♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Heippa!
Voisin liittyä mukaan haaveilemaan.
Miehen kanssa ollaan kumpikin 24-vuotiaita ja ollaan oltu naimisissa nyt melkein 1,5 vuotta. Vauvakuume alkoi minulla voimistua aika pian häiden jälkeen ja koko tämän ajan olen myös tätä ketjua seuraillut. Viimeinen vuosi on ollut jo sellaista kamalaa kuumeilua, mutta ei olla oltu ihan samassa paikassa miehen kanssa vauva-asian suhteen - minä kun olen sellainen "kyllä kaikki järjestyy ja mennään fiiliksen mukaan" -tyyppi kun taas mies on enemmän sitä sorttia joka ajattelee asiaa paljon enemmän järjellä.
Nyt kuitenkin mies ehdotti, että aloitettaisi yritys kesän jälkeen, sillä viimeistään 2019 keväällä tilanteemme olisi miehenkin mielestä otollinen pikkuiselle. Tämäkös se minut teki onnelliseksi!
Täällä suunnalla ei siis vielä yritetä, vaan jatketaan keskeytetyllä ja varmojen päivien varassa. Lopetin pillerit 2016 tammikuussa yhteisen pitkän pohdinnan jälkeen ja kierrot ovat olleet suht tasaisia, 26-30 päivän pituisia. Usein olen bongannut myös ovulaation, joten oma kierto ja kropan toiminta ovat käyneet jo hyvin tutuksi - tällä olen hakenut takaa sitä että kun yritys joskus aloitetaan, niin ei tarvitse enää odotella mahdollista kierron tasaantumista ja muutenkin ajatus hormonaalisesta ehkäisystä ei enää napannut :)
Jos nyt siis kuitenkin pääsisin tänne hieman purkamaan tunteita, sillä varsinkin tällä hetkellä olen enemmän kuin innoissani siitä, että asiassa on päästy eteenpäin, joskin tuo seitsemän kuukautta yrityksen alkuun tuntuu nyt seitsemän kuukautta liian pitkältä ajalta! :D

Emmae 24v. (mies 24v.), keskeytetty, yritys alkaa syksyllä 2018
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: syystyttö
@Emmae tuosta pisarasta valitse väri, kirjoita teksti ja sit takas mustaksi. Ainakaan mun puhelimella ei pysty valmista tekstiä enää väriä muuttamaan. :)
Tervetuloa joukkoon. Varmasti tuntuu pitkältä, mutta kevättä kohti mennään ja lopulta 7kk menee aika nopeasti. :) mulla mies jahkaili melkein vuoden ennen kuin lopulta kysyi jätetään pillerit ja yritetään.

Miehelle on nyt varattu siemennesteanalyysiin aika perjantaille. Jännää. Sai 2v sitten yhden sytostaattiannoksen. Teoriassa ei pitäs vaikuttaa, mutta aina voi sattua se huono tuuri kohdalle. Jännää.
 
Tervetuloa @Emmae! Lisäsin sinut listalle (löytyy edelliseltä sivulta). Täälläkin kuumeillaan kovasti vasta sitä yrityksen aloittamista :D Mukavaa, että tänne tulee muitakin, joilla on kova kuume, vaikkei yritys ole vielä alkanut.

Meilläkin on suunnitelmat siellä keväässä 2019, vaikka e-pillerit lopetan nyt helmikuussa, kun viimeinen liuska loppuu. En odota, että tärppäisi ihan heti ja toisaalta myös 10 vuoden pillereiden syömisen jälkeen saattaa kroppa olla hukassa jonkin aikaa. Aloitellaan siis varsinainen yrittäminen vasta huhtikuun lopulla, niin että la menisi ensi vuoden alkuun, jos asiat menisi niin kuin haaveissa :) Toisaalta ei kuitenkaan haittaa, jos tärppäisi aiemmin, mutta olen myös miettinyt, että on todennäköisempää, että tärppi on joskus myöhemmin kesällä, niin että menee sitten reilusti ensi kevääseen.

Täällä lukee niin paljon tarinoita siitä, ettei asiat mene suunnitellusti, että välillä sitä itsekin hieman panikoi ja miettii, pitäisikö vain aloittaa yritys ihan heti. Tuntuu hassulta suunnitella liikaa sitä, koska tärppäisi ja milloin olisi laskettu aika, kun on huomannut, ettei se välttämättä mene sinne päinkään… :D Mutta toisaalta täällä on vähän “tilastollista harhaa”, koska pitkään yrittävät ovat tietysti tässä ketjussa pitkään ja toisaalta he myös ehkä kaipaavat enemmän vertaistukea ja kirjoittelevat siksi aktiivisemmin, kuin he, jotka käyvät vain lyhyesti pyörähtämässä tässä ketjussa. Siksi yritän pysyä positiivisena ja miettiä, että ehkä meilläkin kuitenkin voisi mennä suunnitelmien mukaan ja meillä olisi alkukeväästä 2019 vauva. Katsotaan, mitä tulevaisuus tuo tullessaan :)
 
@Jahapa kokeillaanko sulla nyt seuraava kierto kolmella letrolla päivässä? Mullahan on jonkunnäköinen vaste saatu vasta 3tbl päivässä kp3-9.

