Esikoinen vuodelle 2014

Tuhannesti onnea Alexandra! Ihania uutisia :) Ja tuosta anoppikeskustelusta, niin mulla on ilmeisesti käynyt hyvä tuuri, sillä mulla on kyllä maailman ihanin anoppi! Ei mitään pahaa sanottavaa hänestä ja tullaan erittäin hyvin toimeen. :)

Täällä ilmeisesti menkat alkamassa, huoh. Rupee jo turhauttamaan!
 
Hei kaikki ihanat vauvakuumeilijat!

Mukaanne haluaisi jo pitemmän aikaa palstaa sivusta seurannut 30-vuotias kuumeilija. Yritystä meillä on takana n. 1 vuosi, mutta vielä ei ole valitettavasti tärpännyt. Kävin viime viikolla yksityisellä gynellä, jolta sain lähetteet verikokeisiin ja mies vastaavasti spermakokeeseen. Tulosten tultua, saamme todennäköisesti lähetteen julkiselle puolelle lapsettomuustutkimuksiin.

Lukiessani kirjoituksianne, tuntuu niin usein kuin ne olisivat suoraan minun "suustani". Enimmäkseen täällä kuljetaan vielä häntä pystyssä ja hymy suussa, mutta parien viime kuukautisten tulo on meinannut tuoda tipan silmään.. Turhauttaa, ei voi mitään..

Onko täällä tällä hetkellä ketään kuka olisi jättänyt tupakoinnin lasta yrittäessään? Itse olen valitettavasti jo pitkään ollut tuon myrkyn pauloissa ja nyt vauvaa yrittäessä onnistunut aina joksikin aikaa, kunnes olen taas satunnaisesti sortunut tupruttelemaan. Nyt olen vahvasti päättänyt päästä lopullisesti tuosta paheesta ja latasin puhelimeen sovelluksen, joka tsemppaa tässä projektissa ja hankin nikotiinilaastareita :) Pois tuo pahe minusta!

Minut voisi myös lisätä yrittävien listaan yk 11, kp 20/29-31
 
Mulla on kans hirmu kiva anoppi, ainakin vielä. Aika moni on pelotellu, että suhde anoppiin muuttuu totaalisesti lastensaannin jälkeen. Saa nähdä miten käy. Se ainakin odottaa meille jälkikasvua melkeen enemmän ku me ite :D viime menkkojen aikaan kyllä vähä murskasin sen kuvitelmia viemällä tamppoonin sen nenän edestä keittiön roskikseen. Loppupa kyselyt ainaki pariks viikoks ;)

Joku kyseli asioista luopumisesta tai niiden lykkäämsisestä raskautumisyritysten takia. Anoppi haluais, että lähdettäis koko porukka etelään ens syksynä ja on jo innoissaan kattelemassa hotelleja ym. Sano siihen sitte, että ei me voida varata matkaa, ku meillä on niin pieni vauva tai iso maha sillon (toivottavasti):D muusta en toistaiseksi vielä oo luopunu, vaikka vaateostoksilla mietin kyllä, että kannattaako nyt just ostaa vielä uusia toppahousuja tai tiukkoja farkkuja. Tai no joo, myös kuntosalin valinnassa oon kyllä ruvennu miettimään, että missä olis mahaystävällisemmät laitteet ja sopivimmat jumpat. Kyllähän niitä asioita vaan näköjään miettii :D

Nyt saa pikkuhiljaa alkaa odotteleen ovista! Jos saa hankittua niitä testejä, niin millonkohan kannattais alkaa tikutteleen? Viime kuukautiset alko viiko sitte perjantaina. Onko se kp 0 vai kp 1? Oon nyt ihan sekasi näistä päivistä. Toisaalta en tiiä kannattaako tässä kierrossa vielä testailla, ku me ei miehen kanssa kuitenkaan nähdä vasta ku perjantaina. Toivottavasti malattais ovis odottaa sinne asti :) tai vaihtoehtoisesti tulla vaikka heti huomenna, viikonlopun harjotusten jälkeen saattais vielä tuottaa tulosta ;)

