Ensimmäistä lastaan yrittävät yli 35v VOL.2

Heippa. Ultrassa näkyi, että vas munasarja menee edellä ja se määräsi tahdin, eli punktio olisi huomenna aamusta, iiik! Ehkä 8 tulollaan. Eilen pistin Pregnylin ja tänään aloitin pikkupikku kortisonin Dexametason 1,5mg 0,5tabl. Jos joku siirtoon (pitkä viljely) asti selviäisi, niin olisi keskiviikkona.
Nyt ei tee mieli kävellä, askeltaminen vähän sattuu alavatsaan.
 
Niplis, siellä eletään jännittäviä aikoja. Miten punktio meni? Oletteko yksityisellä, kun alkioille tehdään pitkä viljely?

Olen tässä mietiskellyt edellisen ivf:n huonoja alkioita. Siis meillä 8 hedelmöittyi ja ainoastaan yksi oli hyvä ja kolme alkiota nelosluokkaa. Munasoluja lähti kehittymään pienellä 150 iu gonal-annoksella paljon, joten punktiota piti aikaistaa hyperin vaaran vuoksi. Joka tapauksessa toivon, että kokeiltaisiin jotain toista lääkettä seuraavaan ivf:ään jos vaikka pienempi määrä toisi paremman laadun.
 
Moi, Tiltu. Toivottavasti keksivät sopivan lääkkeen/annostuksen, että menisi ensi kerralla paremmin.

Meidän osalta tämä hoito meni sitten puihin ja tulevaisuus pelottaa/ahdistaa/mietityttää aika lailla. Punktio meni ihan ok, sattui jkv mutta ei mitään sietämätöntä, vuoto oli hyvin vähäistä sen jälkeen. 11 follikkelista tuli 8 munasolua, joista 6 oli kypsiä, mutta YKSIKÄÄN ei hedelmöittynyt. Tänä aamuna biologi soitti ja kertoi. Munasolujen ympärillä oli siittiöitä, mutta kukaan ei päässyt sisälle asti. Kaivoin viime elokuisen sperma-analyysin tulokset, millissä oli 115milj, nyt oli 44 milj, mutta tämäkin on kirkkaasti yli alaviitealueen ja kuulemma nytkin liikkui hyvin. Eli seuraava olisi ICSI, biologi sanoi, että lääkäri soittaisi maanantaina. Onko tietoa voiko jo seuraavassa kierrossa tehdä vai pitääkö pitää taukoa? Yksityisellä ollaan joo.

Mä oon pienikokoinen ja alkuannos oli sitten ilmeisesti pieni, mutta yllättävän vähän niitä munasoluja lähti tulemaan. Määrä ei korvaa laatua, mutta että tuolla tavalla menee, niin oli todellä huono yllätys. Meillä on taustalla yksi onnistunut raskauden alku, että ainakin 2,5v sitten hedelmöittyminen on tapahtunut. Ja yksi epäonnistunut raskauden loppu, ja tukilankaa eivät varmasti suostu NKL laittamaan ennenkuin tulisi toinen myöhäinen keskenmeno, ja sitä mä en kestäisi. Joten tulevaisuus kaiken kaikkiaan ei näytä valoisalta. Yks askel sitten kerrallaan.. Jos nyt munasoluilla olisi vaan vihamielinen ja paksu kuori, joka olisi ohitettavissa mikroinjektiolla.

Tuolla IVF-hoitaja kertoi, että siellä kaikki alkiot pakastetaan yksitellen, kuulemma niin hyvä pakastus/sulatusmenetelmä, ettei tarvitse pakastaa pareittain ja mahd. hukata toinen alkio. Miten muualla?
 
