Esikoinen vuodelle 2014

eemiliah ja Nausteri, täällä kans ihan sama homma viime kierrossa. Tässä kierrossa ollut kummallisesti semmonen outo olo, vähän mitäänsanomaton. Koko ajan olen siinä uskossa, että ei tästäkään kierrosta tärppää, mutta sit taas toisaalta ihan pienenpienenpieni toivonkipinä jossain, et mitä jos kuitenkin? Raskasta kyllä henkisesti... :kieh:

Heilanga, mulla ei kyllä koskaan ole ollu mitään vastaavaa. Voisko sulla olla limakalvot jotenki kuivat, jos siten aiheuttas sitä vuotoa? Toisaalta sanotaan, että raskauden alussa limakalvot ois aika herkillä, joten who knows ;)

ON: Huomenna ois tarkotus testata nyt sitten. Eli dpo 12 ja menkkojen pitäs alkaa huomenna/lauantaina. Olotilat suht normaalit, kokonaisen viikon mulla tuli semmosia valkovuotolorahduksia, sellanen olo ku ois menkat ollu. Nyt on muuttunu vähän kirkkaamaksi. Lieviä menkkamaisia fiiliksiä ja kyllä ihan sellanen olo, et menkat alkaa. Tätä mantraa oon hokenu ny viimisen pari viikkoa ja katotaan käykö niin. Menin ku meninki testaamaan vielä tänään Pregcheckin ovistestillä, et näkyykö enää mitään sillä eilen oli aika mitäänsanomaton viiva, mutta kappas, tää paukahti ihan testiajalla Dpo12 - Image - Aijaa.com mitähän tostaki vois ny ajatella... Joko tosissaan viittaa raskauteen TAI sitten mulla on jotenki hormonit sekasin (mitä taas en taho uskoa, koska kierto on hyvin säntillinen ja ovulaatiokin tulee yleensä ihan sillon ku pitääki). Ei LH pitäs tällä hetkellä olla mitenkään noin vahvana kun kerta menkkojen pitäs ihan näinä päivinä alkaa? Vai näyttääkö noi Pregcheckin helposti vääriä? Tää kuitenki tuli ihan testiajan sisällä eikä sen jälkeen.

Muoks! Tänään siis dpo 11 eikä 12 vaikka tuossa linkissä niin lukeekin! :)
 
Viimeksi muokattu:
Heilanga onittelut, et olekaan vanhin keskustelussa, mulla on ikää 32v.joten vuodella menen ohi.
En ole harmikseni oikein ehtinyt tutustumaan täällä kirjoittelijoihin, kuin nopeasti kirjoituksia lukaisten. Ansaitsitte kyllä kaikki, että perehdyttäisiin jokaisen vaiheisiin intensiivisti. Voi kuitenkin olla, että siirryn kohta toiseen keskusteluun, kun tein tänään 3+5 testin ja sain positiivisen haamuviivan. Nyt vaan jännäilen, että pysyykö sisällä ja eteneekö kaikki hyvin.
Onnea ja hyviä tuulia kaikille!
 
Onnea Tintsuliini!!

Neinäsä noi sun oireet kuulostaa hyviltä, eikös moni plussanu just sano että alkuraskaudessa koko ajan sellanen olo että nyt alkaa menkat mutta ei sit alakkaan =) Peukut pystyssä plussan puolesta!

Heilanga mulla ollut kanssa joskus vastaavaa jos on asento että mies työntyy kovin syvälle ja on rankempaa menoa :) Mainitsin asiasta gynelle ja katto sillon ultralla ja sano että kohdunkaulan limakalvoa hieman emättimen pohjukassa (ei siis endometrioosia mutta voi just aiheuttaa sen että vähän vuotelee). Sille oli joku nimikin mutta en nyt sitä muista. Ei siis vaarallista!
 
Pikainen kysymys näin kiireessä, te jotka ootte syöny teroja niin kuuluuko / onko ihan ok et tulee jotain ihmevuotoa sen ekan 10 pvän aikana ku niitä syödään. Ei siis mitään pientä tiputtelua vaan - ÄLLÖVAROITUS - pyyhkiessä tulee paperiin ihan kunnolla sellasta rusehtavaa, mut ei kuitenkaan niinkun menkat oo vielä.. Kai se silti syödään loppuun se 10pvä? Eilen meni siis 8. ja kaks pvän ollu. Voisin tietty soittaa gynelle mut kun pitää muutenkin sille soittaa tänään tai ma kun tulee verikokeet tulokset. Palaan paremmalla ajalla kommentoimaan muita!
 
