♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@Jennipä Tiedän, siksi tää onkin niin tyhmää :D Mulla oli muutenkin ennen hormoniehkäisyä pidempi kierto (31-32 päivää) kuin nyt, joten toooosi järkevästi pelkään että muutos on tapahtunut just luteaalivaiheessa, eikä suinkaan kierron alkupuoliskossa... On siis oikeesti myös ihan täysin mahdollista, että mun kroppa alkaa vasta muistella että mites tää homma hoidettiinkaan, ja pari edellistä kiertoa on olleet ne poikkeukset.
 
Onnea kaikille plussanneille :love:

Täällä on piinailut menossa, olo on kyllä sellainen etten ole raskaana. Ainoita mahdollisia oireita on tänään alkanut lievä alavatsa-/alaselkäkipu sekä leukaan tulleet, syvällä olevat kipeät (hormoni?)finnit, joita mulla ei ole ollut hormonikierukan poistamisen jälkeen. Peittoja heiluteltiin hyvin oletetun ovulaation ympärillä, mutta en tässä(kään) kierrossa varmuudella tunnistanut ovista.
 
Mulla on ollut tosi kiireinen työviikko ja koko viikonloppukin menoa mutta olipa ihana rauhottua nyt hetkeks koneen ääreen ja nähdä että näin moni täällä on plussannut, onnittelut kaikille plussanneille :love:

Vaikka kyllä mäkin samalla tunnen myös pienen harmin omasta puolestani, vaikka plussauutisia onkin ihana lukea. Oma keskenmeno vuoto jatkuu jatkumistaan ja aiheuttaa samalla kipua. Parhaillaan pelkään että mulla on joku alkava kohtutulehdus tai ettei mun keho valuta kaikkea ulos mitä pitäisi - täällä vauvan yrittäminen on siis todennäköisesti oikein kunnon tauolla. Ensi viikolla pakko soittaa terveyskeskukseen jos pääsisin tarkistukseen, sen verran on ikäviä keskenmenon oireita vieläkin. Olisi niin kiva päästä jo jännäilemään muiden kanssa ja testailemaan niitä vippaskonsteja kuten greippimehua. No, kärsivällisyyden tässä ainakin luulisi kehittyvän jos ei muuta, joskus kun vauva tulee niin hällä luulis olevan rautahermoinen äiti... :whistle::D
 
Noniin, hyvä tulla nyt sit kertomaan että ihan turhaan hermoilin - tänä aamuna bongasin ovislimat ja nyt illalla ovulaatiotesti on hyvin, hyvin positiivinen. Dpo -1 siis kiertopäivänä 16, väkisinkin luteaalivaiheesta tulee ainakin se 10 päivää lyhyimmänkin kierron mukaan laskettuna. Piinailu alkakoon, vaikka vielä toki varmistukseksi odottelen lämpöjen nousevan tiistai aamuksi. Muuttuipas elämä yhtäkkiä hurjan jännäksi!

@konvehtirasia Voi ei, kuulostaa tosi ikävältä jos vieläkin on kipuja ja kaikkea :( Toivottovasti ottavat nopeasti tarkastukseen, kohtutulehdus tuosta nyt enää puuttuisikin...

@Shara Millä konsteilla sä olet ovista metsästänyt? Tää oli nyt ensimmäinen ovis minkä itse löysin varmasti (ja 100% varmasti jos lämmötkin nousee), ja heti tuli jotenkin paaaaljon positiivisempi fiilis koko yrittämiseen kun on paremmin kärryillä oman kropan toiminnasta :)
 
@Tuimatar Oon mittaillut aamulämpöjä, yrittänyt tutkiskella limoja ja kohdunsuuta, ja kännykkäsovelluksen arvioiman ovulaation aikoihin yritin olla erityisen tietoinen omasta kropastani ja bongata jotain ovistuntemuksia :D Tässä kierrossa mun heräämisajat on vaan vaihdelleet aika paljon, niin en pidä aamulämpölukujani sen vuoksi kovin luotettavina, ja erilaisten limojenkin tunnistaminen on vähän niin ja näin. Tikutteluun en ole ajatellut ryhtyä kuin ehkä vasta puolen vuoden yrittämisen jälkeen, jos ei sitä ennen tärppää :)
 
Voi vitsi ihania uutisia täällä! Pitää vissiin ottaa tarrasukkatanssi viikottaiseen ohjelmaan:LOL::love::LOL:

Ja kaikille, joilla puolestaan oli surullisempia kuulumisia:cry: Toivottavasti seuraavasta kierrosta osuu plussat teille.:barefoot:

@konvehtirasia kuulostaa tosi ikävältä, toivottavasti löytyy apu:unsure:

On. ovis bongattu pe illalla, nyt oon varma. Mies kotiin vasta tänään, että tallettelut myöhässä.:unsure: Ehkä seuraavasta kierrosta olis edes mahdollisuuksia:) Eli jos muka kehitän oireita tulevina viikkoina niin se on sulaa hulluutta, ei mitään muuta:ROFLMAO:
 


♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
(lista päivitetty 16.1.2017)

Yritys päällä:
MissyX 23v (mies 29v)...................ya 8/12
M|RA 28v........................................ya 5/15, yk 3
Paputoive 28v (mies 29v)..............ya 6/15, yk 17
Saniainen! 22v (mies 25v).............ya 7/15, yk 12
Sandzell 25v (mies 26v)................ya 8/15, yk 12
annimaria93 23v (mies 25v) .........ya 3/16
Villisilmä 23v (mies 23v)................ya 4/16, yk 11
Lakritsijukurtti 23v (mies 23v).......ya 4/16, yk 6
Jennipä 24v (mies 23v)..................ya 5/16, yk 5
Kinder_Kitty 24v (mies 26v)...........ya 1/15 (km 6/16), yk 6
jenetsu 28v (mies 26v)...................ya 7/16
ajatuksissa 27v (mies 30v)............ya 5/16, yk 10
Puff 24v (mies 28v).........................ya 5/16, yk 5
Tuimatar 27v (mies 36v).................ya 9/16, yk 4
Empa 21v (mies 30v)......................ya 2/16, yk 8
annikata 26v...................................ya 6/16, yk 5
kka 25v (mies 26v)..........................ya 10/16
Puputus 31v (mies 32v)..................ya 4/16, yk 6
Ihanapa ..........................................yk5
Haaveilija(ko) 26v (mies 26v).........ya 5/16, yk 7
Sosh 25v (mies 29v)........................ya12/16, yk1
Toukkahaave87 ..............................yk3
Shara 27v (mies 27v).......................ya 12/16, yk2
voittamaton 25v (mies 35v)............ya 12/16, yk1
eevas 27v (mies 27v)...................... ya 12/16 yk1

Plussanneet 2017:

Innih 23v (mies 24v) ya 10/16, yk 3, plussa 1/17
pehmis26 26v (mies 26v) ya 6/16, yk 8, plussa 1/17
N93 ya 3/16, plussa 1/17
VernaMaria 29v (mies 36v) ya 12/16, yk1, plussa 1/17


Plussanneet 2016:

Sofia90 26v (mies 23v) ya 10/16, yk 3, plussa 12/16
Summer2 27v (mies 24v) yk1, plussa 12/16
Baby_ 28v (mies 32v) ya 8/16, yk 2, plussa 10/16
MerMer 24v (mies 31v) ya 8/15, plussa 10/16
mannamakaroni 28v (mies 31v) ya 9/16, yk 1, plussa 10/16
mapi_ 26v (mies 27v) ya 7/16, yk 3, plussa 9/16
jenetsu 28v (mies 26v), ya 7/16, plussa 9/16, (km 10/16)
Shih 29v (mies 29v) yk1, plussa 9/16
nanja_ 24v (mies 26v), ya 10-11/14, yk 22, plussa 9/16
Sandelinos 26v (mies 29v), ya 7/16, yk 1, plussa 8/16
danissa1 29v (mies 30v), ya 4/16, yk 5, plussa 8/16
stillnobaby 27 v (mies 32 v), yk 2, plussa 7/16
minttumar 21v (mies 23v), ya 12/15, yk 5, plussa 7/16
MerMer 23v (mies 31v), ya 8/15, plussa 6/16, (km 7/16)
Mustikk4 28v (mies 26v), ya 1/15, yk 19, plussa 6/16
Cicada 24v (mies 24v), ya 9/12, plussa 6/16
Maddie 22v (mies 25v), ya 3/16, yk 3, plussa 5/16
Kinder_Kitty 23v (mies 27v), ya 1/15, yk 12, plussa 5/16, (km 6/16)
PikkuMyyh 26v (mies 30v), ya 8/15, yk 4, plussa 5/16
Leikkuri 28v (mies 30v), ya 1/16, yk 4, plussa 5/16
Toukokuinen 27v, ya 4/15, yk 13, plussa 4/16
Illuminated 26v (mies 26v) ya 11/15, plussa 3/16
hipeltäjä89 26v (mies 27v) ya 2/15, yk 15, plussa 3/16
P-P 29v (mies 28v) ya 12/15, yk 1, plussa 1/16
Moon Moth 29v (mies 39v) ya 11/15, yk 2, plussa 1/16

