♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Mä muuten tos töissä
Mietin sitä raskaustestijuttuu.. Ku mullaki oli joskus kesäkuus sillee et siin näky haalee semmonen viiva vieressä.. Mut aattelin et ehk se on jotenki viallinen se testi.. Ku oon tehny noit halvimpia testejä apteekista.. Pari kertaa ollu semmonen testi kans et se koko näyttö menee semmoseks vaaleenpunaseks ja sit hetken pääst se vahva viiva näkyy.. Sit joku 5min ni näyttö on taustaltaan valkea.
Se on kai ihan normaalia et menee kokonaan pinkiks ja sit palautuu valkeeks. Johtuu kai näytteen vahvuudesta tai jostain...en muista varmaks, mut ei oo viallinen testi sillon. Eikös se oo niin et jos se kontrolliviiva ilmestyy niin sillon testi on tehty onnistuneesti? Niistä haamuviivoista en sit tiedä. Mutta ei kai noissa kovin usein viallisia tikkuja luulis olevan. Millos oot viimeks testannu? Entäs jos menkkoja ei kuulu sen takia et ois tärpänny? ;)
 
Tein viimeks testin la kun katsoin olenko "juhlakunnossa". Yks joka tietää et yritän, kysy et eiks sua pelota et jos se testi näytäki väärää.. Mut eiks noi testit oo nykyää aika luotettavia..
 
Moikka, liityn teidän joukkoonne! :)
Eli tosiaan lopetin pilleriliuskan kesken reilu parisen viikkoa sitten, tyhjennysvuoto loppu viimeviikon maanantaina. (Malttamaton!)
Ja nyt on toiveet tosi korkealla, koska on oireilut alkanut, toivon mukaan ei ole luulotautia! :D Eli siis nännit tosi kipiät, rinnat turvonneet, ilmavaivoja, munasarjat ja alavatsa hellänä ja paineen tunne koko ajan, vessassa ramppaaminen...
Mulla on 2 keskeytettyä raskautta takana, ja hoitajat ovat sanoneet että olen "helposti raskautuvaa tyyppiä". Toivottavasti kolmas pääsis syliin asti<3 Pillereiden lopetuksen jälkeen ovis voi heitellä kuulemma tosi paljon, ja uskoisin että bongasin sen viimeviikonloppuna. Edellisissä raskauksissa ei oikein ollut mitään oireita, paitsi viimesimmän raskauden tiesin 100% kauan ennen plussaa koska pieretti koko ajan ja vatsa täynnä ilmaa!

Plussaonnea kaikille!<3
 
Mymmeli_Myy: Samaa mäkin oon ajatellut ihan kerran jos toisenkin, kuinka aikanaan koulussa on paasattu ehkäisyn tärkeydestä ja kuinka helposti raskaaksi voi tulla. Ehkä se on osasyy tähän miksi on ollut niin pettynyt siitä, kun tämä raskaaksi tulo kestää, kun on annettu nuoresta saakka ymmärtää miten helposti se voi tapahtua.
Mä tosin olen ollut noin vuoden verran ilman hormonaalista ehkäisyä ennen kuin yritys aloitettiin ja gynekin sanoi viime marraskuussa sitä, että on tosi hyvä, kun on saanut kroppa toimia jo jonkun aikaa ihan normaalisti, mutta meidän kohdalla siitä ei valitettavasti oo ollut hyötyä. Puolivuotta kun on jo yritystä kuitenkin takana. Vähän harmittaa sekin, kun ajattelin et onpa hyvä, kun on se etuna, mut ei oo sit kuitenkaan auttanu mitään..

Meil alkoi tärppipäivät tänään ja ekat talletukset tehty. Mulle tuli pari päivää sitten sellanen olo, et oon nyt päättäny tulevani raskaaks tässä tai viimestään seuraavassa kierrossa! :LOL:
Ostin eilen ovistestejäkin toista kertaa, oon käyttänyt niitä vaan yhden kierron ajan helmikuussa. Tänään näytti ihan negaa. Olin kyllä päättäny etten niitä tee, mutta tässä sitä taas ollaan..:whistle::rolleyes:
 
Mira: Munkin mielestä on tosi tyhmää kun eivät ehkäisyä määrätessä kerro, että se kannattaa lopettaa hyvissä ajoin jos aikoo raskautua. Koulun bilsantuntien perusteella vois kuvitella et tulee raskaaks ilman ehkäsyä jos mies ees vilkaseekaan päin, mut ei se ihan niin mee :D Saisivat infota paremmin myös hormonaalisen ehkäisyn haittapuolista -.- Joko kävit lääkärillä näyttäytymässä?

