Esikoinen vuodelle 2014

Iiida (ei tummennu!), sulle siis määrättiin Terot kp10-15? :O mulle gyne määräs samaan ongelmaan - pillereitten jälkeen ei alkanu menkat - niin eka satsi heti syötäväksi 10 päivää, sit sen jälkeen kp15-25 :eek: ja sit nimenomaan niin et muutaman päivän sisällä viimeisestä Terosta menkat alkaa. Ja niin kävi (tosin tuhrutti jnkn verran ennen ku menkat alko). Outoa, miten muille on määrätty? Ja oon kyllä kans vannonu että pillereihin en koske enää pitkällä tikullakaan!! Tosi monella näköjään täälläkin ongelmaa tullu sen jälkeen.
 
Mulle kanssa terot määrätty 15-24. Se on kai normaalimpaa. Toi Iiidan kuulostaa todella oudolta.

Mulla on ollut koko päivän ihan karseeta menkka särkyä alavatsalla ja alaselässä :( Voikun merkkaisikin jotain, mutta melko varmasti normaalia tai tulee teroista. Alkaakohan menkat jo?! Sit kyllä suuttuisin koska sitten olisi kaikki päin persettä. Mielummin odotan vielä sen viikon noita menkkoja. Niin joo ja nipistelee myös ajoittain toisella puolella alavatsaa. Hyvin lyhyitä ja melkein olemattomia nipistyksiä ja ne on kyllä normaalia mulle tässä vaiheessa kiertoa. Silti tää ihmismieli miettii mitä jos...!? Ääh tuskimpa :/
 
Onnea Niipe ihan hurjasti :heart: Nyt paljon tarrasukkia ja vauvaliimaa matkaan, et kyytiläinen pysyy kyydissä loppuun asti! :) Käyhän täällä meitäkin moikkailemassa ja kertomassa raskauden edistymisestä. Toivottavasti seurataan kaikki sun perässäs mahdollisimman nopsaan :)

Tänne on tullu ihan hirveesti taas tekstiä, ootte ollu aktiivisia :) Mulla kierrossa semmonen hiljanen vaihe, piinaillaan piinaillaan eikä mitään maata mullistavaa oo tapahtunu. Ainoat, mitkä oon pistäny merkille on heti oviksen jälkeen alkanut tissikipu ja järjetön salmiakin himo. Eipä noilla taida kyllä mitään merkitystä olla, mut tissit on sen verta arat et kun kotiin pääsen töistä, on pakko riisuu rintsikat pois ni helpottaa. Ja tänään sitten laitoinki ihan suosiolla urheiluliivit päälle ni ei hölsky eikä mölsky mihinkään suuntaan ja on hyvin tuettuna. Mut niin ne tissit on ollu aikasemmissakin kierroissa kipeet, ilman mitään syytä. Joten, enpä jaksa uskoa raskauteen. Nyt meen jatkamaan pullan leipomista ja sit maalaamista, saa vähän pois näitä ajatuksia koko tästä aiheesta, ni ei tuu sit niin kauheesti ressattua turhaan :) Et Liljakin menee nyt vaan hääräilemään jotain muuta, ni saa ajatukset muualle ;)
 
onnenpisara
Onnittelut täältäkin Niipelle! :)

Olen käynyt lueskelemassa viestejä ja muutakia ajatuksiakin tullut, mutta kun en pysty Lumialla tänne kirjoittamaan mitään kun näppäinvalikko poistuu samantien kun klikkaan viestikentän valituksi?! :mad:

Outoa miten omaa olotilaa kuulostelee paljon tarkemmin mitä aikaisemmin. Nyt on ollut alavatsassa painetta ja jomotusta, viikolla iltavuorossa vihlaisi niin ärhäkästi asentoa kohentaessa että meinasi päästä huuto kesken kaiken. Omituisesti myös alavatsassa on sitkeä kumpu, joka ei meinaa nyt poistua millään vaan näyttää jopa kasvaneen?! Mitähän lie hormonihäiriöitä oon nyt saanut vai joko mulla silmissäkin heittää?!

Mies on sitä mieltä, että kyytiläinen on jo matkassa ja tänään taas vessassa varatessa tuli hassu tunne itsellekin että ehkäpä niin. Silti hämmentää ajatus kontrolliverikokeesta jos arvo on koholla, miten lie reagoivat...
 
