♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Sori omanapailu, mut mitäköhän v*ttua nyt. Kp 14/30 ja jäätävä tiputteluvuoto, ruskeaa tuhrua. Ovistestit näyttää negaa. Kiva jos kroppa alkaa nyt sekoilla, kun on toiminut niin hienosti nää vuodet ennen tätä yrittämistä. :unsure:
 
@Minguliini ja @Kumiankka1 te taidattekin olla seuraavat ketä jännätään, josko plussat tulisi tällä viikolla ;);)

@Bluebelle Uteliaana minäkin kyselen, että kun soitit neuvolaan ensimmäistä kertaa, niin oliko se ihan perusajanvaraus vai jutellaanko siinä pidempäänkin terveydenhoitajan kanssa?

Tänään mulla ehkä alkoikin sitten menkat. Kp 34. Ihan hyvin kun edelliset kierrot olleet sen kp 41 ja kp 38. Mutta puhun tosiaan ehkästä, koska pyyhkiessä huomasin, että vuotoa tuli, mutta sen jälkeen ei olekkaan sitten tullut kuin tosi vähän. Te jos ketkä ymmärrätte sen, että tietysti nyt hulluna olen googletellut alkuraskauden vuodoista ja salaa toivon (ja uskottelen itelleni), että ehkä vuoto ei olekkaan menkkoja, kun eivät ole kunnolla alkaneet. Noh, kyllä se pessimisti nostaa päätään ja oon kuitenkin sitä mieltä, että eiköhän nää ihan menkat oo. Mitään oireita ei oo ollut kyllä mihinkään suuntaan. Enköhän mä huomenna vuoda kuin Niagaran putous :ROFLMAO:
 
Täällä kans ootellaan menkkoja lauantaiksi, toivotaan ettei aivan Niagarana lähe tulemaan, kun olis ystävien häät juhlittavana silloin.. :unsure:
Täällä tosiaan ollu yks ja toinenkin apukeino käytössä.. Kp25 ja dpo10 tänään... En uskalla testata.. Pregnyl-piikistä nyt 12 vrk, eli ei näy ainakaan enää testissä.. Ja oireita vaikka muille jakaa.. :whistle:
 
Sitten testit kehiin @Minguliini ja @Kumiankka1 , jos epäilyttää, että näkyykö mitään niin "raati" sitten täällä arvioi ;)

@N93 Mukava kuulla, että asiat lähtee etenemään (y)

Ovisoireet ohi ja nyt vaan ootellaan. Tyytyväinen oon ku meni ajoitukset ainakin nappiin :) Ja muka jotain "oireita" jo, vaikka menkkoihin on 13 päivää :ROFLMAO: Aion kyllä testata perjantaina 8.9 ekan kerran (tai aikaisemmin, oon vähän hätähousu :D) kun alkaa vapaa viikonloppu moneen viikkoon, nii tekis mieli ehkä mieli ottaa vähän viiniä...no, saa nähä uskallanko ottaa ollenkaan, vaikkei tuliskaan 2 viivaa :)
 
