Esikoinen vuodelle 2014

Olisipa aika karua kyllä jos oikein lääkäri kritisoisi pariskunnan seksielämän vähäisyyttä :D en missään nimessä tarkoita tällä ketään loukata, jotenkin vain iski tuohon mustan huumorin keskukseen..

Me ollaan oltu kimpassa viitisen vuotta, sormuksia ei ole, mutta yhteinen asuntolaina kyllä ja itse asiassa myös testamentit toistemme hyväksi (tämä käytännön syistä, mies kävi kuoleman rajoilla viime vuonna : / ). Tämänhetkinen suhdestatus on meikäläisille ihan riittävä, en väheksy avioliittoa mutta itse pärjään ilmankin.
 
boschnoh, kato ei sitä tiedä mimmosia ne lääkärit on. Mulla on jotenkin muodostunut sellaiset kauhukuvat mieleen, et ne lyö kalenterin nokaan eteen ja näyttää siitä päivät koska hommaillaan ja koska luukut suljetaan. :LOL:
 
Heilanga, toi olis hirveetä :D maanantaina kello 15.17-15.23.. :D

Ei oo kans tullu kirjoteltua vaikka joka päivä täällä pyörähtää, eipä oikeestaan mitään uutta tällä rintamalla.. Välillä vauvahaavepilvissä ja välillä ihan masis ettei tästä mitään tuu :p Paitsi tossa mietin, et jos syö Teroja niin tapahtuuko vois ennen vai jälkeen ku alkaa napsia niitä pillereitä, siis kp15.. On vähän hakusessa nää *nolo* :D

Puutarhassa, me ollaan yhdessä oltu kuukautta vajaa 6 vuotta (hui!), kihloissa hiukan reilun vuoden :) naimisiinkin olis tarkotus keretä tässä joskus lähivuosina, eipä sillä niin kiirettä. Tosin jos se miehen harteille jää niin saa odottaa kaaaauan, kihlasormuksistaki mä puhuin varmaan sen kaks vuotta.. :D <3
 
Täällä ollut eilen vähän huono päivä, joulu tulossa ja aloin miettimään että tämä piti ollaa esikoisen ensimmäinen joulu, sain siis keskenmenon viimesyksynä viikolla 12. :(

Mutta nyt yritän saada positiivisen mielen takaisin ja nauttia joulunodotuksesta :)

Niin ja miehen kanssa ollaan oltu yhdessä 6 vuotta
 
Tsemppiä hopess! <3 Ei varmaan oo helppoa, mua kun masentaa jo se että mun piti tänä jouluna olla raskaana jo niin et näkyy vauvamasu ja kaikki.. Sulla tietysti tilanne vielä eri! Noh, mä elättelen silti toiveita et tää olis viimeinen joulu kahestaan, et ens jouluna meitä olis jo kolme :) Samaa toivon hopess sulle, ja tietysti kaikille täällä tasapuolisesti!!

Täällä tuli uutta puhtia, kun päätin hetken mielijohteesta testata ovista. En oo siis tässö kierrossa testannu kertaakaan, viime kierrossa testailin ekaa kertaa, muutaman testin tein mut ihan hailakoita viivoja tuli vaan.. (Suunnitelma oli kellistää toi ukkeli tänäänkin, oon nyt päättäny et joka toinen päivä vähintään, mut kun raukka nukahti sohvalle ennen kun päästiin ees sänkyyn asti :D <3 en sit raaskinu herättää ku sen vert et sain sen sänkyyn :D en oo sille mitään puhunu tästä mun omasta pikku aikataulustani ku se on muutenki sellanen stressaaja ettei toista oo.) Noh anyways, pointti oli se et kun tossa olin suihkussa ni aattelin tehdä huvikseni ovistestin, ideana et testaanpas nyt niin nään ettei oo ovista ni ei jää sit harmittamaan et mitä jos se oli sittenki - ja mä sain siihen paljon tummemman viivan mitä viime kierrossa kertaakaan!! Nyt siinä oli ihan sitä punaista väriäkin nähtävissä :D testailenpa huomenna uudelleen jos vaikka tosta vielä vahvistuis! Hope so.. Nyt siis kp13. (Muuten jos ois ovis ollu ni olisin varmana kiskonu ton hereille ja pakottanu sen hommiin.. :D) Kannattaako testata jo het aamulla vai illalla vasta?

