♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@sucrine vähän jännittelen myös, että mahtaako kroppa lähteä kunnolla käyntiin. Söin pillereitä kuitenkin 7 vuotta. Muistaakseni kuukautiset oli mulla jo ennen pillereitä aika sekaisin, se taisi ollakin yksi syy miksi e-pillerit olen aloittanut aikanaan.

Inhottavaa vaan juurikin, kun ei pääse oikein kunnolla yrittämään kun kiertopäivät huitoo siellä viidessäkympissä. En edes tiedä ovuloinko (n)

Tilasin nyt tänään kuitenkin kasan ovulaatiotestejä tätä kiertoa varten. Olis ihan vaan mielenkiintostakin tietää, että tapahtuuko koko ovulaatiota edes. Jännäillen odottelen, että millainen tästä kierrosta mahtaa tulla :D
Se tieto on kyllä huojentanut, kun olen saanut ovisplussan kahdesti. Kaikissa kierroissa en ole testannut. Oppii samalla kuuntelemaan ja tulkitsemaan oireita. Epäilen vaan, tapahtuukohan oma ovis joka kuukausi vai vaan toiselta puolelta joka toinen. (n) Toivottavasti ovis löytyy @rosemarie!
 
Mäkin voisin liittyä ehkä listaan
Lasithuurussa 26v (mies 27v), ya 05/2018, km 07/18

Km tuli siis 6+2, oli helppo ja meni kahden päivän reilummalla vuodolla ja kivuilla ohi. Muutama päivä siitä vielä tiputtelua. Henkisestikin päästy aika hyvin yli, joten uusi raskaus teon alla :) Nyt menossa keskenmenon alusta laskien kp22. Oviksen luulen tunteneeni ja limoista bonganneeni kp16, Flo ennusti sitä kp18. Mutta enivei, nyt piinaillaan!

Edit. Ja tosiaan kierto ollu normaalisti 30-32pv, oon useamman vuoden ollut ihan luomuna.
 
Mä oon pitänyt kesän taukoa täältä, ottanut rennosti ja yrittänyt siirtää vauva-ajatuksia hetkeksi taustalle. Säännöllisen epäsäännöllisesti oon kuitenkin käynyt täällä kurkkimassa teidän juttuja :whistle: ja mitä ihania plussauutisia! Katoin et edellisessä viestissä utelin @Jennipä sulta oviksesta ja nyt plussa! Niin ihanaa! Onnittelut myös @Önnö @Helmi30 @Naturamama! :love:

Meillekin kävi kesän aikana niin onnellisesti että puolentoista vuoden odotus ja yritys palkittiin ja jos kaikki menee hyvin meistä tulee huhtikuussa vihdoin perhe :cry::love: mä uskallan ehkä just ja just siirtyä tonne huhtikuisiin juttelemaan. Iso kiitos kaikille, jotka matkan varrella takoi järkeä päähän ja tsemppas kun usko meinas loppua :D Superisti plussatuulia jokaiselle tänne :barefoot:
 
Omanapajuttuja vähän! Nyt menossa kp24. Flo ennustaa 34:n päivän kiertoa. Yhtäkkiä hyökännyt kasvoille ja kaulaan pikkunäppyjä, rasittavaa! Rinnatkin turpoaa, mutta sitä ne tekee kevyesti kyllä normikierrossakin. Myös näppyjä tulee, mutta yleensä isompia "hormonipaiseita".
Toissapäivänä jo uitin yhden pc:n liuskan kun se huuteli kaapista :D vp:n kuvittelin aina välillä näkeväni, vaikka dpo piti olla jotain 4-6 :whistle: nyt ei huuda testit kaapissa, koitan hillitä uittohimoa muutaman päivän vielä. Keskenmenneessä raskaudessa haamua/viivaa ilmestyi vasta oletetyn menkkojen alkamispäivän jälkeen.
 
Viimeksi muokattu:
Vinkkinä jo plussanneille ja plussaa toivoville, Lomalla löysin Emilia ja arjen kemiaa podcastin ja tosi hyvää tietoa mm. Hedelmällisyydestä ja raskaudesta :)

Täällä piinapäivät menossa dpo 2 luokkaa. Ensi viikon sunnuntaina testailen.
 