Huupelson: Voih :notworthy: kumpa oliskin oikeesti geleillä semmonen taikavaikutus. Tuliko täti kylään?

sporttimimmi: Pahoittelut uuden yk:n alkamisesta ja kovasti tsemppiä:)

Ladygreen: Mulla oli kans yrittämisen alkuvaiheessa ylhäällä kaikki maholliset ovuloumispäivät ja menkkkojen alkamispäivät ja niitä oli alkuun kiva jännätä. Mut mitä useempi pettymys tuli niin sitä vähemmän enää tuijottelin kalenteriin. Toivottavasti sulla keltarauhashormonit tehoo :)

Itse malttamattomana tein tänään uuden r-testin. Ja edelleen se antaa haaleen viivan. Iiiks. Pitäisköhän varata aika lekurille niin sais varmuuden. Isännelle en oo vielä sanonu mitään, se kun on semmonen hölösuu että kohta tietäis kaikki :D Ja takaraivossa pelko siitä et kun 8 kertaa on jo epäonnistunu niin miten se nyt vois tärpätä....o_O
Mymmeli_myy: kovasti se täti ovella kolkuttelee. Sellaset kivut että jos raskaana olisin niin tulee olee tuskanen taival jos tämmöiset kivut on. Jokos sulla tuli varmistus omalle plussalle? Pietän kovasti peukkuja että se on sun vuoro kans. :)
tuo koulussa opetettu homma on kyllä ihn pyllystä. Itse kans luullu että heri pärähtää raskaaksi ja aikoinaan ostanu jälkiehkäsy pilleritki jos pientäkää epäilystä kumin hajoamisesta. En olis kyllä ikinä e-pillereirä aloittanu jos oisin tiennyt rakaaksi tulon vaikeuden. Ja mun mielestä koulussa pitös muistaa ees lukiossa ja amk koulussa puhua lapsettomuudesta. Me ollaan ukon kans seurusteltu jo 17 vuotiaista asti, niin ei ois kyllä siinä mielessä rakaaksi tulo haitannu. Eikä "nuorten" huolta yritys aikana sais lääkärit yms. laiminlyödä sanomalla että oot nuori vielä.
 
  • Tykkää
Reactions: Toukokuinen
Onks siit jotain tutkimustietoa et onks niist menkkapillereist ( mitä lie tertolutei jne.. Mitä lie olikaa) jotain haittaa niin äidille ja tulevalle lapselle. Et miks pitää oottaa joku vuos enneku semmoset pillerit saa...?
 
Kirjoitin äsken tuonne vauva 2016 ketjuun ajattelin että kirjoitan nyt tännekkin :) eli ikää on sen kohta 20 ja mies kohta 34, pillerit lopetin tuossa pari kk sitten ja oltiin sillä ajatuksella että tulee lapsi jos on tullakseen mutta nyt sitten tässä kierrossa katottiin jo varmoja päiviä :D huvittaa kun ei pitänyt ruveta niitä niin pitää silmällä :) mutta tässä sitä ollaan :) nyt kp 23/28 niin ja miehellä jo yksi lapsi ennestään 11v poika :) eli yhteinen lapsi olis toivottu
 
Huoh.. Kun on tylsää.. Perjantai-ilta eikä mitään tekemistä. Tulispa jotain sisältöä ja jännitystä tähän elämään :LOL::whistle::oops::confused::cool::p:D:eek:o_O:rolleyes:(y)
Sitä ei olis etukäteen voinut arvata, miten iso osa ajatuksia ja arkea tästä hommasta tulee, kun siihen lopulta ryhtyy. Ja miten voi omat mielialat heitellä jännittyneestä luottavaiseen ja siitä ihan totaaliseen epätoivoon ihan pienessä hetkessä. Kaikista pahinta on kuitenkin tää, kun pitää vaan odottaan, että jotain tapahtuu (vai tapahtuuko?).... Alan melkein toivoa, että olis meillekin jossain vaiheessa vaan käynyt vahinko ja tullut yllärivauva, niin olis säästynyt tältä piinalta.... :D
 
