♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jennipä kiitos taas vastauksesta! Mä nyt yritän vielä sinnitellä hetken ennen kuin varaan gyneaikaa ja toivoa, että alkaisivat itsestään. Kai täytyy varoiksi jossain kohtaa tehdä vielä yksi raskaustestikin, kun edellisen olen uittanut joskus kymmenen päivää sitten. Toivottavasti sun kierto lähtisi tuosta vielä normaalistumaan tai vaihtoehtoisesti pärähtäisikin seuraavasta kierrosta plussa :whistle:

@eevas jos testaat persiljaa tai jotain muuta kikkaa, niin kerrothan jos ne näyttää toimivan? :D Mun mielestä tää menkkojen odottelu oli ekan viikon ihan kivaakin, kun ei tarvinnut piinailla, mutta nyt alkaa jo kyllästyttää ihan urakalla :unsure:
 
Kyllä se on niin et kyl se ovis tapahtui aamulämmöt pysyneet ylhäällä ja päivälämmöt :) nyt sitten mikä sai mun toiveet nousemaan on se et sillon toukokuussa viikko ennen kun testasin plussan..niin mulla tuli semmosta venyvää paksua keltasta limaa.. ja eilen tuli samanlaista.. ja lisäks eilen vihlasi kerran oikein kovaa kohdusta..mut nyt ois vasta dpo5..mut kuulemma munasolun matka kestää kohtuun 4pvää.. tommosta ei oo tullut kertaakaan nega kierroissa.. ääh täytys nyt malttaa mieleni mutta mulla on nyt niin semmonen tunne et tää on hyvä merkki.. ekan kerran uitan r-testiä keskiviikkona sillon ois kai dpo11 mulla on niitä 10 herkkyyden testejä 2, sain kaupan päälle ovistestejä tilatessa.. lisäksi löytyy 6kpl 25 herkkyden liuskatestejä :D one stepin :D
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
@Kinder_Kitty rankkaa varmasti ajatella mitä nyt olis jos ei olisi mennyt kesken. Ihan mielenkiintoista tietoo joo ivf hoitoon liittyen, vaikka toivottavasti meidän ei kenenkään tarvitsisi mennä tässä projektissa sinne asti. Onneksi kuitenkin on noita järeämpiäkin hoitoja, joista monet ovat saaneet avun.

Kyllä sitä itselläkin käy välillä mielessä jos kaiken maailman tutkimusten jälkeen kerrottais, ettei voi sada lapsia.. Minun äidille sanottiin ettei lapsia voi saada, mutta saikin sitten minut ja pikkusisareni. Jos alkaa joskus näyttää siltä ettei kevyemmistä hoidoista ole apua, niin varmaan otan aiheen keskusteluun äitini kanssa. Nyt puhuin jo muutama päivä sitten siskolleni, joka olikin aika jännittävää sinänsä ja asiasta just puhuttiin. Mutta eihän tässä voi muutakuin katsoa mitä tulevaisuudessa eteen tulee.
 
@Jennipä kyllä se aika syvältä kirpasee kun tosiaan miettii et mitä sitä olis ollut..mutta nyt tulee tämä laskettu aika etappi ohitettua niin pääsee sitten siitäkin yli.. mutta elämä jatkuu ja kaikkea ei tarvitse unohtaa, mutta eteenpäin täytyy mennä ja parhaan mukaan nauttia elämästä. en mäkään onneksi enään kokoajan mieti sitä km, mut välillä joka on tietty ihan luonnollista. Mut ei auta jäädä vellomaan siihen :)
 
Paljon onnea @ajatuksissa <3 ihana uutinen :love:

Mulla taitaa olla paluu edessä tälle puolelle... yöllä alkoi runsas vuoto niin että lorina käy. Menkkamaista kuoristelua jne. Ehdittiinhän tässä viikko iloita. Huokaus. Jos sitä varaisi lääkärin ensi viikolle että saa varmistaa kaiken olevan ok ja poistunut.

Miten sitä voikin tuntea olonsa näin turraksi. Toinen heti km heti perään. Miljoona kirosanaa.
 
Heippa kaikille. Täällä on todennäköisesti toinen km putkeen. Tiputtelee ja vatsaan sattuu, oireet on hävinny. Viikkoja olis 7. Edellinen km oli 6/2016. Alkaa kovasti mieleen hiipimään ajatus et saadaankohan me koskaan omaa lasta pitää varmaan ootella miten tämä tästä kehittyy ja soitella lääkäriin.

Kaikille plussanneille paljon tsemppiä
 
Heippa kaikille. Täällä on todennäköisesti toinen km putkeen. Tiputtelee ja vatsaan sattuu, oireet on hävinny. Viikkoja olis 7. Edellinen km oli 6/2016. Alkaa kovasti mieleen hiipimään ajatus et saadaankohan me koskaan omaa lasta pitää varmaan ootella miten tämä tästä kehittyy ja soitella lääkäriin.

