♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

Tosta Flo:sta, mulla on ollut se myös käytössä aika pitkään, mutta pakko tunnustaa että aika laiskasti kirjaan sitä etenkin silloin kun "mitään ei tapahdu". Kuitenkin ihan sama kokemus kuin sucrine:lla, esimerkiks tässä kierrossa se väitti oviksen olevan just siellä kp15 paikkeilla, kun bongasin sen itse selkeästi siinä kp20 tienoilla..
 
Hei kaikille! Liitynpä tännekin mukaan, kun olen jo jonkun aikaa ahkerasti seurannut keskustelua ja jännitellyt muiden kuulumisia. Esikoisesta haaveillaan miehen kanssa.

Vauvakuume on kova, sillä tuntuu että näen kaikkialla raskaana olevia naisia tai pieniä lapsia, lastenvaunuja, söpöjä pikkuisia vaatteita… Omaa kiertoa seuratessa ja kalenteria tuijottaessa aika tuntuu kuluvan todella hitaasti. Viime kierto näytti venyvän hiukan pidemmäksi kuin normaalisti, ja tein jo jännityksissäni pari raskaustestiä, kun menkat oli myöhässä, mutta negoja tuli ja menkatkin sitten lopulta saapui.

Nyt sitten seuraavaa yritystä kehiin. :) Listaan voi lisätä: Laima, 30v, mies 29v, ya 7/18, yk 2
 
  • Tykkää
Reactions: sucrine
Ja tuosta Flo-sovelluksesta kun oli puhetta, minullakin on ollut se käytössä nyt muutaman kuukauden. Oon yrittänyt muistaa kirjata siihen, jos vaan on ollut mitään oireita, ja se on yleensä tarjonnut jotain oireisiin liittyviä artikkeleita "avuksi". En ole tähän mennessä tikuttanut ovulaatiota, mutta ei se mielestäni ihan ole osunut Flon ennusteen mukaan, vaan on tullut muutaman päivän myöhemmin. Ajattelin, että johtuu siitä, että sovellus ollut itsellä vielä melko lyhyen ajan käytössä (vaikka alkuun kyllä kirjasin jälkikäteen tän vuoden aiempia menkkoja siihen).

Ei kai näihin oikein voi 100 % luottaa, mutta itsellä ainakin toimii muistuksena, että tulee huomioitua erilaisia oireita ja vähän arvoitua tulevien ovisten tai menkkojen ajankohtaa, vaikkei ihan päivälleen osuisi.
 
Onnea @Mansikka19!

Tervetuloa @peanut_butter @Haavejuttu @Pihlaja87! Kiva saada lisää porukkaa.

@Pihlaja87 Sun tilanne kuulostaa tutulta. Mullakin on ikää 31 ja pillerien lopetuksen jälkeen on ollut ongelmia kierron kanssa. Terolutia olen syönyt pariin otteeseen. Nyt oli juuri eka normaali luomukierto. Ei tosin tärppiä. :( Pcosia mulla ei ole todettu mutta runsas ylipaino voi selittää ongelmia.

Gyne sanoi keväällä, että jos ei kesällä tärppää niin syksystä voisi tulla käymään. Olisi kyllä hyvä saada varmuus ainakin siitä, onko pcosia vai ei.
Samankaltaisessa veneessä ollaan! Toivotaan, että kierto pysyisi normaalina nyt terojen jälkeen meillä molemmilla.

Hermoja raastavaa tämä on. Sitä itse (tyhmänä) kuvitteli, että kun kaikki ajoitus on kohdallaan, niin raskautuu. Mutta ei ole tärppiä tullut, vaikka ovulaation olen tikuilla pari kertaa bongannut ja ajoitus ollut kohdallaan.

Kaikenmaailman oireitakin on joka kuukausi (nipistelyä, kouraisuja, välillä rintojen arkuutta jne. mitä en koskaan kokenut, kun 12 vuotta söin pillereitä, ja oireiden myötä olen ehtinyt jo monta kertaa luulla olevani raskaana. Mutta ei.

