Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Pansku Tossa mun sokerirasituslapus lukee, että se tehdään rv12-16 tai rv24-28. :)

Voi Myräkkää voimia niitten sokerien kans, ja niitten Tanttojen kans! :hug: Illalla ku menin nukkuun, tuumasin oikeen, että olin mä kans.. Pienet on mun murheet verrattuna moniin muihin täälä.. :ashamed: ..painon nousu on nyt kuitenki yks pienimpiä "ongelmia" raskaudes..
 
Hey Toivottavasti säkin tänne pian pääset! :heart:

Itellä ei oikein oo mitään kirjoitettavaa kun ei oikein mitään viä tapahdu ku on niin alussa! :) Ainoo on, et polttelee vatsaa..et menkkakipuja on aika paljonkin..hmm..mietin vaan, et onkohan se ihan normaalia? Onko muilla kuinka ollut alkuraskaudesta?
 
nellielli miulla tuossa muutama päivä ennen plussausta nipisteli tosi voimakkaastikin vatsaan, melkein särkylääkettä teki mieli ottaa. Sellasta puukolla tökkimistä ja polttelua, ja samaan kohtaan aina. Mutta muutama päivä plussasta se meni ohi sitten, ja sen jälkeen ihan harvemmin silloin tällöin jotain tuntemusta siellä on ollut.

Tänään onkin sitten taas poltellu ja kaivellu vatsaa, jotain siellä tapahtuu. Ei tää kuitenkaan samanlaista oo kun menkkajuilinta, ei oo ollu missään vaiheessa sellasen tuntusta, senpä takia sillon testiä teinkin kun oli niin outoa tuntemusta.

Joo emby sängyt on matalat, ja työasennot muutenkin ihan persiistä välillä kun ei saa mitenkään järjestettyä paremmaksi, johtuen juuri noista kodeista ja sisustuksesta missä ollaan, niihin kun ei hirveesti voi vaikuttaa. Välillä pitää olla tosi kierossa/kumarassa ym että oikein pahaa tekee ruodossa.

Meillä kun alkaa tuolla töissä kotona olla myös sen verta huonompi kuntosta asukasta että tarviivat paljon apuja, kaikki aamupesut ja pukemisavut yms yms, nii siellä alaosastossa saapi jonkin verran kykkiä kaiken päivää.

Pitää katella miten sitä jaksaa, meinasin kesälomaa hiukka taktikoida, ja jos käypi pomon kanssa juttelemassa että pääsis sellaselle alueelle missä nuo asiakkaat olisi vähän parempikuntoisia nii pystyis ehkä pidempään olemaan töissä. Yleensä s-hoitajat näitä alueita hoitaa mutt niissä ei työtehtävät juuri eroa että lähäritkin voi niitä hommia tehdä aivan hyvin, jos vaikka taas voisi tuurata jonkun s-hoitajan kesäloman sitten loppuvaiheessa.
 
Sanja ja Pikkumyy No hyvä homma.. :) mullakin on ollu aika pahojakin poltteluja eilen ja tänään..melkein särkylääkettä kans tehny mieli ottaa..mut tosiaan silti on erilaista kun normaali menkkajuilinta siis..mut ehkä tää sit on ihan normaalia! :)
 
Meme onnea pienokaisesta!! :heart:

Meikäläisellä on pahoinvointi helpottanu (haalleluujaah!) ja neljä aamua jo ilman pakollista oksentamista. Luksusta! Töissä on rankkaa..en tiiä miten jaksan muutenkaan, saatikaan sit jos rupee raskauden takia oleen jotain juttuja..Vähän masussa ilkeitä tuntemuksia jos on ollu oikein raskasta.. Öisin on alkanu tuleen masu kipeeks, johtuiskohan siitä kun välillä nukun mahallaan? Menee kuitenkin ohi aina kun vaihtaa asentoa.

