Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Pakko kommentoida tähän väliin, että ne h&m:n 50 kokoset bodyt on vähän isoja vastasyntyneelle. Ne menee jonkun muutaman viikon syntymän jälkeen. Meil oli sen kokosia kaikki ekat vaatteet. Paitsi tietenkin jos synnyttää 55senttisen vauvan ni sit ne on pieniä :D

Pakko hehkuttaa teillekkin, meidän neiti nukku viime yönä 9 tuntii putkeen ja heräs syömään ja nukku viel 2 tuntii sen jälkeen. :) Nyt on hyvin levänny äiti <3 Kohta lähetään ulkoilemaan kaupungille ettimään nimiäiskakkuun koristeita, meil on ne tän viikon lauantaina :)

- Sokruli ja Iida 2kk 1vko -
 
Sanja Mä alan ainakin jo vähän toivoon, et mun oireet katois.. :D mulla on paha olo kestona eli siis ihan koko ajan..ruoka kuin ruoka oksettaa..syödä pystyn kyllä, mutta ajatuksena joka ainoa ruoka (ja juoma) oksettaa..yölläkin herään siihen, et oksettaa..oksennus ei silti tuu..tiedän, et on jotenki epävarmaa kun ei oo oireita..mäkin toivoin, et tulis oireita kun oli ensin niin oireetonta..mut nyt toivon, et oireet häviäis! :LOL: ei oo koskaan tyytyväinen.. :) eiköhän sulla kaikki masussa oo hyvin, et koita vaan nauttia oireettomuudesta ja hyvästä olosta, vaikka tiedän, ettei se aina oo helppoo! :heart: yks kaveri just jutteli viikonloppuna, et oli raskaana elämänsä kunnossa, eikä hänellä ollut mitään pahoja oloja, väsymystä tai muutakaan missään vaiheessa! Ja nyt on heillä reilun vuoden ikäinen poika jo.. :) ei kaikilla niitä oireita siis oikeesti vaan oo!
 
Sokruli no voi piru. Ois kyllä kiva se bodysetti, mutta kattoo nyt vielä sitten jos sitä tässä vielä saa sieltä h&mstä ni vois ehkä ostaaki..

Kauhia ko koko ajan miettii yöllä, missä asennossa sitä nukkuu. Joka kerta herään kun pitäs kylkeä kääntää ja ihan satavarmasti en vahingossakaan nuku mahallani enää. Semmoisessa puoli maha/kylkiasennossa kylläkin, kun siinä jää vielä tilaa mahalle eikä paina lysyyn. Eli levottomuutta yöllä on täälläkin, ei voi sanoa että nukkuis hyvin vaikka saa nukkua pitempään, kun oon vapaalla..

Nyt oon muuten ottanu floradix-rautaa muutaman päivän, jospa se alkas vaikuttaa. Mietin kyllä, että mahtaako siitä olla haittaa jos ottaa myös sitä kapselimuotosta siinä ohessa. Siis sillai, että kun se terkka käski ottaa sitä obsidania joka kolmas päivä sen kaks ni jos nyt ottas joka kolmas päivä yhen kapselin vaikka aamulla ja illalla ennen nukkumaan menoa sen nestemäisen 20ml. Tuossa nestemäisessä on kuitenki puolet vähemmän sitä rautaa mitä nuissa kapseleissa... Sain ostettua raskaus plus-pilleritkin. Hyi että ne normi kovat pillerit maistuu pahalle, siis sillon kun sen on ottanu ni kun alkaa liukeneen ja röyhtäilee, ni maistuu semmoinen ällöttävä maku suussa :$ Hyhhyi! Nuista toisista en ole moista onkelmaa huomannut..

Juu ja sitten POKS! :D

-pansku- ja bubu 19+0:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Sokruli ja tiuhti_
Jjjeesjees.

Tänään taas kokoeilemaan töihin, miltä tuntuu.. Onneks on hyvä ystävä töissä tänään mun kanssa, ni auttaa sitte ja ymmärtää pelkästä ilmeestä, jos joku hätänä.. :)

Jjooo-o, ja lisää painajaisia. Piti eilen kattoa se Knowing, tulihan se uniin sitte.. Hiukan on vilkas mielikuvitus..