Kyllä sitä voi pienestä ihminen tulla iloseks, kun kyseessähän ei siis ollu ees mikään ovisplussa... :D ihanaa et pääs tänne purkautumaan niin ei tarvii yksikseen tässä kihistä! Mikäs tilanne muilla, mitä vaiheita eletään? :)
 
Sori kun täytän ketjun omalla höpinälläni.. Mut siis ihan typerää, ihan ku olis tehny positiivisen raskaustestin tai jotain, niin täpinöissäni mä täällä oon :D :D :D hullua.. Kyllä sitä varmaan taas tiputaan korkeelta ja kovaa, tää mun into varmaan johtuu siitä et osittain olin jo saanu uskoteltua itelleni et mä en ovuloi ollenkaan.. Vaikka eihän toi nyt vielä sitä ees tarkota? ;D voi mä niin toivon et saisin ovisplussan! Ja sit sen jälkeen oikeen plussan.. Kummallinen olotila, suurimman osan ajasta kun sitä koettaa olla toivomatta suuria ettei sit harmita mukamas niin paljoo.. Noh, jos sitä koettais näiltä täpinöiltä nukkua että pääsee ihmisten aikaan aamulla ylös!
 
Pumbuliini Tsemppiä oviksen bongailuun. Oon kuullut sellasen ohjeen lääkärin suusta että ovis olis hyvä testata aamulla, muttei kuitenkaan heti ensimmäisestä aamupissasta. Monethan testaa sekä aamulla että illalla. ite oon niin huono tikuttelija, etten osaa sanoo mikä on paras mutta tälläsiä ohjeita oon kuullut. :D

Täällä jännäillään pian loppukiertoo. Lääkärikäynnillä kaikki oli hyvin, munasarjat on ruvennut toimiin eli hormonitoiminta on tasaantunut, pitäs tapahtua ovulaatiot ja kaikki. Keltarauhashormonin lopettamistakin saa kokeilla ens kierrossa, jee! :D
Jos alkais vielä niitä tuloksia tuleen.. keskenmenosta on kohta jo puoli vuotta aikaa. Joulu ahdistaa, mun laskettu aikahan olis pitänyt olla joulupäivänä :'(
 
Hei taas kaikille :)

Ajattelin tulla tässä kertomaan vähän kuulumisia :) Toiset muistanee varmaan että poistuin vajaa kuukausi sitten takaa-alalle kun pää oli hajota. Olin itkuinen, ahdistunut ja vihainenkin. Siihen ehkä löytyi sitten syykin. Muutama päivä sen jälkeen kun poistuin sain haamun testiin. Se tuli taas niin oudolla tavalla etten iloinnut ollenkaan asiasta. Tein muutaman päivän aikana 8 TESTIÄ :D joista 4 eri merkkiä. 7 testiin sain haamut aikaiseksi ja mieskin näki ne. Digi näytti ei raskaana, joten lupaavalta se ei vaikuttanut. Sitten alkoivatkin kuukautiset eli mä luokittelin ton nyt kemialliseksi :/ Jotain siellä kuitenkin on täytynyt tapahtua. Ja tämän ajattelin vaikuttavan mun mielialaan kun olin niin itkuinen.

