Esikoishaaveista 2011 & 2012 plussanneet

Huomenta vaan! :)

Ja ihan ensimmäiseksi poksis 11+0 :heart: pari viikkoa ultraan on, iiks.

Embylle
onnea poikalupauksesta! Vaikka niin näytti tyttömahalta kun kävin kurkkimassa noita masukuvia tuolla toisessa ketjussa. Vaan eipä se aina paikkaansa pidä. :D

Ei ole tullutkaan nyt kauheasti kirjoiteltua, lueskellut olen mutta jäänyt jotenkin kun iltaisin on niin väsynyt töiden jälkeen ja huonovointinen, ettei sitä semmosista viitsi vaan valittaa. :D

Mie meinasinkin jo kysellä, että kuinka moni on vaunuja jo ostanut ja minkälaisia? Itse kovasti olen katsellut ja pähkäillyt että minkälaiset sitä haluaisi, Oran Jovi Airia on tullut pohdittua ja Harttanin Topline X:ää (olikohan se toi, kummiskin se missä ei ole ne pyörivät renkaat)..
Myös turvakaukalon haluan hyvillä arvosanoilla törmäystuloksista, kun mekin ajetaan paljon pitkää matkaa ja autolla yleensäkin, niin ainaskin sen pitäis olla kohdillaan... Cybexin Atonia olen pohdiskellut ja römerin (onko se nyt nykyisin Britaxin?) kaukaloa... Saa nähdä mihin sitä päätyisi sitte. :) Pitäis varmaan ihan liikkeisiin lähteä ihmettelemään, vaikka eihän tässä ny vielä mikään kauhea kiire ole.

Mut joo, josko sitä vetäisi aamupalaa nassuun ja pohdiskelis sitte iltavuoroon lähtemistä. Pitäis varmaan alkaa miettiä että koska sitä pomolle kertois asiasta, se tulee ihan varmasti repimään pelihousunsa...
 
Chiba Onnea poksumisesta! :) Anteeksi, mutta alkoi hymyilyttää tuo "..., kummiskin se missä ei ole ne pyörivät renkaat" . :) Ymmärsin kyllä millaisia renkaita tarkoitat, jotenkin vain mielikuva vaunuista joissa ei renkaat pyörisi oli taas tänä aamuna liikaa. :) Täällä ollaan aika todennäköisesti kesällä hankkimassa Emmaljungan yhdistelmävaunut. Hinta on aikamoinen, mutta eipä noita muita isoja hankintoja tuu pienelle tehtyä ni maksakoon. :)

Miltä supistukset tuntuu? Tänään ollut vähän menkkamaista juilintaa alakerrassa, niin mietin vain, ettei olisi suppareita. Ei tarvitsisi vielä niitä tulla. : / Olin ajatellut mennä koulutyön merkeissä käymään kirjastossa, mutta taidankin vain oikasta ja katsella miltä tuntuu.

Mutta hyvää päivän jatkoa kaikille!! :)

Taiteilijatar 20+2
 
Huomenta!

Eska Täällä sama, olot vaan parantuu mitä pitemmälle mennään, mutta hyvä näin ja nautiskellaan oloista kun ei tiedä kauanko jatkuu =) Mäkin pakkasin tossa männä vkolla kassin valmiiksi jos sattus lähtö tulee yhtäkkiä...

Chiba Me ostettiin vaunulan sivuilta käytettynä Gesslein vaunut ja oon tosi tyytyväinen :) Kaukalo on taas sellanen minkä ehdottomasti halusin uutena niin meille tuli tuo Brion Primo telakalla jossa on sekä turvavyö ja isofix-kiinnitys niin saa meidän molempiin autoihin tarvittaessa. Kaukalo myös vaunulan sivuilta ja voin kyllä suositella tuota nettikauppaa, on edulliset hinnat ja nopea toimitus ja osamaksu mahdollisuus :) Tuohon kaukaloon sitten valkattiin vielä "yhteensopivat" (ei virallisesti mut käytännössä kyllä) matkarattaat joilla sujuu kulkeminen kaupungilla kun en noita yhdistelmiä halua kiikuttaa mukana. Niin ja onnea poksunnasta, sullahan on kohta jo ensimmäinen kolmannes takana =) :flower:

Taiteilijatar Supparit on niitä kun koko kohtu kovettuu ja niinkun tekisit vatsalihaksia ilman sitä tekemistä. Mulla nousi koko maha "ylös" aina kun supisti. Menkkamaisia kipuja on ollu myös aika ajoittain mutta ne ei mulla oo ollu suppareita. Noilla vkoilla kohtu kasvaa ihan mieletöntä vauhtia ja voi olla niitä kasvukipujakin ja venymisiä jotka voi olla älyttämänkin kipeitä ja mulla ne oli lähinnä alamahalla. Toivottavasti ei kovin paljon ala juilii!! : /