Sitä ei olis etukäteen voinut arvata, miten iso osa ajatuksia ja arkea tästä hommasta tulee, kun siihen lopulta ryhtyy. Ja miten voi omat mielialat heitellä jännittyneestä luottavaiseen ja siitä ihan totaaliseen epätoivoon ihan pienessä hetkessä. Kaikista pahinta on kuitenkin tää, kun pitää vaan odottaan, että jotain tapahtuu (vai tapahtuuko?).... Alan melkein toivoa, että olis meillekin jossain vaiheessa vaan käynyt vahinko ja tullut yllärivauva, niin olis säästynyt tältä piinalta.... :D
Oon kyllä ioms samaa mieltä.. välillä pillerreitten kans ootellukki sitä, kun mies ei ollu vielä valmiina sanomaan joo vauvalle :whistle: täti täällä tulla tupruttaa :confused:
 
  • Tykkää
Reactions: ioms
Yllärivauva ois toivottu kyllä. :whistle: Ja samaa oon itekkin joskus pähkäilly että MIKS ei kerrottu että ei katseesta raskaudukkaan eikä ees ensimmäisestä saati toisesta hipasusta.:cry: Jos oisin tienny tän niin ois jääny pillerit pois jo lokakuussa, kun vauvasta tosissaan alettiin puhua tosissaan..:cautious: Sillonhan se ois tärpänny heti kun sen takia ois jääny koulu kesken, eiks vaan?! :D
Kp 28/28 (35-36:confused:)
 
Tietty se olis sit tärpänny ennen aikojaan..!! Heh. Tylsyydestä inspiroituneena päätin ottaa askeleen tulevaisuuden ovulaatiobongaukseen. Eli menin netist kattoo minne painelen huomenna ostaa korvakuumemittarin , jos alan jossaivaihees seuraa lämpötilaa.. Se oliki helppoo ku mikäki ku tilasin nettikaupasta semmosen. Jej! Jotain ajankulua tiedossa siis.
 
  • Tykkää
Reactions: henttis
Mulla käy ajatukset ihan ylikierroksilla nyt. Mulla on ma-ti välisestä yöstä esiintynyt erilaisia pieniä kramppeja, pistelyä ja painetta vatsassa. Ensin ajattelin, että ensimmäsitä kertaa elämässäni tunnistan ovulaation, koska sen olin laskenut ajoittuvan juuri alkuviikolle ja sitten, kun oireet vain jatkuivat luulin vain kuvittelevani mm. kaiken. Eilen alkoi myös sormien niveliä särkemään ja polvia kolottamaan, vaikka en oikeasti ole tehnyt mitään fyysisesti rasittavaa koko viikkona. Iltapäivästä alkoi myös muutaman kerran tunnissa toistuva juilinta haarovälissä ja pieni kolotus ristiselässä kävellessä. Kaiken kukkuraksi oon niin käsittämöttömän turvoksissa, että ihan itkettää; housut ei meinaa mennä kiinni ja kihla- ja vihkisormus puristaa, mutta en saa niitä pois, kun on sormet niin turpeina. Ovulaatiotesti näyttää kuudetta päivää putkeen haaleaa viivaa. Mieleen on hiipinyt salakavalasti ja piinaavasti ajatus, voisinko olla...?

Mutta. Huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä, kun edelliset menkat loppuivat enkä pysty mitenkään uskomaan, että tässä ajassa olisin ehtinyt ovuloimaan ja hedelmöittymään (vaikka yrityksestä ei kyllä ole ollut pulaa, kröhöm... :D). Ikinä ei ennen ole mitään vastaavia tuntemuksia ollut ja nyt, kun tuntemukset kropassa on jatkuneet monta päivää ja turvotus on silminnähtävää, en voi laittaa enää kuvittelun ja toiveajattelun piikkiin. Kysymys kuuluu, että mikä nyt mättää, mitä tämä on? En ole raskaustestiä tehnyt, koska mahdollisuudet ovat oikeasti niin auttamattoman olemattomat, vaikka kyllähän se toive tuolla takaraivossa jyskyttää...

