♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Kinder_Kitty mahtavia uutisia! Nyt vain toivotaan että tärppäis ihan vaikka luomuna :love:

@ajatuksissa , jos ottaa kilppariarvoja niin kannattaa ottaa ne kaikki, eli tsh, t4v, t3v ja vasta-aineet (en muista lyhennettä), kun nuo tsh ja t4v ei välttämättä yksistään kerro kilpparin toiminnasta tarpeeksi. Progesteronin voi tietty kans käydä mittauttamassa yksityisellä, joku viikko oviksesta/viikko ennen kuukautisten alkua, jos haluaa nähdä sitä keltarauhasen toimintaa. Hitsit kun meitä on täällä niin monta ja minun muisti niin surkea, etten muista sun tilannetta esim. ovisten suhteen ollenkaan! :confused:

Sen verran omaa napaa, että tänään tullut rusehtavaa valkovuotoa, onkohan dpo 4. Omituista, en muista ennen tulleen, mutta taitaa olla mieli joka temppuilee, tuskin näin aikaisin mistään kiinnittymisestäkään vuotelisi :cautious:
 
@Sofia90 ja @Sosh toivottavasti tallettelu kantaa hedelmää:)

@kiuski :( pahoittelut menkoista:unsure:

@Kinder_Kitty toivottavasti tärppäis luomuna, eihän sitä koskaan tiedä:love:

@Villisilmä ja @ajatuksissa ihan mielenkiinnosta mitä se kilppari vaikuttaa? Ja siis vaikuttaako mitään, jos se on hoidossa? Itsellä vajaatoiminta, ollut vuosia. Nyt pysyy vihdoin monen vuoden hoidon jälkeen suunnilleen tasapainossa. Mä olen sillee onnekas, ettei painoa ole kertynyt siitä. Voin silloin aikoinaan ennen diagnoosia niin pahoin ettei saattanut mitään juuri syödä:ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
@eevas , olen ymmärtäny niin että jos on hoitamaton vajaatoiminta/muu kilppariongelma niin lisää keskenmenoriskiä jonkun verran. Ja että jos on vajis (en tiedä miten sitten terveillä) niin suositus ois että tsh ois alle 2, mielellään lähempänä yhtä :) Ja raskausaikana vajislaisilla nostetaan lääkitystä suuremmaksi melkeinpä heti kun tulee tieto raskaudesta, liittyy jotenkin siihen raskaudenaikaiseen hormonitarpeeseen ja säätelyyn :)
 
Tervehdys pitkästä aikaa! Mullekin saisi päivittää yk3. Eipä tässä kyllä kauaa oo seuraavaankaan päivitykseen, nyt on jo kp17 (ja kiertopituus melkoinen arvoitus). Veikkaisin että ovis (jos niitä edes on) oli ihan viimeistään eilen, melkoinen muutos limoissa tälle päivälle. Ja totta kai meni niin, että kuukauden ainut reissu ajoittui juuri ovulaatioajalle, viimeksi torstaina ehti peitot heilua. Mitä luultavammin saan siis aloittaa vuoden ensimmäisen päivän menkoilla. Ajatuksena toi on aika tympeä, kun vastapuolena olisi se, että vuoden ekana voisi tehdä positiivisen testin... Toisaalta olen vaan tyytyväinen jos tää kierto nyt tasoittuisi jonkin verran.

Mitä erilaisia ovistestejä te ootte käyttäneet, onko jostain erityisen hyviä tai huonoja kokemuksia? En varmaan vielä seuraavaan kiertoon ota moisia, mutta luulen ettei kärsivällisyys riitä enää kovinkaan kauaa :whistle:
 
@Tuimatar , kiva kuulla kuulumisia! Mullakin viime kierrossa osui just reissu oviksen päälle, on se tympeää, joutuu tavallaan turhaan odottamaan :cautious: Mulla on ollu ovistesteinä nämä http://www.raskauskeiju.fi/herkka-ovulaatiotesti-puikko-6kpl ja mulla toimineet oikein hyvin, ja halpojakin vielä eli en vaihtais :) Kerran tuplatsekkasin clearbluen digitaalisella ja hymynaama pomppasi silloin, kun tikussa oli testiviiva kontrollia vahvempi :geek:
 