Minkälainen alkoholipolitiikka teilla on ollu vauvaprojektin aikana? Ite haluaisin periaatteessa olla juomatta kokonaan, mutta tuntuu tosi typerältä kieltäytyä viinilasista ja tehdä siitä numeroa. Nyt kierron puolivälin akoihin varmaan uskaltaa vielä lasillisen ottaa? Seuraava viikko onki sitte jo kinkkisempi... Todella vähän kyllä yleensä käytän alkoholia, mutta jos kylään mennään ja viinia ym. On tarjolla, niin harvemmin kieltäydyn.
 
Mä ainakin oon jatkanut ihan tavallista ja normaalia elämää vauvaprojektista huolimatta ja siihen on kuulunut myös alkoholi. Alkoholin käyttö loppuu täysin vasta sitten kun se plussa siihen testiin tupsahtaa :)

Ja munkin mielestä eka kuukautispäivä on kp 1.
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
Tsiisus, kun työ ootte kovia kirjotteleen. :) ei meinaa peräsä pysyä. :)

Mulla on muuten kans aivan ihana anoppi ja appiukko. Herttaisia kuin mitkä! En sitten tiiä, mitä tapahtuisi jos vauva tulisi. Anoppi sitä kyllä jo kovasti odottelee. Ei olla kerrottu, että yritetään edes, ettei tuu sitten siltä suunnalta mitään paineita. :)

Mä näyttäisin olevan porukan vanhin! Apuva! Noh, sillä mennään. Ikää siis mulla on jo 31v ja kyllä minulla on ikä kriisi. Kolmekymmentä ei tuntunut missään, mut 31w mähän oon jo toinen jalka saakeli montussa! Noh,joo tajusin siis olevani lähempänä 40 kuin 20. Se oli vissiin se kamalin asia niin ja se kun gyne sanos, et mä oon vanha ensisynnyttäjäksi! Jukoliste 31! Tosin hyvä, kun se gyne oli edes 20! Siitäkin muuten tietää tulleensa vanhaksi, kun lääkärissä tekee mieli kysyä (varsinkin mieslääkäreiltä) , että joko sulla on äänenmurros ollu vaiko ensi finnejä naamaas pukkaa? On ne niin pirun nuoren olosia....miten mä tähän juttuun päädyin? Noh, se siitä vanhuudesta. :)

Kiva muuten tuntea itsensä tervetulleeksi ja kiitos lämpimistä sanoista...mä tääl vallan punastusin. :ashamed:
Välillä kyllä tuntuu, että ei tarpeeksi tuu kommentoitua muiden juttuja, mut kun puolet unohtuu kirjoittaessa..sitäkin tää vanhuus teettää. :D

Alkoholista sen verran, että mä oon ainakin ihan norm. Sitä käyttänyt, eli pullo kossua päivässä, se tiellä pitää. ;) ei vaa, otettu on kun on tehnyt mieli ja jos oon epäilly, et jotain yritystä tuolla alhaalla on niin oon pyrkinyt olemaan juomatta. Välil on kyl ollu niin, et kun eka vuotopäivä alkaa oon sihauttanu lonkerotölkin auki ja oikeen naattinu sen rauhassa. :)

Täällä alkaa vuoto oleen ohi tällä erää ja saa taas alkaa hosumaan noilla tikuilla. On tää senpäivästä tikutusta. Joku kun kysyis, et mitä sää harrastat? "Noh, tota tikkua on tullut dippailtua ihan kiitettävästi." Vois siinä kysyjä olla huuli pyöreenä..mut hei, mul ei oo elämää joten kai sen tikuttamisen voi harrastukseks laskea. Sit kun mä alan höpötteleen niille, et tule hyvä viiva älä paha viiva niin sit voi kutsua valkotakit paikal.