Emby^ ja nökö 26+0 :heart:
 
Nyt vaan ommoo nappoo.. Neljä päivää putkella töissä aiheutti masun kiristystä heti loppuyöstä alkaen.. Oi voi, onneks tänään vapaapäivä jonka jälkeen kolme työpäivää ja sit ihana kolmen päivän vappaa viikonloppu!! Ja lähetään viikonloppureissulle :heart: Piti tänään siivoilla mutta yritän varovaisesti kun masu on jo valmiiksi "ärtynyt". En mä sit tiiä että tarviiko varoa, mut varonpa kuitenkin. Ens viikolla neuvola joten pitää sit keskustella näistä masu"kivuista". Vaikka onneks nyt en oo joutunu töissä vääntämään ja kääntämään mutta näköjään rasittuu ihan tarpeeksi muutenkin.

Mä ajattelin, että jäisin äippälomalle heti kun mahollista. Mulla nimittäin loppuu työsoppari niin, että jää yks päivä väliä ja sit saisin alottaa äippäloman varhennettuna. En jaksa säätää vaan jäänpä lomalle :)

lemonade & mangusti 14+2
 
Täälä viikonloppuna sairastettu vuosisadan mahatauti, ja vieläki mahaa kouristelee inhottavasti! Oksentaminen oli kyllä tosi rajuu, neljästä puoleen päivään 20-30min välein.. Naama ja silmät on ihan verenpurkaumilla, aiva itteensä pelästyy ku peiliin kattoo. No, nyt kuitenki jo paremmas kunnos ku jaksaa olla ylhäällä ja koneellekki tulla. :) Melkein neljä kiloo lähti painoo taudin aikana, ja sormukset mahtu sormiin.. Eli, aika hurjasti oli kertyny nestettä, mikä selittää aika paljo hurjaa painon nousua viime neuvolas.

Mites Myräkkä, millä mielellä? :heart:

Kuinkas Tiuhti on saanu ajan kulumaan? :) ..ei vissii viä oo tullu aika pitkäks..? :D

Muistahan Emby kuunnella ittees, äläkä väkisin yritä! Et yhtää sen kirkkaampaa mitalia saa.. Nökö on tärkein! :heart: ..ja tietty säki.. :D

Myy ja Tirriääänen 25+3 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Emby^ Mä kokosin miehelle joululahjaksi isyyspakkauksen :) Lahjakassiin keräsin kaikkea pientä. Tiimarista ostin sinisiä kertakäyttölautasia ja 0v-kynttilän, joita täytyi käyttää, kun ekat vauvan ihastelijat tulivat kylään (ohjeet / käyttötarkoitus kaikille lahjakassissa oleville jutuille piti kirjoittaa korttiin, mutta en ehtinyt, joten mies sai sitten sanallisen selostuksen :D). Tiimarista lähti mukaan myös poikamaisia pillejä, joissa oikein hienot paperikoristukset, ja näitä miehen täytyy käyttää aina saunaolutta juodessaan niin kauan kuin pillejä riittää. Pakkauksesta löytyi myös salmiakkia, olutta + lonkeroa, karkkipussi, hengenraikastinpastilleja yms. pientä. Mikä parasta ja ehkä miehelle mieluisin kaikista oli vapaa ilta-kortti :D Ihan tavalliselle paperille olin kirjoittanut, että vapaa ilta-kortti esim. pleikan peluuta, ystävän kanssa oluelle jne. ja lupa myönnetty eli mun allekirjoituksella se tulee sitten voimaan.

Omaa napaa Jess, jo kaksi yötä putkeen menty niin, että poika herää noin kolmen tunnin välein syömään ja nukahtaa helposti! Meinaan meillä nukahtamisen kanssa on ongelmia... viime yönä poika heräsi puolen yön aikaan, kolmen maissa ja kuuden maissa. Kuuden jälkeen ei kyllä enää nukuttanut ja näillä mennään vielä tähänkin aikaan, ei nuku vieläkään. En ymmärrä, miten pojan saa nukutettua, kun on ihan niillä rajoilla, että nukahtaa, mutta ei kuitenkaan nuku. Siihen asti menee hyvin, kun tutti pysyy suussa, mutta nukahdettuaan suu aukeaa ja tutti tipahtaa, ja siihen poika reagoi. Sitten se on sitä pomppimista sänkyyn ja ylös, ellei halua olla vauvan vierellä tuntitolkulla. Sohvalle nukkuu kyllä oikein mielellään, mutta omaan ensikoppaansa ei. Viereen en halua opettaa, enkä uskaltaisikaan, etten vahingossa käänny unissani vauvan päälle tms. Yöt kun saisi menemään tuon nukahtamisen kanssa hyvin ja imetyksen onnistumaan kunnolla, niin kaikki asiat olisi loistavasti. Mies jo sanoi, että jos kokeiltais antaa vähän vähemmän maitoa kerralla, jos nukahtaisi sitten paremmin...

Niin, viime yö oli mun eka yö vauvan kanssa, kun tähän asti mies on hoitanut yösyötöt. Alkaa oma olo olla jo parempi, niin pystyn osallistumaan enemmän kaikkeen :heart: Ääk, mies lähtee huomenna töihin!
 
  • Tykkää
Reactions: Emby^
Ai jai, edelleen massu tympääntynyt tai jotain.. Tänään pitäis duuniin ja jaksaa kolme vuoroa. Onneks sit pidempi vapaa. Toivottavasti vaavi ei rasitu liikaa..tuntuu vaan siltä.. Tai no ehkä ite vaan oon niin rasittunu.. :(
 
Tänään käyty hakeen sairaslomaa, koska tää pahoinvointi on ihan jatkuvaa..sain sairaslomaa viikon eteenpäin neuvola-aikaan saakka. Ja lääkäri sano, et jos olo on edelleen kauhee, niin sillon sit voidaan neuvolassa kirjoittaa lisää sairaslomaa kyllä..jos tää nyt tästä..toivottavasti pahoinvointia ei oo sinne viikolle 12 saakka vaan loppuis jo aiemmin, kiitos! :)

nellielli ja pötkö 6+2
 
eipä oo silleen aika käyny pitkäksi, ainakaa viime viikolla :) ihan hyvin saan ajan kulumaan! netissäkään kauheesti ole käynyt nyt.. asennettiin uusia kaappeja keittiöön yms. muuta kivaa :) tällä viikolla ei ole edes menoja tai mitään niin saattaa käydä loppuviikosta aika pitkäksi, mut toivottavasti ei!

Chiballa jo 9+0 :O HUI!

onnea Sanja hyvistä ultrakuulumisista =)

pikaseen vaan nyt kirjottelen, meen ulos kun aurinko paistaa :)

tiuhti ja pikkumies :heart: 31+5
 
  • Tykkää
Reactions: Pikkumyy87
Vähiin käy ennenku loppuu :) Joks Epa on päässyt "tuskistaan"?? :heart:

On tää oikeesti ihmisen parasta aikaa ku ei pysty persustaa kunnol pyyhkii pöntöllä. Mitäköhän isäntä tykkäis ku huutais tuolta et pyyhkimään :LOL:
Eilen sain revittyä selkäni siihen jamaan et en taivu enään laittamaan kenkiä jalkaani. Enkä saanut siltikä poikaa haluamaan ulos. Ja nyt tarkemmin ajateltuna olis ne puulaatikot kannattanut jättää kantamatta ku kuulemma selkä olis ihan hyvä olla kunnossa myös synnytyksessä saati sit ku nostelee ja kantelee nyyttiä ympäriinsä :|
Tänne siis kuuluu hyvää ja still in one piece. Just sain koottua pinniksen ja pinnasuojat kiinni ja lakanat paikalleen.. Nyt odotan et ukko tulee ja kantaa sen mun kanssa makkariin :)

Hyviä vointeja kaikille :heart: Ihana ku aurinko paistaa!! Mut harmi et pää lähtee tuulen mukana irti..


Syysmyrsky & poju 36+3:heart:
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
tiuhti, hui vaan itselles! Sullahan alkaa olla jo loppu suora pikkuhiljaa nenän edessä. Mihin tää aika oikein katoaa, vastahan sie plussasit. :) :heart:

Nellielli, suosittelen vaan koittamaan syödä aina kun vaan kykenee ja pystyy, paljon hedelmiä ja vaikka mehukeittoja. Itsellä ei pahimpana aikana menny mikään lämmin oikein alas, edelleenkin leipä - ja viilislinjalla mennään.

Sanja, onnea ultrakuulumisista! :)

ON: täällä on ehkä hitusen olotilat parantuneet, illat on edelleen vaikeita yökkimisen/nälän ja pahanolon takia. Ehkä tää tästä.. :)
 
Syysmyrsky: Täällä ollaan edelleen yhdessä osassa...Kumma juttu ettei tässä vaiheessa enää ole sitä "poksumisen iloa", eli siis 39+1 nyt ja tänään oltiin neuvolassa. Ens ma olis siis laskettuaika enkä ajatellut sinne asti "poksua".
Mutta Höh kyllä vaan saatiin vielä ensi viikon keskiviikoksi aika neuvolaan, jos sinne asti mennään niin sit laitetaan lähetettä yliaikaiskontrolliin.
Pitäkää peukkuja ettei mennä sinne asti! :)

Epa
 
Epa Toivotaan ettei mene sinne asti! Mä ainakin pidän peukkuja :heart: Mähän sain viikolle 39+4 käynnistyksen/sektion jos ei siihen mennessä tule. Alan olla niin paksu et en saa mitään tehtyä ja nuo löystymis kivut alkaa olla myös aika sietämättömiä toisinaan. Ihan itse ylilääkäri antoi mulle tämän armopalan. Mut oli kyl vissiin aika kookas vauva myös tulemaan mun luistani ulos..
Toivottavasti pääsisit pian punnertamaan! :)
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Chiba Mulla kun melkein hedelmät oksettaa eniten.. :D niitä en oo saanu ollenkaan alas..nytkin vedin aamupalaks muutaman suolakeksin ja pillimehua.. :D hyvä aamupala..mut kun ny jotain vaan sa vedettyä alas..mulla kun tää pahoinvointi on ihan koko ajan..ei niin ku lopu ollenkaan.. : / oon yrittäny syödä tietenkin, mut se on kyl niin vaikeeta, kun ajatuskin ruuasta oksettaa, niin ei kauheesti innosta mitään leipääkään esimerkiks lähtee itelleen tekeen..mut toivotaan, et tää paha olo pian poistuisi! :)
 
Nellielli, no mulla on vähän sama että ajatus ruuasta ja syömisestä pistää yököttämään, mutta pakko se on ollut syödä. Olen sitte yökkinyt ja syönyt menemään. :D Monilla myös tuo mehujää -linja helpottaa oloa heti aamusta, kun saa kylmää vatsaansa. Itsehän olen syönyt kaikki appelsiinit/mandariinit/leivät jääkaappikylmänä pahimpana aikana. Ja itsellä ei helpota yhtään huonoa oloa se, kun nälkä on pahimmillaan puolen tunnin välein ja vatsalaukku supistaa niin pahasti, että alkaa yökityttämään. Noh, tätä raskautta ja oireita on odotettu niin kauan että eipä väliä, vaikka joutuukin kärsimään. Ehkä se jossain vaiheessa loppuu. :D

Ihanaa, pari vapaa päivää. Saa ottaa rennosti eikä tartte miettiä töihin menoa. :) katsoo jos saisi itsensä ylös tämän olotilan kanssa ja kävisi koirien kanssa kunnon kävelyllä. Koiriakin hieman käy sääliksi kun on ollut niin huonovointinen ja väsynyt, ettei ole mitään kauhean pitkiä lenkkejä tullut käytyä. Noh, näyttävätpä olevan ihan tyytyväisiä näinkin kun ottavat tuolla aurinkoa keittiön lattialla. :D Jotenkin on semmonen fiilis, että alkaa pikku hiljaa helpottamaan. Ainakaan aamut ei ole enää niin pahoja, mitä tuossa pari viikkoa sitten. On jopa ihan ihmismäinen olo. :)
 
hellurei :)