Tulin vain taustalta päivittämään kiertoasiat listalle eli YK 16 vaihtunut täällä. Ekat menkat tuli vihdoin leikkauksen jälkeen. Kierto oli pitkä 44pvää, varmaankin ovuloimaton kierto... Nyt menossa kp 6 ja katsotaan miten tästä nyt sitten jatkuu. Tää kierto varmaan vielä mennään ihan vaan näin omin avuin ja seuraavassa/sitä seuraavassa kierrossa (ensi vuoden puolella joka tapauksessa) otetaan yhteyttä lapsettomuuspolille. Voi että kun sitä toivoisi että tärppäisi ilman hoitoja, mutta kyllä tässä alkaa toivo olla menetetty kun aikaa mennyt jo niin hemmetin pitkään. Ei vaan enää jaksais yrittääkään. Toisaalta haluttais nyt testata ovista, mut toisaalta ei kun ei vaan jaksais.
Moikka moi! Ajattelin tulla päivittelemään edellisen viestin jälkeen, joka siis yllä muistin virkistämiseksi. --^ Eli tämä leikkauksen jälkeinen kierto alkaa olla loppusuoralla, kp 27 menossa (womanlogin mukaan). Päätin kuitenkin testailla ovista, kun olin juupas-eipäs linjalla vielä viimeksi. Testailin jostain kp15 lähtien ja sain samanlaista "plussaa" mitä ennenkin olen noilla testeillä saanut kp21, no kuitenkin jatkoin testailua ja viiva sen kuin vahvistui niin että kunnon plussa oli kp23, eli ovis vissiinki kp24. Nyt siis menossa vasta dpo3. Tällä kertaa saatiin miehen kans talleteltua kivasti kp 19, 20, 21, 23, 24, 25 ... Sitä en tiedä onko liika sitten liikaa :ninja: Mutta eipähän voi syyttää yrityksen puutteesta ainakaan. Nyt ei auta kuin odotella. Mitään oireita ei luonnollisestikaan ole vielä ollut. Joku ihmeällötys oli ovispäivänä sekä dpo 1-3, mutta veikkaan että mahatautia, koska sitä on liikkellä ja kaverit samanlaisessa ällötysoloissa ja yksi kaveri oksentanutkin. :sick: Mikäänhän ei ole ehtinyt vielä edes kiinnittymään ja aiheuttamaan oireita, joten semmoisesta tuskin on kyse tuossa pahoinvoinnissa

Ainiin, vielä tuohon ovisplussaan että olen niin innoissani siitä että sain tällä kertaa kunnon plussan. :barefoot: En ole nimittäin kertaakaan aiemmin saanut noin selkeää plussaa tikkuun, olen jo manannut ja epäillyt koko ebaysta hommattujen tikkujen toimivuutta.

Toisaalta kun on yritetty jo pitkään 1v7kk (yk16) niin usko ja toivo on aika vähissä. Luomuplussa olisi toiveiden täyttymys, sillä jostain syystä lapsettomuushoitoihin meno ahdistaa suunnattomasti. :(:unsure: Tuntuu että itse siirrän hoitoihin hakeutumista koko ajan. Juteltiinkin miehen kanssa ja päätettiin että VIIMEISTÄÄN helmikuussa soitetaan polille (mehän päästään sinne nyt ilman lähtettä, kun tuo endometriooma leikattiin ja sen jatkoiksi sovittiin että saadaan jonkin aikaa luomuna yrittää ja jos ei onnistu niin saadaan varata aikaa polilta). Katsotaan nyt siis pari-kolme kiertoa operaation jälkeen ja jos ei tärppää niin polille. Miten se pelottaakin niin hirveästi nuo hoidot?

@Kinder_Kitty, kiva kuulla että luomuovis tulossa ja kystat pienentyneet ultrassa! Millä mielin itse olet noista tulevista lapsettomuushoidoista, onko helpotus ja hyvä asia vai onko epävarmuutta ja jännitystä sen suhteen? Toivon sinullekin luomuplussaa, onhan noi hoidot aina henkisesti (ja fyysisestikin) rankkoja.

@Sofia90 hyvältä näyttää sinun ovistestit! :) Tummeniko vielä vai oliko tuossa tummin viiva?

