♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Nyt ärsyttää. Just alettiin eilen tämän kierron tallettelut ja tänään alkoi aamulla bakteerivaginoosi oireilla. Ei ole ollut e-pillerien lopetuksen jälkeen kertaakaan. Silloin jouduin aina yhdynnän jälkeen laittaa multigyn-geeliä, ehkäisemään bakteerivaginoosia, mutta nyt ei ole tullut käytettyä, kun on siittiöille huono. Saa nähdä miten tämän kierron käy.

Olen ajatellut soittaa terveyskeskukseen ensi kuun alussa jo, koska odotusajat lääkärille on täällä kiireettömissä asioissa kuitenkin yli kuukauden. Näyttää kuitenkin, etten nyt vuoden sisään yrityksen alkamisesta raskaaksi tule. Ennen kesäkuun alussa olevaa vuoden yritystä ei kuitenkaan ehdi todennäköisesti tulla kuin tämä kierto loppuun asti ja seuraavaa kiertoa vain alkuosa. Jotenkin tästä kierrosta valmiiksi luovuttanut olo.
 
Tuo ajatusten ja stressin poisto nappi olis kyllä välillä niin hyödyllinen. Joskus tuntuu, että päähän ei mahdu muuta kuin yrityksen ajattelu ja mietti kiertoa ja mitä nyt ja mitä sitten...
Onneksi nyt olohuoneessa viikon vanhat koiranpennut, joten yritän saada ajatukset niiden hoitamiseen. :D
 
Eilen tein digi testin joka näytti edelleen "raskaana 2-3" ajattelin et se ois näyttäny korkeintaan "raskaana 1-2", eli hormonit ei oo lähteny viä kunnolla laskuun km:n jälkeen. Viime viikon maanantaina hcg oli verikokeissa 250. Ja siihen ei laitettu jatko seurantaa. Taidan maanantaina soittaa terveyskeskukseen ja pyytää uuden hcg verikokeen, että näkee kuinka se on laskenut.

Kovasti malttamattomana jo odotan, et testi ois nega ja pääsis uuteen yritykseen. Suru km:sta on edelleen välillä tosi suuri ja jotkut päivät menee taas hyvin ja ei sureta niin paljoo. Toiset päivät meneekin siihen, että itkee vähän väliä :/
 
@emppu11, miten meni inssi? Pidän peukut pystyssä teille, toivottavasti kaikki olisi sujunut niin kuin pitää!

@Päppyrä, harmi, ettei hcg ole laskenut kunnolla :( Toivottavasti pääset jatkotarkastukseen tk:n kautta, niin saisitte jätettyä asian pikku hiljaa taaksenne ja pääsisitte uuteen yritykseen. Paljon voimia sinne! :)


Täällä on odottelua ja odottelua. Kunnon piinailua, vaikkei varsinaisesti piinailtavaa :LOL: Menkkojen pitäisi alkaa reilu viikon päästä ja siitä sitten vihdoin ja viimein yk1. Kovin malttamattomana odottelen ja tuntuu, että aika matelee, mutta onneksi on melko kiirettä töissä, niin ei ehdi ihan liikaa kuumeilemaan tai palstailemaan :LOL:
 
@Päppyrä Voi harmi! Tuo on varmasti kova paikka ja varsinkin kun ei tahdo arvot lähteä laskuun niin helposti tulee kaikki uudestaan mieleen :( Kovasti tsemppiä sinne ja toivottavasti arvot laskisivat nopeasti!

@Önnö Hupsista, unohdin tänne kirjoitella :D Oli lääkärin mukaan helppo inseminaatio ja siittiöt loistokamaa (95% liikkuvia, määrää en muista), jotain vaan jouduttiin siirtämään pihdeillä tieltä pois niin tunnahti ikävästi hetken aikaa. Folli 21mm ei ollut vielä tippunut mutta jalat alta vetävien kramppien perusteella tipahti samana iltapäivänä. Tänään ollut vasen puoli alamahasta kumman kipeä, ottanut ehkä vähän itseensä siitä sörkkimisestä tai sitten teroluteista joita aloin syömään 3xpvä.

En tiedä miten nämä ajatukset saisi tästä pois eikä kokoajan tarvitsisi kuunnella kroppaa, vinkkejä otetaan vastaan :ROFLMAO: Onko tänään nyt sitten pp(?)2 että olis vielä hetki...
 