Höpötykset sikseen. Onnea kaikille yritykseen, piretään tytöt lippu korkialla! :D
 
Itse en ole kauheasti alkoholia käyttänyt kun aloitettiin yritys.. Ei se mua ole paljon haitannutkaan. Toki jos jossain tarjotaan lasillinen viiniä esim ruokailessa niin olen ottanut. Kävin tuossa lääkärissä ja sanoin että saatan olla raskaana kun on kipulääkityksistä puhe. Ei suositellut ottamaan edes parasetamolia !! Olin että täh kun kaikissa virallisissa suosituksissa on että parasetamoli sopii. Sanoo että itse ollut aina tosi varovainen. No kärvistelin sitten lauantain kauheassa migreenissä vaikka en edes tiennyt olenko raskaana vai en :) Tyhmää tää ....

Tervetuloa uudet tänne ja mukavaa syksyä kaikille! :)
 
Jepu, meillä kun mennää melkeen samoissa kiertopäivissä niin mimmonen olo sulla, vahva olo et oisit raskaana vai päinvastoin? Mulla siis semmone tasapaksu olo, en usko et olen raskaana mut sit taas kuitenki uskon. Nyt neljättä päivää jo paksua valkoista valkovuotoa mut ei muuta oiretta eli lähestulkoon oireeton... huoh on tää ärsyttävää :/
 
Moikka taas kaikki! :) mä tarviin teiltä nyt jotain järkeviä kommentteja! :) eli siis viimeset 3 kiertoa on ollu 39 pvän kiertoja, nyt on kp 41. Menkkoja ei kuulu, vasemmalle alavatsaan särkee ja vihloo, en tiä onks se menkkaoire vai mitä... Tää on nyt taas tää efekti kun jotain niin toivoo nii mielikin voi tehä tepposet... Oviksia en oo tässä kierrossa juuri seurannut ja yritystäkään ei oo juuri ollut, koska oltiin peräjälkeen äijän kaa jäätävässä kuumetaudissa ym... Testin tietty vois tehä, mut en haluu ku pelkään et taas joutuu jälkeen pettymään :( Huoh... Mut voisko muka oikeesti käydä niin, että just silloin ku ei asiaa ajattele tai aikatauluta seksiä nii napsahtaa täyspotti?? Edelleen oon muutenkin ihmeissäni tästä kieltojen pituudesta... Ennen pillereitä oli paljon lyhyempi kierto... Onks kellään tietoo mistä pitkä kierto vois johtuu? Se ei kai oo hyvä juttu?? :/
 
Moi Neinäsä kiva kun kyselet :) Mulla on ollut alavatsassa ajoittain jomottelua. Eilen oli voimakas viiltävä kipu keskellä alavatsaa 2min ajan. Mutta muuten ihan normiolo ja ei noista nippailuista/alavatsakivuista ota selvää mitä ne on. Vaikka jotain ruoansulatusjuttujakin:D Tosin tuo eilinen viiltely oli kyllä aivan uutta. Mutta toivo elää että oisin raskaana mutta mikään kovin varma olo ei todellakaan ole.

Oon jostain tea lukenut että pitkä kierto tarkoittaa että ovulaatio on viivästynyt tai sitä ei ole. Kannattaa varmaan käydä lääkärissä pitkän kierron jälkeen jos nyt et ole raskaana! Toivotaan parasta :D
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



TIISTAI 15.10.2013

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Pumbuliini2294/28??106/2013X
te^a2641/28-392

Mappis_882529/28308/2013
marjaana872528/31-3712
Jepu852828/30-314
Neinäsä2527/30-31208/2013
diadora2525/29-317
Tintsuliini23/281
eemiliah2222/??103/2013
Yritys103021/29-3111