Pumbuliini ootko lukenu pakkauselosteessa lukeeko haittavaikutusten kohdalla jotain kuten "kohtu tai emätinperäinen vuoto", näin meinaan lukee primolut-nor lääkkeessä joka on jotakuinkin samaa lääkettä kuin tuo terolut. kannattaa toki tarkistaa myös gyneltä jos runsaaksi käy, mutta itsellä tää vaiva lukee tosiaan pakkausselosteessa "yleiset haittavaikutukset"- kohdassa. Ja mulle gyne myös sano että lääke voi alottaa menkat jo ennnen kuurin lopettamista joillakin ihmisillä, etenkin jos on kauan edellisistä menkoista aikaa.

Täällä odotellaan malttamattomana kierron puoliväliä ja sitä tuleeko ovistuntemuksia vai ei. Sitten pitäisi taas aloittaa primolutin syöminen loppukierroksi. Jotenkin epäilyttää että tapahtuuko koko ovulaatiota ja jos ei tapahdu voinkohan ottaa siitä asiasta yhteyttä lääkäriin jo tässä vaiheessa vaikka kontrolli tän keltarauhashormonin syömisestä pitäs olla vasta loppuvuodesta... kun siihen ovuloimattomuuteenkin on lääkitystä olemassa. Huoh! :headwall:

Tsemppiä kaikille ja plussista onnea! :flower:
 
Onnea täältäkin Tintsuliinille ja toivotaan että kaikki sujuu hyvin! :)

Hih tänään ehdittiin poikaystävän kanssa aamulla ennen töitä vielä vähän lemmiskelemään, on aika otolliset päivät nimittäin itselläni. Tosin kierrosta en mitenkään voi olla varma, sillä noi hormonit on voineet pistää koko kierron aivan sekaisin :(
 
Isosti onnea Tintsuliinille :)

Henrietta, toivotaan, että täälläkin kävis niin :)

ON: Menkat ei alkaneet tänään ja apteekin omassa testissä joku haamujen esiäiti. Olo sellainen edelleen, että menkat alkais mut kipuilu on semmosta jomottavaa ja ajottaista, eli ei jatkuvaa. Munasarjoja nippailee välillä ja semmoinen pieni paineen tunne mahassa, jonka takia saakin juosta nyt pissalla. Olo on siltikin semmonen tasapaksu, en oikein tie uskoakko plussaan vai alkaviin menkkoihin, ehkä viimeiseen tulee enempi uskottua.. Ärsyttää tää negatiivisuus : / Mitäs Jepu sulle kuuluu? Onko täti tullut kylään vai ei? :)
 
Evaparadise niin tais tosiaan olla ku mä sitä lueskelin.. Noh, tänään päivä 10 ni pitäis sit vihdoin viimein tässä muutaman päivän sisällä alkaa :) en tiä tosta sun tilanteesta kyllä, mä kun kävin yksityisellä niin se sano että katotaan muutama kuukausi noilla teroilla ja jos ei ala raskaus niin sit määrää jotain toista lääkettä.. Vähän samoissa tilanteissa siis kai mennään? Jos oot yhtään niin kärsimätön kun mä niin tsemppiä odotteluun.. :p

Onnea Tintsuliini!!

Nausteri sit vaan ovista hyödyntelemään, toivotaan et nappaa nyt tästä! ;)

Neinäsä, toivottavasti sulla ei menkkoja kuulu ja haamu muuttuu plussaksi! < 3

Minisport, mulla kans alkanu naamaan puskemaan näppylää ikävästi pillereitten lopettamisen jälkeen, ärsyttävää! Joskos se tästä tasaantuis..
 
Mun piti tänään päivitellä mut niin se aika vaan meni ja mies on nyt tolla koneella :) joten tänään saatte tyytyä vaan mun omanapailuun. Sain ekaa kertaa ovistestiin hailakan viivan :) mutta nyt kuuluu kysymys kuinka nopeasti teillä vahvistuu sen hailakan jälkeen viiva? Tuleeko yleensä ovisplussa seuraavana päivänä vai millon? Testasin kolme kertaa tänään :D huomenna otan kyllä rinnalle clearbluen. Toivotaan et se ovis on lähellä etten alota clearblueta turhaan. Eipä vaan oo vahvistunu tän päivän aikana ainakaan yhtään viiva. Vatsaan kyllä sattuu just oikeaan kohtaan aina välillä. Ehkä se ovis on kuitenkin lähellä.