Kaikille plussanneille paljon tsemppiä
Hmm, aloin miettimään et olenko koskaan kirjoittanut tähän ketjuun. Seurannut olen jo pitkään. Olen vielä hetken 29-vuotias ja lapsihaave on ollut reilun vuoden. Miehen kanssa ollaan oltu 1,5v naimisissa. Ensimmäisestä tosiaan haaveillaan kesällä todettiin np ultrassa kkm, kehitys oli loppunut 6-7 viikolla. Tyhjennys lääkkeillä, ei.tyhjentynyt ja pitkä odotus et pääsi ultraan. Mulle tehtiin sit joku kohduntähystys,joka oli hirveä. Kaiken kaikkiaan kärsin keskenemosta reilun kaksi kuukautta.
 
Liitympä seuraamaan tätäkin ketjua :) Täällä yksi 34v ensimmäisestä lapsesta haaveileva. Ihan hulluuteen asti nyt tätä palstaa tullut seurattua. Ovulaatiopäivistä tai kuukautiskierrosta ei vielä järkevää käsitystä, pillerit lopetettu lokakuun lopulla vasta ja takana kahdet ns.normaalit kuukautiset. Edellinen kierto 29pv ja sitä edeltävä 34.. Tänään kp 35 ja puhdas nega testistä. Melko neitseellinen kuitenkin saisi sikiäminen tässä kohtaa olla, koska seksistä on erinäisten miesflunssien vuoksi jo kohta kolme viikkoa :LOL: Toivottavasti siis alkaisi pian vuoto jotta pääsisi testailemaan ovuloiko tää akka ollenkaan!
 
@Leikkuri voimia ja pahoittelut! Kyllä olet tänne ainaki joskus kirjoittanut..sillä olet merkittynä meidän plussa listalle 2016.
Toivotaan et kakki ois kuitenki hyvin..mutta km itsekkin kokeneena niin ei tuo hyvältä vaikuta :(
@Edith_87 eikä! voimia! toivottavasti kaikki ois kuitenkin hyvin.. minullakin alkoi km vuoto ensin pienellä kivuttomalla punaisen ruskealla vuodolla ja sitten tulivat kivut ja reilumpi vuoto..
 
Heippa vaan kaikille!

Olen taustalla seurailut ketjua jo kuukausia ja lukenut kaikki viestit alusta alkaen sekä myötäelänyt ja jännäilyt kaikkien mukana.

Itse olen vauvakuumeilut jo hetken aikaa mutta mies on ollut vastaan. Ja ihan hyväkin koska olemme vielä suht vähän aikaa olleet yhdessä (tammikuussa tuli vuosi täyteen). Nyt kuitenkin mies ilmoitti että jätetään pillerit pois ja tulee jos on tullakseen(mies ei ole varma saako koskaan lapsia) ja tästä syystä oli pakko itsekkin rekisteröityä koska pakko päästä jonnekkin kysymään ja purkamaan tätä fiilistä.

Nyt kun lapselle on annettu lupa tulla niin mä olen kauhusta kankea että mitä me ollaan tekemässä. Eikä vauvakuumeesta tietoakaan. Ja taas toisena hetkenä ei jaksaisi odottaa kaikkea tulevaa. Onko muilla tämmöisiä fiiliksiä?
 
@Edith_87 voimia :(

Tervetuloa uusille ja vanhoille uusille! Kauhee ryntäys näköjään taas :ROFLMAO:

@Luuna ei oikein osaa samaistua noihin fiiliksiin, mutta varmaan ihan normaalia miettiä mitä täs ollaan oikein tekemässä jos on yhtään järkeä päässä :ROFLMAO:. Ei minullakaan ole oikeasti kunnon käsitystä mitä siitä sitten tulee kun on lapsi, mutta tiedän lapsia haluavani ja mielummin odotan lapsen saamista odotukset korkealla kuin pahinta peläten :LOL:. Tosin nyt on enemmän ajatukset mennyt siihen suuntaan, että ei tää nyt niin kamalaa oo vaikka vähän kauemmin kestää ja aika satunnaisesti tulee "vauvamullehetinyt" fiiliksiä. Mut tervetuloa kummiskin, täällä näitä ajatuksia saa jakaa :)
 
Tervetuloa uusille ja pahoittelut keskenmenoista:cry:

@Luuna mulla on ihan samanlaisia fiiliksiä. En malttaisi odottaa, että vauva on sylissä; vauva-arkea en jännitä ollenkaan. Mutta mulla on melko paha pelko raskautta ja synnytystä kohtaan niin sen takia välillä tuntuu, että haluaa perua koko yrittämisen ja hetken päästä taas on maailman kutkuttavin ja ihanin fiilis ajatella olevansa raskaana ja kokea synnytys. Luulen, että on ihan normaalia tunteiden heittelyä kun on niin suuresta elämänmuutoksesta kyse.