Kävin tosissaan kolmannella gynellä niiden mun välivuotojen takia ja sain hyvää palvelua :) Ultrattiin ja otettiin varuiksi sukupuolitautitestejä sekä sain lähetteen kilpirauhaskokeeseen. Sinne meni 300e :D Testien tulokset eivät ole vielä tulleet ja kilpirauhaskokeeseen pääsen vasta tulevana tiistaina. Lääkäri onnistui rauhoittamaan mun mieltä. Sanoi että vaikuttaa vuoto sellaiselta, että johtuu herkästä kohdunsuusta. Vuoto tulisi kuulema siitä.Sen ei pitäisi vaikuttaa raskautumiseen milläänlailla. Mutta voi olla myöskin keltarauhasen vajaatoimintaa ja sen takia vetäisinkin nyt terolut kuurin ja vielä kaksi edessäpäin. Tänään nappasin viimeisen pillerin siitä ja nyt odotellaan menkkoja. Uskon silti että tässä kierrossa ovis oli kuitenkin tossa viikko sitten. Joten en osaa sanoa millon ne menkat nyt sitten pitäisi alkaa... Alkaako ne silti jo parin päivän päästä vaikka ovulaatio on ollut viikko sitten? No mutta siis välivuoto on poissa. Sen oletan alkavan nyt kun lopetin ton terolutin. Eli tästä voisi vetää johtopäätöksen, että mulla on keltarauhasen vajaatoiminta. Tämän vuoksi voisin kuvitella että meni kesken ja kemiallinen jäi kemialliseksi. Tämä on tietty hyvä uutinen jos on näinkin helppo juttu, koska tää on halpa korjata. Ongelmaa tietysti tuottaa se, että nyt mun tartteis saada sitten Lugestron käyttööni. En usko että toi terolut auttaa niin paljon että raskaus menisi loppuun. Oon ymmärtänyt, että tota lugea syödään kun ollaan raskaanakin estämään keskenmenoa nimenomaan keltarauhasen vajaatoiminnassa. Eli jos nyt tulisi toinen keskenmeno niin äkkiä pitäisi lähteä lääkärissä käymään.

Mutta olo on nyt selkeästi parempi. Mulla on vähän sellanen kutina, että noi terolutit on aiheuttanu mulle parempaa mieltä :/ en oo niin sekopää. Tää siis huono, että jos minä omana itsenäni olen ihan masentunut ja sekopää, mutta hormonien kanssa iloinen. Outoa.

Tällä hetkellä oireita raskauteen ei juurikaan ole. Samoja vanhoja luuloja ja ei oikeastaan miehen kanssa odoteta mitään. Raskaustestit kuitenkin tilattu ja ensi viikonloppuna jos ei menkat ole alkaneet aion testata. Sitten siis viikko mennyt kun terot loppuneet. On aika rauhallinen olo, muuttunee varmaan tässä viikon aikana jos ei menkat ala. Mulle ei sovi oviksen testailu, siksi olin varmaan viimeksi niin sekaisin kun laskin koko ajan kaikkea. Parempi kun ei testaa. Nyt vaan kasa testejä kaapissa :( Tänään pikkujoulut ja en aio juoda. En tykkää juodakaan joten se ei oo ongelma, mut yhden voisin ottaa.

Mulla on ollu niin monta kertaa kun on tehnyt mieli tulla kirjottelemaan, mutta en oo viittinyt. Helpottanut kyllä kun ei joka päivä käy täällä :) Ei aina muista sitä että nyt yritetään. Oon jonkun verran lueskellut teijän juttuja mutta en kaikkia. Hopessin tilannetta jännittelin täällä ja Neinäsän kanssa, harmin paikka että kävin niinkun kävi, TAAS. Pettymysten kautta voittoon! Joku taisi plussatakin, mutta en kuollakseni muista kuka joten yhteisen onnittelut kaikille plussanneille!

Sori tulee nyt pitkää tekstiä, mutta sen siitä saa kun ei käy täällä :D Meille syntyi tyttö sukuun keskiviikkona :) :( Olispa jo mun vuoro. Tulee sellanen fiilis, että sitä kysyy sadalta ihmiseltä miten raskaus on mennyt, millon joku saa kysyä multa miten raskaus on mennyt ?!?!?

