♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Kiitos teille teidän mietteistä :) On kiva huomata, että tää pelko on näköjään vaihtelevaa ja sitä tosiaan löytyy muiltakin :D

Olisin teiltä kysellyt, että kuinka ootte toiminut kun ootte lopettanut pillereiden käytön? Itse tässä mietin, että lopettaisinko pillerit nyt ja antaisin kropan tasaantua hormoneista.. Kierrot ovat 28-33 ja tiputtelua on melkein, joka toisella kierrolla. Gyne uskoo sen johtuvan siitä, että pillerit eivät ole tarpeeksi vahvoja, mutta en ole halunnut aikoinaan nostaa niiden vahvuutta. Itsellänihän on myös kilpirauhasen vajis, ollut yli 10vuotta, arvot ovat keväällä ollut ok, mutta ajattelin pyytää nyt lähetettä labroihin, että ne varmasti on ok, ennenkuin aletaan muksua yrittään.

Jes94 : Kannattaisi varmaan pyytää, että ottaisivat labrat myös noiden kilppari vasta-aineiden kohdalla. Monesti vasta-aineet, jos ovat koholla niin aiheuttavat lapsettomuutta/keskenmenoja :(
Pillereiden jälkeen 2 seuraavaa kiertoa on monesti hedelmällisimmät. Eli jos vauva kuume on kova niin usvaa putkeen vaan. Meillä yritys alkoi 6kk pillereiden lopetuksen jälkeen, koska lopetin pillerit masennusoireiden vuoksi, mitkä hävisikin heti pillereiden lopetuksen jälkeen. Ja tässä sitä on yk 10 menossa ilman tärpin tärppiä. Omasta kokemuksesta sanoisin että älä odottele kehon tasaantumista.
 
Jep, usein pillereiden jälkeen on ne hedelmällisimmät ajat ja sitten kroppa voi tai voi olla menemättä sekaisin ja tasaantua sitten ajan kanssa MIKÄLI siis kierto on ennen pillereitäkin ollut ok. Omalla kohdalla tosiaan ei ole oikein koskaan ollut selkeän säännöllistä kiertoa joten eipä ole ihme, ettei sellaista tullut pillerien jälkeenkään. Lääkärikin pohti samaa, kun kävin keväällä ultrassa tuon PCO:n toteamassa, että todennäköisesti pillerien lopetus vähän kuin pukkasi toimintaa eteenpäin ja ilmeisesti sitten simahti. PCO on siitäkin inhottava juttu, että vaikka joskus kävisikin flaksi ja tulisin taas raskaaksi niin mulla on myös suurempi riski saada keskenmenoja. :/
Noh, ehkä sitten joskus, jos ei luomusti niin hoidoilla sitten. Niin ja yazeja käytin.

Joten minäkin sanon, että älä turhaan jää odottelemaan mitään tasaantumisia jos vauvakuume on kova.
 
Hairahdin ostamaan vauvalehden vauvakuumetta kännykkäversion. Makso 6,99€ App storesta. Luin sen jetkessä läpi. Törkeen hintanen ja noin vähä juttuu. En sit tiiä saaks uusii numeroita lukee jatkossa "ilmaseks"..
Oli aik paskoi juttuja.. Tai siis ku siin oli todellisia kertomuksia miten pariskunnat on saanu lapsia esim.7 vuoden yrityksen jälkeen. Voi v.. Sanon minä. Ei mulla ainakaan kärsivällisyys riitä oottaa noin pitkään!
 
Hairahdin ostamaan vauvalehden vauvakuumetta kännykkäversion. Makso 6,99€ App storesta. Luin sen jetkessä läpi. Törkeen hintanen ja noin vähä juttuu. En sit tiiä saaks uusii numeroita lukee jatkossa "ilmaseks"..
Oli aik paskoi juttuja.. Tai siis ku siin oli todellisia kertomuksia miten pariskunnat on saanu lapsia esim.7 vuoden yrityksen jälkeen. Voi v.. Sanon minä. Ei mulla ainakaan kärsivällisyys riitä oottaa noin pitkään!
Joskus se on vaan pakko oottaa jos ei hoidotkaa toimi. Yhdelläkin tutulla meni lähemmäs 10 vuotta ja ne ehti jo tottua ajatukseen ilman lasta niin oli heille pommi yhtäkkiä totutellakin lapsen tuloon.
 
