♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Mähän oon kiusannu itteeni aamun jälkeen. Toi selkee plussa tuli melkein 12h yöunien jälkeen. Nyt päivän mittaan oon testannu kahdesti reilun 5h pidätyksen jälkeen ja tulee ihan super haaleeta haamua :eek:

Järki koittaa sanoo että kp26/28 niin aamupissa on se vahvin eikä päivällä tarvi tulla ees niin komeet viivat viel.. mutta mieli alotti jo ajatuksen ”tässäkö se oli, kemiallinenko tää olikin”:sick::cry::cautious:

No toivoa on niin kauan kun ei oo vuotoa (y)
 
@Aurorials mulla oli samaa sinä pv ku piti alkaa menkat ja sit seuraavana ja sitä seuraavana testasin ja viivat oli eri asteisia haamuja :/ Vahvin oli aamupissasta sinä päivänä ku menkat ois pitäny alkaa. No lopetin itteni stressaamisen niillä testeillä ja raskaana ollaan nii kaua ku vuotoo ei oo :) Toisilla ei vaan pissaan erity sitä hcg:tä nii paljoo ja joillain aamulla sitä on eniten ja joillai illalla. Mulla ois viel pari testiä kaapissa, mut ei en tee :D Niin monta haamua sain ja yhen kirkkaamman, että uskottava se on :) Kauhee pelko viel tässä vaiheessa kyl :( Viel pari viikkoo et ees kannattais mennä varhaisultraan ja en ees taho sillo heti mennä ku vois
 
Näinköhän siinä sitten kävi.. :cry:

Keskellä eilisaamunen pc, ylhäällä äskönen pc ja sit toi digi..

Mun silmään pc on haaleampi kun eilis aamunen, ja tohon digiin pitäs tulla 2-3viikkoa tietääkseni? Nyt kp27/28.

Voiks se olla että tää oli kemiallinen, mennyt jo poikki ja hormooni laskee jo ja siksi vain 1-2viikkoa testiin:cautious::(

https://aijaa.com/kZOnmJ
 
@Aurorials Digi näyttää ajan hedelmöittymisestä, eli 1-2 viikkoa on noilla kiertopäivillä ihan normaali. Myös liuskatesteissä näin pienillä viikoilla se vahvuus voi hyvinkin vaihdella, usko mua, tein ehkä noin 8 testiä ennen kuin suostuin uskomaan, että plussa pysyy. Viiva alkoi selvemmin vahvistumaan vasta kun menkat jäivät oikeesti pois. Ottaisin ton digin vastauksen hyvinkin positiivisena :) Mulla 32/28 digi näytti 2-3 viikkoa.
 
@Aurorials Digi näyttää ajan hedelmöittymisestä, eli 1-2 viikkoa on noilla kiertopäivillä ihan normaali. Myös liuskatesteissä näin pienillä viikoilla se vahvuus voi hyvinkin vaihdella, usko mua, tein ehkä noin 8 testiä ennen kuin suostuin uskomaan, että plussa pysyy. Viiva alkoi selvemmin vahvistumaan vasta kun menkat jäivät oikeesti pois. Ottaisin ton digin vastauksen hyvinkin positiivisena :) Mulla 32/28 digi näytti 2-3 viikkoa.

Juu tämä sama mulle kerrottiin ystävän toimesta :D ensikertalainen ei tajunnu että noi viikot ei kulje samalla tavalla :)
 
Varovaiset onnittelut @Aurorials :love:
Soitin aamulla yhdelle lapsettomuusklinikalle ja puhuin oikein ystävällisen hoitajan kanssa:) huoleni on kun Ovis oli viikonloppuna ko19/26 ja luteaalivaihe jää kovin lyhyeksi jos menkat alkaa:( hoitaja sanoi, että raskautuminen ei mahdotonta, mutta neuvoi, että voisin varata heidän lääkärilleen ajan ketä arvioisi tarvitsinko Lugesteronia (keltarauhashormonia) tulemaan kierron loppuvaihetta. Toivon, että tästä kierrosta tärppäisi, mutta apein mielin odotukset alhaiset... Jos menkat alkaa aion tilata sen gyne ajan. Nyt kp 20/26
 
Onnea @Aurorials ja @Päppyrä plussista :love::love:

Täällä raskaustesti antaa vielä haamuviivaa, keskenmenosta nyt 18 päivää.. Saatoin ehkä bongata ovulaation ke-to, mutta täysin varma en ole, koska tää kroppa nyt saattaa toimia oikein tai sitten ei :cautious: Flo ennusti myös torstaille ja nyt ois siis mahdollisesti dpo4. Peitto heilui torstaista eteenpäin ahkerasti, kun tulin torstaina reissusta kotiin :ROFLMAO:

Mutta lasken nyt tuon dpo4 mukaan ja katsotaan milloin menkat alkaa. Menkoista alkaa vasta meidän yk10, en vaan taho laskea tätä hämmentävää ajanjaksoa yritykseksi :X3:
 
  • Tykkää
Reactions: Jennipä
Onnea @Aurorials ja tervetuloa marraskuisiin :love:

Lupasin tulla kertomaan kuulumisia! Nyt olisi varhaisultra takana, vauvan koko vastasi päivälleen viikkoja, eli 7+4 ja sydän löi. Vieläkin ollaan vähän varpaillaan meneekö kaikki hyvin mutta toivotaan parasta :love:

Oon käynyt täällä melkein päivittäin lukemassa kuulumisia, tuli tämä ketju niin tutuksi ettei täältä niin vaan lähdetä :D
 
@Jennipä ei yhtään ihme, että meinaa masis iskeä :( Tuu sitten tänne kertomaan kun tiedät jatkosta miten hommat etenee, mennäänkö insseihin vai miten. Tai tietty nyt eka pidän peukkuja, että tää vika letrokierto olisikin teidän kierto :love: Tsemppiä ihan hirmuisesti, oot vahva (y)
 
Tsemppiä @Toiveli! Toivottavasti tärppäisi nyt. Onneksi hoitaja vaikutti puhelimessa mukavalta ja ehdotti tutkimuksia. Hyvä ainakin tietää, että apua on saatavilla, vaikka varmasti rankkaa tuo odottelu.

@voittamaton, ihanaa, että ultrassa kaikki hyvin! :love: Jaksamisia jatkoon :)

@Aurorials, joko uskaltaa siirtää plussanneisiin? :love:


ON, täällä nyt ekat luomumenkat takana. Kesti päivän pidempään kuin pillereiden kanssa ja oli myös huomattavasti runsaammat. Onneksi ei mitään kummempia kipuja tai pyörtyilyjä niin kuin teininä. Toivottavasti pysyvät nyt tällaisina melko helppoina jatkossakin. Seuraavaksi odotellaankin sitten taas sitä ovista ja katsotaan, bongaanko sitä tässä kierrossa. Toivottavasti sen oppisi selkeästi tunnistamaan, niin helpottaisi varmaan jatkossa, mutta eipä se kai kaikilla kauhean selkeä ole, joten saa nähdä, kuinka käy :)
 
Moikka kaikille!
Pitkästä aikaa tulin lueskelemaan tänne kuulumisia ja voi miten ihanaa onkaan lukea plussauutisia! Onnea plussanneille!:love:

@voittamaton niin hienoa kuulla että pieni sydän sykki ja kaikki on hyvin (y)

Täällä kuumeillaan yhä kovasti - joskus todella kovasti ja joskus vähemmän kovasti. Oon huomannut, että erityisesti ovulaation aikaan vauvakuume on ihan riipivä. Keskittyykö teillä kuume jotenkin erityisesti ovulaation ympärille? Itsellä ei silloin mielessä pyöri oikeastaan mikään muu ja turhauttaa, että miksei sitä vaan jo voisi yrittää! Onneksi aika menee nopeasti ja nyt elellään jo maaliskuun loppua. Jos kaikki menee suunnitelmien mukaan niin yritys saattaa jo viiden kuukauden kuluttua olla päällä. Turhauttavina hetkinä tosin mietin, että silloin voisin yhtä hyvin olla jo pitkällä raskaana ja mitä me nyt tässä enää odotellaan ja ja ja..:whistle: Mutta koitan nyt väkisin löytää tästä odottelustakin jotain positiivista, kuten että tää varmaan on osa matkaa ja nauttii nyt silti kuumeilusta jne. Vaikka oikeasti nautinto ei usein oo ihan päällimmäinen fiilis kuumeilusta.
Voisko vaan jo käydä ilonen vahinko? Mistä tässä pitäisi enää hakea kärsivällisyyttä? (n)
 
