♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@eevas mulla toimi kierto paremmin ekat kaks kiertoo. Olivat molemmat 35 päiväisiä ja ovuloin. En kylläkään raskautunut, mutta noiden kiertojen jälkeen kierrot ei oo kroppa enään pelannut kunnolla. Toisilla taas voi kestää kauan että ensimmäisetkään menkat tulee ja sitten tasottua normaaliksi. Vaikee sanoa kun ei voi etukäteen tietää.

Täällä kp 28 eikä merkkejä oviksesta.
 
Sitä mäkin mietin, että jos käy niin että ei tule ne ekat menkat niin sillee ois hyvä jo jättää pois.. Mutta sitte jos oiski se eka kierto hyvä ja vaikeuksia sen jälkee ni harmi, jos just se hyvä on 0-mahdollisuus kierto. Vitsi tää on rakettitiedettäo_O Ja on ihan olematonta kokemusta siitä miten mun kroppa toimii, en yhtää osaa sanoa kumpi vaihtoehto ois todennäköisempi. Tästä on nyt se mun miehen peräänkuuluttama rentous taas kaukana:ROFLMAO:
 
Pahoittelut myös täältä uuteen kiertoon joutuneille..:cry:

Mullakin on ollu kovasti pohdinnassa että mitäs nyt tapahtuu kun jäi noi pillerit pois. Ovulaatiokipuja ei mulla oikeastaan oo ikinä ollu, mutta nyt oon ollu hirveenä tarkkailemassa kaikkia normaalista poikkeavia tuntemuksia :LOL: Oon yrittänyt nyt vähän noita limojakin tutkia kun niistä on ollut täälläkin puhetta:whistle::ROFLMAO: Mutta ovulaatio (jos sellainen ees tapahtuu) ois varmaan perjantaina, niin sitten kaikki mahdolliset limat ja kivut tulee silloin käytyä läpi että onko tää nyt sit sitä. :ROFLMAO:

Sekin luo vähän paineita kun oma äiti on puhunut kuinka hän alkoi minua odottamaan heti ekasta kierrosta pillereiden jälkeen niin tuntuu että itse pitäisi nyt pysytä samaan. Eihän toi nyt iso juttu oo mutta pyörii tuolla takaraivossa kuitenkin. :unsure:
 
Oho tännehän tupsahti paljon uusia, ihanaa ja tervetuloa kaikille! :)

@Kinder_Kitty jeee onnea uuteen kiertoon siirtymisestä kystista huolimatta :)

@pehmis26 ootko tehnyt vielä yhtään testiä? Mikä tilanne :)

Täällä on meneillään dpo11. Rintoja vihloo tauotta ja kovasti, ja ne on myös pinkeet. Kaikki epätavalliset oireet voi johtua siitä että tämä on taas ensimmäinen kierto ilman ehkäisyä ja oma hormonitoiminta hakee rataansa, joten en innostu vielä :) aion testata vasta kun menkat on pari päivää myöhässä, jos edes on :LOL: odotan niiden alkamista 5 päivän päästä! Jos on tärpännyt, odotan lähipäivinä alkavaks samanlaisia oireita kuin aiemmassa keskenmenoraskaudessa, toki voihan nekin olla raskauskohtaisia.. :)
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 15.12.2016)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v)..............ya 6/15, yk 16
Saniainen! 22v (mies 25v).............ya 7/15, yk 12
Sandzell 24v (mies 25v)................ya 8/15, yk 11
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 22v (mies 22v)................ya 4/16, yk 9
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Jennipä 23v (mies 23v)..................ya 5/16, yk 5
Pehmis26 26v (mies 26v)...............ya 6/16, yk 7
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 4
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
ajatuksissa 26v (mies 29v)............ya 5/16, yk 9
Puff 24v (mies 28v).........................ya 5/16, yk 5
Tuimatar 27v (mies 36v).................ya 9/16, yk 2
Innih 23v (mies 24v).......................ya 10/16, yk 1
Sofia90 26v (mies 23v)...................ya 10/16, yk 3
Empa 21v (mies 30v)......................ya 2/16, yk 8
annikata 26v...................................ya 6/16, yk 5
kka 25v (mies 26v)..........................ya 10/16
Puputus 31v (mies 32v)..................ya 4/16, yk 6
Ihanapa ..........................................yk4
Haaveilija(ko) 26v (mies 26v).........ya 5/16, yk 7
Summer2 27v (mies 24v)................yk1



