Esikoinen vuodelle 2014

Onnea marjaana87!


Pumbuliini: Kuulostaa tutulta kuvitella arjen tilanteita lapsen kanssa. :) Aika paljon on miettinyt myös millaisia muutoksia se tuo tullessaan arjen rutiineihin ja kuinka esim. koirat ottavat uuden tulokkaan vastaan.

hopess: Eiköhän se viiva sieltä vahvistu. Tsemppiä!

Täällä elellään KP 15. Ei ollut mitään ns. ovisoireita ja oon tässä alkanut miettiä tapahtuiko koko ovulaatiota ollenkaan... Jos ei nyt tärppää, otan kyllä tikut käyttöön. Ovis tuli kyllä hyödynnettyä useampaan kertaan, mutta katsotaan nyt kuinka käy. Jotenkin sellainen olo, ettei ole tärpännyt kun ei ole mitään tuntemuksiakaan. :(
 
hopess, oijoi onpa jännittävää! Kyllä minä ainakin testeissä nään jotain väriä :) Nyt vaan peukut pystyy, että viivat vahvistuu! Ihanaa! :)

Täällä ollaan yritetty bongailla ovista. Oon tikutellut nyt kp 12 lähtien ja vielä ei oo tärpännyt. Viime viikon lauantaina en pystyny testailee ja Womanlog ennusti juurikin lauantaille ovulaation. Joten voi olla, että se on mennyt multa vaan ohi! Oltiin viikonloppu miehen kanssa erillään joten peittoja heiluteltiin torstaina ja sitten sunnuntaina.

Mulla on muuten väärä kiertopäivä tuossa listassa, eli tällä hetkellä meneillään kp 17 :)
 
Mappis sun kanssa aloiteltiin tämä palstailu ja yritys yhtä aikaa, mutta nyt oot päässy "edelle". Näin sitä ihmiskroppa toimii erilailla. Pitkät kierrot sucks!

Onnea Marjaanalle! Toivotaan, että tämä on pysyvää laatua oleva plussa!
 
Minisport, joo oonkin monesti todennut olevani onnekas siinä suhteessa, että mun kroppa toimii ainakin kiertojen pituuksien suhteen normaalisti. Noi pitkät kierrot on kyllä ihan syvältä sieltä :/ toivottavasti päästäisiin pian molemmat iloitsemaan siitä plussasta!
 
Heippa! Olen lueskellut jo pitkään taustalla ja enkä vieläkään haluaisi listoille, mutta vertaistukea kaipaisin.
Olen kohta 29 v. ja jätin ehkäisyrenkaan pois viime vuoden heinäkuussa. Ekat menkat tulivat normisti 30 pvän jälkeen, mutta toisia ei kuulunut. Kohtu ultrattiin ja kaikki oli ok ja sain terot. Nyt 3 terokierroksen jälkeen olen taas samassa jamassa... luomumenkkojen piti alkaa viikko sitten, mutta en ole raskaana. Mites te joilla kierrot venyy? onko löytynyt syytä ja kauanko pitää odottaa ennen lääkäriin menoa josko menkat alkaisi?
 
unsk: Mulla kans terot menossa juurikin pitkien kiertojen takia. Kyllä mun mielestä voisit ainakin soittaa jo lääkärille ja kysyä että mitäs nyt tehdään, onko normaalia jne. Saahan niille puhelinaikojakin, ni ei tarttis vaan odottaa ja stressata. Miks muuten vaan 3 kiertoa teroja? Oliko se ihan lääkärin määräyksestä? Mulle lääkäri määräs muistaakseni 6kk reseptiin ja sanoi siihen suuntaan et "alotetaan nyt näillä". Eikö niitä sais sit syödä pidempiä jaksoja?

ON: Mulla on nyt ihan hirvee jännäyspaniikki päällä!! (eli toisin sanoen kiipeän toiveissani koko ajan korkeammalle, mistä voikin sitten pudota ryminällä alas...) Oon siis odotellu tässä menkkoja ja tänään just tajusin kalenteria kattoessani että terojen loppumisestahan on jo 6 päivää, eli eikös niiden menkkojen pitäis jo tulla???
Eilen tuli ihan hiukan jotain rusehtavaa pöksyihin ja ajattelinkin et sieltähän se täti tulee, mutta siihen se sit loppuikin. Tänään oon vähän väliä tsekkaillut että joko sieltä alkais vuotamaan mut ei. Ällövaroitus: Tänään aamulla tuli pyyhittäessä iiihan pikkiriikkisen jotain vuotoa, mutta kun se ei edes ollut ruskeaa, ennemminki näytti valkovuodolta mut vähän rusehtavalta tai tummalta. Mutta ei siis tosiaan edes housuihin asti ja sen jälkeen ei taas mitään.
"Perinteisiä" menkkaoireita ei oo ollu, mutta välillä kyllä nipistelee ja jollain tapaa kuumottaa tuolla alavatsalla ja kohdunkaulalla. Voiskohan olla kyse kiinnittymisestä... voisko voisko voisko!!??