_Jemppu_2519/2611
Henrietta-2619/30-311208/2012
Minisport2715/28-35308/2013
Lama3015/29-31505/2013
hopess2213/27506/2013X
Nausteri2411/28-33209/2013
_Lilja_2511/32-34406/2013
Maicy2511/24-28407/2013X

Iiida2210/28?110/2013X
annsuli239/29-311001/2013
niipe277/30-37209/2013
Evaparadise247/28306/2012
Heilanga316/32-49242011
Ralli274/26-2811
Santrana26?/18-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/tr]


[/TR]

[/tr]

[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Mappis_88[/td]
[td]13[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Neinäsä[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Eemiliah[/td]
[td]1[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Alexandra1 :) nyt vaan rauhallisia odotusaikoja!

Tervetuloa Yritys10 ja Iiida, toivotaan pikaista vierailua, jotta pääsette jatkamaan matkaanne plussanneiden puolelle!

Mappis-88 mikä tilanne?

te^a voiii, mitäköhän nyt on meneillään. Noinhan yleensä ihmiset tulee raskaaksi :D ajattelematta. Toivotaan että niin olisi nytkin käynyt. Mutta oishan se joo hyvä että olisi vähän lyhyempi kierto. Mulla oli se 60 päivää yksi kierto :/ toivotaan että tää kierto olis nyt selkee koska aion tikuttaa. Tikkujen piti tulla tänään, mutta ei tullutkaan :(

Jepu85 antoiko se lääkäri sulle jotain perusteluja miksi parasetamoli ei käy? Kumma kommentti...

Mä en kyllä elä normaalia elämää vauvaprojektin takia :/ En esimerkiksi uskalla maksaa ja varata ulkomaanmatkoja. En aio mennä ulkomaille raskaana. Se ruokailu on siellä paljon haastavampaa sillain. Mietin tossa just et voisin varata ensi kesäksi mökin suomesta :D sinne sitten kehtaa mennä raskaanakin. Tiedän että on ehkä vähän tyhmää, mutta näin se nyt vaan on.
En juo alkoholia niin siitä kieltäytyminen on onneksi mulle ihan normaalia :D Ei tarvi kenenkään alkaa epäilemään mitään. Nyt siis odottelen vaan että tikut tulee niin saan alkaa testailemaan. Eipä sen kummempaa täällä. Tai no kerronpa teille meijän eilisestä päivästä :) Pääsin töistä ja päätettiin miehen kanssa lähteä yhdessä metsään samoilemaan. Otettiin makkarat ja muut eväät mukaan. Oli aika hienoa, upea ilma ja räiskyvä tuli. Minä sytytin nuotion :D Kun päästiin kotiin oli jo tosi pimeetä. Sitten saunaan joka oli ajastuksella päällä. Pisteenä i:in päälle oli pieni peittojen heiluttelu ja oikein makoista unet. Onnistunut päivä!
 
  • Tykkää
Reactions: Lama
No höh Mappis! :hug:

Kuulostaapa Lilja ihanalta päivältä! Tollaset on parhaita että saa viettää vaan aikaa yhdessä reennosti vaikkei mitään niin erikoista tekiskään :heart:

Muutoksista yritysaikana olitte puhuneet: Itse en tupakoi niin sitä ei tartte miettiä. Jos jännäpäivät käsillä vältän alkoholia mutta muuten omien tuntemusten mukaan, en hirveesti juo mutta kyllä sitä silloin tällöin tulee lähdettyä ulkoilemaan ja sillon menee enemmän =) Tätä yritystä meillä takana jo ýli vuos niin alkuun just mietin että tota en tee koska sit voin olla raskaana jne. Nyt kyllä on kovasti matkasuunnitelmia kaukomaille koska ei sitä tiedä millon se tärppää eikä oo sit kiva koko ajan jossitella eikä tuu nautittua elämästä! Matkat ja tollaset saa sit kyl peruttua joa ei tulis lähdettyä jos raskaaksi tulisin :)

Eilen pärähti hymiö! Ei kyllä enää saa samalla lailla iloiseks ku miehen simppatesti oli sen verran huono.
 
