♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Montako päivää teillä kestää nuo oviskivut? Mullakin paineen tunnetta ja ties mitä monettako päivää, veikkaisin että tänään oli vasta oikea ovis kun tuli hieman kirkasta verta seksin jälkeen, kohta toiv jomotukset jo helpottaa :confused:
 
@voittamaton ainoa syy on jono, hoitotakuun sisällä kuitenkin pyrkivät leikkaamaan.. ois pitäny liioitella oireita. Toisaalta moni selittämätön vaiva johon on jo tottunut m on selittynyt endolla, kuumottavaa miten paha endo löytyykään... :( Yk 12 meneillään meillä.

Mäkin ootan miten sul menee sielä lääkärissä, toivottavasti saat thyroxin reseptin (y)
 
Moi @voittamaton :) oon välillä käynyt täällä ohimennen lueskeleen ja huomannut että porukka on vaihtunut paljon. Taidatte tosiaan olla Jennipän kanssa ainoat mun kanssa aiemmin kirjotelleet. Kivaa että täällä oli vielä vanhoja tuttuja vaikka ihan :poop:ettei teilläkään oo vielä tärpänny! Mua kiinnostaa kovasti mitä lääkäri on mieltä tosta kilpparista. Tuu kertoon sitten käynnistä :)

Hyvä @lovecoco että teillä on jo tässä vaiheessa hoitokontakti kunnossa. hyvin näyttää lähteneen lyheneen kierto vaikka toki pitkähkö vielä on. Toivottavasti tää kierto on edelleen lyhyempi ellei sitten tuu plussaa:love:

Pahoittelut myös täältä @Pocahontas- että joudut noin kauan odottamaan. Jokainen ylimääräinen kuukausi tuntuu kyllä tässä hommassa ikuisuudelta(n)
Kiitos tsempistä, tuntuu kyllä ikuisuudelta ku alko yk 12 jo.. oliko teilläkin taustalla pitkä yritys? Onko sua tai miestäsi tutkittu? Tsemppiä kovasti ja kärsivällisyyttä sinnekin!!
 
@mmii minulla kesti Ovis oireet ja kivut melkein viikon. En yhtään tiedä minä päivänä ovis oli ja nyt on jotain väliltä dpo9-6 kp 22/25. Jos menkat alkavat pettymys aina suuri... Olen pystynyt niin monet raskausoireet keksimään menneissä kierroissa, että en luota omiin tuntemuksiin yhtään.
 
Työkaveri oli nähnyt viikonloppuna unta, että olen raskaana (ei siis tiedä yrityksestä). Jospa se olisi enneuni :whistle:

Veikkaan että olisi saattanut olla ovis viikonloppuna, oli oikealla puolella sellaisia tuntemuksia. Varma en kyllä ole. Aiemmin yrityksen aikana kaikki tuntemukset ja nipistelyt on olleet vasemmalla, josko tämä olisi hyvä merkki, kun onkin eri puolella.
 
@voittamaton Kuulisin myös mielelläni lisää lääkärin mielipiteestä kilppariarvoihin!

@Puukiipijä Toivottavasti :love:

@Abby87 Mitenkäs siellä?

Jeee! Me saatiin pariskuntakäynti jo tälle viikolle kun vähän ärähdin tuosta kaikesta odottelusta aamulla, niin ihmetteli se tätikin että miksi pitäisi odottaa thyroxin kontrollia että tänne vaan. Ja siis edellinen hoitaja käski odottelemaan 6 viikkoa ennen kun voi edes varata aikaa... :D
 
@emppu11 edelleen odottelen :D kp24/26 Dpo 7 lämmöt ylhäällä ja piti jo mies hätistää kauemmas, kun nännit kokoajan kovat ja arat :rolleyes: ehkä hiukan punerta. Koiralle nämä lukisin tiineyden merkeiksi :ROFLMAO::ROFLMAO: Just astutettu narttu kotona ja siltäkin tarkkailen oloja, josko meistä jompi kumpi plussaisi :LOL: Aikaisemminkin välillä tissit olleet arat n. viikko ennen menkkoja, mutta ei koskaan nännit tämmöset. Kauhean pitkä viikko odottaa perjantaihin, kun kouluakin niin vähän, joten ei mitään tekemistä. Ehkä teen pitkiä metsälenkkejä koirien kanssa koko viikon, jotta saa ajan kulumaan.
 
