Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Voi Fenix... mutta näyttäisi Sinulla olevan hyvä asenne surusta huolimatta!
Tuo PAS voi olla myös lääkkeellinen, niinkuin minulla nyt oli. Silloin ultrat kuten "normaalisti" mutta lääkkeet ohjaa showta ja tikuttelua ei tehdä. Mä halusin lääkkeellisen koska en halunnut olla itse vastuussa niiden testien kanssa. Mut onhan tää aika lääkkeiden rytmitystä taas... näitä on nyt napsittu ja piiloteltu tonne "pimeeseen" niin että alkais jo riittää :)
Testeistäpä tuli mieleen, se olis mullakin huomenna testipäivä kun 2 viikkoa on PASsista aikaa. Ja mä tollo en oo edes muka huomannu tai ehtiny hakee testejä valmiiks! En tiedä vaikuttaako tää zumenon nyt niin etten ole tuntenut yhtään mitään tällä kierroksella? Taitaa kumota ne Lugesteronin aiheuttamat raskausfiilikset :D
 
Fenix-78 Pahoitteluni! :heart: :hug:
PMM77 sulle onnittelut :heart:
Kimakka peukut testipäivään!! :heart:
Sadanalla on huomenna testipäivä, kovasti peukkuja!! :heart:
Mainitsit muuten Sadana tuossa aiemmassa kommentissa tuosta PAS:sta, että otettas verikoe. Mitä ne kattoo verikokeesta? Mie odotan ovista, että saatas ensimmäinen PAS tehtyä, mut ei mulle kukaan puhunu mitään verikokeista (viimeks kävin ennen punktiota)
 
Yritin löytää vanhoja PASsin ohjeita, mutta olen näköjään ne piilottanut liian hyvään paikkaan kylässä käyneeltä äidiltäni. :D

Joten nyt turvaudutaan täysin muistiin. Muistaakseni siitä verikokeesta katsotaan millaiset hormonitasot on menossa eli onko tulossa siirtoon sopivaa ovulaatio vaiko ei.
Minulta peruttiin yksi siirto verikokeen tulosten vuoksi.
 
Okei! Miulla luotetaan vaan ovulaatiotestin tulokseen, näemmä... Mitään muuta ohjetta miulle ei oo annettu (kirjallista tai suullista) kun se, että tee joka aamu ov-testi.
Oireet oli jo tänä aamuna sellaiset, että oisin odottanut positiivista tulosta, mutta ei vielä. Jospa sitten huomenaamuna.
Mites teillä jo PAS:ssa käyneillä. Jos ov-testi on positiivinen esim.lauantaina, onnistuuko siirto maanantaina, jos sinne soittaa aamulla? Tietty eri sairaaloissa varmaan eri tavat, mutta miten teillä on käyny? Vai onko aina ovikset sattunu arkipäiville? :rolleyes:
 
Oi miten ihanaa Sadana! Paljon onnea!!! :heart:

Mulla ei vaan positiivistä tulosta oo ov-testiin tullu... :'(
Kp19 menossa ja clearbluen digitaalinen testi näyttää tyhjää ympyrää! Viime viikolla kaikki muut oireet oli sellaiset, että positiivinen testi olis tulossa, mutta päivä päivältä muut oireet on vähentyneet ja edelleen tyhjä ympyrä on testissä. Nyt on tasan 2 aamua aikaa saada positiivinen tulos, että siirto keretään tekemään ennen kesätaukoa ja oon kyllä menettäny uskoni jo! Eilen joutui kyyneleet vuodattamaan sit sen takia! :(
 
Hei taas pitkästä aikaa kaikille!
Ja onnea hurjasti Sadana!!! M

Musta ei oo nyt vähään aikaan kuulunut mitään sen takia, että päätettinkin sit lopulta toukokuussa pitää kolmen viikon tauon sijaan kolmen kuukauden tauko hoidoissa eli jatketaan rumbaa vasta elokuussa uusin voimin ja ajatuksin. Olen tosi tyytyväinen ratkaisuun, olin sen verran finaalissa keväällä, meillä on kuitenkin aikamoinen vuosi takana, kahdeksan hoitoa, keskenmeno ja hirmuiset hormoniheittelyt. Meinaan nyt kesän ajan vain lepäillä, kuntoilla ja keskittyä kaikkeen mukavaan elämässä. Hoidot ja suuret pettymykset olen saanut yllättävän hyvin taka-alalle. Suosittelen kesätaukoa muillekin!

