♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@N93 ja @kiuski

Mä oon miettinyt, että vaikka raskaaksi tulo on mulla fyysisesti tosi hankalaa, kun ei tahdo löytyä ovulaatiota (oon nyt 3 kertaa ovuloinut ja yritys alkoi toukokuussa), niin ehkä omalla tavallaan tää on henkisesti helpompaa, kuin esim. sellainen tilanne että on lyhyitä tai vaikka normaalimittasia kiertoja kuukaudesta toiseen ja aina alkais menkat kierron toisensa perään. Toki saattaisinhan olla jo raskaana jos kroppa toimis kuten pitää... Mut lähinnä tarkoitin nyt sitä, että tässä nyt vähän pakostikkin unohtaa tän vauvakuumeilun, kun mitään ei tapahdu.

Onneksi ovulaation saa suht helposti aikaiseksi lääkkeillä. Jos nyt keväällä tulis aika sinne lapsettomuuspolille niin pääsis taas kiinni kunnolla yritykseen..
 
@Jennipä Niih, itsehän olen juuri tossa ryhmässä "mitään ei vikana ja silti en raskaudu". Välillä ollut etten saa ovisviivoja tikkuun, mutta sekin on nyt vaan näin jälkikäteen ajateltuna johtunut vääristä testeistä kun toisella tikulla tulee ja toisella ei. Oviksen aikoihin selkeästl enemmän valkovuotoa ja finnejä, sama juuri ennen menkkoja. Kierto ollut suht normaali, aina joku 28-31 eli ei hirveästi heittoja. Syönnyt 11 vuotta e-pillereitä niin varmaan johtuu siitä ja tästä stressistä kun mitään ei tapahdu. Mut kuinka kaikkea vauvajuttuja voi olla ajattelematta vaikka tietää että tekisi vaan omalla mielenterveydelle hyvää? :D
 
N93
@kiuski mää oon ihan hirveesti kyseenalaistanut tätä vauvakuumetta että mistä ihmeestä tämmönen pakkomielle tulee ihmiselle. Yks kaveri tokas,että se vauvako on aivan pakko saada. No siltä se tuntuu, ja ei tästä oravanpyörästä pääse enää helpolla pois. Tää oli ehkä yk4 asti kivaa ja sen jälkeen ei. :(
 
Vuoden tauko?? Moroo :LOL: ehkä yks kuukaus ihan maks :ROFLMAO::LOL::ROFLMAO::LOL: Mutta joo eihän tää helppoa ole. Mä pystyisin elää ihan hyvin sillä ajatuksella että jos joku nyt sanoisi että raskaudun tyyliin kesäkuussa. Nauttisin täysillä tästä hetkestä jne mutta varmaan eniten mua rassaa se kun en tiedä et onko jotain vikana vai ei (n):ROFLMAO:
 
Mietiskelen aika useinkin sitä, että jos bebe olis ilmoittanut tulostaan heti ekasta yrityksestä, niin kuinkahan olisin friikannut :D Ja kuinka paljon mies :eek: kun hänestähän se oli kiinni. Hyvin sanottu @kiuski että kaikella on tarkoitus. Nimittäin musta tuntuu, et ollaan nyt paljon varmempia, ollaan yhdessä paljon vahvempia, kun tätä asiaa on useat itkut itketty. Musta tuntuu, että tää odottaminen on tehnyt hyvääkin kaikessa surkeudessaan nyt, kun voi jo katsoa taaksepäin. Mutta nyt oltas jo valmiina, kuuleeko bebe?!? :p:love:
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
Onnea paljon @VernaMaria ! Olette ansainneet oman plussanne. Jokainen sen ansaitsee, toiset aiemmin, toiset vuosien yrityksen ja hoitojen jälkeen. Osa jää valitettavasti ilman plussaa ja vauvaa vaikka ansaitsisivat tuon onnen. Se on vaan elämää, jolle ei mitään mahda... Valittevasti.

