~[Esikoisesta Haaveilevat]~

tervehdys!
Lomalta palattu ja vielä olis viikko lomaa täällä suomessa käytettäväksi =)
en millään jaksa kaikkea lukea mitä ootte kirjoittaneet, mutta :hug: kaikille tarvitseville ja onnittelut sen ansaitseville :flower:
ON: mulla ei vielä tätiä kuulu, tai itse asiassa eilen oli kumma juttu. aamulla oli tullut ihan aavistus tuhrua, oltiin kuitenkin miehen kanssa peiton alla ja tuli sen jälkeen sellainen veriklimppi. luulin että täti oli saapunut paikalle, mutta sen jälkeen ei ole tullut tipan tippaa mitään????? osaako joku sanoa oliko se varoitus tädistä vai mitä. kun ei koskaa ennen ole tuollaista tullut. oli muuten hyvä kun olin siellä lomalla viime viikon, oli niin paljon muuta tekemistä ettei tullut analysoitua kaikkia tuntemuksia =)
 
Talvis en osaa sanoa, että onko se lääketieteellisesti todistettu tosiasia. Mutta mulle tulee ihan joka kierrossa sellanen megalomaaninen finni ja aina lähelle suuta. Voisko joku, joka on menossa gynelle lähiaikoina kysästä asiasta?

Niin ja sitten toi miesten aktiivisuus. Mua ärsyttää kanssa tollanen, ei mua huvita nyt harrastaa seksiä-jutut oviksen aikaan. Muutenkin musta tuntuu, että teen ite asian eteen enemmän ja mitään muuta en nyt ole toivonut kuin niitä simppoja ja sitten niitäkään ei voi antaa. Kyllä käy välillä hermon päälle tollanen!!

nibbler hienoiset onnittelut (kai?) roskishaamusta. Mä olen ite sitä mieltä, että jos saa edes jotain muutakin näkyviin r-testiin kuin sen tyhmän kontrollii-viivan, niin se on saavutus :) :)

Sompio mun äiti opiskeli ihan aikuisena lähihoitajan ammatin ja teki sen sellasella aikuiskoulutus-linjalla. Siellä oli siis mukana alanvaihtajia ym. Äiti sai sillon jotain parempaa opintotukea, kun oli aikuisopiskelija. Koulu kesti kaksi vuotta, että ei mikään mahdoton aika. Ja aina kannattaa kysyä voiko jotain aikaisempia opintoja hyväksilukea, varsinkin jos ne liippaa noin läheltä. En ole kylläkään alan asiantuntija, kun ite oon tradenomi :LOL: Että ei kannata mua uskoa sumeilematta, ainakaan tarkistamatta oikeesta lähteestä.
 
Sulla on kyllä nyt jännät paikat. Maltti on valttia ja yhdelle mun kaverille kävi niin, että se viiva oli ensiks tosi vaalee ja sitten se tummeni vasta muutamia päiviä sen jälkeen kun oli ekan kerran tullut haaleista haalein viiva.

Eli toivoa on niin kauan kun täti pysyy muilla metsästysmailla :) Niin ja hirveesti kaikkia mahdollisia onnentoivotuksia ja liimat sun muut, että se siitä vahvistuis ja pysyis matkassa :hug: :hug: :hug:
 
JenPen
Siniviuhka Täällä ainakin vaan soitetaan ja pyydetään aikaa terveyskeskuksesta, antavat mukisematta ajan ihan vaan tarkastukseen vaikkei mitään varsinaista syytä käyntiin olisikaan. Ite oon käyny ehkäisyneuvolassa gynellä tähän asti, en tiedä sit mihin nyt pitäis, ylesilääkärille vai... Tosin toi kulkee nimellä 'Ehkäisy- ja perhesuunnitteluneuvola', eikö tää
yrittäminen ja siihen liittyvät lääkärikäynnit ole juuri sitä perhesuunnittelua myös?

nibbler Voi että, pidän peukkuja sulle täällä että parin päivän päästä olis jo kunnon plussa!!! :heart:

mulmul Toivottvasti tilanteenne selviää, olis kivaa saada sut tänne yrittäjien pariin!

