Esikoinen vuodelle 2014

Joo tosiaan hampaiden pesu aamulla tökki, hyi:/, omalla kohallani en kyllä tiiä että voisiko toi yleinen ällötys johtua noista teroista.
Ja sohvalta noustessa tuntui alavatsalla vasemmalla puolella hetken kestävä viiltävä kipu!
Täytyy tosiaan ainakin vielä viikon verran malttaa odotella:)
 
Kuulostaa lupaavilta Laman ja Hopesin oireet :) pidetään peukkuja!


Mulla on onneks yks hyvä kaveri, joka on lopettanu pillerit suunnilleen samaan aikaan ku minä. Kahvitreffien puheenaiheen siis varmaan arvaatte :D on kyllä mukava ku voi jolleki puhua raskausyrityksestä ja kunnon tyttöjenjuttuja. Yks toinen kaveri odottaa parhaillaan toista lasta. Oli herättävää kuunnella sen kertomuksi, kun ne on tuota toista yrittäneet kaks vuotta ennen ku tärppäs. Pisti vähän miettimään, ku itse olin aina ajatellu kuuluvani niihin, kenelle se plussa ilmestyy heti ekasta kierrosta.. Äitille mun jollaki kumman tavalla tekis mieli jutella tästä lapsenhankinta-asiasta. Tiedän, että sillä on ollu tuulimunaraskaus ja olis kiva kysellä siitä. Mutta en kuitenkaan taida sitä vielä innostjttaa/järkyttää :)
 
Lilja, sä niin kirjotit mun ajatukset!! Vaikka siis tässä ei oo vielä päästy ees yrittämisen makuun (runsas harjoittelu poislukien :D), niin silti mietin et mitäs jos en voikaan tulla raskaaks.. Sanoinkin miehelle just pari päivää sitten et mitäs jos meille ei tuukkaan lasta, niin se oli ihan hölmistyny et täh, mitenniimuka :D raukka ollu selkeesti ees ajatellu sellasta :heart: sit se vaan lohdutteli et älä ny sellasta murehdi, et kyllä se tulee kun on tarkotus :) mutta ku mää tahdon heti nyt tai ainaki mahdollisimman nopeesti! Sama ku ei voi (=en haluu) kelleen puhua ni yksinään sit pyörittelee, tosiaan viitti miehelle liikaa jauhaa kun oon koettanu pitää sen mahdollisimman stressittömänä.. Itte sit mietiskelee senki eestä :D

Tervetuloa Jennu91! :)

Ja te^a, rohkeesti lääkäriin vaan ni saat terot tasottamaan! :)
 
Lilja täällä kanssa sama juttu. Koko ajan tekisi mieli puhua tästä asiasta, mitään muuta en voi ajatella. Tänään just pyysin siskolta anteeksi kun nähtiin ja sanoin että sori kun en oo oikein pystyny keskittyä sen juttuihin nyt tässä syksyllä. Yleensä aina kuuntelen muiden juttuja yms mut nyt en pysty "tajuamaan" mitään mitä muut sanoo kun koko ajan pyörii tää yritys päässä. Ja heti kun näen ihmisen jolle olen tästä kertonut (niitä vain harva) niin tulee vaan sellanen puheryöppö etten voi sille mitään! jauhan ja jauhan ja on pakko saada puhua ja toistaa samat asiat tuhat kertaa. kai se on jonkinlaista terapiaa.

täällä tänään muutenkin tosi sekavat fiilikset. Aivan sata varma olo toissapäivänä että menkat alkaa, sellaiset selkasäryt yms. Eilen testattu negaa, tänään ehkä mahdollinen haamujen haamujen haamu/viivanpaikka joka oli kyllä varmaan mielikuvitusta. Aamulla tuli pienen pieni turhu jotain vaaleanpunaista, sitten ei mitään ja illalla sama juttu. Lämpöä edelleen ja rinnat tosi kipeät. Mieliala ihan sekaisin. Hetken aikaa kun oli raskaana niin ei enää muistanu kuinka pahalta se menkkojen alkaminen tuntuu. Aamulla olin suht hyväntuulinen et jes nyt menkat alkaa ei tuu superpitkä kierto. sitten ihan yhtäkkiä rupesin itkemään työpaikan vessassa. sit taas hyvä mieli. sitten rupesin itkemään kaupassa (en ikinä itke julkisilla paikoilla, en ees silloin kun kkm todettiin!). Jooo, kyllä pms oireet on mukavat, ei kyl tuu ikävä niitä kun joskus toivottavasti raskautuu!:D
 
Emiliah samaistun sun (mahdollisiin) pms sekoiluihin. Niitä odotellessa, mies saa taas kärsiä :s

ON: täällä tänään mahdoton turvotus. Näyttää ihan ku olisin jollaki neljännellä kuulla raskaana. Vähän pääsin ehkä jopa fiilistelemään ;) nään viikonloppuna paljo semmosia kavereita, joita en oo pariin kuukauteen nähny, ja toivon, että tää ihme mahapömpötys loppuu ennen sitä. Perheenlisäyskyselyitä varmasti riittää muutenki tarpeeks..
 