Tässä tän päivän masukuvaa vielä



viida ja eskimo 35+1
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja tiuhti_
Tänään tulikin kirppiskierrokselta osteltua vähän äippävaatteita :) eipä noita vielä vähään aikaan tartte, mutta kerta hyvinkii edullisesti sattu oikeen kokosia kohalle, nii pitihän ne matkaan ottaa! Tiiä kyllä miten tuo maha turpoilee ja kasvaa, välillä työhousut ahistaa kyllä kovinkii reippaasti, et uusia pöksyjä pitää hommata.

Meinas tarttua mukaan kantokoppaakin, sellasiakin yllättävän paljon myynnissä, ja yks oli oikein hyvässä kunnossa eikä mitenkään hinnalla pilattu. Mut pitää tuumailla, kehtaako vielä ihan hirveesti kaikkee ostella kuitenkaan. Vaunujahan olikin jo tiedossa kaverilta.

Ja POKSIS Sanja & Itu 8+0
 
  • Tykkää
Reactions: lemonade ja viida
Sanjalle ja Chiballe onnea poksumisesta!

Chiba, meillä on ne Hartanin Topline S:ät, joissa siis pienet etupyörät. Ne saa kyllä lukittua niin, etteivät "pyöri", vaan pysyvät linjassa isojen takapyörien kanssa ;) äärettömän kätsyt ja kevyet vaunut kaikenkaikkiaan! Turvakaukalona on Britaxin Safe Plus II lehmäkuosilla + isofix-telakka. Ostettiin nuo käytettynä ja saatiin aika edullisesti :)
 
Taiteilijatar, ai kato itehän en edes tajunnu tuota. :LOL: Eiku kato mie luulin että on tämmösiä hardcore vaunuja, joita pitää hampaat irvessä työntää kun pyörät ei pyöri. Kilot karisee ja silleen. :D joo, vitsi vitsi.

Viida, mie oon vaunulan sivuilta kyllä katellu vaunuja. :) täytyypä pistää korvan taakse tuo luotettavuus.

Sanja, suosittelen kyllä mammavaatteita. Mie olen käyttäny jo pari viikkoa mammahousuja kun omat housut puristaa niin ikävästi. Tää turvotus on kyllä jotain ihan kummallista. Eli mitäpä sitä turhaan hirttämään itseään omiin kireisiin housuihin, kun voi jo mammahousuja käyttää. :)

Eska, mie en jotenkin noista pienirenkaisista niin tykkää ajatuksena, miten semmosilla pääsee lumihangessa. Kyllä ne kunnon isot pyörät täytyy olla. :D Mut hyvä tietää sinällänsä, uskoisin että noi topline X:tki olis samalla tavalla kevyet. Onko koppa kuinka tilava? Ja varmaan helposti kasaan saatavat? :)
Ja mun mielestä justiinsa toi kaukalo mikä teillä on, niin on toi römerin kaukalo. Vai onko se tämmönen Lastentarvikeliike, lastentarvikkeet Vantaa, lastentarvike Vantaa, lastentarvikekauppa, lastenvaunut, lasten turvaistuimet
 
Vähän tilannetietoja:D
Täällä siis ollaan, 41+1. Eilen oli tosiaan viimonen neuvola jossa ei mitään ihmeellistä. Tänään tuli soitto TYKSistä ja pe 30.3 äippäpolille yliaikaisuus-seurantaan ja saa kuulemma varautua et sille tielle jäädään, silloin olisi siis 41+4. Toivon tietysti et nyt vauva säikähtäisi ja tulisi omia aikojaan. :)

Epa
 
Voimia Epalle odotteluun! Ja toivotaan, että lähtisi tulemaan ennen perjantaita :)

Chiba, just toi kaukalo :) Meilläkin oli aluks tosi tiukka mielipide siitä, että ei missään tapauksessa pieniä pyöriä, mut sitten ihastuttiin noihin vaunuihin! Ja niihin saakin alle satasella ostettua isot etupyörät, jotka voi sitten vaihtaa talvella käyttöön. Katsotaan, miten sitten talvella käypi, onko paljon lunta ;) Mut siis noi Topline X:ät on ihan vastaavanlaiset, varmasti yhtä kevyet ja näppärät :) Musta se koppa vaikuttaa tosi tilavalta, mut en ehkä oo paras arvioimaan, kun on esikoinen kyseessä.
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
Chiba Mä haaveilen Bugaboon Donkey-yhdistelmistä. Hieman on kalliit joo, mut..en oo nyt oikein keksiny mitään muitakaan :D Vielä kerkee kattella tiesti muitakin. Turvakaukaloista Maxi-Cosi Pebble tai Cabriofix, tai sitten Besafe Izi Go.

