♥ Esikoisesta haaveilijat ♥



♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 24.1.2017)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Saniainen! 23v (mies 26v).............ya 7/15, yk 19
Sandzell 25v (mies 26v)................ya 8/15, yk 13
Empa 21v (mies 30v)......................ya 2/16, yk 8
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 23v (mies 23v)................ya 4/16, yk 11
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Puputus 31v (mies 32v)..................ya 4/16, yk 6
Jennipä 24v (mies 24v)..................ya 5/16, yk 6
Puff 24v (mies 28v).........................ya 5/16, yk 5
Haaveilija(ko) 26v (mies 26v).........ya 5/16, yk 7
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 7
annikata 26v...................................ya 6/16, yk 5
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
Toukkahaave87 29v (mies 28)........ya 7/16, yk 4
Tuimatar 27v (mies 36v).................ya 9/16, yk 6
kka 25v (mies 26v)..........................ya 10/16
Ihanapa ..........................................yk5
Sosh 25v (mies 29v)........................ya12/16, yk 1
Shara 27v (mies 28v).......................ya 12/16, yk 3
voittamaton 25v (mies 35v)............ya 12/16, yk 1
eevas 27v (mies 27v)...................... ya 12/16, yk 1
Eela- 28v...........................................ya 1/17, yk 3
Serissamay 19v (mies 21v).............ya 4-6/17
Leikkuri 30v (mies 31v)...................ya 1/16, 2 km
Edith_87 29v (mies 32v)..................yk 5
Pau91, 25v (mies 25v).....................ya 1/17, yk 2

Plussanneet 2017:
Hyppymassu 23v (mies 22v), ya 9/2016, plussa 2/17
Kukkavoi 33v (mies 33v), ya 10/16, yk 5, plussa 2/17
ajatuksissa 27v (mies 30v), ya 5/16, yk 10 plussa 2/17
Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17, (kkm 2/17)
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17

Plussanneet 2016:
Sofia90 26v (mies 23v) ya 10/16, yk 3, plussa 12/16
Summer2 27v (mies 24v) yk1, plussa 12/16
Baby_ 28v (mies 32v) ya 8/16, yk 2, plussa 10/16
MerMer 24v (mies 31v) ya 8/15, plussa 10/16
mannamakaroni 28v (mies 31v) ya 9/16, yk 1, plussa 10/16
mapi_ 26v (mies 27v) ya 7/16, yk 3, plussa 9/16
jenetsu 28v (mies 26v), ya 7/16, plussa 9/16, (km 10/16)
Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/15, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/14, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/15
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Paputoive 29v (mies 30v) ya 5/15, yk 19, hoidot alkaa 3/17.

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Päivitin nyt listan, kun oli tylsää ja viime päivityksestä oli aikaa. Tekee pahaa, kun on vapaapäivä ja mieskin on ollut koko päivän reissussa ja minä oon tapittanut koneella KOKO PÄIVÄN. Arvatkaa onko google ollut kaverina..

Laittakaa nyt viestiä perään jos on tiedot väärin tai puututte kokonaan listalla. Tossa oli kymmenen sivua tullut tekstiä niin poimin sieltä vaan punaisella merkatut ylös. Poistin myös taustailijoita listalta, kun ei ole kuulunut. Kertokaa jos siellä joku vielä taustalla pyörii niin laitan takas.

@N93 haluatko millaiset tiedot tonne listoille? :unsure:
 
  • Tykkää
Reactions: Saniainen!
Hei vaan kaikille pitkästä aikaa!:) loppukesästä jäin vaan seurailemaan ja lueskelemaan teidän muiden juttuja. Omassa elämässä tuli suuri muutos, ostettiin omakotitalo :love: siinä meni kaikki aika muutaman kuukauden ajan, joten voimat ei riittäny tähän vauvatouhun miettimiseen. Lueskelemassa kyllä kävin viikoittain ja suuresti onnea kaikille plussan jo saaneille! :love: mutta nyt on taas akut ladattu tähän vauva hommaan. Mulle vois päivittää minä 23v ja mies 26v, ja yk taitaa olla jo 19:unsure:.
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Kiitos @Jennipä listan päivittelystä! Ja kiitos kaikille jotka tsemppejä lähetteli tuleviin hoitoihin.

