Esikoishaaveista 2010 & 2011 plussanneet

The Esikoisesta Haaveilevat –pinosta vuosina 2010 ja 2011 plussanneet




Laskettu aika
Nimimerkki, ikä, synnytyssairaala


2011

26.12.
Sokruli, 24, PHKS Tyttölupaus

29.12.
iseeyou, 23, K-SKS Poikalupaus



2012

22.1.
Jomi, 25, TAYS Poikalupaus

26.1.
Namppis88, 23, PS Poikalupaus

25.2.
Laretzki, 21, K-PKS Tyttölupaus
"kuumeilija", MKS

26.2.
Memelisa, 28, Jorvi Tyttölupaus

19.3.
Epa_88, TYKS Poikalupaus

24.3.
PikkuHöttiäinen, 28, SeKS

6.4.
mynttis, 29, TAYS Tyttölupaus

9.4.
syysmyrsky, SatKS Poikalupaus

29.4.
viida, 26, K-SKS Tyttölupaus

1.5.
eskapismi, 25, TAYS Poikalupaus

4.5.
Gabrielle, 29, TAYS Tyttölupaus

10.5.
tiuhti_, 21, PS Poikalupaus

17.5.
atl, SatKS

18.6.
Emby^, TYKS

13.8.
Taiteilijatar, 29, NKL/Kät



Syntyneet 2011

Päivänsäde * tyttö * 28.4. klo 9.43 * 3110 g / 47,5 cm

Otokka * poika * 11.6. klo 19.35 * 3410 g / 51 cm

Zannuli * tyttö * 1.7. klo 02.35 * 3930 g / 51 cm

Mary Jane * poika * 1.7. klo 11.03 * 4300 g / 55,5 cm

Keiju123 * tyttö * 10.7. * 3930 g / 50 cm

HennaN * tyttö * 17.7. klo 21.28 * 3440 g / 51,5 cm

espe-- * poika * 18.7. klo 17:06 * 3320 g / 49 cm

NiQ * tyttö * 25.7. klo 17.30 * 3512 g / 50 cm

taiska87 * poika * 17.8. klo 1.22 * 3290 g / 51 cm

Hyppy * poika * 27.8. * 3480 g / 50,5 cm

Zophie * poika * 28.9. * 3230 g / 50 cm

jonna_82 * tyttö * 16.10. * 3066 g / 47 cm

Mimmu1984 * tyttö * 20.10. * 3600 g / 51,5 cm



Synnytyssairaaloista käytetyt lyhenteet:

EKKS = Etelä-Karjalan Keskussairaala
HYS = Hyvinkään aluesairaala
JS = Jorvin sairaala
K-HKS = Kanta-Hämeen Keskussairaala
K-PKS = Keski-Pohjanmaan Keskussairaala
KAKS= Kainuun keskussairaala
K-SKS = Keski-Suomen Keskussairaala
KOKS = Kotkan/Kymenlaakson keskusairaala
KYS = Kuopion Yliopistollinen Sairaala
Kät, KOS = Kätilöopisto
Kät/H = Kätilöopisto, Haikaranpesä
LKS = Lapin Keskussairaala
LPKS = Länsi-Pohjan Keskussairaala
LUS = Länsi-Uudenmaan Aluesairaala (Tammisaari)
LS = Lohjan aluesairaala
MKS = Mikkelin keskussairaala
MHSO = Malmin terveydenhuoltoalue/Pietarsaari
NKL = Naistenklinikka
OAS=Oulaskankaan aluesairaala
OYS = Oulun Yliopistollinen Sairaala
PHKS = Päijät-Hämeen Keskussairaala
PKKS = Pohjois-Karjalan Keskussairaala
PS = Porvoon sairaala
Ras = Raahen aluesairaala
SAS = Salon aluesairaala
SKS= Savonlinnan keskussairaala
SeKS = Seinäjoen Keskussairaala
SatKS = Satakunnan Keskussairaala
TAYS = Tampereen Yliopistollinen Sairaala
TYKS = Turun Yliopistollinen Keskussairaala
VAS = Vammalan aluesairaala
VKS = Vaasan Keskussairaala
VSAS = Vakka-Suomen aluesairaala
ÅCS= Ålands centralsjukhus



HUOM! Päivityspyynnöt lihavoituna tai punaisella tms.