Plussanneet 2016:

Baby_ 28v (mies 32v) ya 8/16, yk 2, plussa 10/16
MerMer 24v (mies 31v) ya 8/15, plussa 10/16
mannamakaroni 28v (mies 31v) ya 9/16, yk 1, plussa 10/16
mapi_ 26v (mies 27v) ya 7/16, yk 3, plussa 9/16
jenetsu 28v (mies 26v), ya 7/16, plussa 9/16, (km 10/16)
Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
@eevas Minä suosittelen että heti vaan ehkäisy pois! Hormonit on kuitenkii ylimääräistä "myrkkyä" kehossa niin annat kehon tasautua rauhassa, ja kuka tietää milloin se eka ovis tulee :) Hyvä munkin tässä neuvoa, en oo viiteen vuoteen käyttänyt mitään hormonaalista ehkäisyä..

@N93 Pahoittelut :cry:

@Summer2 Toissapäivänä testasin, mut negaa näytti. Tosin joku typerys (...) meni tonkimaan sen testin eilen roskiksesta ja mukamas näkee siinä nyt jonkun viivan. Kuvaan sitä ei todellakaan saa, eli varmasti joku viivanpaikka vaan. :ROFLMAO:

Nyt kp 32/n.28 eikä VIELÄKÄÄN menkkoja. Voi terve, hermo menee. Oon tässä jo laatinut ainakin viisi diagnoosia mikä mua vois vaivata. Onneks menkkanippailuja alkanut ilmaantua, eli josko ne sieltä tekis tuloaan. Pitää tehdä uutta testiä jos niitä ei vaan kuulu.
 
Hei missä meidän joululahjat oikein on :( Tsempit kaikille uusiin kiertoihin! Minä pystyn sunnuntaina testaa et tuleeko mitään, ei ole kyllä mitään tuntemuksia mihinkään suuntaan joten vähän epäilen :(

@eevas älä turhaa stressaile, jätät pillerit sit pois kun molemmille se on ok. Se kierto menee sit miten menee ja ovuloit jos ovuloit. Tää on niin tähtitiedettä että turhaan mietit jo etukäteen moisia :)

@pehmis26 no missä se viiva tai menkat oikein kuppaa? Aih että tuo on ärsyttävää. Kai sä muuten googlesta katoit sun diagnoosin et mikä on :ROFLMAO: :ROFLMAO:
 
@Sosh toivottavasti kierto on sulla palautunut nopsaan,:) Ja älä turhaan ota tuollaisia paineita, eihän tää onneksi mikään kisa ole;)

@pehmis26 onpa outo tilanne, Hienosti oot malttanu mieles, ku vaan kerran oot täs testannut(y)

Kyllä mä nyt tulin siihen tulokseen, että jätän sen Nuvaringin pois niin saa alkaa kierrot palautua. Oisinpa niitä onnekkaita joilla ei tuu mitään häikkää nyt kun vihdoin päästään yrittään.:love:

@kiuski sehän tässä nyt "hauskaa" onkin, että nyt ollaan ton miehen kans sovittu eeppisen viivyttelyn jälkeen, että vauva saa tulla ja nyt ois molemmista hyvä aika, mutta ei nyt sitten olla samalla paikkakunnalla ainakaan ekassa kierrossa. (miehellä reissutyö) Mutta joo stressaan ihan liikaa, oon vaan niin innoissani:D

Kiitos viisaista sanoista kaikille!Toivottavasti niitä joululahjoja vielä saadaan ketjuun:love:
 
Mä tulin kans pitkästä aikaa pyörähtämään. :) Ihan ekaksi tervetuloa kaikille uusille! Mä täällä oon jo jonkin aikaa kanssa tosiaan ollut, mutta nyt viime kuukaudet pitänyt varsin matalaa profiilia, ettei pää ihan leviäisi.