Aika tuntuu lentävän, maaliskuu jo ja ihanan valosaa!! 2kk ja ois kesäloma ;)
Aattelin lähtee jumppaamaan pitkästä aikaa, jee! Huomenna nautin vapaapäivästä!
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Hurjasti onnea Memelle ja Larelle! :heart:

Epalle tsemppiä kovasti :hug:

Hey, kevät saa tosiaan ihmeitä aikaan ;) toivottavasti pääset pian tänne puolelle hengailemaan :heart:

Täällä poksuis 32+0 ja neuvolakin oli tänään.

rr 118/64
paino +600g/vko. Yhteensä tullut nyt 10kg.
sf 28cm
hb 125
syke 138
liikkeet ++
raivotarjonta
pissa puhdas

Eipä siellä mitään ihmeempiä sitten, th kyseli tahdotaanko osallistua unitutkimukseen. Mun puolesta voitais osallistua, mutta täytyy nyt vielä kysästä isännältä mielipidettä. Jos jätän sille kertomatta, että siltäkin pitää sitten ottaa verinäyte synnytyksen yhteydessä ;)
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_ ja Hey
Oikein paljon onnea Memelisalle ja koko perheelle! :heart:

Syysmyrskylle jaksamisia, ei varmaan helpota mutta ei ole enää kauaa jaksamista!

Tänne ei mitään uutta, tukihoitona käytetyn progesteron -lääkkeen olen saanut nyt jättää pois ja varmaan seki helpottanu tätä huonovointisuutta. Pystyy jo jotakuinkin syömään lämpimän aterian päivässä, ettei tarvitse pelkällä leivällä ja viiliksellä elää.
Kotidopplerinkin sain ja eilen kokeilin ihan piruuttani äkkiä ennen nukkumaan menoa, kyllä siellä vilahti 178 syke näytöllä, olisiko se ollu pienen pieni rakkaus?

Chiba & Mysteeri poks 8+0 :heart:
 
Ootteko muut saaneet millasia ohjeita liikunnan suhteen? Varsinkii näin alkuvaiheissa? Tai onko omakohtasia kokemuksia? Mie oon jonkuu verra salilla käyny, mut uskaltaako sitä jatkaa samaan tahtiin tässä aivan raskauden alussa, vai pitäiskö jo pikkasen höllätä, jos ei muuta niin painoja pienentää. En koskaan ookkaan tehny sitä ihan maximipainoilla repimistä, mutta kyllä jonkin verran painoa kuitenkin aina reenatessa on.
 
Laretzki
Kyllä sitä tollanen pieni nyytti yllättävän kiireisenä ihmisen pitää. Arki on alkanut ihan kohtalaisesti rullailemaan, vielä vähän katellaan ja ihmetellään, mutta sehän kuuluu asiaan. Imetys on se, jonka kaa eniten hapuillaan, muuten menee tosi hyvin. Synnytyskertomus tulee tälleen linkitettynä, blogiini sen kirjoittelin, niin jos jota kuta kiinnostaa niin kurkatkaa.

Vajavaista täydentämässä: Neidin matka maailmaan.
 
Sanja Mä oon liikkunu ainakin normaalisti..ja mä teen oikeesti maksimipainoilla salilla! oon mä siis jumpissa hölläilly, et vältän kauheeta hyppimistä ja muutenki..mut salilla oon ihan tehny kunnolla, kun oon aina tehny ja ei ny viä pitäis kai vaikuttaa kun ei oo yhteistä verenkiertoa..ja kun se ny vaan on sellasta painojen nostelua..ettei just mitään hyppimistä ylösalas.. :)
 
Sanja, oman jaksamisensa mukaan.. :) Kun on harrastanu liikuntaa ennen raskautta, on toki hyvä sitä jatkaakkii :)

Pyhpah ja pöh. Jos tosiaan jään sairaslomalle, ni jään just tasan hermoromahduksen takia. Saatanan akkavalta työporukka ja valittavat vanhukset. NIH! Perkele.

Emby^ ja nökö 25+1 :heart:
 
Poksista 6+0, siinäpä tärkeimmät tällä erää :)

Kylläpä ootan sitä ens viikon ultraa, kun ei oikein muuten huomaa yhtikäs mitään! Paitsi että vieläkin pitää vessassa käydessä niitä papereita pikkasen kurkkia, näkyykö punaista, mut eipä oo näkynynnä =) jospa tuo rauhottus vielä joku päivä.
 