Kiitos @emppu11 ja @Önnö :love:
Maanantaina soitan omahoitajalle, et jos sais labrat viel joissa katottais se hcg verestä :)

@emppu11 paljon tsemppiä ja toivotaan, että hoidot tuottais tulosta :love::)

Meillä on täällä jännät paikat muutenki kun auto hyppii ja pomppii ja asutaan kerrostalossa kakkos kerroksessa (3kerroksinen talo) ja meille tuli keskiviikko iltana katon rajasta vettä kunnolla sisälle. Ja se vesi ei tullu yläkerrasta, kävin siellä ja huoltomieskin kävi ja siellä ei mitää :eek:
Ensi viikolla tulee joku toinen firma kattoon tota kattoo ja aukoon vissiin jotai ja sit selviää, että mimmonen remppa on edessä. Luojankiitos ollaan vuokralla tässä:) Mutta hieman lisää ylimäärästä stressiä tuntuu tulevan joka suunnasta :(

Ehkä kohta sitten sataa hyviä uutisia ja juttuja oikeen urakalla kun nyt on monta huonoo tapahtunu parin viikon sisällä.

Tää vauvakuume ja raskauskuume on hirvee! Vaikka todennäkösesti oon koko alkuraskauden tosi pahoinvoiva niin silti haluun olla raskaana. Tossa keskenmenneessä mulla alko huono olo ja oksentelu oikeestaan heti. Ja se vaan paheni jo ekan viikon aikana ja sit alko vuoto ja silti pahoinvointi vaa paheni, kunnes sitten yks päivä helpotti ja vuoto lisäänty niin arvasin, että meni kesken. Silti oli huono olo vielä monta päivää ja oksetti :(
 
@Abby87 onnea koiranpennuista! Mitä rotua teillä? Me myös tammikuussa päädyttiin koiranpentuun, ja kyllä arki muuttunut hurjasti sen myötä. Parisuhdekinntykkää, kun on jotain mistä sentään saa huolta pitää. Tulee myös sellanen toivo, että kyllä me lastakin yhdessä osataan varmasti hoitaa, kun molemmat tasapuolisesti vastuun koirastakin ottaa.

Silti vaikka hyviäkin päiviä on, on välillä järkyttävä turhautumisen tunne. Lähete meillä nyt menossa polille, mutta kuulin, että kesäsulku on kesä-heinä ja elokuun. Ihan järkyttävää, että vasta syyskuulla päästään kunnolla vauhtiin hoitojen kanssa. Lisäks nyt ysityisellä oon sen kolme kiertoa letrojen kanssa lätränny, lääkkeissä ei mitään vastetta, toivoisin, että polilla olis tarjolla jo jotain järeämpää. Mutta taitavat lähteä vielä aika varovasti liikkeelle, kun ei vielä ikä varsinaisesti tule vastaan?

Oon niin huono seuraamaan tällähetkellä keskustelua, mutta olikos täälä monta jotka lapsettomuuspolilla tällähetkellä hoidoissa?
 
@Jahapa shetlanninlammaskoiran pentuja löytyy. Ihania pötkylöitä ja hauska katsella miten ne kehittyvät niin nopeasti ja kasvavat ihan silmissä.

Nyt kp 11/26 ja ovista odottelen ma-ti välille, kun kp 15 yleensä ollut. Mahaa turvottaa ja pikku nippailua tuntuu, mutta testit vielä negatiivisia. Aika nopeasti on viime kierroissa LH noussut ja melkein viivattomasta testissä 24tunnissa kirkas positiivinen.
 
ON: Gyne käynti takana ja mikä helpotus, hän oli niin empaattinen ja ei tarvinnut yhtään selitellä miksi taas tulin hänen luokseen.
Tutkimuksen ja haastattelun perusteella kirjoitti nyt terolutia otettavaksi kp15 eteenpäin 10pvänkuurina. Tukee kierron loppupuolta ja tasoittaa kiertoa. Tosi optimistiset tunnelmat... Että ehkä nyt seuraavien kolmen kierron aikana vihdoin saataisiin onnellisia uutisia <3
Näki myös ultralla, että viime kierrossa voinut olla mahdollisesti kiinnittymisyritystä, koska kohdussa oli jokin merkki siitä (en muista mitä
Termiä käytti, mutta itsekin näin sen ruudulla) piti sitä positiivisena merkkinä :)
@Abby87 Aivan ihania pentusia! Saa ajatuksia muualle heidän kanssa touhutessa:love:
 
