Esikoinen vuodelle 2014

bumpy: en oo kun vuoden aikanaan syönyt pillereitä, kumilla ollaan menty nyt 5 vuotta.. 2cm kysta tosin oli 2v sitten joka sekoitti kierron ja oli kauan kivulias, mutta surkastui ja lakkasi keltarauhasten jälkeen vaivaamasta. Tuntuu kyllä todella kurjalta tällä hetkellä, onneksi on tämä paikka niin on joku paikka purkaa näitä fiiliksiä.
 
puteri: no voi höh :( Onko sulla ollut pitkät kierrot muutenkin? Mulla ollu koko viime vuoden siinä 40 kieppeillä ja senpä takia sainkin noi terolutit. Mutta hyvä toisaalta että kuukautiset sulla alkoi (ihanampaa tietty ois ollu tärppi) eikä kierto enempää pitkittynyt! Kysyin sillon gyneltä kun oli vaan muutamana kiertona ollu 38-40 päivää ja hän sanoi että se on ihan normaalia vielä jos silloin tällöin epätavallisen pitkä kierto, tosin voi tarkoittaa että ovulaatio jäi välistä. Lykkyä uuteen kiertoon, toivotaan että siitä tärppää :)
 
bumpy ite söin kolmessa kierrossa primolutia (sama kun terolut mut ilmeisesti vähän vahvempi) niin mulla alkoi vuoto viimestään 3päivää viimesen pillerin jälkeen. Kannattaa testata jo ei vuotoo ala kuuluun.. =)

Täällä odotellaan ovista. kyllä sais jo tärpätä..
 
Puteri mimmonen kysta sulla oli? ihan vesikysta vai jotain muuta?

ON: Menkat tuli ja holisten tuliki, huh! Viime menkat ku oli niin kovin mitäänsanomattomat ni nyt sit tulee senkin eestä... No joo, sain tänään kuitenki soitettua tonne naistenpolille ja kuulemma voidaan ultrata vaikka oliskin menkat. Thank god! Eli nyt rukoilen, että ne laittas mut mahd. nopeesti siihen laparoskopiaan ja sit koko sydämestäni toivon et tulisin raskaaks mahdollisimman nopeasti sen operaation jälkeen, ettei tää pirullinen sairaus vaan uusi sitä kystaa. Näitä asioita ku tässä on mielessä pyöritellyt (ja juu, netissä olen myös käyny lukemassa ja sitähän nimenomaan ei sais tehdä, mut minkäs tälle uteliaisuudelleen voi) niin oon kyllä tullu ajatelleeks, et mitä jos ei sitä vauvaa koskaan kuulukkaan? kestänkö sen? Jotenki ihan kauheesti ahistaa ajatus, etten sais kokea raskautta, synnytystä ja ennen kaikkea äitiyttä... Mut jos taas itteäni yhtään koitan lohduttaa ni koitan ajatella et kun olen niitä haamuja saanu testeihin ja oireitakin on riittäny, ni voisin kuvitella et ainakin ois yritystä voinu olla... Voi voi, ehkä mä en jaakaa enempää tästä - teki kyllästytte muhun ku mä en mistään muusta puhu ku jostain pirun suklaakystasta :D No mut nyt meillä menee yritys jäihin, ruvetaan odotteleen sitä kontrollikäyntiä ja sit toivon mukaan sitä leikkausta :) Mä siis hiljenen, mut seurailen täällä tietty taustalla ja varmasti höpöttelen teijän kanssa. Nyt sit vaan kaikki pupuileen, kevät tulee - ihanaa :heart: ja se sais tuoda tullessaan oikeen kunnon plussapuhurin!
 
Neinäsä jaarittele ihan rauhassa vaan!! Sitä varten täällä ollaan :) ja ihan samoja pelkoja ja ajatuksia täällä kun on sen verran kauan yritetty, ja varmaan monella muullakin täällä. Anna tulla vaan! Toivotaan et pääset pian siihen laproskopiaan. Pidän peukkuja sulle!
 