PIINAAVAA!!! :stick:

muokkaus: Eri keskustelupalstoja luettuani totesin että aika monella ollut sama ongelma, eli kuukautiset ei olekkaan noin vaan alkaneet terojen jälkeen vaikka ei oliskaan raskaana. Huokaus... yritän täällä olla toivomatta liikaa mut helpommin sanottu ku tehty.
 
Viimeksi muokattu:
onnenpisara
Kontrolliverikokeen tulos on tullut julki, ja nyt jään odottamaan mihin suuntaan tilanne kehittyy. Googletin hcg-arvot ja niiden mukaan arvoni voisi tarkoittaa juuri alkanutta raskautta. Toki hurraata ei huudeta koska koe oli km seurannan vuoksi. Mutta tietysti ynnäilin omat "oireilut" ja ensi viikon jälkeen tai viimeistään kahden vko päästä teen testin mikäli kuukautiset ei ole alkaneet. Raskaushan näkyy verikokeessa paljon aikaisemmin ja tulos antaa pientä toivoa (aikaa olisi kulunut hedelmöittymisestä noin viikko). Nyt aion nämä seuraavat viikot ohjata ajatukset muualle ja tulen sitten ilmoittamaan minne suuntaan tämä eteni. :)
 
Soittelin tänään ehkäisyneuvolan terveydenhoitajalle. Kerroin, että naama on kuin teini-ikäisellä ja kierrot ovat olleet pitkähköjä ja ainakin toistaiseksi epäsäännöllisiä (28pv, 35pv, 41pv, 34pv ja 34pv) ja puoli vuotta yritetty raskautua ilman tuloksia. Mietiskeli kovasti laittaisiko ajan lääkärille, mutta ajat olivat sellaisia etteivät sopineet minulle. (Väläytteli pco:n mahdollisuutta, jota itsekin olen miettinyt). Sain lähetteen labraan, jossa katsotaan, että kilpirauhasarvot ovat ok.

Mistä siis tiedän onko tämä akne pillereiden lopetuksesta johtuvaa vai kenties PCO:sta johtuva? Kierron epäsäännöllisyydestä en vielä ole huolissani. Onko teillä muilla naama miten kukkinut E-pillereiden lopetuksen jälkeen/ kuinka nopeasti tasoittunut?
 
Minisport: Mie en huomannut mitään eroa itsessäni, kun lopetin pillerit. Ehkä kolme finniä sattui tulemaan ja luulin, että aknen lykkää, mutta eipä niitä enempää tullut, joten tuskin liittyivät toisiinsa. Alkoiko iho-ongelmat heti pillereiden lopettamisen jälkeen eikä siis ole saumaa, että olisi raskauden aiheuttamaa aknea?
 
Viimeksi muokattu:
Onnenpisara pidän sulle peukkuja :heart:

Minisport mulla oli iho tosi hyvä aina pillereiden kanssa ja kun ne lopetin ni humps ja iho oli heti ihan kamala! Vähän tasoittunut mutta edelleen vuosi myöhemmin näppyjä näppyjä näppyjä. Oon myös huomannut että pahenee aina tietyssä vaiheessa kiertoa. Ja mulla tuli kierrot pitkiksi pilsujen lopettamisen jälkeen. Mulla ei ole tutkittu tuota PCO:n mahdollisuutta mutta olen kyllä miljoona kertaa elämäni aikana ollut ultrattavana muista syistä, että luulis jonkun sanoneen jos jotain siihen viittaavaa olisi näkynyt. Eli omalla kohdalla sanoisin että ihan pillereiden lopetuksesta tuli noi finnit. Eikös PCO ultralla juurikin todeta? Eli pääsisitkö sellaiseen? Vaikka sitten yksityiselle jos julkiselle ei vielä huolita?
 
bumpy: mulle lääkäri määräsi 3 kuukautta ja sen kuulemma pitäisi riittää kiertojen tasaamiseen.. no ei riittänyt ei, mutta tuskin niistä haittaakaan on jos syö pidempään! Hyvä idea tuo puhelinaika! Pitääkin koittaa saada heti ja kun en ole oviksia saanut bongattua kertaakaan niin josko kiva läkäritäti määräis muutakin ihan puhelimessa ;)
Mulla menkat alkoi aina 2 päivää viimeisen teron jälkeen joten voisihan sulla olla hyvinkin mahdollista raskaus!! Jännää!
 