  • Tykkää
Reactions: Karvakorvat
Saa minut siirtää plussanneisiin:love:

Kävin tänään verillä ja hcg oli 165. Tänään on tosiaan mahdollisesti rv 4+0 :love:

Perjantaina otetaan sit viel uusiks että nähdään nouseeko hormoni normaalisti:rolleyes:

Me ollaan eletty nyt semmosessa vaaleanpunasessa vauvakuplassa. Molemmat siis kyllä tiedostaa että kesken voi mennä ja mitä tahansa voi tapahtua mutta se että ME PYSTYTTIIN tuleen luomuna raskaaks (y)
 
@Emmae, vielä en ainakaan ole huomannut, että vauvakuume keskittyisi erityisesti mihinkään tiettyyn aikaan kiertoa. Itsellä on vasta yksi pilleritön kierto takana, joten kauheasti ei ole päässyt vertailemaan oireita ja kierron vaiheita vielä. Mutta luonnollistahan tuo olisi, että ovulaation aikana olisi suurin vauvakuume. Biologia ohjaisi yrittämään silloin, kun on parhaat mahdollisuudet :) Tsemppiä odotteluun, kyllä se aika menee lopulta nopeasti. Ainakin minusta tuntuu, että näin keväällä ja kesää kohden mennessä aika menee aina nopeampaa :)

@Aurorials, hyvä, että verikokeet näyttivät normaalilta ja tuovat ehkä vähän mielenrauhaa tuohon alkuraskauteen :)
 
@Aurorials Hirmuisesti onnea! :love:

@voittamaton Ihana kuulla, että kaikki oli varhaisultrassa hyvin!! :)

@Emmae Mulla oli ennen yrityksen aloitusta kyllä tapana tehdä sitä, että laskeskelin päässäni, että jos nyt vahingossa tärppäisi, milloin olisi nyytti sylissä tai kuinka pitkällä raskaus silloin-ja-silloin olisi - vaikka olikin hullun epätodennäköistä, lähes mahdotonta, pillereitä syödessä raskautua. Ei järki paljon pelaa, kun se vauvakuume iskee :ROFLMAO: Mulla pahin kuumeilu oli ehkä niinä päivinä kun odottelin menkkoja alkaviksi, koska tavallaan aina toivoin ettei ne tuliskaan - tai sitten silloin kun olin tekemisissä lasten kanssa :barefoot: Nyt kun on kohtapuoliin lähes vuosi yritystä takana (välissä tosin yksi kohdunulkoinen eli luomuraskautumisen pitäisi olla mahdollinen) fiilikset vaihtelee tosi paljon; jonain päivinä tai hetkinä mietin vauva-asioita tosi paljon, joskus vähemmän. Laskettuja aikoja lasken mielessäni varmaan viikottain kyllä, suunnittelen ja haaveilen :whistle::whistle:

ON: Nyt kp 31 / 26-35 ja menkat ei oo alkanu. Kierrot vaihteli viime vuonna siis aika paljon; nyt viime kierto mulla oli sit taas 28 pv. Yritän vielä pari päivää rauhassa odotella ennen kuin testaan. Mitään oireita ei ole, tai jos on, niin tuntuvat valeoireilta :giggle: Itkuisuutta, nälkää, paleltaa, vähän arat rinnat. Veikkaan kuitenkin, että menkat alkaa ihan lähipäivinä kun tässä kuussa ei ihan oviksen aikaan saatu talleteltua. Hieman jännittää silti, olisko käyny ihme... :rolleyes:
 
Onnea plussanneille :)

Oon vähän taustaillut kun pitkä kierto menossa. Kp45, mutta menkat alkaa varmaan lähipäivinä.
Lääkäri määräsi tänään antibioottikuurin korvatulehdukseen. Onkohan siitä haittaa ovulaatiolle kun letrozolit alkaa varmaan jo silloin kun kuuri on menossa? Lääkkeillä ei ole yhteisvaikutuksia, mutta ei tullut kysyttyä tarkemmin onko mitään vaikutusta ovulaatioon.
 
Nyt mulla onkin ollut tänään hirveä paniikki päällä, oonko raskaana vai en. Mikään muu pyöri päässä, kun heti aamusta huomasin, että rinnat on kipeet ja turvonneet... :confused: Kp 32/26-35. Jokohan pitäs lähtee ostamaan testi. Dpo 15, ehkä, jos bongasin oviksen oikein - oireet oli aika epämääräisiä tässä kuussa.
 