ON: Nyt tulee sitä tulikiven kärystä tilitystä taas.. Töistä. Mä olen juuuri joutunut aivan uuteen porukkaan töissä, ja koska siellä tehdään aika pitkälti yksilöinä töitä, ei muihin kovin helposti tutustu. Muutamia kavereita nyt olen saanut ja mukavia tuttuja. Eikös pomo sitten viime viikolla ilmoittanut mulle että tiistaista lähtien "pääsen" mukaan uuteen projektiin joka myöhemmin laajenee koko paikkaan. Pomo oli ystävällisenä naisena valinnut meille työparit, ja minun työparini on nainen jota olen pitänyt hiukan outona... Saattaa välillä jutella iloisesti niitä näitä, ja kun törmätään käytävällä töihin tullessa, ei kuitenkaan edes moikkaa. Tänään sitten 8 tuntia töitä kyseisen tyypin kanssa; Esitin kolme jonkinlaista keskustelunavausta kysymällä häneltä jotakin, yhteenkään hän ei vastannut. Kuulee aivan selvästi että puhun hänelle, katsoo päin, mutta ei vastaa sanallakaan. Enkä kysynyt mitään tungettelevia juttuja, ihan joutavia vaan. Rattoisat ajat edessä siis. Lisäksi projektimme on niin tärkeä, että pomomme, uskomatonta kyllä, KIELSI MEITÄ OTTAMASTA KATSEKONTAKTIA kehenkään muuhun kuin omaan työpariin, jotta työskentely ei häiriinny!!!!!!!! |O :kieh: |O Tämä ei siis ole mikään vitsi. Ja puhuminen muiden kanssa ei tietenkään ole sallittua.
 
JenPen aika hurjaa, minkälainen hirviö teillä on pomona?

Omassa työpaikassa vaihtui juuri äskettäin lähin esimies ja hän piti pienen tutustumis-keskustelun kaikkien kanssa. Kun kysyi mitä toiveita mulla on häntä kohtaan, totesin vaan, että ei sitten turhia sääntöjä. Tämän jälkeen vielä yhdessä naurettiin turhille säännöille.
 
JenPen
Muilta olen kuullut ettei mikään mukava pomo, mutta mulle hän on aina ollut (tai siis tän kolme viikkoa) tosi tosi mukava. Siinä projektissa pyörii niin paljon ihmisiä mukana, ettei se mikään meidän pomon käsky ole. Vaikka hän sen kyllä ääneen sanoi...
Edellinen pomo laski palkkaustasoani, koska hän ei tiedä riittävästi minusta henkilökohtaisesti. Kysyin häneltä, etteikö sen pitäisi riittää että tekee työnsä juuri niin kuin pitää (ja hän sanoikin että teen työni erittäin hyvin), mutta kuulemma minun pitäisi olla sosiaalisempi ja kertoa kuulumisiani pomolle.
Varmaan jonkinlaista syrjintää, mutta en jaksa/halua tehdä siitä mitään juttua. Yhdessä työpaikassa tein sen virheen kun minulle laadittiin laiton työsopimus ja palkkaa laskettiin 4 eurolla huolimatta 5-vuotisesta työsuhteesta. Luottamusmiehen kanssa niitä asioita puitiin ja silloinen pomo luovutti lopulta ja sain laillisen työsopimuksen ja saman palkan kuin ennenkin, mutta töitä ei ole tarvinnut siitä firmasta sen jälkeen toivoa. Olis pitäny sillonkin vaan olla hiljaa.
 