Epalle laittelen täältä tulemaan jo tsempit valmiiksi :D josko se lähtö tulis ihan pian jo!

syysmyrsky, mä niin repesin tuolle "ihmisen parasta aikaa kun ei persusta pysty pyyhkimää kunnolla", juuri näin :D itsekki jo nyt tuskailen sen kanssa!

noh, onneksi sinne alapäähän ja persukseen ei nää edes kunnolla vaikka oliski parit kakkaraidat jääny :D kyllä sen pikkuhousuista sitte huomaa!

yökötys
: mulla loppui se kuin seinään joskus rv11 paikkeilla, jos oikein muistan, MUTTA mulla tulee edelleen sellasia kohtauksia joskus, että on tasan 2 sekuntia aikaa etsiä pönttö kun oksennus tulee, ja se paha olo on ihan kamalaa :x siinä ku jonkuaikaa pöntöllä kökkii ja yökkii ja oksentelee niin menee onneksi ohi ettei jatku kokoaikasena..

tänne on tullu kauheet liitoskivut, aamun ekat kaksi tuntia tänääki oon vaan köpötelly hissukseen menemään, sängyssä ei pääse enää kääntymää kunnolla kun koskee niin saatanasti alapäähän ja nivusiin sekä kylkiin! muilla kylkikipua? nyt taas ihan jees olo kun otti pari panadolia ja hissuksiin töpötteli ulkona kävellä koiran kanssa :D oon varmaan näky!

tiuhti ja pikkumies :heart: 31+6
 
ja ei saakeli, mulla oikeesti jo poksuu huomenna 32 viikkoa :O nyt kyllä alkaa paniikki iskee, mä en edelleenkää oo pessy vaatteita ja suurin osa hommista muutenki tekemättä! sängyn oon kyllä laittanut jo :D mutta esim. sairaalakassia en ole edes miettiny tai mitää mitä vauva laittais kotiintulopäivänä.. meinaan on se riski kuitenki että ennenaikasesti tullaa ulos niin olis se sairaalakassi ihan hyvä olla jo edes vähä mietitty! mut yleensä kun mä oon siellä ollu, ei mulla oo ollu oikein mitään mukana, mut se onki varmaan eri asia ku synnärilä? paljon siis olis hommaa, tossa ihan pieni osa niistä :D nytki maalailen täällä ovia ja ikkunanreunoja..
 
Mulla oli sairaalakassissa tasan vauvan vaatteet valmiina ja puhelimessa sitten ohjeistin miestä että mitä sinne pitää pakata kun itse jo makasin sairaalassa käyrillä. Hyvin ehtis :D

Loppuraskaudesta about viikolta 32 alko lonkkia painaa kyljellään ollessa ja viimeinen yö ennen synnytystä tuli valvottua juurikin siksi etten saanu vaihtaa käyrän takia asentoa ilman et soitin kätilön paikalle ja makailin siis aika kauan yhdellä kyljellä.
 
nellielli Mullahan oli kans älytön pahoinvointi, 5 viikkoa olin putkella saikulla. Ja eipä oikeen mikään auttanu. Joka päivä vaihtu syötävät mitä ehkä pystyi syömään, ja yleensä pahimpina päivinä oli niin että mikään ei pysyny sisällä ennen klo.17 ja sen jälkeen vasta sai jotain sit pidettyä. Mutta se loppui rv 13. Viimeiset neljä päivää meni niin että aamulla oksensin kerran ja se oli sit siinä. Nyt oon palautunut ja ruoka maistuu jo normisti ja myös määrältään.

Tänään oli vähän raskas olo töissä mut särkylääke ja kunnon annos ruokaa auttoi kummasti =) Saattoi johtua ihan siitäkin kun olin herätessä jo niin kauheen väsyny. Väsymystä on siis ollu ja tulinkin kotiin huilaamaan kun kerrankin pääs ajoissa lähtemään. Huomenna vielä aamu-herätys ja sit 3 ihanaa vapaapäivää :heart:

Polvien nostot ottaa masuun!
 

Yhteistyössä