Plussanneet 2015:

Mils 23v (mies 19v)
Unelmoida 26v, ya 7/15, yk 5, plussa 12/15
mimosa91 24v (mies 24v), yk2, plussa 12/15
nennsu 27v, ya 6/2015, yk 4, plussa 11/15
kelokettu 26v, ya 9/2014, yk 14, plussa 11/15
pumpulipallero 29v (mies 39v) ya 7/15, yk 4, plussa 10/15
Kuiske 25v (mies 28v) ya 8/15, yk 2, plussa 10/15
henttis 22v (mies 25v) ya 3/15, plussa 9/2015
Swipulit 26v (mies 27v) ya 9/15, yk 1, plussa 9/15
Ellanolla 32v(mies 37v) ya 6/15, yk 2, plussa 9/15
amadecasa 28v (mies 28v) ya 7/14, plussa 8/15
pirplua 24v (mies 24v) ya 6/13, plussa 7/15
Jembbba 22v (mies 25v) ya 11/14, yk 8, plussa 7/15
Mymmeli_Myy 24v (mies 24v) ya 10/14, yk 9, plussa 7/15

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:
ipanati 23v (mies 30v) (keskeytetty yhdyntä) ya 8/16

Taustalla:
Vadelmiina 27v (mies 27v)
likka90 25v (mies 33v)
huupelson 25v (mies 25v)
ladygreen 24v (mies 25v), odottelee syksyn hoitoja

Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli halut tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella. Jatkossa en päivittele listalle muita kuin punaiset tiedot (helpompi bongata tekstistä). :) Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Päivitin tuon listan vielä, päivitelkää jatkossa joku muu innokas :) Painatte vain tuosta 'vastaa', otatte [quote-jutut] alusta ja lopusta pois ja sitten teette muutokset. Huhhei mikä plussa-aalto ollutkin nyt muutaman päivän sisään, toivotaan että koko vuosi on yhtä vauhdikas ja koko keskustelu tyhjenee haaveilijoista (y)

Mulle digi kertoi aamulla "Raskaana 2-3" ja pc-liuskan viiva oli muuttunut tässä kahdessa päivässä superviivaksi, joka alkoi piirtyä jo ennen kontrolliviivan muodostumista. Kai tää on uskottava, vaikka samalla pelottaa ihan hirveesti että mitäs jos tää kaikki menee kesken tms. Ei oikein uskalla edes haaveilla vielä, koska syyskuuhun on vielä ihan hirveen pitkä aika ja kaikkea voi sattua.. Mutta tähän on totuttava, eipä tää huoli varmaan sitten syyskuunkaan jälkeen lopu ikinä, jos sen lapsen tähän maailmaan joskus saa :)

Teille toivon tänne sydämeni pohjasta plussatuulia, ihan varmasti kaikki sen plussan ennemmin tai myöhemmin saa, ja silloin se tuntuu varmasti kaiken sen odottamisen tuskan arvoiselta. :love: Mä käyn täällä kurkkimassa varmasti vielä, ei osaa ykskaks lopettaa kun 8kk käynyt täällä ahkeraan lukemassa. :)
 
Mitä ihmettä täällä tapahtuu???

Mielettömästi onnea plusssnneille @Innih, @pehmis26 ja @N93, pääsette kaikki (äitiys)mekko-ostoksille ;) Ihania testikuvia! Olette ansainneet tuon onnen!

Täällä huonoa viivaa o-testissä... Yksi haalea viivapari (lähes samanvahvuiset?) tuli aiemmin, mutta en tiedä oliko tuo lh-huippu kuitenkaan.... tuli siis jo kp 16, kun mulla ollu myöhemmin ovis... viime kierrossa o-plussa kp 22. Nyt menossa kp 22 mut testi edelleen vain haikuraa viivaa.. :(

Talleteltiin kyllä kun mies oli kotona, mutta en tiedä oliko mitään hyötyä kun kunnon plussaa ei oo nyt näkyny... jatkan pari päivää vielä testailua ja jos ei muutu nuo hailurat mihinkään niin olkoot. Ei jaksa testailla.