Ovistestikuvassa ylimpänä kp 21, keskellä samasta pissasta tehdyt kp 22 (luulin että tuhosin ensimmäisen testin kun en ollut varma menikö yli max viivan :whistle:) ja alimmassa kuvassa kp 23 OVISPLUSSA! ... Tuon jälkeen lähti taas vaalenemaan ja lopetin testailut.

IMG_20161215_125655.jpg
 
Viimeksi muokattu:
@Paputoive mukava kuulla sinustakin! piti jo aiemmin sillon kun viimeksi kirjottelit sanoa jotakin mut se sit jäi kun on tätä omanapailua liiankin kanssa välillä.. Teilläkin pitkään jo yritystä meillä nyt yk5 km jälkeen ja yrityskiertoja kaiken kaikkiaan yhteensä nyt 17..

Kyllähän ne hoidot mua pelottaa ja jännittää, olen tuota lapsettomuuspuolella lukenut semmosta ivf ketjua jo pitkään ja sieltä sitten saanut hyvin kuvaa siitä et mitä ne hoidot on jos semmosiin joutuu.. mutta nyt ei niin kauheasti vielä jännitä se otetaan mitä vastaan tulee oli asia mikä hyvänsä.. mäkin sillon kokoajan lykkäsin sitä et saatais lähete julkiselle jotenki pelotti niin lähteä tarkempin tutkimuksiin.. pelkäsin sitä eniten et jotain pahaa selviää kuten esim.. etten vaan pysty saamaan lapsia..tai et mulla on vaihdevuodet alkamassa.. mutta ihan turhaan pelkäsin koska hormoniarvot oli hyvät..ja ainoa ongelma on se etten ovuloi ainakaan niin säännöllisesti kuin kuuluisi..sitten tulinkin raskaaksi ja sitten se km.. niin sen jälkeen päätin ottaa härkää sarvista ja mulle helpoin tapa oli mennä yksityiselle klinikalle..kun julkiselle en olis varmaan edes vielä päässyt tuon raskauden takia..vaikka yritystä ollut jo kauan.. mut heti kun pääsin yksityiselle niin pelot tavallaan hälveni ja olin vaan helpottunut et nyt saadaan apuja vihdoinkin ja on isommat mahikset tulla raskaaksi kuin luomuna kun mulla sitä ovista ei aina tapahdu.. suosittelen vaan tarttumaan härkää sarvista :)
 
@Kinder_Kitty jee hyviä uutisia!!:)(y)

Täällä kp30/30 (31) ja kuukautiset toistaiseksi poissa. Sen tyylisiä kipuja on välillä, tiedän että ne voi viitata sekä alkaviin menkkoihin että mahdolliseen plussaan :giggle: yöllä heräsin aika kovaan alavatsan poltteluun. Koska kuukautiset voi olla myöhässä ehkäisyn lopettamisen takia, en aio testailla kun aikasintaan viikonloppuna jos tätiä ei vielä sillonkaan näy! On jotenkin supertyyni olo koko jutusta, vähän niinkun oli keskenmenneessä raskaudessakin koko ajan, eikä mitään polttavaa kiirettä testailla :LOL:

Plussatuulia :love:
 
N93
Miten teillä riittää into/usko tähän yrittämiseen? Yk10 menossa ja mulla ihan kamelin selkä katkennut:D ei tää onnistu ikinä! Meillä on mies jo tutkittu, tulokset hyvät ja mulla ei ultrassa näkyny mitään rakenteellisia vikoja. Ovisplussan saanu joka kerta digitaalisella testillä ku oon jaksanu testata. Mikä tässä maksaa. Sori, kauhean negatiivista!
 
@Paputoive mukava kuulla sinustakin! piti jo aiemmin sillon kun viimeksi kirjottelit sanoa jotakin mut se sit jäi kun on tätä omanapailua liiankin kanssa välillä.. Teilläkin pitkään jo yritystä meillä nyt yk5 km jälkeen ja yrityskiertoja kaiken kaikkiaan yhteensä nyt 17..

