♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Kumiankka1, pahoittelut ja paljon voimia sinne!

@voittamaton, hurjan paljon onnea! Mahtavaa, että viimein tärppäsi. Toivottavasti pikkuinen pysyy matkassa ihan loppuun asti :)

@emppu11 ja @syystyttö pahoittelut negoista. Tsemppiä uuteen kiertoon ja yritykseen! :)


Täällä olisi tänään pitänyt alkaa uusi pilleriliuska, jos olisi alkanut. Nyt siis n. 9,5 vuoden jälkeen ensimmäistä kertaa alkaa ajat ilman pillereitä. En uskalla vielä siirtää itseäni listalla varsinaisiin yrittäjiin, kun ei heti yrittämällä yritetä ja varsinkin kun nyt hieman kauhulla odottelen, miten kroppa tähän muutokseen reagoi. Kun muistelen niitä teinivuosien menkkoja, kun vuosin kuin seula ja meinasi useamman kerran taju lähteä koulussa, niin nyt tässä ihmetellään sitten, millaisena luomumenkat palaavat, jos ja kun palaavat. Jännät ajat siis menossa, mutta ihanaa päästä pikku hiljaa oikeasti yrittämäänkin, johan täällä on jokunen kuukausi hengailtu ihan muuten vaan :D
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä ja atvk87
Aivan ihanaa @voittamaton:love: Hurjasti onnea! Ja kiva huomata, että en ole ainoa, joka tätä vielä silloin tällöin käy tuolta plussanneista lukemassa. Itselläkin täällä melkein vuosi vierähti ja aina sain tukea lukuisiin kriiseihin. Paljon tarrasukkia pienelle<3
 
@lovecoco siitä ei onneksi huolta, taitaa olla jo huomenna kp1 tämän illan perusteella :D

@Önnö muistan tuon tunteen! Mulla kanssa aiemmin ollut tosi pahat kivut ja tosi runsas vuoto. Kivut ei oo enää olleet niin pahat mutta ehkä jopa runsaammat kun mitä muistan, mutta niihin sain Caprilon -lääkityksen joka oikeasti auttaa, suosittelen tarvittaessa! En ymmärrä miksei sitä määrätty jo sillon nuorempana :p Tsemppiä teille ekaan kiertoon! Aikamoisia oireita saattaa tulla kun hormonit tasoittuu.. :whistle:

on: Huomenna sitten soittelemaan polille menkoista ja varaillaan aikaa pariin seuranta ultraan ja mahdollisesti tehdään myös inssi tähän kiertoon.

Mulle voisi päivittää yk12 nyt alkuun ja minun iäksi 26v. :)
 
@Kumiankka1 voi ei :( Voimia paljon!

@voittamaton paljon onnea plussasta :love:

Täällä menossa kp13. Viikonlopulle ennustaa flo ovista. Tää alku kierto on ollu niin tylsää, toivonu vaa et aika kuluis:D Tää inhottava flunssa vaivaa edelleen. Alko noin 3vk sitte ja edelleen samanlainen eli koko ajan tuntuu, että kohta alkaa flunssa kunnolla. Tosin mulla flunssat on aina tämmöstä viikkokausien kituuttelua ja yleensä se ei tuu ees kunnolla sitte päälle. Tämmönen puoli tehoilla oleva olo koko ajan.
Lääkäriki soitti ja yks lääke pitää lopettaa sitte heti jos/kun plussa tulee testiin joskus ja myös heti varata aika shoitajalle. Ja sieltä sitte äippäpolille heti lähete. Foolihapon käski alottaa myös samantien. Sanoin, että monivitaamissa ja rautalisässä on foolihappoo myös lisänä, mutta lääkäri epäili, että se ei riittäis vaan ois hyvä alkaa syömään jo ny yritys vaiheessa raskaanaoleville tarkotettua foolihappoo. Eli vitamiini kaupoille pitäs keretä joku pv.
Pitäs se digitaalinen kuumemittariki ostaa, että sais aamulämpöjä seurata :D
 
Ääk! Pakko munkin on huudella täältä sivusta, että valtavasti onnea @voittamaton :love::love::love: Aivan upea uutinen!!!

Plussasin joulukuussa, enkä ole ihan vielä oppinut pysymään poissa tältä palstalta. :whistle:

Pakko muuten kirjoittaa, kun ainakin @Önnö on juuri lopettanut pillerit: Mulla muutamat ensimmäiset menkat pillereiden jälkeen oli ihan onnetonta pientä tuhrua, joita hädin tuskin pystyi menkoiksi kutsumaan. Vasta puoli vuotta pillereiden lopetuksen jälkeen alkoi menkat runsastua, muttei missään vaiheessa teinivuosien tasolle. Menkkakivut palasi ekalle vuotopäivälle, muttei nekään olleet yhtään niin pahoja kuin teininä ennen pillereitä.