Edellinen pino: http://kaksplus.fi/keskustelu/lapsen-saaminen/odotusaika/1857778-esikoishaaveista-syksylla-2010-plussanneet/
 
Viimeksi muokattu:
Mahtavaa, kiitos Jomi! :heart:

Täällä ihmetellään poitsun ruoka-aikataulua, toisille tuntuu olevan kovinkin tärkeää ettei yösyöttöjä tulisi enempää kuin pari yössä, kun taas minun minimega syö kahden tunnin välein. Eihän kaksiviikkoselta oikeesti voi mitään rytmiä vielä odottaa? :O
 
No sitä minäkin, äitin kanssa vaan just puhuin ja se ehdotti että antaisin vaan huutaa yöllä. What? Minun normaalisti niin järkevä ja ihana äitini päästi suustaan tällaisen aivopierun... Eihän se nyt jumaliste minun nukkumista ainakaan helpota jos toinen itkee metrin päässä pää punaisena nälkäänsä. Daa. :rolleyes:
 
NiQ
No ohhoh, olipas siinä neuvoa kerrakseen :D eiköhän se nyt vaan pidä jokunen aika vielä syöttää niin usein kun pikkuherra tahtoo ja stressata sitten niitä rytmityksiä myöhemmin kun siihen on oikeesti jotain tsäänssiä puuttua... :eek:
 
  • Tykkää
Reactions: Mary Jane
Kiitos Jomi uudesta hienosta pinosta! :heart:

Olipas ihme neuvo äidiltäsi MJ. Ainahan voit soittaa neuvolaan ja kysyä terkkarin mielipidettä. Tiedän että nämä meidän kaupungin terkkarit auttaa todella mielellään :)

Huomenna ultra! Mä vähän epäilen etten kauheasti tosissaan nuku ensi yönä. :D No sain kaverilta, (jolla on la kahden viikon päästä) vinon pinon Vauva-lehtiä lainaan niin voin paneutua niihin sitten yön pimeinä tunteina :D

-Jännityksestä kohta soikea Namppis
 
NiQ
Tsemppiä Namppis ultraan <3

Mä en saa nukuttua! Vessassa täytyy juosta puolen tunnin välein. ja sitte kun on tullu vessasta niin hetken päästä janottaa. ja alaselkää särkee niin pirusti, eniten makuuasennossa. ja JOS sattuu oleen lähellä nukahtamista niin tää meitin ipana alkaa riehua. En leiki mitään! luovutan! (josko se käänteispsykologia edes auttais... :D )

NiQ & Pena 40+1
 
Huomenta kaikille :)

Mäkin voisin tänne liittyä, koska olin tämän pinon kuumeilu puolella. Jos vaan huolitte minut tänne? :) Vähän taustaa: yrittäminen alotettiin helmikuussa 2011 ja tärppi kävi huhtikuun puolessa välissä. Ja nyt menossa viikot 16+4 :)

Sokruli 24v La 26.12.2011 Synnäri PHKS Poikaolo
 
Kopioin tylysti toisesta pinosta kun samat asiat siellä kertoilin...
Käytiin tänään ultrassa ja kaikki oli hyvin. :) Niskaturvotusta oli se 1 mm ja kaikki osat löyty mitä pitikin. Päästä peppuun mittaa oli 5,6cm ja vastas viikkoja 12+1 eli 3 päivää enemmän kun mitä varhaisultrassa laskettiin. Oli kyllä omituista katsella kun tyyppi siellä heitteli kuperkeikkaa ja viskoi käsiään yms. eikä itse tunne mitään. :heart: Pahoittelen skannerin puuttumista niin en saa ultrakuvaa koneelle.

-Namppis ja tirppana 12+1

ps. jos Jomi haluaa korjata listaan niin la on nyt 26.1.
 
  • Tykkää
Reactions: taiska87 ja Jomi
Jomille ja Namppikselle onnea hyvistä ultrakuulumisista :) Uteliaisuudesta, muuttivatko ne Namppis sun laskettua aikaa sen kolme päivää? Kun yleensä muuttavat vaan jos heittää viikolla, ainakin täällä meillä päin...
Sokruli, tervetuloa :)
MJ, mites teillä sujui synnytys yms? Onnea pikkuisesta :)
NiQ, tsemppiä pitkiin tunteihin, ja päiviin....Uskon, että alkaa hermo olemaan jo kypsä.