Jänskättää teijän jännäilijöiden puolesta!!!!!

Itsellä menkat odotettavissa alkavaksi tiistaina, oireita ei oo ja valitettavasti oon jotenkin menettäny uskonu luomuraskautumiseen sen jälkeen ku saatiin ne ekat huonot simppatulokset, oon asennoitunu jo että hoitoihin mennään. Kovasti mietityttää että ehkä pitäis mennä yksityiselle ettei tarttis jonottaa sitä puolta vuotta julkisen Ivf. hoitoihin, kovasti mietintää :confused:

Plussapuhuri iskeköön!!
 
Puuh, kp25. Eikä yhtikäs mitään :D Toisaalta nyt näin jälkikäteen ajateltuna mulla on saattanut olla myöhäinen ovis. kp 21 paikkeilla heräsin karmeeseen kylkikipuun. Oikealta puolelta, munuaisten kohtaa pisti niin maan pirusti. Otin särkylääkkeen ja läksin töihin. Luulin sen johtuvan lievästä ummetuksesta, jota mulla oli ollut. Mutta tosiaan, voishan tuo myöhäinen oviskin olla.. Oli sellaista kipua jota en ole ennen tuntenut. En siis ole ovista kipujen perusteella koskaan bongannut, ainakaan muistaakseni :) Saa nähä onko sama kierto kun aina ennenkin. Jos on 30 niin melko lyhyeksi tuo luteaalivaihe jää. Ei auta kuin odotella sitten vaan :)
 
Tänään kp20.

Tässä kierrossa tuskin on tärpännyt, oireita ei ainakaan ole minkäänlaisia.. Tosin eipä mulla ovis"oireitakaan" oo ollut, kierto tosiaan luultavast vähän heittelee koska tämähän on vasta eka luomukierto pillereiden lopettamisen jälkeen. Jännä nähdä koskakohan menkat alkaa, odottelenko päiviä vai kuukausia.

Saisinkos vähän udella, minkälaisia ovulaatio-oireita teillä on ollut?
 
Nyt dpo 10 vissiin ja eilisestä saakka ollut vasemmalla puolella menkkamaista juilintaa. Tätä ei ole ollut aiemmin. Ja eilen testattu nega, mut voihan se olla vielä liian aikaistakin näkyäkseen plussa. Mutta nyt olen pysynyt "tyynempänä" oireiden ja testien kanssa :D Plussa tulee jos on tullakseen!

Yritän illalla päivittää listaa kun pääsen koneelle :)
 
Mulle saa päivittää kp2/32. :) Oon tosi tyytyväinen jos kierrot pysyisi nyt tällaisina ton keskenmenon jälkeen, pelkäsin vähän että tulisi kauhean pitkä tää eka kierto. Fiilikset ihan hyvät ja rauhalliset, tuli tänään sellainen vahva olo että kyllä se sitten tulee kun on tullakseen, turha mun kuluttaa jokaista sekuntia sitä murehtien, nyt pitää nauttia kun saa miehen kanssa olla vielä ihan kahdestaan. Tiiän et tää tunne kestää varmaa tän parin päivän ajan ja sit kun menkat on lopuillaan nii kyllähän se jännäily taas alkaa kun rupee odottamaan ja toivomaan sitä ovista. :D mutta nyt näin.

Kaikille teille jännäilijöille paljon tsemppiä piinapäiviin, toivon todella paljon että teillä tärppää!!!:heart:
 
Heippa =)
ajattelin liittyä tähän joukkoon myös, eli siis ikää 19 vuotta. Tänään kp 12/27-30 , tikutellut olen kp 9 alkaen, toistaiseksi en ole vielä ovista bongannut...