@Abby87 Voi miten suloisia pentuja! Mä oon suunnilleen kierron samassa vaiheessa, tai vähän myöhemmin, ovista nyt odottelen. Pitäis mulla osua loppuviikolle :)

@Päppyrä Toivottavasto hcg laskee ja pääsette uuteen yritykseen! Mulla hcg silloin jumitti, koska kyseessä olikin keskenmenon sijaan kohdunulkoinen, ja tarvittiin metotreksaattipistokset että saatiin raskaus kesken ja hcg alas (arvot ei siis ollut kovin korkeat, noin 300-600, mutta ei pudonnut kuten keskenmenossa vaan lähti nousemaan hitaasti). Toivottavasti sulla laskee normaalisti eikä kestäisi enää kauaa :) Tsemppiä!

@Jahapa Kurjaa, että poli on noin pitkään kesällä kiinni! :( Jokainen odottelukuukausi on turhauttava... Jospa omalla tilanteen selityksellä ja toiveilla olisi vaikutusta siihen, että saisi järeämpiä keinoja käyttöön heti kun polille pääsee!

@Toiveli Mahtavaa, kun gynestä jäi positiivinen fiilis! :) Ja tuo merkki kiinnittymisyrityksestä kuulostaa lupaavalta. Itse yritän välttää (vaikka se lähes mahdotonta onkin!) tekemästä päässäni nyt enää haaveaikatauluja, että jospa tärppäisi vaikka seuraavan 3 kuukauden aikana, kun pettymys on sitten kovempi jos ei "aikataulussa" onnistukaan. Jokaiselle toivon kuitenkin pikaista plussaa :love:
 
Onko muilla kuinka säännöllinen tai epäsäännöllinen kierto? Mun edellinen kierto venyi lähes 40-päiväiseksi, vaikka ennen on ollut siinä 30 päivän molemmin puolin. Siitä päättelin, että ovis tapahtuu mulla ehkä suhteellisen myöhään, ja tikulla oon joskus saanutkin kiinni kp 17-kp 18. Joka kierrossa en kuitenkaan jaksa tikuttaa, kun yritän olla stressaamatta. Nyt olikin sitten yllättäen eilen, kp 14, tosi selkeitä ovisoireita, siis lähinnä se täysin samanlainen toispuoleinen kipu tuolla munasarjojen kohdalla o_O No, on tässä talleteltu onneksi monta kertaa, mutta outoa jos se ovis nyt olikin noin aikaisin. Kipu oli voimakas ja miehelle heitinkin, että joko mulla on aikainen ovis tai sit oon ehkä kuolemassa :ROFLMAO:.
 
Mulla kierron heittelyyn vaikuttaa varmaan aika moni asia. Esim. tässä kierrossa olen joutunut käyttämään särkylääkkeitä suhteellisen paljon normaalitilanteeseen nähden ja kierto oli 34pv, kun taas edellinen kierto oli 28pv. Mutta joo täällä siis kierrot venyy heräisti. Mää en oo ovista tikutellu, mutta tunnen myös sen aika helposti (kai :LOL:) juurikin alamahan kipuna aina toisella puolella, lisäksi mulla on yleensä huono olo,ruoka ei maistu ja useasti myös ollut pää kipeä(n)

Loppuun vielä oma napaa: täällä varsinainen yritys lähtee käyntiin toivottavasti jo ens kierrosta (nyt kp 3 tai 4), mutta ilmoitan vielä tarkennuksen kunhan asia varmistuu! Jee :barefoot: ei millään malttaisi odottaa!
Kyselen vielä, että millainen työtilanne tääll muilla yrittäjillä ja haaveilijoilla on? Onko siis vakipaikka vai määräaikainen, kokoaikainen vai osa-aikainen yms :) ois kiva kuulla muista myös.
Itsellä siis on määräaikainen kokoaikainen työ, ja kieltämättä se hieman mietityttää kun tämä yritys alkaa tulla ajankohtaiseksi.. miehellä onneksi on vakipaikka, mutta tiedän että joutuu tekemään töitä enemmän, mikäli minulla ei töitä ole ja sitähän en haluaisi :(
 
@syystyttö mulla on ollut hyvin säännöllinen kierto ja nyt yrityksen aikana vaihtelu 24-26päivää. Kaksi kiertoa venynyt 28päivään ja nyt ilmeisesti tämä 11.kierto myös, koska ovulaatio vasta kp17.