Ainiin, mä voin jatkaa listan päivittelyä kun oon sitä ennenkin tehnyt. :)
 
@pehmis26 onnea vielä :love:

Täälläei varmaan tullut ovista tummuneista testeistä ja fiiliksistä huolimatta. Nyt on taas ovistestit haalistunut. Tyypillinen nännienaristus puuttuu mitä on ollut aina ovulaation aikoihin eikä se ovistesti tosiaan plussaks asti tummunut. Odottelu jatkuu kp 61 :notworthy:
 
Moikka kaikille :)
Oli ihan pakko tulla pitkästä aikaa lukemaan, että mitä teille kuuluu. Tää ryhmä oli viime kesän yritysajalla niin henkireikä ja syksyllä oli näemmä plussienkin suhteen aika hiljaista.
Ihanaa, että täällä on tullut lisää plussia. Onnea valtavasti <3
Toivon teille muillekkin, varsinkin pitkään lasta toivoville niin paljon onnea tähän vuoteen! Pakko aina välillä tulla katsomaan, josko olisi ihmeitä tapahtunut <3
Me voidaan tytön kanssa hyvin, rv25 menossa ja tuntuu et tää syksy on mennyt ihan siivillä.
Paljon siis onnea tähän vuoteen teille kaikille :)
 
@Jennipä tosi inhottavaa noin pitkittynyt kierto(n)

Onnea vielä kaikille plussasta! Todellakin ootte sen ansainneet :love:

Meillä tämä touhu meni vähän päälaelleen. Mies laskee päiviä mun oviksen ympärillä millon täytys talletella ja mun täytyy rauhoitella ettei nyt kovin alettas hampaat irvessä heti yrittään:ROFLMAO: mulla on siinä mielessä hyvä tilanne että tunnistan kivuista ja vaivoista päivälleen oviksen ja se päivä on ihan selkeesti tänään.

Minutkin voisi päivitellä listaan :)

Eela- / 28 / ya 1/17 / yk 1
 
@Jennipä Urgh, oon niin pahoillani sun megakierroista ja palvon sun kärsivällisyyttäsi!

@Paputoive Kiva että listan päivittäjä löytyi!

Mä löysin uuden sekoamisen aiheen: kodin kemikaalit! Olen silleen sivusilmällä katsellut milloin mistäkin kemikaalista nousevaa kohua ja skandaalia, ja tiesinkin että esim. parabeenit ei oo kauheen hyvä juttu, mutta yhtäkkiä konkretisoitui se, että pian omaan nassuun laitettu kosmetiikka saattaa vaikuttaa sellaiseen pieneen ihmisenalkuunkin! Aika hulluun suohon hyppäsinkin (ja saatoin ehkä pistää 80% päivittäiskosmetiikasta uusiksi...), kunnes löysin ihana sovelluksen kännykkään: Cosmethics. Kerrankin jollain on oikeesti välähtänyt, sillä saa skannattua viivakoodista kaikki tuotteet ja asetettua helposti satoja hälytyksiä aineista joita ei kosmetiikkaansa halua :geek:

En oo aikaisemmin jaksanut kauheasti asioista nillittää, kunhan joskus ollut tyytyväinen kun oon vahingossa valinnut sen kasvopesun jossa ei ole nanomuovia. Tapetilla on kuitenkin ollut aika kauan erilaiset hormonien tavalla toimivat aineet, jotka vaikuttaa sikiökehityksen aikana tietysti kaikista eniten. Jospa toi sovellus edesauttaisi sitä, etten kohta vaadi peseytyä pelkällä hiekalla ja vedellä...
 
@Tuimatar , oletko kokeillut luonnonkosmetiikkaa? Ite vaihdoin luonnonkosmetiikkaan parisen vuotta sitten ja mun iholle sopii oikein hyvin (y) Marketeista voi löytyä sen merkkisiä kuin Lavera ja Urtekram ainakin, paremmin varustetuista ja luontaiskaupoista (Life, Ruohonjuuri, Natural etc) sitten rutkasti enemmän valikoimaa sekä pesuaineisiin että meikkeihin (y) Mulla esim on käytössä Frantsilan ja Madaran ihonhoitotuotteita, Flown ja Benecosin kosmetiikkaa ja Less is more- hiustuotteet :) Silloin kun on varaa, ostan myös kodin pesuaineet ekona, Ole Hyvä -merkiltä löytyy huippuja :love: Menipä kertomukseksi, huomaako että aihe on sydäntä lähellä :D

Villisilmä kp 18/27 dpo 5 :ninja:
 