Viimeksi muokattu:
Heipsan taas kaikille!
Lomat on lomailtu ja kuumaa kesää vietetään nyt töiden parissa.
Kuukautiset alkoivat lopulta vain kahdeksan päivää myöhässä ja ihan normi-kuukautisinakin vielä. Ovulaatiota olet etsiskellyt nyt jo hyvän aikaa ja sekin tapahtui CB:n testin mukaan viime sunnuntaina.
Jos kaikki menee toivotusti ja suunnitellusti niin kuukauden päästä näihin aikoihin meillä on matkassa yksi pikkuinen elämänalku; pienen pieni pakkasprinssi tai pakkasprinsessa:heart:.

Iltavuoro odottaa joten heippati taas toistaiseksi ja tsemppiä kera plussatuulien ihan kaikille :).
 
Niplis, varmaan kauhea pettymys, kun hyvän alun jälkeen ei päästykään siirtoon. Munasoluissa on varmaan vain niin paksu kuori etteivät siittiöt pääse läpi. Seuraavaksi kun teette ICSIn niin saatte varmasti monta alkiota. Tosin se ei varmasti tässä tilanteessa paljon lohduta mutta yritä jaksaa odotella vielä pari kuukautta. Me ollaan julkisella, jossa saa odotella 5-6 kuukautta niin ei tietoa kuinka nopeasti tehdään toinen IVF. Minulla ainakin oli IVF:n jälkeen todennäköisesti ovuloimaton kierto (en tiedä sitten johtuiko lääkkeistä, kun kerran vuodessa keskimäärin tulee) ja muutenkin jotenkin omat hormonit sekaisin että ehkä itse odottaisin ainakin parit kuukautiset... Meillä pakastettiin kolme yhteen olkeen mutta meille on joka kerta siirretty 2 (alkiot on niin huonoja ettei kai kukaan usko kaksoisraskauden mahdollisuuteen)

Fenix-78, kesätauko kärvistelty. Teillähän ei ole enää pitkästi uuteen yritykseen. Paljonko teillä oli alkioita pakkasessa?

Huoh, vielä varmaan 5 kuukautta seuraavaan iVF:ään. Toivottavasti tulis edes reseptit ennen joulua niin saisi lääkkeetä tämän vuoden lääkekattoon, kun se on 4 euroa vaille täynnä
 
Tiltu : anteeksi, huomasin nyt vasta kysymyksesi:(...
Jännät ajat alkaa oleen käsillä taas kun PAS lähestyy. Tänään alkoi menkat ja ultra-aikaa varailen huomenna, ilmeisesti kp10 - kp12 välille. Ovista alan metsästään kp10 lähtien. Meillä ei jäänyt pakkaseen kuin yksi ainokainen nelisoluinen joten odotukset on kauhun ja pelonsekaiset :(...
Mikäli tässäkään emme onnistu niin alustavasti olemme keskustelleet mieheni kanssa toisesta ICSI-hoidosta vielä tämän vuoden puolelle, siinä säästäisi hurjasti lääkekuluissa kun lääkekatto on ylitetty jo aikaa sitten. Tosin nyt olisi sitten vähemman aikaa säästää rahaa tuohon toiseen ICSI-hoitoon. Aika näyttää miten asiat tässä etenee :).

Vaan mitäs tänne muille kuuluu?
 
Huhuu! Onkos täällä enää ketään:wave:?
Siirryn siis suoraan omanapaisuuteen:
Tänään oli limakalvoultra (kp11) ja ovismittaukset jatkuu taas.
Lääkäri bongasi multa yllättäen kummaltakin puolelta ison, n. 14mm munarakkulan ja totesi siinä sitten sponttaanisti että noin niitä kaksosia syntyy...
Hieman tuosta häkeltyneenä en tajunnut kysellä oikein mitään ensiviikkoiseen pas:siin liittyen. Oletuksena on siis että ovisplussa tulee nyt tulevana lauantaina tai sunnuntaina ja näin ollen alkionsiirto olisi ensiviikon keskiviikkona. Luget pitää aloittaa sitten jo tiistaina.