swipulit mina lopetin pillerit viime vuoden lokakuussa ja siis yritys alkoi nyt. Halusin jattaa vahan palautumisaikaa pillereiden jalkeen, etenkin jos se kuukautiskierto voi heitella niin on mukavaa tietaa miten ne tulee ja milaisena ym. ja hyva kylla, etta tasaisena omassa tapauksessani, tietaa tarkalleen milloinka kuukautiset on alkamassa. Lisaksi rupesin sillon myos syomaan noita raskautta edeltavia vitamiineja, siis ihan itse halusin. Kai ne suosittelee jos muutamaa kuukautta aiemmin ne aloittaa etta saa sitten tarpeeksi kaikkea.
 
Varmasti sitä ajanmyötä sit hyväksyy ja asian käsittelee, ettei sitä vauvaa oo vaan tullut. Totta kai sitä suree varmasti aika ajoin, mutta varmaan sitä ajattelee niinkin, että pakko se on jatkaa elämää eteenpäin. Onhan sitä myös onneksi adoptio yksi mahdollisuus, vaikka sekin on tietysti pitkä tie, mutta silti.
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 29.7.2015)

Yritys päällä:
pirplua 24v (mies 24v).................ya 6/2013
Jes94 20v (mies 23v)...................ya 3/2014​
sporttimimmi 28v (mies 38v).......ya 6/2014, yk 15
amadecasa 28v (mies 28v)..........ya 7/2014
isbee92 23v (mies 32v)................ya 7/2014
nanja_ 24v (mies 26v).................ya 10-11/2014, yk 9-10
huupelson 25v (mies 25v)............ya 11/2014, yk 10
Kinder_Kitty 22v (mies 25v)........ya 1/2015, yk 4
Mustikk4 27v (mies 26v)..............ya 2/2015, yk 7
henttis 22v (mies 25v).................ya 3/2015
Toukokuinen 27v........................ya 4/2015, yk 4
M|RA 28v....................................ya 5/2015
Paputoive 27v (mies 28v)............ya 6/2015, yk 3
nennsu 27v.................................ya 6/2015, yk 2
ladygreen 24v (mies 25v)............ya 6/2015, yk 2
Ellanolla 32v(mies 37v)...............ya 6/2015, yk 1
ioms 23v (mies 25v)....................ya 6/2015
Unelmoida 26v...........................ya 7/2015, yk 1


Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
Tanja12 20v (mies 22v) [ehkäisynä kumi/varmat päivät/keskeytetty yhdyntä]
annimaria93 21v (mies 24v) [ehkäisynä kumi/keskeytetty yhdyntä]
kuvituksia 26v (mies 27v) [ehkäisynä e-pillerit (Gestinyl)]

Plussanneet:
Jembbba 22v (mies 25v).....ya 11/2014, yk8, plussa 7/2015
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v).....ya 10/2014, yk 9, plussa 7/2015

Taustalla:

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskerrat) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.​
 
Viimeksi muokattu:
Moikka! Listaa päivitelty taas. Olen ollut viettämäsä kesälomaa ja tietokoneella surffailu on jäänyt, välilä olen käynyt lueskelemassa juttuja täältä ja äskenkin selailin tekstejä läpi. Paljon oli uusia nimiä, tervetuloa kaikille! :) Valitettavasti listalle päivitin vain punaisella fontilla kirjoitetut tekstit, sillä en mitenkään voinut bongailla kaikkia tuolta tekstien lomasta. Eli jos joku haluaa tuolle listalle niin punaisella värilä tietoja kehiin, KIITOS!

Omista kuulumisista sen verran että edelinen kierto (yk2) meni ihan plörinäks yrityksen suhteen ku mies oli oviksen aikaan toisella paikkakunnalla. Mulla oli ovis ilmeisesti kp13 iltana ku munasarjan tuntumassa oli kovaa kipua. Menkat alkoi eilen illalla tuhrutellen (kp28) ja tänään sit ihan normaalina vuotona, joten ajattelin että tänään kp1 ja siis yk3 pyörähti käyntiin.