Viimeksi kirjoittelin siitä läheisten puheista "Sitten, kun teillä on perhe..." yms. En ole vielä vanhemmilleni (äidille) kertonut tästä, kun perheessämme on muutenkin ollut murhetta tänä syksynä aika tavalla. En halua yhtään enempää murehdituttaa heitä tämän takia, tiedän että äiti alkaa asiaa kuitenkin miettiä jos sanon. Täytyy myöhemmin kenties ottaa puheeksi.

Soitin myös perheneuvolaan. Ensikikään sinne ei meinaa päästä millään ilveellä läpi. Soittoaika vain aamupäivisin ja puhelimessa älytön ruuhka. No, monen päivän yrittämisen jälkeen kun pääsin sh:n puheille, niin sieltä tuli vain se tyypillinen "Joo, ei me kyllä sua tänne oteta, kun on vasta 8 kiertoa yritystä takana, ei vaikka olisi jotain häiriötä kierrossa. Soita uudestaan neljän kuukauden kuluttua uudestaan. Jos haluat, voit mennä alueenne omalääkärille vuotohäiriön takia, se voi ottaa labroja, mutta tänne ette vielä pääse." Ihan kiva, mut meidän alueella ei oo omalääkäriä, joten se menee yleiselle varauskirjalle, hoitojonot ovat 3kk. Eli me nyt sit odotellaan kevääseen ja soitan suoraan tuonne uusiksi saman tien, kun on se 12 kiertoa takana. Ottaa aivan järkyttävän paljon päähän!! :(

No, jos jotain positiivista, niin täällä alkanee olla ovulaatio lähestymässä. Epäilen, että su-ti välille osuu. Tuskin saan taaskaan tikuilla sitä kiinni, joten en tiedä jaksanko edes tikuttaa. Tuskin. Viime kierto jäi aiempaa vielä päivän-pari lyhyemmäksi 23/25, mutta oli myös normaalia lyhyemmät menkat. Toivon, etteivät kierrot ala säännönmukaisesti lyhentyä.

Eli tätä samaa vanhaa tänne.
 
@ajatuksissa voi ei :( Toivotaan tosiaan että ei tarvitsisi mokomaan paikkaan edes soitella, vaan että raskautuisit jo ennen sitä!

Täällä on nyt joku dpo13 ja tyylipuhdas nega. Vaikka kuinka kääntelin ja vääntelin niin viivanpaikka välillä vilahti muttei sen enempää. Menkat alkaa varmaan ylihuomenna kun noita finnejäki taas tullut yön aikana. Huoh. No onneks ens kuussa on se lääkäri joka antaa meille sen lähetteen sinne lapsettomuuspuolelle.
 
@Jennipä Mähän en koskaan oikein saa ovulaatiotikuilla ovulaatiota kiinni, pitäis varmaan ostaa niitä clearbluen hymynaamoja. Mut oireista päätellen sanoisin, että luteaalivaihe on 11-13 vuorokautta. Kyllähän sen periaatteessa pitäis riittää. Mulla vaan alkaa yleensä 2-4 vrk ennen varsinaisia menkkoja valkovuoto värjäytyä ruskeaksi ja siitä jo tietää, että ei onnistunut. Prolaktiini pitäisi kyllä varmasti mitata. Ja kilpparitestit eivät ehkä huonoa tekisi nekään. Ne on sentään joku vuosi sitten katsottu ja olivat viitearvoissa - joskaan ei ihan priimaa. Mutta milläs näitä mittaat, kun ei pääse lääkärille. Yksityisen kautta en enää viitsisi, se on niin kamalan kallista.

@kiuski Kävittekö te ennen lääkäriä terveydenhoitajalla? MIetin siis, että minkälaisia nuo ihan ensimmäiset käynnit ovat. Mä en enää muista, mitä olet kirjoittanut. Tuntuu, että mun pää tyhjenee kaikista asioista nykyään saman tien...
 