Tsemppiä kaikille ja plussatuulia! :heart:

MUOKKAUS: kyseessä on siis YK 1
 
Viimeksi muokattu:
Tämä ketju lienee oikea paikka mullekkin.. Toiveissa esikoinen, ehkäisy jätetty 6/13 ja sen jälkeen eripituisia kiertoja mutta tiivistettäköön nyt näin; ikä 27, tänään kp 35/32-36, yk 4, TJOT. Tässä kierrossa ollut nyt oire jos toinenkin mutta yritän aktiivisesti pitää pään kylmänä. Tunnen itseni sen verran hyvin että ovistestejä en edes harkitse koska ne viimeistään saa pään sekaisin. R-testejä toki on jo mennyt puolenkymmentä, viimeksi eilen päivällä (tosin aika laimeaahan se aines oli..). Tänä aamuna jouduin pakosta nousemaan väärällä jalalla joten päätin olla tikkuun pissaamatta. Elämäni ensimmäistä plussaa siis hartaasti toivoen :heart:
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!





Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



SUNNUNTAI 27.10.2013

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
boch2735/32-3606/2013x
Yritys103033/29-3111
Henrietta-2631/30-311208/2012

_Jemppu_2530/2411
Minisport2727/28-35308/2013
Jennu9127/306
Lama3027/29-31505/2013
hopess2225/27506/2013X
Nausteri2423/28-33209/2013
_Lilja_2523/32-34406/2013
Maicy2523/24-28407/2013X
Iiida2222/28?110/2013X
annsuli2321/29-311001/2013

niipe2719/30-37209/2013
Evaparadise2419/28306/2012
Heilanga3119/32-49242011
Ralli2716/26-2811
Mappis_882513/28408/2013
piipuu12/27-30
marjaana872511/31-3713

diadora257/29-318
te^a266/28-393
Neinäsä256/30-31308/2013
Pumbuliini226/28??206/2013X
eemiliah223/32203/2013
Santrana26?/20-2810/2013
[tr]
[/tr]

[/tr]

[/TR]

[/tr]
[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]

[tr]
[td]Eemiliah[/td]
[td]13[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]11[/td]
[td]28.10[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Nausteri[/td]
[td]8[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]_Lilja_[/td]
[td]6[/td]
[td]6.11[/td]
[/tr]
[tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann






ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013


Listan ylläpitäjä: _Lilja_
 
Tervetuloa uusille :) Mukava saada lisää porukkaa!

Mulla on 10 päivää menkkoihin ja testin tekoon. Kuulostaa niin paljolta, mutta niin vähältä. Yritän nyt selvitä sinne asti. Pitää vielä tilata muutama digi sitä ennen varastoon. Eilen alkoi sitten taas tää mun rusehtava välivuotoni :( Huomenna on soittoaika gynelle niin pääsen kysymään, että voiko tää haitata mun raskautumista tai kiinnittymistä. Jos näin on niin ehkä se sitten suosittelee et alotan ton mun terolut kuurin. Josko se vahvistais sitten kohtua ettei sieltä vuotais mahdollinen alkio pois. Nää on siis ihan mun omia päätelmiäni :D En tiiä meneekö yhtään oikeaan edes. Huomenna selviää. Täällä suurin osa ajasta menee epäuskoisilla fiiliksillä. Voivottelen, että en taaskaan oo raskaana. Välillä kuitenkin tulee olo että mitä jos. Mutta se nyt on harvinaista.

IIk, nyt tuli vieraita, äkkiä pois näiltä sivuilta. Yritän jatkaa myöhemmin :D
 
Pahoittelut hiljaiselosta, energiat ollu vaan niin vähissä viime aikoina, että oon vaan käynyt lukemassa teidän kuulumisia täältä! Mutta tulin kertomaan, että ovis bongattu tänään joten mulle saa päivitellä dpo 0. Niin kovasti toivon, että nyt tärppää! Ainoa asia mikä vähän huolestuttaa, että ovis tuli noin aikaisin, sillä tänään meneillään vasta kp13. Pari kiertoa sitten ovis tuli jo kp14 ja silloin myös kierto oli paljon normaalia lyhyempi. Toivottavasti tällä kertaa ei käy niin!
 
Nopeesti kysyn:
Kun syö Teroja niin minkä mittanen kierto yleensä on? Varmaan pari päivää yli sen 24kp kun eikös sillon napsita viimonen pilleri naamariin? Eikös niin?

