Esikoinen vuodelle 2015

TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.


PERJANTAI 28.3.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)




NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
bumpy290/30-31121/2013
diadora25?/29-31
esikoinenhaaveissa2210/28-31227/2012
hopess223/286/2013
Iiida2240/2859/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka28?/429/2013
Mappis_8825?/288/2013
Merope2930/28-3178/2013
Miisa-8011/?
Minisport274/3388/2013
Onnenpisara2319/38-425/2013
puutarhassa21?/339/2013
Puteri23?/3012/2013
vauvatoiveilija229/22-32210/2013
valonkantaja237/?22/2014X




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
 
Viimeksi muokattu:
Tässä nyt olis tätä uutta ketjua eli jatkoa "Esikoinen vuodelle 2014".

Mä en sit osaa tommosia listoja tehdä, lähinnä copypastailin ja ihmettelin et whaaaat :LOL: Eli muutkin saavat listaa päivitellä!!!

Sen verran kauan oli aikaa edellisen ketjun listapäivityksistä, etten ruvennut selailemaan taaksepäin ja laskeskelemaan kiertopäiviä, eli ilmoitelkaahan niitä ja muutenkin jos olen unohtanut jonkun tai jos listassa on jotain väärin! Joidenkin kohdalla ei viimeisimmissä listoissa ollut nimeä ollenkaan joten iät sun muut puuttuu kaiken muun lisäksi.

Oodikas olitko listoilla kun nimesi piipahtelee viesteissä mutta en nähnyt listoilla?

Plussatuulia että tulis heti aluun vuodelle 2015!! Ja toivotaan niitä 2014 vauvoja niille jotka vielä ehtii :heart:

ja P.S. Laitoin nimet nyt tuohon vaan aakkosjärjestyksessä koska toi listan muokkailu on vielä vähän hakusessa... näin ei tartte siirrellä nimiä listalla siten että uudet kierrot pohjimmaisena jne.
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Merope
Jeee uusi ketju! :)
Nyt tsemppiä kaikille ja tehdään vuodesta 2015 THE YEAR OF BABIES!

ON: Soittelin eilen lääkär(e)ille... Oli taas sen päiväistä venkslaamista!
Työterveyteen koitin ensin saada ajan alavatsakipuun vedoten, ohjasivat soittamaan TK:seen, sillä työterveydessä ajat menevät 3kk päähän. Terveyskeskukseen soittaessani kuulin saman, ajat aikaisintaan 3kk päähän mutta heilläkään ei gynekologia sitten työskentele, päivystykseen toki voi tulla jos kivut kovat... Suosittelivat soittoa ehkäisyneuvolaan. Ehkäisyneuvolasta todettiin että he eivät tee asialle mitään, sillä kyse ei ole EHKÄISYasioista, epäilivät että TK:ssa eivät tienneet ettei ehkäisyneuvola hoida vaivoja jos ei ehkäisyyn liity.
Ehkäisyneuvolasta suosittelivat yksityistä, jonne sitten sainkin jo ensi tiistaiksi ajan :)

Olisin vain kovasti toivonu voivani yksityisen välttää, sillä RAHAA PALAA! Tiedän että tästä tulee taas se vähintään 150€ reissu.. Ei muuten toki mitään, mutta jos se apu ei tuollakaan rahalla tule, niin kyllä vähän kirpaisee.

Ai niin, oma tilanteeni
Iiida 22 kp 40/28 YK 5
 
bumpy:Kiitos uudesta ketjusta! Ja mun tiedot olivat ainakin täysin oikein!

on: aamulla heräsin tekstiviestin ääneen: ystäväni lähti synnyttämään. Olin itkuinen koko aamun. Miksi? Toisaalta olin onnellinen. Tiedän, paljon hänkin halusi lasta. Toisaalta kateellinen. Mitä minä tuntisin tuossa tilanteessa, kuinka jännää ja ihanaa tuo olisi. Toisaalta katkera. Koenko tuota koskaan. Näillä mennään aamun ankeaan, joka on kyllä kaunis.
 
onnenpisara
KP 19/38-42 oma listatilanne tällä hetkellä.