Ja @Karla89 meillä hoitoon pääsy oli rivakka, kun satuttiin vaan oikeaan rakoon vahingossa.. Olin omalla gynellä (yksityinen) selvittelemässä tätä omaa tilannettani: ikää on se 30v ja kierrot huitelee kp100 tienoilla, lievää PCO:ta, ei hajuakaan että ovuloinko ja 6kk yrityksestä huolimatta ei raskaudesta tietoa. No hän sitten teki tutkimukset ja kysyi lopuksi, että olisinko valmis lähtemään TAYSiin tutkimuksiin, kun täällä omalla paikkakunnalla lapsettomuuspolin jono 9kk. Kovasti puhui hyvää TAYSista ja oli tietoinen, että siinä kohtaa keväällä pääsi Tampereella ensikäynnille muutamassa viikossa. Ja sieltä ilmeisesti tän mun gynen ystävä (??) oli vinkannut, et jos täältä meiltäpäin löytyy joku täyspäinen (??) pariskunta, jotka ovat valmiita matkustamaan ja käymään hoidoissa TAYSissa, niin voi laittaa tulemaan. No mehän miehen kanssa tähän tarjoukseen tartuttiin ja siksi hommat on rullanneet näiden hoitojen kanssa tosi nopeasti. Oltiin ensikäynnillä kun yritystä oli takana 10kk, kun täällä kotipuolessa oltais odoteltu se 12kk yritystä + jono 9kk. Että semmoinen tarina..
Mutta siis sun kysymykseen, mulla gyne oli siis sitä mieltä, että jos ikää se noin 30v ja kierrot sekaisin, niin ehottomasti syytä tutkia JO 3kk menkattomuuden jälkeen, viimeistään 6kk kohdalla. Se, lähteekö siitä lähetettä sitten kunnalliselle puolelle on varmaan lääkäristä kiinni. Että kuinka "vakavana" tilanteen näkee.. Oon kanssa käsityksessä, että kunnallisella se 12kk yritystä on jonkin sortin raja. Yksityisellähän tutkimuksia varmasti tehdään jo ennen sitä vuotta.
 
Viimeksi muokattu:
@Kumiankka1 tuliko testattua? Täällä taas täysipuhdas blankko. Kamala hikoilukohtaus iski aamusta, kn yhä kova ja rinnat ihan pikkuruisesti hellät. Oma uskoni raskauteen hyvin pieni vaikka olin etukäteen kovin positiivinen että josko tämä eka clomikierto nyt olisi se meidän kierto. Yllättävän hyvällä tuulella kuitenkin! Töissä niin kiirettä että päivisin ei näille ajatuksille ole sijaa niin tekee elämästä helpompaa :)
 
@Minguliini joo nega täälläkin. Suoraan sanottuna alan miettiin mikä mun kroppaa vaivaa, jos ei näillä oireilla sitä plussaa tule :D testaan ens kerran lauantaina :)
Toivottavasti la meillä molemmilla pärähtää plussat kehiin!! Mulla ollut muissa kierroissa kreisejä (vale)raskausoireita niin nyt kun ei ole juurikaan mitään oireita niin who knows jos vaikka nyt sitten olisikin tärpännyt :LOL: iso finni nenän alla vaan muistuttamassa että jotkut hormonit toimii - mulla ei KOSKAAN ennen menkkoja finnejä - tulee vasta kun menkat ovat alkaneet.
 
Mun toiveikkuus jatkui aamulla, kun ei vuotoa tullut yhtään.. Noh nyt kyllä vuodan, joten menkathan nää on. Pettymys nyt vähän isompi kuin aikaisemmissa kierroissa, sillä nyt ei saada sitä toukovauvaa, mitä oon ite jostakin syystä nuoresta lähtien jo toivonut. Lueskellut, että moni toivoo juurikin, että vauva syntyisi kesällä lomien takia, mutta ite en oo asiasta ollut niin innoissani, kun meillä on kesällä muutenkin niin paljon synttäreitä sun muita ettei kyllä kaivattais lisää ohjelmaa. Tottakai kuitenkin toivon, että seuraavissa kierroissa raskauduttais, jollon syntymä osuis sitten siihen kesään, nää on vaan näitä "pinnallisia" juttuja. Nyt lähti siis käyntiin yk4.

Sovittiin miehen kanssa, että kun syksy tulee niin ostetaan ovistestejä. Olisko teillä antaa vinkkejä, että mitkä ootte kokenut parhaimmiksi ja mistä ootte ostaneet ne? Puikko- vai liuskatestit?