@syystyttö testaile ihmeessä! Ja tule heti kertomaan myös meille:rolleyes:

@Emmae usein se pahin on siinä kierron puolivälistä kierron loppuun saakka, ainakin täällä :D

Täällä tänään kp3 ja letroja pitäis alkaa syömään. Vähän jännittää että mitä oireita tulee... On ollut muutenkin tosi oudot menkat nyt nämä, kun aiemmin 2 tosi runsasta päivää ja sit pikkuhiljaa helpottaa, mutta nyt vähän vaihtelevasti kellonajasta riippuen. Olisikohan noilla kilpparilääkkeillä asian kanssa jotain tekemistä kun annosta taas muutettiin o_O
 
Emmae, mulla vauvakuume on oikeastaan koko ajan yhtä kova, mutta eri kohdissa kiertoa vaan vähän erilaiset tunnelmat.

Alkukierrossa on mielessä edellisen kierron pettymykset ja sellainen olo, ettei tule koskaan onnistumaan. Puolivälissä on vähän sellaista kyllästymistä (tosin johtuu siitä että epäsäännöllisten kiertojen takia joudun ajatella puoliväliksi kp 10-40, jos en ole bongannut ovulaatiota ja siinä kun pitäisi joka toinen päivä viitsiä talletella, niin todellakin kyllästyttää etenkin kun miestäkään ei huvittaisi ja sitä joutuu patistella). Lopussa on sitten ristiriitaisia tunteita, toisaalta odottaa ja uskoo, että on onnistunut ja sitten joutuu kuitenkin yrittää pitää järjen mukana, ettei pettymys olisi niin suuri.

Eilen illalla alkoi yk10. Olin siis luultavasti oikeassa siitä, että ovulaatio olisi ollut silloin kuin arvelinkin, koska siitä oli n. 12 päivää kuukautisten alkuun kuten myös aiemmin ollut, jos olen sen huomannut. Pettymys tuntuu ehkä vielä isommalta tällaisessa kierrossa, jossa sen on huomannut kuin sellaisessa kierrossa, jossa ei ole ollut edes mitään viitteitä ovulaatiosta.
 
Viimeksi muokattu:
Testasin tänä aamuna ja negatiivinenhan se oli :( Aina se vähän kirpaisee, vaikka itseään kuinka valmistelisi. Nyt vaan oottelen sit menkkoja, toivottavasti ei kierto venyisi.

@Puukiipijä Pahoittelut menkoista. Tunnistan kyllä noi pettymyksen tunteet ja miten ne myös varjostaa alkukiertoa. Vähän on itselläkin sellanen ei-tää-ikinä-onnistu-fiilis. Hyvä toisaalta kuitenkin, että bongasit oviksen, vaikka se tekisikin pettymyksestä suuremman. Tsemppiä ja jaksamista! (y)

@emppu11 Kertoile sit kuulumisia, miten letrokierto menee. Letroilijoidenkin kokemukset kiinnostaa, vaikka ei itsellä olekaan käytössä.
 
@Emmae Kärsivällisyyttä kaipailisin itsekin, ja oonkin joskus kysynyt vinkkejä, miten saisi ajatukset johonkin muualle kuin vauvakuumeeseen..(n) Eli mulla kyllä joka päivä mielessä, kp:stä huolimatta. Suunnittelen jo sisustusjuttujakin vauvan tuloa varten....

Meillä oli tää kierto vähän kuin vahingossa "taukoa". Molemmilla niin paljon töitä, ja pientä sairastelua, et ovis vaan tuli ja meni. Toisaalta harmi, mut toisaalta tämmönen ns. välikuukausi tuntuu helpottavalta. Ootan menkkoja alkavaksi nyt viikon sisään, ja toisaalta tuntuu hyvältä kun ei tartte piinailla eikä jossitella. Enkä mä koskaan täysin tottunut ajatukseen joulukuun vauvasta. (ymmärrän kyllä että helmikuun vauvakin voi tulla jo joulukuussa, mutta kuitenkin). Nyt ajatukset jo ensi kierrossa, toiveikkaana, jospa meille tulisikin tammikuun vauva:love:
 

Yhteistyössä