Ja sit, minä kiertopäivänä te alatte testaileen ovista? Tilasin nyt paketin, vissiin 14kpl, niit testejä, en oo koskaan testaillu tai ees koettanu bongailla.. niin millon se kannattaa alottaa? Ja aamulla ja illalla vai kerta päivään?

muoks. ja niin siis tietty oireita tarkkailemalla voi päätellä et millon kannattaa testailla (?) mut en oo koskaan mitään oireita ees huomannu kun en oo yrittäny tutkiskellakkaan.. vai tapahtuuko ees ovista jos syö pillereitä? Vähän on hakusessa nää faktat.. :D
 
Viimeksi muokattu:
Itse aloittanut testailun n. kp 8. Tässä kierrossa ollut käytössä donnatest joten olen testaillut useasti päivässä.
Nyt ihmetellyt kun kokeillut donnatestiä näin dpo 10-11, niin tullut ruutu täyteen "saniais/kuura" kuviota aivanko olisi ovis. Mutta kuviota on paljon enemmän ja paljon vahvempi kuin oviksessa. R-testi eilen nega ja nyt loppuneet testit niin ei voi testata :/
 
Uusille tervetuloa!!!! :)

Pumbuliini sillon ku mä alotin terot (pitkien kiertojen takia) mun 3kk kierrot oli 33 pv, 36pv ja 34pv. Tän kolmen kuukauden satsin jälkeen kierrot on tasottunu sinne 30-34 välille. Tosta oviksen testauksesta, sehän taphtuu yleensä 14 vrk ennen menkkojen alkua eli sit kun saat jonkun ns. normaalin kierron niin pystyt vähäm laskemaan, mutta ku mulla ei ollu hajuakaan kierron pituudesta enkä oireita tunnista itsessä niin mä aloitin joskus kp 13 ja jatkoin aina jonnekkin kp 24 asti. Nyt jo tiedän paremmin että ovisplussan saan yleensä kp 18-21 välillä. Voit varmaan alkuun ihan kerran päivässä tikutella mutta sit kun viiva lähtee hyvin tummumaan niin testaisin aamulla ja illalla. Mulla sit kun viivat lähtee kunnolla tummumaan niin yleensä n. 6-12 tunnin päästä tulee hymiö. Mulla myös toi lh huippu on lyhyt niin en haluu että menee ohi. Toivottavasti tästä romaanista on apua, tsemppiä testailuun!!! :)

ON: digillä testasin negan, kyllähän mä sen tiesin mutta silti sitä jossain sisimmässä eli pieni toivonkipinä että entä jos sittenkin :|
 
Henrietta mä jo mietinkin että mitäs sulle... Vitsit kun oli nega taas :( se raskaustestin tekeminen on kyllä ihan kamalaa. Sitä odottaa negaa mut se pieni fiilis sanookin mitä jos. Tsemppiä sulle :) onneksi sä jaksat kuitenkin olla positiivisin mielin ja lähteä sinne hoitoihin. Mä en oo vielä päättänyt että mitä sitten jos ei ala raskautta kuulumaan. Siihen pitää olla niin valmis kestämään niitä hoitoja. Ihana ettet luovu unelmasta ilman taistelua.

Mulla on tämmönen pieni ässä hihassa :D viimeksi ennen kun sain plussan raskaustestii mun hengitys alko haisemaan. Mies ei oo koskaan valittanu siitä ja yhtäkkiä sanoi että kauheeta kun hengitys haisee. En sillon ajatellu asiasta kummosempaa kun kuurasin hampaita hulluna. Ei auttanut sekään. Jälkeenpäin jäin miettimään voisiko se raskaus olla aiheuttanut mulla jo siinä vaiheessa syljen erityksen vähenemistä et vaikutti noin. Ehkä tää on kaukaa haettua mutta nyt mä odottelen et hengitys alkais haisemaan :D oviksesta lähtien ollut nyt vihlontaa munasolun irtoamispuolella. Niin tais olla edelliskierrossakin niin eipä se paljon kerro. Silti mä vähän niinkun elättelen toiveita et liittyis raskauteen.

Tänään ollu taas vaikee päivä odottaa. Ei tunnu olevan taas muuta mielessäkään kun vauva. Ei olla tehty muuta kun kotona makailtu niin ei oikeen saa muuta ajateltavaa.

Niin ja Hopess eikös jollain näytä ovistestit plussaa ennen kun raskaustestit? Jostain luin näin... Ehkä sulla onkin tärpännyt :)
 
Viimeksi muokattu:
Olis kyllä hienoo ja helppoo jos kroppa toimisi niin kuin oppikirjoissa.
ON: Täällä tänään siis KP 27 ja tuli sitkeä/paksu limaklöntti ja alavatsaan pistelee oikealle puolen. Olen testannut ovista koko kierron, mutta tänään vasta tuli tikkuun tummahko viiva. Se siitä sitten taas vaikka kierto olisikin 35 päivää niin EI RIITÄ!!
 

Yhteistyössä