Tuo oirelista oli ihan kuin minun jokakiertoinen pms-oirelista :LOL::ROFLMAO: joten tsemppiä vaan piinailijoille! (y);)

Kiitos onnitteluista. :) Vaikkakin tosi outo ja epäuskoinen olo on. Toisaalta toki tajuaa ja ollaan höpötelty miehen kanssa jo vaikka mitä, ja ehtinyt jo kauhistella että jos tämä nyt kuitenkin menee kesken tms. Tuntuu oikeastaan vääryydeltä että tärppäsi heti ekasta kierrosta, kun toiset joutuu vuositolkulla odottamaan. :cry: Pessimisti minussa miettii, että voiko kaikki mennä hyvin. Mutta toivotaan parasta.

@pehmis26 Niin, oireita. :LOL: En osaa eritellä mitä tuli milläkin dpo:lla kun en niitä tarkkaan tiedä, mulla on vajaan viikon haarukka missä oon todennäköisesti ovuloinut. Pitää käydä varhaisultrassa tarkistamassa, että seulonnat osuu oikeaan ajankohtaan. Menkkojen mukaan nyt olisi rv 4+6, kp 35. Kp 26 tein ekan testin ja se oli puhdas nega. Kp 25 alkoi rinnat muuttua aroiksi ja painaviksi. Ehkä 3-4 päivänä tuli äkillisessä liikkeessä sellainen vihlaiseva/repäisevä kipu munasarjojen seutuun alavatsalle (tuntunut molemmilla puolin). Väsymys on ehkä ripauksen isompi kuin normaalisti, mutta toisaalta eletään keskellä muuttoa niin sekin voi olla syynä. Sit oli yksittäisinä päivinä jotain outoa hetkittäistä ällötystä/pientä närästystä. Alapää kuiva ja valkovuoto kovin tahmeaa valkoista (sori jos liikaa detaljeita mut kun oli jo parina päivä kuukuppi paikallaan menkkoja odotellessa :ROFLMAO:). Ja pari päivää ennen plussaa sellaista paineentunnetta alavatsalla, niin kuin ihan alkavat menkkakivut. Ja sellaista kummaa on edelleenkin (omiaan ruokkimaan huolta et vuoto alkaa hetkenä minä hyvänsä). Ja tämän hetkisistä tiloista en tiedä et onko se psyykkistä vai voiko nyt jo olla ajoittain pieniä pahoinvointikohtauksia. Tullut jos on pidempi väli ruokailussa ja tänä aamuna tuli kun hotkin vauhdilla munakokkelia naamaan. :X3: Että eiköhän tästä listasta löydy jokaiselle omansa. ;):ROFLMAO::LOL:

Ehdin vasta tänään apteekkiin, joten huomenna tarkoitus tehdä digitesti. Jos näyttäisi jo raskaana 3+ niin sitten olen ilmeisesti ovuloinut ajattelemani ajanjakson alkuvaiheessa.
 
Kyllä tää vauvakuume on ihan selkeä mielenhäiriö.. Olin jo niin ylpeä mun rennosta asenteesta:unsure: Nyt se mies lähti reissuun ennen parasta aikaa kierrosta ja mä yritän uskotella itselleni, että mulla sattui justiinsa sopivasti varhainen ovulaatio. (Oli menkkamaiset kivut, jotka nyt loppui) Vitsi että haluaisin uskoa tuohon.:rolleyes: Tiedän, että meillä yritys vasta alussa ja ollaan vaiheessa, jossa tää on vielä uutta ja hauskaa, mutta kyllä tää silti on jonkin asteista hulluutta.:confused:
 
Pitkästä aikaa kurkkasin, että vieläkö tämä ketju on aktiivinen ja muutamia tuttuja nimimerkkejäkin näkyi vielä, niin aattelin päivitellä meidän tilannetta, jos vaikka joku sattuu vielä mut muistamaan. :)