Nyt kun on menossa tämä viimeinen kierto, josta on mahdollisuus tulla raskaaksi ja saada esikoinen ihan juuri loppuvuonna on stressi mitä ilmeisemmin siirtynyt alitajuntaan.. vai pitäisikö sanoa jännitys? Alkaisi olla käsillä siis edeltävien kiertojen mukaan ne päivät jolloin tarkitus oli etsiä ovulaatiota myös ovistestien avulla. Taisin jo mainitakin että yksi ilta kun oli tarkoitus jo tehdä testi niin ei tullut vaan vessa tarvetta koko iltana... teepä siinä sitten testejä. :( Alunperin suunnitelma oli testailla nyt tästä päivästä alkaen, vaan kuinka moni arvaa että onko vessattanut sitten yhtään... ei ollenkaan..

Kaikenlaisia ajatuksia pyörii päässä yleisesti ottaen aiheena lapsi, lapsiperheen elämä ja arki lapsen kanssa. Työelämässä kun näkee paljon erilaisia kirjavia perheitä, ja tekee oikein pahaa kun kuulee toisten ihmisten eroista joissa lapset sitten ovat myös osallisena ja sen näkee myös. Jotenkin sitä sitten itse miettii tuollaisia asioita.. miksi on lapsia hankittu yhdessä jos tarkoitus ei ole olla yhdessä tai näkemykset ei kohtaa? Tai kun näkee näitä jotka ovat raskaana, ja joilla elämä ei todellakaan ole raiteillaan (käytetään päihteitä jne)... itse sitten kun on putipuhas niin tässä nyt vaan ihmetellään kun ei vaan voi osua tärppiä.

Mies tuumasi että hänessä ei ainakaan vika voi olla kun kerran oon jo raskaana ollut, että kattosinko peiliin.. arvatkaa tuntuiko kivalta.. tuli ihan hehkee olo. :'(
 
onnenpisara:Voi ei, ei noin voi sanoa! Eikä asia edes ole noin. Voihan sitä raskautua huonoista simpoistakin. Nyt näytät sille miehellesi, etsit oviksen ja plussaat parin viikon päästä! That's a deal!

Muutenkin onnenpisaran tunteet ovat tuttuja. Itse käytän kyllä alkoholia, mutta yrityksen alkaessa olen vähentänyt hurjasti. Jos otan, otan yhden lasin punaviiniä ja kuukautisten aikaan voin ottaa enemmänkin. Mutta olen valmis siitä luopumaan ja ilman minkäänlaisia ongelmia. Karkkia olen vähentänyt jo ja tupakkaa en ole koskaan edes kokeillut. Joten suht puhtaita ollaan. Ja olemme mieheni kanssa aina olleet pariskunta, joka viihtyy kotona. Minä kaipaisin enemmän toimintaa, esim. piknik johonkin ihanaan paikkaan (huonolla ilmalla oma olohuone on varsin toimiva paikka), pitkiä kävelyjä laavutauoilla jne. Joten tähän elämään sopisi lapsi jos toinenkin. Mutku ei. Ei sitten millään.
 
Jos tänne liittyisi mukaan.

Taustana sellainen, että yritys aloitettiin tuossa helmikuussa, kun viimeinen pilleriliuska loppui. Kuin ihmeen kautta tulinkin sitten heti ensi yrittämällä raskaaksi. Plussasin 7.3, mutta viime lauantaina alkoi vuoto ja eilen varmistui ultrassa, ettei ketään ole matkassa. Raskaushormonia veressä oli vielä eilen 70 eli tässä nyt varsinaisesti odotellaan vaan hormonitasojen rauhoittumista ja toivotaan hartaasti, että ne menkat suostuvat tulemaan sitten suht järkevästi. Taustalla kuitenkin pillereitä ennen ollut epäsäännöllinen kierto (saattoi olla jopa 6kk kadoksissa menkat) ja eilen löydöksenä myös lievästi rakkulaiset munasarjat. :/
Mutta mitään esteitä ei pitäisi olla sille, etteikö raskautta voisi tässä heti yrittää uudelleen, koska paikat olivat siistit. Nätti, spontaani keskenmeno/kemiallinen siis. Tietty hormonin pitää ekana laskea ja kropan käynnistyä, mutta kuitenkin. Viikon päästä vielä uusiin veritesteihin katsomaan, että laskeutuu eikä varmasti ole esim. kohdunulkoista. :)

Pätettiin miehen kanssa jatkaa tjottailen, kuten suunnitelma oli helmikuussakin pillerien loputtua. Mie nyt seuraan kiertoani ja kroppaani ku haukka, mutta seksiä sitten vaan ku huvittaa ja tekee mieli. Viimeksikin havaitsin aika varmasti ovulaation eli sitä nyt sitten odottelemaan ja metsästelemään.

