Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Paljon onnea Kuumeilijalle :heart:

Arvatkaas tytöt mitä, mä oisin jo ihan valmis uudelle kierrokselle. Kauhee vauvakuume iski, haluisin uuden vastasyntyneen, ja sen masun tahdon takasin :D Mieskin olis jo haluumassa toista :O Onneks ens viikolla saan sen kierukan ni ei mee suunitelmat lyttyyn. :D Aion opiskella ensin uuden ammatin ja sit vasta toinen saa tulla <3

Ens viikolla meidän tytöllä on 2kk neuvola, siel saadaan rota rokote, hiukan pelottaa kun oon kuullu siitä niin paljon kaikkea pahaa, masu tulee kipeeks ja pienelle tulee muutenkin huono olo siitä. Toivottavasti ei meidän neidille tuu mitään oireita siitä, kun muutenkin on aika itku painotteista tää meidän elämä, taitaa masuvaivat vaivata. :/

Ainiin meidän tyttö sai kelakortin muutama viikko sit, ja nimiäiset on vasta 17.3. Me ei kasteta meidän tyttöä kun ei itsekkään kuuluta kirkkoon. Nimeksi tuli Iida Aino Maria :heart:

Nyt Iida kutsuu mua tuolta makkarista, jaksamisia teille kaikille :heart:

- Sokruli ja pikku prinsessa 7vkoa -
 
Sokruli, onko teidän neiti jo oikeesti 7 vko vanha? :O mihin tää aika katoaa!!!??? ai ai ai ;) aika paha tuo vauvakuume, eiks se niin ollut että sanoit ettei ikinä enään? :D mutta aivan ihana asia :heart: koskas meinasit lähteä opiskelemaan?
 
Tiuhti Niinpä, tää aika menee ihan liian nopeesti. Ei toi meidän tyttö oo enään mikään pieni vauva, iso tyttö se jos on :) Niinhän mä sanoin ettei enään ikinä, mut aika kultaa muistot. Mä oon jo säästämässä pienet vauvan vaatteet äitiyspakkauksen laatikkoon, meinaan viedä ne kellariin säästöön. Ja eilen illalla sanoin miehelle et säästetään toi pinniskin seuraavalle lapselle. Että kai mä ainakin yhden meinaan haluta vielä, tai pari :D Kuulemma seuraavat synnytykset on helpompii, että jos sitä siihen sit luottas. :) Mä nyt kuitenkin otan ton hormoonikierukan, ja aion pitää sitä ainakin sen kolme vuotta, meinaan ens vuonna, varmaan kesällä, lähtee oppisopimuksella suorittaa merkonomi tutkinnon loppuun. :)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Heippa hei,
Täällä käyty ehkä viimeinen neuvola rv 37+0.

Paino nyt 79,5kg (13,2kg kokonaisuudessaan tullut), turvotus + ja paineet kahteen kertaan mitattuna 135/80-82 eli edelleen aika korkea minulle.

Kohdunpohjan korkeus 35cm (kasvua viime kerrasta 4cm), vauva edelleen RT:ssä melkein kiinnittynyt? Vauvan sydämensyke +130 ja liikkeet ++

Ei mitään ihmeellistä, käski palata asiaan jos huono olo ja päänsärky jatkuvat niin katsotaan paineet ja proteiinit pissasta.
Maanantaina 5.3 siis synnytystapa ja- painoarvioon äippäpolille.

Epa ja Jokke 37+0 :heart:
 
Saankin ootella jonkin aikaa, että jotain tapahtuu. Tänään soitin neuvolaan, ja ensimmäinen neuvolakäyntikin vasta maaliskuun lopussa :( Neuvolatäti vaan sanoi että tapana kutsua ensimmäiselle neuvolakäynnille vasta viikolla 10, no mie pääsen JOPA viikolla 9 kun täti jääpi lomalle sitten.

Ihmeen pitkälle miusta menee, yhden ystävän kanssa juttelin ja hääkin oli käynyt jo viikolla 8 siellä.

Mutta ootellaan ootellaan, ei se muukaan auta. Neuvolatäti oli sitä mieltä että LA olisi 30.10, mutta kait tuo vielä tuosta varmentuu.