Meillä nyt tosiaan se ensikäynti takana. Jännitin ja stressasin ihan hulluna käyntiä, vaikka tiesin että ei siellä sen ihmeempiä tehdä ja tappotuomiota sieltä ei saa.

Itkin odotushuoneessa jännityksen takia, mutta itse käynnillä pysyin suht vahvana. Yhdessä kohdassa herkistyin kun lääkäri kysyi miten jaksan työssäni yrityksen ja hoitojen aikana (liittyy vahvasti lapsiin ja kaikenlaisia tapauksia on, myös sellaisia ettei lapset aina niin toivottuja...)

Muuten käynnillä ensin keskusteltiin meidän tilanteesta, kuultiin minun verikoevastaukset (jotka ok), sekä miehen simppanäyte (joka myös ok). Sitten oli molempien tutkimukset erikseen, toinen odotti odotushuoneessa. Mulla oli menossa loppukierto (noin viikko oviksesta) ja kohdussa näytti siltä limakalvon suhteen. Munasarjat näytti vähän pco-tyyppisiltä, mutta mitään varmaa diagnoosia en saanut. Joskus ylipaino voi tehdä sitä että näyttää siltä, vaikkei olisi?? Kuulosti oudolta. Mutta ylipaino toki lisää myös riskiä pcohon. Mieheltä tutkittiin kivekset ultralla. Lääkäri sanoi ettö meillä on täydet mahdollisuudet raskautua ilman hoitojakin ja sanoi että jos lh-huipun saa kiinni ovistestillä niin munasolu kyllä irtoas, vaikka siellä useampia olisiki kypsymässä (niinku pcossa on).

Hoidot kuitenkin aloitetaan kun meillä yritystä tulee toukokuussa jo 2v täyteen. Lääkäri ehdotti ovulaation induktiota. Eli hormonaalista tukea kiertoon, jolla aikaansaadaan ovis oikeaan aikaan. Mulla ovis tuppaa tulemaan vasta kp 24-25 luonnollisessa kierrossa ja tästä syystä kierrot aika pitkiä. Voi johtua siitä et liian monta munarakkulaa kypsyilee eikä munasarja osaa valita minkä pitäisi irrota. Nyt lääkkeillä munasarjoja buustataan toimimaan oikein. Eli mulla alkaa seuraavassa kierrossa kp 2-6 letrozole lääke. Sitten folliultra tehdään kp 9 ja siinä pitäisi sitten nähdä onko miten kypsymässä follikkeli ja ovulaation aikaan tehdään inseminaatio ja tarvittaessa pistän irroituspiikin ja mahdollisesti saan jotain tukea myös luteaalivaiheeseen. Inseminaatiota meidän ei ole pakko tehdä, vaan vaihtoehtona on kotiyhdynnät oviksen aikaan. Lääkäri kyllä suositteli inseminaatiota, sillä se lisää hieman mahdollisuuksia, kun spermasta pestään ja poistetaan huonolastuisempia siittiöitä ja sperma ruiskutetaan suoraan kohtuonteloon. Näitä inseminaatioita tehdään 3-4 kertaa ja jos näillä ei haluttua tulosta tule, niin sitten ivf-hoito.

Vastaanotolla lääkäri oli aivan ihana ja puhui kivasti asioista. Painoasiasta keskusteltiin myös, jonka ymmärrän täysin. Mutta lääkärillä oli tosi nätti ote siihenkin keskusteluun. Kysyi haluanko ravitsemusterapeutille lähetteen. Sanoin että voin käydä. Myös klinikan omalle terapeutille (lapsettomuuteen, seksuaali- ja parisuhdeasioihin perehtynyt) sain lähetteen että voin jutella tuosta työasiat vs hoidot asetelmasta ja muutenkin hoidoista.

Käynnistä jäi hyvä fiilis. Toki tuleva jännittää, mutta hoitajan ohjeen mukaan mennään hetki ja käynti kerrallaan, eikä mietitä liikaa eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: Saniainen! ja Eela-
Kiva kuulla että @Paputoive käynti meni hyvin :)
Minut voi lisätä listalle. Leikkuri 30v mies 31v, ya 1/2016, 2km

Odottelen menkkoja alkavaks viimeisimmän km jälkeen, nyt on reilu 4vk km. Tissit on ollu pari päivää kipeet,joten menkat varmaankin tekee tuloaan piakkoin.
 
Voi ei @Kinder_Kitty :( Voimia!