Neinäsä oli kyllä tarkoitus mennä pitkälle lenkille, mutta nyt ei oikein huvita/uskalla... Mä aloin vuotamaan juuri :'( semmosta hyvin vesiohutta kirkasta verta. Tuli paperiin ihan reilusti useampaan otteeseen. En ymmärrä, liittyykö tää nyt niihin teroihin vai mihin? Mua alkaa jo pikku hiljaa pelottamaan ja kukaan gynekologi ei ota mua tosissaan. Sitä aina lukee joka paikasta että tämmöset vuodot ei yleensä merkkaa hyvää :/ Papa kuitenkin ok ja kaikki muutkin kuvattu ja katottu. Katotaan mitä tälle nyt tapahtuu vuorokauden aikana. Vai onko nää nyt sit ne menkat muka... Ovulaatio viikko sitten :( perskule! Vatsakivut kyllä jatkuvat tässä koko ajan.

Ainiin Onnenpisara mulla samaa ongelmaa, yleensä jos päivitän sivun ja yritän heti uusiksi niin se saattaa toimia. Tai useampaan kertaan teen niin. Sitten jos painat vastaa viestiin niin saattaa myös avata uuden sivun jolla se toimii. Mä yleensä esikatselen aina tekstiä ja sitten se toimii taas.. En ymmärrä kyllä miksi näin...
 
Viimeksi muokattu:
Lilja inhottava tilanne tuollainen :/

Täällä vatsaa tänään nippaillut ja oviksesta asti nännit arkana. Tänään aloin itkeen ihan ilman syytä. Vielä reips viikko odotella, menkat varmaan alkaa taas 2 päivää myöhässä kun oviskin oli kp 16, eli kierto venyy 29. Yritän venyttää testaamista ens viikonloppuun, mut tiedän jo että alan testaan dpo 8 :D
 
Lilja: voi ei.. :( toiv. sulla ei jää kierto ja lh yhtä lyhkäsiksi ku mulla. jos se vaan johtuisi noista teroista?

bosch. no on se nyt kumma kun antaa niin odotuttaa. :( helpompaa tosiaan jos uusi kierto jo tulisi tai selviäisi edes jtn.

täällä jännittää aika reilusti.. kp25 eikä menkkaoireita oo!!! maha vaan kurisee, koko ajan tekis mieli vaan syödä ja palelee aivan liikaa. lämpö suusta ja kainalosta 36.7. normi 36.5 eli ei nyt mitenkään selvästi koholla.. huooh. aamusta taas ajattelin testata..
 
Hmm.. Mä en nyt oikein tajua näitä mun menkkoja, vuoto vain jatkuu ja jatkuu. Mulla on normisti kuukautiset jotain 3 päivää, nyt mennään viidettä päivää eikä loppua näy. Alavatsa on myös tosi kipeä, välillä tulee sellaisia ihmeen kovia vihlaisuja ja jomottaa jatkuvasti. Rupesinkin nyt lueskelemaan netistä juttuja, mikä ei koskaan ole terveellistä, ja pohdin, että olisikohan lie varhainen keskenmeno ollut.. Kun oli niin voimakkaita raskausoireita sen viikon verran ja nyt vuoto on ollut harvinaisen rajua. Onko teillä kenelläkään kokemusta sellaisesta?
 
SinSin: äkkiseltään tulisi km mieleen.. Serkulle kävi näin vuosi sitten, menkat alkoivat rajuna ja vuodon mukana "klimppejä" + kamalat kivut. Lääkärille meni ja siellä todettiin :(

Itsellä jännät päivät tiedossa.. Ihan hirmuisesti tullut viikon aikana oireita. On kylmä-kuuma, hiukset rasvoittuvat kahdessa päivässä ja eilen maistui selvä raudanmaku joka lähti lopulta valkosipulilla :D
Toisaalta olen tikuttanut (3:lla eri testillä) jo neljänä aamuna peräkkäin ja aina tullut puhdas nega.. Saapa nähdä kuinka käy, alkuviikosta pitäisi vuodon alkaa :|
 