Kyllähän ne hoidot mua pelottaa ja jännittää, olen tuota lapsettomuuspuolella lukenut semmosta ivf ketjua jo pitkään ja sieltä sitten saanut hyvin kuvaa siitä et mitä ne hoidot on jos semmosiin joutuu.. mutta nyt ei niin kauheasti vielä jännitä se otetaan mitä vastaan tulee oli asia mikä hyvänsä.. mäkin sillon kokoajan lykkäsin sitä et saatais lähete julkiselle jotenki pelotti niin lähteä tarkempin tutkimuksiin.. pelkäsin sitä eniten et jotain pahaa selviää kuten esim.. etten vaan pysty saamaan lapsia..tai et mulla on vaihdevuodet alkamassa.. mutta ihan turhaan pelkäsin koska hormoniarvot oli hyvät..ja ainoa ongelma on se etten ovuloi ainakaan niin säännöllisesti kuin kuuluisi..sitten tulinkin raskaaksi ja sitten se km.. niin sen jälkeen päätin ottaa härkää sarvista ja mulle helpoin tapa oli mennä yksityiselle klinikalle..kun julkiselle en olis varmaan edes vielä päässyt tuon raskauden takia..vaikka yritystä ollut jo kauan.. mut heti kun pääsin yksityiselle niin pelot tavallaan hälveni ja olin vaan helpottunut et nyt saadaan apuja vihdoinkin ja on isommat mahikset tulla raskaaksi kuin luomuna kun mulla sitä ovista ei aina tapahdu.. suosittelen vaan tarttumaan härkää sarvista :)
Onneks oon jo sen ensimmäisen ratkaisevan liikkeen tehnyt. Yksityisen, lapsettomuusasioihin erikoistuneen, gynekologin kautta minäkin hakeuduin tutkimuksiin. Ja onneksi yksi raskautumiseen vaikuttava tekijä on karsittu jo pois (endometriooma munasarjasta). Ehkä kaikkien noiden uutisten ja toimenpiteen jälkeen tuli vaan semmoinen olo et nyt pitää hetki huilata ja huokaista. En usko että tämä aikalisä on pahasta. Kunhan tämä nyt vaan ei mene siihen että tässä kuukausitolkulla jäädään jumittamaan. Ajatuksena on nyt se muutama kiertoa katsoa ja sitten hoitoihin, jos ei tärppää. Mies antoi lupauksen että aikaisemminkin voidaan mennä, jos haluan. Mutta ehkä tässä eniten itseä jarruttelee se ettei mies oli päätä pahkaa lähdössä hoitoihin, vaan hänen mielestään ei ole mikään hoppu. Itsellä vaan pyörii päässä se fakta että suurin osa raskautuu ensimmäisen yritysvuoden aikana.

--->

"Ehkäisyn poisjättämisen jälkeen raskaus alkaa 80–85 %:lla pareista vuoden kuluessa, jos nainen on alle 38-vuotias. Tämän jälkeen vielä puolet tulee raskaaksi ilman hoitoja seuraavan vuoden kuluessa."

Toivoa siis vielä on!! Vaikka jo tuo toinen vuosi menossa tässä yrityksessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Kinder_Kitty
http://aijaa.com/TMNN8i tässä tämän päivän o-testi.. on se mun mielestä haaleampi kuin eilen.. yöllä 1-3 välillä tuntu muutma tylppä vihlasu munasarjassa oisko sillon sitten puhjennut munarakkula ja munasolu irronnut.. tämän jälkeen ei mitään kipuja oo ollu.. ja nyt on myös päivälämmöt nousussa.. yleensä mulla päivisin normisti joku 36 tai alle lämpö ja nyt on 36.4.. jos huomennakin lämmöt koholla niin kyllä se ovis varmaan tapahtui.. mulla kertoo lämmöt kyl tosi hyvin sen et tapahtuku ovis oikeasti.. kun elokuussa oli semmonen kierto et ovis yritti tapahtua lämmöt nousi hetkeks mut ne sahas kokoajan.. ja sillo mulla olikin kysta ilmestyny eli ovista ei tapahtunu yrityksestä huolimatta..

onneks talleteltiin jo sunnuntaina kahesti :D ja eilen niin luulis riittävän.. eipä tartte nyt stressata et ovis osuu viikonlopulle kun ei olla viikonloppua kotona :D eli hyvä ajoitus..
 