Lasketteko muuten kierron silleen et kp1 on sillon ku vuotoa yhtään näkyvissä (tuhruttelua) vai vasta ensimmäisesti kunnon vuotopäivästä? Joskus kuullut semmoisen et ku klo 18 jälkeen alkaa nii kp1 menee seuraavalle päivälle.
 
Tiedättekö minkä ikäisiä lapset on joita adoptoidaan? Ja miten helppoa/ vaikeaa on saada lasta suomesta/ muualta maailmasta adoptoitavaks?
Suomesta adoptointiin on pitkät jonot. Riippuu omista kriteereistä sairaudet, ihonväri, ikä yms. Ja jos vauvan haluaa voi mennä pitkä aikakin odotellessa ja yleensä kun vasta syntyneen adoptoi kuulee tulevasta lapsesta n. Vrk aikaisemmin, kun lapsen biologinen äiti on tehnyt varman päätöksen adoptoinnistaan lapsen synnyttyä.
 
Suomesta adoptointiin on pitkät jonot. Riippuu omista kriteereistä sairaudet, ihonväri, ikä yms. Ja jos vauvan haluaa voi mennä pitkä aikakin odotellessa ja yleensä kun vasta syntyneen adoptoi kuulee tulevasta lapsesta n. Vrk aikaisemmin, kun lapsen biologinen äiti on tehnyt varman päätöksen adoptoinnistaan lapsen synnyttyä.
Ok. Tiedätkö miten toimii jos jostain ulkomaila haluaa?
 
Adoptioprosessi on kyllä tosi pitkä prosessi, oli kohdemaa mikä vaan. Erään tutun kohdalla olen asiaa seurannut. Haastatteluita, kotikäyntejä, selvityksiä ja motivaatiokirjeitä riittää. Ihan suorastaan ihmetyttää, että pariskunta, joka olisi aivan täydellinen vanhemmiksi joutuu sellaista läpikäymään, kun toiset senkun vahingossa lipsauttaa jälkikasvua...
 
Adoptioprosessi on kyllä tosi pitkä prosessi, oli kohdemaa mikä vaan. Erään tutun kohdalla olen asiaa seurannut. Haastatteluita, kotikäyntejä, selvityksiä ja motivaatiokirjeitä riittää. Ihan suorastaan ihmetyttää, että pariskunta, joka olisi aivan täydellinen vanhemmiksi joutuu sellaista läpikäymään, kun toiset senkun vahingossa lipsauttaa jälkikasvua...
Joo niin mä vähän oon ymmärtäny et "saa ne huonommatki ihmiset lapsia".
Kuhan vaan kiinnostuksesta kysyin.
 
Valonkantaja ja Jes94 tervetuloa :).

Mäkin lasken Kp1 ekan päivän kun näkyy verta. Täällä mennään dpo7 tai dpo6 :)
Tissit arat, mutta ei nännit. Yleensä mulla on ollut nännit tosi kipeet. Nyt on eilisestä lähtien tuntunu lievää vihlovaa tökkimistä vasemmalla puolella. Menkkojen pitäis alkaa ens maanantaina.
 
Saankos minäkin liittyä teidän seuraan :) Enimmäkseen olen seuraillut vauva haaveissa 2016 ketjua ja sinne pari viestiä kirjoitellut. Ehkäisyn jätin pois kesäkuussa ja nyt alkoi varsinainen yritys eli yk1 :) Jännää. Tänä aamuna bongasin oviksen. Aamupäivä meneekin mukavasti tän ketjun viestejä lukiessa. :)

Unelmoida, 26, ya 07/15, yk1
 
  • Tykkää
Reactions: henttis ja Tanja12
Tervetuloa Unelmoida, lisäsin sinut tuolle samalla listalle edelliselle sivulle. :)

Tuosta vuodosta/kuukautisten alkamisesta vielä... väestöliiton sivulla (http://www.vaestoliitto.fi/lapsettomuusklinikka/faq/) lukee näin:

"Kuukautiskierron pituus lasketaan ensimmäisestä vuotopäivästä seuraavan vuodon ensimmäiseen vuotopäivään. Tiputtelua ja ruskeaa vuotoa ei vielä lasketa.