Seuraan kyllä palstaa edelleen ja elokuussa palaan taas kuvioihin!
 
Moikka kaikille! Onpas täällä taas tapahtunut. Onnea plussanneille :hug: ja pahoittelut pettymyksistä teille joilla ei kyytiläiset pysyneet matkassa :hug:
Tämä myötäeläminen on kyllä toisaalta raastavaa... Positiivisista uutisista jännittää et onnistuuko ja kyynel tulee silmään ja omat pettymykset herää pintaan jos hoidot ei onnistu.
Teitä sivusta seuranneena joka toinen päivä tuntuu etten enää jaksa alkaa uusiin hoitoihin ja taas onnistumis uutiset herättää toiveita pintaan.
Meillä on myös kesätauko menossa ja katsellaan sitten syksyllä uudestaan. Puoliso on Clomeilla tän kesän ja toivotaan, että niistä olis apua ja saataisiin pakkaseen useampi alku, jos niihin hoitoihin vielä saa itsensä psyykattua.
Ihanaa juhannusta ja toiveiden täyttämää kesää. Tehdään juhannuksena kovasti taikoja plussien puolesta :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Fenix78, pahoittelut keskenmenosta! Se on kauhea tunne, kun ensin annetaan ja sitten otetaan pois... :/ Onneksi osaat kuitenkin ajatella positiivisesti ja keskittyä uuteen yritykseen. Hyvä merkkihän se on että raskaus on kuitenkin alkanut. Tuo alkio ei vain ollut riittävän hyvä jatkamaan loppuun asti. Joukkoon mahtuu niitä hyviä ja huonoja. Joku kerta se on sitten se hyvälaatuinen, joka jaksaa kyydissä ne 9 kuukautta.

Sadana ja PMM77, paljon onnea plussasta!! PMM77, mitä varhaisultrassa näkyi?

Vihdoin ja viimein suvaitsi ovulaatiotestiin ilmestyä hymynaama ja sain ajan ensi viikon tiistaille PAS:iin. Pelotti jo välillä että tuleeko tästä kierrosta sitten ovuloimaton kierto ja joutuu elokuulle odottelemaan, kun ovulaatio oli pari päivää normaalia myöhemmin. Meillä on 3 kaksisoluista alkiota pakkasessa. Maanantaina ne otetaan pakkasesta ja katsotaan lähtevätkö jakautumaan. Tiistaina siirretään kaksi jos niistä nyt kaksi selviäisi ihmeen kaupalla sinne asti. Pelottaa ettei niistä yksikään lähde jakautumaan, kun olivat vain 2 soluisia pakastettaessa... No pitää yrittää ajatella positiivisesti vaikka jostakin kumman syystä nyt on vähän huonot vibat tästä hommasta. Onko täällä ketään piinailemassa?
 
Sadanalle onnea :heart:

Mulle tuli keskeytynyt keskenmeno viikolla 9+2, joka onneksi löytyi 2 päivää myöhemmin neuvolalääkärillä. Päädyin lääkkeelliseen tyhjenykseen ja siitä kaavintaan - tänään kotiuduin kaavinnasta numero 2, kun eilinen katastrofivuoto johti kiireellisesti taas leikkuriin. Hengissä ollaan, ainakin fyysisesti ja onneksi niin, huonomminkin olisi voinut käydä.

Mukavaa kesää teille kaikille, palataan syksyllä asiaan ja Tiltulle peukkuja että pääset vielä nyt kesällä piinailemaan!
 
Pahoittelut menetyksestä Hiskias. :(

Minua itseäni pelottaa aivan älyttömästi huominen ultra, sillä tämä raskauden alku on ollut melkein oireeton ja nyt ne vähäisetkin oireet ovat vaimenneet entisestään.
 
Pahoitteluni Hiskias!
Jotain juuri tuollaista tässä itsekin pelkää kaikista eniten tapahtuvan. Sen verran epäonnea historiasta löytyy, ettei kertakaikkiaan uskalla luottaa, että tällä kertaa päästäisiin "perille saakka"...