Mutta koska tuo lääkärin löydös jäi mieleen kummittelemaan niin nyt tekisi mieli kokeilla onnea vielä ihan kotikonstein. Eli millaisia ohjeita antaisitte nyt, saako olla yhdynnässä ennen ensiviikkoista pas:sia?

Onnistumisen odotukset tästä tulevasta passista ei kovin kummoiset ole, mutta katsotaan nyt miten tässä käy. Ehkä se on ihan hyväkin asia ettei odota juur mitään tällä hetkellä, vähemmän stressiä, vähemmän paineita, kroppa rentoutuu ja on vastaanottavaisempi..?
 
Fenix-78, vaikeaa. Mun myöhäisen keskenmenon taustalla oli yhdyntäkielto kun oli 2 rakkulaa clomifeenikierrossa. Eli ei haluttu ottaa sitä riskiä, että tulisi kaksoset. Jos teillä ei sellaista pelkoa ole, niin ei kai ole mitään estettä olla yhdynnässä..? Kovasti tsemppiä tulevaan PAS:iin ja peukut pystyyn!!

Btw, rikottiin sitä kieltoa koska jos ei ole kahteen vuoteen raskautunut, niin mikä on todennäköisyys että spontaanisti tulisi raskaaksi ja vielä kaksosilla. Joo, ei ollut sitä vaaraa.

Epäonnistuneen IVF:n jälkeen aloitettiin heti toinen hoito seuraavassa kierrossa. Tällä kertaa oli heti isompi annos Puregonia ja stimulaatohoito kesti pidempään. Tässä jännätään tosissaan, oli 11 munasolua, kaikki kypsiä, 7 hedelmöittynyt ICSI:llä ja maanantaina olisi siirto, jos joku jaksaisi jakautua ja sinnitellä hengissä siihen asti. Lutinukset alkaa tänä iltana (meinasin jo unohtaa tässä foorumkirjoittelun ja ruuanlaiton lomassa... )

Mä niin toivoisin, että pystyisin olla ahdistumatta ja olla vaan. Heikolta näytää.. Siirtopäivänä muuten olen varannut ajan akupunktioon.
 
Moikka kaikille!
Nyt on lomat pidetty ja arki alkanut. Hiljaista on ollut täälläkin. Mitäs teille kuuluu?
Onkos ketään aloittamassa IVFää nyt lähiaikoina? Minä aloitin Suprecurin sumuttelun nenään tänään. Voi ällö mille se maistuu hetken kuluttua suussa, olin ehtinyt jo unohtaa.
Hirvittää edelleen tänään rumban aloittaminen alusta. Mietin kokoajan et nyt on sit se viimeinen kerta. Jostain ihmeen syystä on ollut mieli herkillä jo tovin aikaa ja pelottaa kuinka noi lääkkeet pahentaa asiaa. Vois tirauttaa itkut ihan milloin vaan.
Punktio olis nyt sitten viikolla 37 jos kaikki menis hyvin. Viimeksi muniksia tuli 13 joista vain 4 hedelmöitty ja 1 oli top. Loput 3 meni samaan pakkaseen ja niistä siirrettiin 2 samaan kyytiin.
Puoliso on ollut Clomeilla 3kk ja verikokeet on otettu mut vastauksia ei ole saatu vielä.
Olisi kivaa kuulla miten teillä muilla menee, jaksaa taas itse tätä hoitoa paremmin ku kuulee teidän kuulumisia. Tämä palsta on ainut paikka jossa uskaltaa päästellä tuntemuksiaan, kun ei halua puhua näistä asioista edes kaikkien läheisten kanssa.
Kiitos teille siitä <3
 
Viimeksi muokattu:
Kata, anteeksi, en tiedä kuinka kauas taaksepäin pitää mennä että näkisi teidän taustat.. Onko tämä alkava IVF toinen? Ymmärsinkö oikein et yks alkio meni viimeksi hukkaan? Tehdäänkö teille nyt ICSI?