Täytyy sanoa, että tavallaan (jolla sadistisen kierolla tavalla) olen ihan iloinenkin, että nyt olisi mahdollisuus ensi vuoden alussa syntyvään lapseen. Oon itse syntynyt syksyllä ja aina toivonut syntyneeni keväällä (koska kaiken saa silloin nopeammin), mutta ilman muuta tuo meidän pieni marraskuun mukula olisi kyllä kelvannut. ;_;

Ja auts, onnenpisara. Ei nyt ollut kaikkein fiksuimmin mieheltäs sanottu, mutta ehkä sen ymmärtää miehisenä letkautuksena jota ei välttämättä kannata ottaa niin itseensä. Ei maailman miehissä nyt vikaa voi olla, kyllä se aina naisen vika on.... :stick:

Eli eli Valonkantaja 23v, kp 7/?? ja YK2 (TJOT)
Nii ja yritys siis aloitettu 2/2014!
 
Viimeksi muokattu:
bumpy En ollut listoilla, vaikka aika paljon ketjussa kirjoittelinkin. Haluaisin kyllä listalle sitten, kun varmistuu, missä mennään... Mulla ei siis ole ollut vielä menkkoja keskenmenon jälkeen ja nyt vaikuttaisi siltä, että ovis on tuloillaan. Pienen pieni mahdollisuus vielä esikoiseen tälle vuodelle taitaa olla. En kyllä jaksa uskoa pysyvään tärppiin... Toivon vain, että nyt tosiaan tulisi joko se ovis tai vaikka suoraan täti, niin lähtisi kierrot normaalisti rullaan. Eihän tässä tiedä, missä mennään keskenmenon jäljiltä ja sekös turhauttaa.
 
Täytyypä liittyä joukkoon! Mä oon 22v kp 9/22-32 yritys aloitettiin (pillerit jätettiin)asenteella tulkoon jos on tullakseen 10/2013 ja tammikuussa plussasin kunnes todettiin tuulimunaksi, nyt varsinaisesti toinen yrityskierto meneillään
 
onnenpisara


Tuli testi tehtyä ja tollainen tuli aikaseksi. Viiva oli luonnonvalossa enemmän näkyvissä, että mielestäni on jo haamu sillä KP 16 testi oli puhdas nega. Näillä mennään, ehkä napataan vielä ovis kiinni ja saadaan pullat uuniin. Vai mitä mieltä ootte?

Valonkantaja ja Merope, näinpä ehkä se oli vähän ikävästi sanottu vaan josta se on vaan sitä hänen turhautumistaan koska oli kovasti onnekas ja iloinen kun sen ensimmäisen kerran kerroin olevani raskaana. Ei pitäisi olla niin herkkis..
 
Hieno homma Bumpy että jaksoit uuden ketjun kasata kokoon, kiitos :) Pysyn edelleen haaveilijoissa. Mä voin joskus hyvin harvoin yrittää päivittää sivua. Otin vähän stressiä tästä päivityksestä aikaisemmin, niin en uskalla enää aloittaa sitä.

Merope sun reaktioon voin todeta, että mulla käynyt sama. Olen toisaalta onnellinen, mutta itkuhan siinä pääsee oman tilanteen takia. Mullakin muutama lapsi syntynyt ystäville tänä vuonna ja olin ajatellut aikaisemmin, että ei tässä mitään että sillon mä itsekin olen jo raskaana. Toisin kävi, lapset syntyivät ystävilleni ja minä vielä odottelen omaa ihmettäni. Toivotaan vaan että se tulisi meille kaikille pian!
 
Onnenpisara tuo on kyllä vielä ihan selkeä nega, toivotaan että vahvistuu! Ja olipas tosiaan ikävästi lohkaistu mieheltäs :( mutta ehkä se oli sen hetken ajattelemattomuutta ja hänen omaa stressiä. Ja siis eihän se ole mitenkään sanottu tässä vaiheessa että teissä kummassakaan olisi mitään vikaa!