PS. herrajumala tätä nälkää mikä aina iskee! Pitääkin varailla noita eväksiä töihinkin jatkossa ihan toisella tapaa, että voipi syödä vähän väliä jotain, nytkin piti käydä kaupasta hakemassa jo jotain suuhun pantavaa ennen ku ihan oikeelle ruokikselle menee.
 
Mä niin komppaan sua Sokruli! Meilläkin Emppu 6 viikkoo vanha ja haaveilen jo uudesta raskaudesta :D Hitto kun pitää sektion takii ainakin puol vuotta oottaa :D No ei meille niin nopeasti oo tulos kuitenkaan kun ukko haraa vastaan. Mut ehkä vuoden päästä pääsis yrttää. (Vuosi, yöks miten pitkä aika)

Kuumeilijalle jättimäiset onnittelut!
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli
Hyvää maanantaita kaikille!

Sanja Tiedän tunteen, ku joutuu odottaan. Mie kävin ekassa neuvolassa viikolla 10 (9+4). Mutta toisaalta, eipä siinä ensimmäisessä neuvolakäynnistä ollu muuta iloa, ku että sai kasan paperia ja ohjeita. Toisaalla (mikäli oon ymmärtän oikein) saatetaan kuunnella sydänääniä, mutta ei meillä ollut mitään fyysistä tietoa asukista ku vasta nt-ultrassa (pk-seutu).
 
Kuumeilijan koko perheelle sylin täydeltä onnea! :heart:

Sanja, suosittelen syömään ihan heti kun nälkä tulee. Nimittäin voin sanoa että jos ei heti syö kun pikkasen tulee nälkä niin tulee paha olo ja sitten yökityttää. :D

Täällä ei mitään suurempaa, ylihuomista odottaessa jännityksellä. Saa nähdä mitä sieltä löytyy, vai löytyykö mitään... :/

Chiba & Mysteeri 6+4 :heart:
 
kuumeilija Onnea!!! :heart:

Sanja Onnea plussasta!

mynttis Sinäpä se olitkin, hyvä minä! :D Joo, rautaa tosiaan pitää syödä mutta mulle sanottiin ettei oo niin vaarallista vaikka unohtais välillä ottaakin kunhan joka toinen ilta muistais.

tiuhti Kiitos! Ihan mahtavaa ja epätodellista kun yhtäkkiä näin pitkällä! :heart:

Sokruli Meillekin syksyllä sit tulossa nimiäiset koska ei enää kuuluta kirkkoon. Olisikin mukava kuulla sit teidän juhlasta, koska koskaan en ole itse nimiäisissä ollut!

Tänään eka työpäivä piiiiitkän saikun jälkeen. Jaiks, kivaa että pelottavaa samaa aikaan! Tänään taas oksensin, nam nam, mutta toisen aamupalan sain pidettyä kurissa. Onneks yhteen saakka aikaa levähtää. Huomenna onkin jännittävämpää kun pitää mennä seiskaks töihin, oksennanko kotona/työmatkalla vai töissä? Veikkaan kahta jälkimmäistä koska kotona en varmaan kerkee kun pitää niin nopsaan lähteä.

Yritin miehelle ystävällisesti vihjata että jos hommattais doppleri kotiin mut miehen mielestä vaikuttivat leluilta ja ihan turhalta :headwall: Mä en jaksa miehiä..niitten pitäis vaan joka asiaan sanoa "joo" niin kaikki ois hyvin. Tai ei tietenkään silloin kun pitää sanoa "ei" :LOL:

Okei, kahtotaan mites tämä työviikko lähtee käyntiin.
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Laretzki
Nyt on sit toivon mukaan ihan pikkuhetkistä kiinni. Oli se äitipoli aika aamulla ja siellä tuli ihan hyviä uutisia. Vauvan painoarvio olikin jo 4100g, mutta todella sopusuhtainen eikä mikään sokerivauva. Eli aika pitkää tyttöä taidetaan odotella. Iloisin ylläri oli se, että nää mun "supistukset" on saanut paljon aikaa, kohdunsuu oli jo 3cm auki, joka tuntuu tosi hurjalta, kun monella on tuon verran sairaalaan mennessä. Eli nyt toivotaan että lääkärin painelut saa aikaan vielä jotain, että lähtö tulis, sen verran kipeetä teki nimittäin.
 