Tässä pari pv sitten luin nettihesarista artikkelin Alzheimerin tautiin sairastuneesta naisesta ja tämän tyttärestä, ja rupesin vollottamaan ääneen niin että mies juoksi kysymään mikä mulla hätänä, ei meinannut uskoa mistä aiheesta mä itken :) ja leffateatterissa itken jo tulevien elokuvien mainosten kohdalla. Herkkyyttä liikkeellä täälläkin :)

Meillä 7/11 hedelmöittyi, seuraavana päivänä 6 lähti jakautumaan, nyt yks huonoennusteinen 6-soluinen monitumainen, 5 sinnittelee, näistä 3 hyvälaatuista 8-soluista. 1 10-soluinen ja yks 6-soluinen. Tässä vaiheessa kuulemma 6-12 soluiset ok. Ma siirto toivon mukaan. Huomenna kukaan ei tilannetiedotusta soita, joten ehkä voi nukkua "rauhassa" pidempään.
 
Fenix-78, meille ei ole kukaan kertonut että pas-kierrossa ei saisi luomuilla. Itse kyllä hyödynnän jokaisen kierron, kun eipä ole ollu kovin suuret prosentit raskautumiseen ollu.

Niplis, teillähän on hienosti solut lähteny jakautumaan. Toivottavasti kaikki olis vielä maanantaina menossa mukana. Ja vähän eri aikataulut tuolla yksityisellä. Julkisella tehtiin viime maaliskuussa ivf, kesäkuussa sai vasta tehdä pas:in ja nyt jonotetaan seuraavaan ivf:ään joka on ehkä toivottavasti tämän vuoden puolella :/ Ei ole oikein varaa mennä yksityiselle jos halutaan pitää varalla se luovutettu munasoluhoito. Pakko säästää siihen jo tässä vaiheessa...

Kata. oletteko te jo 2 hoitoa tehneet vai ajattelitte jättää hoidot kahteen? Millä lääkecocktaililla menet? Kyllä tämä lapsettomuus on välillä rankkaa ja välillä sitten paljon helpompaa. Luin tässä kesän aikana pari kirjaa aiheesta: ihmeet tapahtuvat muille ja lapsettomuus 30 tositarinaa... Niissä kuvailtiin hyvin lapsettomuuden aiheuttamia tunnekuihuja. Pitäisi lähipiiri pyytää lukemaan ne kirjat niin saattaisi loppua se älä stressaa ja muut yhtä tyhjänpäiväiset kommentit. Tosin eipä sitä voi ymmärtää miltä lapsettomuus tuntuu jos on itse saanut lapset alulle suunnilleen ensimmäisestä yrityksestä. Onneksi on tämä palsta niin onpahan ainakin joitakin jotka jakavat samat tunteet. Ja itse olen huomannut että me "vanhemmat" lapsettomat joudutaan vielä juoksemaan kilpaa ajan kanssa ja ivf:n tulokset on yleensä vähän huonommat kuin noilla nuoremmilla. Paljon onnea hoitoon. Toivottavasti saatte tällä kertaa useampia top-alkioita.
 
Tiltu77, me aloitettiin hoidot ykstyisen alkututkimusten jälkeen kunnallisella viime syksynä, siellä tuli "turha" clomifenkierto kun ei lääkäreiden koulutuksen takia päässyt ultraan, joulutauko oli sitten, yhdyntäkielto seuraavassakin clomikierrossa kun oli 2 rakkulaa, sitten olis menny muutama kierto pistettäviä ovulaatioinduktoreita ja inseminaatioita, jotka eivät todennäk raskautua lisää suuremmin jos simpat ok ja tuubat auki ja sit 6kk IVF jonoa. Keväällä mun kilp liikatoimintakin nosti päätä. Ja ikää tulee koko ajan lisää ja peikkona et myöhäinen keskenmeno toistuu. Joten mun mielenterveyden säilyttämiseksi mentiin takas yksityiselle, toiv saadaan tulostakin.. Nyt olen tyytyväinen, eka IVF näytti ettei mun munasolut itsekseen hedelmöity ja säästyi kuukausia turhaa tahkomista.
 
Huomenta!
Meillä on toinen IVF nyt alkamassa ja näillänäppäimin se viimeinen. Eka kerralla pakkaseen meni 3 samaan erään joista yksi oli niin huono et epäilivät ettei se selviä. Passissa laitettiin vain ne kaks ja tämä yksi huono jätettiin käyttämättä.
Suprecurilla aloitetaan ja Menopurilla jatketaan. Samat lääkkeet oli viimeksikin.
Minulla on jouduttu poistamaan toinen munatorvi, kohdunulkopuolisen raskauden takia ja puolisolla on vähän normia vähemmän hitaanpuoleisia siittiöitä. Meillä on nyt vuosi edellisestä hoidosta. Pas tehtiin huhtikuussa. Nyt sitten uutta yritystä....
Niplis teillä on kyllä hyvin jakautuneet. Hurjasti rakkausliimaa siirtoon :heart:
Fenix-78 meitäkään ei kielletty luomuilemasta. Kaikki mahdollisuudet kannattaa käyttää :)
Tiltu77 oletteko te kunnallisella? Meillä on kumpikin hoito aloitettu näin syksyllä niin ei onnistu toi lääkekaton hyödyntäminen :( Jos olis saanut hoidot alkuvuoteen niin ehkä olis ollut mahdollista saada lääkkeet samaan vuoteen. Toisaalta ei oikein ole aikaa "hukattavaksi" niin näillä mennään. Me ollaan kunnallisella puolella.
Mukavaa alkanutta viikkoa teille kanssasisarille :heart:
 
Taas tuli vähän mutkia matkaan. 4 tyyppiä enää hengissä mutta blastovaiheen sijasta ovat ed morula vaiheessa eli siirto siirtyy huomisaamuun. Moruloista on kuulemma vaikea mennä valikoimaan paras toisin kuin blastoista. Yks viime kerran top-alkioista kuukahti :(, top ei näemmä sekään ole mikään tae. Nukuin viime yönä ruhtinaalliset 2t ja ihan "turhaan" ;)
 
Niplis, Voi harmi :-( tää on kyllä yhtä jännityksessä kitumista! Onneksi teillä on vielä mahdollisuuksia. Toivottavasti huominen olisi parempi päivä <3 Pidetään peukkuja että saat kyytiläisen huomenna!
 
Heips.
Tänään saatiin kyytiin BB-alkio, toinen samanlainen meni pakkaseen. Eli kato on jatkunut, eiliset 4 olivat tämänpäiväiset 2. Jos tämä kuolemistahti jatkuu, kyytiläinen on kuollut huomiseen mennessä ja toinen ei selviä sulatuksesta. Toiveet ei toisin sanoen korkealla. Näin täällä..
Tsemppiä muille hoitoihin!
 
Heippa taas kaikille tännekin :).
Ainokainen huurunenämme selvisi sittenkin sulatuksesta ja kyytiläisen haimme 14.8 torstaina. 6-soluinen alkio oli kärsinyt joko pakastus- tai sulatusvaiheessa niin että siirrettäessä se oli 4-soluinen, mutta kuulemma ihan hyvä sellainen.

Omaan kiertoon tehty pas nyt siis kyseessä ja pakkanen tyhjä. Toisaalta muuta ei nyt välttämättä enää tarvitakkaan :). Lääkäri kertoi viralliseksi testipäiväksi 30.8 mitä kovasti kummastelen kun tuo 3-päiväinen alkio siirrettiin 14.8, en ihan ymmärrä tuota nyt!? Tosin se nyt on ihan sama minkä päivämäärän tuo kiltti lääkärimme määräsi testiä varten, aloitan kuitenkin testaamisen taas ties miten aikaisin :D !