Poksista 6+0, siinäpä tärkeimmät tällä erää :)

Kylläpä ootan sitä ens viikon ultraa, kun ei oikein muuten huomaa yhtikäs mitään! Paitsi että vieläkin pitää vessassa käydessä niitä papereita pikkasen kurkkia, näkyykö punaista, mut eipä oo näkynynnä =) jospa tuo rauhottus vielä joku päivä.
mulla se ei oo oikeastaan rauhottunu vieläkään :D mä kurkkaan edelleen paperin joka kerta kun käyn wc :ashamed: nyt toki ehkä jo pikkasen eri syystä, mutta punasta mäki pelkään!
 
Onnea poksujille :flower:

HUI :O Chiballa jo 9 viikko aluillaan! ja Sanjalla 7! näin se aika vaan menee.. itsestä tuntuu että samassa mennään koko ajan :xmas: eikä viikot lopu koskaan! mie olisin jo valmis toukokuuhun! niin kaiholla katselin taas eilen illalla pinnasänkyyn että olis jo pikkumies siellä tuhisemassa :heart: ihan jotenki ikävä iski ja itku tuli :D joo.. hormonit!

mieskin oli eilen töissä puoli 9 saakka, tai tuli kotiin vasta 9 jälkeen ja jotenki tympäsi olla yksin! mutta, mä tuhlasin eilen ihan kauheesti rahaa :ashamed: ostin uudet verhot yms. roinaa, uudet vetimet uusiin keittiönoviin, koirulille ostin uuden pedin :) ihana huomata kuinka sekin siinä viihtyy :D laitoin pedin illalla joskus 6 maissa paikalleen ja samantein koira meni sinne ja oli siellä loppuillan! ei meinanu edes iltapisulle lähteä, nytkin makoilee siellä vaikka takan laitoin just päälle, normaalisti menee heti päivystämään takan eteen :D

vielä olis sen 10 viikkoa odotusta jäljellä, miten ihmeessä saan ajan kulumaan! siisovamallako koko ajan? siihenkää kohta varmaan enää kykene tän pallomasun kanssa :D vauvan pyykkiä on pesemättä, mutta sitäkää kun ei oo loputtomiin.. huoh |O niinku sanoin jo, haluan että olis jo toukokuu!!!

missähän muuten Gabrielle on? :confused:

joskohan vetäsisi aamupalaa kitusiin :)

tiuhti ja pikkumies :heart:
 
Kiitos Lare linkistä! Oli kiva käydä lukee synnytystarinaa, ja hyvä idea tuo vihkon mukaan ottaminen omia ajatuksia varten! =) Jotenkin paljon realistisempi kuva tulee kun jälkikäteen kirjoitettuna. Mua jo neuvolan terkka-opiskelija vähän varotteli että saattaa olla liian positiivinen kuva synnytyksestä :O niin yritän lueskella eri ihmisten kokemuksia josko se "todellisuus" sitten iskisi... :ashamed:

tiuhti Täällä myös välillä aika ei tunnu liikkuvan mihinkään ja tekeminen alkaa loppua. Shoppaamista harrastaisin mielelläni minäkin jos vain sitä rahaa saisi jostain :snotty: Tällä hetkellä harrastuksiin voidaan lukea lähinnä syömisten kyttääminen ja niiden suunnittelu ja sitä seuraava piikittäminen sekä tärkeimpänä kärtyäminen, miehen mielestä ainakin :D :D

nelliellille Onnea plussauksesta ja tervetuloa tänne puolelle! :flower:


Eilen myöskin täälä oli neuvola, ei mitään erikoista muuten mutta protskut taas yhellä plussalla. Samalla myös varmistelivat että insuliinin kanssa ei täälä päästetä yliajalle vaan käynnistellään jos ei laskettuun aikaan mennessä oo syntyny. Huh!! Jotenkin ihana tietää että tässä olis se max 8vkoo jäljellä :heart:

viida ja prinsessa 32+2
 
Viimeksi muokattu:
Sanja ihan normaalisti voi jatkaa, omien jaksamisten mukaan. Ite olin eilen pitkästä aikaa jumpalla, ja huhhuh kun oli rankka! Mutta mulla vaikuttaa se että kuusviikkoa takaperin alko sairasloma joka kesti 5 viikkoa ja siinä alussa yritin pari kertaa käydä jumppaamas (tosin välillä piti istuskella kun alko oksettaan) mutta jouduin jättää kokonaan pois. Lenkillä silloin tällöin käyny. Mutta tosiaan eilen tein ihan iisisti. Polvien nostaminen vauhdilla tuntu masussa joten jätin ne liikkeet pienemmäks. Mahallaan ei pystyny maata ja tehä selkää, joten siinäkin piti soveltaa (onneks ohjaaja anto hyviä vaihtoehtoja kun näki masun!). Vatsoja ei pystyny rutistella entiseen malliin. Mutta suurin osa kevennyksistä johtu varmasti meikäläisen pitkästä tauosta. Niin ja hypyt jätin tekemättä. Oli ihan tarpeeks rankkaa ilmankin :D Mutta jos menisin esim bodypumppiin niin kyllä jalkoja ja vatsoja lukuunottamatta tekisin melkeinpä normisti.

Laretzki Kiva lukee sun kertomus! Ja täyden kympin tyttö :heart:

Emby Mulla on sama, paitsi ei ehkä niinkään valittavat vanhukset vaan OMAISET! No, mulla vielä pitkä matka edessä ennen äippälomaa joten pakko vaan kestää..

VAPAAPÄIVÄ!! Ja kauheesti hommaa :D No, lähen kohta ruokakauppaan ja sit voisin leipoo mustikkapiirakkaa, nam! Pyykkikone laulamaan samalla ja huilaankin välillä. Ei paineita tänään!

lemonade & mangusti 13+4
 
Laskeeko ne neuvolassa muuten niistä edellisistä menkoista aina ne viikot? Vai onko poikkeuksia? Osaako joku sanoa..kun en tässä tiedä oikein miten pitäisi laskea! :) Jos on menkoista laskettuna, niin on 5+3 ja jos taas oletetusta oviksesta niin 5+0 tai 5+1..mut onko noin pienillä eroilla periaatteessa mitään väliä? Tyhmiä kyselen, mut ihan uutta kaikki vielä.. :ashamed:

Ja täällä kans paperia aina kurkitaan vessassa käydessä, ettei vaan oo verta tulossa..ja pelottaa kyl, kun aika kovia menkkakipuja on ollut kyl ny jo muutaman päivän..oikein polttamalla polttelee välillä..mut eipä verta oo tullu ainakaan vielä.. viime yönä jouduin käymään vessassa pari kertaa ja tissitkin vähä nyt kipeytyny enemmän..jee! ;) pienestä ihminen on iloinen! :D
 
Laretzki
viida Mun mielestä on parempi, että on suhteellisen positiivinen mielikuva synnytyksestä ennakkoon, kuin että olisi hirveästi pelkoja. Mä uskon että mun kohdalta asenteella oli paljon merkitystä siihen, että oli noinkin nopea synnytys esikoisen kohdalla. Kun ite olin koko ajan asenteella, että synnytys on sinänsä positiivinen kokemus, että vasta kun se on käynnissä, näkee että mihin suuntaan menee, ja että jos jotain sattuisi menemään pieleen, niin asiantunteva henkilökunta osaa auttaa.
 
Itse en juurikaan synnyttämistä ajatellut, joten ei mitään pelkojakaan siten ollut. :) Ainoa ajatus oli, että tiedän sen sattuvan, mutta siihen kipuun on lääkettä. Ja en osannut jännittää synnyttämistä edes h-hetken tullessa. En ymmärrä miten osasin olla jännittämättä, koska pelkään kipua paljon. :)

Ja sellaisenkin vinkin antaisin kaikille, että älkää tuijotelko sitä päivämäärää jolloin 40+0 poksuu. Melko harva kuitenkin synnyttää juuri laskettuna päivänä. :) Itse mietin koko raskauden ajan sitä, että yli menee kuitenkin ja joutuvat käynnistelemään sitten viimeistään 42 viikoilla. Sitten olikin "iloinen yllätys" kun poika päätti tulla maailmaan itse jo rv40+2 :)

iseeyou & Elias 9vko :heart:
 
