♥ Esikoisesta haaveilijat ♥

@StellaMom Joo se olis kyllä surullista jos koko raskauden ajan pelkäis. Toivottavasti sulle ei käy niin ja jos yhtään tuntuu että pelot hallitsee, nii niistä kannattaa käydä kyllä puhumassa.:) En voi tietää miltä itsestä tuntuu seuraava raskaus, mutta luulen että pelkään enemmän tai vähemmän sinne nt-ultraan asti. Sen jälkeen varmasti helpottaa paljon kun on päässy kriittisistä viikoista eteenpäin.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@StellaMom, toivottavasti sieltä tulisi plussa! Mulla oli ihan sama tunne ennen plussaa, oli koko ajan sellainen tunne että kuukautiset alkaa, koska kivut olivat samat kun silloin kun kuukautiset alkavat. Ne eivät koskaan onneksi tulleetkaan.

Toivon kaikille hartaasti plussaa syksylle ja tsemppiä kaikille pitkään odottaneelle :love:

Meillä raskaus on mennyt hyvin, kahden kuukauden päästä odotetaan pientä poikaa syntyväksi <3
 
Tänään tuli tunne, että ei tästä kierrosta tule plussaa. Oon vältellyt kahvia nyt pari päivää koska olo on ollut valmiiksi niin huono. Rinnat on turvoksissa, maha kipuilee ja on turvoksissa. Mut silti tuntuu ettei tästä vauvaa tullut. Olen tänään sitten kattellut lapsettomuushoidoista tietoa, et minkälainen meidän polku tulee olemaan tämän syksyn ja tulevan talven. Vähän henkistä valmistautumista.
 
@hanba Toivottavasti en pelkää kokoajan joo, mutta jännittävää se tulee olemaan. Esikoinen ´tämä tulisi olemaan silti! (vaikka kotona olen hoitanut 3 vuotta poikaa, 3 vuotiaasta asti) Tuun tänne purkamaan kaikki jännitteet!
@tamariatara Ihanaa että teillä on jo noin lähellä! Mun ensimmäinen plussa ja km olisi syntynyt kesäkuussa, mutta se ei kestänyt sinne asti. Toivottavasti tämä tulee huhtikuuhun asti mukaan!

Tiedättekö mitä? Mä testasin aamulla. Tänään olisi ensimmäinen päivä kun täti olisi myöhässä, olin menossa kauppaan hakemaan pc liuskoja koska edellinen oli niin hailakka viiva (haamusen haamu)... jokin sisälläni sanoi että ota se digi vain heti aamulla! Onko digi muuten miten herkkä?

Anyways... Tässä lopputulos! :whistle::love:
 

Attachments

Mun oireet ovat aika minimissä kyllä:
  • Ei tee mieli syödä/illalla söin paljon, rasvainen ruoka ei tee mieli
  • närästystä (ei huonoa oloa)
  • unettomuus/väsymys
  • jomotukset mutta ei vuotoa, valkovuotoa vähän
  • sellainen tunne että voisi olla, sunnuntaina join yhden siiderin ja mielessä tuli vain sellainen fiilis että ei pitäisi.
Seuraava ongelma onkin, että miten ja milloin keskustella mieheni kanssa. Suuttuuko jos tietää että minä olen tiennyt kokopäivän enkä heti kerro sille? Pitäisikö odottaa että ensi viikolla tulisi digi joka näyttäisi 2-3 vko tai 3+ jopa? Mä ostin noin 9kk sitten kirjan johon voi kirjoittaa joka viikko raskaustunnelmista. Ajattelin aloittaa sitä nyt, mutta samalla en kirjoita suoraan kirjaan ennen kuin NT on ohi. Koska jos tämä menee kesken niin kirja on sitten keskeneräinen eikä voi käyttää. Kaikkea tässä suunnitteleekin :D
 
@StellaMom Onnea selkeästä plussasta! Mun on ite vaikea olla kertomatta miehelle. Tämän kierron oireista en ole puhunut kuin miehelle ja tänne, koska en sit halua vastata niihin ’testasitko? Miten kävi’ -kysymyksiin jos tuleekin negatiivinen. Mä en oikein osaa neuvoa sua, muuta kuin et tee niinkuin sä haluat. Kuulostaa vähän siltä, ettet uskalla luottaa positiiviseen testiin. Ootko avannu muuten testiä? Vai haluatko antaa sen nähtäväksi miehelle :giggle:
 
@StellaMom Onnea selkeästä plussasta! Mun on ite vaikea olla kertomatta miehelle. Tämän kierron oireista en ole puhunut kuin miehelle ja tänne, koska en sit halua vastata niihin ’testasitko? Miten kävi’ -kysymyksiin jos tuleekin negatiivinen. Mä en oikein osaa neuvoa sua, muuta kuin et tee niinkuin sä haluat. Kuulostaa vähän siltä, ettet uskalla luottaa positiiviseen testiin. Ootko avannu muuten testiä? Vai haluatko antaa sen nähtäväksi miehelle :giggle:
Kai se edellinen plussa oli niin vaikea silloin kun se muuttui suruksi! Koitan pysyä positiivisena kyllä!En tiennyt että digi testit voi avata, mitä niissä näkyy silloin?
 