Huomenna lääkärille, ei tarvi saikkua nyt jatkaa kun oon saanu levätä ja masu rauhoittunut. Varmaan voi kipeytyä taas kun meen töihin mut se on sen ajan murhe.. Haluan nyt olla töissä ennen kesälomaa ja kattoo sit miltä tilanne näyttää. Ei huvittais saikulla olla koko aikaa..
Niin ja huomenna ottamaan vauva-vakuutusta! Jei!
 
Täällä on nyt sit oksennustautikin sairastettu. Täällä me oltiin vuorotelle paskat housussa kun vaan yks vessa. Oli aika kokemus toikin näillä muodoilla. Toivon todella ettei teistä ketään saa vatsatautia raskaana ollessa ja vielä tällasilla viikoilla. Limatulppa tai lapsivettä ampui myös eilisessä rytäkässä. Vähän jännittää mikä on tilanne kun eivät sitä porissa suostuneet tarkistamaan vaan huusivat puhelimessa "älä vaan herranjumala tänne tuu!!" :eek: käsittämätöntä.
 
Syysmyrsky, aika käsittämätöntä kyllä. Ku mie oon ainaski käsittäny että jos lapsivettä alkaa tihkumaan niin tietyn ajan päästä (onkohan se 24h?) pitäis aloittaa antibiootit, ettei tule tulehdusta jos istukassa tosiaan on reikä jossain. Mutta kai ne ammattilaiset sitte tietää paremmin. :D
 
Nostellaanpa. :)

Epalle voimia viikonlopun rutistukseen!! :hug:

viida Kiitos vastauksesta. Olotila helpottan, mut jotenkin alkaa oleen tarkempi, että miltä tuntuu ja mikä on vointi. Onneksi saa tehdä osan töistä kotona, ni ei tarvi töissä väkisin istua ku tuntuu ikävältä.

syysmyrsky Ehkä ne pelkää tautia siellä Porissa... Mut aika kummallista, ettei tarkasteta tilannetta. : /

(.) Rakenneultrassa käyty ja kaikki hyvin. Kätilön mukaan kaunis sydän toisella ja nätisti antoi kuvata. Ja Poikaveikkaus saatiin. :)

Taiteilijatar 20+3

Lisäys: Ja pieni vastasi täysin viikkoja. :) On se ihana noissa kuvissa. :heart:
 
Viimeksi muokattu:
huomenia :)

meille annettiin ohjeeksi, että heti jos on epäily lapsiveden menosta/tihkumisesta, soitetaan synnärille ja siitä 12h sisään pitäis alkaa supistukset, jos ei ala, mennään jo sisälle osastoon tipalle! jos epäilys tihkusta haetaan neuvolasta niitä tikkuja millä se sitten selviäis! eli vähä hassua syysmyrsky jos eivät ota tosissaan hommaa? kuinkas siellä nyt sujuu? koitahan kestää vielä pari viikkoa ellei pikkanen ole jo matkalla kotio :heart:

Epalle ihan kauheat tsempitykset täältä :) huomenna on viimeistään käynnistyspäivä, mutta mulla on kutka pyllyssä että tulisko jo tänään? =) ellei ole jo tullut tai ellet ole jo menossa :D onnea siis kauheesti tulevaan viikonloppuun ja nyytin hakuun :heart:

taiteilijatar, oi onnea terveestä poikalupauksesta :heart: mie vieläki joka päivä katselen ultrakuvia, sitä kuinka pieni on kasvanut siitä parin millin otuksesta "isoksi" kaveriksi =)

lemonade, koitahan jaksella töissä :) älä kuitenkaa stressaa siitä liikaa sitten, jos on saikun tarve jäät saikulle, sie ja vauva ootte tärkeintä!

