskea tuhru. Perseestä. Kuinkakohan kauan mua koetellaan?
 
Hiskias, paljon voimia ja onnea plussasta. Tämä on niin tätä, osapuilleen tiedän mitä koet vaikka meillä kohdattiin suoraan isän kuolema. Varmasti melkeenpä pahempaa varmasti tuo odottaminen epätietoisuudessa mitä tulee tapahtumaan. Toivotaan ettei teillä käy niin että yksi lähtee toinen tulee vaan saisitte molempien kanssa viettää iloisa hetkiä vielä pitkälle tulevaisuuteen.
*hali*
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Hiskias
Mulla piinapäivät vetelee viimeisiään, torstaina pitäis testata, mutta nyt ahdistus tulevasta pettymyksestä on niin suuri, etten haluaisi tehdä koko testiä, menee taas vaan itkiessä loppuviikko. Joka kerta nämä pettymykset tuntuu vaan entistä raskaammilta, eikä millään jaksais taas aloittaa uutta hoitoa. Oon tosi väsynyt ja surullinen koko tästä pitkästä prosessista, josta ei koskaan näy tulevan loppua.

Mites muut piinailijat, mikä tilanne? Ja Hiskias tsemppiä kaikkeen! Oliko se plussa siis väärä hälytys vai saako sinuakin onnitella?
 
En ole vähään aikaan täällä käynyt. Näyttää ikävästi siltä että minun luonnollinen kiertoni ei oikein sovi yleiselle puolelle.
Kaksi kiertoa on jouduttu jo jättämään väliin kun kaikki osuu viikonlopuille.
Saa nähdä miten pitkään lääkärit jaksavat yrittää luonnolliseen kiertoon.
 
Sadana, kannattaa vaatia lääkkeellinen pas. Niin minä viime keväänä tein, kun toisen kerran ovisplussa oli vääränä päivänä ja kesätauko painoi päälle. Siinä ei tarvitse ihmetellä kun lääkkeiden kanssa on varaa valita, minä päivänä siirto tehdään.

Miriamille tsemppiä testaukseen :heart:. Mä olin testikammoinen siihen viime hoidon kemialliseen saakka, tässä hoidossa päätin, että teen "tutkimusta" testaamisesta pp8 lähtien.

Tähtitomu, ei ole helppoa ei, mutta päivä kerrallaan on elettävä ja otettava vastaan mitä annetaan :saint:.

Matalalla profiililla mennään ensimmäiseen ultraan saakka, sitten toivottavasti seuraavaan jne. Toivon, että vielä silloinkin olisi hyviä uutisia.
 
Hiskias isot peukut siulle ja toivottavasti äitisi tilanne on jo parempi!
Miriam1 tsemppiä huomiseen testaukseen! Toivotaan parasta!!

Miulla ei kyytiläinen jaksanu olla matkassa. :'( Menkat alkoi sunnuntai-iltana ja tänään ois ollu testipäivä. Kerkesin tehdä lauantaina testin joka näytti negaa. Sunnuntaipäivänä oli tosi paljon menkkamaisia kipuja ja pelkäsin jo pahinta. No, sit se pelko toteutui illalla :( Soitin tiistaiaamuna polille ja sanoivat, että pitää oottaa nyt yhdet menkat, ennen kun voidaan pakastettuja alkioita siirtää. Ja hoitaja ei vielä tiennyt, että milloin kesätauko alkaa, et keretäänkö tekemään ennen sitä uutta siirtoa :'(
 
Kettu 78 jaksamista sinullekin näihin pettymyksiin, mutta seuraava siirto voikin jo tuottaa tulosta, muista se!

Testasin jo eilen ja negaahan sieltä tuli. Nyt on mennyt taas itkeskellessä nämä päivät, minulla nuo hormonitkin taitaa heittää niin pahasti häränpyllyä, että nekin sotkee pään lopullisesti. Mulla on selkeästi taipumusta reagoida voimakkaasti näihin hormoneihin. Juttelin jo eilen lääkärini kanssa ja se suositteli seuraavaksi pitkää kaavaa, jota minulla ei siis vielä ole kokeiltu. Sillä yritetään saada kaikki munasolut samalle alkuviivalle, että lähtisivät kaikki kasvamaan, eikä vain yksi niin kuin tähän mennessä on käynyt.

Mullan on nyt siis kolmen viikon tauko hoidoissa, se tekee kyllä hyvää varsinkin mielelle, nyt en olisikaan heti jaksanut uutta hormonimyllerrystä. Kolmen viikon päästä alkaa sitten sumuttelut. Teillä muillahan onkin niistä jo kokemusta. Miten ne on teihin vaikuttaneet? Muaa vähän pelottaa, koska yksi ystäväni, joka myös on reagoinut voimakkaasti hoitoihin, on sanonut, että ne sumutukset on psyyken kannalta kaikista pahimmat, sillä tuli niistä hyvin rajuja mielialan laskuja, ahdistusta ja unettomuutta. Onko teillä samanlaisia kokemuksia? Ja muutenkn, jos joku haluaa kertoa tarkemmin tuosta pitkästä kaavasta, olisi kiva kuulla, en saanut vielä juuri mitään tietoa sen kulusta.
 
Hiskias, hienoa että viikot lisääntyy!! Nautihan raskaudesta!

