♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Karla89, mulla ei oo ees yritys alkanu ja silti oon jo ihan jossai pilvilinnoissa tän homman kanssa. Meillä elämä ei oo vakaata, miehekkeellä kyllä vakkari työ, mutta samalla on opiskelijana. Mä opiskelen ja asutaan opiskelija-asunnossa. Tuo mieheke on tehnyt suuret laskelmat ensi kesälle kun oon valmistunu, että mihin kaikkeen on varaa ja selkeesti se ei ota laskelmiin huomioon sitä, jos oonki tosi pienellä äitiysrahalla (n) se tässä itseäni eniten myös mietityttää ja siksi yritänkin vähän lykkäillä tätä yrittämistä, että ehtis ees melkeen sen puol vuotta työskennellä ensin jotenkuten

Ja, lisyksenä: mulla on opinnoissa raskauteen ja muuhun liittyvät opinnot meneillään. Ja syksyn aikana olis neuvolassa harjoittelu, niin ei täälläkään helppoa :ROFLMAO:
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
@Bluebelle Ihana kuulla, että siellä voidaan paksusti <3

@Tähtisilmä93 Niinpä, en minäkään osaisi mitenkään kuvitella elämää, etten edes yrittäisi saada lapsia. Mulle lapsi on aina ollut jollain tavalla itsestäänselvä pyrkimys, vaikka aina olen myös sen ilmastopuolen asiassa tiedostanutkin. Pitää vain pyrkiä kasvattamaan sellainen luontoa ja elämää kunnioittava yksilö. <3

@Karla89 Musta tuntuu, että mulla se suurin ensi-into on jo laantunut, vaikka täällä palstalla melkein päivittäin käynkin kirjoittelemassa. :D Ekan kierron aikana olin melko varma, että nyt se elämä vihdoin muuttuu, mutta kun ei tärpännytkään (ylläri hei), niin nyt on jatkunut elämä jotensakin normaalisti. Oon suunnitellut kaikkia menoja syksylle ja ens vuoden puolellekin, koska eihän sitä tiedä kauanko tässä menee. Elämä on hyvää näinkin ja toisaalta tämä yrittäminen tuo vain oman lisämausteensa :) tietysti jos tämä kestää ja kestää, niin varmasti se alkaa jossain vaiheessa puuduttaa, mutta juuri nyt tuntuu siltä, että ehkä se lapsi tulee sitten kun on sen aika.
 
  • Tykkää
Reactions: Hope- ja Karla89
Me ei olla uskaltauduttu vielä hankkimaan mitään vauvatavaraa eikä tähän kämppään mahtuisikaan. Molemmilla isosiskoilla on jo lapsia niin sieltä tulee paljon varmasti käytettynä. Yritän kyllä opetella sietämään sitä, kun en hirveesti tykkää esim. käytetyistä vaatteista. Vauvat kuitenkin kasvaa niin nopeesti ettei kaikkee kannata ostaa uutenakaan...
 
Mä en vaan tiiä miten oikeesti jaksan odottaa tän asian kanssa, tuntuu että päivittäin tätä miettii ja odottaa. Tuntuu niin turhauttavalta joutua odottamaan vielä useemman kuukauden. Sitä toivois, että kävisikin vahinko. Samalla kuitenki pelottaa, että mitä jos käyki vahinko ja talous ei tosiaan ois todellakaan ideaalinen, kaukana siitä.
 