Täällä muksu punkee itseään rintalastasta, kylkiluista, mistä milloinkin ulos eikä ymmärrä ettei vaan pääse sitä kautta :D Tuntuu aika ikävältäkin välillä, ja toisaalta taas kun se on vaan paikallaan, huolestuu siitäkin :D Onneks ilmat viileni niin jaksaa mammakin touhuta taas, vauvan vaatteita pestessä...

Zophie 30+3
 
Hyppään mukaan kertomalla pikaisesti ultrakuulumiset!

Käytiin keskiviikkona miehen kanssa varhaisultrassa ja mittaa pienellä oli jo reilu 5mm :heart: pienen pieni sydän siellä sykähteli ja oli tietenkin oikeassa paikassa :heart: Iskä ja äiskä on vieläkin ihan ymmällään eikä oikein osaa sisäistää asiaa. Saatiin jo np-aikakin ja se ois 18.8 ja siitä seuraava neuvola jo 23.8

Tällä kertaa tuntuu et aika juoksee todella nopeesti, ei kerkee ees sisäistää tätä asiaa. Mutta ehkä parempi niin, ei kerkee murehtiakkaan niin paljoa :)

Memelisa & Aurinkoinen Pikku-Apina 6+4

Tiedot päivittäjälle
La 5.3? synnäri jorvi ja ikä 28
 
Onnea ihanista ultrakuulumisista!! :) Mukava,että kaikki on hyvin.

Ja Jomi kiitos pinosta :) Jos mulle voisit päivittää poikalupaus ja k-pks sairaalaksi kiitän! :)

Huh. 3 yötä nukuttu 4h! Siis kolmena yönä 4h,miten sen kertoo,että tajuaa suomenkieltä? ;D oon ite niin pihalla,etten enää edes ymmärrä. Kuinka paljon haittaa voi olla stressistä tässä vaiheessa raskautta?? Eihän se voi enää vaikuttaa kovin pahasti eihän?? En haluis stressata,mutta tässä tilanteessa vaikeeta ja sit tulee lisää stressiä,kun mietin miten kovin tää vaikuttaa poikaan :'(

Taiska jonka voimat on kyllä aika loppu ja napero joka voi vielä ainakin toivottavasti hyvin 35+1
 
Heippa taas! Lista on päivitetty nyt, toivottavasti meni jotakuinkin oikein. Noita ikiä en lisännyt, kun niitä ei aiempaankaan listaan kerätty, mutta olishan ne ihan mukava lisä. Jos haluatte, niin voisihan ne olla mukana!

Onnea hienoista ultrakuulumisista, Namppis ja Memelisa!

taiska87 :hug: Sulla on ilmeisen kurja olo. Etkö vaan saa unta vai onko sulla kipuja tms.?

Hitto että mua ärsyttää, kun jonkun naapurin parvekkeelta leijailee vähän väliä kauhea tupakan haju tähän meiän tietokonehuoneeseen. Parvekkeen ovi on pakko olla auki, kun täällä tulee muuten niin kuuma. Mutta etenkään näin raskaana ollessa ei kyllä kamalasti tee mieli haistella tuota… Miten tuolla partsilla sitten vauvaakaan nukuttaa :( Täytyy yrittää paikantaa tuleeko se suoraan tuosta alapuolelta vai mistä, ja laittaa sitten lappua menemään. Vaikka parveketupakointiahan ei mikään laki kiellä, että tuskinpa sitä saa lappusella loppumaan.

Torstaina lääkärineuvola ja arvatkaapa kuka on saanut kerrytettyä jo kolme kiloa painoa :headwall: Mulla on nälkä melkein koko ajan. Muuten en kyllä stressais, mutta pelottaa, että se lääkäri alkaa huutaa mulle ja sittenhän mä alan tietysti itkeä siellä ja koko käynti menee ihan penkin alle :ashamed:

Jomi & SS 13+0 poks! :heart:
 
Kiitos Jomi :hug: :sesta. Oon niin totisesti sen tarpeessa. Siis ei kipuja,mitä nyt sit lonkkasärkyä, mutta suurtakin suurempi parisuhdekriisi! Ja ahdistava sellainen. Jospa se kuitenkin tästä. Ei kait se auta kun jaksaa eteenpäin. Ero ei siis ole kyseessä,mutta ei sekään kaukaa heittäny. Että ei oo nukuttu ei :(

Eikö parveketupakointi oo muka kielletty?? Siis miks mä oon siin uskos,että on :eek: Noh,en oo tutustunu,kun en oo koskaan asunu paikassa,missä on parveke! Täällä on aina saanu tupakoija melkein missä vain. Harmi kyllä jos häiritsevästi tulee savut sieltä.. Ja älä mieti tuota painoo..Mulla nous lääkärineuvolaan 2viikossa paino sen 2kg! Että eihän siinä. :( Toki toivon,että se olis ollu turvotusta.. Oma puntari saatiin vihdoin ja viimein eilen,mutta eihän se näytä sitä todellista,kun ei sillä oo aiemmin mitannu.