Minullekin jäi vähän epäselväksi tuo koko pcos-homma, kun tosiaan kävin vain kertakäynnillä yksityisellä. Ultrassa kuitenkin näkyi selkeä monirakkulaisuus ja lääkäri antoi lähtiessä kouraan tietolapun pcos:stä. Itselläni ei ole virallisesti ylipainoa, mutta on tässä varaa pudottaa normaalinkin bmi:n sisällä, kun yläreunalla olen.

Mutta tsemppinä sinullekin, jos pcos sattuisi olemaan, niin minulle gyne sanoi, että ko. vaiva reagoi yleensä hyvin hoitoihin, eli tilanne ei ole toivoton. Kyllä tämä vielä iloksi muuttuu! :)
 
Onnea plussanneille :)

Käyn täällä aina välillä lukemassa kuulumisia, vaikka meillä onkin yritys nyt tauolla. Ollut siis jo toukokuusta. Sitä ennen oli raskaus yk2:sta joka meni kesken, joka todettiinkin kuukauden päästä kohdunulkoiseksi johon sitten metotreksaatti piikki ja juuri kun sen jälkeinen ehkäisy pakko oli loppumassa toukokuun lopussa niin päätettiin miehen kanssa laittaa yritys tauolle. Asiasta ollaan välillä keskusteltu ja mies aika reppanana tunnusti, että muistaa vieläkin kuinka olin kipee ja ihan loppu kaikkeen just ennenku KU todettiin ja sen jälkeenkin metopiikistä.
Eli @Kumiankka1 mut voi siis siirtää taustalle :) Huomasin meinaan, että roikun edelleen yrittäjien listalla :D

Kierrot on vieläkin aika sekasin :eek: Ensin oli pari 21pv kiertoa, sitten yks 25pv kierto ja viime kierto oli 28pv, nyt menossa kp 26 ja menkkoja odotellaan. Menkkamaisia kramppeja mennyt mahassa jo päivätolkulla, mutta ei vielä oo alkanu. Vaikka ei siis yritetäkkään nyt niin pidän kierroista kirjaa ja ittekseni ihmettelen, että kuinka kauan kropalla oikeen menee palautua..
Yritys ois tarkotus alkaa uudestaan tuossa vuoden vaihteen tienoilla näillä näkymin :)
 
@Päppyrä kiva kuulla susta pitkästä aikaa! Toivotaan että kierrot normalisoituu, ainakin parin viimekierron suunta on ollut ehdottomasti hyvä :)

Täällä alkoi lauantaina ensimmäinen yrityskierto - vihdoin!!!! Aika on loppujen lopuksi toki mennyt hirmu nopeaan, joskin vuoden alussa kun päätettiin aloittaa yritys sitten kesän jälkeen, siihen tuntui olevan ikuisuus.
Hyvin tasaisesti mulla on ollut kierrot 27-28 päivää ja ovulaatioita olen silloin tällöin tikutellut, esimerkiksi viimekierrossa (27 pvä) plussa tuli tikkuun kp 14. Näin ollen nyt voisi odottaa ovulaatiota tuonne 24.-26.8. viikonlopulle ja ekaa kertaa ei tarvikaan olla varovainen. Jännää!

Minulle voi siis päivittää yk 1, ya 8/18 :)
 
Listaa päivitetty. Tervetuloa uusille ja onnea yritykseen (y)

Mulla on vähän haastavaa tänne kirjoittelu. Heti kun istun koneelle niin pentu vaatii huomiota ja tuon listan päivittämisen aikana ehti hakea kengän, mun silmälasit ja lehden tuhottavaksi ja koitti hyppiä keittiön tasoilta ruokaa :ROFLMAO:
 
Onko muilla piinailijoilla vielä tilanteet selvinny?

Mulla on menossa kp31 ja muutamat negat tehtynä. Päätin, että lauantaina vasta testaan seuraavan kerran jos ei vuoto ala :D vähän rintoja turvottaa ja alavatsalla välillä lievää särkyä/kipua, mitä mulla ei yleensä ennen menkkoja ole.
 
Mulla myös käytössä flo, kierto mulla on niin säntillinen, että flo ennustaa aina täysin oikein :)
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae
Mites @Lasithuurussa, joko olet testannut?