Raskausviikkoja on kasassa 9+3, ja tällä hetkellä kaikki onneksi on hyvin. :)
10.6. oli varhaisultra, ja siellähän se "pähkinä" näkyi kohdussa köllöttelevän, ja pieni sydän sykki kiivaaseen tahtiin. :heart: Ensimmäinen neuvolakäynti oli viime viikolla, ja tänään oli neuvolalääkärin vuoro. Dopplerilla onnistuttiin hetken ajan kuulemaan pienen sydämen sykettä. Väsymys on edelleen aika lailla valtava, ja nälkä on taukoamaton. Tuntuu, että parin tunnin välein saisi olla syömässä. Onneks ei juurikaan pahoinvointi vaivaa.

Eli mut tosiaan sais siirtää piinailijoista sinne plussanneisiin, vaikka aika moista piinailua tämä toki vieläkin on. Vaan taitaa ollakin vielä pitkän aikaa...
 
  • Tykkää
Reactions: Sadana ja Fenix-78
Sadana ja pmm77, hienoa että kaikki on kunnossa! Onnea odotukseen!

Tiistaina sain 2 alkiota kyytiin. Kaksi kolmesta selvisi hengissä mutta laatu ei kyllä päätä huimaa. 4 ja 6 soluiset nelosluokkaiset alkiot nyt kyydissä. Voikohan näin huonoilla alkioilla edes raskautua, kun joillakin klinikoilla tyyliin siirretään vain 1-3-luokkaisia... Toiveet tämän siirron suhteen ei ole kovin korkealla mutta onneksi on vielä kaksi ivf edessä. Onko kellään solujen laatu vaihdellut eri hoitojen välillä? Mietin vain että voisiko solujen huonoon laatuun vaikuttaa se että hypeririskin vuoksi punktiota jouduttiin aikaistamaan...
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Sadana
Heippati tännekin, pitkästä aikaa :).
Ihania plussa-uutisia täällä, onnea ihan hirmuisesti ja Tiltulle jarrusukkia ja muita onnenkantamoisia jotta elämänihmeet jaksavat pitää kiinni lujaa :).

Mä olen keskittynyt lomailuun ja rentoutumiseen... mutta vähän ärsyttää kun en tiedä milloin ne seuraavat moonikset oikein alkaa! Se varhainen keskenmeno (=edelliset kuukautiset?) mulla oli 24.5 alkaen ja silloin vuosinkin kamalat 8vrk, enemmän ja kipeämmin kuin koskaan ennen. Ovista en ole yli kahden viikon seurannassa löytänyt.

Tulipa mieleeni kysäistä teiltä muilta että te jotka olette varhaisen keskenmenon kokeneet niin miten pian sen jälkeen teillä on seuraavat moonikset alkanu?
Alkaisivatpa nyt pian niin tietäis sit vähän sitä syksyn aikatauluakin, milloin sen ainokaisen huurunenän haemma kyytiin :).
 
8 päivää siirrosta eikä muita tuntemuksia kuin että menkat alkaa ihan justiinsa. Tänään niiden pitäis alkaa niin saapa nähä pitääkö lutinus vuodon poissa. on kyllä niin luovuttanu olo tämän kierron suhteen. Nyt lähinnä toivon että seuraavassa ivf:ssä saatais parempilaatuisia alkioita. Muuten kai sitä saa alkaa säästämään luovutettuja munasoluja varten. Kun eipä sitä kannata sitten julkisella hoitoja omilla munasoluilla jatkaa jos ne on huonoja. Tänään on näköjään tällainen päivä ettei positiivinen ajattelu onnistu.
 
Heippa kaikille, mahtuuko uusi vielä mukaan?
Olen 36v, mies 41v. Mulla perussairautena
kilpirauhasen liikatoiminta, 2011 se puhkesi ja käytin lääkitystä, jätin ehkäisyn pois kun ajattelin etten tuu kummiskaan raskaaksi. Tulinpa kun vajaan vuoden käytin lääkitystä ja kilp toimii normaalisti, lääkkeen lopetin raskauden alettua hiukan ennenaikaisesti. Raskaus oli tosi helppo, ei mitään pahoinvointiakaan kunnolla, kunnes n. viikosta 17 alkoi kivuttomasti supistella. Kahdesti kävin lääkärissä parin viikon välein, kohdunkaula ei tässä ajassa ollu lyhentynyt, oli n 3cm. Sitten yks yö alkoi olla kipeitä “kaasuvaivoja”, jotka osoittautui alkaneeksi synnytykseksi ja vauveli syntyi viikolla 21+0. Tämä oli 8/12. Mitään syytä keskenmenolle ei ole löytynyt. Sen jälkeen raskautuminen ei vaan ole onnistunut, rakenteellista yms vikaa ei ole löytynyt eli selittämätön lapsettomuus. X 3 käytin clomeja mut pienimmälläkin annoksella tuli 2 rakkulaa ja mä en saisi raskautua kaksosilla. Joten siinä tuhlaantui puoli vuotta, clomifen kierroissa tuli yhdyntäkieltoa. Ja juuri nyt alkamassa ivf ilman edeltäviä inssikokeiluja. Meillä ei kummallakaan lapsia ennestään.