Kiitos kaikille vastauksista kysymyksiini. :) Olen täällä kyllä käynyt lukemassa, mutta kun tuntuu että oma pää ei meinaa oikein pysyä mukana, niin on pakko olla aika hiljalleen ja lueskella suht harvakseltaan.

Tässä kävi nyt niin, että tosiaan en päässyt perheneuvolaan, mutta en päässyt myöskään omaan tk:hon edes vuotohäiriöiden vuoksi kilppari- ym. kokeisiin. :( Sanoivat vaan omasta tk:sta, että perhesuunnitteluneuvolaan yhteys kun on 12kk yritystä täynnä, että aiemmin ja muualle eivät ota. Tänään on oikeesti harmittanut (ja itkettänytkin) tosi paljon. En tiedä, onko se raja nyt sitten 12kk vai 12 kiertoa. Kun nää mun kierrot ovat niin lyhyitä, niin nopeammin olisi se 12 kiertoa täynnä kuin kuukaudet tuonne toukokuuhun. Mietin nyt vielä, menisinkö yksityiselle labroihin vai odotanko vain. Eihän siitä kauaa ole, kun olen gynellä käynyt ja kaiken piti sillain olla ok...

@Paputoive Meillä on miehellä varsin samanlainen suhtautuminen. Et joo, ilman ehkäisyä on nyt menty jo pitkään ja vauvasta saa avoimesti puhua, mutta miehellä ei kuitenkaan mikään superkiire asian kanssa ole. Sen ei varmasti tee yhtään pahaa odotella, välillä jopa tuntuu että se on ollut kiireisen syksyn keskellä helpottunut, kun ei ole plussaa tikkuihin pärähtänyt. :D Toisaalta se on ihan hyvä, että se on vähän "jarruttelemassa" tässä, niin ehkä minäkin maltan pitää pään kylmänä paremmin. Kuitenkin on vasta yhdeksäs kierto meillä menossa. Teillä on jo paljon pidempi yritys takana.

Oot muuten saanut ihan älyttömän vahvan o-plussan, vau!

@N93 Kyllähän tässä meinaa ainakin mulla välillä iskeä epätoivo. Meillä on suvussa raskautumisten kanssa ollut isoja ongelmia, niin lähinnä se kummittelee takaraivossa koko ajan. Vaikka miten yrittää vielä mennä rennoin mielin, niin ei se vaan oo niin helppoa.

@Summer2 Tsemppiä, toivottavasti menkat pysyvät poissa!

@Kinder_Kitty Tsemppiä kovasti teille! Ja hyvin on ovistestit tummentuneet. :)

@kiuski Pahoittelut menkoista. :( Kyllä on ollut alavireinen syksy. Missä ne kaikki plussat luuraavat?

Vähän vielä omaa napaa. Mä luulin tän kierron oviksen olleen maanantaina, koska kalenteri ja oireet olivat sen suuntaisen. Mitään viivoja en oikein ovistesteihin taaskaan saanut, ihan haileita haamuja vain. Tänään töissä kuitenkin ihmettelin, kun kauheasti tuli limaa ja äsken tein testin, niin siitä tuli lähes vahvin viiva, mitä mä oon koskaan saanut. Ehkä mulla onkin ovulaatio vasta nyt. Vähän vaan jännittää, riittääkö kierrossa taaskaan pituus, kun nyt on jo 14/25 menossa. Ja ei olla viimeksi touhuiltu kuin sunnuntaina. Eilen yritin, mutta mies oli liian väsynyt... Täytyy tänään yrittää saada se innostumaan.
 
Kyllä mä nyt teen niin et eilinen oli ovisplussa. kun nyt on lämmöt lähteneet nousuun aamulämpö sekä päivälämpö nytkin lämpö 36.5.. eli täällä alkaa piinapäivät ja tänään dpo0! mutta hei nyt on vasta kp 13 ja mulla tapahtu ovis! :LOL::ROFLMAO::giggle::love: nyt tulee pitkät 2vkoa.. että saa testata jos siis täti ei kurvaa paikalle..
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
mä sanoisin jo tota plussaksi! mulle lapsettomuuslekuri sanoi et ei sen viivan tarvii olla tasavahva ei kaikilla välttämättä ole kuten mullakaan ei tuu ihan tasavahvaa vaan kuhan on selkeesti tummin testi kaikista..
Ok, hyvä tietää! :) Joka paikassa tunnutaan vain sanovan, että ei oo plussa, jos ei ole samanvahvuinen tai vahvempi kuin kontrolliviiva. Mutta eiköhän tuo plussa ole.

