♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nyt on pakko tulla tänne ihmettelemään kun miehestä ei saa sen suurempaa keskustelukaveria:cautious:

Kuten tuolla aiemmin kirjoitinkin, e-pillerit on lopetettu toukokuun lopussa reilun neljän vuoden käytön jälkeen (kun joku sitä tiedusteli, anteeksi etten muista ketä:LOL:) ja ekat "normimenkat" oli muistaakseni kesäkuussa. Tätä ekaa kiertoa lukuunottamatta olleet säännöllisesti sen 29-33pv kuten myös ennen pillereiden aloitusta (sen mitä muutaman vuoden seurasin, menkat alkaneet jo 10-vuotiaana niin ei silloin tullut hirveesti seurattua...)

MUTTA NYT!

Menossa kiertopäivä 36 eikä vuotoa kuulu. En oloistani onnistunut bongaamaan ovulaatiota (testejä en ole hommannut), mutta tuossa alkuviikosta tulivat kuitenkin ajallaan menkkoja enteilevät oireet eli lähinnä vihlaisuja/jomottelua alavatsalla - tänään ei ole kuulunut niitä eikä myöskään vuotoja. Malttamaton ihminen tietysti teki jo eilen illalla n. 4 tunnin pidättelyn jälkeen raskaustestin, josta tulos nega. Ensimmäistä kertaa ymmärrän tämän "piinailun" vaikken suurta vauvakuumetta olekaan kokenut. Joko nyt saisivat menkat alkaa tai tulla se positiivinen tulos testiin. Toki on mahdollista, että keho alkaa nyt yhtäkkiä kiukutella vaikka kaikki mennyt tähän asti ihan hyvin... :unsure:
 
@Laurajy, ihanaa, että asiat edistyvät. Toivottavasti ensi viikon verikokeet antaisivat sitten selkeän plussan! :)

@Jocrow, tsemppiä piinapäiviin! Toivottavasti siellä olisi nyt tärpännyt. Vaikuttaa lupaavalta, kun kierto on kuitenkin aiemmin ollut säännöllinen. Uutta testiä vaan tekemään :)
 
@Laurajy @Jocrow Molemmilla jännät paikat! Päivitelkäähän tänne sitten miten käy :)

Mulla alkoi tänään Yk3 kp1. Tähän kiertoon letrozol.
Yk 2 oli 43 päivää.
Luin tuossa tuon letrozolin pakkausselosteen ja nyt pelottaa entistä enemmn käyttää (n) "älä käytä, jos et ole ohittanut vielä vaihdevuosia" jne
Sitten kun tuo estää estrogeenituotantoa, niin mites käy kun mulla oli muutenkin testosteroni koholla:confused:
 
Mitäs tänne teille kaikille kuuluu? :)

Mulla oma sairastelu vei hetkeksi ajatukset vain omasta terveydestä huolehtimiseen. Nyt jo voiton puolella. Yk3 kp9, parin viikon päästä on siis varmaan jännät paikat taas täälläkin.

Näin viime yönä unta, että tulin lukemaan tätä keskustelua ja se oli täynnä kuvia plussatikuista. Toivotaan että oli enneuni. :p:D
 
Ärsyttää, kun alavatsakivut vaan jatkuvat. Menkkojen ajan oli ihan kivutonta, mutta nyt taas pari päivä ollut sellainen outo tunne. Vähän samantyyppinen kuin olisi kova pissahätä (mutta muuten siis ei ole sellainen tunne, että pissattaisi).

En tiedä, huomioinko vaan kehoani liikaa ja siksi normaalit tuntemukset tuntuvatkin sattumiselta vai tuntuisiko tältä silloinkin, jos olisi muita tärkeämpiä asioita, joihin kiinnittää huomiota. Etenkin kun töissä en huomaa tätä, mutta kotona huomaan.
 
Kukkuu!

Jos tulis vähän päivittään tilannetta..
Eli yk7 menossa, ovis tikutettu kp 16/17 tienoille, ja nyt elellään kp22.
Talletuksia tehtiin sopivasti ja tavallaan odotukset olisi kohdillaan, toisaalta tuntuu että tuskimpa tärppää kun olis niin ”hyvä kierto” tärpätä.

Menkkojen pitäs alkaa viikon päästä eli 22.1. Ollaan samasena päivänä lähössä miehen kanssa lyhyeen lomareissuun. Olisi täydellistä plussata sillon ma aamuna, niin saatais reissussa kahteen pekkaan totutella ajatukseen. Mutta tuskimpa tärppää :(

Lähipiiriin satelee taas plussa uutisia, eihän ne tavallaan mitenkään minulta pois ole.. mutta olen haaveillut äitiydestä jo sen 20 vuotta ja aktiivisesti 10vuotta, vaikka aivan oikeaa yritystä onkin takana vasta näin vähän aikaa..

Toivon suuuuuuuuresti plussatuulia meille kaikille:love:

Aurorials 29v (mies 29v) yk7
 
@lovecoco ite oon ajatellut ettei letroja määrättäisi ovulaation induktioon jos ei uskottaisi lääkkeiden hyötyjen voittavan haittavaikutukset. Toivottavasti on näin! Tuu kertomaan fiiliksiä kun oot lääkkeet aloittanut (y)

ON: Täällä odotellaan innolla menkkoja alkavaksi, että starttaisi yk10 ja päästään hoitoihin taas kuukauden tauon jälkeen. Menkat alkaa varmaan joskus ke-pe akselilla toivottavasti, tänään söin siis hoitotauon vikan e-pillerin.
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Päivitetty 18.1.2018


Yritys päällä:

Jennipä 24v (mies 24v)......................ya 5/16, yk 15, hoidot aloitettu 8/17
voittamaton 26v (mies 36v).............ya 12/16, yk 9, hoidot aloitettu 3/17, eka ovis (letrozol+ovitrelle) 9/17
Kumiankka1 26v (mies 26v).............ya 5/17, yk 9
Aurorials 29v (mies 29v)....................ya 5/17, yk 7
Puukiipijä 27v (mies 27v)..................ya 6/17, yk 8
Riannah 27v (mies 29v).....................ya 7/17, yk 3
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 2
Pihlatar 25v (mies 28v)......................ya 7/17, yk 4
Karla89 28v (mies 35v)......................ya 8/17, yk 4
Minguliini 31v (mies 30v)..................ya 7/16, yk 16, hoidot aloitettu 8/17 (clomit)
emppu11 25v (mies 25v)...................ya 11/16, hoidot aloitettu 1/18
lovecoco 26v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 3, letrozol
Nadine88 29v (mies 29v)...................ya 10/17, yk 4
Pocahontas- 30v (mies 33v)..............ya 3/17, yk11, primot aloitettu yk10, endometrioosi
Syystyttö 27v……………………….…........ya 5/17, kohdunulkoinen 12/17
Hiutale89 28v (mies 33v)……....…......ya 8/17, yk3, km 12/17
Nemi_K 23v (mies 29v)…………...........ya 10/17, yk3
Jocrow 25v (mies 28v)…………....…...…ya 5/17, yk7
Möörtsi 26v (mies 24v).......................ya 11/17, yk 3
Clothball, 30v (mies 30v)....................ya 8/17, yk 7
Sanja_ 26v (mies 25v)…………….…...….ya 9/17, yk 5
Abby87 31v (mies 35v)…………….…..…ya5/17, yk8
NeitiHaaveilija 27v (mies 31v)..........ya 9/17, yk4
Laurajy 25v (mies 26v).......................ya 1/18, yk 1
VauvaHaaveilija89 28v (mies 29v)...ya 1/18, yk1
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 6
Päppyrä 24v (mies 22v)..................... ya 1/18, yk1


Plussanneet 2018:


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 23v (mies 24v), ehkäisy pois syksy 2017, “varmoilla päivillä”
Önnö 26v (mies 26v), ehkäisy pois kevät 2018
Bambinen 27v, keskeytetyllä
Emmae 24v (mies 24v), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018

Taustalla (käyttäjät, joista ei ole kuulunut päivitystä 3 kuukauteen):

Hope- 24v (mies 25v).....................ya 9/16, yk 14
Eela- 28v (mies 32v).......................ya 1/17, yk 9
ananasbananas 25v (mies 29v)....ya 1/17, yk 4


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
@Abby87, Harmi, etteivät tulokset ehtineet perjantaina, mutta toivottavasti sitten tänään, niin pääsisitte vähän eteenpäin asiassa :)

@Aurorials, toivottavasti tärppäisi! Olisi mukava yllätys reissulle :)


Listaan on nyt taas päivitetty tähän mennessä tulleet päivitykset. Lisäksi siivosin taustalla olijoita niin, että otin pois sellaiset, keistä ei ole kuulunut viiteen kuukauteen. Ajattelin, että olisi mukavaa, jos lista olisi mahdollisimman ajantasainen ja keskustelijat voisivat siitä tarvittaessa tarkistaa, keitä täällä on ja missä vaiheessa. Lisäilen toki takaisin listalle, jos palailevat palstalle :)
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Täällä on tylsä vaihe eli kp5. Toisaalta sen ekan vuotopäivän jälkeen aika menny nopeasti ja ihan havahtuu joka päivä, että jo kp5 tms. Ovistikuttelun aloitan varmaan perjantaina tai lauantaina. Tähän kiertoon otin uutena vadelmanlehtiteen mut aion kokeilla ilman greippimehua, josko se oliski mulla pidentänyt kiertoa.
 
@Abby87 Hienoa kuulla hyviä uutisia!