@emppu11 edelleen odottelen :D kp24/26 Dpo 7 lämmöt ylhäällä ja piti jo mies hätistää kauemmas, kun nännit kokoajan kovat ja arat :rolleyes: ehkä hiukan punerta. Koiralle nämä lukisin tiineyden merkeiksi :ROFLMAO::ROFLMAO: Just astutettu narttu kotona ja siltäkin tarkkailen oloja, josko meistä jompi kumpi plussaisi :LOL: Aikaisemminkin välillä tissit olleet arat n. viikko ennen menkkoja, mutta ei koskaan nännit tämmöset. Kauhean pitkä viikko odottaa perjantaihin, kun kouluakin niin vähän, joten ei mitään tekemistä. Ehkä teen pitkiä metsälenkkejä koirien kanssa koko viikon, jotta saa ajan kulumaan.
@Abby87 Meillä kierto näköjään melkein samassa vaiheessa. Mulla tänään kp 23/25. Toivon sinulle niin plussaa!! Itsellä ei noin voimakkaita oireita, vatsaa juilinut jo yli viikon, ja rinnat hieman kipeät. En usko, että näillä saadaan plussaa, mutta toivoa on aina siihen asti kun kp1 alkaa :)
 
Kp21/30 menossa ja dpo (4-)5. Tissit alko aristaan jo eilen, mut tänää ne oikeesti jo melko kipeet. Yleensä mulla on tissit kipeytyny noin viikko ennen menkkoja, sillon ku oli pillerit nii tissit saatto olla kuukaudesta enemmän aikaa kipeenä ku normaalit... Oon tässä miettiny et aina ku alan miettii et onkoha ny tärpänny jne nii oon tuntevinani mahassa jtn vihlasuja :D Eli en luota yhtää itteeni näissä :D Tää tissien kipu voi enteillä menkkoja alkavaks aiemmi ku pitäs tai sitte kärsin tästä kivusta viel ainaki 9-10pv ennenku ne alkaa.
Eka ehkäsyhormoniton kierto yli 1,5vuotee nii tuntuu et kaikki normi jutut on unohtunu :D Vaikka kyllä mulla pillereiden aikanaki oli pms oireita, mut vähemmä ku normaalisti.
 
@mmii mulla kans oviskivut eli sitä edeltävä tärinäkipu tuntui joku 3 päivää ennen ovista voimistuvana. Itse ovis oli lauantaina aamuyöstä tai sit alkuillasta ovistikkujen ja tuntemusten perusteella. Kunnon kipukohtaus jäi nyt pois ja luulen että vadelmanlehtitee oli tähän apuna. Oviksen jälkeen oli tuntemukset pois, kunnes taas eilen dpo2 alkoi juilia ja tänään jatkuu. Taitaa keltarauhanen olla villinä :ROFLMAO:
 
Määä en kestä tätä menkkojen/testaamisen odotusta :D Kp 22 ja dpo (5-)6 menossa. Tissit kipeytyny eilisestä ja eilen meni mahassa pari "menkka" kramppia tosin lieviä. Mietin et enteileeköhä sitä, et menkat alkais aiemmi ku kp (29-)30...
Kamala oksetus tänä aamuna, mut se ei tarkota mulla _yhtään mitään_, koska yli 10v ollu aamusin huono olo ja toisinaan oon jopa oksentanukki. Varsinki jos vähänkää stressiä/jännittää nii mää laattaan aamulla/aamupäivällä... Koskaha sitä uskaltais ekan testin tehä (n):D
 
@Päppyrä Lupaavia oireita kyllä :) Ihan samat fiilikset, ei millään malttaisi odotta ja nämä viimeiset piinapäivät tuntuu niin pitkiltä! Itsellä tänään kp 24/25... Alavatsassa menkkamaisia tuntemuksia, taas pettyy jos perjantai muuttuu kp1. Itsellä tuo luteaalivaihe ollut melko lyhyt niin seuraavaksi alan lukemaan millä luontaistuotteella sitä voisi yrittää pidentää. Jos tämä raskautumattomuus johtuu siitä. Itse olen päättänyt etten tee enää yhtään raskaustestiä ennen kuin menkat ovat kaksi päivää odotetusta myöhässä :D en kestä tuijottaa enää yhtään negatikkua.
 
Pitääpä itekkin kommentoida välillä jotain. 5päivää oviskipuilut, Kp 16 tänään ja ovis oli kp 14 seuraavana yönä, lämpö nousi 36.8 ja paleli kahtena päivänä, yöllä tunsin irtoamisen, siitä tasan vuorokausi oli loppuun asti seksiä. Voihan se mahis olla raskautua vaikkakin epätodennäköistä nuin kauan oviksesta :ROFLMAO:Taitaa hellullakin olla jo kuumeilua, saavutus jo sekin :love: Jännäilen malttamattomana teidän puolesta! :giggle:
 