Ja kiitos tiedosta evaparadise! Testasinsu selkeän negan mut aina voi toivoo et oli liian aikaista. Koitan olla toivomatta liikoja, ku lukemani mukaan terot ei ollenkaan kaikilla toimi kierron tasottamiseen. Ei muuta ku jännäys jatkukoon.
 
bumpy, mulla Terojen aikaan alko menkat 2 tai 3 päivää viimosen Teron jälkeen :) muistaakseni gyne sano että menkat alkaa "muutaman päivän päästä", mikä ei siis onneks oo ollenkaan laaja käsite :E

Neinäsä anna tulla vaan, kyllä täällä jaksetaan kuunnella! Aikasten pitkälti samoja asioita täällä kuitenkin kuukaudesta toiseen jauhetaan, tai siis omalta osaltani ainaki siltä tuntuu..

Marjaana, ONNEA!!! :)

On: ei oo tullu paljoo kirjoiteltua kun eipä oo mitään kirjoteltavaa.. Tylsää tylsää tylsää! Kp21 (tai 22 puolella mennään jo :p). Viime kierto oli joku outo superlyhyt, mut ilmeisesti (toivottavasti!) johtu vaan siitä kun nyt ei taas ollukkaan Teroja. Tää kierto on fiiliksen osalta menny _yllättävän_ stressittömissä merkeissä, mitä nyt erittäin voimakkaita "miksei meilläkin oo omaa lasta" / "voi luoja miten sitä voikaan niin kovasti toivoa et meille tulis vauva" / "miksen mä vaan voi tulla raskaaks!" -fiiliksiä esiintyy noin joka päivä :D mut kun (jos) ne menkat nyt tossa viikon päästä alkaa ni sit varailen aikaa gynelle, ruinaan jotain pillereitä siltä.. :D

Ainiin, tänään illalla esiintynyt epämäärästä huonoa oloa, niin eikös heti kauhee toivonkipinä et JOS.. Ja järki yrittää toitottaa sille et ehkä miljoona kertaa todennäköisempää on se et on syöny jotain huonoa, vaiks niinkun kaks päivää vanhoista makkaroista tehtyä makkarakeittoa kun että mitään sen ihmeellisempää.. Noh, niin sitä taas tiputaan.

Kylläpä kirjoitussuoni sykkii näin puol kolme yöllä, teksti varmaan on ihan sen mukaista, kiitos ja anteeks.
 
HEI, onko teillä muilla muuten sellasta, että eri tilanteissa kuvittelette, et miten tää tilanne menis jos meillä ois tässä se vauva/taapero/minkä vaan ikäinen oma lapsi? Siis ihan tavallisissa, arkipäivän tilanteissa, ja myös arkipäivästä poikkeavissa tilanteissa? Siis niinkun kuvitellu et miten tää tilanne menis, jos.. Äh, en mä osaa selittää, mut enivei mä teen tätä näköjään tosi paljon ja tosi usein! Ei taida olla ihan normaalia? :D
 
pumbuliini, meni hetki ennen kuin tajusin mitä tarkoitat ;) mutta nyt kun tarkemmin ajattelee niin noin käy joskus mullekkin. Varsinkin kun joskus tuskailen kun on olevinaan niin kamalan kiireistä koko ajan, että odotahan vain kun tähän palettiin lisätään vielä muksu tai parikin.. Joistakin asioista taas ajattelen nimenomaan nauttivani nyt antaumuksella kun siihen on vielä mahdollisuus, esimerkiksi etelänmatka parin viikon päästä oman ukon kanssa kahdestaan :heart:

Miten muutes kävi esim hopessille ja ruumäälle? Muitakin jännäilijöitä oli..?