Juu näköjään auttaa että ihan pienillä väleillä pupeltaa jotain syömistä, ei tuu niin etovaa oloa. Aamupäivät näköjään pahimpia täl hetkel, aamulla ei oikein mikään maistu, ja kohta alkaa etoa :x mutta sitten kun tasaseen tahtiin jotain syö tunnin-parin välein nii pysyy hyvänä. Pitää vaan vähän katella mitä sitä söis, ettei nyt ala ihan hervottomasti kilot nousta...

Ja Larelle tsemppiä :heart:
 
Mmmmmmm :p minttusuklaajäätelöä ja jäistä mansikkamurskaa :heart:

Mmm, namm. Oli hyväää. :heart: :LOL:

Mites syysmyräkkä voi?

Ja vieläkö Vanilja 87 on mukana? :O Kaikki hyvin?
 
Viimeksi muokattu:
Larelle tsemppiä tulevaa koitokseen, tiedä vaikka tuliski karkauspäivän lapsi! ;)

Ultrassa käyty ja siellä se pienen pieni sydän löi ihan vimmatusti. :heart: Nyt on kivi tipahtanut harteilta ja ehkä sitä nyt uskaltaa jo uskoa, että meille tulee vauva! Autossa tulikin sitten itku ja jännitys purkautui. Miten voi olla näin onnellinen olo? :heart:
 
Chiba Onnea ihanista ultra-kuulumisista!! :heart:

Lare Jokohan sielä ois lähtö tullu? =)

Tää jänskäilee huomista ultraa vaikka eihän siinä pitäs mitään jännättävää olla. :) Oon ihan varma että insuliinille mennään ja tosi pettyny siihen. Kiva kuitenkin päästä vilkasee neitiä pitkästä aikaa :heart:


viida ja prinsessa 31+2
 
Epa Mä oon kytänny tota meidän omaa fb ryhmää, mutta sielä ei vielä oo ilmotusta! =) Mut ompa hieno homma jos on päässyt jo ahertamaan pientä nyyttiä maailmaan :heart: Alkaa tuntua että ei tässä itselläkään nyt niin kauaa siihen enää oo :)

Mites Memelisa jakselee tai onko sielä lähdön merkkejä ilmassa?? =)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Huii kun jännittää Laren puolesta :heart:

Onnea Chiba hyvistä ultrakuulumisista ja viidalle tsempit huomiseen ultraan :)

Kävin tänään neuvolassa, muuten kaikki hyvin, mutta alapaine oli koholla (93 ja toisella mittauksella 97, normaalisti n. 80). Muita raskausmyrkytyksen oireita ei kuitenkaan onneksi ole joten tuo nousu saattaa johtua alkavasta flunssasta (inhottavaa kurkkukipua ollut eilen ja tänään). Menen kuitenkin ensi viikolla ylimääräiselle käynnille tarkistuttamaan paineet. Ja täytyy tietenkin tarkkailla vointia ja mennä näytille jos tulee päänsärkyä tms.

mynttis & papu 34+5
 
Onnea plussasta Chiba ja Sanja! Ihanaa :heart:
Paljon onnea myös kuumeilijalle pikkurinssistä!

Täällä oli tänään neuvola ja kaikki on edelleen ihan hyvin. Verenpaine se vaan paranee joka kerta :D
Hemppa oli taas laskenu, 108 nyt ja lissää rautaa vaan nassuun käski ottaa.. Olo on ollu kyllä ihan hyvä kuitenkin.. ja se veriryhmä oli sitten se B.

Näin pikkuisen taas ultralla ja voi että oli kasvanut ja ihan kippurassa jo raukka joutuu olemaan! Alkaa olla yhtä iso tai jo isompi kuin kohtu, joten nyt on luvassa mahan kasvua ja olenkin huomannut muutoksen tässä parin viikon aikana.

Liikkeitäkin olen ehkä tuntenut, semmoisia nopeita nykäyksiä tai miksi niitä nyt kuvaisi. Tai tiedä tuosta vielä, onko oikeita tuntoja vai jotain mahan liikkeitä/nykimistä... Istukka on vahvasti edessä. Kovasti se mussukka siellä ainakin touhusi, mutta en minä sitä tuntenut. Ainoastaan istuessa ollut nuita tuntoja. Liikkeitä odotellessa siis.

-pansku- ja bubu 17+2:heart:
 
Viimeksi muokattu:
  • Tykkää
Reactions: Sanja ja tiuhti_
Hei kaikki ihanat muruset :heart: Pitkästä aikaa mulla on voimia tulla palstailemaan! Suuret kiitokset Memelisalle, joka kävi kopsaamassa mun tekstejä tänne teillekin luettavaksi viime viikolla, kun olin TODELLA TODELLA TODELLA kipeä! Olin siis aivan järjettömän kipeä.

Nyt on kuitenkin kaikki hyvin ja ihana pikkunyytti sylkyssä :heart:

Lauantaina en enää aamulla kestänyt kipuja, kun oli taas supistellut putkeen koko yön ja en oikein tiennyt, onko selkäkipu vai supparit pahempia. Jalka alkoi mennä alta ja olo olla muutenkin täysin sietämätön. 8.30 oltiin synnärillä ja supisteli edelleen säännöllisesti, olin tuolloin 4cm auki. Sain epiduraalin heti ja olo helpottui kummasti [:)] En tuntenut siis yhtään mitään kipua! Pelkäsin sen laittoakin, mutta ei koskenut sekään. Puole päivän aikaan olin jo 8cm auki, mutta kohdun suulla oli joku "pehmike" vielä "tiellä" hidasteena, joten sain oksitosiinia tipasta vahvistamaan suppareita.

Joskus kahden maissa alkoi tulla se kakattamisen tunne niin vahvana, etten kyennyt enää "pidättämään" eli ponnistuksen tarve oli ihan tajuton! Sitä ei voinut hallita omaa kroppaansa ollenkaan ja nimen omaan ei olisi vielä saanut ponnistaa, sai vain hieman "ähkiä" ihan kuin olisi kova kakka tulossa. Siinä sai kyllä keskittyä ihan urakalla, mutta välillä en pystynyt pidättämään ponnistusta, joka tuli todella voimakkaana punnerruksena.

Joskus puoli neljän maissa sain pari puudutuspiikkiä kohdun suulle tai jonnekin sinne kanavaan, ja luvan alkaa ponnistella voimakkaammin, vaikka edelleenkin se "pehmike" oli siellä "hidastamassa toimintaa". Kävikin niin, etten tuntenut enää tarvetta ponnistaa yhtä tarmokkaasti mitä silloin aikaisemmin, vain muutama semmoinen tunne tuli ja sain koottua kaiken voimani, koska se tuli ihan luonnostaan. Itse supistuksia en siis tuntenut ollenkaan [:)] Mulle vaan hyvä juttu, etten tuntenut kipua, jota niin pelkäsin ja olisi taatusti jäänyt vähintäänkin kamala synnytyspelko. Mutta huono juttu oli se, että koska en tuntenut supistuksia, en saanut voimaa ponnistamiseen (kun ei tullut enää edes niitä kovan kakattamisen tunteitakaan), ja olin ähertänyt jo tunnin, vaikka vauva oli hyvin tuloillaan, mutta vielä kovin pitkän matkan päässä ja työtä olisi ollut vielä hurjasti jäljellä.

Lääkäri tuli avustamaan siinä 16.40 maissa imukupin kanssa. Imukuppi kuitenkin irtosi vauvan päästä ja avuksi otettiin pihdit. Lopuksi välilihaa piti leikata kahteen otteeseen ja koko homma meni nopeasti ja vauva syntyi klo 17.00 [?]

Lapsivesi oli synnärille tullessa vihreää, joten kakannut oli veteen. Kun pää oli syntynyt, vauvan suusta imettiin lapsivettä pois, mutta se imujuttu meni ihan tukkoon. Vauva oli kauttaaltaan vihreässä liejussa ja hönki, muttei itkenyt. Lisähappea ja imua annettiin, ja vauva lähti rivakasti tarkkailuun lastenlääkärin kanssa. En siis nähnyt vauvaani kuin takaraivosta pikaisesti.

Istukka ei meinannut alkaa syntyä ja oltiin odoteltu lähes tunti. Seuraavaksi olisi annettu nukutustuiskaus ja viety leikkaussaliin otattamaan istukka pois. Onneksi se kuitenkin syntyi tunnin odottelun jälkeen, kun laitettiin kaksi supistuksia vahvistavaa suoraan peräsuoleen. Tämän jälkeen minua parsittiin kasaan noin tunnin verran, jonka jälkeen pääsin tarkkailuhuoneeseen yöksi.