Mulla tänään kp1, kierto oli 32 päivää. Oon lopettanut pillerit nyt aika tarkalleen vuosi sitten, kierrot on olleet pitkään hyvin säntillisesti 28-30 päivää mutta viime aikoina kierrot on alkaneet vähän venymään, ja pisin on ollut 34 päivää. Musta tuntuu, että tää kiertojen venyminen alkoi heti, kun alettiin miehen kanssa ottaa lupsakammin ehkäisyn kanssa, ja alkuun jännittelinkin vähän sitä, että josko olisinkin raskaana. Silloin ne menkat kummasti tulikin myöhässä :D Nyt olin kuitenkin jo varma siitä, että ne menkat sieltä kyllä tulee, ja niinhän ne sitten tulikin. Ootteko te huomannut, että jännittäminen tai raskauden mahdollisuus (pään sisällä) voisi venyttää kiertoa?

Harmi että täällä palstalla on paljon hiljaisempaa kuin tuolla Toiveena vauva 2019 -ketjussa, jotenkin itse koen soveltuvani paremmin kuitenkin tänne.. :)
 
Kerroinkin jo tuolla toisessa ketjussa, että sain yllättäen oletetuista menkoista huolimatta raskaustestiin plussan torstaina ja digi sanoi seuraavana aamuna viikkoja olevan 1-2. Joten nähtävästi tällaisetkin yllärit ovat mahdollisia. :rolleyes: Vaikea vaan vielä uskoa ja luottaa siihen, että on todella raskaana. :love:

@peanut_butter Olen harmitellut samaa, siis miten hiljainen tämä ketju on. Minusta ei vaan ole nyt aktiiviseksi keskustelijaksi oman tilanteen vuoksi.

@Emmae Kiitos tsempeistä. :)

Kovasti plussaonnea kaikille! :love:
 
Täälläkin yritys lähtee käyntiin seuraavasta kierrosta, iik! :rolleyes::love:
Kierto on tällä hetkellä aika tasainen 28-31pv ja ovuloinninkin melko hyvin tuntee melkeen joka kuukausi.
Ja nuista sovelluksista, mulla flo ennustaa aina liian aikaseen kuukautiset, enemmän luotan siis womanlogiin tällä hetkellä. Ajateltiin kyllä mennä niin, että tulee kun tulee, mutta saa nähä kuinka sitä tikuttelut alkaa itelläkin kierron puolivälissä :D:whistle:

Ja onnea kaikille plussanneille:love:

Minutkin voi lisätä listalle Bambinen 27v (mies 28v) ya 9/18
 
  • Tykkää
Reactions: Emmae ja sucrine
Varhaisultrassa käyty ja sieltä löytyi 7+2 viikkoja vastaava tyyppi sykkeineen :love:. Liikuskelikin kuulemma vähän lääkärin mukaan. Tyypin vieressä oli joku limakalvomöykky (ehkä polyyppi?) jota vissiin np-ultrassa seuraavan kerran seurataan onko hävinnyt. Mutta tällä hetkellä kaikki kuulemma oikein hyvin :).
 
@Jennipä Mulla löytyi nt-ultrassa toiminnallinen kysta munasarjasta ja sikiön vatsalaukusta nestesirppi, mutta molemmat olivat hävinneet itsestään!:) Ultraava kätilö sanoi, että tällaiset löydökset on erittäin yleisiä ja yleensä katoavat ajan kanssa. Tässä on kyllä saanut huomata miten uskomattoman hyvää huolta odottavista äideistä ja vauvoista pidetään!

Täällä on alkanut Minin jumppatuokiot. Tää tunne on jotain ihan sanoin kuvaamattoman outoa ja samalla ihanaa! Tuntuu että just vasta plussasin ja nyt jo liikutaan ihan valtavasti.:love:
 

♥ Esikoisesta haaveilijat ♥
Päivitetty 28.8.2018


Yritys päällä:

Riannah 28v (mies 30v)......................ya 7/17, yk 6
Jahapa 25v (mies 27v)........................ya 7/17 yk 3
lovecoco 27v (mies 25v).....................ya 10/17, yk 6, letrozol
VauvaHaaveilija89 28v (mies 30v).....ya 1/18, yk 7
Kumiankka1 27v (mies 27v).............. ya 5/17, yk 15, km 2/18, km 5/18
minäitse 31v.......................................ya 5/18, yk 1
nipsu#5 25v (mies 21v)......................ya 5/18, yk 1
tylleröinen_21 21v (mies 23v)............ya 5/18, yk 2
Emppuelkku 30v (mies 29v)...............ya 9/17
Sasusa 25v (mies 28v)........................ya 5/18, yk 1
Syystyttö 27v...................................... ya 5/17, yk 12, ku 12/17, tm 6/18
midoo 24v (mies 28v)..........................ya 6/17
rosemarie 24v (mies 24v)...................ya 6/18, yk 2
Mustikka89 28v (mies 32v)................ ya 7/18, yk 3
Lasithuurussa 26v (mies 27v)........... ya 5/18, km 07/18
Pihlaja87 31v (mies 31v).....................ya 12/17, yk 7
Haavejuttu 22v....................................yk1
peanut_butter 25v (mies 27v)............ya 8/18
Laima 30v (mies 29v).........................ya 7/18, yk 2
Emmae 24v (mies 24v).......................ya 8/18, yk 1
Bambinen 27v (mies 28v)..................ya 9/18
Apustaja 27v (mies 43v)...................ya 6/18, yk 2

Plussanneet 2018:

Eevve
26v (mies 28v), ya 12/17, yk 2, plussa 1/18
Möörtsi 26v (mies 24v), ya 11/17, yk 3, plussa 2/18
Hiutale89 28v (mies 33v), ya 8/17, yk 3, km 12/17, plussa 2/18
voittamaton 26v (mies 36v), ya 12/16, yk 10, hoidot 3/17, plussa 2/18
Jocrow 25v (mies 28), ya 5/17, yk 8, plussa 2/18
Eela- 29v (mies 32v), ya 1/17, yk 12, plussa 3/18
Nadine88 30v (mies 29v), ya 10/17, yk 5, plussa 3/18
Aurorials 29v (mies 29v), ya 5/17, yk 10, plussa 3/18
mmii 29v (mies 37), ya 3/18, yk 1, plussa 3/18
Joulutoive 23v, ya 11/17, tm 1/18, plussa 4/18
Karla89 29v (mies 35v), ya 8/17, yk 5, plussa 4/18
emppu11 26v (mies 26v), ya 11/16, yk 14, hoidot 1/18, plussa 4/18
Abby87 31v (mies 36v), ya 5/17, yk 11, plussa 4/18
rust 33v (mies 35v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Puukiipijä 28v (mies 27v), ya 6/17, yk 11, plussa 6/18
Lilja<3 22v (mies 24v), ya 11/17, yk 8, plussa 6/18
Helmi30 31v (mies 37), ya 1/18, yk 5, plussa 7/18
Önnö 27v (mies 27v), ya 4/18, yk 2, plussa 7/18
Naturamama 33v, ya 6/18, yk 1, plussa 7/18
Jennipä 25v (mies 25v), ya 5/16, yk 21, hoidot 8/17, plussa 7/18
Evelin27 27v (mies 28), ya 2/17, yk 16, plussa 7/18
Mansikka19 27v (mies 28v), yk 4, plussa 8/18
sucrine 31v (mies 33), ya 12/17, yk 7, plussa 8/18
Toiveli 28v (mies 29v), ya 9/17, yk 13, plussa 8/18
Audreyy 26v (mies 28v), ya 5/18, yk 3, plussa 8/18

Varsinaista yritystä odottavat kuumeilijat:

Karvakorvat 24v (mies 25v), ehkäisy pois syksy -17, "varmat päivät"/keskeytetty
Staar9 23v, keskeytetty/"varmat päivät", ya 12/18 tai alkuvuodesta -19


Taustalla:

ananasbananas 25v (mies 29v), ya 1/17, yk 4
Clothball 30v (mies 30v), ya 8/17, yk 10
Sennay
Päppyrä
24v (mies 22v), ku 3/18


Uudet käyttäjät: Ilmoita tietosi (nimimerkki, ikä, miehen ikä, ya = yrityksen aloitus, yk=yrityskierrot) punaisella värillä mikäli haluat tiedot listaan. Myös päivitykset punaisella, niin ne on helpompi bongata ja päivittää listaan. Fontin väri vaihtuu tuolta tekstilaatikon pisarasta.
 
Viimeksi muokattu:

Yhteistyössä