Raskaana siis ollaan oltu hyvän aikaa, huomenna alkaa jo 20. raskausviikko eli puoliväli häämöttää. Meillä tärppäs 3. yrityksellä. Ihanaa ja jännää on ollut mutta myös ahdistavaa, surullista ja pelottavaa. Ekassa ultrassa vauvalla todettiin gastroskiisi, elikkä vatsanpeitteet eivät ole sulkeutuneet kunnolla. Vauvalla on vatsassa reikä, josta tulee suolistoa vatsan ulkopuolelle. Näillä näkymin kuitenkin onneksi pelkästään suolistoa, eikä muita sisäelimiä. Näitä gastroskiisilapsia syntyy n. 10 vuosittain eli aika harvinainen juttu kyseessä. Ennusteet kuitenkin on hyvät. Suurimmalla osalla ei vaivoja ole ekojen viikkojen/kuukausien jälkeen, kun suolet on saatu paikalleen ja suoli alkanut toimimaan. Osalla taas saattaa olla useita operaatioita ja jatkuvia vaikeuksia suolen toiminnan kanssa. Ekat pari viikkoa siis ainakin pikkunen viettää Lastenklinikalla.

Mutta tämmöstä siis meille. En ihan osannut odottaa, että raskaana oleminen vois olla näin rankkaa kuin mitä se on ollut, niin henkisesti kuin fyysisestikin, mutta samalla silti on niin onnellinen ja innoissaan siitä, että alkukesästä on oma pieni sylissä. Kovasti hän potkii jo ja luotan siihen, että kaikki menee hyvin ja pieni jaksaa taistella. :)

Hirveästi tsemppiä kaikille haaveilijoille, yrittäville ja plussanneille! Vaikka tää tuntuu olevan monesti rankka matka yrityksen alottamisesta plussaamiseen ja jännittämiseen, onko vauvalla kaikki hyvin, eikä varmaan jännittäminen/huolehtiminen lopu ikinä, niin kyllä mä uskon että se on kaikki sen arvosta. <3
 
@mapi_ Ihana kun tulit kertoon kuulumisia ja siis what, jo 20.viikko! Kyllä aika rientää! :love: Uskon, että ollut stressaavaa aikaa, kun kuulee uutisia että lapsella onkin jotain häikkää. Mutta eipä siinä itse voi asialle oikein mitään tehdä ja on vaan luotettava että kyllä tohtorit sitten aikanaan vauvan hoitavat varmasti loistavasti. Tsemppiä! :love:

Mulla dpo 10 ja oon jostain syystä ihan hermona, jännittää/ahdistaa kamalasti alkaako menkat muutaman päivän päästä :confused: Mun pää sekoaa tässä lapsenteossa kyllä lopullisesti! Lauantaina viimestään pakko tehdä testi jos ei menkat oo alkaneet, kun on yhdet kekkerit illalla.. Silloin kp 28/n.28 mutta ovis oli hiukka aiemmin nyt, eli syytä on sitten jo testatakin jos ei oo vuoto alkanut.
 
Mä näen tällä hetkellä ympärillä vaan vauvoja ja raskaana olevia ja odotan kuin kuuta nousevaa sitä päivää kun tää vuoto vihdoin loppuu ja pääsee jännäämään taas testejä ja (kuviteltuja :whistle:) oireita. Vauvakuumeilu tekee todellakin hulluksi :D Tuntuu että päivät pyörii vaan vauvajuttujen ympärillä. Vaikea edes kuvitella pidempään yrittäneiden turhautumista, kun meillä on takana vain muutama yrityskuukausi ja silti meinaa hermo mennä tähän tilanteeseen...

Toivon, että piinailijoilla onnistaa ja saadaan kivoja raskausuutisia :) Tsemppiä siis piinapäiviin!
 
Vaikea edes kuvitella pidempään yrittäneiden turhautumista, kun meillä on takana vain muutama yrityskuukausi ja silti meinaa hermo mennä tähän tilanteeseen...
Meillä on meneillään yk 11 ja viimeisimmässä kahdessa kierrossa menkkojen alkaessa en ole enää itkenyt ja vaipunut epätoivoon pariksi päiväksi, niin kuin aiemmin joka kuukausi. Tuntuu siltä, että toisaalta tämä käy jotenkin helpommin, mitä enemmän aikaa kuluu, kun alkaa tottua siihen, ettei sitä plussaa kuitenkaan tule. Jotenkin ehkä helpottaa tieto siitä, että kohta päästään jo tutkimuksiin ja saadaan apua. Toisaalta taas se ahdistus ja kateus mikä tulee, kun näkee tai kuulee raskaana olevia tai raskautuneita, tuntuu olevan jotenkin isompi nyt kuin yrityksen alussa. Kyllä tässä kaikenlaisten ajatusten kanssa joutuu painimaan ja tälläkin hetkellä koen kyllä kärsiväni lapsettomuudesta, kun aikaa on jo mennyt näinkin pitkään (siitä huolimatta, että jotkut joutuvat odottamaan jopa vuosia).