Minäkin muistelen että olisi joskus ultrattu ja sanottu että siisti kohtu ja munasarjat. Kuinkahan nopeasti tilanne voi siis muuttua? Olen tällainen hätähousu ja heti tietty miettimään "pahinta vaihtoehtoa" kun raskautta ei ole kuulunut. Naama hetkittäin parempi ja näpyt siis tuli melkein heti pilsujen lopetuksen jälkeen. Ja testattu on en ole raskaana, valitettavasti.


Juu ja hoitaja ehdottikin, että varaisin ajan yksityiselle tai ihan tk:n lääkärille. Jos siis asia mietityttää.
 
Viimeksi muokattu:
Miulla alkoi eilen hirveät vatsakivut ja verenvuoto, eli mä olinkin vielä raskaana. Mut enpä ole enää.. Ihmeteltiinkin kun rinnat kasvoi ja oli tosi arat. Maha on vieläkin kipeä, mut vuoto loppui, ainakin toistaiseksi. Oon kyllä nyt ihan maassa ja mut voisikin siirtää sinne hiljaisiin toiveilijoihin, ei nyt oikein nappaa.
 
Viimeksi muokattu:
Voi ei SinSin! Pahoittelut! Muistan mikä isku se oli ku olin onnellisena ollu raskaana kun gyne ilmotti ettei raskaus ole siellä missä pitäisi. Ja sitten piti vielä odotella et saadaan asia "hoidettua" ja siinä kun meni viikkotolkulla ni ei ollenkaan päässyt aloittamaan sitä toipumista. Halusin vaan että olis jo ollu koko homma ohi, ja olihan se tietty sit lopulta. Voimia ja jaksamisia!!!
 
Viimeksi muokattu:
Sinsin olen todella pahoillani :( Jaksamisia sinulle ja miehellesi!

Mun tilanne ei ole muuttunut miksikään, edelleen vatsaa nipistelee, vihloo ja juilii ja uutuutena alaselkääkin vihloo ja pakottelee, myös tuntuu että lonkan kohdalta puutuisi kovin nopeasti esim nukkuessa. Saas nähdä onko raskausoireita vai iänkö puolesta luita kolottaa :D tänään piti tehdä uusi testi, mutta pöpperöisenä menin pissalle aamulla ja unohdin tietty. Eli huomenna sitten :) kp 41/33, dpo 26
 
SinSin, voi ei! Jaksamisia! :heart:

Minisport, mulla on aina ollut hieman iho-ongelmia, mutta pillereiden myötä näpyt pysyivät yllättävän hyvin piilossa. Nyt pillereiden lopetuksen jälkeen naama on alkanut kukkimaan ja tuntuu, että varsinkin viimeisen kahden kuukauden aikana näppyjä tulee kokoajan lisää ja vieläpä isoja ja kipeitä sellaisia. Myöskin selkään on tullut näppyjä. Todella inhottavaa!

Täällä pärähti hymynaama ovistestiin, elikkä mulle saa päivittää dpo 0 ja siis kp18.
 
Minisport onks sulle tullu ihan joka paikkaan kasvoissa aknea? Ihan siis varmaan epäoleellinen asia mut mulla alkoi tulee just selkään (tulee vieläkin) ja sit tohon leukaluun alle, joka on kuulemma just semmonen "hormoninäppyjen" paikka.

peukut pystyssä mappikselle!!
 
Mullakin finnit rupesi villiintymään kun lopetin pillerit :( etenkin leuassa löytyy ja parin viimeisen kuukauden aikana selkään on tullut ihan hirmuinen määrä näppylöitä. Ehkä vähän pinnallista mutta silti ihan karmeaa!

Meneillään kp 47, ja tänään tuli seksin yhteydessä ja sen jälkeen verta..? Voipi olla että täti tekee sittenkin tuloaan. Itseasiassa se olisikin ihan ok, sittenpä pääsisi tästä megakierrosta.
 

Yhteistyössä