Miten pian tuo alkio normisti kiinnittyy, eli kun siirto oli nyt torstaina ja kyseessä on omaan luomukiertoon siirretty 3-päiväinen alkio (ovisplussa oli su 10.8)???
Jos tuosta voisi jotain päätellä milloin uskaltaa alkaa testaileen ;)...

Onnistumisia kaikille tähän syksyyn:heart:!
 
Niplis, minusta tuo ei ole kovinkaan huono jos 8 alkiosta 2 selviää 5 päivää... Siis kyllähän joillakin selviää tyyliin iso osa mutta taitaa normaalimpaa olla että 1/3 selviää sinne asti. Siis meillä vanhemmilla. Älä vielä heitä kirvestä kaivoon. Eikö tuo BB ole ihan hyvä kuitenkin.

Kata. Julkisella ollaan mutta onneksi meillä oli tänä vuonna hoito alkuvuonna niin ehditään ainakin reseptit saamaan tämän vuoden puolelle. Tsemppiä hoitoon!

Fenix-78, onnea kyytiläisestä!!! Minusta tuo 30.pv kuulostaa vähän myöhäiseltä mutta itsekään en noista välitä. Testailen kuitenki vähän aikasemmin aina :)

Seuraavaan Ivf:ään lupas lääkäri vaihtaa lääkkeet. Ei kyllä parempia tuloksia lupailllu mutta oli kuitenki halukas kokeilemaan toista lääkettä. Itse lähden ainakin paremmin mielin uudelleen ivf:ään (joskus talvella), kun jotain tehdään toisin niin on edes vähän paremmat mahollisuudet parempiin alkioihin. Tai toisaalta voihan tulos olla vielä huonompiki mutta siihen en halua uskoa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78 ja Kata.
Niplis ja Fenix-78 onnea ja peukut pystyssä toivotaan parasta!
Täällä ollaan oudoissa tunnelmissa. Normi kierto 25-28 pvää, nyt on menossa kierron 31 pvä eikä menkkoja kuulu?!? Suprecur aloitettiin kierron 23 pvä. Onko muilla siirtynyt menkat Suprecurin aikana? Viimeksi tuli kyllä ihan normaalisti ajallaan.
 
  • Tykkää
Reactions: Fenix-78
Naapuriketjusta päivää! Mulla meni menkat viikon yli Synarelalla, siinä kohtaa lääkäri jo alkoi miettimään Primoluteja tms, mutta alkoi ne sitten itsestään.. kai sama on mahdollista myös tuolla toisella sumutteella?

Ananias, eka ivf/icsi menossa ja ikää 39v :)
 
Mulla Suprecur viivästytti menkkoja ensimmäisellä kerralla viikolla ja toisella kerralla melkein viikolla. Hölmöä, kun meidän sairaalan ohjeissakin lukee, että kuukautiset alkavat yleensä ajallaan, kun päinvastoin yleensä alkavat myöhässä, jos netin kokemuksia on uskominen.
 
Hyvä kuulla että muillakin on lääkkeet viivästyttäneet menkkoja. Tein testi varalta tänään ja nega se oli. Soitin klinikalle ja ens viikon maanantaihin mennessä pitäis niiden tulla. Ultra olis sit keskiviikkona. Ärsyttävää odottaa... Yleensä sitä toivoo ettei ne tulis ja nyt sitten päinvastoin. Jos niitä ei kuulu niin sit hoito voi viivästyä :-( viikko olis armonaikaa :mad:
 
Kata, kivaa kun asiat edistyy! täällä alkoi selkeät menkat tiistaina eli pp7, eli normiajallaan kp 29 (24-28) Lutinuksista välittämättä. Raskaustestiin tein vielä seuraavana päivänä, nega. Raskausoireita ei ollu ja se vähäkin rintojen arkuus katosi. Yks tyyppi jäi pakkaseen, lokakuussa siirto ellei kuukahda sulatuksessa.
 

Yhteistyössä