Sen verran vielä omaa napaa, että olen ovistestailut aloittanut tänään kp 11/27, talleteltukin rakkaudella varastoon :X3: Tuo verigreippimehu mitä olen juonut kierron alusta, tuntuu vaikuttavan miehenkin mielestä ainakin kelin liukkauteen hyvällä tavalla :D
 
N93
@Villisilmä samat fiilikset, pettymyksiin on hieman niin tottunut että tuntuu jo helpommalta. Ahdistus on ehkä semmonen kokonaisvaltaisempi tässä vaiheessa, ahdistaa tosiaan tutkimuksiin lähteminen vaikka toisaalta niitä on odottanut että tulis joku selvyys tähän. Pelottaa,että tää on vasta alkusoittoa ja ollaan tässä tilanteessa vielä 5 vuoden päästäkin.
Täällä muuten kp 27. Ei huvita testailla ku tietää lopputuloksen, odottelen mekkoja perjantaiksi :poop:
 
Sama juttu täällä menkkojen odottelun suhteen. Enää toiveet ei ole niin korkealla piinaviikoilla ja en sekopäänä jokaista oiretta tulkitse raskausoireeksi, vaan enemminkin olen oppinut tunnistamaan että omiin pms oireisiin kuuluu vaikka ja mitä pahoinvoinnnista lähtien. Kun toiveet ei ole taivaissa niin pettymykset (menkkojen alkaminen) kestää paremmin...

Tunnemylläkkää kyllä on päänsisällä. Tulevat tutkimukset ja hoidot pelottaa ja jännittää. Tietynlainen kateus on sydämessä kun toiset raskautuu ja me vaan ei. Mutta vaikka kateutta onkin, niin milloinkaan en toisten onnea ole vääränä pitänyt. Jokainen kyllä ansaitsee tuon onnen oli yritystä takana sitten vaikka vasta se ensimmäinen kierto.... toki sitten on niitä kenelle en soisi raskausonnea (nistit, aborttiahaluavat ym joille se on taakka), mutta näihin onneksi ei lähipiirissä eikä täällä keskustelupalstalla ole hirveästi tullut vastaan. :D työn puolesta enemmän olen nähnyt tätäkin puolta. Mutta työhön suhtaudun työnä sen enempiä miettimättä muiden päätösistä ja ratkaisuista elämässä.
 
Ainiin, täällä menossa kp 16. Ovista odottelen ja eilen aloitin tikuttelun. Haalea viiva eiliselle, mutta viimekierrossa ovisplussa olikin vasta kp 23. Tikutan ovista lähinnä tutkimusmielessä tulevia tutkimuksia ja hoitoja varten. Kiinnostaa tuo luteaalivaiheen pituus (minulla enemminkin lyhyys, 9pvä)...?

Edit: tänään eilistä tummempi viiva testissä :) Pitäkää peukkuja et ovis sattuis to-su väliselle ajalle kun mies on kotona...
 
Viimeksi muokattu:
Taas hirveenä tullut tänne tekstiä! On ollut tässä nyt taas välissä nii kiire niin ei oo ehtinyt täällä niin käydä.