@hanba Toivottavasti en pelkää kokoajan joo, mutta jännittävää se tulee olemaan. Esikoinen ´tämä tulisi olemaan silti! (vaikka kotona olen hoitanut 3 vuotta poikaa, 3 vuotiaasta asti) Tuun tänne purkamaan kaikki jännitteet!
@tamariatara Ihanaa että teillä on jo noin lähellä! Mun ensimmäinen plussa ja km olisi syntynyt kesäkuussa, mutta se ei kestänyt sinne asti. Toivottavasti tämä tulee huhtikuuhun asti mukaan!

Tiedättekö mitä? Mä testasin aamulla. Tänään olisi ensimmäinen päivä kun täti olisi myöhässä, olin menossa kauppaan hakemaan pc liuskoja koska edellinen oli niin hailakka viiva (haamusen haamu)... jokin sisälläni sanoi että ota se digi vain heti aamulla! Onko digi muuten miten herkkä?

Anyways... Tässä lopputulos! :whistle::love:
Voi, onnea teille! <3
 
@StellaMom Digin herkkyys on 25 mIU/ml :) Onnea plussasta :love: Mä en pystyis olemaan kertomatta miehelle heti, tai ainaki heti työpäivän jälkeen. En viestiä laittais töihin sentään :D Meillä on molemmat ollu toisesta plussasta asti asenteella, että ei innostuta yhtään mistään ennen kun jos käy niin hyvä tuuri, että varhaisultrassa kaikki hyvin.
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
@StellaMom Digin herkkyys on 25 mIU/ml :) Onnea plussasta :love: Mä en pystyis olemaan kertomatta miehelle heti, tai ainaki heti työpäivän jälkeen. En viestiä laittais töihin sentään :D Meillä on molemmat ollu toisesta plussasta asti asenteella, että ei innostuta yhtään mistään ennen kun jos käy niin hyvä tuuri, että varhaisultrassa kaikki hyvin.
Tajusin just, että jos en miehelle kerro niin pitää kertoa jollekin muulle! Ihan sika hermostunut kyllä, toivottavasti se innostuu! :) Mulla tosiaan sama asia, en tiedä voinko innostua ennen kuin saa tietää että kaikki on hyvin tuolla. Pakko kertoa kyllä, vaikka ensin sanoinkin että vasta synttäreinä, sinne on ihan liian paljon aikaa! :D
 
Ajattelin vihdoinkin ilmoittautua virallisesti johonkin keskusteluryhmään, että yritän tulla raskaaksi, vaikka jo aika kauan olen jo höpötellytkin! On tässä pari kuukautta kyllä "Tulee jos on tullakseen" meiningillä touhuttu, mut en halua laskea edellisiä kiertoja mukaan, kun tallettelut on tehty ihan väärinä ajankohtina. :D
Eli tässä mun tiedot alla:
Mary91:
Ikä 27v, miehen 31v. Ya: 8/2019 yk:1
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mun tietoihin voisi päivittää iäksi 33 ja yk3.

Onnea kaikille plussanneille ja tsempit jännittäjille. :love:

ON: täällä on nyt jotenkin aika kurjat fiilikset. Vaikka onkin vasta kolmas yk alkanut km jälkeen, toiveet on valunut ihan nollaan. Viime kierrossa oli ajoitukset kohdillaan, foolihapot ollu käytössä pitkään, jätin kahvin pois, söin terveellisesti ja ei mitään. Kauheesti vaan kuviteltuja oireita. Ikää on taas enemmän ja vähemmän aikaa jäljellä. En näe mitään syytä miksi onnistuisi nyt kun ei viime kierrossa onnistunut. Pelkään, että raskautuminen onnistui sen kerran vain, koska olin juuri lopettanut pillerit ja nyt ei enää ole sitä apua :(
Sori. Pakko vaan purkaa johonkin, kun en halua masentaa miestä näillä ajatuksilla. Pitää nyt yrittää keskittyä muihin juttuihin vaan.
 
@Ehka2020 Tänne saa aina purkaa fiiliksiä, sitä varten täällä ollaan. Kyllä se vaan aina yhtä masentavaa on kun uus kierto alkaa ja pitää aloittaa taas "alusta". Mietin joskus että miksi ihmeessä ihmiselle pitää olla niin vaikeaa lisääntyä, että kuukaudessa on oikeasti parhaillaan vaan pari hedelmällistä päivää ja siinä se.:( Koitan kuitenkin ite lohduttautua sillä, että vaikka on optimaaliset olosuhteet niin se hedelmöittymisen todennäköisyys per kuukausi on silti vaan sen 20-25% luokkaa. Minua jotenkin auttaa ku ajattelen tuota, koska muuten sitä alkaa helposti pelottaa että meissä on jotain vikaa.