  • Tykkää
Reactions: Pihlaja87
@Mansikka19 aika selkeä viiva! Mitäs clearblue näytti? Ja onko tuo rfsun liuska? Just hain niitä myös kaappiin, pregcheckit oli kahdesta kaupasta loppu o_O

Mulla siis nyt kp26, Flo ennustaa tästä keskenmenon jälkeisestä kierrosta 34 päivän mittasta. Km-raskaudessa en tosiaan saanut ennen oletettua menkkojen alkua pc:n liuskoihin mitään, vasta kp35 tuli eka plussa. Nyt aattelin kyllä jo huomenna yhdellä liuskalla testata :geek::LOL:
 
@Mansikka19 aika selkeä viiva! Mitäs clearblue näytti? Ja onko tuo rfsun liuska? Just hain niitä myös kaappiin, pregcheckit oli kahdesta kaupasta loppu o_O

Mulla siis nyt kp26, Flo ennustaa tästä keskenmenon jälkeisestä kierrosta 34 päivän mittasta. Km-raskaudessa en tosiaan saanut ennen oletettua menkkojen alkua pc:n liuskoihin mitään, vasta kp35 tuli eka plussa. Nyt aattelin kyllä jo huomenna yhdellä liuskalla testata :geek::LOL:

On rfsu:n liuska, tein niitä kaksi ja clearblue tuossa alhaalla näytti vaan +. Ei ollutkaan ilmeisesti viikkonäytöllinen, vaikka luulin sellaisen ostaneeni :) flon mukaan rv 5+1 :eek:
 
@Kumiankka1 Mut saa nostaa takas taustalle. Lähes päivittäin käynyt lukemassa teidän kuulumisia. Meillä ei ole nyt varsinaisesti yritys päällä, koska mulla ei ole normaalia kiertoa alkanut ollenkaan pillereiden lopetuksen jälkeen. Kp 78 menossa ja 28.8 meno neuvolaan ja lääkärille. Tämä oli jotenkin arvattavissa, koska mun kierrot on aina olleet epäsäännölliset tai jopa puuttuneet kokonaan ilman pillereitä. :cautious: Tiedossa kuitenkin on, että mulla on PCOS ja kilpirauhasen vajaatoiminta, joten toivon saavani apuja tähän tilanteeseen varsin nopeasti.

Tsempit kuumeiluun ja piinailuun kaikille!
 
Hei kaikki, tulisin mielelläni mukaan tänne. Yritys aloitettu viime joulukuussa ja esikoisesta haaveilu on kovaa.

Kierrot eivät lähteneet käyntiin kunnolla pillereiden jälkeen (tai lähtivät mutta pisimmillään 75 pvä) ja toukokuussa sainkin tietää, että minulla on pcos. Siitä iskikin sitten huoli ja stressi. Kesällä olen syönyt teroluteja kolme kiertoa kierron tasoittamiseen ja nyt menossa ensimmäinen kierto ilman niitä. Ohje oli, että uudestaan lääkäriin kun vuosi yritystä takana (kävin yksityisellä kun yksi erikoislääkäri kuuluu työterveyteen), mutta jos ikää on 31 ja pcos todettu, luulisi apua saavan julkiselta nopeamminkin...?(n) Ajatuksena soitella lääkäriin jos ei tässä kierrossa tärppää tai jos kierto alkaa taas venyä. Tsemppiä kaikille yritykseen!

Pihlaja87, 31 vuotta (mies 31), ya 12/17, nyt menossa yk 7.
 
@Sennay ja @Pihlaja87 minä ainakin sain lähetteen lapsettomuuspolille terveyskeskuksesta, vaikka yritystä oli ollut alle puoli vuotta, kun kerroin monirakkulaisista munasarjoista ja pitkistä kierroista. Ihan hölmöä mun mielestä yrittää vuotta, jos ovulaatiossa on selkeästi häikkää. Hoitojen aloitukseen menee kuitenkin oma aikansa, kun pitää ensin käydä tutkimukset läpi ja hetki pitää muutenkin odotella ensiaikoja jne.
 