Onnea @VernaMaria plussasta! :)

Toivottavasti saataisiin lisää plussia tänne pian:love:

Omasta tilanteesta, että tänään alkoi vihdoin menkat! En varmaan ikinä oo ollu niin onnellinen menkkojen alusta! :ROFLMAO::ROFLMAO: Nautin jopa niistä krampeista ja kivuista kun ehdin jo pelkätä, että menee joku 3 kk- 6 kk ennen kun saan kierron käyntiin pillerien lopettamisen jälkeen. (n) Venähti kierto 38 päivään, mutta toivottavasti lähtis nyt sit tasottumaan jatkossa! Eli yk 2 käynnistyy nyt! :D

Tsemiä kaikille piinalijoille vielä!!:love:
 
@Paputoive toivotaan ovista oikeaan aikaan! (y)

@Sosh onnea menkoista! (y)

Täällä kp 12/27, ovistesti näyttää tasavahvaa eli taidan laskea jo dpo -1 tälle päivälle. Ja mikä mahtavinta, (greippimehun ansiosta??) tänään aamulla kun kokeilin limoja kohdunsuulta, löysin klöntin sitä paljon puhuttua eggwhite-limaa, venyvää ja valkuaismaista! Siis ei voi olla totta, en muista että koskaan ennen oisin sitä löytänyt, eli eräänlainen ilon ja onnen päivä tämäkin :D Oliskohan jonkinlainen limatulppa irronnut kohdunsuulta, toivottavasti ne eilen matkaan laitetut pikku kaverit pääsi kuitenkin munista odottelemaan :love: Harmittaa kun en jo eilen hoksannut kokeilla tuota kohdunsuuta! Tänään tuskin saan enää tuota väsynyttä miestä vällyjen alle mutta huomenna täytyy kyllä yrittää, jos hyvää keliä vielä riittää :D
 
@N93 mussakin herätti hilpeyttä toi mekkojen odottelu ja tuli ekana äitiysmekot mieleen. :D

@Sosh hyvä et menkat tuli eikä kierto liiemmin pitkittynyt! Nyt tsemppii uuteen kiertoon!

@Villisilmä wau, oot tehny löytöjä ;) toivotaan et simpat varmassa tallessa! Musta toi limojen tunnustelu on vähän haasteellista etenki jos on ollu yhdyntöjä ja mies on tullu sisään (no tietenki näissä hommissa), nii mistä tietää mikä on omia limoja ja mikä on sit miehen jäämiä, joita kyl valuu ulos yhdynnän/yhdyntöjen jälkeen vielä seuraavanakin aamuna esim jos on nukkunut yön yli..?

@kiuski tulispa plussa ennemmin!

Kiitti muuten peukutuksista kaikille!
 
Miks sitä on niin hemmetin heikko? :poop: Ajattelin etten testaa, etten varmana mene kauppaan hakemaan raskaustestejä! Kotona on siis vaan ovistikkuja ja tiedän jo kokemuksesta että ennen menkkoja mulla näyttää viivaa myös ovistikuissa. Niin näyttää nyttekin ja nyt ainoastaan mietin että viimeksi ei kyllä ollu noin vahva viiva :poop::poop: eli kai se on käytävä tänään kaupan kautta ja ostettava oikeat kusitikut aamuksi että voi lopettaa tämän miettimisen :poop::ROFLMAO::LOL::ROFLMAO:

IMG_9565.JPG
 
  • Tykkää
Reactions: Eela-
@Sosh Onnea menkoista! :)
@kiuski Iik jännittävää, tsempit sinne! :love:

Mä nyt äkkiä vaan oma napailen, kun on kiire lähteä kaveria moikkaa. Mutta mulla on nyt ihan sellainen tunne, että oon raskaana vaikka viime sunnuntain testi oli nega. Tänään siis kp 32/29 ja menkoista ei tietoakaan. Oireita on tullut nyt parissa päivässä lisää; väsyttää jatkuvasti (päiväunet olen ottanut joka päivä?), kova nälkä iskee usein, tissit arat ja nännit kovat, finnejä ilmestynyt naamaan ja selkään, oon ollut tosi hajamielinen, metallin makua suussa joinakin aamuina, alaselkä kipeä/väsynyt ja välillä lievää kuvotusta. Testaan huomenna tai perjantai aamulla.. :geek:
 
  • Tykkää
Reactions: kiuski ja eevas

Yhteistyössä