Ja nyt sitten vaan jännitetään yhdessä, kerran ollaan periaatteessa ihan samoilla päivillä. :D Tai mun kyllä pitäis vielä saada se mies tälle päivälle kellistettyä, muuten tuskin on toivoa...
 
@Paputoive @ajatuksissa täällä myös mies aika samalla tavalla suhtautuu, eli ilman ehkäisyä toki ollaan ja vauva saa tulla, mutta miestä ei haittais jos ei ihan vielä kuitenkaan. Se vähän rauhottaa muakin mikä on ehkä hyvä :)

@Kinder_Kitty onnea ja tsemppiä jännäilyyn!! Samaa myös sinulle @ajatuksissa !! Mä pidän peukut pystyssä teille! (y):love:

Täällä kp32 eikä vieläkään vuoto alkanut. Useemman päivän on nyt välillä ollut menkkamaista kovaakin polttelua, näin oli myös keskenmenneen raskauden alussa. Mutta sit taas kaikki poikkeava voi johtua ekasta kierrosta ilman ehkäisyä, ota näistä nyt selvää :D Mä testaan jouluaattona tai aikaisintaan aaton aattona (kääk sehän on jo ylihuomenna!) jos ei muutoksia tapahdu :whistle:
 
Ehkä joudunkin perumaan puheet tuosta oviksesta.. lämmöt ovat laskeneet normi tasolle tuosta 36.5.. no katotaan jatkuuko sama tilanne jos jatkuu niin ovista ei sitten tapahtunut :( meinaan vielä huomenna testata ovistestillä ja kattoa et millanen viiva tulee..
 
@Villisilmä kiitos! Käynpä sitten jos plussan joku päivä saan, tarkistuttamassa arvot, että riittää sitä thyroxinia kahdelle:ROFLMAO:

@Summer2 toivottavasti sieltä plussa tulee!

Ja @Kinder_Kitty oon Summer2:n kanssa samaa mieltä, ettei sen lämmön takia kannata luovuttaa. Ihan hyvin saattoi olla ovis:)

Kaikille joilla yrityksessä onkin mennyt kauemmin, ootte ihan mielettömän vahvoja ihmisiä. Saa aina pespektiiviä näihin omiin hätäilyihin. Meillä ei edes ole yritys alkanut ja kärsivällisyys lopahtelee jo:unsure: Lupaan tehdä parannuksen:D

Mä täällä siirryn joulun viettoon, pitää vääntää jouluruokia ja siivota ja juosta sukulaisissa. Toisaalta kuulostaa jopa mukavalta:love: Ihanaa joulua kaikille!
 
@Summer2 mulla on yleensä ihan joka kerta kun ovis ollut niin lämpö pysynyt suht samana kun on lähtenyt nousuun.. eli iltapäivällä ja illalla pysyy ylhäällä.. mulla vaan just ollu se kysta kokemus niin sen takia oonkin nyt heittämässä pyyhettä kehään..eli elokuussa lämmöt yritti nousta ja oli ovis kipuja mutta lämmöt sahas ei pysyny ylhäällä ja olikin sitten muodostunut kysta.. ovis jäi tulematta.. tietty kai nuo aamulämmöt merkkaa eniten tuossa oviksessa.. mutta aina ollu ovis kierroissa niin et lämmöt pysyneet ylhäällä päivällä ja illalla..
 
nyt taas lämpö 36.5 pysyis nyt ylhäällä sitten... jos nyt lämmöt pysyy suht samana eikä enää laske niin eiköhän se ovis ollut.. näin toivon.. kauheeta panikointia :D lopetan nyt nää mun lämpöpäivittelyt.. 2vkon kuluttua sen sitte ainakin tietää oliko ovis vai ei jos menkat alkaa..
 

Yhteistyössä