Mä oon myös ihan malttamaton, vaikka tosiaan vasta ensimmäinen yritys alkamassa! Oon yrittänyt pitää jalat maassa, kun järki sanoo että ekalla kerralla onnistuminen on kuitenkin tosi epätodennäköistä, mutta sitten taas oonkin jo taas miettimässä nimiä ja imetystä ym..(n)
Ehkä tosiaan tää alkuinnostus laantuu kun selviää tästä ensimmäisestä kierrosta. Tänään tuli lähetys raskauskeijulta ja torstaina aion tehdä elämäni ensimmäisen ovistestin!:LOL:
 
Mä olin ihan hermona sen kaks viikkoo kun menkat oli myöhässä mutta en kuitenkaan ollut raskaana. Nyt kun pääsee taas uudelleen yrittämään, tuntuu että järkikin palannut. Tai ehkä se johtuu siitä, että harhautan itseäni vaellusreissulla, akvaarionhoidolla jne. Tänään hommattiin kääpiöahvenellekin morsian niin on akvaariossakin rakkautta...öö..vedessä :love:
 
Ihanaa, että tämä on niin aktiivinen ketju nykyään! Tervetuloa kaikille uusille! :)

Oon ihan fiiliksissäni @Bluebelle n plussasta ja toivon samaa itselleni viikon päästä... :love: Tosiaan ensi viikon maanantaina pitäisi kuukautisten alkaa. Tässä on nyt viikon ajan tuntunut jännää nipistelyä ja jomotusta alavatsassa. Yritän kuitenkin olla innostumatta liikaa - todennäköisesti on vain ilmaa tai sitten jotain luomukiertoon kuuluvaa. ;) En ole miehellekään maininnut näistä oireista, ettei pidä sitten ihan tärähtäneenä, jos ei ollutkaan mitään.

Mä olen lopettanut allergialääkkeet ja alkanut syödä PALJON ravinteikkaammin ja terveellisemmin nyt yrityksen aloittamisen myötä! Vitamiinit myös käytössä ja greippimehut ja punaviinit, hehe.

Oma fiilis on edelleen paljon rauhallisempi kuin ekassa yrityskerrassa. Siitä huolimatta luen päivittäin kuume- ja plussaus-ketjuja, raskaus- ja vauvablogeja ja googlettelen milloin mitäkin oiretta ja asiaa. Mutta en enää pakkomielteisen hysteerisesti! (Niin varmaan :ROFLMAO:) Kivaa kun täältä saa vertaistukea.
 
N93
Mut voi poistaa listalta roikkumasta, ei oo tää oma odotus enää mitään piinailua ja haaveilua niin siirryn tuonne lapsettomuuspuolelle jos tulee vielä tarve kirjoitella.
Plussaonnea kaikille ja mukavaa syksyä!:)
 
Onnittelut @Bluebelle vielä täältäkin!

Itellä on kyllä samanlainen olo kuin sulla @tilliina :) Jotenkin semmonen rennon mukava olo nyt, kun pahimmat tupakasta johtuvat viekkarit on haihtuneet. Mulla on muuten omassa "jemmassa" yksi tupakka, jos tulee tiukka paikka, mutta niin tiukkaa paikkaa ei ole vielä tullut. Enkä kyllä hevillä sitä sieltä poltakaan...mahtaa kuivua sinne vaan :ROFLMAO: Oviksen jälkeen en kyllä todellakaan polta enkä kyllä aio enää nytkään, kun ilmankin pystyy hyvin kerran olemaan.

Mullakin normaalipainoon bmi:n mukaan on joku 15 kg. Oon lyhyt (157 cm) niin joku kerran sanoi, että lyhyillä ihmisillä tuo näyttäisi mitä sattuu välillä. Pudotettavaa kyllä on, ei sillä. Mutta jos mulle neuvolassa sanotaan joskus ikävään sävyyn painosta, niin en kyllä hiljaa ole. Minusta voi sanoa asiat sievemminkin mollaamatta toista :)

Mää niin tiedän tuon tunteen @Karvakorvat :unsure: Mulle ei kyllä mies edes luvannut mitään aikoja milloin aletaan yrittämään, kun halusi ensin varmistaa, että edes toisella olisi vakituinen työpaikka :) Mutta tiedän sen raastavan tunteen ku on kamala vauvakuume ja toinen ei vielä halua :(
 