@Bambinen mies on töissä ja itse opiskelen. Ainakin puolet koulusta ehtii käydä ennen vauvaa. Riippuen nyt milloin tärppää.

@Karla89 paljon onnea!! ❤:love::love:

Kp18 menossa. Eilen päivällä alkanut oviskipuilu helpotti vasta illalla. Iltalenkkiä mennessä vielä vähän puristi kumartua. Toivottavasti sieltä nyt lähti hyvä munasolu ja simpat pääsivät perille :)
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Onnittelut @Karla89 !:)

@Bambinen Me ollaan molemmat kokoaikaisina ja vakituisilla työsopimuksilla. En oo unelma-ammatissani, mutta tässä tilanteessa en halua käydä vielä tekemään sen eteen töitä, koska ensimmäisenä meillä on haaveissa tämä vauva. :) Ja tuo se tietynlaista turvaa, kun mullakin on vakipaikka, niin onpahan joku paikka mihin palata. Jos kävisi esimerkiksi niin surkeasti että mies jäisi työttömäksi tms. Melko epätodennäköinen tapahtuma mutta ainahan sitä voi sattua kaikenlaista!
 
  • Tykkää
Reactions: Önnö ja Karla89
syystyttö, mulla on aika epäsäännöllinen, vuoden sisään vaihdellut n. 30-50 päivän välillä (jos ei laske niitä kahta ekaa e-pillerien lopettamisen jälkeen ollutta alle 20 päivän kiertoa). Ovulaation olen arvellut huomaavani pari kertaa n. kp 20 ja kerran kp 37.

Bambinen, mulla on vakityö, mutta olisi kyllä aloitettu yritys, vaikka ei olisi ollut.

Karla89, Onnea!
 
  • Tykkää
Reactions: Karla89
Huh, tää päivä on ollut ihan hullu!:D En olisi ikinä uskonut, että tärppää heti ensimmäisestä yrityskierrosta operaation jälkeen. Nyt jotenkin tuntuu siltä, että tää oli tarkoitettu just näin, etten raskaudu ennenkuin ne pahanlaatuiset solumuutokset on poistettu.
Soitin terkkarille ja hän sanoi että mun tilannetta tullaan seuraamaan nyt erityisen tarkkaan ja ensimmäinen ultra onkin jo toukokuun alussa ja sieltä tehdään heti lähete äitiyspolille. En halua nyt liikaa jännittää ja stressata, mutta kuitenkin kuulostella kehoa herkemmällä korvalla.

Mähän siis päätin niiden lukuisten pettymysten jälkeen etten enää innostu mistään oireista ennen kuin tikussa on plussa. Aiemmin mulla oli muka herkentynyt hajuaisti, ällötystä, erikoisia vuotoja ja jopa myöhästyneet menkat. Testi oli kuitenkin aina negatiivinen.
Tässä kierrossa oli viikko sitten vihlaisuja alavatsassa, mutta odotin vain menkkojen tekevän tuloaan. Rinnat tulivat tällä viikolla aroiksi, mutta siitäkin ajattelin vain että kuukautisiin liittyy tämäkin. Sitten nämä alavatsakivut vain jatkuivat mutta olivat ihan erilaisia kuin yleensä. Normaalisti menkkakipu on jatkuvaa, nyt tuli vihlovaa kipua. Vatsa meni myös sekaisin, mutta se voi olla ihan jostain muustakin johtuvaa. Kuitenkin mielessä alkoi kyteä ajatus että jokin on nyt toisin. Ostin toissapäivänä raskaustestin ja päätin odottaa tähän päivään, jolloin kuukautiset olisivat oikeasti myöhässä.
Mitään "apukonsteja" ei olla käytetty, mutta seksiä harrastettiin joka päivä neljänä päivänä ennen ja jälkeen ovulaation. Nyt alkaa sitten jännittäminen että pieni pysyy matkassa:love:

Naurattaa muuten hirveästi, kun olin maalaillut niin romanttiset kuvat tilanteesta miten kerron miehelle...Mutta siitä oli romantiikka kaukana, kun tukka pystyssä itkien ja pelkissä alusvaatteissa kävelin aamulla testi kädessä miehen luo ja sain itkultani ja naurultani henkäistyä että "mä oon raskaana":LOL::LOL::LOL::LOL::LOL:
 

Attachments

Yhteistyössä