JenPen sulla on kyllä käynyt tosi huono tuuri noissa työasioissa. Mulla on aina ollut sellanen käsitys, että kenenkään palkkaa ei saa laskea vaikka tapahtuis mitä. Tai tietysti saa laskea, mutta työntekijän luvalla. Millä alalla oot muuten töissä? Ei ole pakko kertoa :)
 
nibbe nibbe nibbe oi kun se olisi minipieni vaapukka joka roskis haamua siellä tekee :D voi, sinun jos kenen olisi jo korkea aika saada tuo onni itsellesi :heart: peukkuset pystyssä täällä, itellä ja koirillakin :D

( . ) mulla on niiiiiiiiiiiiiin turvonnu olo, muuten ei mitää erkoista, paitsi että menkat taitaa olla normaalia lyhemmät, minä kun yleensä vuodan sen 7 päivää ko seula :LOL: mutta nyt on jo hiipunu...

jenpen ihme pomo sulla? mitä ne sun henk.koht asiat sille kuuluu??

mulmul saisittepa asiat pian järjestykseen!!!
 
Tervehdys tytsyt!
En olekaan ehtinyt pariin päivään kirjottelemaan kun alko tää harjottelu ja sunnuntainakaan en voinut töitä vastustaa kun soitettiin...tuplapalkka kuitenkin :ashamed: :D

Talvis: Mä kävin sillon siellä kosmetologilla ja se kertoi noita alueita naamassa. Ne perustuu samoihin juttuihin kun akupunktio jutut... Mutta kertoi siis että otsa on stressi ja hormoni alue, tämän takia pillereiden lopetuksen jälkeen näppyjä tulee eniten juuri otsaan. Ja stressinäppy tulee useimmiten aika lailla kulmakarvojen väliin. Nenä kieli muistaakseni sydämen asioista, posket hengityksestä. Monilla astmaatikoilla tai allergikoilla kuulemma keväällä on posket huonommassa kunnossa kuin muuten. Leuka oli suoliston alue. Ja suun ympärys tosiaan kertoisi näistä naishormoneista, sanoi mullekin että "ai sulla on ollutkin ovis tässä vajaa pari viikkoa sitten" ...ja oikeaan osui... :D Eli selittynee jollain itämaisella lääketieteellä paremmin kuin länsimaisella.

Nibbler, mäkin toivon että plussaisit!

Luin uskollisesti kyllä kaikki teidän sivut, mutta en kyllä yhtään muista mitä piti kommata... :ashamed:

Mäkin oon miettinyt että pitäiskö mennä gynelleihan noin niinkun "huvikseen"...mutta totesin että olis mulla vähänoudot huvit eikä etenkään halvat... :LOL: Ehkä sitten jos ei ala kuulua...kuitenkin vasta 3 yk menossa ja oikeastaan varsinaisesti vasta 2yk kun ekassa jätettiin kesken kaiken ehkäsy pois... Eli... Enköhän vielä odottele :D
 
enpä sitten päässytkään tänään sinne lääkärille :| perkle!
oisin ihan yleislääkärille mennyt ensin valittelemaan nuita muniskipuja..Tk:n puhelinneuvonnasta sanoivat, että lääkärin kautta pääsee gynellekin helpommin ja nopeammin tuolla julkisella puolella. ja sanoivat myös, että välttämättä ei tarvitse edes siellä gynellä käydä jos esim. tulehdusarvot on koholla..

homma sitten kusi siihen, että ensinnäkin tänään oli niin hirveät ruuhkat tk:ssa, etten viitsinyt mennä odottelemaan ja tonne yksityiselle minne yritin, niin olis pitänyt maksaa suoraan, eikä mulla ole tilillä rahaa ( ja ylläriylläri mies on töissä, niin ei voinut siirtääkään ) ja hiton nirsot eivät voi laskua kirjoittaa niinkuin julkisella puolella! :kieh:

hyvä puoli on se, että kun sanoin sille puh.neuvonnan naiselle, että voikos ne munikset ultrata kun muutama vuosi sitten gyne epäili kystaa, niin hän vastas, että tietenkin voidaan jos tuollainen epäily on edes ollut joskus. ihmetteli itsekin, miksei jo silloin oltu tutkittu enempää.
hittoakohan varten ei jo silloin pari vuotta sitten laitettu ultraukseen!? :eek:
 