Neinäsä mulla on tosi vahva fiilis että sulla on tärpänny :) kuulostaa lupaavalta! Peukkuja.

Onnea tintsuliini !

Nausteri jee :) nyt positiivista ajatusta kehiin. Keskitä ajatukset massuun että pikkuinen tarttuu matkaan :)

Minisport aknea mullakin. Ja hiukset rasvottuu :( tosi kurjaa. Lääkäriltä voi kysyy mitä kannatais käyttää. Oon joskus kuullu että yksi voide apteekist kävisi, mutta kun sitä ei oo mulle suoraan sanottu niin en oo sitä käyttäny kun joskus alkukierrosta. Sillon toki naama tuppaa olemaan parempi. Kyllä se on perseestä. Mä oon tyytyväinen jos aika auttais, mutta eniten mä pelkään et se ei auta ja oon aina tällänen. Löysin onneksi tosi hyvän peitevoiteen jota kuluu purkki tolkulla.

Evaparadise tuntuu että aina pitää odottaa kaikkea :( se ei oo helppoa. Mäki olisin halunnu mennä lapsettomuustutkimuksiin jo ennen kun lopetin pillerit :D sekopäistä mutta ei voisi nopeammin tulla raskaaksi!

Heilanga mullakin ollut välillä ongelmia ton yhdyntävuodon kanssa. Siis ihan out of nowhere saattanu tulla jotain. Se on tosi outoa, en oo keskustellu gynen kanssa asiasta. Ei usein mutta n. 4 kertaa elämän aikana.
 
Onnea Tintsuliini:flower:

Neinäsä musta toi vahva ovisplussa ja r-testin haamu kuulostaa kyllä toosi hyviltä!;) Toivotaan parasta!!!

on: tää päivä mennyt ihan sumussa, en tiiä miten päin sitä olisi! Mulla viime keskenmenneessä raskaudessa oli ovis sunnuntaina ja lauantaina kiinnittyminen jonka aikana tuli muutama pieni veritippa housuihin. Nyt uskon että ovis oli kanssa sunnuntai/maanantai yönä ja tänään iltapäivällä huomasin ihan minipikkuisen veritahran alushousuissa! IHAN samanlaisen kun silloin viimeksi. Sen jälkeen oon ollut ihan sekaisin että apua voisiko tää olla sitä ja sitten kuitenkin suuri epäusko ja suru siihen ettei kuitenkaan ole mitään ja annan itselleni vaan ihan turhaa toivoa. Pelottaa myös että oltiin siskon kanssa just lenkillä (tosi kevyt hölkkä) ja jos mahdollinen kiinnittyminen on yrittänyt silloin tapahtua niin oonko voinut pilata sen tuolla liikunnalla?:( Kaikkea mahollista nyt pyörii päässä, en tiiä olisinko halunnu tota pientä veritippaa havaita kun olin jo ihan satavarma ettei tässä kierrossa nappaa ja menkat alkaa kohta. Pari päivää naama kukkinut ja mieliala heitellyt ihan hulluna. Tänään ton tipan jälkeen oli pari tuntia ajoittaista vatsakipua ja nyt ekan kerran koko kierrossa vähän rinnat kipeet. Tyypillisiä menkkaoireita siis mutta silti.. ääh ihan kauheaa en tajua miten jaksan vielä viikon odottaa!! Oon 99,9% varma että menkat ne kohta alkaa, mutta silti ihan pikkuruinen toivonkipinä joka saa pään sekaisin ja sitten tulee kyllä pudotus korkealta:(
 
eemiliah huomenna aattelin taas testata, mikäli menkat ei ala. Mä en oikeen tie, et millä mielin huomisaamua odottaa. Jotenki nyt on vaan tosi väsyny ja semmonen surullinen mieli kun oon ihan varma et menkat alkaa huomenna : /
Sullakin tuntuis olevan samalaiset fiilikset kun täällä. Tosin mä en mitään vastaavaa ole kokenut mitä sä, mut se tunne ku menkat alkaa ni eihän sitä mitenkää pysty kuvailemaan :( Mut sellanen se on, et tää pääkoppa ei sitä ainakaa kovin montaa kertaa kestä... Mut tää pari viikkoa on kyl niin tuskaa, viimisist päivist puhumattakaan. :headwall: Mut epäilenpä suuresti, et tolla sun lenkillä ei oo kyllä ollu mitenkää haittaa kiinnittymiselle, joten no worries :) Nyt sit vaan piinaillaan ja koitetaan ottaa rennosti!
 
