Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Oooo, jokohan Lare on tositoimissa??? Jännittää ihan kamalasti =)

syysmyrsky
lle valtavasti voimia :hug: Miten jakselet tällä hetkellä?

tiuhti_ Sullakin masu vaivannut :( Tuntuu, että vähän kaikilla on jotakin vaivaa. Tsempataan toinen toisiamme, että jaksamme :kiss:

uusille valtavasti tervetuloa palstailemaan :wave:

Onpa ihanaa, että mies hoitaa yöhommat vauvan kanssa, ettei mun tartte nousta sängystä ylös muuta kuin tarvittaessa vessaan. Olen todella kipeä alapäästäni ja vatsa kovana... tai siis en saa tehtyä mitään, kun koskee niin kovasti :( Pientähän tämä kipu on verrattuna viime viikkoon, ei pitäisi valittaa :D Mutta eikö tämä kipuilu jo riittäisi?? No nyt ihan hyvällä omallatunnolla nautin tässä sohvalla pitkäkseni palstailusta ja yhdestä siideristä! Mies vaihtaa juuri vaippaa vauvalle ja mä saan huilia. Mä olen ansaninnut vähän omaa aikaa ja unta yöllä. Passuutan vaan miestäni juuri nyt :D Toivottavasti olisin viikonloppuna paremmassa kunnossa, että pääsisin enemmän osallistumaan myös näihin vauvan yöhoitoihin. Kohta pumppaamaan maitoa, jos vaikka lähtisi "tuotanto" käyntiin. Ei imetykseen asti kyllä oma maito riitä, hyvä jos tulee edes "heru"tippoja :O Ja raskauden aikana jo kolmannelta kuulta alkaen alkoi tursuta niitä tippoja ja nyt kun niille olisi oikeasti tarvetta, niin tissit teki katoamistempun. Pitää pumpulla pumppailla, että saatais maitoa tulemaan.
 
Viimeksi muokattu:
Laretzki
En oo joka paikkaan ehtonyt laittaa väliaikatietoja vaikka yrittänyt. Aamulla ysiltä tultiin ja päivä mennyt kaikkea kokeillessa (saatte synnytystarinan yksit. koht myöh.). Tällä hetkellä epi laitettuna ja kalvojen puhkasua odotellaan. Tähän päädyttiin koska tosi hyvistä ja kipeistä supist. huolimatta ei muutoksia kohdunsuulla. Ja kun niitä ollut kuitenkin se 12 h niin jaksamisen kannalta oli päätös nappi. Epi on paras kaverini ja vauva melkein jo sylissä
 
Larelle suurimmat onnittelut vielä täälläkin. :) Nyt on pieni perhe koossa :heart:

(.) En ole jaksanu kirjotella kun tilanne jatkuu edelleen ihan samana+et verensokerit on taas aivan päin helvettiä. Oon vetäny yli kuudenkin paastoarvoja. Ruokavalio on edelleen täysin sama mut unentarve on kasvanu niin paljon (hb viimeks 119) et nukun ihan surutta 14-15 tuntia putkeen,siis sillonku nukun. Ei sais vertailla mut väkisinki sitä tekee,mulla on ihan valtava maha muihin odottajiin verrattuna. Huomasin sen tuolla synnytysvalmennuksessa jossa kuitenkin oli kaikki odottajat yli rv32. Ja koska mun vatta on ihan kivikova ja kaikki sanonut että "täynnä tavaraa" niin alkaa oikeesti jo pelottaa millanen pallopää meille on oikein tulossa :ashamed: kun täällähän ei siis tehdä minkään näköstä kokoarviota RD:stä huolimatta tai siitä että on ensisynnyttäjä. Kun täällä harrastetaan sitä et voidaan vuorokausikin yrittää väkisin alakautta ja sit viedään hätäsektioon kun lapsella ei ole enään sydänääniä. Sektio viiltokin tehdään navasta alaspäin. On pakko ottaa pelkopoli puheeksi seuraavassa neuvolassa maanantaina. :(

syysmyrsky&poju 34+5
 
atl
syysmyrsky Pistätkö sä jo insuliinia? Ja kävitkö sisätautilääkärillä äitipolilla? Mun käsittääkseni niiden pitäis kokoarvio tehdä jos on rd. Sillain ainakin parit työkaverit sanoi että heille on tehty. Itte ramppaan niissä kokoseurannoissa muutenkin niin en osaa sinänsä sanoa.

Mulla on ollut mystisiä vatsakipuja ja kävin tänään neuvolassa, mutta mitään syytä ei löytynyt. Hb oli ihan paska, 103 vaikka olen tankannut rautaa, eli ei imeydy. Lisäksi kiitos tän sokerien vahtaamisen, oon laihtunut. Terveellistä varmaan.
 
atl Juu kävin. "Jatkoseurannalle ei tarvetta" luki viimesessä epissä diabeteslääkärin soiton jälkeen...Vaikka hän nimenomaan paasas kuinka pilaan oman ja syntymättömän lapseni elämän huonoilla ruokailutottumuksillani (koska raskausajandiabetekseen ei ole olemassa muita syitä ilmeisesti) ja etten mitenkä voi saada kaikki sokerihuippuja kiinni. Niin miten niin jatkoseurannalle ei ole tarvetta? :confused: En todellakaan tajua. Insuliinia ei aloitettu. Mulle tosiaan tehtiin se kokoarvio 27+3 ja kasvu oli tuolloin käyrällä. Ja eikös se insuliinin tarve juurikin nouse näillä myöhäisillä viikoilla?
Mitä ne tosta raudasta sano? Kokeillaanko nyt jotain muuta vai mitä ne ajatteli? Joo eiks se tässä vaiheessa oo ihan tervettä laihtua muutama kilo. Varsinki kun toinen lapsi on muutenki roimasti pienempi. Tekee varmaan lapsellekki hyvää. : /
 
Laretzkille suuren suuret onnittelut :heart: Tuut sitten kertomaan synnytystarinan, kun ehdit ja jaksat :) Mä kirjoittelin jo omani!

Täällä toinen yö sujunut hyvin. Poika syö tosi hyvin 40ml annoksia ja söi puolen yön aikaan satsin ja nukkua posotti puoli viiteen asti! Seuraava herätys oli vasta vähän ennen kasia aamulla. Terkka on tulossa kohta kotikäynnille, harmittaa kun oma terkka on just nyt lomalla :( Eilen illalla alko tissit kovettua ja ovat kuin melonit :O Yritin pumpulla pumpata, mutta tuloksetta... yöllä kyllä suihkusi yöpaidan läpi lakanoita myöten ja vauvaakin koetin aamulla imettää (josta siis ei tullut yhtään mitään) eikä maitoa tullut ollenkaan. Annoin sitten pullosta, niin kyllähän se sillä aikaa oli sitten suihkunnut pitkin tyynyä. Täytyy yrittää kohta uudestaan... tulen kertomaan kotikäyntikuulumiset myöhemmin :D
 
atl
Apua, nohdin onnitella Larea ja muita vauvaantuneita! Onnea!

Syysmyrsky ilmeisesti tolle hemoglobiinille ei tarvi tehdä mitään, kun terkka sanoi vaan että katotaan mitä se on ens kerralla. Mua on huimaillut enkä enää ihmettele miksi :D kuulostaa kyllä ihan mahtavalta tuo saamasi palvelu äitipolin päästä.. Mulla taitaa olla etua kaksosraskaudesta, kun pääsen ainakin seurantaan. En käsitä miksei sulla vois alottaa insuliinejä jos ei arvot terveellisellä ruokavaliolla pysy kuosissa. Olishan se nyt parempi sekä sun että vauvan kannalta, vaikkei kivaa olekaan. Mulla kun äitipolin lääkäri näki mun sokerirasituksen tulokset, se alkoi heti meuhkaamaan että insuliinit tulee. No, kappas, olen syönyt samaa kuin ennen mutta vähän pienentänyt annoksia, niin on vältytty ylityksiltä. Kaikilla se ei kuitenkaan mene näin, ja luulis sen nyt niiden polin lääkärien ja diabeteshoitajankin ymmärtävän. Vähän suorastaan vituttaa että et pääse seurantaan vaikka tarve olis! Mut lohdutukseksi, sulla on jo tosi hyvät viikot eikä enää kauaa tuskaa jäljellä!

Atl + apinat 29+0
 
oi oi oi :heart: LArelle onnea pienestä nyytistä!!!! ihanaa, se on ohi nyt sinun osaltasi =) VIHDOIN!

ihanaa kuulla "kuumeilijasta" :) teillä on pojalla hyvät unenlahjat! vointeja myös sulle ja paranteluja tikkien kanssa! on varmasti kipiää mutta onneksi ne paranee aika äkkiä :)

Chiballe onnea hyvistä ultrakuulumisista!!!! =) JES! eli nyt eikun täysillä eteenpäin! pikkunen on kyydissä :heart:

-pasnku-kin on kohta jo puolivälissä :O niin se aika menee!!! HUI!

viidalle ultratsempit :)

syysmyrsky, jos on RD, kuuluu silloin saada kokoarvio vauvasta!!!

(.), mistä aloittais.. joo eli eilen oli neuvola :) sf oli huimat 30,5cm! eli maha menee yläkäyrän yläpuolella :D terkkari varoitteli että laskettuun tuskin pääset ja tuskin edes päästetään! mutta.. SUPISTUKSIA :( toissayönä supisti 3 kertaa niin, että itkin ja suoli tyhjeni.. viime yönä kerran, onneksi loppui siihen.. huomenna olis sitten taas lääkärineuvola ja todennäkösesti mun työnteko loppuu tähän nyt sitten!

ja sitten se tärkein :D
POKSPOKSPOKS 30+0!!!!!





tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Viimeksi muokattu:
Onnea Larelle ja koko perheelle pienestä prinsessasta! Niin se jaksaminen palkittiin, tulee niin hyvä mieli tämmösiä lukiessa! :heart:

tiuhti, kiva massu, kelpais. :D Onneksi mie saanki kesähelteillä esitellä kumpuani. (on minullaki ollu haaveet :D)

Meikäläisen varmaan vois laittaa listoille, eli Chiballe LA 17.10. ja TAYS synnytyspaikkana. Lauantaina tulee täytettyä vuosiakin joten eiköhän se 23-vuotta voi laittaa jo näin etukäteen. :)

Täällä tosiaan tuli pari päivää lisää viikkoihin, eli nyt mennään 7+2 päiviä, poksumiset on siis poksuttu tälle viikolle, kun omien laskujen mukaan olisin tänään poksunu, mutta en sitten näköjään. :D
Tässä doppleria meinasin tilailla ja meillä on emäntä aivan höyrähtänyt mummoutumiseen, oli jo vaunuja ostamassa meille ja turvakaukaloa, kuulemma nyt tilasi sitten lämpöpussin. Piti jo vähän toppuutella, että jos nyt ei kummiskaan vielä kauheasti innostuta. Lämpöpussin saa ostaa, mutta muita isompia ei kyllä. Ja halutaan me itsekin ostaa tarvikkeita. :D

Ja täällä pahoinvointi ja väsymys jatkuu ihan sikana. Huomisen kun jaksan töissä niin sitten saan pari päivää huilata. :)
 
Onnea Lare pikkuisesta!! :heart:

Täällä vapaapäivä joka menee tekemällä ei mitään. Kolme päivää töissä ja yöt nukkunu ihan törkeen huonosti, hereillä jo 2-3 aikaan.. Hieman rankkoja työpäiviä sen takia ja illat ollu ihan poikki ja kauhee huimaus ja päänsärky.. No nyt huilataan että jaksaa huomenna töihin taas. Täytyy vähän kattoo miten nää yöunet alkaa jatkossa meneen ettei uuvu ihan totaalisesti. Aamuisin töissä perinteinen oksentaminen on jatkunu mutta yleensä sen jälkeen olo ok. Tosin ke-aamuna oksentaessani alko nenä vuotaan verta (ei oo koskaan vuotanu!) ja siinä meni tovi ennen kuin pystyin töitä jatkamaan..

Yks mitä ihmettelen on se, että pissalla joudun käymään jatkuvasti! Viimeiset kaks päivää yhtä kusemista jos suoraan sanon. Vaikken ookkaan juonu mitenkään älyttömästi. Tunnin sisään saattanu käydä neljästi! Mun mielestä vähän liikaa.. Mietinpä vaan voisko johtua siitä että sain taas pissatulehdukseen kuurin ja ehkä se sit on laittanu pissan tulemaan.. Don`t know..

No jaa, jos kävis kaupassa ja ostais poikkeuksellisesti jotain hyvää kokeiluks. Mitään en aio tehä tänään muuten. Illalla saunotaan :heart:
 
Lemonade, täällä on vähän samoja fiiliksiä. Yöt on ihan kauhean levottomia unien ja kaikkien osalta/aina kun herää on mentävä syömään tai tulee huono olo. Oon kyllä nyt ihan poikki tällä hetkellä, ja tämän päivän kun jaksan töissä niin sitten on vkloppu vapaa ja saa olla ihan rauhassa. Voin sanoa ettei ole kauhean hehkeä olo. :D
Mut toi pissalla käyminen on mun mielestä ihan normaalia, kun aineenvaihdunta muuttuu raskauden aikana. Itsekin huomannut että tulee nopeasti pissahätä, eli yölläkin täytyy nousta pari kertaa vessaan... Ja nenän verenvuodosta, täällä nyt ei ihan valumalla valu mutta niistäessä kyllä.. Kai ne verisuonetkin on haurastuneet ja nenän limakalvot herkät.

Noh, kyllä myö mammat tästä selvitään! Mie koitan itselle sanoa että tää on ihan luonnollista ja kyllä tämä joskus loppuu, vaikka eipä se helpota kun ilta tulee ja olo vaan pahenee. Joskus kun näkee kaupalla perheitä joissa on paljon lapsia, niin tulee kyllä väkisin semmonen olo että mitenhän toi mamma on selvinnyt tästä hengissä, ja näin monta kertaa. :D
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
Chiba miulla kanssa ihan järkyttävästi unia öisin, ollu melkein oviksesta asti. Todella selkeitä ja voimakkaita, eikä niissä oo mitään järkeä :LOL:

Ainahan mie oon sillon tällön unia nähny, noita selkeitä ja sekopäisiä, mut nyt joka yö mitä kummallisempia.

Muutoin täällä melko normiolo, vatsaa ei oo enää juiminu, eikä oo myöskään ollu etovaa oloa pariin päivään yhtään, liekkö oon vaan onnistunu syömään oikeittain vai mitä. Selkää/kylkiä välillä jomottelee, muttei koko päivää onneks niitäkään, nyt voipi nautiskella vaan =) voihan se olla että niitä oireiluja taas jossain vaiheessa tulee takasinkin.

Jeee, pääsen kuitenkii varhaisultraan!!! Soitin tänään neuvolatädille ja kysyin oisko mahdollista päästä, ihan oman mielenrauhan vuoksi että onko sinne massukkaan kehkeytyny jotain ja ennen kaikkea onko oikeassa paikassa. Ja ilman mitään vastaan mukinoita varaskin miulle suoraan ajan =) Sitä en tiiä voikos noin aikaseen vielä sydänääniä kuulua, aika on sillon kun pitäis 7 poksua, mutta näkeehän sieltä nyt onko yhtään mitään kasvanu. Kuin aikasin noita sydänääniä kuuluu? Jostain luin että viikoilla 7-9 niitä on kuunneltul.
 
Ihanaa lauantaita kaikille :heart:

Tulen tällä kertaa puolestani kertomaan Memelisan kuulumisia! Hänellä taitaa olla h-hetki ihan käsillä, supistellut säännöllisesti pitkään ja lähti juuri äsken näytille Jorviin :heart: Memelisa kävi jo tänään aikaisemmin katsastamassa tilanteen eli sormelle oli auki tuolloin. Odottelen ihan malttamattomana sitä, mikä tilanne on tällä hetkellä :heart: Toivotan hänelle tsemppiä ja halauksia suureen hetkeen!!! Kohta on pieni nyytti sylissä, ihanaa :heart:

Itse olen ekaa kertaa kaksistaan pojan kanssa kotona, kun mies lähti peliporukan saunailtaan tuohon ihan lähelle kotia. Tulee kyllä kotiin ihan ihmisten aikoihin eikä lähde mihinkään kuppiloihin :heart: Miehen äiti kävi tänään katsomassa pientä rakkauspakkausta ja sydämenvalloittajahan tuo meidän poitsu on :heart: Käytiin porukalla kävelyllä aivan ihanassa kevätsäässä ja mummo pääsi hoivaamaan vauvaa :) Odottelen tässä pojan heräämistä, on nukkua hurauttanut kohta jo viisi tuntia putkeen. Näillä main heräilee, jos samaan tahtiin mennään kuin edellisinäkin päivinä. Tehdään sitten iltapuuhat ja sitten "yöunille" :D
 

Yhteistyössä