Hyvää viikonloppua kaikille ihanaisille vauvakuumeilijoille!
 
Nii ja evaparadise, kiitos vinkistä! :) pitääkin koettaa aamusella testailla. Eilen testasin illalla koska _unohdin_ aamusta, niin hyvä tikuttelija mä oon :D tänään en oo vielä testaillu. momtobe, verikokeessa tulee lopullinen varmistus mut eiköhän sua jo onnitella saa ;)

Onko muuten teillä muuttunu tää palsta tällaseks vanhaks? :eek: siis sellaseks ku se oli ennen sitä päivitystä.. Vai onko mulla puhelimessa vaan joku vika? :eek:
 
Hienoa että Lilja olet noussut siitä syvimmästä suosta, ehkä eniten toivon juuri sinulle sitä arvokkainta joululahjaa :hug:. Ja momtobe, aika hyvältähän tuo näyttää!

Itsekin olen välillä "kaipaillut" sitä listaa mutta oma viitseliäisyys ei ole siihen riittänyt. Katsotaan jos vaikka alkuviikosta yllättäisin itseni sitä tekemästä.. Saattaisin tosin vähän tiivistää sitä helppolukuisemmaksi, toivottavasti sitä ei kukaan pitäisi pahana.

Täällä mennään kp 30, loppusuora siis häämöttää jo/taas :D. Torstaina (kp 35) olis tyttöjen pikkujoulut, aion kyllä testata sitä ennen..
Pikkujouluilemassa on muutes yksi ystävä joka lopetti ehkäisyn aika samoihin aikoihin kuin minäkin ja hänellä on laskettu aika toukokuussa, toisaalta hirmuisen iloinen olen hänen puolestaan, toisaalta taas.. no ehkä vähän katkerakin :ashamed:. Elämä on niin tätä.

Huomenna sitten jo joulukuu, valoisaa ja onnekasta adventtia kaikille!
 
Ihanaa Lilja, että voit jo paremmin! :) Naisena oleminen on mun mielestä huomattavasti rankempaa ja monimutkasempaa ku miehenä. Joskus on niitä aikoja ku toivois et ois syntyny mieheks, mut sit taas toisaalta. No niin... Hienoa et löysit vihdoin lääkärin, joka ottaa tosissaan ja kuuntelee. Ne on aika harvassa tänä päivänä. Itekkin oon nyt menossa torstaina yksityiselle, jossa toivon, et saisin haluamaani palvelua eli paikat tutkitaan kunnolla ja lääkäri ois kans motivoituneen olonen, etten sit turhaan maksa omaisuutta ja olisin saman tiedon saanu myös ihan kunnalliselta gyneltä ilmasiks. Täällä meijän kunnallisella tosin vaan ei ole ultramahdollisuutta ja sen toimenpiteen kuitenkin haluan tehtävän ni nähdään KAIKKI paikat. Hiukan käynti jännittää, mut mulla pitäs olla just niillä nurkilla ovis tapahtumassa ni joskos se gyne sillä ultralla sieltä bongais :) Ois se plussa muuten aika ihana joululahja, koska mulla pitäs seuraavat menkat alkaa just aatonaattona, voih uskaltaakohan sellasta lahjaa edes toivoa? :heart:

Momtobe, eihän toi todellakaan ole enää mikään haamu, ihan selvä plussa, joten varovaiset onnittelut! :)
 
Tein nyt tänä aamuna clearblue testin (sen mihin tulee + tai -) oli kyllä niin selkee kun oli testiviiva vahvempi kun kontrolliviiva. On kyllä niin oudot tuntemukset kun ei yhtään osannut odottaa. Oireina oli perjantaina viiltävät mahakivut ja illalla lämmönnousu ja palelu. Päänsärky alko myös perjantaina mikä on minulle epänormaalia. Kiitos onnitteluista ja paljon tärppionnea teille!!! :heart:
 