Ja jotta ei ihan kauhee masisviesti taas olisi,niin JEEE,perjantaina perhevalmennus,johon siis meen kyllä yksin,mutta silti jotain lisätietoo synnytykseen! :)

Taiska ja napero 35+ 2
 
Laretzki
Huh huh. Olipahan matka. Viis tuntia autossa, kyllä alkoi takamus puutua. Vain yksi tauko, kun kissat meni ja paskoi koppaan ja meinasin tietty oksentaa siitä hajusta, kun käy noi pahat hajut tosi paljon nenään. Mies suorittikin sitten Ylöjärven Nesteellä kissankopan puhdistuksen ja sitten posotettiinkin vain loppumatka kotiin. Nälkä on ihan tajuton, onneksi uunissa oikein rasvainen salamipitsa :p. Nyt oon niin onnellinen ettei vähään aikaan tarvitse mennä yhtään minnekään.

Muuten tänne ei oikein mitään sen kummempaa kuulu tällä hetkellä, neuvolalääkäriä odotellessa. Tai täytyy sen verran mainita, että mies toi tuliaisiksi ulkomaan työreissultaan pikkuiselle sellaisen kapalointihuovan johon sen saisi sitten kapaloitua. :)

Oireita ei oikein ole sen enempää kuin ennenkään, pahoinvointia, väsymystä, äksyilyä, itkua ja kaikkea niitä riittää :D

Lare ja Spyro 8+3
 
Mary jane Meilläkin nukutaan yöllä 2 tuntia ja sitten imetään tissiä reilu tunti. Meidän neiti on kunnon tissin nautiskelija. Niin ikää tänään 10pv ja painoa jo 100g plussaa syntymäpainoon :D Ainut millä voi koittaa saada yöllä nukkumaan pitempiä pätkiä, on ettei sytyttele valoja tai puhu vauvalle ja välttää vaipan vaihtoa :)

keiju ja pimu 10vrk
 
Onnea HennaN ja muu perhe!!! :flower:

Täällä ei uutta auringon alla... Maha on kuin ilmapallo ja työkaverit jo kiusaa että nätisti on vauvamaha pyöristynyt vaikka kyseessä on siis puhdas läski :D Oliskin pidemmällä niin ei hävettäis tää pötsi :)

-Namppis ja tirppana 13+0
 
HennaN Paljon onnea :)

Omat navat kopioin nyt vaan tylysti syyskuisista...Eilen siis lääkäri taas (kontrolleissa kun käyn sen tukoksen takia) ja katsoi samalla sitten kohdunsuut yms tilanteet kun on silloin tällöin ollut sitä supistelua... Tässä eilinen eka teksti:

"Blaah. Lääkärin mielestä sais ottaa vielä hiukan rauhallisemmin. Miten tästä rauhallisemmin voi ottaa??? Jättää siivoamatta ja kauppareissut yksin tekemättä? Ja just kun olotila alkoi olee sellainen että mietin et vois hiukan enemmän alkaa liikkua taas kun tuntui paremmalta. Kohdunkaula nyt 3,8cm, viimeksi 1.7 oli 4cm. Sormelle tuntui kohdunsuu hiukan pehmeältä kuulemma ja auki 0,5cm, mutta ultralla katsoi olevan kiinni kuitenkin. Mitä tästäkin sitten päättelis...
Vauvalla kaikki hyvin, keskikäyrillä meni kaikkiaan ja painoarvio 1800g. En kyllä kysynyt, että saako lähteä kotimaan reissuun elokuun ekaksi viikoksi, ajattelin, että jos siellä nyt rennosti ja rauhassa ottaa, niin kyllä sitä uskaltaisi lähteä...Ihan siis appivanhemmille ollaan menossa vaan. "

Ja tänään:
"Omaa napaa.... Soitin sitten vielä sille eiliselle lääkärille varmistaakseni asioita. Ja tosiaan, yhdyntäkielto kunnes rv 34 on täynnä. Uida ei saa, pulahtaa saa. 500km matkaa ei saa autossa taittaa, ellen tarkistuta ensin tilannetta alapäässä lääkärillä. Joten 1.8 neuvolalääkäri katsoo tilanteen ja jos ennallaan, saa reissuun lähteä mutta matkustus puoli-istuvassa asennossa. Jos pahentunut, reissuun ei saa lähteä. Rehkiä ei saa ollenkaan, vaan ottaa ihan hissukseen.