Miten tuntuu että miehille yleisesti ottaen se oma miehisyys on kovin sidottu siihen kykyyn siittää lapsia... Kovin ovat herkkiä asian kanssa. Kaksplussan ketjuissakin olen useampaan otteeseen huomannut lauseen "mies ei halua mennä tutkittavaksi". Jostain luin että kun lapsiluku on täynnä niin useimmiten edelleen nainen on se joka menee streriloitavaks, vaikka se on paljon yksinkertaisempi toimenpide miehelle. Noniin eihän tää nyt liity juuri mihinkään, kunhan pohdiskelin :p

Tervetuloa mukaan Vauvatoiveilija ja valonkantaja! Toivotaan teille pikaisia plussia! Niinkuin kaikille muillekkin tietty :)

Lilja ja Merope, kyllä tää vaan osaa olla raskasta! Facebookissakin vähän väliä ilmestyy vanhoje koulukavereiden sun muiden raskaus- ja vauvauutisia ja aina ne vaan saa mielen matalaks :( Meilläkin piti se vauva jo olla jos pikkuinen ois vaan ollut oikeassa paikassa. Jotenkin myös kuvittelin että kyllä se pian uudestaan tärppää kun kerran jo tärppäs, mutta eipä näin käynyt ja tässä sitä vielä ollaan.

ON: kp 31 eli huomenna pitäis kuukautisten alkaa. Koko viikon melkein tullut jotain perkeleen tummanruskeaa tuhruvuotoa, ärsyttävää!!! Ei se viime terokuuri muistaakseni sellasta tehny... hohhoijaa. Vuodon jälkeen taas gynelle mikä vie semmoset 200e :headwall: Toivottavasti saan clomit tai muuta apua, ja meinaan kyllä kinua lähetettä lapsettomuustutkimuksiin kun jono TYKSiin on kuitenkin jotain 3-4 kk. Olotila ei kyllä tällä hetkellä ole yhtä aurinkoinen kun sää.
Tänään onneksi pitkästä aikaa tyttöjen ilta ja kun testit on negaa ja kuukautiset nurkan takana ni meinaan kyllä vetää ihan rairai-meiningillä, jos vaikka vähän pää nollautuis samalla :popcorn:
 
kiitos bumpy kun teit uuden! :)

Mulle saisi päivittää kp 2/28 ja yk 10. Eli menkat alkoivat eilen niinkuin osasin aavistaakin! Ei mahda mittään. Varaan nyt ajan perustutkimukseen niin katotaan löytyykö sieltä mitään syytä siihen miksei homma ny onnistu!
 
Huooh! Eilen alkoi rusehtava, niukka tuhruvuoto, eli kp 41. Odottelin että tänään alkaisi ihan kunnon vuoto mutta ei!


Tiistaina tosiaan mulla olisi se gyne, mutta enpä tiedä pitäisikö perua se aika, sillä nythän on edes jonkinlainen vuoto alkanut...

Kp 42/28-30
 
Täällä tällä hetkellä mietiskellään, että milloinkohan sitä saattaa alkaa odottelemaan menkkoja (tai/ja ovulaatiota) tulevaksi tämän keskenmenon jälkeen. Luin, että seuraavat menkat voisi tulla 4-8 viikon päästä keskenmenovuodon alkamisesta, mutta toisaalta monella oli myös kierto ollut ihan normaalimittainen, jopa ovis tapahtunut. Mullahan torstaina oli raskaushormonia veressä vaan vaivaiset 70, että eiköhän se ole jo ensi viikkoon mennessä kaikki kadonnut, ku käyn labrassa toisessa verikokeessa. Vuotokin on lähes loppunut, lähinnä emättimessä on vielä vähän jotain ruskeaa (ja kaikki halusi tietää :D)

Tuossa tärppikierrossa tunsin ihan selkeän ovulaation tapahtuneen kp12-13, nyt siis jännäämään, että tuleeko tuntemuksia ensi viikolla vai ei. Veikkaan, että ei, mutta toivossa voi elää. Ei kai se keho pyri raskautumaan ellei se ole siihen valmis. Nythän siis on kp9/? jos vuodon alusta laskee.