Voimia neinäsä loppumetreille tai ehkä olet jo testannutkin :)

Itsellä nyt kp 33/30-31 eli menkat selkeästi jo myöhässä. Ajattelin vielä odottaa tuon maagisen 21.päivän ohi kun mulla on nyt pitkään sinä päivänä alkanut menkat.. eli se päivähän on huomenna. Jos ei silloinkaan ala niin voi olla jo aika varma.

Oireita kyllä on mitä ei ole ollut aikaisemmissa kierroissa. Yksi päivä oli niin voimakas vihlaisu keskelle alavatsaa että ei tiennyt miten päin olisi, rintoja vihloo vuoron perään, alavatsalla pieniä pistoja ja nivusia jomottelee myös aina välillä. Tuota kuuluisaa pahoinvointia ei ole vielä ollut.. voisi sanoa ehkä onneksi mutta toisaalta jos sitä tulisi niin olisi jo aika 100% varma. Jännäillään vielä tuleeko meille neinäsä kesävauvat :)
 
Jännittää kovasti teidän puolesta Neinäsä ja Jepu!!! hyvältähän noi teidän oireet kuulostaa, kyllä sieltä kesävauvat teille suodaan :)

Ihon kunnosta olitte puhuneet, mulla naama alko kukkia kunnolla n. puol vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen. Ei ollu mitää pieniä finnejä vaan sellasia syviä ja kipeitä. Kävin vuos sitten ihotautilääkärille ja söin kolme kuukautta tetrasykliiniä ja sit oli sellaset voiteet ku skinoren ja clindoxyl käytössä. Autto kyllä ja kevät sekä alkukesä oli iho ihan ok kunnossa mutta nyt taas kesänlopussa ja alkusyksystä alkanu tulee kamala akne takas ja viimeviikolla kävin taas samaisella läkärillä ja sain samat dropit naamaan. Ei oo kuulemma kamalasti tuotteita joita voi raskaanaollesssa ja yrittäessä käyttää mutta näitä kuulemma voi! Suosittelen menemään lääkäriin, muutenkin tää vauva asia stressaa niin ei oo sit kiva jos sen takia vielä on mieli maassa että naama on kun palanu pizzapohja :LOL:
 
Lilja mulla menee pc:n ovistesteissä yleensä niin että saattaa näyttää hyvin hyvin haaleeta useamman päivän ja sit ku rupee vahvistumaan selkeesti niin testaan cb:llä. Yleensä sit ku testiviiva lähtee hyvin tummúmaan niin cb jo hymyilee. Mulla monessa kierrossa ei silti oo ollu aivan yhtä tumma liuskatesti vaikka cb hymyilee mutta aivan selkeesti tumma :) Onnea bongaukseen!
 
Jepu, jos tässä kesävauvat tulee niin meil on toi la sitte varmaan ihan parin päivän erolla ;) Sä oot kyllä sitkeä, ku pystyt olee testaamatta. Tämä rouva ei siihen kykene, kärsimätön kun äitini sanojen mukaan oon aina ollu :D

Henrietta-, tää on kyllä tuskien taivalta mut kiitos! :D

Tässä tämän aamuinen apteekin oma testi 12766084.jpg - Image - Aijaa.com Emmä tiedä onks toi ihan puhdas nega vai näkyykö siinä joku haamujen haamujen haamu? Menkat kuitenkin on tipotiessään ja alakerrassa oikealta puolelta juilinu enempi. (Nyt aivastellessa vähän vihloskin hiukan ja olo on kyllä vähän sellanen, et ois flunssa tulossa) Vessassa ravaan koko ajan varmistamassa alkaako vaiko eikö.. Mul on yleensä hyvinki säntillinen kierto ollu aina ja tää on nyt oikeesti outoa :O Lämmötkin mulla on edelleen pysyny siellä 36.9, et jos tässä kuukautiset alkais ni pitäs niidenki jo romahtaa...
 