Päivittäin käyn lueskelemassa täällä, mutta kun nyt on tämä aika menkkojen jälkeen-aika ennen ovista, niin vähemmän tulee itsellä kirjoiteltua. Ihanaa muuten miten mies on hurahtanut vauvajuttuihin myös. Hyvä ystäväni on raskaana ja ostin tälle vauvalle vähän vaatetta. Kun esittelin niitä miehelle niin kysyi, miksen ostanut meillekkin:LOL: hän on yleensä sellainen ettei tykkää hamstrata kaappeihin mitään ylimääräistä ennen todellista tarvetta niin tuli vähän puskista. Kuinka teidän muiden miehet kuumeilee vai kuumeileeko ollenkaan mukana?
 
Täältäkin ilmoittauduttaisiin listalle mukaan :) Pidemmän aikaa jo seuraillut palstaa ja nyt alkoi tuntumaan että haluaisin myös osallistua.
Kuumetta tullut podettua jo pidemmän aikaa ja kunnon yrittäminen aloitettiin viime syksynä.
Minulla on aina ollut jostain syystä itselläni tunne, että lasten saaminen ei ole helppoa ja eipä tuo plussa ole vielä ilmaantunut.
Marraskuun lopulla kävin neuvolassa papa kokeissa ja otin siellä puheeksi kummallisen pistävän kivun oikealla puolella sekä syyskuussa olleen 49pv kierron joka on minulle hyvin epänormaali. Ihana neuvolatäti lähetti minut heti seuraavalle päivälle gynelle tutkimuksiin ja 3cm kystahan sieltä löytyi. Gyne tahtoi helmikuussa alkukierron verikokeet ja maaliskuussa tavata minua jos ei plussaa ole siihen mennessä kuulunut.
Tällä viikolla kävin verikokeen antamassa ja nyt olisi KP7. Toista kiertoa aloittelen nyt ensi viikolla tikuttamaan.
Tässä tuli nyt pitkästi oma napailua :) mutta jospa seuraavaan viestiin jo muitakin ajatuksia. Toivottavasti myöskin teidän muiden sujuvasti käyttämät lyhenteetkin tulisi tutuksi, tämä kun on vielä aika vierasta asiaa :LOL:

Tässä vielä tiedot listalle:
Kukkavoi 33.v(Mies 33.v) KP 25-27 Ya 10/16 & YK 5.
 
@Edith_87 ja @Leikkuri tsemppiä teille molemmille! :(

@Eela- sun mies kuulostaa ihanalta vauvakuumeilijalta! Meillä mies ei ole läheskään noin innostunut vielä, vaan pitäisi mua varmaan seonneena, jos ostaisin vauvalle jotain jo ennen raskautta. Oonkin päättänyt, että jos jotain innostun ostamaan, niin myönnän sen miehelle vasta plussan jälkeen :ROFLMAO:

Ainiin tervetuloa kaikille uusille! (y)
 
Jatkankin vielä! Täällä odotellaan ensimmäisiä luomumenkkoja edelleen ja nyt taitaa olla kp52 meneillään. Tein sitten huvikseni äsken ovistestin, kun niitä on iso kasa odottamassa seuraavaa kiertoa ja sain kaksi viivaa :eek: En todellakaan puhdasta plussaa, mutta ihan selkeän viivan kuitenkin! Nyt harmittaa miksen ole testaillut enempää, testasin vain muutaman kerran (ainakin kp16 ja kp20) ja lopetin siihen kun minkäänlaista viivaa ei tullut ja ajattelin etten ensimmäisessä kierrossa pillereiden jälkeen vielä ovuloi.

Täytyy testata huomenna lähteekö viiva haalistumaan vai tummumaan.. Kylläpäs alkoi jännittää :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@voittamaton toivottavasti ei paljoo pitemmäks kierto venyis sielläkään. Mulla näyttää ovistestit aina haaleeta, viivaa. Välillä suhteellisen tummaakin muttei plussatummaa, vaikken sitten ovuloikkaan. Paljon myös vaikuttaa kuinka väkevää virtsa on. Toivottavasti kuitenkin ovis tulis tai olis jo käynyt, olis mahdollisuus raskauteen tai ainakin pääsis uuteen kiertoon.
 
Kiitos tsempeistä @Jennipä :giggle: Uskon ja toivon, että tää on positiivinen merkki tässä kierrossa, kun aiemmin olen saanut niin puhtaat negat kun vain olla ja voi. Kerron huomenna mihin suuntaan viiva muuttuu..