Itse olen parin viikon päästä lähdössä reissuun ja vaikka olisin raskaana niin aion lähteä. Vasta tosi myöhäisessä vaiheessa ei suositella enää matkustamista. Ruoan ja juomisen kanssa pitää olla varovaisempi, eli ei kypsentämättömiä ruokia tai raanavettä. Mutta turha hirveästi alkaa jossitella kun sitä ei tiedä milloin se tärppi käy :)
 
Oma napailua tiedossa, testailin donnatestillä ja näytti että ovulaatio tulossa. Nyt ällövaroitus, aamulla tuntui että aivanko kuukautiset alkaisivat, mutta ei kun tuli valkovuotoa kunnolla holahtamalla että pikkarit täyti vaihtaa. Eli ovulaatio taitaa olla tuloillaan!! :) Ukolle ei näitä voi kertoa, sitä ällöttää kaikki mahdollinen vuoto :D
 
  • Tykkää
Reactions: eemiliah
Hopess: No nyt ei ainakaa tartte arvuutella :D Olitko muuten tyytyväinen siihen Donnatestiin? Sä siitä täällä puhuit aikasemmin, ni mäkin kävin heti tutkimassa, että mikä se mahtaa olla. Ja ainakin siis paljon halvemmaksi tulis nopeastikkin, ku liuskatestit. Mutta keskustelupalstoilla siitä oli niin ristiriitasia kokemuksia. Joko se oli aivan mahtava tuote, tai sitten ei bongannu ovista ollenkaan, tai ei osattu irrottaa jotain suojakalvoa :D Sulla näytti ainakin toimivan. Nyt vaan sitte hommiin :)
 
Siis oli mullaki aluks sen kans ongelmia et tajus miten se toimii, kun katsoin eka kaukaa ennekö tajusin et silmä melkein kiinni linssissä pitää olla :D aamulla herättyä laittaa sylkeä linssiin ja sit kuivuttua laittaa paikallee ja sit katsoa. Nyt oli niin nätit "hiutale/kuura" kuviot ettei voinut erehtyä ovulaatiosta, normaalisti jos ei ole ovista niin näkyy vain palluroita ja jotain epämääräistä. Ja nämä hienot kuviot lisääntyy mitä lähempänä ovis on. Itse ainakin olen ollut tosi tyytyväinen ja pongannut oviksen :) Ja todellakin hyvä hinta/laatu suhde, kun itse testi kestää "ikuisuuden" ja voi testata vaikka 10 kertaa päivässä :)
 
Äh, ollut kauhea päänsärky jo kolmatta päivää ja tuntuu ettei särkylääkkeetkään yhtään auta :(
Tänään kp 12, toivottavasti saisin tämän päänsäryn nyt häädettyä, niin päästäis sinne makkarin puolelle taas.. :D
 
Ääh on tää vauvakuumeilu samalla niin tuskaa ja ihanaa! Vuorotellen hypin jossain pilvissä että ihanaa jos olisinkin raskaana ja milloin olis la (laskeeko muut la:n heti kun ovis on ollut?:D) ja kuvittelen kaikkia oireita. Sitten taas on näitä masennuspäiviä kuten tänään että kuinka pitkällä olisin jos ei olisi mennyt kesken, keille kaikille olisin kertonut, mitä vaatteita olisin ostanut yms. Ja pelko siitä että milloin tärppää ja tärppääkö. Tuntuu niin pahalta että olin jo päässyt "maistamaan" sitä unelmaa ja sitten se revitään pois. Höh. Ei kai auta muu kun uskoa siihen että kyllä se sitten tulee kun on tullakseen.. toivottavasti:(

Meidän piti miehen kanssa lähteä tammi- ja helmikuuksi reissuun kiertelemään aasiaa yms. Kun r-testi näytti plussaa peruttiin suunnitelmat. Nyt kun voisi tavallaan lähteä niin en halua. Haluun uskoa että olisin tammikuuhun mennessä raskaana, pakko roikkua jossakin "tavoitteessa" että pysyy järjissään. Siihen ei kyllä kauhean pitkä aika oo että saa sitten nähä miten käy. Mutta nyt en ajattele pidemmälle.