Meillä on aika samanlainen tilanne tällä hetkellä :( Mäkään en usko, että enää millään ovulaation induktioilla tässä lasta tullaan samaan ja olen suunnannut jo pikkuhiljaa ajatuksia pidemmälle isompiin hoitoihin. Ihanaa, että päätitte hankkia koiran :love: Toivottavasti se tuo edes pientä lohtua niinä hetkinä kun tuntuu, että maailma kaatuu kokonaan päälle.

@Jennipä onnittelut ovisplussasta! Ihanaa ettei kierto veny tässä kuussa (y)
 
@Önnö kiitos! :)
Oot kyllä ihan oikeassa - turha toisaalta laskeskella ja suunnitella liikaa koska niinhän sitä plussaa saattaa joutua odottelemaan pitkäänkin. Väkisin tässä löytää nyt aina itsensä ajattelemasta että JOS menisi niinkuin toivotaan niin lapsi olisi sylissä sitten 2019 alkukesästä ja ja ja.. On tämä vaan sellasta touhua jo tämä aloituksen kuumeilu, hyvänen aika mitä se lienee sitten kun yritys on oikeasti päällä!
Teillähän yrityksen aloitus alkaa olla jo ihan nurkan takana. Sitähän sanotaan, että pillerien lopetuskierto voisi olla hyvinkin hedelmällinen, koskaan ei tiedä :) Jännäten odotellaan siis, kuinka kroppa sulla reagoi lopetukseen!
 
@Emmae, realisti on tietysti hyvä olla ja muistaa, että saattaa joutua odottelemaan pitkäänkin. Mutta kyllä musta silti täytyy pystyä tässä vaiheessa vielä haaveilemaan juurikin noin, että kaikki menisi suunnitelmien mukaan. Hassuahan se olisi ryhtyä yrittämään sillä ajatuksella, ettei siitä kuitenkaan tule mitään. Vähän sama kuin menisi naimisiin ajatellen, ettei tämä nyt kuitenkaan kestä :D

Eli niin kauan, kun ei ole mitään syytä olettaa toisin, voi aivan vapaasti haaveilla, että kaikki menee suunnitelmien mukaan ja voi laskeskella mieluisia laskettuja aikoja yms :D Itse haluan kuitenkin pitää jossain siellä taustalla myös ajatuksen siitä, ettei kaikki välttämättä mene suunnitelmien mukaan, niin sitten ei tipahda ihan niin korkealta. Mutta saa nyt nähdä, kuinka hyvin muistaa nuo ajatukset sitten siinä vaiheessa, kun yrityksen varsinaisesti aloittaa :D
 
Viimeksi muokattu:
@Emmae sivuilla luvataan tulokset samalle päivälle ja toivon että se myös ehtii. :) pitää klinikalla kysyä vielä sitten että onko näin.
Tulosten jälkeen sitten mietitään jatkoa. Juteltu jo valmiiksi että lähdetään yksityisellä liikkeelle hoidoissa (koska toimii niin paljo nopeammin kuin julkinen ja sivusta seuranneena myös tehokkaammin) ja toivotaan ettei koviin hoitoihin joudu turvautumaan.
 
@lovecoco juu PCOS löytyy täältäkin. Toivottavasti sulle tulee hyvä vaste letroista ja saat ultrassa hyviä uutisia (y) Kärsivällisyyttä tää touhu kyllä vaatii ja mulla alkaa olla nyt kärsivällisyys menetetty. Koko ajan pyörittelen mielessä vaihtoehtoa yksityisestä IVF:stä. Katsotaan nyt mitä päätetään (n)

@Kumiankka1 teillähän on hyvä tilanne jatkoa ajatellen, että saatte pelkällä puhelinajalla jo lähetteen eteenpäin. Kannattaa tosiaan laittaa lähete menemään jo aika pian niin pääsette ensikäynnille heti vuoden yrittämisen jälkeen. Sitä odotellessa toivon teille tietty luomuplussaa :love:

@Pocahontas- ite toivoisin, että päästäisiin IVF jonoon ja siihen asti voisin vaikka syödä e-pillereitä niin kuin syön nyt hoitotaukokierrossakin. Mutta toihan ei tuu julkisella tapahtumaan ikinä, ne haluaa varmasti vielä ainakin puoli vuotta säätää tuota ovulaation induktiota ja varmaan joskus syksyllä ois mahis päästä edes ajatustasolla eteenpäin hoidoissa (oisko sitten inseminaatio seuraavana). Mulla on mielenterveys ollut todella koetuksella viimeiset 3-4kk ja tosiaan ajatukset alkaa olla tällä hetkellä tasolla, että vaihtoehdot on yksityisen IVF tai koko touhun lopettaminen ja totaalinen masentuminen.