Omanapaa gynekäynnin jälkeen, lääkärin mukaan kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa eikä pitäisi olla mitään estettä raskauden yrittämiselle tai raskautumiselle. Kohtu on kuulemma hieman taaksepäin kallistunut ja normaalikokoinen synnyttämättömälle naiselle. Limakalvot normaalit ja hyvässä kunnossa ja munasarjoissakaan ei tuntunut mitään kummallisuuksia. Lääkäri sanoi, ettei tässä vaiheessa olisi mitään tarvetta ultrata, kun kaikki näyttää ja tuntuu siistiltä. Toisaalta olisin ehkä halunnut ultran, kun en tiedä, kuinka paljon käsikopelolla voi oikeasti tietää mahdollisista ongelmista, mutta toisaalta yksityisellä kyllä yleensä kaupataan kaikenmaailman lisätestit, joten jos gyne sanoo, ettei näe oikein mitään tarvetta ultrailla, kun kaikki vaikuttaa just siltä kuin pitääkin, niin kaippa se vaan täytyy siihen luottaa :D

Viime viikkoisista hieman normaalia kauemmin kestäneistä menkoista sanoi, että todennäköisimmin jokin pieni hormonihäiriö, muttei kannata tässä vaiheessa asiasta mitenkään huolestua.

Kaiken kaikkiaan siis ihan hyvä käynti ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Gyne oli ihan mukava ja toivotti onnea yritykseen, mutta sanoi, ettei kannata huolestua, jossei vauvaa tai edes menkkojakaan heti kuulu. Samaa sanoi, kuin täällä aiemminkin todettu, että suurin osa raskautuu vuoden kuluessa ja näin pitkällä pillereiden käytöllä voi olla vaikutuksensa siihen, kuinka nopeasti keho palautuu, mutta mitään varsinaista syytä, miksei onnistuisi, ei nyt ainakaan ole tiedossa.
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä ja atvk87
Omanapaa gynekäynnin jälkeen, lääkärin mukaan kaikki vaikuttaisi olevan kunnossa eikä pitäisi olla mitään estettä raskauden yrittämiselle tai raskautumiselle. Kohtu on kuulemma hieman taaksepäin kallistunut ja normaalikokoinen synnyttämättömälle naiselle. Limakalvot normaalit ja hyvässä kunnossa ja munasarjoissakaan ei tuntunut mitään kummallisuuksia. Lääkäri sanoi, ettei tässä vaiheessa olisi mitään tarvetta ultrata, kun kaikki näyttää ja tuntuu siistiltä. Toisaalta olisin ehkä halunnut ultran, kun en tiedä, kuinka paljon käsikopelolla voi oikeasti tietää mahdollisista ongelmista, mutta toisaalta yksityisellä kyllä yleensä kaupataan kaikenmaailman lisätestit, joten jos gyne sanoo, ettei näe oikein mitään tarvetta ultrailla, kun kaikki vaikuttaa just siltä kuin pitääkin, niin kaippa se vaan täytyy siihen luottaa :D

Viime viikkoisista hieman normaalia kauemmin kestäneistä menkoista sanoi, että todennäköisimmin jokin pieni hormonihäiriö, muttei kannata tässä vaiheessa asiasta mitenkään huolestua.

Kaiken kaikkiaan siis ihan hyvä käynti ja kaiken pitäisi olla kunnossa. Gyne oli ihan mukava ja toivotti onnea yritykseen, mutta sanoi, ettei kannata huolestua, jossei vauvaa tai edes menkkojakaan heti kuulu. Samaa sanoi, kuin täällä aiemminkin todettu, että suurin osa raskautuu vuoden kuluessa ja näin pitkällä pillereiden käytöllä voi olla vaikutuksensa siihen, kuinka nopeasti keho palautuu, mutta mitään varsinaista syytä, miksei onnistuisi, ei nyt ainakaan ole tiedossa.
Olen jo pitkään lueskellut sivusta, mutta nyt on pakko kommentoida. Olisiko ensimmäin kuulemani gyne, joka on sanonut, että pillereiden jälkeen voi mennä pitkään ennen kuin keho palautuu! Missä tällaisia lääkäreitä on lisää :D Mä olen aina saanut kuulla, ettei pillereillä ole mitään vaikutusta.

Mutta ihanaa, että kaikki on kunnossa ja tsemppiä yritykseen (y)
 
Olen jo pitkään lueskellut sivusta, mutta nyt on pakko kommentoida. Olisiko ensimmäin kuulemani gyne, joka on sanonut, että pillereiden jälkeen voi mennä pitkään ennen kuin keho palautuu! Missä tällaisia lääkäreitä on lisää :D Mä olen aina saanut kuulla, ettei pillereillä ole mitään vaikutusta.