Tänään kp5 ja ensimmäisen IVF ensimmäinen ultra takana. Positiivinen asia on, ettei hyperstimulaatiouhkaa ole, ja siihen ne hyvät uutiset jääkin. 9mm rakkuloita oli oik 2 ja vas 9-11.5mm 3, kummallakin puolella 3kpl alle 9mm. Nostettiin Puregonin annosta 150IU->200:aan ja ma on uusi ultra. Eli hyvässä lykyssä pienet ehtii vielä mukaan, 11 olisi parhaimmillaan ja 5 pahimmillaan. Punktio, jos punktoitavaa olisi, to tai pe. Lääkkeet on niin järkkykalliit, että kattokin jo täynnä, 2kpl 900IU puregonia ja 1 paketillinen Orgalutrania.
Aurinkoista kesää kaikille!
 
Tervetuloa Niblis! On teilläkin pitkä tie jo takana ennen ensimmäistä IVF:ää. Mitä olen täältä lukenu niin munasolujen määrällä ei näytä juurikaan olevan merkitystä. Toiset (kuten minä) saa 12 munasolusta aikaan yhden hyvän ja kolme huonoa alkiota ja toisilla 5 munasolusta tulee kaikista hyviä alkioita. Tsemppiä huomiseen ultraan!

Tänään testasin negan eikä ole edes pettynyt olo, kun enpä odottanut ihmettä tapahtuvaksi nelosluokan alkioilla. Nyt sitten 2. IVF:ää odottamaan. Toivottavasti vaihdettaisi lääkettä jos vaikka tulisi parempia munasoluja. Tosin pelkään, että ne kaikki on jo ihan huonoja eikä mikään lääkkeenvaihto auta siihen. Tuntuu niin väärältä että kun itse on elänyt terveellisesti ja munasolut on jo näin huonoja ja jotku, jotka juo ja polttaa paljon ja on vetäny roskaruokaa koko elämän tulee noin vain raskaaksi tällä iällä. Jotenki meni tämän ensimmäisen IVF:n myötä usko omilla munasoluilla raskautumiseen varsinkin kun sellainen kuitenkin joka kuukausi irtoaa, hedelmöittyy muttei lähde kasvamaan. Siis näin olen päätellyt kun mitään vikaa kummastakaan ei ole löydetty. Ja tosiaan hedelmöittyneestä munasolusta saatiin aikaan vain 1 ihan ok ja 3 nelosluokan alkiota. Ehkä nämä fiilikset tästä muuttuu positiivisemmiksi mutta just nyt on vaikea uskoa että niillä kahdella jäljellä olevalla IVF:lläkään mitään raskautta aikaiseksi saadaan... :/
 
Kiitos, Tiltu.

Voisin kuvitella, että munasolujen laatu hyvinkin voi vaihdella riippuen kerrasta. Joku huonompi popula valikoituu tällä kertaa, ja seuraavassa IVF:ssä hyviä tulee mukaan. Vaikka samoilla lääkkeilläkin..

Tänään käytiin 2.ultrassa ja ylihuomenna olisi seuraava, siinä sitten päätetään, onko punktio pe 11.7 vai ma vasta. Pe sopisi niiin paljon paremmin.. 7 rakkulaa sieltä oli tulollaan, muut aika pieniä. Jäi vähän epäselväksi, onko ne pari vielä rajamailla, että kelpaavatko sittenkään. No mutta sen sitten lähipäivinä näkee.

Äsken lueskelin ketjua myöhäisistä keskenmenoista.. Ei taida olla viisasta muistella vanhoja ennenkuin on edes raskaana..
 

Yhteistyössä