Tervetuloa kaikille uusille odottajille ja hurjasti onnea plussista!!! :heart: :wave:

tiuhti_ Joo on kyllä tosi hyvät unenlahjat, isäänsä tullut :D Minulta on peritty sitten ne loistavat ruokahalut :ashamed: Parempaanpäin olen jo menossa, puoli-istuvassa asennossa pystyn jo olemaan! Ihanaa juoda kahvit ja syödä lähes istualtaan eikä tartte taiteilla makuultaan / seisten. En meinaan oo istualtaan voinut olla kohta 3vkoon... niin kyllä nyt on jo luksusta =) Kyllä sitä ihminen voi pienistä asioista tulla iloiseksi! Vaan kylläpä tällainenkin asia unohtuu nopeasti sitten, kun pystyy istumaan... täytynee vaan koettaa muistaa, ettei mikään oo itsestäänselvää. En oo ottanut enää 3g panadolia päivässä, vaan just ennen ulkoilu olen ottanut gramman ja tarvittaessa yötä vasten.

syysmyrsky Tiedän tunteen, on meinaan tosi ärsyttävää, kun ite ei saa unta ja vieressä mies kuorsaa ja koira kans :kieh:

Hey Ihanaa kuulla sinusta ja kiva, kun kirjoittelet tännekin :heart: Ja tuut kyllä huomaamaan, että aika menee tosi nopsaan ja sit ootkin ihan ihmeissäs, et mihin se aika oikein katoaa :O

Pitäähän sitä poika opettaa jo pienestä pitäen shoppailemaan :D Käytiin toissailtana kaupungilla ja tekipäs hyvää nähdä ystävää pitkästä aikaa ja sovitella vaatteita. Sovituksen aikana poika meinas vähän hermostua, mutta nukkui koko reissun ajan. Bussilla oli tarkoitus kotiin tulla, mutta oli semmoinen minibussi, niin ei vaunut sinne mahdu mitenkään :kieh: Mistä hitosta löytyy tieto siitä, minkälainen bussi ajaa mitäkin vuoroa??? Miten ihmeessä pääsen kulkemaan iltaisin vaunujen kanssa, jos bussiin ei mahduta... suoraan sanottuna vituttaa :mad: Tuli sitten kävelymatka kotiin. Matkaa on reilu 2km eli ei paha, mutta illasta pakastui ja poika alkoi pikku hiljaa heräillä (ennakoi, että kohta huutaa suoraa kurkkua nälkäänsä) ja mun alapää on vielä aika kipeä.

Lähdetään kohta neuvolaan. Ilmoittelen neuvolakuulumisia myöhemmin =) Ja poika nukkuu tuossa sohvalla vieressä, eikä häntä näytä häiritsevän tämä kamala sähköpumpun ääni!
 
  • Tykkää
Reactions: tiuhti_
Jjjjaa-a..

Tyksissä käyty tänään kääntymässä. Supisti melkosesti tossa :(
Säikähdin tietty, et mitä tää nyt on ja onko kaikki hyvin ja shillai.. Mut alles guut. Kaik paikat on kiinni ja lapsivettä normaalisti jaja painoarvio oli hiukan päälle 820g. Sairaslomaa loppu viikko ja vuodelepoa :)

lemonade, joo! Ne on kans yksiä saatania! Työ olis niiiiiiiiiiiiiiiiiiin helppoa ilman vaativia omaisia.. Herranjumala..

Emby^ ja nökö 25+2 :heart:
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade
Tuo ajatusten ja omien synnytyskokemusten kirjoittaminen on oikeesti hyvä juttu! Kuulemma "aika kultaa muistot" ja nainen unohtaa synnytysmuistot hyvin nopeasti. Eli jos haluaa muistaa mitä on tapahtunut ja mitä ajatuksia itsellä on missäkin vaiheessa synnytystä ollut, niin kannattaa kirjoittaa muistiin :D
 
Emby^ Kannattaakin käydä tarkastuttamassa tilanne, jos yhtään siltä tuntuu! Hieno juttu, että kaikki on kuitenkin hyvin ja sait sairauslomaa. Nyt lepäät ja otat rennosti, hyvällä omalla tunnolla passuutat miestäs :D Ootko nyt muuten saanut apua mieheltäs kotihommissa jne.?
 

Yhteistyössä