Miehellekään en ole sen ihmeemmin vielä puhunut, muuta kuin naureskelin alkuviikosta mun "valeoireita", koska en halua turhaa toivoa herättää toisen ollessa niin hellyyttävän täpinöissään koko yrittämisestä. Mies on meistä lisäksi vielä se herkempi, että ottaisi pettymyksen varmasti raskaammin.

Tämä oli nyt tällainen avautuminen. Kiitos ja anteeksi :D
 
Mulla käy ajatukset ihan ylikierroksilla nyt. Mulla on ma-ti välisestä yöstä esiintynyt erilaisia pieniä kramppeja, pistelyä ja painetta vatsassa. Ensin ajattelin, että ensimmäsitä kertaa elämässäni tunnistan ovulaation, koska sen olin laskenut ajoittuvan juuri alkuviikolle ja sitten, kun oireet vain jatkuivat luulin vain kuvittelevani mm. kaiken. Eilen alkoi myös sormien niveliä särkemään ja polvia kolottamaan, vaikka en oikeasti ole tehnyt mitään fyysisesti rasittavaa koko viikkona. Iltapäivästä alkoi myös muutaman kerran tunnissa toistuva juilinta haarovälissä ja pieni kolotus ristiselässä kävellessä. Kaiken kukkuraksi oon niin käsittämöttömän turvoksissa, että ihan itkettää; housut ei meinaa mennä kiinni ja kihla- ja vihkisormus puristaa, mutta en saa niitä pois, kun on sormet niin turpeina. Ovulaatiotesti näyttää kuudetta päivää putkeen haaleaa viivaa. Mieleen on hiipinyt salakavalasti ja piinaavasti ajatus, voisinko olla...?

Mutta. Huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä, kun edelliset menkat loppuivat enkä pysty mitenkään uskomaan, että tässä ajassa olisin ehtinyt ovuloimaan ja hedelmöittymään (vaikka yrityksestä ei kyllä ole ollut pulaa, kröhöm... :D). Ikinä ei ennen ole mitään vastaavia tuntemuksia ollut ja nyt, kun tuntemukset kropassa on jatkuneet monta päivää ja turvotus on silminnähtävää, en voi laittaa enää kuvittelun ja toiveajattelun piikkiin. Kysymys kuuluu, että mikä nyt mättää, mitä tämä on? En ole raskaustestiä tehnyt, koska mahdollisuudet ovat oikeasti niin auttamattoman olemattomat, vaikka kyllähän se toive tuolla takaraivossa jyskyttää...

Miehellekään en ole sen ihmeemmin vielä puhunut, muuta kuin naureskelin alkuviikosta mun "valeoireita", koska en halua turhaa toivoa herättää toisen ollessa niin hellyyttävän täpinöissään koko yrittämisestä. Mies on meistä lisäksi vielä se herkempi, että ottaisi pettymyksen varmasti raskaammin.

Tämä oli nyt tällainen avautuminen. Kiitos ja anteeksi :D
Just hyvä !!! Hahahaa
 
Mul oli sit varmaan ihan myötätunnosta kans alavatsa kipeenä yöllä ja melkeen jo hurrasin et nytkö mun kuukautiset alkaa! Et en oo koskaan ollu näin onnellinen jos ne nyt alkaa!! Lisäks koko illan hirvee panetus päällä.
Paskan marjat! Aamulla ja tää
Päivä menny ihan normaalisti.
 
Huh onpas tänne tullu paljo viestiä tällävälin kun en oo käyny. Ihan kaikkee en ehtiny lukee, mut tohon koulun seksuaalivalistukseen vielä et varmaan ihan tahallaan pelottetevat teinejä sillä että hipasustakin voi tulla raskaaks :D Eihän sitä teininä muuten ottas tosissaan...mut ois tosiaan hyvä vaikka lukioikäsille puhuttas jo ettei se raskautuminen aina onnistu ihan sormia napsauttamalla, samoin kun eri ehkäsykeinojen hyvistä ja huonoista puolista. Vai onks semmonen luento pidetty jos bilsan tunnilla? Oonks ollu kipeenä sillon.. :D

Ioms: Ootpas melkokasan oireita bongannu :D Jospa ne ois oikeita eikä mielikuvituksen tuotetta ;) vai liittyskö siihen oviksen?