Päädyin samalla eilen, ehkä jonkinlaisena lopullisen surutyön käsittelynä, leikkaamaan itse hiukseni + värjäämään ne. Otsatukka tuli yli 10 vuoden jälkeen takaisin ja väri vaihtui kulahtaneesta blondista räikeään punakupariin. :D
Mies katseli hetken aikaa, että mitäs ihmettä?
 
Heippa kaikki!

Oon saanut päässäny järjestettyä asioita niin, että me taidetaankin palata yrittäjien kirjoihin jo heti seuraavasta kierrosta.
Meillä tuossa alkoi käydä vähän niin, että mies yks kaks alkoi haaveilla rauhanturvaajaksi lähtemisestä ja kyllä se on siitä puhunut, jo neljä vuotta sitten, mutta mitään ei oo sen eteen tehnyt ja eilen saatiin puhuttua tosta asiasta, ilman että kumpikaan vetää herneitä ja mies totesi, että ei se kuitenkaan olis ehkä se sen juttu, joten näillä mennään eteenpäin, kierto on tällä hetkellä jossain loppusuoralla.
Kierto on vieläkin ihan sekaisin keskenmenon jäljiltä, joten saa nähdä koska sitten täti suvaitsee saapua, niin pääsee ovista taas bongailemaan.

Kohta lähden koiran kanssa nauttimaan auringosta ulos, että olis suunnilleen ajoissa tänään nukkumassa ja valmistautumassa aamuvuoroon :)
 
TERVETULOA KAIKKI ESIKOISESTA HAAVEILEVAT!



Ilmoita muutokset ja lisäykset listalle PUNAISENA, kiitos!

Muistathan ilmoitella itsestäsi, jos kuukautiskiertosi venyy yli 50 päivään.
Muussa tapauksessa sinut siivotaan pois listalta.


SUNNUNTAI 30.3.2014

KP: Kiertopäivä xx/xx (kiertopäivä/kierron normaali pituus)
YK: Yrityskierto
TJOT: Tulee jos on tullakseen (ei aktiivinen yritys)




NimimerkkiIkäKPYKYATJOT
bumpy291/31131/2013
diadora25?/29-31
esikoinenhaaveissa2212/28-31227/2012
hopess225/286/2013
Iiida2242/28-3059/2013
Iituli8628?/281/2014
Intopiukka28?/429/2013
Jofa3020/2913/2014
Mappis_88253/28108/2013
Merope2932/28-3178/2013
Miisa-8013/?
Minisport276/3388/2013
Onnenpisara2321/38-425/2013
puutarhassa21?/339/2013
Puteri23?/3012/2013
Santrana26?/24-2810/2013
vauvatoiveilija2211/22-32210/2013
valonkantaja239/?22/2014X




HILJAISET HAAVEILIJAT:

Evaparadise
_Lilja_
SinSin


ONNELLISET ODOTTAJAT:


YK: Yrityskerta/-kierto, jolloin tullut raskaaksi

NimimerkkiYKPositiivinen tulos
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa Jofa!

Ja tervetuloa takaisin Santrana! Uskaltauduin jo lisäämään sut listalle :) Voisitkin antaa vähän neuvoja listan päivittämiseen. Onnistuuko se helpoimmin muokkaa ja kopioi systeemillä vai tuotko wordilta vai miten hoituu selkeimmin?
 
Kivaa kun saatiin uusi lista! Kiitos Bumpy! :) Mulle voi päivittää kp 43/24-48 (yk 5) . Oikeesti vasta ens kierto on yk5 kun tämä siis yhä taukokierto, mutta kuitenkin. Jotenkin kiva nyt päästä taas kohtapian yrittämään kunnolla ja saada avut käyttöön. Oon muuten huomannu olleeni tässä kierrossa ihan tosi kuiva melkein koko ajan. Ens kiertoon aattelin taas ostaa greippimehua, joka vois auttaa limoihin. Auttaa tai ei, mut kokeilen kuitenkin! ;)
Tervetuloa uudet ja nyt vaan urakalla pullia uuniin naiset! :)
 
bumpy, mä tuppasin käyttää jotain wordia tai vastaavaa, että näkee kokonaisuuden paremmin, jos oli pidempää väliä tai paljon muutoksia. Muutenhan se menee helposti kopioimalla vaan. Wordilla oli helppo jäsennelllä se tekstin ulkoasu paremmin :)
 

Yhteistyössä