Ei menkkoja vieläkään, kp 34 jo :eek: mulla on womanlogin mukaan viimeks 2,5v sitten ollut tällainen pitempi kierto. Ovuloimaton tai myöhäinen ovis sit varmaan? Google on kyllä käynyt niin kuumana, että harkitsen jo tekeväni uuden vuoden lupauksen google-lakosta.. Toissapäivänä tein vielä testin, joka tietty nega. Vauvaa tästä kierrosta ei kyllä synny, koska mahdollisuuksia tärppiin ei oo ollut kp 15 jälkeen :cautious: Onneks mahassa tuntuu kaikenmaailman särkyä ja jomotusta, niin kyllä mä haluan uskoa että menkat sieltä omia aikojaan alkaa.

Ja ironista kyllä, täähän oli eka kierto jossa ovista tikutin. Mutta tosiaan testithän vaan ennustaa milloin se on tulossa, kroppahan sitten päättää mitä se tekee. Ja mun kroppa nyt ilmeisesti päätti että ei ollut hauskaa, lopeta se testaaminen :LOL:
 
@ajatuksissa , onpa ärsyttävää että ette pääse vielä tutkimuksiin. Mekäänhän ei päästy, kun oli 8 kuukautta yritystä ja yksityisen epäily pcosta. Kuulemma ei vaikuta, vaikka olisi tiedossa hoidettavaa, vaikka eihän sen niin pitäisi mennä. En tosin kyllä ite usko siihen, että mulla ois pcos, luulen että mulla on vain semmonen rakenne munasarjoissa. Ovulaatio kuitenkin tikuilla löytyy joka kuukausi ja kierto säännöllinen o_O Tarkoitus kuitenkin pyytää pääsyä jonoon tutkimuksiin ensi vuoden alussa, jos tämä kierto menee susille.
Minä ajattelisin, että jos et ole ennen löytäny ovista tikuilla, niin ei ainakaan kannata vaihtaa niihin cb:n digitaalisiin. Niissä kun on vielä suurempi se herkkyys, eli näyttävät vielä harvemmin plussaa. Siinä se vasta epätoivo iskeekin. Tämäkin tietty on makuasia, mutta ite tykkään mieluummin tiirailla tikkuja :cautious:

@pehmis26 , löysikkö siis tikuilla oviksen vai oisko mahdollista juuri ovuloimaton kierto? Jokaisellahan niitä ilmeisesti on yhdesti tai kahdesti vuodessa. Inhottava tilanne, kun ei näy plussaa eikä menkkoja :mad:

Täällä kp 15/27, dpo 2. Tallettelut loppuen lopuksi -2 dpo ja 1 dpo. Saapa nähdä miten käy :love: Jos tästä kierrosta tulisi nega, niin en välttämättä olisi niin surullinen kuin yleensä, koska silloin mun työllistymismahdollisuudet ensi kesälle olisi ehkä paremmat. Mutta toisaalta, jos tulisi plussa, niin kyllä se aina kesätyön voittaa :love:
 
@Villisilmä Mun ovistestailuista löytyy kuva sivulta 111, tasavahvuista viivaa en saanut eikä digitesti hymyillyt, mut kovasti viivat ainakii vahvistu ja oli ihan selvää limailua yhtenä päivänä :confused: Täytyy kyllä myöntää että vähän silloin mietin, kun en tuntenut alavatsassa yhtään mitään tuntemuksia kuten yleensä, että menikö se ovis muka jo! Vähän nyt huono tehdä johtopäätöksiä mihinkään suuntaan, kun eka tikutuskierto, enkä tiedä paljonko niiden viivojen pitäis mun kohdalla vahvistua :)
 
Hellou vaan kaikille:) Tiistaina aloitin tikuttelun ja nyt alkais kaikki merkit ja oireet viittaamaan siihen suuntaan että ovis on saapumassa:)
Mitä mieltä ootte?
Tänään on siis kp.15 :) Huomenna pakko viel testata,jos vaikka tulis vieläkin tummemmat viivat. Mies on kellistetty kolmena viime päivinä, joten siitä ei oo ainakaan ollut kiinni.
Uutena vuotena sit jännätään,että juodaanko holitonta skumppaa;)
 

Attachments

@Sofia90 hyvännäköinen plussa!