Viimeksi muokattu:
Mäkin ravailen vessassa :D Tänään varsinkin ollut alavatsa tosi kipeä. Melkein kuin menkkajomotusta mutta ei kuitenkaan... Valkkaria on vaan tullut ei muuta. En tiedä sitkeydestä. Oisin varmaan jo testannut jos en olisi täällä maalla vanhempien hoidossa niin eipä täältä raskaustestejä ostella ellet halua että koko kylä tietää :D Tänään lähden kotiin ja ajattelin että testailen kun mieskin kotiutuu huomenna reissutöistä jos ei täti ennen sitä yllätä.
Jos nää oireet ei ole raskausoireita niin en tiedä sitten mitä ovat.. sitten oon varmaan valeraskaana :p
 
Täällä touhuttu nelisen tuntia ulkona, et sais vähän ajatuksia muualle. Samaten kyllä ravattu vessassa kurkkimassa, et joko on alkanu.. Päätin, että huomenna en tee testiä kun tänäsessäkään juuri mitään näkynyt. Eli seuraavan kerran testaan vasta tiistaina, mikäli tätiä ei näy. Mitäköhän huomisesta työpäivästä mahtaa tulla :D Onneks tosin teen asiakaspalvelutyötä, niin yleensä on sen verran hektistä, et tajuaa vasta kotona työpäivän olevan ohi.
 
Mulla myöskin naama, rinta ja yläselkä kukkii aika ikävästi. Tämmäsiä ongelmia ei ole 6 vuoden pillereiden syönnin aikana ollu kertaakaan, eikä kyllä juuri tainnu olla ennen ehkäisyäkään. Ja tukka! Vasta loppukesästä kehuskelin äitille j kavereille, että mun tukka pysyy täysin siistinä 3 päivää, välillä neljäkin päivää ilman pesua. Ja nyt sais olla pesemässä joka päivä! 2 päivää on nyt kyllä maksimi, ja sillonki toisena päivänä ällöttää, ku ei tosiaan oo tottunu rasvaseen tukkaan. Hyi.

neinäsä ja jepu85, pidän teille peukkuja!

Onko tänään DPO1, jos eilen ja toissapäivänä oli ovisplussa? Eilen illalla tämän lisäks jäätävä viiltomainen kipu oikealla puolella. Tuleeko muilla yleensä limat samaan aikaan kivun tai ovisplussan kanssa? Mää havaistin limat nimittäin jo perjantaina aamulla ja vasta lauantaina illalla tuli kivut. Talletuksiakin tehtiin ahkerasti ;)
 
Henrietta kiitos avustasi :) jollain oli tullu plussa niin nopee et olin jo huolissani kun ei tullutkaan heti. Tänään mulle kuitenkin hymyiltiin aamulla. Nyt siis nopsaan töistä kotiin jotta saadaan talleteltua. Nyt alkaa elämäni ensimmäiset varmasti ovulaation jälkeiset ajat. Mies on työmatkalla kun menkkojen pitäis alkaa et mä sit himotestailen kun Se ei oo estämässä mua :D yritän hulluilta iltapäivä sessioiltani tänään päivitellä, mutta en lupaa että ehdin ;) voiku joku muukin innostuisi :) ?

Asiasta toiseen, meijän gerbiili oli eilen heittämässä henkeään, mutta onneksemme sillä taiskin olla vaan joku flunssa :) siellä Se taas porskuttaa mussukka :)

Ihanaa alkanutta viikkoa kaikille ja tuokaahan niitä plussia kehiin!
 
Nausteri mullakin samalalla lailla, eli naama ja selkä kukkii pillereiden lopetettua. Ja hiukset rasvottuu hirveätä vauhtia, päivittäin pestävä ja jos menee 2 päivää niin pakko päästä suihkuun.
Dpo 5 ja eilen illalla juili mahaa. Nyt yritän olla ajattelematta oireita ettei taas pety. Ja onneksi ei ole testejä niin ei tarvi niiden kanssa ressata liian aikaisin :)
 
Oho onpas täällä ovulaatiotuntemuksia ja näköjään tuntemuksia siihen raksautumiseenkin. itsekkin bongailin oviskivut mutta testejä en oo tuhlannut. Talletuksen tehty ja nyt jännäileen. Toivotaan plussa-aaltoa tänne näiden ovisten jälkeen =)
 

Yhteistyössä