Talvis ja Siniviuhka: Voisiko tuo liittyä siihen, että oviksen aikaan miehestä tuntuisi siltä, että nyt on _pakko_ tehdä tai jos heistä tuntuu silloin kuin heitä haluttaisiin vain vintiöiden vuoksi? (Näin ei tietenkään ole, mutta se on silti hyvä sanoa myös heille. Miehillä kun ei useinkaan ole kykyä lukea asioita rivienvälistä). Ja toisaalta: kun on parisuhteessa ja asutaan yhdessä, ei toista välttämättä aina haluta juuri sillä samalla sekunnilla kuin toista. Mutta jos leikkiin ryhtyy siitä huolimatta mukaan, on tuskin kukaan joutunut pettymään ja jälkikäteen harmittelemaan, miksi lähti toisen aloitteeseen mukaan heiluttelemaan peittoja vaikkei itseä haluttanutkaan. Nää on kipeitä asioita molemmin puolin: kun vauva on yksi elämän tärkeimmistä asioista, on torjutuksi tuleminen juuri oviksen aikaan iso juttu, melkein yhtä paha kuin negan testaaminen. Toisaalta taas kaikessa, mikä liittyy seksiin, liikutaan niin intiimillä ja henkilökohtaisella alueella, että toista on myös helppo loukata ja satutta vaikka sanansa asettelisi miten tarkasti hyvänsä. Toivottavasti en loukannut teitä kumpaakaan. Halusin vain sanoa, että teidän, miten pahalta tuo voi tuntua ja miten monimutkaisesta asiasta on kyse. Mutta: mä plussasin just tällaisesta kierrosta kun miehen piti lähteä tietenkin juuri niinä tärkeinä päivinä toisella paikkakunnalle. Nähtävästi jokin vintiö oli sisukas sissi ja hoiti hommansa kunnialla ;)

Mukavia syyspäiviä, olkaa hedelmällisiä +++++
emiliana 5+2
 
emiliana ihan totta tuo, että mies saattaa helposti luulla seksin olevan vain hirveää suorittamista oviksen aikoihin. olenkin sanonut hälle, että se on tärkeää, että oviksen aikoihin pupuillaan, mutta sen ei tarvitse silti olla mitään pakkopullaa...en vaan voi ymmärtää, että minkähän hiton takia mies pihtaa suurimman osan ajasta. muulloinkin kuin oviksen aikaan.

varmaan se vika on mun korvien välissä, oonkohan mä sitten liian aktiivinen osapuoli tässä suhteessa. jospa minä oonkin se, jolla on pallit ja ajattelen vaan koko ajan seksiä :p

samoin tuo sanoilla satuttaminen tuntuu musta liiankin tutulle. itse syyllistyn helposti siihen, että teen asioista miehen vikoja, vaikka tosiaankaan asiat ei aina niin ole. musta tuntuu ihan hirveän pahalle edelleen, kun kerran äkäpäissäni sanoin miehelle, että "se on sun syy ettei meillä ole lasta, ethän tuota edes yritä!".. :( anteeks oon pyytänyt ja mies antoi, vaan siltikin mua kalvaa edelleen :|
 
Terppa Londis sait heti lempinimen :D

siniviuhake :D iha sama homma meillä, tuntuu välillä että seksiä harrastettiin enemmän sillo ko ei yritetty... mut täytyy kyl sanoo ukolle että haluan minä muutenki rakastella enkä vaan niiden simppojen takia (niinkö?? ) :p

nibbe testaa nyt että mie pääsen kiljumaan ilosta ääneni käheäksi ;)

mullontylsää viihdyttäkkee minnuu... ai niin, (koirista taas, sorry) meijä koissut on tosi kipeet, ilmeisesti kennelyskää, mie oon huolissani tuon pienemmän takia ko on niiiiin pieni et se voi olla hengen vaarallista :( iha ku en olis tässä vuoden sisää tarpeeksi harmitellut noita koissuja ja kaksi kultaa jo haudannut!!!
 

Yhteistyössä