Tsemppiä kaikille kuumeiluun! Toivotaan paljon plussia! :love:
 
En kestä, mielettömän paljon onnea @voittamaton !!! :love: Niin ihanaa, kun pitkään yrittäneillä onnistaa.

Täällä Femoston-liuska puolivälissä. Toivottavasti saadaan tämä yk3 kohta katkeamaan (nyt kp176)... Niin tylsä tämä oma tilanne, etten ole jaksanut kirjoitella mitään. Lukenut olen joka päivä kuitenkin. :rolleyes:
 
@emppu11, kiitos vinkistä. Täytyy pitää tuo lääke mielessä, jos rupeaa näyttää siltä, että olisi tarvetta. Saa nyt tosiaan nähdä, millaisia oireita kroppa tässä keksii. Onhan tämä tietysti aikamoinen muutos, kun kymmenisen vuoden käytön jälkeen yhtäkkiä lopettaakin pillerit. Oon jo varotellut miestä kaikista mahdollisista oireista, että musta saattaa tulla ihan kummallinen ja kiukutteleva aknehirviö :D Onneks hän osaa ottaa rauhassa kaikki mun tällaiset panikoinnit :)

@Riannah, toivottavasti Femostonit toimisivat ja pääsisit vihdoin uuteen kiertoon! :)
 
@syystyttö siltä se kovasti näyttäisi :ROFLMAO: tein ensimmäisen testin jo sunnuntaina (raskauskeijulta ovulaatiotestien mukana tulleita liuskoja) eikä näyttänyt mitään. Eilen odottelin vuotoja mutta kun ei näkynyt niin meinasin iltapäivästä että teen nyt rfsu:n testin etten saa itseäni hulluuden partaalle kun menkat on taas myöhässä (viime kierrossa taisivat olla sen reilu viikon perässä). En siis oikeastaan kyllä tuollaista tulosta odottanut :LOL: täytyi oikein tänään aamulla vielä tehdä uusi testi että itsekin uskoi... eipä se kovin vahvaa viivaa vielä näytä, mutta ovulaation perusteella mennään nyt viikoilla 4+1 että eiköhän se siitä ehdi. Jos nyt vain pysyy matkassa :)
 
  • Tykkää
Reactions: Päppyrä
Onnea @Jocrow (y)

@Önnö lle tsemppiä pillereiden lopettamiseen ja onnea yrityksen aloitukseen! Itsellä ei ole hirveästi kokemusta pillereiden käytöstä, kun käyttänyt max puoli vuotta joskus, mutta ainakin lukemani perusteella tsemppiä tarvitaan :D

@Riannah Toivottavasti pääset pian uuteen kiertoon ja yritykseen, hirveän pitkä kierto jo takana o_O

Tänne ei mitään uutta, vuotoa odotellaan yhä :poop:
 
Kiitos ihan hirmuisesti kaikille :love: ja onnea @Jocrow ! Milloin sulla on LA? Meetkö lokakuisiin vai marraskuisiin? Mulla on oviksesta laskettuna 1.11, joten odottelen rauhassa marraskuisia :whistle:

Sain oltua tänään testaamatta, mulla olisi kaapissa vielä toinen digi ja yksi apteekin oma testi. Ajattelin testata tuolla apteekin testillä viikonloppuna ja katsella onko viiva vahvistunut ja digillä vasta reilun viikon päästä kun digiin pitäisi tulla +3. Voi kumpa kaikki vaan menisi hyvin :barefoot:
 
@voittamaton, toivottavasti viivat lähtevät vahvistumaan ja digiinkin tulee komeita lukuja :) Olen käynyt aina silloin tällöin stalkkailemassa tuolla odottajienkin puolella ja kyllä siellä näyttää olevan jo marraskuisillekin ketju eli kovinkaan rauhassa ei sitä tarvitse odotella :D Kummasti tämä yrittäminen ja odottelu näyttää luovan tällaisia hätähousuja, jotka innoissaan jo hyvissä ajoin kirjoittelevat ketjut täyteen :D
 
@Jocrow Ihanaa, onnea kovasti!! :love:Katselinkin, että näyttää rfsu:n raskaustestiltä ja päättelin järkyttyneestä hymiöstäsi, että plussa taisi pärähtää nyt sitten raskaustestiin eikä enää ovisliuskaan :LOL:

@Önnö Mulla pillereiden lopetus 10 vuoden käytön jälkeen meni itseasiassa tosi helposti :) Menkat on vähän runsaammat ja kipeämmät, mutta ei silti ollenkaan niin kamalat kuin ennen pillereitä (sillon teinivuosina sattui ihan saakelisti, kipulääkkeet ei auttanu, oksensinkin, ja kierrot vaihteli 30 ja 45 päivän välillä). Mitään iho-oireita yms. ei mun kohdalla lopettamisesta tullut, mut totta kai oireet on todella yksilöllisiä. Voi kuitenkin siis päästä myös helpolla. Kierron pituus on mulla vaihdellut toki paljon enemmän kuin pillereiden aikaan, jolloin sai nauttia lähes tunnilleen aikataulutetusta meiningistä, mut suunnilleen 28-35 päivää kuitenkin.

ON: Mä testasin eilen negan, ja punaista tuhrua tullut eilen ja tänään. Menkat nää varmasti on, mutta minkähän nyt sit laskis ekaksi kiertopäiväksi - sen kun tulee pyyhkiessä tai siteeseen ihan pari tippaa pitkin päivää vai vasta kun hanat aukee? Miten muut ootte tehny?
 
@syystyttö, kiva kuulla, että joillain on myös helppoja ja hyviä kokemuksia. Saa nähdä, miten tässä nyt omalta osalta käy. Tänään toinen päivä ilman pillereitä ja hirveä hedari. Johtunee tosin ehkä ennemmin yövuoroputken jälkeisestä rytmin vaihtamisesta ja huonoista unista :D Jännää nyt kuitenkin seurailla ja kirjailla kaikkia oireita, niin että oppisi pikku hiljaa tuntemaan omaa kiertoakin, koska mulla on ollut pillereiden kanssa sama juttu, että kierto toimii lähes tunnin tarkkuudella, niin ei ole ennen tarvinnut seurailla ja ajatella asiaa mitenkään :D
 
@voittamaton jonkun laskurin mukaan olisi 30.10. eli jos sinne asti päästään niin jännitetään kummalle kuulle lopulta osuu :rolleyes:

Kiitokset kaikille onnitteluista :) en ole oikein itsekään ihan vielä sisäistänyt asiaa... ovulaatiotesteistä vielä kun ne tuossa mainitsin, tilasin siis kerralla isomman 30kpl satsin ja olivat nyt ekaa kiertoa käytössä. Miehelle totesin jossain vaiheessa että varmaan nyt sitten tulee heti plussa kun olis ovulaatiotestejä odottamassa :ROFLMAO:

Pitäis varmaan olla neuvolaankin yhteydessä, mutta en oikein osaa päättää pitäisikö testailla vielä vkl/alkuviikosta ainakin ennen kuin soittelee mihinkään. Kuitenkin niin alussa vielä mennään...
 
  • Tykkää
Reactions: voittamaton
Ihanaa!! @voittamaton Paljon onnea ja tarrasukkia :love: Onnea myös @Jocrow ja pahoittelut @Kumiankka1

Itselle kävi aihe niin raskaaksi tuossa syksyn aikana, joten päätin pysytellä poissa täältä ja pitää ajatukset muissa jutuissa. Olen käynyt teidän juttuja aina välillä kuitenkin täällä lukemassa, kiva kuulla teidän kuulumisista :)

Meillä sellainen tilanne, että helmikuun alussa käytiin lapsettomuuspolin ensikäynnillä, jossa mulla todettiin lievä PCO. Samalla tehtiin aukiolotutkimus, jossa molemmat munajohtimet auki. Gynen mukaan tilanne ei toivoton ole. Sanoi että raskautuminen onnistuisi todennäköisesti ilman apukeinojakin, mutta veisi vaan kauemmin aikaa. Letrot määräsi ja ne olisi tarkoitus aloittaa seuraavasta kierrosta. Tällä hetkellä yritän pitää hyvää fiilistä päällä ja olla toiveikas :) Tuli kyllä niin hyvä mieli näistä uutisista mitä täältä luin :love:
 
Tervetuloa takaisin @ananasbananas! Pahoittelut, että teillä on yritys kestänyt jo pidempään, mutta positiivista kuitenkin, että aukiolotutkimus oli ok, eikä tilanne näytä toivottomalta :) Tsemppiä ja jaksamisia sinne! Olen päivittänyt listaa (ajantasainen edellisellä sivulla) ketjun jäsenistä ja siirtänyt “taustalla” -osioon heitä, keistä ei ole kuulunut 3 kuukauteen, ja olet tällä hetkellä siellä taustailijoissa. Haluatko, että siirrän sinut taustailijoista takaisin yrittäjien listalle? :)
 

Yhteistyössä