Mutta ihanaa, että kaikki on kunnossa ja tsemppiä yritykseen (y)
Tämä kyseinen lääkäri ainakin oli Helsingissä :D Ei hänkään sen kummemmin sanonut, kuin että ei tarvitse huolestua, jos kestää jonkin aikaa. Jos ei menkkoja kuulu parin, kolmen kuukauden sisällä pillereiden lopetuksesta, eikä ole raskaana, niin sitten kannattaa kuulemma mennä käymään uudestaan. Mutta katsotaan nyt, kuinka käy. Ei ihan heti olla aloittamassa yritystä, kunhan kävin hyvissä ajoin tarkistuttamassa, että kaikki on ok ja kyselemässä ensimmäistä yritystään aloittelevan hölmöjä kysymyksiä :D
 
  • Tykkää
Reactions: Ann33
@Önnö Hienoa, että kaikki oli niinkun pitää! :)

Nyt vähän omanapaa...
Käytiin pariskuntakäynnillä ja miehen kaverit kunnossa ja normaaleissa arvoissa!!! Ultrasi, ja tänään siis kp10 ja löytyi 12mm folli ja sanoi, että saattaisi ovulaatioennuste olla viikonlopulle. Josko kerrankin kierto olisi sopivan pituinen. :ROFLMAO: Teki myös yllätyksenä aukiolotutkimuksen: oikea virtasi hienosti ja vasemmalla oli huono näkyvyys, mutta virtaus meni läpi sieltäkin. Pahimmat pelot selätettiin ja meillä siis kaikki pitäisi olla kunnossa! Epäili kyllä ovulaatiohäiriötä ja totesi että jos menkat alkaa, niin sitten aletaan ultrailemaan ja ryhdytään tarvittaviin toimenpiteisiin. Jäipä hyvä mieli tuosta käynnistä! (y) Lukuunottamatta pientä mahakipua, joka tulee pahemmaksi kävellessä, mutta ei oo kyllä yhtään niin paha kun aluksi ajattelin.
 
Voi itku, tähä omaan piinailu jännityksen lisäks viel vähä jännitystä ja pelkoo ku kissalla pissassa verta :cry: Syyskuussa ollu viimeks ja sillo dg oli steriilikystiitti saatiin kipulääkettä sille kotii ja sillo ne sano et jos se uusii nii pari pv voi seurata kotona ja antaa kipulääkettä. Vloppuna ekan kerran oli pissassa verta mut se loppu ku annettii 3pv kipulääkettä (sen verran sitä oli jäljellä). Nyt sit tänään taas pissassa verta :cry::cry::cry: En kestä. Varasin eläinlääkärin iltapäivälle et katotaa mikä on. Pissanäyte siltä pitäs saada mut helpommi sanottu ku tehty :D Yritin jo kerra, mut en saanu kauhaa työnnettyä sopivaan kohtaa ku se pissas just selkä seinää kohti. No pari tuntia aikaa yrittää. Jos ei onnistu, nii eläinlääkärissä koitetaa sit saada, mut jos rakko liia tyhjä nii sitte pitää ostaa jtn näytekissanhiekkaa millä sen saa ja sit toimittaa näyte ell(n).
Meni vähä ohi aiheen, mut stressaaa:cry:
Iteltä pissanäyte on huomattasvasti helpompi ottaa:ROFLMAO: Just tänä aamuna otin ja kävin labrassa verikokeissa ja ekg:ssä. Oli aika paska ottaja verikokeissa, sattu ihan pirusti ja olin iha varma et kohta se neula on suonesta läpi:poop: pari ekaa putkiloo meni hyvin ja ei sattunu, mut sit se neula liikahti jotenki ja loput miljoona putkee sattu ihan pirusti..
Kp 23 ja dpo (6-)7 menossa. Iiiik. Tissit kipeet ja mahassa välillä juilii, aamulla ku heräsin nii meni mahassa ihme tuntemuksia ja juilimisia. Olin jo varma et menkat alko ku tuntu vähä jtn vuotoo, mut oliki valkovuotoo vaa :ROFLMAO:
 
Moikka.

Kirjoittelin tänne jo ennen joulua, kun epäilin olevani raskaana ja niinhän se testi näyttikin plussaa 22.12. Onnellisesti aloimme odottaa mieheni kanssa esikoista, mutta eilen rv 11+2 alkoi vuodot ja pääsin päivystyksestä ultraan, jossa todettiin vain tuulimuna joka oli kaikki nämä viikot kohdussa viihtynyt.

Yön synnyttelin ruskuaispussia ulos, ja gyne ohjeisti että uusi raskaus saa tulla heti kun on tullakseen. Suuri pettymyshän tuo noille viikoille jo oli, mut oon päättänyt etten jää suruun vellomaan vaan kohti tulevaa.

Esikoista siis edelleen tehdään täälläkin :)

Joulutoive, 23v, kp ei hajuakaan/30, ya 11/17, tm 1/18
 

Yhteistyössä