@jenetsu ja samalla kun tavallaan itsekkään en vielä haluaisi. Tai haluaisin, mutta ei vaan kannattaisi :ROFLMAO: ei auta kun kärsiä

@N93, voi! :( Kaikkea hyvää sinne teille :love:
 
  • Tykkää
Reactions: N93
Tsemppiä teille @N93 ! Nykyään kaikki hoidot lapsettomuuteen on niin kehittyneitä, että hyvät mahdollisuudet onnistua. Saattaa olla ihan pienikin "vika" esim. ovulaatiossa ja kun sitä lääkkeillä tuetaan, niin raskaus alkaa ja kestää :) Ystävälläni oli juuri tämmöinen ongelma ja oli nuori, kun alkoivat yrittämään.

Ovistestit saapui ja minä tohkeissaan tein heti yhden. Mietin, että onpa kummallisen näköinen, niin se olikin raskaustesti :ROFLMAO: Sain 2 raskaustestiä raskauskeijusta tilauksen päälle, niin vahingossa semmoisen tein. No, tietääpä ettei ainakaan vielä raskaana ole :LOL: Yhden ovistestin tein ihan kokeilumielessä (kp9) ja mulla näkyy näköjään joka kierron vaiheessa toinenkin viiva. Nyt oli niin vaalea, että hyvä kun erotti ja en odottanutkaan kummempaa tässä kierron vaiheessa :)
Ajattelin aloittaa testailun kp13 eli perjantaina, kun kierto vaihtelee, viimeksi oli 34 ja sitä edellinen 39. Hyvä tuo Womanlog, kun voi seurailla ja gynekologilta sain kiitosta, kun kuukautiskierrot tulee kuin apteekin hyllyltä, jos kysytään :ROFLMAO:
 
@Karla89 Täällä oltiin samoissa fiiliksissä silloin kun kesäkuun alussa aloitettiin yritys. Sitä mietti taukoamatta tylsinä hetkinä vauvoja ja tulevaisuutta ja miten sitten kun on vauva ja katseli, että jos nyt raskautuisi että koska la jne. Ekan kierron jälkeen tilanne sitten rauhoittui hieman. Toki viikoittain tulee hetkiä, jolloin tulee mietittyä esimerkisi vauvan nimiä. Toisaalta oon nyt paljon seesteisempänä ajatukselle, että vauva tulee kun on tullakseen, mutta silti kuvittelen, että ensi kesänä oon joko just saanut lapsen tai raskaana :D Niin ja ei olla eikä varmaan aiotakkaan tehdä mitään valmisteluita, ennen kuin raskaana ollaan. Ja silloinkin vasta sitten kun on ensimmäinen ultra ollut.

@jenetsu Meillä onkin sitten about sama määrä kiloja, BMI.n mukaan normaalipainoon. Totta, jos ikävään sävyyn painoa joku kommentoisi niin olisi hyvä kun pystyisi siitä sanomaan takaisin. Kuitenkin ite oon vähän sellainen, etten varmaan tohtisi sanoa mitään ja kun muutenkin kannan hieman syyllisyyttä siitä, että ylipainoa minulla edelleen on, niin kuvittelisin varmasti, että ihan oikein vaan kun minulle noin sanotaan.

Tunsin viime lauantaina hetken aikaa pientä jomotusta alavatsan vasemmalla puolella. Tietysti heti mietin, että voisiko se olla ovulaatio, minkä tunnen kp oli silloin 24. Ehkäpä ehkäpä.. Jos nyt tässä kierrossa ei tärppää niin sitten tilailen kans noita ovistestejä niin saapahan tietää, että ovuloinko edes..
 