Minäpä otin ja varasin gynen perjantaille joka on (siis luultavasti tulee olemaan) kiertopäivä 50. Usko myöhäiseenkin plussaan alkaa olla jo melko olematon. Toivottavasti siis perjantaina viimeistään saan jotain selkeyttä tähän hommaan.
 
onnenpisara
Onnea plussasta marjaana. :)

Kyllä täällä on ihan jo järkeilty käytännön asioita jos plussatuulet puhaltaisi. Olen esimerkiksi miettinyt jo hevosten hoidon ja muiden arkiaskareiden toteutumista nyytin kanssa. Päänvaivaa aiheuttaa siis ihan käytännön asiat. Onko se sitten jotain järkeilyä vai mitä lie... Vaan eikö puoliksi suunniteltu ole jo miltei tehty? ;)
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Oon ihan sekasin :( kp40/33 ja kaikki oireet vaan lisääntyy ja negaa silti testeistä! Mitä täs nyt tekis? Verikokeisiin? vai vieläkö odotellaan?

bosch toivottavasti sun tilanne selkiää! ootko testaillu ahkerasti? jos siis sun usko plussaan karisee.

marjaana onnittelut plussasta!:)
 
Sullahan on -puutarhassa- sama tilanne kuin mulla, en ole edes tajunnut, vissin omaa napaa vaan tuijotellut.. mulla on kp 47/32-39. Testasin viimeksi sunnuntaina ja varmaan testaan vielä pe-aamuna ennen gyneä jos siis menkat ei tuu. Jotain oireita tai "oireita" kyllä on mutta enpä oikein tiedä.. Toivottavasti sinunkin tilanne selkenee, ehkäpä jopa parhaalla mahdollisella tavalla :)
 
Sullahan vasta jännät paikat on, hopess. Kaikillahan ei heti alkuun testeissä näy raskaus. Itselläni on näkynyt plussa heti samana päivänä kuin menkkojen olisi pitänyt alkaa, mutta toisella kertaa vasta, kun menkat oli 3 päivää myöhässä. Tosin tein eri testeillä... Ekalla kerralla oli Sofin 10 ja toisella Sofin 25, että ehkä johtui siitä. Millaisella testillä olet testannut? Toivotaan, että seuraavaan testiin lävähtää plussa!

Itse täällä kehittelen itselleni raskautta, että voin sitten kuun vaihteessa rämähtää alas korkealta ja kovaa. Nyt on DPO 5 ja eilen illalla oli noin kuuden tunnin ajan sellaista nipistelyä alavatsan/kohdun alueella. Ehkä/kenties/mahdollisesti/tuskinpa kiinnittymiskipua. Nyt sitten tuntuu, että pissattaa koko ajan, mutta vaikea uskoa tärpistä johtuvaksi... Minua pissattaa aina, kun olen hermostunutkin. Eli mistä tässä taas mitään tietää. Eikö jo voisi olla 30.1. niin voisin tehdä testin ja pääsisin tästä piinasta?!
 
Mie en näe toista viivaa, mutta sehän ei tarkoita, etteikö sitä siellä olisi... Mulla plussan jälkeen alkoi varmaan samoin tein tuntumaan siltä, että menkat tulee kuitenkin. Lopulta sitä samaista tunnetta ja kipuilua jatkui nelisen viikkoa eli oli jotain kohdun kasvamiseen liittyvää nipistelyä. Huomenna aamulla teet toisen testin niin nähdään onko viiva vahvistunut. Toivotaan, että on jo kunnon plussa sitten!
 
Joo, sama mulla, että odotan kyllä kunnon viivaa ennen kuin innostun. Toki viimeksi nousi toiveet korkealle siitä semivahvasta... Nyt olen ajatellut, että odottaisin useamman päivän alkaako ne menkat vai ei. Siis, jos ovat myöhässä. Tosin olen niin kärsimättömänä tämän asian kans, että tasan tarkkaan testaan kuitenkin jo sinä päivänä, kun menkkojen pitäisi alkaa. Siis, jos niitä ei heti kuulu. Jälleen etua siitä, että kierto on säännöllinen. Saapa nyt sitten nähdä, miten ämmän käy. Ja miten sinun käy... Pidä meidät ajantasalla.


Edit. Niin, siis seuraavan kerran testaan vasta sitten, kun menkkoja odotellaan. Tätä tämän päiväistä huvikseen tehtyä toiveiden nostatus -testiä ei lasketa. Eikä sitä haaleista haaleinta viivaa, mikä ilmestyi... Helvetti minun kans! :D
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä