♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Kumiankka1 Ymmärrän ton sun ärsytyksen niiiiiiin hyvin, itsellä vähän sama juttu, kun sukulainen ilmotti että heille tulee kesällä vauva. Ovat seurustelleet alle vuoden (eli lyhyemmän aikaa kun mun vauvakuume on kestänyt!!)! Aluksi olin vain katkera mutta nyt oon jo "käsitellyt" asian ja oon ilonen heidän puolesta. Tuli vähän semmonen huonoihminen-olo, koska eihän se heidän onni oo multa pois. Mutta kun itsekin haluaisin...

@atvk87 Tsemppiä teille jatkoon ja toivon että kaikki kääntyy parhain päin.

@Kumiankka1 @Jennipä @emppu11 Ihanaa, yhteinen testipäivä! Pidän teille kaikille peukkuja(y)

Tervetuloa @Päppyrä ja @Toiveli !

@Minguliini Ikävä kuulla että sulla on mieli maassa:unsure: Jotain positiivista kuitenkin- oot hoidoissa ja sieltä löytyy varmasti keinot ja apu sulle. Eniten tietysti toivotaan että testiin tulee jo nyt plussa ja hoitoja ei tarvitse jatkaa. Tsemppiä!!

Mulla taitaa olla kp13, ovista odotellaan huomiselle (laskurien mukaan). Luulin että en tunnista ovista, mutta kun katsoin laskureista milloin ois ollut viime kierron ovis, muistan tuolta päivältä polttavan ja menkkamaisen kivun alavatsalta joka kesti muistaakseni noin tunnin. Taisin kirjoitella siitä sillon tännekin, tietämättä mistä se johtui. Katsotaan jos huomenna tulisi samanlaisia tuntemuksia, sitten ton kivun voisi yhdistää ovikseen. Talleteltu on melkein joka päivä, siitä ei pitäs jäädä ainakaan tällä kertaa kiinni. Katsellaan, jotenkin on kyllä positiivinen ja erittäin toiveikas olo:love:
 
Piti viel sanoa tänne tsempiksi kaikille mitä lapsettomuuslääkäri sanoi, että yrittäjillä on 10% mahdollisuus tulla raskaaksi joka ovulaatiosta. Siihen perustuu se, että vuoden sisällä yleensä kaikki normaalisti ovuloivat (eli lähes joka kk) tulevat raskaaksi. Välttämättä ei siis ole mitään vikaa kenessäkään ja missään, vaikkei raskaus heti alakaan.
Eli kärsivällisyyttä ja voimia kaikille tasapuolisesti! :)
 
@atvk87 Varmasti tällä matikalla lääkärit laskevat tuon että vuodessa suurin osa raskautuu :) ei auta kun yrittää.
Tänään tuli ovulaatio-oireet aivan puskista vaikka odotin ensi viikon alkuun... Nyt stressaan jos ei ehditä hyödyntämään ja tämä kierto menee harakoille... Jännä kun elää sykleissä kuukautiskierron mukaan, mutta niin sitä toivoo että plussa lopulta ilmaantuisi!
 
Tervetuloa uusille! :)

Täällä menossa kp5. Letrot aloitettu, eikä mitään muita sivuvaikutuksia kuin pääkipu. En löytänyt pakkausselosteesta ainakaan mitään alkoholi kieltoa, onko jolain parempaa tietoa? Olisi tarkoitus mennä kaverin kanssa yksillä käymään viikonloppuna :)
 
Tänään dpo 5 ja eilen ja tänään ollut vähän huono olo aalloittain. Eilen nipisteli alavatsaa oikealta eli samalta puolelta kun oli ovulaatio ja tänään menkkamaista jomotusta alavatsalla. Oon satavarma että keksin miljoona oiretta jotka viittaa raskauteen ennen kuin näen mitä raskaustesti on mieltä. Oma mieli on vähän liian heikko niin kuvittelen nyt kaiken liittyvän alkavaan raskauteen. Luin kuitenkin jostain että keltarauhashormoni saa aikaan tuntemuksia alavatsassa oli sitten raskaana tai ei (n)
 
Viimeksi muokattu:
@VauvaHaaveilija89 joo kyllähän keltarauhanen aiheuttaa omat "oireensa". Itellä aina loppukierrosta palelee, rintoja aristaa, alamahalla tuntemuksia/menkkaoloja ja ties mitä muuta.

Ja voi kun osais taas laittaa jäitä hattuun. Alkaa taas toiveet nousta ja miettimään milloin olis lasketut ajat jne. Ja samalla jos miettii jos ei nämä letrot tule tuomaan apua niin mikä mahtaa olla seuraava askel.

@Minguliini tsemppiä sinne <3

Ja tervetuloa uudet kuumeilijat :)
 
@atvk87 Kiitti mielenkiintosesta faktasta. Tuntuupa jotenkin pieneltä tuo 10%..(n) ja silti jotkut tulee vahingossa raskaaksi jostain yhdenillanjutusta (ja parhaillaan/pahimmillaan vielä ehkäisyn "läpi"). On siinä kyllä tuuri kohdillaan.

Kirjottelin tossa päivällä että oottelen ovista huomiselle, mutta miten musta tuntuu että tänään jo tapahtui, ainakin jotain...:barefoot: pientä polttelua ja kipuja tuntui alavatsassa tossa iltapäivällä. Äsken sohvalla istuessa huomasin että mun alavatsa on aivan turvonnut pallo, ihankuin sillon kun menkat alkaa! Siis niin piukea että olohousutkin puristaa. Googletin, niin turvotus voi myös olla ovulaatio-oire(y) Lisäksi vv läpinäkyvää ja venyvää, muistuttaa sitä kananmunan valkuaista, muistaakseni tää oli myös oviksen aikaan.. Vai muistanko ihan väärin? Eilen illalla viimeeksi talleteltu eli nyt pitäisi ajoituksen ainakin täsmätä... Hitsi kun tekis mieli intoilla, vaikka eihän tää vielä mitään tarkota, mutku......:whistle:
 
  • Tykkää
Reactions: atvk87
@Jennipä & @Emmae, ei tarvinnutkaan lopulta testailla, menkat alkoivat eilen aamulla. En tiedä onko ovulaatio sitten ollut myöhässä (sen noin 1,5vk) vaiko vain jäänyt välistä. Ihmeteltiin kyllä miehen kanssa eilen että on varmaan tätä Murphyn lakia että nyt alkavat kierrotkin heittelemään kun olis vauvasuunnitelmia:confused: oli muutenkin niin hyvä päivä eilen kaikkine autonhuoltomurheineen ja aikansa skippaavine asiakkaineen että sopi kyllä hyvin päivän tunnelmaan tämä vuotojen ajoitus :LOL:

Mutta on kyllä pakko ihmetellä, jos tuo 6kk jonka Jennipä sanoi on totta. Toki ymmärrän ettei naisten kehon toiminta ole mitenkään kellontarkkaa, ennemminkin kaukana siitä, mutta silti puoli vuotta kuulostaa älyttömältä ajalta varsinkin jos pariskunnalla on lapsihaaveita. Ensin puhutaan "synnytystalkoista" ja "syntyvyyden lisäämisestä" ja sitten tällainen perustavanlaatuinen ongelma hoidetaan vasta ties koska o_O
 
Mulla oli kerran menkat 3kk pois ja ei siis ollu mitää hormonaalista ehkäsyä sillon ku olin sinkku. Yks lääke mulla sillon oli ja sen alotuksen jälkeen meni kierto iha sekasi. Eka piteni ja sit jäi menkat pois ja kaikkee muutaki paskaa oiretta tuli, mut lääkäri ei uskonu et siitä kiinni. No lopetin sen lääkkeen ja kaikki palautu normiks (melkeen). Mut siis sain sillon 3kk jälkeen primolut kuurin menkkojen käynnistykseen. Ja oisin saanu palvelusetelinki gynelle, mut en saanu aikaseks varattua aikaa sillo (oli 2kk aikaa) ku olin niin masentunu ja ahdistunu et pelkkä kaupassa käynti sai paniikin aikaan niin mitä sitte ois ollu jossai gynellä (n):D
 
Kävin tänään aamulla verikokeissa ja osa tuloksista tuli jo, osa menee ensi viikolle. Se ehkä tärkein, eli TSH-arvo tuli jo ja oli 3.2. Eli kyllä se tuolla kolmosen yläpuolella ihan vakituisesti killuu (aikaisemmat arvot 3/17 1.4, 7/17 4.1 ja 8/17 3.6). Harmittaa, että en jo syksyllä pyytänyt siihen lääkitystä. No parempi myöhään kuin ei milloinkaan (n)
 
@voittamaton toivottavasti pääsisit pian aloittamaan lääkityksen ja siitä olisi apua. Tämmöisen bongasin kilpirauhasliiton sivulta;

Ennen raskautta
Kilpirauhasen vajaatoiminta voi vaikeuttaa raskauden käynnistymistä. On suositeltavaa saattaa kilpirauhastoiminta vaikka alkuraskauden tasolle jo raskauden suunnitteluvaiheessa. Subkliinisessä vajaatoiminnassa jo pieni tyroksiiniannos voi helpottaa raskauden käynnistymistä.


Toivottavasti etenkin viimeinen lause osuis teillä kohdalleen ;).

@Kumiankka1 ja @emppu11 noniin, tikut ja kusikupit valmiina huomista varten? :ROFLMAO: Ja testin teon jälkeen sitten heti kertomaan tuloksesta. Itse olen taas varma että nega tulee omaan tikkuun, olo ei poikkea mitenkään edellisistä kierroista mutta kaipa aina on mahdollisuus raskauteenkin :rolleyes:
 
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
@Jennipä Valmiina ollaan! Piti tänään käydä kaupassakin tätä varten, kun ei ollut yhtään testiä kaapissa :D Täälläkään ei ole poikkeava olo, paitsi nyt pari päivää ollut nälkä _ihan_koko_ajan_. Syön ihan normaalisti ja jo tunnin-kahden päästä nälkä. Enkä ole edes urheillut enempää kuin normaalisti, koko viikolla en ole salilla käynyt ja yleensä 3-4 kertaa :LOL: Eiköhän se testi negaa näytä huomenna ja sitten katoaa tämä nälkäkin :ROFLMAO:
 
@Kumiankka1 ja @Jennipä Voi ei :cry: No, jos menkkoja ei kuulu, niin voi sit testailla vielä uusiks. Mulla meni niinkun elokuvissa ja eilen illalla luulin, että menkat alko niin en testannut mutta ne ei näköjään vielä alkanutkaan. Viime kierrolla kyllä teki saman et vähän varoitti ja sit päivän päästä hanat aukes eli täällä kans odotellaan vielä huomiseen..

Meillä mies kävi spermanäytteessä alkuviikosta, mutta tulokset saadaan tietoon vasta pariskuntakäynnillä joskus kunhan kilppariarvot saatu kuntoon.

Mietin tota aukiolotutkimusta, että pitäisköhän käydä yksityisellä, onko kellään kokemusta? Kun julkisella kaikki kestää nyt ton kilpparin takia...
 
Toivottavasti toi @Jennipä n lainaama lause pitäisi meillä paikkansa ja tää olisi se pieni puuttuva asia ennen plussaa :whistle:

Pahoittelut negoista @Kumiankka1 ja @Jennipä :( Toi kimppatestaaminen oli ihana idea, vielä kun testitulokset ois ollu toivotunlaiset. Harmi ettet @emppu11 nähny syytä enää testata, toivottavasti tuntemukset oisikin vääriä :ROFLMAO:

Itekkin mietin kesällä tota aukiolotutkimukseen menemistä yksityisellä. Päätin olla menemättä kun hinta kirpaisi ja ajattelin, että siihen pääsee sitten hoitojen alettua kuitenkin varmaan aika pian. Nyt reilu puoli vuotta myöhemmin voin todeta, että eipä ole aukkaria vieläkään tehty :ROFLMAO: Eli nyt jos saisin uudestaan päättää niin menisin yksityiselle ja maksaisin sen 250e siitä, että homma tulee hoidettua.
 
Pahoittelut kaikille negoista :( Täällä vasta kp 11 menossa. Oviksen pitäis olla kalenterin mukaan ens viikolla perjantaina, mut tosiaa ku ne pillerit ollu aiemmi nii ei voi tietää et koska on ja onko ollenkaa. Lämpöjä tai ovistestejä en oo aatellu ottaa käyttöön viel hetkeen ku vasta yk 1 menossa ja ku kropalla voi mennä hetki et kierto tasottuu pillereistä :/. Jokatoinen pv jos ens viikolla hommailis miehen kans niin pitäis olla vissiin ok mahkut jos ovis tapahtuu :) Kovin toiveikas olo ei oo et tärppäis viel hetkeen...
 

Yhteistyössä