Nyt pitäisi vielä yrittää varoiksi kellistää tuo Super Bowlia katsova mies :D:D
 
@voittamaton täällä kp40 sehän oiskin hauskaa, jos tässä ois edes pieni mahdollisuus, että ovis tuliskin myöhään, oon ollu ihan möks, kun pitää niitä menkkoja vaan oottaa:unsure: Toivottavasti siellä ois tosiaan ovis:)

Kovasti jaksamista keskenmenon saaneille. Hirveän surullista:cry:
 
Täällä olis yks hyvin pahasti vauvakuumeileva innokkaana liittymään joukkoon!

Minä oon 26 ja mies 28 (hänellä aiemmasta suhteesta 6-vuotias poika). Yritys aloitettu ja pillerit jätetty pois 9/2016. Kierto on 24-25pv ja kuudes yk menossa :)
 
Tosiaan mekin (tai siis minä... :D) ollaan kaikkia poppakonsteja käytetty... on greippimehua, vehnänalkioöljyä, maca-jauhetta, raskausvitamiineja, jalkoja pystyssä, joka päivä yritystä, joka toinen päivä yritystä, tikuttelua, ei-tikuttelua ja kaikkea siltä väliltä :D

Gynellä kävin yksityisen puolella ultrauksessa tammikuussa ja siellä kuulemma näytti kaikki ihan hyvältä. Oma pää vain sanoo, että kaikki ei olisi kunnossa ja nyt pähkäilenkin mitä kautta kyselisin päästä verikokeisiin :/

Tässä kierrossa oli pientä veristä tuhrua näkyvissä viikko oviksen jälkeen, mutta testit näytti puhdasta negaa kp:t 22 ja tänään 24/24-25. Olokaan ei nyt mitenkään normaalista poikkea niin ei se tuhru varmaan mitään kiinnittymisvuotoa ollut :(
 
Viimeksi muokattu:
@lasikippo ainakin itselläni näinä kahtena kertana, kun plussa pärähti niin oireita ei ollut mitään erikoisemmin ja olo oli ihan normaali. Ja kaikissa menkkakieroissa jomottaa ja etoo ja ihan kaikkea mahdollista. Eli älä heitä vielä kirvestä kaivoon. Odota muutama päivä jos täti ei tulisikaan kylään ;)

Kiitos kaikille tsempeistä <3 Laittaa tämä vuoto ihmettelemään tuliko km vai mitä tapahtuu (n) Vuoto alkoi yhtäkkiä pe-la yönä ja oli runsaimmillaan lauantaiaamusta. Sen jälkeen se on hiipunut suhteellisen nopeasti niin että tänään tuli vain ruskeaa tuhrua paperiin! Siteisiin/kuukuppiin vuotoa on valunut yllättävän vähän. Vuoto on ollut koko ajan suhteellisen "sileää" eli sattumia ei ole ollut. Ensin se oli tummanpunaista ja nyt kirkasta. Kipuja oli vain lauantaiaamusta ja ne meni särkylääkkeellä ohi. Ja ne oli hyvin perus menkkamaisia. Sen jälkeen ei ole ollut minkäänlaisia kipuja tai muitakaan tuntemuksia mahassa. Tokihan tilanne tässä voi vielä muuttua ja runsasvuoto ja kivut ovat vasta edessä... pahin pelkoni onkin, että kyseessä on keskeytynyt keskenmeno...

Edellisessä keskenmenossa kipuja oli kolme päivää 24/7 ja se oli sellaista supistavaa, jomottavaa, viiltävää, pistävää muttei yhtään menkkamaista. Vuoto myös alkaessaan runsastui todella nopeasti ja oli hyytymiä täynnä. Tosin viikkoja kaipa oli silloin enemmänkin kuin nyt, mutta mutta (n)

Huomenna on yksityisellä lääkäri. Katsotaan mitä gyne sanoo. Yritän pitää pään kylmänä ja olla varma siitä, että keskenmeni että vuoto nyt oli vain tällaista tällä kertaa.
Ja unohtaa ne kaikki vaarattomat vuototarinat, joita olen netistä ahminut... :ROFLMAO:

Olokin on ihan ihmeellinen. Lauantain itkuja lukuunottamatta olo on ollut kevyt, onnellinen, toiveikas ja hyviin uutisiin luottavainen o_O edellisellä kerralla vuodon alettua olo muuttui konkreettisesti hyvin tyhjäksi ja varmaksi siitä mitä tapahtui vaikka virallisesti en edes tiennyt olleeni raskaana.

Anteeksi romaani, mutta olen jotenkin äimänkäkenä siitä mitä tapahtuu :confused: ja pakko purkaa mietteeni jonnekin.
 

Yhteistyössä