@kiuski pahoittelut menkoista :(

@pehmis26 , mitä o-tikkuja muuten käytit?

Täällä ei mitään erityistä, dpo 3. Hassua, että nyt kun olen tuota macaa käyttänyt, niin oviksen jälkeen tulee pari kuivaa päivää ja sitten alkaa tuommoinen kermainen valkovuoto :oops: Muistaakseni samanlaista oli silloin ekoina kuukausina, kun aloitettiin yrittäminen, jospa oisi siis hyvä merkki ja kertoisi paremmasta hormonitoiminnasta :cautious:
 
  • Tykkää
Reactions: Sofia90
@Villisilmä Sofin tikut oli käytössä:)

Täällä myös kp1! Ihanaa vihdoinkin, ja nyt ei edes masenna koska asian käsitteli jo etukäteen. Eli yk8 starttaa nyt. Vähän kyllä masentaa kun noita yrityskiertoja katsoo, ei tässä pitänyt näin kauan kestää :confused: Ajattelin nyt kuitenkin rentoilla loppuvuoden, eli hyvää joulua ja plussatuulia! :love:
 
@kiuski Pahoittelut menkoista :unsure:

@eevas Onnittelut päätöksestä jättää ehkäisy pois! :)

@Sofia90 Toivottavasti tärppää ;)

Täällä on siis menossa yk1 ja yritys alotettu 12/16 , minä 25 ja mies 29 :)

Nyt kyllä jännittää kauheena, että oliko se ovis nyt perjantaina vai ei. Huomasin kyllä limoissa aika selkeän muutoksen, että loppuviikkoa kohti muuttui ja perjantaina oli ihan erilaista kuin normaalisti ja lauantaina oli sitten palautunut jo ihan normaaliksi. Että tiiä nyt tässä sitten, että oliko se juuri sitä vai jotain ihan muuta :ROFLMAO:

Jos se nyt ois ollu sit se ovis sattui kyllä hommailut ihan nappiin. ;)Tekemistä oli dpo-3, dpo-1 kahteen kertaan, dpo0 ja dpo1.:barefoot: Jos nyt oli ees mitään dpota. :ROFLMAO::ROFLMAO::ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: eevas ja Sofia90
Nopeasti kysyn, mitä labroja kannattaa ottaa, jos ne käy ilman lähetettä otattamassa esim. Cityterveydessä? Kilppari ja prolaktiini ainakin, mutta onko jotain muuta? Mua niin vituttaa tää meidän kotikaupungin tilanne, kun ei ole lääkäreitä, niin ei pääse mihinkään hoitoon. :(
 
omaanapaa: Terkkuja kysta kontrollista! Kystat hienosti pienentyneet! ja kirsikkana kakun päällä on hyvin mahdollista et tulossa luomu ovis, oikealla puolella yksi 13-15mm folli! ja nyt vasta kp11! limakalvo oli 6,8mm.. eli paksuuntunut.. toiveet taas ihan pilvissä ja 2vkon päästä pudotaan korkealta taas.. mut oon niin happy! Huomenna tilaukseen ovistestit.. tänään alotan testauksen kun on vielä 3testiä jäljellä.. Pitäkää mulle peukkuja! ja tehtiin lähete julkiselle et tässä nyt sitten odotellaan ekaa aikaa ja siihen asti sit luomuna.. toivottavasti ei tarvis kauheen pitkään odottaa aikaa.. mut varmaankin menee eka aika vasta helmi-maaliskuulle.. mut hei mun omakin keho toimii silloin tällöin ilman hormoneja! :love:(y):) kyllä se aurinko nyt hetken paistaa tähänkin risukasaan!
 

Yhteistyössä