Mira: Eikai niistä teroluteista tai vastaavista mitään haittaa oo. Muistaakseni ne sisältää ihan vaan keltarauhashormonia. Mun ei ainakaan tarvinnu odottaa vuotta et sain niitä, mut mulla tietysti oli vähän eri tilanne kun sulla. Menin valittamaan välivuodoista ja gyne ehotti heti noita tasottamaan kiertoo.

Ja omasta tilanteesta vielä: Kyl kai se nyt on uskottava että ilmeisesti oon raskaana :) Vaikka ei hirveesti tunnu siltä :D Viiva on vahvistunu päivä päivältä ja nyt se ei kyllä oo enää mikään haamu. Kyl siinä nyt ihan selvästi kaks viivaa on, vaikka toinen onkin heikompi. Eilen testasin viimeks. Koitan liittää kuvankin jos se nyt vaikka jonkun koneella aukeiskin :D
 

Attachments

Huh onpas tänne tullu paljo viestiä tällävälin kun en oo käyny. Ihan kaikkee en ehtiny lukee, mut tohon koulun seksuaalivalistukseen vielä et varmaan ihan tahallaan pelottetevat teinejä sillä että hipasustakin voi tulla raskaaks :D Eihän sitä teininä muuten ottas tosissaan...mut ois tosiaan hyvä vaikka lukioikäsille puhuttas jo ettei se raskautuminen aina onnistu ihan sormia napsauttamalla, samoin kun eri ehkäsykeinojen hyvistä ja huonoista puolista. Vai onks semmonen luento pidetty jos bilsan tunnilla? Oonks ollu kipeenä sillon.. :D

Ioms: Ootpas melkokasan oireita bongannu :D Jospa ne ois oikeita eikä mielikuvituksen tuotetta ;) vai liittyskö siihen oviksen?

Mira: Eikai niistä teroluteista tai vastaavista mitään haittaa oo. Muistaakseni ne sisältää ihan vaan keltarauhashormonia. Mun ei ainakaan tarvinnu odottaa vuotta et sain niitä, mut mulla tietysti oli vähän eri tilanne kun sulla. Menin valittamaan välivuodoista ja gyne ehotti heti noita tasottamaan kiertoo.

Ja omasta tilanteesta vielä: Kyl kai se nyt on uskottava että ilmeisesti oon raskaana :) Vaikka ei hirveesti tunnu siltä :D Viiva on vahvistunu päivä päivältä ja nyt se ei kyllä oo enää mikään haamu. Kyl siinä nyt ihan selvästi kaks viivaa on, vaikka toinen onkin heikompi. Eilen testasin viimeks. Koitan liittää kuvankin jos se nyt vaikka jonkun koneella aukeiskin :D
Jee onnea teidän perheelle! Aivan mahtavaa! Jänniä ja odotettavia aikoja tulossa!
Ei kyl avannu kuvaa kännykällä kun tätä käytän..

Ps. Kävelin eilen parin vauvantarvikekaupan ohi ni yritin sillee salaa vilkuilla mitä siel myydään mut en kehdannu mennä sisälle kattoo xD
 
Mulla käy ajatukset ihan ylikierroksilla nyt. Mulla on ma-ti välisestä yöstä esiintynyt erilaisia pieniä kramppeja, pistelyä ja painetta vatsassa. Ensin ajattelin, että ensimmäsitä kertaa elämässäni tunnistan ovulaation, koska sen olin laskenut ajoittuvan juuri alkuviikolle ja sitten, kun oireet vain jatkuivat luulin vain kuvittelevani mm. kaiken. Eilen alkoi myös sormien niveliä särkemään ja polvia kolottamaan, vaikka en oikeasti ole tehnyt mitään fyysisesti rasittavaa koko viikkona. Iltapäivästä alkoi myös muutaman kerran tunnissa toistuva juilinta haarovälissä ja pieni kolotus ristiselässä kävellessä. Kaiken kukkuraksi oon niin käsittämöttömän turvoksissa, että ihan itkettää; housut ei meinaa mennä kiinni ja kihla- ja vihkisormus puristaa, mutta en saa niitä pois, kun on sormet niin turpeina. Ovulaatiotesti näyttää kuudetta päivää putkeen haaleaa viivaa. Mieleen on hiipinyt salakavalasti ja piinaavasti ajatus, voisinko olla...?