Jos vaan mitenkään maltat, niin oottele aukkaria laparoskopian yhteyteen. Siinä menee "kivasti" kaksi kärpästä yhdellä iskulla. Toivottavasti sulla ehtii ovis tulemaan ennen primolutien aloittamista niin on mahikset raskauteen joka kuukausi (y)

@voittamaton eipä ihme et mielenterveys on koetuksella, kyllä vähemmästäkin masentuu. Tyhjä syli, vaikka rakkautta ois jaettavana niin paljon et kolmosillekin riittäisi. Täällä siis sama fiilis. Miks sul on hoitotauolla e-pillerit? Kyllä mä uskon et ovulaation induktion kokeilemisen jlk pääsette julkisellakin eteenpäin, vaikka siihen ivf:ään. Ajatella että sitä jo toivoo, vähän sama täälläkin, kuhan saisi jo olla raskaana.

Onko täällä muita joilla endo todettu?

Täällä siis kans mieliala :poop:
Nyt vielä flunssassa ja saikkua piti ottaa, tallettelu on normaalia haastavampaa. Alkukierrossa talleteltiin hyvin, nyt tänään ois hyvä koska just kp 14. Ovista en oo bongannu, apteekin joku yes/no (?!) testi ei näyttänyt edes haamua :( En kyl testannut aamupissasta mut silti. Huomenna alkaa primot eli yk 12 odotellessa kun en näköjään ovuloi :cry:
 
  • Tykkää
Reactions: Kajo88
@Pocahontas- lääkäri sanoi, että e-pillerit pysäyttää oman hormonitoiminnan nyt kuukaudeksi ja kun seuraavassa kierrossa aloitetaan taas ovulaation induktio, niin vaste saattaisi olla parempi ja raskauteen olisi suurempi mahdollisuus. Se on tosiaan hullua miten vielä puoli vuotta sitten toivoi, ettei jouduttaisi IVF:ään vaan raskaus alkaisi kevyemmillä hoidolla. Nyt on ihan valmis mihin tahansa kunhan vaan saisi raskauden alulle edes :(

Harmi ettei ovista näy eikä kuulu ja primot alkaa jo huomenna. Onko sulla yhtään tietoa aloitetaanko teilläkin ovulaation induktiot sen laparoskopian jälkeen vai miten edetään?
 
@Jennipä ekassa letrokierrossa tuli hienosti kaksi follia jotka oli kp15 17mm molemmat. Tokassa kierrossa ultrattiin vikan kerran kp15 ja follit oli vaan jotain 10-11mm. Ovis ois voinu tapahtua silloinkin vaikka aloin heti kp15 syömään teroluteja mut silloin tulikin se kysta. Kolmas letrokierto kp14 oli 2 follia 11-12mm ja en tähänkään päivään mennessä tiiä tapahtuiko ovis vai tuliko viime menkat lugesterolien takia. Enempää ei ollakkaan vielä ehditty testailemaan o_O
 
miul näytti toissapäivänä testi haamua ja tänään ei ollutkaan mitään.. :( Eli menkkoja odotellessa ei niitä vaan ole näkyny ja nyt jo kp 36/? kierto ei oo vakiintunu on heitelly nii paljo etten tiiä millon hanat pitäis aueta. :(
 
@lovecoco kiitos!

@Abby87 ai tulokset tulevat niin nopeasti! Hyvä juttu, niin ei kauaa tarvitse sitä jännitellä. Ja hienoa että tarpeen tullen pystytte menemään yksityiselle, tottahan tuo että kaikki varmasti toimisi sujuvammin sillä puolella.

@Laurajy bongasitko ovulaation, tiedätkö mikä dpo testasit haamun? Olen pahoillani että testi nyt näyttää negatiivista :( Jos jotain hyvää niin ainakin se että jotain on tapahtunut, joskin se on varmaankin tuossa kohtaa aika laiha lohtu. Aiotko vielä kuitenkin testailla?
 