Sanja, kyllä ne äippävaatteet kannattaa niin ei puristele :D meinaan mä aloin käyttää mammafarkkuja jo muistaakseni joskus 12 viikolla kun puristi, omat housut ei menny edes päälle enää silloin!

viida
lla ihana masukka :heart: enää 5 viikkoa laskettuun! tai jo alle! :D

meillä on vaunuina emmaljungan nitro cityt, niissä on ne pyörivät pienet eturenkaat, jotka saa sitten lukittua ja mielestäni niihin saa ostettua isotkin pyörät, en ole kyllä ihan varma :D mä en edes aikanaan oikein katsellu vaunuja :ashamed: enkä niistä kovinkaan edes tiedä.. nuo saatiin halvalla suht uusina (on kuin uudet) niin otettiin ne ja mie tykästyin kovasti kun ovat ketterät ja ennen kaikkea kevyet kun meinaan sitte tyrät paukkuen alkaa juoksemaan kunhan sen aika koittaa taas :D siihen samaan ostettiin emmaljungan samaan sarjaan kuuluva kaukalo adapterilla ja telakalla autoon niin saa vaunuihinkin kiinni jos tarve vaatii :)

jaahas, huomenna mie lähen ikeaan ja meinaan ostaa hoitopöydän vielä :D ei pitänyt, mutta haluan toisen pöydän lähelle vesipistettä ja lisää säilytystilaa, se meinaan loppuu kyllä kesken muuten! samalla haen puklurättejä yms. muuta pientä sieltä :) vaipat ja muut pienet jutut meinasin ostaa nyt viikonloppuna, sitten oliskin jo kaikki! muutama pitkähihanen paita pitäs vielä hamstrata ja pesasta sitten! laitan viikonloppuna myös vauvan kotiutumisvaatteet valmiiksi kaukaloon odottelemaan =) sairaalakassia alan myös täydentelemään, otin senkin jo esille :D

tänään menen viimosta kertaa töihin palauttamaan koneen ja puhelimen sekä kulkuluvat, maanantaina olis virallisesti eka äippälomapäivä sitten :) niin se aika vaan menee! huh huh :D kohtahan on jo toukokuukin :heart:

POKS POKS 34+0



tiuhti ja rakas pikkumies :heart:

PS. eikä niiltä arvilta sitten vältytty ;)
 
huomenta!

Mä muistelin että syysmyrskyllä oli käynnistys jo ens vkolle jos ei sitä ennen synny :) Eli ei onneks taida olla enää ihan kahta vkoa odoteltavana! =) Ja ehkä saatan paljastaa että jännäillään hänen puolestaan hirveesti tuolla fb:n puolella, että oisko jo tullut sittenkin lähtö ihan luomusti ;)

tiuhti Sulla on kyllä mun mielestä ihan selkeesti tuo massu alkanu laskeutumaan :) Ja pari pientä taisteluarpea pitää joka mammalla olla ;) Mut jos haluaa estää raskausarpien lisääntymisen niin mulla on toiminu tosi hyvin tämä Bio-Oil 60 ml - Verkkosivuapteekki.fi - Apteekkipalvelut verkossa kun aloin käyttää niin ei enää kasvanu eikä tullu lisää ja on tosi nopee imeytyminen vaikka öljyä onkin.

Epalle isot voimahali rutistukset loppumetreille ja siihen viimeiseen koitokseen =) :heart: :hug: Huomenna viimeistään alkaa tapahtua!!

Taiteilijatar Oih! :heart: Onnea poikalupauksesta :flower:

Täällä tehtiin viimeiset tilaukset vauvatarvikkeisiin, nyt on kaikki. =) Amme ja hoitoalustat ja vähän harsoja lisää ja imetystyyny ja juurikin tuolta vaunulan sivuilta jälleen :) Tietty vaipat ja puhdistuspyyhkeet vielä puuttuu mutta ne ehtii kyllä sittenkin kun vauva on jo syntyny... Vois kans laittaa kotiutumisvaatteet jo valmiiks kun e tuo ukko-parka välttämättä muista mitkä piti ottaa. Sairaalakassikin ois valmiina odottamassa. Jänskättää! =) :heart:

viida ja prinsessa 35+3
 
  • Tykkää
Reactions: Epa_88
tiuhti: Juu, täytyy nyt huomenna aloitella sit työt varovasti. Tosin vaikka lääkäri käski keventää töitä niin en pysty kyllä tämän enempää keventää.. Nyt ois tiedossa 4päivää duunia, yks vapaa, 3päivää duunia ja sit ihanasti kolme vapaapäivää! Pakko jaksaa :D

Lääkäri yritti jo urkkia onko mangustilla pippeliä vai ei, mut toinen ei pysyny yhtään rauhassa :LOL: Joudutaan vielä jännittämään rakenneultraan asti, toivottavasti sitten sais jotain arviota! Ihana se oli kyllä taas!! Painoarvioksi lääkäri sai 145g :heart: Mä niin rakastan mun murua!!! :heart:
 
taiteilijattarelle onnea poikalupauksesta! :heart: ja hienoa, että vastasi viikkoja :)

tiuhti, ihana massu! Eikä nuo raskausarvet ainakaan kuvan perusteella näytä kauhian pahoilta. Ne on RAKKAUSarpia ;)

Sanja, mä aloin kans käyttään äitiysfarkkuja jo joskus ennen rv 12, kun turvotti niin saakelisti ja niissä oli toooosi mukava olla :D Noi mun suosikkipillifarkut on niin mahtavat, että voisin hyvin käyttää niitä raskauden jälkeenkin, eipähän kurista ja purista, jos syö vähän liikaa :D

(.) Sairaalakassi ja kotiutumisvaatekassi vauvalle on nyt pakattu! Oli tosi hankalaa valkata niitä vauvanvaatteita, kun ei oikein tiedä, miten niin pieni puetaan ja millainen keli silloin vois olla! Laitoin sitten vähän liian paljon vaatteita mukaan, parempihan se on kuin liian vähän. Enää ei ole mitään muuta tekemistä kuin kestovaippojen pesu (kaikki ostettu käytettynä/saatu) ja patjan+petarin hommaaminen pinnikseen! Aaaapuuuva, mitähän puuhaa sitä sitten keksis?

Mulla holahtelee valkkaria ihan karseesti nykyään (yök yök yök), ja aina sitä vaan miettii sitten, että oisko siinä voinut olla lapsvettäkin seassa... en ole vielä ollut niin viitseliäs, että olisin virittänyt jotain vessapaperia alkkareihin asian testaamiseksi. On tää odotusaika kyllä niin hanurista välillä, kun saa olla huolissaan miljoonasta asiasta!

Eilen oli pitkään menkkajomotusta ja tuli kipeitä supistuksiakin, mutta se meni levolla ohi. Näinköhän mä uskallan pääsiäispyhinä lähtee vanhempien luokse 250km päähän... se ois sitten synnytettävä KYSissä, jos synnytys käynnistyy siellä ollessa :D

Jännittää Syysmyrskyn puolesta! Jokohan siellä ollaan punnertamassa... :cool:

Eska & Onni 35+2
 
Laretzki
Sen verran voin tuolta tämän ryhmän FB:n puolelta vinkata että syysmyrskyllä eilen ollut ilmeisen napakoita supistuksia, että saattaa hyvinkin olla laitoksella parhaillaan :)
 
atl
syysmyrsky Sit kun hetki koittaa niin et soittele sinne synnärille mitään kun menet sinne ja sanot että sää tulit nyt :D Ja jos ei avaa ovea niin sanot että meet sitten oven läpi! Me oltiin siellä keskussairaalan synnytysvalmennusluennolla ja siellä niin toitotettiin että älkää soittako ja älkää tulko liian aikaisin, mutta ei ne sua kyllä tarkistamatta ainakaan kehtaa kotio käännyttää! Ite ajattelin kysyä tänään polilla että päteekö mullekin se ohje että sitten vasta saa tulla lääkäriin ku pää on puoliks näkyvissä.. Älyvapaita ohjeita.

lemonade Kuin sä haluat tuplavaunut? Meillähän siis Donkeyt odottelee tuplia tuolla eteisessä ja ovat kyllä hienot! Mutta ei sulla toimis esim Bugan Cameleonit talvirenkailla? Siihen kun saa isommat eturenkaat. Cameleoneihin on kaikkia hienoja kankaitakin, mitä ei Donkeyihin saanut :D Meillä onneksi isovanhemmat avusti hankinnassa, hinta oli niin järkyttävä että meinasin pyörtyä kun latelin setelit tiskiin..

Sillon kun kuvittelin odottavani yhtä vauvaa niin olin valinnut Gesslein F6 -vaunut, koska niihin sai sekä isot että pienet etupyörät (kaupungilla pienet varmasti kätevät) ja kaukalonkin sai adaptereilla runkoon kiinni :)

atl + apinat 33+0 (ja jäätävä maha)

Edit: Mites sinne FB-ryhmään pääsis?
 
Viimeksi muokattu:
atl Laita vaikka mulla yksärillä tiedot miten löydän sut niin pyydän kaveriks fb:ssa ja lisään ryhmään (tarvii olla kaveri) niin voi sitten poistaa kavereista...

Ja rakkausarvet kuulostaa kyllä paljon paremmalta :heart:
 
Hei kaikille!

Nopsasti tulin vain sellaista laittamaan, että tarkistakaa onko tietojenne osalta etusivu ajantasalla.

atl onko varmistunnu, että toinen on tyttö ja toinen poika? Voisin vaihtaa veikkauksen lupaukseksi tuohon listaan. :)

Taiteilijatar 20+4
 

Yhteistyössä