Mä oon ihan pihalla, jotenkaan en osannut odottaa tällaista kun ei oo kauheasti supistellut nyt ja olo on ollut aika hyvä muutenkin. Vissiin oon vaan sit tehnyt liikaa ja levännyt liian vähän...
Unohdin vaan kysyä, että voiko se kohdunsuu vielä mennä kiinni, jos nyt on sen 0,5cm auki...Tietääkö joku?

Viikolle 34 tarttee nyt sitten olla kuulemma kiltisti ja varoen, sen jälkeen jos tulee, saa tulla. Mulla olis tavoite se 37 kuitenkin mieluiten, 34-viikkoisia itse hoitaneena, en millään haluaisi omaa pientä heti muiden hoidettavaksi ja nokkaletkuruokintaan...

No, koetetaan ajatella positiivisesti, yliaikaiseksi tämä kumminkin menee kuten monella muullakin vastaavassa tilanteessa olleella Väkisin vaan ajattelee, onko tehnyt jotain väärin..."

Sellaista meillä. Ihan yllätyksenä tuli kyllä, mutta ei kai tässä auta kuin olla möllöttää...

Zophie ja murunen 31+3
 
Zophie tsemppiä sinne olojen kanssa!! Varmasti kurja,kun joutuu ottaan liian varovaisesti,vaikka itellä virtaa olisikin! Toki sitä tekee varmasti kaikkensa pikkuisen hyväksi. :) Toivottavasti tilanne vielä paranee,niin pääsisit kunnolla nauttimaan kesästä! Mutta jos ei,niin aina tulee uusi kesä! ;)

namppis mistäs sitä tietää,että jos se olisikin jo vauvamaha.. Itellä ainakin kävi niin,että maha vain kasvo (toivottavasti ei kasvais enää sf-mitta jo 36.5cm) ja ite aina vain,että "se on vain läskiä" kunnes tajusin,että se on oikeesti jo vauvamaha.. Läskiä ja vauvamaha silleen sulautu keskenää :D

Mites Lare ja kuumeilija jakselee? Missäs Hyppy? Kohta sun vuoro ;P mä tuun sitten viikon päästä perässä.. Mitä oloja? NiQ ilmeisesti lähti synnärille? :)

Kertokaa mitä kuuluu,niin ei tiputa tonne toiselle sivulle ja mullakin olis jotain tekemistä, ja lukemista tässä tylsistyksissään :p

ON: Täällä menee jo huomattavasti paremmin. Leukkarit neuvolassa taas kolmella plussalla.. Nyt se otatti hiiva-näytteen ja jonkun muunkin näytteen,että jos on sitä niin saa antaa synnytyksessä antibiootit.. En vain enään muista mikä se oli.. Perjantaina olis kokkolaan meno ja saan tietää siellä,että paljonko meijän poika tulee painamaan. Tokihan se on vain arvio,mutta selviää sekin,että voiko synnyttää alateitse vaiko muuten.. Alkaa olla liian todellista se,että pitäis kohta olla synnyttämässä! Näin päivisin oon asennoitunu tähän yksin olemiseen ja yksin synnyttämiseen,mutta öisin jos tulee kipuja,niin alkaa paniikki!! No jos mä saisin viel asenteet kohalleen. Onhan siellä sairaalassa alan ammattilaisia,niin kyllähän ne mua osaa neuvoo ja opastaa! :)

Taiska ja napero 36+4
 
Tsemppiä Taiska arviointireissulle! Toivottavasti poitsu on juuri sopivan kokoinen ja saisit synnyttää alateitse. :hug: Ja kaikki menee varmasti hyvin! :)

Tää mun massu on kyllä vielä aikalailla sitä läskiä... Tunnen hyvin kohdun yläreunan ja se on vasta tossa häpykarvotuksen ja navan puolivälissä niin eipä tää mikään vauvamaha voi olla vielä :D Ellei se sit ole puskenu kaikkia muita elimiä niin ylös pois tieltään :D :D
 

Yhteistyössä