Viimeksi muokattu:
@Nadine88, pahoittelut uuteen kiertoon joutumisesta :(

@Laurajy, pahoittelut negasta. Toivottavasti tilanne selviäisi pian tavalla tai toisella. Ja toivon myös, että kiertosi tasaantuisi pian, niin yrittäminen helpottuisi :)


Onko täällä muuten vuorotyötä tekeviä kuumeilijoita? Oletteko ajatelleet, jätättekö yötyöt pois heti, kun odotatte vai menettekö ihan fiiliksen mukaan? Olen lueskellut, että yötyön on todettu olevan haitallista sikiön kehitykselle ja lisää keskenmenoriskiä yms. eikä sen tekemiseen voida velvoittaa raskaana. Toisaalta en tietenkään haluaisi ottaa mitään ylimääräistä riskiä ja haluaisin tehdä pelkkää päivää heti alusta, mutta toisaalta se tarkoittaisi, että pitäisi kertoa raskaudesta heti silloin alkuvaiheessa työnantajalle. Tietysti voisi olla, että esim. alkuraskauden pahoinvoinnit vaikeuttaisi yövuorojen tekemistä, jolloin olisi muutenkin pakko kertoa, mutta jos ei kunnon puolesta ilmenisi mitään ongelmaa yötyön tekemisessä, mietin, pitäisikö silti heti vaan sanoa asiasta ja pyytää päivävuoroja… Tämä on taas aika hyvissä ajoin suunnittelua, kun yritys ei edes ole vielä alkanut, mutta mielenkiinnosta kyselen, onko muita samaa pohtineita :D
 
@Jennipä Okei, toivottavasti tästä tärppäisi!

@Önnö Kiitos, toivotaan parasta! Ja kiitos myös päivityksestä.

@Möörtsi Olikos sulla juuri lopetettu pillerit ja tämä eka kierto sen jälkeen vai mitenkäs se oli?

@Jahapa Varmaan minua tarkoitit :) Kummaa, ettei lääkäri nostanut annostusta (n)

Tervetuloa @Emmae !

@Abby87 Kuinka paljon suunnilleen maksaa tuo testaus miehelle yksityisellä? Mietittiin sitä kanssa, mutta saatiin aika kunnalliselle aika nopeasti, mutta tulokset ilmeisesti saadaan vasta pitkän ajan päästä. Toihan on tosi hyvä, että ne tulee noinkin nopeesti teille!
 
@Laurajy toi on kaikkein piinaavin kierto! Mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen yritystä?
Hormonit voi myös aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia! Sitä plussaa kun toivoo, niin löytää kyllä kaikenlaisia oireita. Mulla eka kierto venyi lopulta 40 päiväiseksi ja täällä on monia, joilla se eka kierto on kestänyt paaaljon kauemmin. Tsemppiä ärsyttäviin epätietoisuuspäiviin.

Mulla alkoi eilen yk7. Ei enää montaa päivää polin ensikäyntiin! Ja tosiaan, jos joku miettii, miksi nyt jo, niin menin yksityiselle loppusyksystä alavatsakipujen takia, josta lähetettiin endometrioosiepäilyn takia naistentaudeille eteenpäin ja spermatestin tuloksien jälkeen saatiinkin lähete lapsettomuuspolille.
 
  • Tykkää
Reactions: Pocahontas-
@Laurajy toi on kaikkein piinaavin kierto! Mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen yritystä?
Hormonit voi myös aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia! Sitä plussaa kun toivoo, niin löytää kyllä kaikenlaisia oireita. Mulla eka kierto venyi lopulta 40 päiväiseksi ja täällä on monia, joilla se eka kierto on kestänyt paaaljon kauemmin. Tsemppiä ärsyttäviin epätietoisuuspäiviin.

Mulla alkoi eilen yk7. Ei enää montaa päivää polin ensikäyntiin! Ja tosiaan, jos joku miettii, miksi nyt jo, niin menin yksityiselle loppusyksystä alavatsakipujen takia, josta lähetettiin endometrioosiepäilyn takia naistentaudeille eteenpäin ja spermatestin tuloksien jälkeen saatiinkin lähete lapsettomuuspolille.
@Laurajy toi on kaikkein piinaavin kierto! Mikä ehkäisy teillä oli käytössä ennen yritystä?
Hormonit voi myös aiheuttaa kaikenlaisia tuntemuksia! Sitä plussaa kun toivoo, niin löytää kyllä kaikenlaisia oireita. Mulla eka kierto venyi lopulta 40 päiväiseksi ja täällä on monia, joilla se eka kierto on kestänyt paaaljon kauemmin. Tsemppiä ärsyttäviin epätietoisuuspäiviin.

Mulla alkoi eilen yk7. Ei enää montaa päivää polin ensikäyntiin! Ja tosiaan, jos joku miettii, miksi nyt jo, niin menin yksityiselle loppusyksystä alavatsakipujen takia, josta lähetettiin endometrioosiepäilyn takia naistentaudeille eteenpäin ja spermatestin tuloksien jälkeen saatiinkin lähete lapsettomuuspolille.
Mercilon pillerit oli käytössä ne lopetin marraskuun lopussa. tyhjennysvuoto oli 6.12
 

Yhteistyössä