Plussatuulia teille muille! ++++
 
Viimeksi muokattu:
@Mimpsu93 Mä tilasin raskauskeijulta semmosen 21+6 tarjouspaketin liuskatestejä. Otin ne ihan vaan kokeilumielessä, kun tosiaan vasta tässä kuussa aloitettiin tallettelut ja oviksen bongailu! Ja siis valinnan tein halvan hinnan perusteella.:)

Anteeksi taas ON, mutta en tajua mitä tää mun olo on! Olin eilen ihan varma että kuume nousee, kun olin niin tukkoinen ja viluinen ja tänään taas ei mitään! Tosi ärsyttävää(n)
 
@Minguliini toivottavasti ne plussat tulee meille ja muillekkin! :love: Mulla on myös tullu isoja näppyjä tuon hirviön kaveriksi (joka on kylläkin antibioottejen avulla hyvin parantunut). Menkkojen aikaan saattaa tulla yks-kaks finniä jotka kyllä lähtee nopsaa oikeilla aineilla pois. Nämä kaverit vaan sinnittelee ja isoin ollut kohta viikon (n)

@Mimpsu93 mä oon myös tilannut raskauskeijulta liuskoja. Oon aina ottanu sen 7 liuskan paketin kun toivonu ettei ens kierrossa tarvi enää :D

@Karla89 mulla on ihan samanlainen olo! Paitsi ei ole hävinnyt mihinkään tässä viikossa. Kokoajan palelee ja oon ihan tukossa, mutta kuumetta ei ole(n) (=perusflunssaa vaan :D)
 
Moi pitkästä aikaa! :) meillä taloremontti vie kaiken vapaa-ajan niin en oo ehtinyt täällä paljoa roikkua. Oon yrittänyt lueskellä teidän kirjotuksia kuitenkin säännöllisesti, mutta nytkin oli monta sivua läpikahlattavaa. Harmi, koska oon jäänyt monista hyvistä keskusteluista paitsi.

Onnea ihan hirmusti kaikille plussanneille:love: en enää erikseen muista ketkä kaikki on plussannut mun viime viestin jälkeen(n)

Ihan loistavaa, että syksy vihdoin koitti pidempään yrittäneille ja useammallakin on nyt lähtenyt hommat eteneen(y) toivottavasti hoidot ja tukitoimet tuottaa pian tulosta:love:

Ja tervetuloa uusille! Mukavasti porukka lisääntynyt näin syksyä kohti.

On; meillä tosiaan remppaillaan niin ettei paljon muuhun taivu. Yks isompi omakin projekti vaatii aikaa niin luppoaikaa ei kyllä oo jäänyt. Oviksen aikaan oon joutunut töistä lähettään miehelle viestin, että tänään täytys jaksaa hommailla, kun tän kaiken hötäkän keskellä spontaani intiimi kanssakäyminen on aika nollissa:LOL: tallensin myös sen jonkun laittaman kuvan ja ajattelin hyödyntää ens oviksen aikoihin.
Kierrosta en oo ihan varma missä mennään. Ovis oli joko kp 12 tai 17. Olojen perusteella siis vaan bongattu. Jonkun verran oireita löytyy, mutta käyvät aikataulullisesti vain jos ovis oli tuollon kp 12. Alamahaa polttelee ja juilii useamman kerran päivässä ja isoja finnejä ilmaantunut kerralla kolme. Kärsin aikuisiän aknesta/ikuisesta ruusufinnistä, mutta ei ole uusia finnejä tehnyt aikoihin ennen tätä.

Tuossa rempatessa olen miettinyt, että meinaatteko laittaa vauvalle huoneen heti? Meillä on tällä hetkellä kaikki makkarit käytössä ja tiukkaa tekis saada molempien "työhuoneet" mahtuun vain yhteen makkariin. Oon pohtinut, että ei pieni vauva kyllä tee heti omalla huoneella mitään, niin voitaisiin mööpleerata huoneita vasta myöhemmin tarpeen tullen.

Yritän aktivoitua kirjottelemaan, mutta jos ei kuulu niin lueskelen taustalla kuitenkin ja elän hengessä mukana teidän muiden kierroissa:) syksyisiä plussatuulia kaikille!:love:
 
@Eela- remontit/rakentelut vie aina aikaa ja täytyy vähän aikatauluttaa puuhat :) Mulla mies ihmeen hyvin tuli aina hommiin ku sanoin, vaikkei vissiin ois niin paljon huvittanut :LOL: Tekee välillä pitkää päivää töissä...
Oisko sulla muuten hyviä vinkkejä ihonhoitotuotteisiin, jotka auttais/helpottais ruusufinnin oireita? Mullakin ikuinen ongelma kyseinen vaiva...ainut millon on hyvänä iho, niin ab-kuurin jälkeen :unsure: Marraskuussa söin kuurin muuhun pöpöön, niin samalla parani naamakin. Muutama kuukausi oli ok, sitten all pahenemaan taas...kokeiltu on mm. Bionin tuotteet, mutta ne oli liian tujuja mun iholle :(