Minutkin voi lisätä listalle :) Edith_87 29v mies 32v yk 5

Täällä tuli ekat menkat keskenmenon jälkeen. Kovin kivuttomat, lyhyet ja epämääräiset mutta menkoiksi luokiteltavissa :LOL:
Nyt tjottaillaan vaikka jo laskinkin mille päiville se ovis voisi taas osua...:whistle: macajauheen aloitin. Ja greippimehun. Ja tehostin elämäntapa remppaa. Onko muilla mitään superfood tai muita kikkoja käytössä?

Tällä hetkellä elämäntilanne on kaikkinensa kirkastunut niin, että "ei ole niin väliäkään" jos lapsi ei ihan vielä tulostaan ilmoittele. Ihanaa ja todella toivottavaa olisi, että tulisi piankin mutta se ei ole maailmanloppu. Opiskelen uutta ihanaa jännittävää ammattia, joten vihdoinkin päiviin on muutakin tekemistä kuin kotona oleilu ja hirveä vauvakuume. Vaikka ei se vauvakuume ole mihinkään vielä laskenut...
 
@Leikkuri toivottavasti keho toimis jo normaalisti.:)

Samoin @Edith_87 toipumisia ja onnea tjottailuun! (y) Hyvä, että on muutakin mieleistä ajateltavaa, kun kuumeilu.

Mullakin on nyt vippaskonstit just mielessä, en yhtään usko uskomushoitoihin, mutta harkitsen meneväni vyöhyketerapiaan, eihän sitä ikinä tiedä jos ne menkat tulisi sillä. Mulle kelpaa lumevaikutuskin vallan mainiosti!:LOL: On se aika kallista kyllä, mutta jospa se kävis rentoutus tuokiosta samalla.

Ensin ajattelin myös terveellisempiä elämäntapoja, mutta olikin paino pudonnut sen verran, että on jo vähän alipainoa. Eipä ihme, kun ei kroppa toimi:unsure: Mutta yritän kyllä syödä enemmän jotain terveellistä, ei vaan vieläkään ole oikein nälkä ikinäo_O
 
@eevas Eiks ne terveelliset elämäntavat just ole sitä tasapainoilua eikä vain laihdutusta? Mulla on kanssa taipumusta alipainoon, joten todella paljon on saanut panostaa säännölliseen ateriarytmiin. Nälkä ei oo ennen kuin syö on elämäni suurin paradoksi, mutta sekin helpottaa kun oikeesti syö sen 5 krt päivässä muutaman päivän ajan (y) Alipaino tai kehon säästöliekki on oikeasti hedelmällisyydelle tosi vahingollista, sillä menkkojen poisjäänti ei suinkaan ole ainoa ongelma: naisen kroppa osaa nimittäin abortoida alkaneet raskaudet jos ravintoa ei ole (kropan mielestä) riittävästi terveeseen raskauteen :confused:

Vippaskonstit on mulle enemmän sellaista näennäiskontrollointia, tule parempi mieli kun ajattelee tekevänsä jotain yrityksen eteen. Ovistestit ja lämpöjen mittailut menee osittain samaan kategoriaan, vaikka niistä voikin kertyä ihan hyödyllistäkin tietoa. Mutta sitten se mikä oikeasti olisi tärkeää, eli ne tervee elämäntavat... Miksi sen pitää olla niin vaikeeta?!?! Menee ihan täysin hermo itseeni kun sortuu makeisiin ja liikunta on aina pakkopullaa :mad: Vinkkejä ja onnistumistarinoita kenelläkään?
 
@Tuimatar joo ei terveelliset elämäntavat oo mullekaan laihdutusta. Mulla on niin onnekkaat geenit, ettei kilpirauhasen vajaatoiminnasta huolimatta ole juuri painoa tullut, mutta nyt tämä liikatoiminta sitten aiheuttikin yllärinä laihtumista. Aattelin nyt syödä mitä mieli tekee, on vaan paha olo nyt aika usein, niin ei houkuttele syöminen. Tavallisesti syön kuin hevonen:LOL:
 
Tsemppiä @Paputoive hoitoihin! (y)

Mitäs kuuluu meidän piinailijoille? @Jennipä ja @Kinder_Kitty ainakin?