Puteri: Meillä on molemmilla jännät paikat. :) mulla pitäs viimestään tiistaina alkaa menkat, nyt kuitenkin vasta dpo9, kp26/22-27. tää on ehkä pisin kierto niin et yltää dpo:t "pitkälle". tosin satavarmahan en oviksesta ole mutta näillä mennään.. kiertopäivät tiedän, joten tuskin kauaksi heittää.. :)
Mullakin oli metallinmakua suussa eilen ja toissapäivänä. eilen paleli ihan hitosti. rinnat ollu herkillä ja ei menkkaoireita. alaselkä kipee. kuitenkin kaks testiä tehnyt ja negaa olleet.. vielä kaksi testiä jäljellä, joten niillä mennään. Testaukset vielä huomenna ja sit vasta keskiviikkona kun menkkojen olisi jo pitänyt alkaa..
 
SinSin mulla oli tollanen alkuraskauden keskenmeno. En tiiä kuinka pitkällä olin, mutta kun meni kesken ei auttaneet mitkään kipulääkkeet ja vuoto runsasta ja kovin paakkuista. Semmosia isoja klimppejä... Kesti kuitenkin vain 3 päivää mulla.

Tsemppiä teille jännittäjille :)

Mä en jaksa enää :'( en tiiä mitä mä nyt teen tän kropan kanssa. Vuoto lakkasi, kesti n. puoli päivää ja nyt jatkuu ruskea tuhru. No kivut jatkuu osittain, mutta uutena on tullut ihan älytön nivuskipu tai joku sen tyylinen. Alapäätä särkee ja jomottaa!? Onko jollain jotain ideoita mitä tää on... Voiskohan tää olla mahdollisesti joku tulehdus? En mä nyt ymmärrä ollenkaan. Eikai se muu auta kun varata taas gynekologia. En tiiä vaan että kenelle menen niistä kolmesta joilla olen käynyt. Ehkä mä meen sille joka on ollu mun gynekologi jo pidempään.
 
Minisport: Toivottavasti saadaan plussa-aalto käyntiin! :))

Lilja: haiseeko siellä alakerrassa mitenkään oudolle? jos kyllä niin sitten on varmasti tulehdus päällä. kannattaa tosiaan olla yhteydessä gyneen. Jospa selviäis mistä nuo johtuu! Tsemppiä <3

Tuli vain mieleen että voisikohan tod. nopea kynsien kasvu ja vahvistuminen olla merkki raskaudesta? mmulla on yhtäkkiä kynnet kasvaneet vauhdilla ja paljon paljon vahvemmat kuin ennen. Ennen halkesi ja liuskottuis jos vähänkään oli pidemmät kynnet. nyt niin siistit ja mukavan pituiset.. :O
 
Hih, onpas hykerryttävän jännittävää kun on piukat paikat näin monella :popcorn: Nyt niitä plussia jumankauta ja äkkiä ja kaikille!

Testasin luonnollisestikin aamulla uudelleen, nega tuli taas.. Kp 38 lähenee loppuaan jo. Ja arvatkaas taas, nyt on sitten rinnat kipeänä :confused:. Vasemmassa etenkin on ihan niinkuin kovettuma joka on ihan sairaan kipeä kun sitä tunnustelee, pitäisköhän melkein pelästyäkin jo..? Aaaaargh, saisipa äkkiä jotain selvyyttä tähän asiaan!!
 
Huomenta. Tänne varmaan saa päivittää kp1. ;( Aamulla vessaan ku menin niin pissauksen jälkeen vuoto alkoi. Kirkasta verta tulee, tuskin on muusta kyse kuin menkoista. En todellakaan usko edes siihen että olisi kyse alkuraskauden verenvuodostakaan.R-testin tein kun sellainen vielä löytyy ja mikäpä muukaan kun nega. Tällä kertaa päästiin siis dpo9 asti. Se on aivan liian lyhyt aika. ;( Kyllä mä nyt soitan gynelle et jotainhan tälle on tehtävä.

Tsempit muille piinailijoille ja kaikille muillekin! Toivottavasti teillä onnistaa! <3
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!




Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle korostettuna, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.