Sadana, Passiako odottelet? Itse olen toivottavasti kesäkuussa menossa ensimmäiseen PASsiin ja olen ymmärtäny että sitä ei viikonloppu voi pilata, kun alkio voidaan siirtää 2-5 päivä. Olenkohan ymmärtäny väärin.

Kettu ja Miriam, pahoittelut molemmille! Miriam, minulle tuli pitkästä kaavasta vähemmän henkisiä oireita kuin clomeista. Ehkä haluttomuutta ja vähän oli hermot kireämmällä sumujen aikaan. Mulla oli lääkkeenä suprecur. Oletteko yksityisellä hoidoissa kun heti pääset uusiin hoitoihin? Täällä pohjoisessa on ainakin julkisella pitkät jonot (4-5 kk)
 
Tiltu77: PASsiin tässä tosiaan yrittelen. Jos ovulaatio osuu torstaille niin aikaa ei välttämättä löydy perjantaille ja seuraava mahdollinen aika eli maanantai on jo aika kaukana.
Maaliskuun kierrossa ei minulle aikaa löytynyt ja huhtikuun kierrossa homma olisi laskelmien mukaan osunut tasan pääsiäiseksi, joten lääkärit eivät halunneet edes yrittää. :(

Huvittavaa että minua ei sureta laisinkaan se että raskauden alkaminen ei ole onnistunut. Mutta nämä pari viimeistä kuukautta suretti aivan älyttömästi vain sen vuoksi etten saanut edes mahdollisuutta yrittää.
 
Sadana, kiertojen "hukkaan" meneminen itseäkin eniten ärsyttää tässä hommassa. Varsinkin, kun ei kyllä ole aikaa hukattavana kun ei ne mahdollisuudet iän myötä kasvakaan... :/ Jos en pääse kesäkuussa pas:iin niin menee kyllä hermot, kun turhan hidasta tämä vuoden aikana tuoresiirto ja 1 pas tahti...

Mitä olette mieltä, pitäisiköhän meidänkin tehdä tänne sellainen lista jossa näkyisi tulevat hoidot, piinailijat yms? ja jokainen voisi sitten itse sitä päivitellä. Tähtitomu päivitteli tuota etusivun listaa aikaisemmin mutta taitaa se onnekas nykyään kirjoitella odottajien puolella :)
 
Onpas täällä hiljaista! Varhaisultrassa käyty ja kaikki oli niinkun pitää, vaikkakin viime viikolla eräänä aamuna vuodin silkkaa verta. Päivä kerrallaan jatketaan eteenpäin ja toivotaan parasta.

Tsemppiä kanssasisaret teille kaikille tasapuolisesti :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja Miriam1
Heippati! Pääsisinkö mukaan tähän porukkaan?
Lapsettomuutta takana 14 pitkää vuotta ja "tulee jos on tullakseen" -vaihe on nyt vihdoinkin ohitettu ja viimeisetkin tekosyyt käytetty, siis ne naurettavat tekosyyt joiden vuoksi nytkään ei olisi oikea aika saada lasta.
Tuumasta toimeen ryhdyimme vihdoinkin tämän vuoden tammikuussa kun tajusimme että viimeisiä mahdollisuuksia tässä viedään jo pelkästään ikämme puolesta (minä 36, mies 45) ja ainoa mahdollisuus omaan lapseen on icsi-hoito sillä simppanesteestä ei juuri siimahäntiä löydy.

Nyt siis eka punktio takana, se oli 9.5. ja kaksi alkioita siirrettiin 12.5. Yksi saatiin pakkaseen... ei mitenkään hehkutettava tulos mutta parempi sekin kun ei mitään :).
Olo on varovaisen toiveikas, ei kai tässä muutakaan voi.

Lääkityksenä mulla oli puregon, orgalutran, pregnyl ja nyt nämä kamalat luget, HYI miten sottaista puuhaa :( !

Eli jos minut tänne huolitaan niin listalle voi päivittää jotain tällaista:
fenix-78......1.ICSI......5/2014
 
Viimeksi muokattu:
Hiskias, onnea hyvistä ultrakuulumisista! Ensimmäinen ja tiukin seula on ohitettu siis... :) Ihania odotuspäiviä sinne!!! Täällä on ollut tosiaan melko hiljaista, kun kaikki taitaa tällä hetkellä odotella hoitoja.

Fenix-78, tervetuloa mukaan ja onnea kyytiläisistä! Toivottavasti pääsisit kahden viikon päästä testaamaan plussan.
 
Kiitos:wave:! Parasta toki toivotaan että plussa tulis nyt jo ekasta yrityksestä muttei silti uskalla olla liian toiveikas...
On tää hemmetti hankalaa piinailua! Kokoajan kuuntelee kroppaansa, onko oireita, eikö oo oireita, mikähän nippailu mistäkin johtuu ja sit kun olotila on yhtäkkiä täysin normi ni sit huolestuu kun ei tunnukkaan enää miltään :headwall:!

Ja unohdin ekassa viestissäni mainita että hoidot tehtiin lyhyellä kaavalla, sopii paremmin mulle.

Missä vaiheessa te muut olette testailleet? Mulle klinikkamme hoitsu sanoi ettei missään nimessä kannata testata ennen kuin vasta silloin kahden viikon päästä alkioiden siirrosta, sillä se pregnyl vaikuttaa elimistössä yllättävän pitkään, ei sitten tulisi iloittua turhaan mistään vääristä plussista... Mulla testipäivä olisi sitten vasta 26.5....
 

Yhteistyössä