Mutta. Huomenna tulee tasan kaksi viikkoa siitä, kun edelliset menkat loppuivat enkä pysty mitenkään uskomaan, että tässä ajassa olisin ehtinyt ovuloimaan ja hedelmöittymään (vaikka yrityksestä ei kyllä ole ollut pulaa, kröhöm... :D). Ikinä ei ennen ole mitään vastaavia tuntemuksia ollut ja nyt, kun tuntemukset kropassa on jatkuneet monta päivää ja turvotus on silminnähtävää, en voi laittaa enää kuvittelun ja toiveajattelun piikkiin. Kysymys kuuluu, että mikä nyt mättää, mitä tämä on? En ole raskaustestiä tehnyt, koska mahdollisuudet ovat oikeasti niin auttamattoman olemattomat, vaikka kyllähän se toive tuolla takaraivossa jyskyttää...

Miehellekään en ole sen ihmeemmin vielä puhunut, muuta kuin naureskelin alkuviikosta mun "valeoireita", koska en halua turhaa toivoa herättää toisen ollessa niin hellyyttävän täpinöissään koko yrittämisestä. Mies on meistä lisäksi vielä se herkempi, että ottaisi pettymyksen varmasti raskaammin.

Tämä oli nyt tällainen avautuminen. Kiitos ja anteeksi :D
Ioms, paljon on oireita, jännää! Toivotaan, että liittyis raskautumiseen :) Voi olla toki ovulaatioonkin liittyviä, itsekin tässä pähkin että mikä on mitäkin. Samassa kierron vaiheessa olen kuin sinäkin ja taas on viime päivät mennyt kuulostellessa kaiken maailman tuntemuksia, joita taas löytyy roppakaupalla :D Kohtahan sitä vois hätähousuna jo tehdä testiä...
 
Joo nyt ei oo kyllä epäilystäkään, tietäs jo ilman testejäkin :D Helevetisti väsyttää, hyvä jos sängystä ylös pääsee. Kamalan ällöttävä olo kokoajan, yhtäkkiä mulla on parempi hajuaisti kun mun koiralla ja kaikki haisee tosi pahalle. Niin ja tuntuu et tissit räjähtää :D Miks ihmeessä mä halusin tätä!
 
Mymmeli_Myylle onnittelut plussasta, jos en jo onnitellut. Tosi hienoa kun teillä tärppäsi viimein, täällä foorumilla on viime aikana tärpännyt muillakin joilla on yrityskertoja useampi takana ja musta se tuntuu niin kivalta ja luo meillekin toivoa, kun välillä on niin lohduton olo itsellä, et tärppääköhän meillä koskaan. Varmaan on tosi epätodellinen olo, että voiko olla totta. Nyt vaan nautit niistä pahoista hajuista ja tissienräjähtämistunteista, haha! :D

Mä oon nyt tehnyt ovulaatiotestejä, helmikuussa ensimmäisen tai toisen kierron aikana niillä tikutin ja sain oviksen näkymään, mutta sit lopetin, kun ajattelin etten stressaa itteäni niillä. Nyt ostin huvikseni paketin Prismasta. Ovulaatio pitäis olla tulossa, yritin liittää tähän kuvan. Tänään oli jo vahvempi viiva.

Vähän mietityttää, että kuinka mun stressi vaikuttaa tähän raskaaks tuloon. Oon kova stressaan muistakin asioista helposti ja nyt oon murehtinu aika tavalla tätä yritystä. Väkisinkin tätä miettii, kun on useampi kuukausi takana yritystä. Toki mä pelkäsin kyllä jo heti silloin alussa, että entä jos meillä raskaaksi tulo kestää ja kuinka sen jaksaa. Mitkä fiilikset teillä muilla on jotka ootte jo vähän pitempään yrittäny? Ootteko saanu pidettyä stressin kurissa?
 

Attachments

Yhteistyössä