MAANANTAI 13.1.2014

KP: Kiertopäivä xxx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
YA: Yritys aloitettu/aloitetaan
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)


NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
Henrietta-2647/30-311408/2012
Boch2739/32-3966/2013X
Evaparadise2438/30406/2012
Nuorallatanssija2733/??211/2013
te^a2633/28-394
puutarhassa2132/33-43409/2013
Puteri2332/30112/2013
Minisport2731/28-35508/2013
Heilanga3130/32-49262011

_lilja_2527/32-34606/2013
diadora2527/29-3110
marjaana872527/31-3715
Onnenpisara2325/??5/2013X
Bumpy2922/38-4001/2013
hopess2222/27706/2013X
Ruumää2620/28-293

Safire1816/330
Intopiukka2815/24-3849/2013
Pumbuliini2214/?506/2013
Iiida2211/34310/2013X
Mappis_88257/28708/2013
SinSin297/28-2986/2013
Elanor85287/26212/2013
Maicy25?/22-27807/2013X
[tr] [tr]
[/tr]


[tr]
[/TR]

[/tr]



[/tr]

[TR]


JÄNNÄILIJÄT:

DPO: Päivät ovulaatiosta (ovulaatiopäivä = 0, seuraava päivä = 1 jne.)
Testipäivä: Suunniteltu raskaustestin tekopäivä

[td]Nimimerkki[/td]
[td]DPO[/td]
[td]Testipäivä[/td]


[tr]
[td]Puteri[/td]
[td]15[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]_Lilja_[/td]
[td]9[/td]
[td]18.1.[/td]
[/tr]
[tr]
[td]Minisport[/td]
[td]9[/td]
[td][/td]
[/tr]
[tr]
[td]Hopess[/td]
[td]6[/td]
[td][/td]
[/tr]
[TR]





HILJAISET HAAVEILIJAT:

Empuska
Leva
Mary Ann
Neinäsä







ONNELLISET ODOTTAJAT:

YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
Mallatti302/2013
Alexandra89404/2013
miss_piggy1005/2013
Apr17206/2013
nalli306/2013
Piitu85106/2013
Elsa90206/2013
mutantti506/2013
hokapontas7kk06/2013
Mayinka3 (22 kk)06/2013
maamis306/2013
tk307/2013
Fujin4-508/2013
LinneAino508/2013
Pinkula109/2013
Jonnamo809/2013
Minnah8869/2013
ToKa89310/2013
muumin110/2013
Elokuuntyttö110/2013
Alexandra1510/2013
Tintsuliini110/2013
Jepu85510/2013
Lama511/2013
Nausteri211/2013
momtobe?11/2013
Maggy112/2013
Eemiliah12/2013
Niipe401/2014


Listan ylläpitäjänä: _Lilja_ & Maicy
 
Viimeksi muokattu:
Maicy ja taas jonon hännille, olen pahoillani :/ Toivotaan että saisit pikaisesti aikaa niin ei tartteisi odotella :)

Tänne ei sen kummempaa kun vatsakipuja ja tuhrua. Päätin nyt että menen tänään terkkariin, koska tää mun koko kierto on ollu mitä sattuu ja kipuja koko kierron. Jätin siis töihin menemättä vaikka olisin varmaan selvinnyt näillä kivuilla töissä, mutta kun on pakko päästä lääkäriin nyt. Olihan mulla sitä lämpöäkin joulun aikaan, että tuntuu että mulla on tulehdus elimistössä. On ennenkin ollut yksi tulehdus josta ei tule muita oireita kun lämpö nousee vaan. Vakavakin, niin lähden nyt ainakin sen lukemaan pois ja ruinaan kovasti jos se vaikka pistäis mut jollekin erikoislääkärille kunnan kautta ettei tartteis mennä yksityiselle. Musta on todella typerää, että mulle sanotaan ettei nää vuodot vaikeuta raskaaksi tuloa kun ei edes tiedetä mistä ne johtuu! Mennyt kohta 8kk enkä ole raskaana ja vuodot vaan pahenee. Kyllä mä uskon että noilla vuodoilla nyt jotain tekemistä on ja vaikka ei olisi niin haluan saada selvyyden! Onko endometrioosia vai mitä... Voi kyllä olla ettei arvauskeskuksesta löydy vastausta. No toivottavasti saan ainakin tarvittavat kokeet aikaiseksi niin tietää ettei ole mitään tulehdusta alapäässä. Wish me luck!