@Mimpsu93 minä oon sen verran kärkäs sanomaan, jos ilkeästi mulle puhutaan. Kaveri just kommentoi tuossa kesällä yhdillä festareilla, että mulle on tullut luonnetta :LOL: mitä vertaa nuoruusvuosiin siis. Tykkään enemmän itsestäni tällaisena mieluummin kuin liian mukailevana tyyppinä :)
En usko, että noista kiloista niin kovasti aletaan paasaamaan, ku kyllähän me se itsekin tiedetään, että liikaa on. Nyt vähän rukkailen ruokavalion kohdilleen ja aloitan liikkumisen, niin jos sais jotain pois edes. Mun nykyinen työkin niin fyysisesti helppoa, että pakko vapaalla liikkua liikkumiset :)

Täällä töissä vielä napotan...kohta onneksi pääsen kotiin ja alkaa 3 päivän vapaat (y) Nii oliko täällä muita hoitsuja? Joku ainakin oli kun viimeksi kyselin :)
 
Moikka! Pikainen päivitys vaan listaan yk14 menossa. Vuosi yritystä alkaa olla täynnä. Ihan seesteinen tunnelma täälläkin, vuosi on mennyt nopeammin mitä yrityksen alkuaikoina kuvittelin. Jaksan edelleen uskoa että lapsi saadaan kun niin on tarkoitettu.. ajattelen sen näin, jos olisin raskaaksi tullut yk1 niin todennäköisesti mulla ei nyt olisi vakityöpaikkaa eikä meillä omakotitaloa! Ehkä hölmöä, mutta täytyy sitä jotain itselleen uskotella :LOL: Vuodessa on siis tapahtunut paljon ja nythän olisi paljon parempi hetki tulla raskaaksi :giggle:Tutkimuksissa käydään kuitenkin syksyn aikana/alku vuodesta, katotaan nyt miltä tuntuu kun muuttohommat on alta pois. Oho eihän tästä pikapäivitystä nyt tullutkaan :LOL: Kiva kun on tullut paljon uusia, tervetuloa vaan kaikille ja toivottavasti saatte plussia ihmetellä nopeammin ainakin kuin minä..
 
Mitä on porukan mielipiteet raskautumisessa avustavista kännykkä-appeistä? Mä latasin tänään Ovia fertilityn ja oon nyt ihmetelly kuinka paljon erilaista informaatiota sinne voi tallettaa ja miettinyt kuinka suuri osa siitä on ihan hömpän pömppää :LOL:. @jenetsu mä oon kanssa sairaanhoitoalalla. Saa nähdä kuinka paljon odotusaikana käy ongelmaksi, että tietää liian hyvin kuinka moni asia voi mennä pieleen kuin olisi hyödyksi...
 
@jenetsu, täällä yksi sh, kohta terveydenhoitaja :)

@Hope-, ehkä se elämä vaan etsii ne omat raiteensa. Kyllä sitten tapahtuu kun on tapahtuakseen. Ainakin kuulostaa, että sulla on tosi positiivinen tapa ajatella asiaa (y)

@Vesinokkaeläin. Mulla on flo, sitä voi käyttää toki raskauden yrityksessä apuna, mulla nyt vaan kierron seuraamiseen:)
 
Olen seurannut tätä ketjua melkein päivittäin, muttei ole ollut hyvää hetkeä vastata. Vielä emme tässä yritysvaiheessa ole vauvaan liittyviä hankintoja tehneet, mutta isompia asuntoja olemme vilkuilleet kyllä.

Vähän terveellisemmin olen alkanut syödä, vaikka mitään painoon liittyvää syytä siihen ei ole. Ennen söin usein mitä sattuu ja vaikka paino pysyy sopivana, on terveellisempi ruokavalio tietysti hedelmällisyydenkin kannalta hyvä juttu. Mistään suurista muutoksista ei ole kyse, mutta karkkia ja limsaa menee vähemmän.