Täällä ei uutta, lämmöt on nyt nousseet kun mittasin tänään huvikseen. Alavatsassa välillä jänniä tuntemuksia, mutta ne voi olla ihan mitä vaan :LOL: No sen oon huomannut, että alavatsa kohdun molemmin puolin on jotenkin hellänä :unsure: Vessassa käydessä huomannut. En nyt innostu näistä, kun voi liittyä myös normaaliin kiertoonkin :)
 
@jenetsu Meillä mies on onneks ollu nyt kesälomalla niin on saanut touhuta ihan rauhassa. Vähän hirvittää saadaanko mitään aikaan sen jälkeen kun molemmat ollaan töissä.
Minä oon kans syöny pitkiä ab-kuureja vuosien ajan. Nyt n. vuosi sitten lopetin kaikki kuurit kun ajattelin, että oon saanut mahan noilla niin huonoon kuntoon ja aloin syömään pelkästään maitohappobakteereita. Se on ollut melkeimpä paras lääke ihon kuntoon. Ihon kuntohan on suoraan verrannollinen vatsan hyvinvointiin. Kasvoissa käytän kosteusvoiteena apteekista saatavaa La Riche Posayn Effaclar H-voidetta. Se on tarkoitettu hoitojen kuivattamalle iholle. Olen kokeillu jos jonkinmoista ihotautilääkärien määräämää voidetta, mutta tuo on ollut paras.
 
@Eela- Meillä myös edessä käytännön ongelma vauvan huoneen suhteen. Asutaan hyvin pienessä oktssa (n. 85m2) jossa vain kaksi makkaria, joista toinen miehen tyttären huoneena. Ollaan kyllä mietitty että miten tämä hoidetaan. Vaihtoehtoina talon laajennus/uusi koti, mutta sitten se ajankohta, että milloin.. Hetihän ei vauva toki omaa huonetta tarvitse, mutta jossain vaiheessa kuitenkin. (n)
ON: alavatsan nipistelyt jatkuu välillä aika voimakkaina.. Eilen alkoi työkaverin hajuvesi yököttää, mitä ei oo siis tapahtunut koskaan:LOL: Pian saa tulla valkotakkiset mua noutamaan, kun kaikki muuttuu mielessä raskausoireiksi. Nyt menossa kp18/26-28.
 
@Karla89 me jännitellään sit hyvinkin samoihin aikoihin. Mä oon jo huomannut ajan hidastuneen mateluvauhtiin. Edelleen alavatsan oireilua, erityisesti arkuutta oikealla puolella, jolla siis ovulaatiokin tapahtui.

Meidän kaksio on reilu 50m2. Ei meinata nytkään mahtua tähän niin alkais kovasti polttelee löytää isompi kämppä.
 
@Karla89 me jännitellään sit hyvinkin samoihin aikoihin. Mä oon jo huomannut ajan hidastuneen mateluvauhtiin. Edelleen alavatsan oireilua, erityisesti arkuutta oikealla puolella, jolla siis ovulaatiokin tapahtui.

Meidän kaksio on reilu 50m2. Ei meinata nytkään mahtua tähän niin alkais kovasti polttelee löytää isompi kämppä.
Joo mulla myös ollut koko ajan enemmän vasen puoli ovulaatiosta lähtien kipeä! Tää ajan mateleminen on jotain ihan naurettavaa:LOL: En uskalla kuitenkaan alkaa vielä testailemaan, koska ensinnäkään siinä ei voisi mitään vielä näkyä ja toisekseen se pettymys negasta tulee ekalla kerralla olemaan varmaan aika isoo_O
 
  • Tykkää
Reactions: Vesinokkaeläin

Yhteistyössä