  • Tykkää
Reactions: Sennay

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 6.8.2018


Yritys päällä:

Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
Toiveli 28v (mies 29v)........................ ya 9/17, yk 13
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 30v).....ya 1/18, yk 7
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 14, km 2/18, km 5/18
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk 1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk 1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk 2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk 1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 11, ku 12/17, tm 6/18
Audreyy 26v (mies 28v).......................ya 5/18, yk 3
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
sucrine 31v (mies 33)......................... ya 12/17, yk 7
rosemarie 24v (mies 24v)...................ya 6/18, yk 2
Mustikka89 28v (mies 32v)................ ya 7/18, yk 2
Lasithuurussa 26v (mies 27v)........... ya 5/18, km 07/18
Pihlaja87 31v (mies 31v).....................ya 12/17, yk 7
Haavejuttu 22v....................................yk1
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18
Laima 30v (mies 29v).........................ya 7/18, yk 2
Emmae 24v (mies 24v).......................ya 8/18, yk 1


Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk 2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk 3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk 8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk 1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk 11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk 5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk 2, plussa 7/18
Naturamama 33v, ya 6/18, yk 1, plussa 7/18
Jennipä 25v (mies 25v), ya 5/16, yk 21, hoidot 8/17, plussa 7/18
Evelin27 27v (mies 28), ya 2/17, yk 16, plussa 7/18
Mansikka19 27v (mies 28v), yk 4, plussa 8/18

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Bambinen 27v, keskeytetyllä, yritys alkaa syksyllä 2018
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17, yk 10
Sennay
Päppyrä
24v (mies 22v), ku 3/18


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:
Minäkin voisin liittyä mukaan tänne.

Haavejuttu 22v, yk1.

E-pillerit lopetettu ja tyhjennysvuoto meneillään. En itse ajatellut ovista heti tikutella tai laskea mutta pakko kysyä onko kukaan tikuttanut ovista heti e-pillereiden lopetuksen jälkeen? Voiko ovis tapahtua jo heti pillereiden lopetuksen jälkeen ennen tyhjennysvuotoa? Ja te jotka olette tikuttanut ovista niin milloin (mikä kp) bongasitte ensimmäisen ovulaation e-pillereiden lopettamisen jälkeen?
 
Onko muilla tuota Flo-appia käytössä? Miten hyvin se teillä reagoi niihin laittamiinne havaintoihin? Ja kuinka aktiivisesti täyttelette sitä, laitatteko joka pv kaikista kohdista oireet/oireettomuuden?

Mulla tosiaan alkuun ennusti tätä kiertoa 34 pvn mittaiseksi, nyt on kuitenkin tiputtanut arvioidun keston 31 päivään!
 
Onnea @Mansikka19!

Tervetuloa @peanut_butter @Haavejuttu @Pihlaja87! Kiva saada lisää porukkaa.

@Pihlaja87 Sun tilanne kuulostaa tutulta. Mullakin on ikää 31 ja pillerien lopetuksen jälkeen on ollut ongelmia kierron kanssa. Terolutia olen syönyt pariin otteeseen. Nyt oli juuri eka normaali luomukierto. Ei tosin tärppiä. :( Pcosia mulla ei ole todettu mutta runsas ylipaino voi selittää ongelmia.

Gyne sanoi keväällä, että jos ei kesällä tärppää niin syksystä voisi tulla käymään. Olisi kyllä hyvä saada varmuus ainakin siitä, onko pcosia vai ei.
 
@Lasithuurussa On käytössä mutta myös toinen appi WomanLog ja sitä oikeastaan päivitän perusteellisemmin. Flo ennustaa mulla ainakin ovista ihan väärään kohtaan. Sitkeästi väittää sen olevan kp13-14 vaikka olen onnistunut tikuttamaan sen nyt pari kertaa kp:lle 20-21. Terolutin takia kierrot ovat kuitenkin olleet monesti 27 pvä luokkaa.

Yleensä merkitsen joka päivä jotain. En ole huomannut Flon juuri muuttavan ennustetta paitsi kun ovis oli myöhemmin niin menkkojen alkaminenkin siirtyi. Juuri päättyneessä kierrossa Flo arvioi menkkojen alkavan 5-6 päivää myöhemmin kuin lopulta alkoivat. Luteaalivaihe jäi siis lyhyeksi.
 

Yhteistyössä