Muokkaus: Lyön muuten vaikka vetoa että tää lääkäri käskee mun vaan popsia buranaa naamaan ja ei ymmärrä mua kun sanon etten suostu kun raskaus on mahdollinen.
 
Viimeksi muokattu:
Voi kurjuus Maicy :(

Täällä testailtiin vielä eilen, mutta puhdasta negaa edelleen.. Nyt on enää digi jäljellä jota säästelen loppuviikkoon ellei hanat aukea ennen. Kyllä sitten harmittaa jos kierto pitenee, kun jouluna tuli stressattua aika tavalla.. Pillereitä en ole vuosiin syönyt kun eivät sopineet, joten kierto on saanut kauan jo olla normaali.. mitä nyt olen sellanen stressiperse, että menkat siirtyy kyllä herkästi.
 
Viimeksi muokattu:
No ei se ollutkaan niin voimakasta se vuoto kuin ajattelin. sen pyyhkimisen jälkeen ei oo tullut mtn. Katsotaan nyt vielä. Tod. näkösesti menkat kuitenkin alkaa mut odotellaan.

Kiitos pahoitteluista!!

Lilja. ilmoita miten käy!! toiv. ei mtn vakavempaa!!!

Puteri tsemppiä!!
 
Käyn välillä kurkkimassa onko plussia tullut ja olihan niitä, onnittelut varmasti onnellisille odottajille! :heart:

Täällä eletään hiljaiseloa raskaushaaveiden suhteen, toki asia on päivittäin mielessä, mutta en ole asiaa niin harmitellut vaan yrittänyt siirtää ajatukset kuntoiluun&painonpudotukseen ja tuleviin häihin jotka ovat tosin vasta yli vuoden kuluttua.

Ajattelen että nyt on hyvä pudottaa painoa että kehtaa nousta joskus vaa´alle neuvolassa. ;-) Olen normaalipainoinen, mutta muutama kilo on tullut viimeisen vuoden aikana ja niistä olisi päästävä. Miten teillä alkuvuoden painonpudotukset ja liikkumiset? Onko mies osallistunut myös parempaan elämään, ajatellen myös lapsensaantimahdollisuuksia? Minun mies on pyrkinyt koko vuoden lopettamaan tupakoinnin, välillä tulee takapakkia että saattaa viikon ajan muutaman polttaa ja taas nikotiinipurkkaa ja ilman mitään nikotiinia viikkoja. Mutta hyvin on tsempannut, ei voi valittaa! Myös kuntoilee ja syö terveellisemmin joulun ajan mässäilyn jälkeen. Alkoholi saisi vähemmän maistua, mutta sitäkin on nyt vähentänyt.

Lähikuukausina on tulossa kaikkea kivaa tapahtumaa (reissuja eri puolelle Suomea) ja niihin yritän kohdistaa ajatukset! :) yk 10 menossa & lääkäriaika mahd. maaliskuussa jos vauva ei ilmoita tulostaan.
 
Viimeksi muokattu:
ja vielä häiritsen.. oli pakko tunnustella kohdunnapukkaa taas. kova, ylhäällä ja suljettu. Ei siis vielä kp1.. vuotoa ei tuu. sormella kokeiltaessa jäi sellaista rusehtavaa limaa käteen.. huoh. Miksi kroppa pelleilee näin?

Lilja jos kehtaat niin päivitä vaikka kysymysmerkkejä mun kohdalle kun ei tätä voi vielä laskeakaan uuden kierron alkaneeksi.. pahoittelut!
 
Maicy: Tuollainen epämääräinen vuoto on kyllä inhottavaa! Toivottavasti ei nyt täti ois sulle tulossa.

Lilja: Kyllä toi vaan ihmeelliseltä kuulostaa, etteikö noi vuodot muka mitään voisi vaikuttaa raskautumisern. Miten lääkärit voi olla niin varmoja? Entä oletko koittanut bongata ovista? Meinaan vaan että onko varma että ovuloit kunnolla?


ON: Valoa tunnelin päässä; vuoto alkoi eilen hiipumaan ja luultavasti tänään siis loppuu!
Kävin purkin greippimehua ostamassa jo ennen töitä, joten alan sitä kittaamaan :)
Koitan sitä ovista bongailla ja niiiin toivon että tässä kierrossa ovuloin!
 

Yhteistyössä