Vauva tuotiin mulle imetettäväksi joskus seitsemän jälkeen illalla ja mies pääsi sitten vauvan mukana vauvateholle avustamaan syöttämisessä pullosta. Mulle pukkasi hieman kuumetta illalla, joka on kuulemma normaalia synnytyksen jälkeen.

Hienoa oli se, että en voi sanoa "ei enää koskaan", koska koko homma oli TÄYSIN KIVUTON [:D] ja sattui hyvä kätilö ja lääkärit! Ei ollut semmoista mulkerolääkäriä niin kuin viikolla, kun käytiin pari yötä jo olemassa. Silloin lääkäri tutkiessaan minua sanoa röyhkeästi, että "Tänne tullaan synnyttämään eikä odottelemaan, että miksiköhän sinä olet tänne tullut? Koti on paras paikka heti Uuden-Seelannin jälkeen." Hän tutki minut todella kovakouraisesi ja olevinaan oli asiantunteva...

Vauva oli teholla pari yötä ja osastolle sain hänet maanantaina iltapäivällä. Tiistaina otettiin vielä arvot, jotka olivat hyvät ja poika hyvänvointinen, joten päästiin tiistaina kotiin [?] Mutta mulla on alapäässä reilu 20 tikkiä ja olen todella kipeä tällä hetkellä... onneksi mies on kotona ja hoitaa yösyötöt, niin mun ei tartte kävellä lämmittelemään korviketta, kun tämä liikkuminen on äärimmäisen hankalaa ja haastavaa... Eka yö meni tosi hyvin, poika heräsi kolme kertaa syömään, joista kahdella kerralla meni 30ml ja sitten puoli neljän maissa sanoin miehelle, että antaa 40ml. Sepäs tepsi ja poika nukkui melkein kasiin asti yhtä soittoa. Tänään on syönyt 40ml annoksia monta kertaa, mutta ollut vähän itkuinen. Vasta reilu tunti sitten asettui ja oikeasti nukkuu [:)]

Lisäys: 25.2.2012 syntyi poikavauva raskausviikoilla 40+0, 52cm, 3320g ja pään ympärys 36,7cm

P.S. Olisin vaatinut jo käynnistystä, en olisi enää kestänyt. Kiva vaan, että antoivat odotuttaa näinkin kauan niissä tuskissa, mitä kärsin... ja itse synnytyksessä olikin jo täpärällä, ettei lapsi saanut mitään infektioita sun muita ongelmia sen lapsiveteen kakkaamisen takia :mad: Jos synnytys ei olisi vieläkään käynnistynyt eli supistukset olisi TAAS epäsäännöllistyneet, eivät olisi varmaankaan vielä näillä viikoilla käynnistäneet... mutta lapsella olisi ollut silloin tosi hätä, nytkin oli suuri riski, että vauvalla olisi ollut keuhkot täynnä sitä vihreää liejua ja tulehdusriskit olis ollu älyttömät muine ongelmineen :mad:
 
Viimeksi muokattu:
On ollu kyllä dramaattinen synnytys kuumeilija :O Kuulostaa hurjalta kaikki pihdit ja tuplasti epparin leikkaamiset mutta hyvä jos oli sentään kivutonta!! Ja sietää ollakin kun niin kauan jouduit kärsimään sitä ennen! :hug: Mutta varmasti pieni poika on kaiken arvoinen ja kovasti paranemisia sinulle ja onnea vielä kerran koko perheelle nyytistä :heart:
 
Voiij hurrrrrja mikä synnytys kuumeilijalla! o_O Mut mikä ihana lahja sieltä sit tuleekaan :) Ja ihanaa, kun mies on noin paljon apuna :heart: Hatun nosto hälle.. Ja pikaiset paranemiset sulle. :) Tikit on kyl varmasti ki-peeeett!

Ja voi vittu tollasia mulkku lääkäreitä! Hitto kun olis aina sanavalmis just siinä tilanteessa, ni sais kaikki aina korvillensa!! :kieh: Muistakaa pitää puolenne tytöt!!

Emby^ ja nökö 24+2 :heart:
 

Yhteistyössä