Mutta joo. Itse yritän kans alkoholia välttää jonkin verran, ehkä vielä enemmän silloin keväällä kun aloitettiin yritys. Nyt on ehkä enemmän sellainen olo ettei kuitenkaan tärppää tai pieleen menee kuitenkin. Niin helpommin sitten alkoholia otan mutta aika harvoin silti ja vähän. Viikon päästä viikonloppuna olisi kaverin synttärit aattelin silloin kuitenkin testata. Dpo:t on silloin aika pienet ja ihme jos menkat ei oo silloin alkanut ellei kkm:n oo sitten sekoittanut niitä (nyt kp 24 jo..) mutta saa nähä. Mitään oireita ei oo. Okei onhan nyt vasta dpo3 et sillai, mut viime raskaudessa oli heti hirveästi oireita. Nyt ei muuta kun lämmöt vähän koholla. Plöööh. On tää odottaminen vaan tuskaa, niin kuin varmaan tiedättekin: /
 
Yhdyn emiliahiin, kyllä tää on vuoristorataa, myöskin alkukierrosta, vaikka ei oo mitään hormooni mielialanvaihteluita.

Mulla on nyt ollu välillä aika ristiriitanen fiilis tästä vauvaprojektista. Välillä on kova kuume ja oikeen semmonen vauvan kaipuu. Ja seuraavana päivänä mietin, että pitäsikö siirtää koko projektia heti vaikka puolella vuodella tai vuodella. Oon vasta alottanu uuden työn (aika lailla unelmatyöltä vaikutaa ainaki vielä) ja tuntuu, ettei sieltä vois nyt heti jäädä pois. Sitä osaa aika nopeesti tehdä itsestää muka niin tärkeän ja korvaamattoman. Tiedostin kyllä tämän tulevan dilemman jo ennen ku alotin uuden työn. Mutta toisaalta, mulla on vakipaikka, eli ne työt ja ura kyllä odottaa siellä, vaikka olisin välissä mammalomalla. Ja kuitenkin vauvakuume on olemassa ja lapsesta ollaan miehen kanssa haaveiltu jo useampi vuosi. Äh, ei se kyllä lykkäämällä miksikään muutu, ku tarkemmin ajattelee. Lopputulos = heti maha pystyyn mulle nyt :D

Ja lisää omanapailua: tänään kp 14, ei vielä ovistuntemuksia, mutta jotain sitä orastavaa ehkä. RFSUn ovistesti odottaa vessassa. Toissapäivänä ei näkynyt yhtään mitään, eilen ehkä hyvin hyvin haalea raita. Kohta testaan uudestaan. Ja mikä parasta, mies tuleekin jo tänään kotiin! Jeejee :)

Pahoittelen sekavaa vuodatusta, mutta tää on kyllä aika terapeuttista :D
 
Tervehdys leidit. Tänne ei kuulu ihmeempiä, paitsi, että jotain ihme tuhruvuotoa on vieläkin. Nyt on kuitenkin jo kp8! :confused:
Pelottaa ajatus seksistäkin, koska viime kerrallakin tuli vuotoa sekstailun jälkeen. Onko kellään muulla samanlaista?
Pelko siitä, että mulla onkin jokin kasvain on vaan kasvanut. Kävin keväällä papa kokeessa ja siinä ei ollu mitään. Ultrattukkin on, eikä mitään näkynyt. Voikohan pco aiheuttaa samanlaisia juttuja...hmmm...
Eipä tänne muuta, kuin ovista odotellessa.
 

Yhteistyössä