  • Tykkää
Reactions: Tuimatar
@Tuimatar mullakin on tapana aina huolestua kaikenlaisesta. Mies aina muistuttelee, että ihmiskeho kestää myrkkyjä melkoisen hyvin, eikä niitä pitäisi kertyä siinä määrin, että niistä olisi haittaa. Mutta eikai siitä vähentämisestä haittakaan voi olla.;)

Minäkin tykkään joistain luonnonkosmetiikka tuotteista ja yritän ostaa vähemmän myrkyllisiä pesuaineitakin, mutta ennen kaikkea olen yrittänyt vähentää käytettävien aineiden määrää. Siis niin, että olisi kylppärin kaapissa ja siivouskaapissa mahdollisimman vähän niitä purkkeja ja purnukoita. :) En kyllä mitenkään vauvaa silmällä pitäen ole tätä tehnyt, vaan ihan muuten vaan. Ehkä jos joskus plussaan päästään niin vähän katson mitä on niissä materiaaleissa jotka enemmän kontaktissa, niinkuin pinnasänky ja tuttipullot.. Ehdin varmaan sitten ihan hyvin panikoimaan kalusteiden formaldehydistä ja jostain mitä niistä pulloista ikinä voisikaan irrota:ROFLMAO:
 
Ainiin ja kiitos @Tuimatar pitää itsekin testata tuota sovellusta, on niin ärsyttävää tavata niitä tuoteselosteita.

Oispa vielä ruuallekin vastaava, että kertois vaikka kuidun, sokerin, suolan ja lisäaineiden määrän jotenkin näppärästi yhdistettynä.. Ettei tarvis aina arpoa mikä leipä olis terveellisin. (Täällä ei ole lääkkeet kunnossa tiedetään:ROFLMAO:)
 
Täällä myös yks hippi ilmottautuu:D meillä on siirrytty viimeisimpänä pesupähkinöihin, mutta huuhteluainetta käytetään kuitenkin tilkka tuomaan tuoksua. Rahatilanteen mukaan ostellaan pesuaineita ekona. Palkkapäivänä siis ekoa ja viimeisimpinä päivinä ennen palkkaa Rainbowta ja Pirkkaa:ROFLMAO: imuri on pölypussiton, keittiövälineistöä olen vaihtanut hiljakseen muovista puiseen ym.. kiva huomata että meitä on muitakin. Minua pidetään aika usein höyrähtäneenä näiden omien villitysten kanssa:p
 
Heh, mähän olen suorastaan myöhäisherännäinen tässä seurassa :ROFLMAO: Kiitos merkkivinkeistä @Villisilmä ja @eevas, toimivat tuotesuositukset on aina jees. Taidanpa heti huomenna metsästää käsiini Ole hyvän astianpesuaineen, meillä ei oo edes tiskikonetta joten korkea aika siirtyä ympäristö- ja ihmisystävällisempiin tuotteisiin!

Ja @Jennipä et usko miten iloinen oli just päivällä, kun hoksasin että pääasiassa en syö mitään muoviastioista, ja että tässäpä taas yksi hyvä syy jättää kaikki einekset ostamatta ;)
 
Hei kivaa että täällä on muitakin hippejä! :LOL: @Jennipä , mulla on jo yksi semmoinen lasinen eväsrasia (Ruohonjuuresta), mutta pitäis jatkaa tätä rasioiden päivitystä vielä lisää :D Myös LifeFactoryn lasinen juomapullo löytyy :D Ja kovasti toivotulle esikoiselle aion myöskin tulevaisuudessa tarvittaessa hankkia lifefactorylta lasiset tuttipullot https://www.lifefactory.com/collections/baby :whistle:
 
@Villisilmä Mä törmäsin kanssa noihin lasisiin tuttipulloihin ja totesin heti että näitä. Suuren suuri ylläri kyllä oli, kun menin tästä kotona ääneen sanomaan ja mies oli yhtäkkiä ihan samaa mieltä. Ei sitä yleensä voisi vähempää kiinnostaa lastentarvikkeet (kun ehtiihän sitä sit myöhemminkin!), mutta nyt viikon sisään ollaan jostain syystä keskustelu sekä kemikaalialtistuksesta että KESTOVAIPOISTA! Meinasi oma leuka tippua melko alas, kun mies ilmoitti hentoiseen mielipidekyselyyni että totta kai meidän lapselle tulee kestovaipat :ROFLMAO: Näemmä anopin hippiys on mutinasta huolimatta sittenkin periytyvää laatua!
 

Yhteistyössä