Mulla on huomenna vihdoin se gyneaika pitkään kiertoon liittyen, ihanaa saada kohta tietää mitä omalle kropalle kuuluu. Oon nähnyt kahtena yönä unta, että mulla alkaa menkat just sillä hetkellä kun oon menossa sinne gynelle. Toisessa unessa lähdin odotushuoneesta karkuun kun tajusin, että mullahan alkoi menkat. Toisessa unessa menin ilman housuja siihen tutkintapöydälle ja gyne kurkkaa mun haarojen välistä, katsoo mua syvälle silmiin ja toteaa, että "hei neiti viitsitkö pistää jonkun kuukautissuojan, ennen kuin sotket joka paikan". Toivottavasti ei ole enneunia :D
 
Eipä tänne ihmeempiä, oon pettynyt jo niin monta kertaa etten vaan jaksa uskoa tärppiin.. 13.3 meen verikokeisiin sillon myös selvii sit et oonko ovuloinut oikeasti vai en.. sitä odotellessa.. nyt siis dpo4 ehkäpä lämpöjen mukaan ainakin..

elämäntavoista oli puhetta.. oon nyt 4vkoa syönyt terveellisesti ja treenaillut kotona ja voin sanoa et mää oikeestaan jo odotan sitä treenihetkeä ja sen jälkeistä hikistä fiilistä :D ja mää en oo oikeestaan kauheesti tykännyt ikinä treenailla.. ja oon huomannu muutoksen mun ihossa ei tule enää läheskään niin paljoo finnejä.. ehkäpä johtuu siitä kun syön sen melkee puoli kiloa kasviksia päivässä.. proteiinia paljon ja hedelmiäkin ja herkuttelenkin välillä.. syön myös paljon cashew pähkinöitä noin 80g päivässä. treenipäivinä aamusin kaurapuuroa mustikoilla ja raejuustoa ja pähkinöitä kourallinen.. treenin jälkeen täysjyvää ja lihaa ja kasviksia. ja eipä ollut ainakaan hallaa tehnyt mun munasarjoille kun siellä oli komea johtofolli.. viime viikolla tosin treenaus jäi vain yhteen kertaan kun en oikeen uskaltanut enempää oviksen takia..kun treenatessa tuntui vähän painetta just sillä puolella missä folli oli..
 
@Kinder_Kitty voi kunpa itelläkin iskis kuntoiluinto päälle (y). Varmasti tekee hyvää, kaikki tommoset kuitenkin vaikuttaa hormonitoimintaan

@voittamaton ihana miten aivot osaa käydä kaikki mahdolliset kauhuskenaariot läpi :ROFLMAO:. Huomenna sitten raporttia tänne heti :LOL:.

Täällä dpo 7. Vaikka oon super skeptinen lämpöjen mittailuihin, niin oon niitä nyt miten sattuu mittaillut ja hissukseen ne on täs noussut, eli ovis senkin puolesta on tapahtunut. Alkukierrossa lämmöt oli jotain 35,9-36,3 välillä (vähän mihin aikaan tahansa) ja nyt oon saanut lukemia 36,4-36,7 väliltä. Vuorotyön, kiinnostuksen puutteen ja skeptisyyden takia en oo jaksanut oikeaoppisesti niitä mittailla.

Tänään oli sitten aamulla lukemat ennätysalhaiset, 35,7! Kyllä taas alko mielikuvitus laukkaa ja googlesta kurkkimaan hakuja kiinnittymisen aiheuttamasta lämmönlaskusta, kun olis sopivasti tuo dpo 7 :ROFLMAO:. Töiden jälkee oli taas 36,4. Voihan tuo nyt selittyä muutenkin, huonosti nukutulla yöllä tms.

Täällä pohdin testailenko ennen yövuoroo (perjantaina dpo 9) vai yövuorojen jälkeen sunnuntaina (dpo 11) tai maanantaina (dpo 12). Perjantaina olis kyllä ihan terveellistä testata nega, ei laukkais mielikuvitus sitten liikoja keskellä yötä kun yksin valvotaan. Mut pitää katsoa sitten vielä lähempänä :LOL:
 
Täällä uusi kuumeilija ilmoittautuu mukaan! Pau91, 25v, mies 25v, ya 1/17, yk2. Voi siis lisäillä listaan :)

Tuolta tammikuun alusta asti lueskelin teidän juttuja, toivottavasti kaikilla pian se plussa tulis testiin ja pysyis pieni matkassa loppuun asti!