Kun esimerkiksi hedelmöityshoitoja varten halutaan tietää kierron ensimmäinen päivä mahdollisimman tarkasti, niin tällöin sinulle ominaisen kunnon vuodon alku lasketaan kierron ensimmäiseksi päiväksi. "
 
:D minun menkat kestää sitte 1-2 päivää.
Mutta joo pittää vissii alkaa tässä kierrossa aikaisemmin ovista tikuttaan. (n) viiva oli jo tänään aika tumma mutta ei plussan veronen. Nyt kp 9 ja viimekierrossa Ovis oli kp 24. Hmm. Onkohan royaleista hyötyä parempaan kiertoon.
 
Heippa!
Taidan minäkin liittyä tänne haaveilijoihin, vaikkakaan yritystä ei vielä lähimainkaan taida olla tiedossa. Kova kuume vain, niin on mukava lukea muiden tarinoita. Parempi puolisko kylläkin totesi, että kiusaan näin vain itseäni.
Tosiaan olen kuvituksia, 26 (mies 27), pillerit (gestinyl) ovat vielä käytössä.
Meidän vauvahaaveet alkoivat ensin miehen osalta, kun hän tammikuussa alkoi 2016 vauvasta puhella samalla, kun itse haaveilin harjoittelusta Afrikassa samalle keväälle :D Kevään mittaan aloinkin kuumeilla itse tosissani asuessani Kanadassa. Siitä lähtien ja varsinkin Suomeen palattuani kuumeilu onkin vain jatkunut ja mieskin olisi valmis. "Jätä pillerit pois niin kokeillaan", hän sanoi. Kuitenkin omat haluni taistelevat toistaiseksi periaatteitani vastaan: koulu pitää olla käytynä, työpaikka pitää olla, pitää olla naimisissa jaadajaada...

Tyydyn nyt sitten vielä haaveilemaan ja sotimaan pääni sisällä. Tunteelle ei kuitenkaan mitään voi :)
Toisaalta, nyt kun minulla on parin viikon antibioottikuuri menossa, niin pienessä pimeässä mielessäni toivon sen vaikuttavan pillereihin. " Vahingon" sattuessa ei tarvitsisi jahkailla ;)
 
Viimeksi muokattu:
Tervetuloa kuvituksia! Lisään sinut varsinaista yritystä odottaviin kuumeilijoihin kun seuraavan kerran listaa päivittelen. Opiskelin itse muutama vuosi sitten ja olin päättänyt että koulu pitää käydä loppuun ja töissäkin ehtiä saada jalka oven väliin. Muistan kuinka piinaavaa tuo odottelu oli. Tosin seurustelin tuolloin entisen poikakaverin kanssa joka jarrutteli lapsiasiassa toden teolla. Oikeastaan tämä olikin yksi syy eroon...

Kuinka kauan muuten ihmiset täällä ovat olleet yhdessä ennen yrityksen aloitusta? Minulla on nyt 1,5v takana yhdessäoloa ja käytännössä yhdessä asumistakin nykyisen miehen kanssa. Meistä on alusta asti tuntunut molemmista kaikki täydellisen toimivalta ja hyvältä. Välillä mietin kuitenkin että olenko hullu kun jo puolentoista vuoden jälkeen yritetään lasta..? Olen aika lailla järki-ihminen ja haluan että asiat ovat kunnossa ennenkuin vauva tulee. Mielestäni kaikki kuitenkin tuntuu jo nyt varmalta ja siksi ollaankin lupa vauvalle annettu tulla.
 
Lisään vielä että edellisen kanssa seurustelin 4,5v ja se suhde oli vaikeaa ja hirveää vääntöä alusta asti. Ehkä siksi nyt kun homma toimii ongelmitta on nopeasti tullut varmuus siitä että tämä on sitä mitä haluan.
 

Yhteistyössä