Lähetän paljon tsemppiä ja voimia sinne. Uskotaan siihen, että jokainen meistä saa sen lapsen joka tarkoitettu on.:love:
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Mun tietoihin voisi päivittää iäksi 33 ja yk3.

Onnea kaikille plussanneille ja tsempit jännittäjille. :love:

ON: täällä on nyt jotenkin aika kurjat fiilikset. Vaikka onkin vasta kolmas yk alkanut km jälkeen, toiveet on valunut ihan nollaan. Viime kierrossa oli ajoitukset kohdillaan, foolihapot ollu käytössä pitkään, jätin kahvin pois, söin terveellisesti ja ei mitään. Kauheesti vaan kuviteltuja oireita. Ikää on taas enemmän ja vähemmän aikaa jäljellä. En näe mitään syytä miksi onnistuisi nyt kun ei viime kierrossa onnistunut. Pelkään, että raskautuminen onnistui sen kerran vain, koska olin juuri lopettanut pillerit ja nyt ei enää ole sitä apua :(
Sori. Pakko vaan purkaa johonkin, kun en halua masentaa miestä näillä ajatuksilla. Pitää nyt yrittää keskittyä muihin juttuihin vaan.
Meillä oli varhainen km 5+4 viime lokakuussa, se taisi olla yk 3 meille. Tämän jälkeen ei tullut yhtäkään plussaa, ei mitään haamuviivoja testeihin, muutama kerta oireita kyllä mutta ei mitään verrattuna siihen km kiretoon ja tähän kiertoon. Meillä kutenkin meni se vuosi aika tasan tähän toiseen plussaan. Olin melkein antanut periksi jo koska on niin iso prosentti joka raskautuu ekan vuoden sisällä. Nyt sitten vauva 2.0 on masussa, ja toivotaan että pysyy. Itse olen myös 33v ja ensimmäinen nyt vasta yrityksessä. Tiedän tunteen ettei ole aikaa enää, mutta kyllä on. 40 vuotiaana voi vielä luomusti tulla raskaaksi :)
 
Ainiin, kerroin miehelle sitten eilen jo. Ihan innoissaan oli, kulmakarvat hieman nousivat kun annoin testin käteen. Sanoin että arvelin asiaa jo aikaisemmin mutta halusin varmistaa asiaa ennen kuin kerroin. :)
Kiva ettei tullut mitään epäröintiä, ja masu sai hyvänyönpusun eilen :)
 
Meillä oli varhainen km 5+4 viime lokakuussa, se taisi olla yk 3 meille. Tämän jälkeen ei tullut yhtäkään plussaa, ei mitään haamuviivoja testeihin, muutama kerta oireita kyllä mutta ei mitään verrattuna siihen km kiretoon ja tähän kiertoon. Meillä kutenkin meni se vuosi aika tasan tähän toiseen plussaan. Olin melkein antanut periksi jo koska on niin iso prosentti joka raskautuu ekan vuoden sisällä. Nyt sitten vauva 2.0 on masussa, ja toivotaan että pysyy. Itse olen myös 33v ja ensimmäinen nyt vasta yrityksessä. Tiedän tunteen ettei ole aikaa enää, mutta kyllä on. 40 vuotiaana voi vielä luomusti tulla raskaaksi :)
Joo, tottahan se on, että voi onnistua myöhäänkin. Ja hyvä niin, monille se on varmasti lohdullinen ajatus. :)
Itse en haluaisi yhtä lasta ja se lisää painetta ajan suhteen. Ja toki pelottaa myös, että kun ikää tulee lisää terveen lapsen saaminen on paljon vaikeampaa. Nyt on sovittu, että lopetetaan yrittäminen jos ei ole onnistunut ennen kuin minulla tulee 35 täyteen. Sitten vaan pitää laittaa suunnitelmat uusiksi ja löytää muuta sisältöä elämään jos ei onnistu. Raskauden yrittäminen kuitenkin rajoittaa elämää ja suunnitelmia aika paljon, joten ihan hirveän montaa vuotta elämästäni en ole valmis siihen uhraamaan, kun tulos ei kuitenkaan ole varma. Itse koen tavallaan tuon aikarajan myös helpottavaksi, että tämä epävarmuus ja ahdistus ei jatku ikuisesti. (n) Mutta nyt siis pari vuotta aikaa ja toki toivon, että pian jo testi näyttäisi plussaa :)
 
  • Tykkää
Reactions: StellaMom
Moi, päivitystä mun tilanteeseen. Digin ja pcn tein silloin keskiviikkona ja tänään huvin vuoksi uusi pc (saadakseen mielirauhaa, koska oireita ei ole oikein) joka näytti vahvemmalta :) kuvassa vertailua. Ensi viikolla soitan neuvolaan ja teen varmaan viimeisen digin vielä että viikotkin lisääntyvät :geek:
Ihan eri olo kuin km kierrossa juuri nyt! Toivottavasti tämä olo jatkuu, mut mun tuurilla oksennan heti 6+0 kuin suihkulähde:ROFLMAO::sick:IMG_20190810_083721__01.jpg
 

Yhteistyössä