ON: Täällä olisi menossa (noin) dpo7 tänään ja elellään jänniä aikoja, sillä ovulaatio oli selkeä ja talletteluiden pitäisi olla kohdillaan! Koittanut myös nyt vähän enemmän katsoa, että mitä suuhun laittaa ja vitamiinit ja greippimehut tietty mukana. Viimeiset pari päivää ollut aivan syväjäässä, sekä kurkku välillä kipeä, mutta ei tämä kyllä flunssaa ole. Mies kävi myös tänään antamassa tavaraa analysoitavaksi, mutta toivotaan, että ei tarvitsisi sitä enempää miettiä.:rolleyes: Vielä kun malttaisi olla testailematta ennen ensi viikkoa... :whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
Täällä dpo 2 ja ovulaatio oli kyllä selkeä mutta epäilen että kaksi viikkoa kestäneen työstressin kunniaksi ei plussaa tästä kierrosta tule. Pitkiä päiviä ja joka päivä töitä 14 päivää varmaan jo vaikuttaa kropassa stressinä raskautumiseen. No silti ensi viikolla testaan jo jossain vaiheessa. Jos dpo 10 vaikka jaksaisi odotella.

Jännitän kyllä enemmän teidän puolesta enkä näytä odottaa plussa tuulia :love:
 
Pikapäivitys: täällä menossa kp 39/30-33, ja aamulla rfsu:n raskaustesti negatiivinen. Edelleen pientä menkkamaista jomotusta alavatsalla ajoittain, ja turvotuksen tunnetta. Ilmeisesti stressasin testin tekemistä, sillä nukuin todella huonosti. Negatiivinen tulos testissä tuntui yllättävän pahalta, ja olen edelleen todella "levoton". Mietityttää vain missä vika kun ei kuulu plussaa tai vuotoja.

Tsemppiä kaikille muille jotka elävät ratkaisevia hetkiä!
 
Lähipiiriin satelee taas plussa uutisia, eihän ne tavallaan mitenkään minulta pois ole.. mutta olen haaveillut äitiydestä jo sen 20 vuotta ja aktiivisesti 10vuotta, vaikka aivan oikeaa yritystä onkin takana vasta näin vähän aikaa..
Sama juttu, ei tosin ihan lähipiirissä, mutta tutuissa kuitenkin. Plussia tulee ja itselle ei. Toki olen heidän puolestaan iloinen, mutta se harmittaa, kun jotkut on vielä muutama vuosi sitten sanoneet, etteivät ehkä halua lapsia ollenkaan ja itse olisin silloin ollut jo useamman vuoden valmis aloittamaan yrittämisen ja nyt he kuitenkin tulivat raskaaksi ennen minua.
 
@Abby87 onnittelut hyvistä tuloksista! :)

@Nadine88 pitikin googlailla tuo vadelmanlehtitee kun tuli täysin uutena juttuna!

@Aurorials apua kuinka ihanaa olisi päästä fiilistelemään plussaa reissussa! Täällä peukut siis pystyssä teille :)

@Jocrow pahoittelut sinne negatiivisesta testistä :( Mikähän tuossa voisi olla?
Mä oon ollut vuoden käyttämättä pillereitä ja on ollut suht tasaiset kierrot, mutta justiinsa viime kierto venahti 34 päivään kun viimiset kierrot ovat olleet 29 päivää. Olin vielä bongannut ovulaation, minkä vuoksi ihmettelin tuota aika paljon koska ymmärtääkseni luteaalivaihe ei kyllä venahtele... Menkat kuitenkin alkoi ja päädyin siihen tulokseen että ovulaatio oli ollut myöhemmin positiivisesta ovulaatiotestistä huolimatta ja pitkä lomareissu varmaan vaikutti kropan toimintaan. Tiedä sitten. Voisiko olla että oot ovuloinut myöhemmin sitten ja dpo oisikin sen verran vähän että ei näkyisi testissä?
 
@ananasbananas ois kiva pitkästä aikaa kuulla uusimmat kuulumiset (y)

Mites hei muuten kaikki letroilijat ja miksei muutkin: mikä teidän TSH arvo on?

Kun mulla on ollut viime maaliskuussa TSH 1.4. Heinäkuussa 4.1 ja elokuussa 3.6. Lääkärit ei pitäneet arvoja liian korkeina eikä niitä oo nyt sen jälkeen tutkittu. Nyt oon hoitotauolla googletellut asiaa ja arvon tosiaan pitäisi olla alle 2.5 jos yrittää vauvaa. Sain onneksi verikoeajan jo tämän viikon loppuun kun asia jäi mietityttämään mikähän tämän hetken tilanne on. Ois kiva kuulla jos joku tietää jotain aiheesta tai muistaa omat tulokset :whistle:
 

Yhteistyössä