Meillä tilanne sellainen, että ollaan naimisissa oltu nyt reilu vuosi, mies aloitti tammikuussa työt ja mun opinnot alkaa olla myös loppusuoralla. Vauvakuume on kova! :) Tällä hetkellä kp21/30 ja dpo1 menossa.
 
@Jennipä mää uskon suuresti siihen et liikunnasta voi oppia tykkäämään kun vaan saa aikaseks treenailtua ja tehtyä siitä säännöllistä. ja tekee semmosta mistä tykkää esim jos tykkää tanssia niin sitten käy tanssitunneilla. pääasia kuitenkin on et liikkuu ei sillä väliä et miten tai millä tyylillä :) tsemppiä sulle piinailuun. mää aattelin testailla vasta ens sunnuntaina...
 
Tervetuloa @Pau91

Laitoin sinut listalle ja muutkin joiden tiedot puuttui/oli väärin.:)

@Kinder_Kitty oon mä tykännytkin liikunnasta sillon kun oon sitä harrastanut nuorempana ja saanut siitä mieleisen rutiinin. Tää vuorotyö tekee vaan sen rutiinin rakentamisen melkein mahdottomatks ja yleensä on niin väsy ettei vaan jaksa. Odotan, että se kipinä taas iskisi joskus, muuten en saa siitä kuin ison ahdistuksen ja pahan mielen kun epäonnistuu taas
 
Mulle voi listaan päivittää yk19 aloitin nyt tässä kierrossa noi letrot ja ensi viikolla eka seurantaultra kp9. Katsotaan miten käy, joko jotain näkyy noin aikaisin. Mulla kun luonnollisessa kierrossa ovis niin myöhään.

Minäkin oon yrittänyt syödä nyt terveellisemmin. Yhtäkään "laihdutuskuuria" en aio enää vetää, vaan pysyvä elämäntapamuutos tavoitteena. Sain lapsettomuuspolin kautta lähetteen ravitsemusterapiaan, joka on ilmainen vielä. Mielelläni käyn juttelemassa vaikka paljon on tietoa oikeanlaisesta ravitsemuksesta jo koulutuksen ja työn kannalta. Mutta tuolla voi tuolta saada jotain uutta näkövinkkeliä.
 
@Jennipä tiedän hyvin mistä puhut.. ei itekkään tosiaan oo jaksanu ruveta treenaileen töiden jälkeen, nyt en oo tällähetkellä töissä.. niin mulla on aikaa ja miks en käyttäis hyvin sitä hyödykseni.. muista olla itelles armollinen ei aina jaksa ja se on ihan ok.
oon ite huomannu sen et jos mää aattelen et toi homma pitäis tehdä ja jos vähänkin ajattelen et mää en jaksa niin sillon mää en jaksa ja homma jää tekemättä.. mut sit jos en ajattele etten jaksa niin saan homman tehtyä eli ajatuksella ja mielellä on iso vaikutus.
 
@Jennipä en ehtinyt kuumeilijoihin, oli tarkoitus kyllä :ROFLMAO:

Vähän taustaa tästä raskaudesta;

Alkoi siis 7/1, en tiennyt vielä mitään.

Koin voimakkaita kipuja 20/1, kivut kesti koko päivän ja viikonlopun yli. Lääkäriin 23/1. Tehtiin perustutkimukset ja paineltiin vatsanpäältä - ei ultraa, ei mitään erikoisempaa testausta. Kysyi, onko ollut veristä vuotoa johon sanoin että ei mitään - oli kuitenkin sitä mieltä että oli. Lääkäri totesi vain että toi on keskenmeno. Aika töykeä asenne.. :unsure:

Aloin odottelemaan sitten tyhjennysvuotoa tai edes jotakin. Rinnat kipeytyi ja alkoi enemmän tulla oireita,19/2 tein pc:n liuskan joka oli niin plussa että :ROFLMAO:

Varasin neuvolan jossa pohdittiin että miten on mahdollista olla raskaana, jos on just ollut km mutta ei tullut verta eikä hommailtu kertaakaan sen km jälkeen :rolleyes:

Seuraavalla viikolla mentiin ultraan jossa sain kuulla että viikkoja toden totta olikin kasassa melkein 7 :love:

Km lausunnon antanut lääkäri sai aika sanktion, tiedä menettikö työpaikkansa :unsure:

Mutta nyt koossa 8+4 :love:
 
  • Tykkää
Reactions: Edith_87

Yhteistyössä