Olen myös miettinyt sitä, minkälaiseen maailmaan mahdolliset lapseni syntyisivät. Lapsen saaminen itsessään on jo todella itsekästä, mutta lisäksi saatan synnyttää maailmaan lapsen, joka joutuu seuraamaan ja kokemaan sen, kun kaikki tuhoutuu. Kovasti toki toivon, että ennusteet maapallon kantokyvystä ovat väärät ja että ilmastonmuutos otetaan vakavasti ja saadaan pysähtymään. Kai kyse on biologiasta, kun kaikesta huolimatta halu saada lapsi on niin voimakas.

Käytin jo viime kierrossa ovistestejä ja nyt teen samoin, vaikka mulla taitaa ovis olla aina samaan aikaan. Ensi kierrossa en enää jaksa, jos nyt ei tärppää. On vaan mielenkiintoista seurata omaa kehoaan, mutta ehkä sekin into tässä laskee, jos monta kuukautta joutuu odottamaan. Ajattelen raskautta edelleen tosi paljon, mutta en onneksi ihan niin kiihkeästi kuin ensimmäisessä yrityskierrossa. (Nyt siis toisessa kierrossa kun olen jo vanha tekijä. :D ) Nyt on tosin kp 13 eli ovulaatio on käsillä. Kohta saa taas jännittää. :)
 
Hei ja mulla on käytössä Womanlog, jota oon käyttäny jo puolisen vuotta menkkojen seuraamiseen, mutta sinne saa kivasti kaiken muunkin, myös yhdynnät. Veikkaan tosin, että ovat kaikki suunnilleen samanlaisia eli muistakin varmaan löytyy kaikki härpäkkeet. Tykkään kyllä siitä, se on melkein kuin päiväkirja, kun kaikki tuntemukset ja mielialat saa merkitä ylös. :)
 
Heh, hauskaa, miten kaikilla tuntuu se ensimmäinen yrityskierto olevan hirveää raskautumishysteriaa ja heti seuraavassa kierrossa otetaan jo iisimmin :D

Oon tässä kuulkaas tehnyt vähän tutkimusta ja kokeillut Clue, Flo ja Womanlog -äppejä ja pakko sanoa, että Flo on kyllä paras, Clue vahva kakkonen ja Womanlog tuntuu jo vähän muinaiselta köpöstykseltä noihin kahteen verrattuna. Suosittelen erityisesti tuota Flo:n kokeilua, kun siinä voi valita, että yrittääkö lasta vai haluaako välttää sitä :)
 
Mulla on kans ollu tuo flo jo ennen raskauden yrittämistä ja voin kyllä suositella! Oon myös testannu sitä raskaustilaa hetken ja vaikutti kyllä pätevältä :D Mulla on myös valmiina jo Preglife sitten raskauden seurantaan, seki on vaikuttanu hyvältä. Ehkä jopa parempi raskauden seurantaan kuin flo. Tätä ei kylläkään voi vielä käyttää, mutta mitä oon ennalta tutkinu :D
 
Heh, hauskaa, miten kaikilla tuntuu se ensimmäinen yrityskierto olevan hirveää raskautumishysteriaa ja heti seuraavassa kierrossa otetaan jo iisimmin :D

Oon tässä kuulkaas tehnyt vähän tutkimusta ja kokeillut Clue, Flo ja Womanlog -äppejä ja pakko sanoa, että Flo on kyllä paras, Clue vahva kakkonen ja Womanlog tuntuu jo vähän muinaiselta köpöstykseltä noihin kahteen verrattuna. Suosittelen erityisesti tuota Flo:n kokeilua, kun siinä voi valita, että yrittääkö lasta vai haluaako välttää sitä :)
Täähän kuulostaa vakaasti siltä, että mun on myös ladattava Flo! Oon ollut ihan tyytyväinen, kun en ole selvästi tiennyt paremmasta ja oon tyytynyt tohon muinaiseen womanlogiin. Jotain uutta siis tulee elämään, vaikkei raskautta tulisikaan. :D T: Dinosaurus
 

Yhteistyössä