Moi kaikki ihanat!
Mulla taas tänne kirjoittelu jäänyt, kun tutuu ettei oikeen oo pystynyt keskittymään... Kierrot edelleen venyy, nyt menossa kp 41. Asia kuitenkin jollain tapaa jo hoidossa. Kävin viime viikolla lääkärissä, otettiin miljoonat labrat ja tään alavatsan ultrassa. Ultrassa ei näkynyt mitään poikkeavaa, onneks. Mutta niissä labroissa oli ollu maksa-arvoissa, leukkareissa ja crp ssä ongelmaa. Lääkärin pitäs tänää soittaa ja sit selvii enemmän. Oudolta kyllä kuulostaa :/
 
JEE, lääkäri soitti, labrat joo koholla, mutta niissä ei mitään mikä pitäs haitata raskautumista tai viivyttää kuukautisia. Lääkäri oli myös sitä mieltä, että vikaa ei oo koska kuukautuiset joka tapauksessa tulevat, vaikka tulevatkin harvoin... Vinkumalla vinguin ja nyt ilmeisesti saan sen clomifen tai terolut kuurin. Saa nähä kumman kirjoittaa, vai kumpaakaan. Ei ollu lääkäri kovin halukas, mutta lupasi palata asiaan ja soittaa vielä. Onko teillä muilla ollut näitä käytössä?
 
Voi onnea momtobe! Aivan selvä plussa tuo on :) Nyt toivotaan että kaikki menee hyvin!

Itselläni kp2 yk2.
Jee, sieltä ne menkat Terolutien avulla alkoivat eilen! En varmaan koskaan aikaisemmin ollut näin iloinen kuukautisista :D
Eli arveltu ovishan ois sitte 12-16 päivä, o-testien ostamista mietin mutta luultavasti stressaisi vain liikaa..
 
  • Tykkää
Reactions: momtobe?
Joopajoo, menkat taitaa olla hyvää vauhtia tulossa :( Viime yönä yövuorossa hämmästelin kun tuhrua oli ilmestynyt sekä housuille että pyyhittäessä, tosin vain yhdellä kertaa ja tosi vähän, mutta karu totuus se taitaa vaan olla että näin tässä taas kävi.. Nyt jo "kivasti" mahassa juilii : /
 
Heissan! Täällä on ollut muita kiireitä, niin on unohtunut päivittää uudet kiertopäivät. Nyt siis menossa yk 14 ja kp 15. Viime kuu oli niin hiljainen petipuuhien osalta, että odotuksia ei oikeastaan ollut. Nyt ollaan aloiteltu jo vähän vilkkaamin Meillä tää asia etenee pikkuhiljaa jatkotutkimuksiin miehen osalta, jos ei nyt ihan tässä kierrossa tärppää. Hyvillä mielin ollaan silti edelleen.
 
Onnittelut momtobe? :flower:

Puutarhassa Me ollaan oltu yhdessä vähän yli kymmenen vuotta ja naimisissa viisi. Herramunjee. Oon ollut 17 kun me on aloitettu seurustelu, mies parikymppinen.

ON: KP25 eikä mitään hajua koska menkat alkaa. Odottelua odottelua... :)
 
  • Tykkää
Reactions: momtobe?
Heippa, mut saisi siirtää hiljaisiin haaveilijoihin /taustalle , gynellä käyty eikö ovista oo kkm jälkeen ollut. Lievää monirakkulaisuuttakin löytyi ja kierrot huitelee missä sattuu niin taitaa jäädä raskautumismahikset vähän vähälle. Terot sain ja niillä mennään nyt kesään asti ja sitten katsotaan lisää mahollisia hoitoja. Mutta kiertopäiviä yms en jaksa enää laskea kun usko raskautumiseen aikas pieni niin aattelin yrittää (huom yrittää :D) ottaa nyt vähän etäisyyttä asiaan. Mutta katellaan=)

Kaikille toivon kovasti plussia vielä näin joulun iloksi !!:heart:
 

Yhteistyössä